abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 april 2020 @ 03:16:19 #151
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192823751
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 02:42 schreef MangoTree het volgende:

[..]

je bedoelt omdat de modellen niet uitgekomen zijn?
Omdat Trump.

Omdat riots.

Omdat 25 miljoen werklozen

Omdat 3e wereld land

Omdat gebrek aan sociaal vangnet

Omdat niet te betalen gezondheidszorg.

USA! USA! USA! USA!

Meh..
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 27 april 2020 @ 03:18:42 #152
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192823758
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:16 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Omdat Trump.

Omdat riots.

Omdat 25 miljoen werklozen

Omdat 3e wereld land

Omdat gebrek aan sociaal vangnet

Omdat niet te betalen gezondheidszorg.

USA! USA! USA! USA!

[ afbeelding ]

Meh..
Daar gaan ze de boel weer opbouwen in tegenstelling tot de laffe maatregelen in NL.
2019: The Great Awakening
  maandag 27 april 2020 @ 03:19:36 #153
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192823762
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:07 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Sorry ik doe niet mee aan domme vragen, get informed.
Maar je beweert wel dat voorspellingen over het totaal aantal doden niet uitgekomen zijn, terwijl we nog niet weten hoeveel doden er zullen vallen.
are we infinite or am I alone
  maandag 27 april 2020 @ 03:21:03 #154
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192823765
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar je beweert wel dat voorspellingen over het totaal aantal doden niet uitgekomen zijn, terwijl we nog niet weten hoeveel doden er zullen vallen.
Het is een griepvirus. Slaap lekker en gezond op morgen allen *;
2019: The Great Awakening
  maandag 27 april 2020 @ 03:22:02 #155
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192823768
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:21 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Onder welke steen heb jij gelegen eigenlijk?
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 27 april 2020 @ 03:24:10 #156
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192823772
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:13 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Precies, tijdelijk. Misschien daarna alleen nog voor de ongezonde mensjes O+
noodverordeningen niet eens meer nodig zo :D
Ben al benieuwd wanneer de eerste willekeurige demonstratie al met tasers en knuppels uit elkaar geslagen wordt als Corona voorbij is. Of de eerste avondklok om zgn inbraken in steden tegen te gaan wordt ingevoerd. Lekker joh, alle burgerrechten opzij schuiven als dat goed uitkomt c_/

30 september loopt de noodwet af? 1 october verlenging! Gaat helemaal goed komen hier!

Lik op stuk-beleid meets Judge Dredd
Mai pben rai~!
  maandag 27 april 2020 @ 03:24:34 #157
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192823773
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:21 schreef MangoTree het volgende:

[..]

pi_192823832
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:11 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Want het virus verdwijnt ook automagisch?
Nee. Maar terugdraaien vereist geen actieve handeling. Verlengen wel. Dat kan dus niet zomaar.

Bovendien gaat op enig moment het EVRM ook een rol spelen als die wet langer in leven wordt gehouden dan noodzakelijk. Dan draait de rechter hem wel de nek om.
zie email 27 oktober
pi_192823876
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:24 schreef KNAK het volgende:

:7
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 27 april 2020 @ 04:51:30 #160
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192823879
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 04:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee. Maar terugdraaien vereist geen actieve handeling. Verlengen wel. Dat kan dus niet zomaar.

Bovendien gaat op enig moment het EVRM ook een rol spelen als die wet langer in leven wordt gehouden dan noodzakelijk. Dan draait de rechter hem wel de nek om.
wat een aannames, ze drukken het nu er door in het weekend? tijdens het reces van de 2de kamer.
dat vind ik erg verdacht, zullen we hier eerst eens een referendum over houden.
pi_192823890
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 04:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat een aannames, ze drukken het nu er door in het weekend? tijdens het reces van de 2de kamer.
dat vind ik erg verdacht, zullen we hier eerst eens een referendum over houden.
De NRC is er achter gekomen in het weekend. Bovendien kun je helemaal geen wet aannemen tijdens een reces. Of nou ja dat kan uiteraard wel maar dan moet je de kamer terugroepen van reces.

Het referendum is hier nou niet echt geschikt voor. Iets met spoed en niet teveel mensen bij elkaar ;)
zie email 27 oktober
pi_192823941
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 05:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De NRC is er achter gekomen in het weekend. Bovendien kun je helemaal geen wet aannemen tijdens een reces. Of nou ja dat kan uiteraard wel maar dan moet je de kamer terugroepen van reces.

Het referendum is hier nou niet echt geschikt voor. Iets met spoed en niet teveel mensen bij elkaar ;)
Toen ik het nieuwsbericht las was mijn eerste gedachte :{ Maar aangezien jij (ben het over het algemeen vaak eens met je posts en je hebt kennis over het recht) er op deze manier op reageert weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden eigenlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2020 06:55:33 ]
pi_192823973
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 01:43 schreef Gehrman het volgende:
. Het zijn vooral de graaiende horecabaasjes en de ZZP'ers die nu zo lopen te janken terwijl ze in de goede tijd altijd liepen te patsen hoe goed ze het wel niet voor elkaar hebben ten opzichte van de loonslaven. Dat ze nu even geen inkomsten meer hebben is nou eenmaal het risico van ondernemen.
Precies dit, ik snap niet waarom iedereen daar zo makkelijk aan voorbij gaat.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, gedwongen zzp-constructies e.d., maar op het gros is dit statement prima van toepassing.
pi_192823984
Weinig nieuws uit China?
Vorige week pikte ik nog ergens op dat Peking aan het versoepelen was maar dat is ook weer snel teruggedraaid omdat het weer oplaaide.
Go hard or go home
pi_192823995
Singapore doet het nog steeds goed, zelfs met de aantal besmettingen opeens. Zelfs Indonesië valt me mee. Het is daar wel een drama qua inkomsten in de toeristische gebieden. Ik heb wat contact met wat mensen daar en dat gaat me echt aan mijn hart.
Go hard or go home
  maandag 27 april 2020 @ 07:43:47 #166
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192824025
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:24 schreef KNAK het volgende:

[..]

noodverordeningen niet eens meer nodig zo :D
Ben al benieuwd wanneer de eerste willekeurige demonstratie al met tasers en knuppels uit elkaar geslagen wordt als Corona voorbij is. Of de eerste avondklok om zgn inbraken in steden tegen te gaan wordt ingevoerd. Lekker joh, alle burgerrechten opzij schuiven als dat goed uitkomt c_/

30 september loopt de noodwet af? 1 october verlenging! Gaat helemaal goed komen hier!

Ik heb niks met helderziendheid (behalve mijn contactlenzen 8-) ) en paragnosten.
Maar er schiet me opeens iets te binnen wat vorig jaar op tv kwam.
Een of andere paragnost had voorspeld dat dit najaar de politie buitensporig veel politiegeweld zou gebruiken tegen een groep mensen op een bijeenkomst.
Dit geweld zou dusdanig ernstig zijn dat er zelfs Kamervragen over zouden komen.

Genverbranders *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 27 april 2020 @ 07:46:15 #167
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192824034
quote:
Ardern: New Zealand has 'won battle' against community transmission of Covid-19

New Zealand’s prime minister, Jacinda Ardern, has said the country has stopped the “widespread, undetected community transmission” of Covid-19, as tough lockdown restrictions are scheduled to ease on Monday night.

Ardern said New Zealand had “avoided the worst” in the pandemic, but must continue to fight the virus.

“There is no widespread undetected community transmission in New Zealand. We have won that battle. But we must remain vigilant if we are to keep it that way,” she said.

At 11.59pm on Monday, New Zealand will lift its level-4 lockdown which has been in place for more than four weeks. During that time, almost all businesses have been closed, along with schools while the population has been asked to remain in their homes for all but supermarket visits and short walks.

Ardern said there was no way of knowing what may have happened without the level-4 lockdown.

But she warned that in level-3 there were new risks – namely people coming into more contact with others.

Level 3 will see retailers, restaurants and schools allowed to reopen on a smaller scale. Schools will reopen on Wednesday for children up to Year 10 who cannot study from home, or whose parents need to return to work.

[..]

The director general of health, Ashley Bloomfield, said that the transmission of the virus had been “eliminated”. This did not mean zero cases, but that health officials knew where all new cases were coming from.

Ardern was also optimistic – asked if New Zealand had eliminated Covid-19, she replied “currently”.

New Zealand’s transmission rate – the number of people each infected person can pass the virus to – was now under 0.4, compared to the average overseas transmission rate of 2.5.

Bloomfield said Covid-19 was a “tricky virus” and New Zealanders needed to remain vigilant. He reported one more Covid-19 related death on Monday. The nation’s 19th victim was a woman in her 90s. There was one new confirmed case and four probably cases, he said.

Ardern said the country would remain at level 3 for two weeks before cabinet decided on whether to move to level 2.

“We can only do this if we continue to pull together. If we need to stay at level 3 [for longer] we will.”
https://www.theguardian.c(...)minating-coronavirus
are we infinite or am I alone
pi_192824035
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 02:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Die man claimt dat de kans om er aan te sterven in Californië 0.03% bedraagt. Waar haalt hij dat vandaan?
In Nederland was de oversterfte in weken 11 tot 16 2x het aantal bevestigde doden. Dus zijn er momenteel waarschijnlijk 9000 doden gevallen. Dat is 0.053% van de bevolking. En de meeste mensen zijn nog niet besmet geweest.
Sowieso rammelt zijn verhaal aan alle kanten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_192824043
quote:
11s.gif Op maandag 27 april 2020 07:43 schreef StateOfMind het volgende:

Genverbranders *O*
:D
Go hard or go home
  maandag 27 april 2020 @ 07:55:37 #170
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192824069
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 05:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

In hoeverre is die noodwet een noodwet?
En in hoeverre kan je een noodwet maken die haaks is op de grondwet?

Repressie. Dictatuur. Staats spionage. Doei democratie.

Straks worden de verkiezingen ook 'uitgesteld'. Wij hebben helemaal niets meer hier na.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192824097
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 07:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In hoeverre is die noodwet een noodwet?
En in hoeverre kan je een noodwet maken die haaks is op de grondwet?

Repressie. Dictatuur. Staats spionage. Doei democratie.

Straks worden de verkiezingen ook 'uitgesteld'. Wij hebben helemaal niets meer hier na.
quote:
Fundamenteel recht op privacy
Volgens zijn collega Schilder staat in de gemeentewet expliciet dat noodverordeningen in tijden van crisis alle rechten mogen beperken, behálve de rechten die in de Grondwet verankerd zijn.

“Dat is nadrukkelijk benoemd. Wat in deze crisis gebeurt, is dus illegaal”, zegt Schilder. “Met het binnentreden van woningen en bedrijfsgebouwen worden het fundamentele recht op privacy en het huisrecht geschonden. Mocht je willen dat dit wél mogelijk moet zijn, dan moet het parlement de wet aanpassen.”

Trouw
quote:
De wet moet óók de democratische legitimiteit van de maatregelen versterken. Over de verordeningen is niet gedebatteerd en gestemd door volksvertegenwoordigers: ze zijn door de voorzitters van veiligheidsregio’s opgesteld en ingevoerd. Daardoor vindt geen democratische controle plaats. Dat kan met de spoedwet, die naar verwachting tot 30 september geldt, wel. Zo moet de Tweede Kamer instemmen met de wet en met eventuele verlenging.

De noodverordeningen die zulke maatregelen in de eerste, acute fase van de crisis regelden, voldoen niet meer, nu blijkt dat sociale afstand langere tijd nodig is. Noodverordeningen zijn bedoeld voor tijdelijke, lokale crises, bijvoorbeeld om rellen bij voetbalwedstrijden of demonstraties te voorkomen. Niet om het ‘nieuwe normaal’ van de anderhalvemetersamenleving juridisch vast te leggen, zegt Jan Brouwer, hoogleraar en directeur van het Centrum voor Openbare Orde en Veiligheid aan de Rijksuniversiteit Groningen. „Na drie à vier weken is het tijd om de noodverordeningen terug te schroeven.”

‘Superburgemeesters’ die de veiligheidsregio’s voorzitten, eigenen zich steeds meer vrijheden toe en overtreden daarbij vaak de Grondwet, aldus Brouwer. Lokaal zijn steeds meer juridische spanningen over de verordeningen ontstaan. Zo verbood de burgemeester van Zwolle een demonstratie omdat die tegen de regels in zou gaan. Maar dat is niet zo: de noodverordening gaat over samenkomsten van groepen die géén anderhalve meter afstand houden. Demonstreren kan, zolang die afstand in acht wordt genomen.

NRC
Als de "Superburgemeesters" en politie zich nu al veel te veel rechten toe-eigenen, dan lijkt het mij zeer onverstandig om ze nog meer rechten te geven.

Wie wordt er nu beschermt met deze extra wet, de burger of de handhaver?
pi_192824099
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 02:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Die man claimt dat de kans om er aan te sterven in Californië 0.03% bedraagt. Waar haalt hij dat vandaan?
In Nederland was de oversterfte in weken 11 tot 16 2x het aantal bevestigde doden. Dus zijn er momenteel waarschijnlijk 9000 doden gevallen. Dat is 0.053% van de bevolking. En de meeste mensen zijn nog niet besmet geweest.
8% die het krijgt gaat dood. Zegt hij. 0.03% kans dat je van Corona sterft. Zijn aanname is dus dat slechts 1/300 het virus krijgt OF, noemt je geen Corona dode als je toevallig ook kanker had. Waar wat voor valt te zeggen. Want dat zijn ook een hoop mensen. Als 95% onderliggend lijden heeft.

Wij komen allemaal uit op 0.5% ofzo. En 60% zou het krijgen. Dan zit je op 85k*60%= 51k doden. Zonder onderliggende kwalen wss 0.03% ofzo. Kan prima.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192824149
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 01:22 schreef MangoTree het volgende:
Is dit waarom voormalig minister Bruins onwel werd?

‘Farmaceutische industrie chanteerde minister Bruins’ (NRC)
[..]

En daarom moet dus alles open en bloot zijn. Ministers mogen niet gechanteerd worden en lobbyisten zouden nu geen rol mogen spelen.

We zitten niet in een oorlog en er is geen crisissituatie, er heerst een virus, zoals er zoveel virussen heersen. Dit vereist een bepaalde aanpak die nieuw is, waar iedereen fiducie mee in heeft, volgens mij. Maar juist vanwege alles wat er speelt, zou de informatie (geanonimiseerd) inzichtelijk moeten zijn voor de kamer en journalisten.

Wij hebben niet gestemd om het OMT en ook niet op een partijprogramma die deze situatie had voorzien. Om dan maar blind macht naar je toe te trekken en de grondwet te omzeilen, vind ik dan ook best buitensporig.

[ Bericht 0% gewijzigd door _I op 27-04-2020 08:21:09 ]
pi_192824175
quote:
2s.gif Op maandag 27 april 2020 08:12 schreef _I het volgende:
waar iedereen fiducie mee heeft
Wat heeft iedereen hier mee?? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192824210
quote:
5s.gif Op maandag 27 april 2020 08:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat heeft iedereen hier mee?? :@
Er vertrouwen in hebben. In de aanpak van het virus. Vaccin zoeken, maatregelen en adviezen geven en zuks.

Verkeerd gebruik? :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')