twitter:h_feenstra twitterde op zondag 26-04-2020 om 16:40:53Kan iemand Diederik Gommers een keer laten ophouden steeds af te geven op het Noorden? Vanmiddag opnieuw! Wij bieden al weken plekken aan die niet worden ingevuld! @diederik gommers @AteZee reageer retweet
Peter van der Voort:twitter:h_feenstra twitterde op zondag 26-04-2020 om 18:37:50@BakkumErica @navesbarra @Diederik @AteZee @Peter_vd_Voort @jankluytmans @rivm @ArvidMunz @sietskerozie @ErnstKuipers @AlexWFriedrich1 @rogier_crolla @ArmandGirbes @michaelakuiper Natuurlijk is dat zo Erica, maar als er continu stemming wordt gemaakt, moet je wel een keer iets terugzeggen. En ik snap heel goed dat jij dat lid RvT Erasmus MCniet zo makkelijk kunt doen! reageer retweet
twitter:Peter_vd_Voort twitterde op zondag 26-04-2020 om 19:47:01@h_feenstra @BakkumErica @navesbarra @Diederik @AteZee @jankluytmans @rivm @ArvidMunz @sietskerozie @ErnstKuipers @AlexWFriedrich1 @rogier_crolla @ArmandGirbes @michaelakuiper Gommers weet dat wij als Noord NL het anders zien. reageer retweet
Raar, ik hoorde zelf dat Kim gewoon nog leeft en Om Yun-chol is mijn favoriete gewichtheffer, dus je zou wel kunnen stellen dat ik de nodig kennis heb over het land en dus de gezondheidstoestand van de geïsoleerde leider.quote:Op zondag 26 april 2020 21:03 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Ja via Whatsapp van een vriend die ervaring heeft met het land.
Dat hij er erg slecht aan toe/overleden is hoorde ik ook al van Koreadeskundige @KingRolandquote:Op zondag 26 april 2020 21:03 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Ja via Whatsapp van een vriend die ervaring heeft met het land.
Genoeg idioten hier die dit toejuichen hoor.quote:Op zondag 26 april 2020 21:18 schreef Vault-Boy het volgende:
Het is wel zo ja. Ik merk het hier ook dat veel meer mensen makkelijker worden en de regels een beetje aan hun laars lappen. In de supermarkten ging het ook een tijd wel goed, maar sinds dit weekend is het weer veel drukker en hangt iedereen maar weer over elkaar om dingen te kunnen pakken. Ook veel drukker weer op straat en bouw/tuincentra. Ben benieuwd hoe het morgen zal zijn zeker met het nog lekkere weer.
Het lijkt nu goed te gaan wat betreft de aantallen., maar ben bang als dit zo langer doorgaat dat het weer snel achteruit kan gaan en we nog langer die verlengingen krijgen.
Of toch maar wel even bij die vrienden op bezoek. En die gaan dan ook weer bij anderen op bezoek.quote:Op zondag 26 april 2020 21:18 schreef Vault-Boy het volgende:
Het is wel zo ja. Ik merk het hier ook dat veel meer mensen makkelijker worden en de regels een beetje aan hun laars lappen. In de supermarkten ging het ook een tijd wel goed, maar sinds dit weekend is het weer veel drukker en hangt iedereen maar weer over elkaar om dingen te kunnen pakken. Ook veel drukker weer op straat en bouw/tuincentra. Ben benieuwd hoe het morgen zal zijn zeker met het nog lekkere weer.
Het lijkt nu goed te gaan wat betreft de aantallen., maar ben bang als dit zo langer doorgaat dat het weer snel achteruit kan gaan en we nog langer die verlengingen krijgen.
Het slaat ook helemaal nergens op. Ben je met je partner op pad en kom je een vriend/vriendin of wie dan ook tegen. Mag je niet eens een praatje maken?quote:Op zondag 26 april 2020 21:35 schreef houdafstand het volgende:
'Goedemiddag jongens, jullie zijn met z'n drieën he?'
Filmpje hier:
https://nos.nl/artikel/23(...)en-vakantiepark.html
De boa's doen alsof samenkomsten van drie personen verboden zijn, maar dat is helemaal niet zo... Zolang men anderhalve meter afstand houdt, is er niks aan de hand.
Best ernstig dat die boa's na zoveel weken de regels nog steeds niet kennen?
https://www.theguardian.c(...)rus-expert-interviewquote:(...)
Q: If the lockdown were kept in place longer, could the disease be eradicated?
A: There is a group of modellers in Germany who suggest that by prolonging lockdown here for another few weeks, we could really suppress virus circulation to a considerable degree – bringing the reproduction number below 0.2. I tend to support them but I haven’t completely made up my mind. The reproduction number is just an average, an indication. It doesn’t tell you about pockets of high prevalence such as senior citizens’ homes, where it will take longer to eradicate the disease, and from where we could see a rapid resurgence even if lockdown were extended.
Q: If there were such a resurgence, could it be contained?
A: Yes, but it can’t happen based on human contact-tracing alone. We now have evidence that almost half of infection events happen before the person passing on the infection develops symptoms – and people are infectious starting two days prior to that. That means that human contact-tracers working with patients to identify those they’ve been exposed to are in a race against time. They need help to catch all those potentially exposed as quickly as possible – and that will require electronic contact-tracing.
Q: How close we are to achieving herd immunity?
A: To achieve herd immunity we need 60-70% of the population to carry antibodies to the virus. The results of antibody tests suggest that in Europe and the US, in general, we are in the low single digits, but the tests are not reliable - all of them have problems with false positives - and herd immunity is also not the whole story. It assumes complete mixing of the population, but there are reasons - in part to do with the social networks people form - why the whole population may not be available for infection at any given time. Networks shift, and new people are exposed to the virus. Such effects can drive waves of infection. Another factor that could impact herd immunity is whether other coronaviruses - those that cause the common cold, for example - offer protection to this one. We don't know, but it's possible.
Q: Should all countries be testing everybody?
A: I’m not sure. Even in Germany, with our huge testing capacity, and most of it directed to people reporting symptoms, we have not had a positivity rate above 8%. So I think targeted testing might be best, for people who are really vulnerable – staff in hospitals and care homes, for example. This is not fully in place even in Germany, though we’re moving towards it. The other target should be patients in the first week of symptoms, especially elderly patients who tend to come to hospital too late at the moment – when their lips are already blue and they need intubation. And we need some kind of sentinel surveillance system, to sample the population regularly and follow the development of the reproduction number.
Q: What is known about the seasonality of the virus?
A: Not a lot. The Harvard modelling group led by Marc Lipsitch has suggested that transmission might slow over the summer, but that it will be a small effect. I don’t have better data.
Q: Can we say for sure that the pandemic started in China?
I think so. On the other hand, I don’t assume that it started at the food market in Wuhan. It is more likely to have started where the animal – the intermediate host – was bred.
Q: What do we know about that intermediate host – is it the “poor pangolin”, as it’s come to be known?
A: I don’t see any reason to assume that the virus passed through pangolins on its way to humans. There is an interesting piece of information from the old Sars literature. That virus was found in civet cats, but also in raccoon dogs – something the media overlooked. Raccoon dogs are a massive industry in China, where they are bred on farms and caught in the wild for their fur. If somebody gave me a few hundred thousand bucks and free access to China to find the source of the virus, I would look in places where raccoon dogs are bred.
(...)
Ik ben benieuwd of hij nog iets gaat zeggen over de Nieuwsuur-uitzending van gisteren.twitter:op1npo twitterde op zondag 26-04-2020 om 17:32:00We gaan de goede kant op met onze corona-aanpak, vindt arts-microbioloog @jankluytmans. Toch sluit hij een piek tijdens of na de zomer niet uit. Vanavond bij #Op1 vertelt hij hoe hij verwacht dat de verspreiding van het virus voort zal gaan.
Meer info: https://t.co/bHNy9tjbtf https://t.co/NTnyIPbOvv reageer retweet
Gelukkig wel, mensen worden wakker. Zelfs Italië gaat nog soepeler om dadelijk met de lockdown.quote:Op zondag 26 april 2020 21:45 schreef Landgeld het volgende:
Ik ben blij dat mensen wat meer ruimte nemen en naar buiten gaan. Ruimte nemen en niet meer zo angstig zijn.
Ongelooflijk die Corona Lockdown.
Als we geen maatregelen hadden genomen waren er 20.000 mensen op de IC gekomen. Waarvan 90% ouderen en mensen in slechte gezondheidstoestand. Heel erg, begrijp me niet verkeerd.
Maar hoeveel mensen plegen er momenteel zelfmoord, worden misbruikt. zijn depressief, kunnen hun ouders niet zien, gaat hun zaak kapot. Ondernemers die alles hebben opgebouwd en nu hopeloos verloren zijn.
Het is schrijnend. Zeer schrijnend. Open gooien die samenleving, wellicht zonder evenementen.
Om me heen merk ik in iedergeval steeds meer deze discussie
Wij houden teveel vast aan die zorg capaciteit. Laten ze iets uitzoomen en ook economen etc. In de adviesgroep zetten. Meer maatwerk doen.quote:Op zondag 26 april 2020 21:47 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Gelukkig wel, mensen worden wakker. Zelfs Italië gaat nog soepeler om dadelijk met de lockdown.
Bars en café’s gaan daar over 5 weken gewoon weer open.
quote:Het is zeker niet nodig om baard of snor te scheren om een mondmasker te dragen. Dat zegt de overheid op haar website info-coronavirus.be. 'Aangezien een mondmasker dient om anderen te beschermen, is het niet heel belangrijk dat het masker perfect op je gezicht past.'
Mondmaskers worden vanaf 4 mei verplicht voor wie het openbaar vervoer wil gebruiken in België. Als de scholen op 15 mei zouden open gaan, zal het ook daar verplicht worden voor wie ouder is dan 12. Ook in bedrijven waar 1,5 meter afstand tussen mensen onmogelijk is, wordt mondmaskergebruik verplicht. Bebaarde Belgen kunnen dat dus respecteren zonder scheerbeurt.
Het is toch triest dat een land wat het zwaarst is getroffen ( Italie) dadelijk een soepeler beleid heeft dan wij ( NL). Om je kapot te schamen.quote:Op zondag 26 april 2020 21:49 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Wij houden teveel vast aan die zorg capaciteit. Laten ze iets uitzoomen en ook economen etc. In de adviesgroep zetten. Meer maatwerk doen.
Een kernbom onder de economie en onze levensvrojheid dit...
Precies het maak ook niet uit hoe je het kapje draagt. Zelfs maakt het niet uit wat het voor materiaal is. Je kunt zelfs een masker op je gezicht tekenen en dan uit ademen in je kraag.quote:
Het zou wel fijn zijn als ze op korte termijn eens met wat concrete zaken komen m.b.t. heropenen van b.v. diensten/zaken/beroepen. Ik snap dat dit in eerste instantie onder bepaalde voorwaarden zal zijn, maar geef mensen eens duidelijkheid hoe ze dit voor zich zien. Mag hopen dat ze daar achter de schermen wel al aan werken.quote:Op zondag 26 april 2020 21:49 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Wij houden teveel vast aan die zorg capaciteit. Laten ze iets uitzoomen en ook economen etc. In de adviesgroep zetten. Meer maatwerk doen.
Een kernbom onder de economie en onze levensvrojheid dit...
Zeker nu blijkt dat het in Zweden gewoon kanquote:Op zondag 26 april 2020 22:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zou wel fijn zijn als ze op korte termijn eens met wat concrete zaken komen m.b.t. heropenen van b.v. diensten/zaken/beroepen. Ik snap dat dit in eerste instantie onder bepaalde voorwaarden zal zijn, maar geef mensen eens duidelijkheid hoe ze dit voor zich zien. Mag hopen dat ze daar achter de schermen wel al aan werken.
+1.quote:Op zondag 26 april 2020 22:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zou wel fijn zijn als ze op korte termijn eens met wat concrete zaken komen m.b.t. heropenen van b.v. diensten/zaken/beroepen. Ik snap dat dit in eerste instantie onder bepaalde voorwaarden zal zijn, maar geef mensen eens duidelijkheid hoe ze dit voor zich zien. Mag hopen dat ze daar achter de schermen wel al aan werken.
En dit ja. We gaan veel grotere problemen krijgen als dit te lang duurt zo.quote:Op zondag 26 april 2020 21:45 schreef Landgeld het volgende:
Ik ben blij dat mensen wat meer ruimte nemen en naar buiten gaan. Ruimte nemen en niet meer zo angstig zijn. Inclusief ik zelf.
Kreeg vandaag zelfs een mandje in plaats van een winkelwagentje bij de Albert Heijn. Hulde.
Het is serieus echt ongelooflijk die Corona Lockdown. De angst en paniek bij mensen. 'blijf thuis'. Rot toch op. De kans dat je buiten iets oploopt is gewoon zooo klein. Ik zou zeggen uitgesloten.
Als we geen maatregelen hadden genomen waren er 20.000 mensen op de IC gekomen - aldus het RIVM. Waarvan 90% ouderen en mensen in slechte gezondheidstoestand. Heel erg, begrijp me niet verkeerd.
Maar hoeveel mensen plegen er momenteel zelfmoord, worden misbruikt. zijn depressief, kunnen hun ouders niet zien, gaat hun zaak kapot. Ondernemers die alles hebben opgebouwd en nu hopeloos verloren zijn. De hele wereldeconomie kapot. Om 0.2% ouderenzorg re redden.
Het is schrijnend. Zeer schrijnend.
Open gooien die samenleving, wellicht zonder evenementen.
Om me heen merk ik in iedergeval steeds meer deze discussie. En gaan mensenrechten gelukkig op pad, spreken af met familie en gaan weer leven...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |