abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192813525

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192813533
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 13:38 schreef polderturk het volgende:
In Turkije is dit een hot topic.

Zweden weigerde een Turkse man met Corona en een hartprobleem te behandelen. Zijn conditie is slecht.

Meisje doet video oproep op internet.
Video gaat viraal.
Turkije stuurt vliegtuig om haar vader op te halen.

Zie video.

TurkseMargriet twitterde op zondag 26-04-2020 om 13:27:31 This is very great of #Turkey while #Sweden doesn’t act proper, #Turkey choosed for to care about his citizens
▪️
#Covid_19 // #Corona // #ChinaVirus https://t.co/Xcc4KQO3ri reageer retweet
Hoewel ik het een mooi gebaar vindt van de Turkse overheid vraag ik me af hoe slecht de toestand van die man is, we weten dit simpelweg niet , die dame in de.video beschrijft eigenlijk zo'n beetje wat Nederland ook doet, ook al.is er een covid diagnose, als je niet ernstig ziek bent en jezelf gewoon kan ademen in thuis quarantaine met de familie, ik vraag me af waar de moeder is van de familie, want ze heeft het over 4 kinderen maar de moeder wordt niet benoemd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192813553
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 13:52 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Jep dat is beleid op dit moment. 1000 mensen op het strand en de alarmbellen gaan af.
Ieder persoon snapt dat dit nog geen 0.1% effect heeft die 1000 strandgangers als 1000 festival gangers maar okay.

Sterker nog, buitenshuis zijn verlaagd de kans alleen maar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192813563
ok 66 doden.. en de economie moet nog steeds mijarden schulden maken
  zondag 26 april 2020 @ 13:59:29 #5
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192813577
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 13:58 schreef -Chakotay- het volgende:
ok 66 doden.. en de economie moet nog steeds mijarden schulden maken
Is logisch, maar dat zien we later hoe groot de schade van is... Er zullen veel bedrijven in rode cijers belanden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192813584
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 13:59 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Is logisch, maar dat zien we later hoe groot de schade van is... Er zullen veel bedrijven in rode cijers belanden.
ik vind er helemaal niks logisch aan
pi_192813594
quote:
99s.gif Op zondag 26 april 2020 11:58 schreef Doublepain het volgende:
Ik heb het van Nieuwsuur gemist, maar wat een flater slaan die. Prima draad van Maarten Keulemans, verbaas me dat er mensen roepen dat het RIVM maar wat zondaghobbyisten.

Ik kijk graag naar Nieuwsuur en ze maken vaak erg goede rapportages, maar hun berichtgeving was gisteren inderdaad erg ongenuanceerd. Die oud-baas van het RIVM vond ik een heel goed en helder verhaal schetsen. En aan het einde wilde presentator Jeroen Wollaars er toch weer even een belabberde samenvatting van maken.

Sowieso vind ik Jeroen Wollaars te sturend in deze debatten. Ook toen 'ie met z'n eigen mondkapje aan kwam. 8)7
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192813602
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik kijk graag naar Nieuwsuur en ze maken vaak erg goede rapportages
Toen stopte ik met lezen

:')
  zondag 26 april 2020 @ 14:02:16 #9
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192813609
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 13:59 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Jij hebt liever de dood van miljoenen op je geweten voor wat geld ?
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192813612
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:01 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Toen stopte ik met lezen

:')
bedankt henk
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192813619
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:14 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Gelukkig maar niet alleen bange mensen in Nederland die in hun bunker verscholen zitten wachtend op het heilige vaccin
Snap ik niks van...dat binnen zitten.

Net stiekem met zijn 2-en de supermarkt in gegaan, nu word ik hier zo afgebrand ben ik bang....
  zondag 26 april 2020 @ 14:04:02 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192813630
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:02 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

was het allemaal maar zo zwart wit
pi_192813632
Ook al moet je rekening houden met het weekend, dit zijn weer prima cijfers ^O^
  zondag 26 april 2020 @ 14:04:28 #14
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192813636
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:02 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Net stiekem met zijn 2-en de supermarkt in gegaan, nu word ik hier zo afgebrand ben ik bang....
JJa je bent onnodig naar buiten gegaan je hebt bloed aan je handen en vent een gevaar voor de volksgezondheid
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192813639
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 13:59 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Zucht.

Zoek eens uit hoeveel doden we zouden hebben zonder de genomen maatregelen.
pi_192813642
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:02 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

We praten niet eens over extra doden als je de ouderen isoleert. Er is pure schade weinig baten.
pi_192813648
quote:

[..]

Toch niet ook aan elkaar gezeten in de supermarkt, stiekem?
pi_192813661
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:04 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Zucht.

Zoek eens uit hoeveel doden we zouden hebben zonder de genomen maatregelen.
Het gaat niet om het totale hoeveelheid doden, het gaat om "vermijdbare doden" en dat is pas vermijdbaar als de IC enigszins overspoeld. Als je daaronder zit red je ook niemand met je maatregelen.
  zondag 26 april 2020 @ 14:07:04 #19
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192813663
quote:

[..]

Als iedereen zoals jullie zou denken dan was het snel klaar met de 'intelligente' lockdown. Weinig intelligentie te bespeuren dan.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192813666
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:04 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

JJa je bent onnodig naar buiten gegaan je hebt bloed aan je handen en vent een gevaar voor de volksgezondheid
En ook maar 1 karretje voor ons tweeën...
pi_192813674
Ik zag in het vorige topic een foto van de binnenstad van Nijmegen voorbij komen, waarop het heel druk leek.
Ik was daar net, en het was echt veeeeelll rustiger dan een normale zondag. En 95procent hield zich keurig aan de anderhalf meter. Winkelmedewerkers hielden toezicht op aantal personen in de winkel etc.

Dus dan weten jullie dat.
pi_192813687
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:23 schreef MakkieR het volgende:

[..]

je kan ook denken aan korten op je loon, haal je het ultimatum niet, dan krijg je 90% loon, volgende ultimatum, 80% loon. etc.
Los van de praktische en juridische bezwaren: mensen motiveren door te dreigen werkt meestal niet zo goed.
quote:
Dat het hun niets kan verrotten, zie ik nu soms ook wel een beetje bij deze wetenschappers, immers hun inkomen is veiliggesteld. Of de corona nu 2 maanden duurt of twee jaar, het kan een viroloog niet schelen.
Ik denk dat jij niet goed begrijpt wat de meeste wetenschappers drijft. Doorgaans zijn het ontzettend intrinsiek gemotiveerde mensen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192813705
Actuele cijfers COVID-19: 26 april 2020
Positief geteste personen

37.845* (+655)
Ziekenhuisopnames 10.456
(+75)

Overleden personen

4.475** (+66)

Vorige week zondag:

19-04-2020

Vandaag zijn er 110 patiënten gemeld die in het ziekenhuis opgenomen (geweest) zijn. Er zijn 83 patiënten als overleden gemeld. Deze mensen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van voorgaande dagen vaak nog aangevuld. Er zijn vandaag 1.066 nieuwe besmettingen gemeld aan het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
Leipe shit ouwe
pi_192813717
Ik adviseer iedereen het vlees goes te bakken, aangezien Corona ook van mens op dier overgedragen kan worden.
pi_192813729
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:23 schreef MakkieR het volgende:

[..]

je kan ook denken aan korten op je loon, haal je het ultimatum niet, dan krijg je 90% loon, volgende ultimatum, 80% loon. etc.

Dat het hun niets kan verrotten, zie ik nu soms ook wel een beetje bij deze wetenschappers, immers hun inkomen is veiliggesteld. Of de corona nu 2 maanden duurt of twee jaar, het kan een viroloog niet schelen.
Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen om dit soort opmerkingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')