abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192740386
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou concerten en festivalliefhebbers kunnen wel een tijd op een stokje bijten.
Nou ja, dat is nog niet het grootste probleem. Het zijn de kappers, horeca, zzp'er en nog wat andere sectoren die het zwaar te verduren hebben. Ook dat moet je niet onderschatten. Want die zogenaamde hulp vanuit de overheid is er niet. Als dit virus is verdreven krijg je te maken met een economische crisis. En daar zul je toch ook aan moeten denken. Het is een duivelsdilema en daarom is het ook nauwelijks duidelijk wat nu wijsheid is.

Want heb je straks te maken met een economische crisis heb je dan nog genoeg op de botten om de gezondheidszorg op peil te houden als overheid zijnde. Dan is de groep die je nu beschermt alsnog de klos.

Als je nu al ziet welk bedrag Italië en Spanje nodig heeft vrees ik het ergste.
pi_192740439
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:31 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nou ja, dat is nog niet het grootste probleem. Het zijn de kappers, horeca, zzp'er en nog wat andere sectoren die het zwaar te verduren hebben. Ook dat moet je niet onderschatten. Want die zogenaamde hulp vanuit de overheid is er niet. Als dit virus is verdreven krijg je te maken met een economische crisis. En daar zul je toch ook aan moeten denken. Het is een duivelsdilema en daarom is het ook nauwelijks duidelijk wat nu wijsheid is.

Want heb je straks te maken met een economische crisis heb je dan nog genoeg op de botten om de gezondheidszorg op peil te houden als overheid zijnde. Dan is de groep die je nu beschermt alsnog de klos.

Als je nu al ziet welk bedrag Italië en Spanje nodig heeft vrees ik het ergste.
Ach ze moeten zich maar redden :P
Vakman pur sang
pi_192740498
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee is vergunningsplichtig omdat supporters vaak toch ergens gaan verzamelen en er dan ook politie-inzet nodig is etc
Ik meende dat Rutte ons intelligent genoeg vond. Dat zijn dus loze woorden geweest.
pi_192740538
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:37 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik meende dat Rutte ons intelligent genoeg vond. Dat zijn dus loze woorden geweest.
Rutte is intelligent genoeg om supportersgroepen niet intelligent te vinden :P
Vakman pur sang
pi_192740734
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De vraag is hoe lang en hoe veel je 97% van de bevolking mag laten lijden om 3% te beschermen. Alleen wordt die vraag tot op heden compleet genegeerd.
Ach gut, 97% procent van de bevolking zou dus lijden van maatregelen die helemaal niet gehandhaafd worden? Die 97 % zijn grote domme honden die slechts willen spelen en stoeien, daar helpen geen argumenten bij, in welke taal dan ook.
pi_192740799
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:46 schreef torentje het volgende:

[..]

Ach gut, 97% procent van de bevolking zou dus lijden van maatregelen die helemaal niet gehandhaafd worden? Die 97 % zijn grote domme honden die slechts willen spelen en stoeien, daar helpen geen argumenten bij, in welke taal dan ook.
Fysiotherapeuten / kappers, dat is 1/1 contact.

De fysiotherapeut of kapper en patiënten hebben dan risico het te krijgen, maar dat gaat allemaal niet super vlot op die manier. Sterker nog, het is gelijk duidelijk wie je heeft besmet als de kapper het had :)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:59:07 #207
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_192741086
Lockdown is nu dus tot 20 mei. Hoop dat er dan écht een beetje versoepeld kan worden. Want anders zie ik wel een ''stille opstand'' of dat mensen op het eind de regels een beetje negeren. Het ''hou vol'' verhaal kan ook niet eindeloos duren.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Redactie Frontpage dinsdag 21 april 2020 @ 21:00:58 #208
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192741136
Ik erger me mateloos aan die 'journalisten' die net bij de persconferentie totaal debiele en infantiele vragen stelden. De journalistiek in Nederland is kapotdood.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:10:36 #209
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_192741367
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:00 schreef JeMoeder het volgende:
Ik erger me mateloos aan die 'journalisten' die net bij de persconferentie totaal debiele en infantiele vragen stelden. De journalistiek in Nederland is kapotdood.
Ze geven keurig het overheidsbeleid door en stellen nog wat vragen waar Astrid op Facebook mee worstelt.

Kritiek op de overheid kan natuurlijk niet.

Oh ja, en wordt de eredivisie nog uitgespeeld, meneer de President?
The more debt, the better
  Redactie Frontpage dinsdag 21 april 2020 @ 21:15:05 #210
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192741463
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:10 schreef flyguy het volgende:

[..]

Ze geven keurig het overheidsbeleid door en stellen nog wat vragen waar Astrid op Facebook mee worstelt.

Kritiek op de overheid kan natuurlijk niet.

Oh ja, en wordt de eredivisie nog uitgespeeld, meneer de President?
Kritiek?
10* dezelfde zaadvraag achter elkaar stellen heeft niets met kritiek te maken, na de eerste keer is er een antwoord en dat veranderd niet.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_192741521
ZZP'ers kunnen we echt missen als kiespijn.
Een van de weinige voordelen is dat al die communicatie adviseurs, leercoaches etc nu even kunnen wegkwijnen. Daar hebben we er echt teveel van die het vak van ondernemen totaal niet snappen (en het voor iedereen verpesten).
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_192741581
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
Een van de weinige voordelen is dat al die communicatie adviseurs, leercoaches etc nu even kunnen wegkwijnen. Daar hebben we er echt teveel van die het vak van ondernemen totaal niet snappen (en het voor iedereen verpesten).
Mijn broertje is net 3 jaar begonnen, en als hij nu geen werk heeft houdt hij het nog 10 jaar vol met een ruim bestedingspatroon.
Vakman pur sang
pi_192741594
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:15 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Kritiek?
10* dezelfde zaadvraag achter elkaar stellen heeft niets met kritiek te maken, na de eerste keer is er een antwoord en dat veranderd niet.
Hoort ook een beetje profileringsdrang bij. Wanneer je als journalist bij die persco aanwezig bent, wil je per se een vraag stellen, ook om je te bewijzen richting je werkgever.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192741611
Maar geldt daar dan het principe dat elke vraag beter is dan stilte? Ik kan me niet echt voorstellen dat hun chef nou zo onder de indruk is van de vragen die ze stellen.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 april 2020 @ 21:24:54 #215
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192741693
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Mijn broertje is net 3 jaar begonnen, en als hij nu geen werk heeft houdt hij het nog 10 jaar vol met een ruim bestedingspatroon.
ok, fijn.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_192741721
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ok.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_192741740
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:21 schreef Tocadisco het volgende:
Maar geldt daar dan het principe dat elke vraag beter is dan stilte? Ik kan me niet echt voorstellen dat hun chef nou zo onder de indruk is van de vragen die ze stellen.
Het zit ook meer bij de journalisten tussen de oren. Je denkt dat je jezelf op die manier moet profileren.

Heb dat zelf ook meerdere malen ervaren. Hoewel ik ook liever geen vraag stel dan een domme vraag.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:28:47 #218
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_192741768
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:17 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het probleem zit meer of de zorg het aan kan als dit virus compleet uitbreekt als veel maatregelingen worden opgeheven.
Als je op een afzienbare termijn, door alles een tijdje dicht te gooien, het probleem op kon lossen, dan was het ook een volstrekt logische keuze. Als je echt de piek kon dempen, zeg maar. Maar dat kunnen we niet, we schuiven hem namelijk alleen maar voor ons uit. Daarom is het ook zo'n hopeloze open-einde-regeling, want tenzij er ineens een konijn uit de hoge hoed komt zijn we op 20 mei precies even ver als nu. En dan zijn we na zes weken in het bestrijden van de ziekte niets opgeschoten, alleen hebben we de poepvlek uitgesmeerd en in de tussentijd een heleboel nevenschade gecreëerd waar we nog jaren last van hebben, en waar de zorgverlening in de toekomst ook onder te lijden zal hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_192741831
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je op een afzienbare termijn, door alles een tijdje dicht te gooien, het probleem op kon lossen, dan was het ook een volstrekt logische keuze. Als je echt de piek kon dempen, zeg maar. Maar dat kunnen we niet, we schuiven hem namelijk alleen maar voor ons uit. Daarom is het ook zo'n hopeloze open-einde-regeling, want tenzij er ineens een konijn uit de hoge hoed komt zijn we op 20 mei precies even ver als nu. En dan zijn we na zes weken in het bestrijden van de ziekte niets opgeschoten, alleen hebben we de poepvlek uitgesmeerd en in de tussentijd een heleboel nevenschade gecreëerd waar we nog jaren last van hebben, en waar de zorgverlening in de toekomst ook onder te lijden zal hebben.
Als we niks hadden gedaan nog wel meer, dat laatste.
Vakman pur sang
pi_192741847
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:24 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

ok, fijn.
Ja dat je het even weet he? :')
Vakman pur sang
pi_192741997
quote:

[..]

Dat vrees ik ook. Ik vrees dat we in die onzekerheid blijven totdat we een vaccin hebben. Of mensen dit blijven volhouden zonder andere problemen is de vraag. Ik twijfel bijna nooit in alles dat ik onderneem en neem zeer snel een besluit of neem een standpunt in, maar ik heb deze situatie nog nooit eerder meegemaakt. Dat laatste, of we in de toekomst nog een optimale zorgverlening, onderwijs etc etc kunnen leveren daar vrees ik wel voor. Want als deze crisis is opgelost dan komt het klimaat, EU en alle andere problemen ook weer naar voren. Dat worden nog zeer hevige discussies.

Ik kruis mijn vingers.
pi_192742025
quote:

[..]

Tsja, vanaf de zijlijn is het makkelijk roepen.

Stel dat het kabinet de samenleving heropent met als gevolg dat we hier Italiaanse toestanden krijgen en het aantal sterfgevallen exponentieel toeneemt. Rutte is dan degene die dat uit mag leggen.

Maar stel dat achteraf blijkt dat de huidige koers te streng was, waardoor we de economie onnodig veel schade hebt toegebracht. Ook dan heeft Rutte wat uit te leggen.

Het kabinet bevindt zich in een uiterst moeilijke positie. Je hebt te maken met een situatie waar geen handboek voor is. Je bent in het donker aan het navigeren en probeert zo goed mogelijk een uitweg te vinden.

Intussen zegt iedereen het beter te weten. Lullige is alleen dat die zijlijn-roepers op geen enkele wijze verantwoordelijkheid dragen. Zij hebben niks uit te leggen als de gekozen aanpak uitdraait op een drama.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:47:17 #223
346939 Janneke141
pi_192742207
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, vanaf de zijlijn is het makkelijk roepen.

Stel dat het kabinet de samenleving heropent met als gevolg dat we hier Italiaanse toestanden krijgen en het aantal sterfgevallen exponentieel toeneemt. Rutte is dan degene die dat uit mag leggen.

Maar stel dat achteraf blijkt dat de huidige koers te streng was, waardoor we de economie onnodig veel schade hebt toegebracht. Ook dan heeft Rutte wat uit te leggen.

Het kabinet bevindt zich in een uiterst moeilijke positie. Je hebt te maken met een situatie waar geen handboek voor is. Je bent in het donker aan het navigeren en probeert zo goed mogelijk een uitweg te vinden.

Intussen zegt iedereen het beter te weten. Lullige is alleen dat die zijlijn-roepers op geen enkele wijze verantwoordelijkheid dragen. Zij hebben niks uit te leggen als de gekozen aanpak uitdraait op een drama.
Ik ben ook heel blij dat ik niet in de schoenen van Rutte sta hoor. En het is een situatie die uiteindelijk hoe dan ook heel veel verliezers kent - of waarschijnlijk zelfs alleen maar. De vraag is wie de grootste verliezers worden. Maar dat we verliezen - dat is zeker.

Ik denk dat de maatregelen vanaf het startpunt van ingrijpen prima zijn geweest, je moet snel schakelen op een acute situatie en dat is volgens mij zo goed gegaan als enigszins mogelijk. Maar ik zie, behalve het "wachten en hopen een vaccin" geen punt waar ze naartoe werken. In de tijd dat we nu weer wachten verandert er in principe niets, behalve dat de ziekenhuizen weer langzaam een beetje leeglopen. Maar, zoals iedereen hier al regelmatig aangeeft - ze lopen daarna ook even hard weer vol. We moeten met andere ogen gaan kijken - met meer ogen dan alleen die van de ziekenhuizen.

En het is natuurlijk niet alleen dat we niet naar de kroeg kunnen. De mens is een sociaal dier en we missen op dit moment het grootste deel van ons sociale contact. En dan kan Rutte honderd keer roepen dat anderhalve meter afstand houden het nieuwe normaal is, maar het is niet normaal. Daar is de diersoort mens helemaal niet toe in staat.

Ik heb geen oplossing. Alleen heeft Rutte die ook niet. Hij zegt bij herhaling dat we vol moeten houden, maar het is een wandeling zonder eindpunt. En ook dat houden mensen maar beperkt vol. Al helemaal als je kinderen thuis het behang van de muur trekken, je bedrijf failliet aan het gaan is en je niet bij je moeder in het verpleeghuis mag zijn.
pi_192742273
Hou op over het vaccin :')
Daar is totaal geen zicht op, er is nl nog geen voedingsbron waar het virus gekweekt en gemuteerd kan worden.
Dus dat gaat eerder 5 dan 3 jaar duren.
Vakman pur sang
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:50:30 #225
346939 Janneke141
pi_192742311
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Daar is totaal geen zicht op, er is nl nog geen voedingsbron waar het virus gekweekt en gemuteerd kan worden.
Zelfs als je uitgaat van 1,5 jaar, wat zo'n beetje het gemiddelde is van wat erover geschreven wordt, dan is 'wachten op een vaccin' niet bepaald een haalbare tactiek.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:54:39 #226
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192742432
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Bron dat het 5 jaar gaat duren?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192742472
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Bron dat het 5 jaar gaat duren?
Bron dat het sneller gaat?
Vakman pur sang
pi_192742492
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zelfs als je uitgaat van 1,5 jaar, wat zo'n beetje het gemiddelde is van wat erover geschreven wordt, dan is 'wachten op een vaccin' niet bepaald een haalbare tactiek.
Dat is inderdaad geen haalbare tactiek, het is daarom ook niet de aanpak die de voorkeur van de regering heeft. Waar ze uiteindelijk naar toe willen is een combinatie van testen en contactonderzoek, als je daarmee snel genoeg nieuwe ziektehaarden in de kiem kunt smoren kun je beginnen om de huidige maatregelen af te zwakken. Probleem is alleen dat dat nu nog niet mogelijk is.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:57:27 #229
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:00:30 #230
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192742568
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Bron dat het sneller gaat?
Jij claimt dat het 5 jaar gaat duren, dus ik vraag jou naar een bron.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192742574
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat is inderdaad geen haalbare tactiek, het is daarom ook niet de aanpak die de voorkeur van de regering heeft. Waar ze uiteindelijk naar toe willen is een combinatie van testen en contactonderzoek, als je daarmee snel genoeg nieuwe ziektehaarden in de kiem kunt smoren kun je beginnen om de huidige maatregelen af te zwakken. Probleem is alleen dat dat nu nog niet mogelijk is.
Er moet sowieso veel meer getest worden. Dat moet toch via een huisarts kunnen gaan. Dit is nu nog steeds een drama. Er zijn mensen ziek thuis die niet eens getest zijn of worden. Alleen de zorgsector en nu dan ook het onderwijs is testen mogelijk bij klachten.
.
pi_192742591
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jij claimt dat het 5 jaar gaat duren, dus ik vraag jou naar een bron.
3-5 jaar verwachting op basis van inschatting.

En nu jouw verwachting?
Vakman pur sang
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:02:34 #233
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192742610
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je dikke duim dus
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192742615
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je dikke duim dus
Yep.

Je kunt ook gewoon rekenen, met een juiste voedingsbodem dan zit je op fase 1, dan begint testfase 2, 18 maanden. Dan een testfase 3 op een grote groep mensen 12 maanden.
Vakman pur sang
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:04:14 #235
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192742654
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik ben ook heel blij dat ik niet in de schoenen van Rutte sta hoor. En het is een situatie die uiteindelijk hoe dan ook heel veel verliezers kent - of waarschijnlijk zelfs alleen maar. De vraag is wie de grootste verliezers worden. Maar dat we verliezen - dat is zeker.

Ik denk dat de maatregelen vanaf het startpunt van ingrijpen prima zijn geweest, je moet snel schakelen op een acute situatie en dat is volgens mij zo goed gegaan als enigszins mogelijk. Maar ik zie, behalve het "wachten en hopen een vaccin" geen punt waar ze naartoe werken. In de tijd dat we nu weer wachten verandert er in principe niets, behalve dat de ziekenhuizen weer langzaam een beetje leeglopen. Maar, zoals iedereen hier al regelmatig aangeeft - ze lopen daarna ook even hard weer vol. We moeten met andere ogen gaan kijken - met meer ogen dan alleen die van de ziekenhuizen.

En het is natuurlijk niet alleen dat we niet naar de kroeg kunnen. De mens is een sociaal dier en we missen op dit moment het grootste deel van ons sociale contact. En dan kan Rutte honderd keer roepen dat anderhalve meter afstand houden het nieuwe normaal is, maar het is niet normaal. Daar is de diersoort mens helemaal niet toe in staat.

Ik heb geen oplossing. Alleen heeft Rutte die ook niet. Hij zegt bij herhaling dat we vol moeten houden, maar het is een wandeling zonder eindpunt. En ook dat houden mensen maar beperkt vol. Al helemaal als je kinderen thuis het behang van de muur trekken, je bedrijf failliet aan het gaan is en je niet bij je moeder in het verpleeghuis mag zijn.
Het is extreem eenvoudig. Zonder maatregelen blazen we de zorg op. Het bewijs hebben we gezien. Gaan we weer open, gaat dat weer gebeuren, simpel zat.

Het beleid is pappen en nathouden, niet meer niet minder. Lopen door een donker doolhof en steeds met een zaklantaarn om het hoekje kijken. Rutte geeft dat ook gewoon toe. Er is veel teveel achteraf en schuld gelul. We weten maar 1 ding zeker, doen we niets, dan stopt de zorg, uiteindelijk alle zorg voor iedereen.

Is een oorlog voor een bevolking eenvoudig? Nee. Voor de economie schadelijk? Ja. We zijn in een vorm van oorlog, onvoorspelbaar in elk opzicht.

Ja een ander beleid is mogelijk. De zekerheid is veel slachtoffers. Echter het grootste deel van de economische schade blijft. De internationale handel is dood. Een negatieve olieprijs is daar een extreem goede indicatie van.
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:04:42 #236
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192742665
Maargoed, hoe dan ook, het zal minimaal anderhalf jaar duren en wellicht langer tot er een vaccin is, en je kan niet anderhalf jaar de huidige maatregelen aanhouden.

Dus er moet toch serieus nagedacht gaan worden over een exitstrategie en dat zou zomaar eens een flink aantal extra doden gaan betekenen :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:06:13 #237
346939 Janneke141
pi_192742700
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:04 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het is extreem eenvoudig. Zonder maatregelen blazen we de zorg op. Het bewijs hebben we gezien. Gaan we weer open, gaat dat weer gebeuren, simpel zat.

Het beleid is pappen en nathouden, niet meer niet minder. Lopen door een donker doolhof en steeds met een zaklantaarn om het hoekje kijken. Rutte geeft dat ook gewoon toe. Er is veel teveel achteraf en schuld gelul. We weten maar 1 ding zeker, doen we niets, dan stopt de zorg, uiteindelijk alle zorg voor iedereen.

Is een oorlog voor een bevolking eenvoudig? Nee. Voor de economie schadelijk? Ja. We zijn in een vorm van oorlog, onvoorspelbaar in elk opzicht.

Ja een ander beleid is mogelijk. De zekerheid is veel slachtoffers. Echter het grootste deel van de economische schade blijft. De internationale handel is dood. Een negatieve olieprijs is daar een extreem goede indicatie van.
Los van de economische schade. Anderhalf jaar mensen in min of meer eenzame opsluiting is geen realistische optie. Zelfs niet als het werkt en noodzakelijk is - maar dat weten we niet eens. Dit kan de mens helemaal niet.
pi_192743037
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Los van de economische schade. Anderhalf jaar mensen in min of meer eenzame opsluiting is geen realistische optie. Zelfs niet als het werkt en noodzakelijk is - maar dat weten we niet eens. Dit kan de mens helemaal niet.
Dat is ook niet realistisch(1,5 jaar). Mensen zullen uiteindelijk toch naar de fysio moeten, maar hun ouders toe, etc etc. Ook zal de gewone zorg opgestart moeten worden, anders zet je die groep ook op het spel.
pi_192743166
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Yep.

Je kunt ook gewoon rekenen, met een juiste voedingsbodem dan zit je op fase 1, dan begint testfase 2, 18 maanden. Dan een testfase 3 op een grote groep mensen 12 maanden.
Je bent de eerste die over 3 - 5 jaar hoor. Vanuit de farmaceutische industrie is het tot nu toe steeds eind 2022 geweest als streefdatum. Waarom zouden ze liegen?
pi_192743497
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je bent de eerste die over 3 - 5 jaar hoor. Vanuit de farmaceutische industrie is het tot nu toe steeds eind 2022 geweest als streefdatum. Waarom zouden ze liegen?
Ja waarom nou?
Vakman pur sang
pi_192743527
De financiële malaise is al zeker 100 miljard nu.
Ik denk gewoon niet dat dit nog goed komt binnen Europa.

https://www.volkskrant.nl(...)il-betalen~b062c99a/
Vakman pur sang
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:40:45 #242
346939 Janneke141
pi_192743572
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:19 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is ook niet realistisch(1,5 jaar). Mensen zullen uiteindelijk toch naar de fysio moeten, maar hun ouders toe, etc etc. Ook zal de gewone zorg opgestart moeten worden, anders zet je die groep ook op het spel.
En dit gaan we onze kinderen ook niet echt aandoen, toch?

dinsdag 21 april 2020 @ 22:43:08 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192743629
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat extreem overdreven/hysterisch. Het is de builenpest niet!
The End Times are wild
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:45:58 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192743692
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je dikke duim dus
We weten het niet. Maar 2 jaar inclusief vaccineren zelf is de lage inschatting. Je hebt ook niet zomaar 7 miljard mensen gevaccineerd.
The End Times are wild
pi_192743996
Ogenschijnlijke kwetsbare groepen, die een groot risico lopen op dodelijke gevolgen, isoleren, niet de hele fakking bevolking.
pi_192744128
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 23:01 schreef Cockwhale het volgende:
Ogenschijnlijke kwetsbare groepen, die een groot risico lopen op dodelijke gevolgen, isoleren, niet de hele fakking bevolking.
Ik denk dat je nogal onderschat hoe groot het deel van de bevolking is dat in een risicogroep valt...
pi_192744194
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 23:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik denk dat je nogal onderschat hoe groot het deel van de bevolking is dat in een risicogroep valt...
Gebaseerd op welke cijfers? Er wordt amper getest! En covid-19 kan in vele gevallen niet eens als de directe oorzaak worden aangetoond. De kans is groter dat er veel meer mensen geïnfecteerd zijn (geweest), dan bekend is. Paniekzaaierij.
pi_192744320
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nee, :)

Men zou meer moeten testen, desnoods temperatuur opnemen. Ik neem ook aan dat mensen die nu ziek zijn of verschijnselen hebben ook de verantwoording nemen en thuis blijven. Dat doe ik nu tegen mijn zin ook(ben nog gezond), omdat mijn partner Corona heeft en in een mate van thuis uitzieken en een opname niet nodig was. Overigens al aan de betere hand na 8 dagen hoge koorts en zware ademhaling. Dus, dat komt allemaal wel goed. Het is niet zomaar een griepje. Daar ben ik inmiddels wel achter.

Als er na 20 mei niets gaat veranderen dan vraag ik mij af of mensen het dan nog accepteren. Als je niet naar een begrafenis kunt gaan, kinderen niet naar school kunnen gaan etc.

Grote evenementen zal het probleem niet zijn. Maar het sociale op kleine schaal is niet lang vol te houden. Althans voor de meeste niet.

Ik roep ook wel eens, als ik niet meer hoef te werken en lekker thuis kan zitten lijkt mij heerlijk. Ik zit nu een dikke week tussen de vier muren en mijn stadstuin. En dan ga je al snel denken om toch weer te gaan werken. Alleen al het slap geneuzel van collega's ga je missen. En dan heb ik het over een dikke week en ik begin het al zat te worden. :)
  dinsdag 21 april 2020 @ 23:22:45 #249
346939 Janneke141
pi_192744415
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 23:17 schreef Cherni het volgende:

[..]

Men zou meer moeten testen, desnoods temperatuur opnemen. Ik neem ook aan dat mensen die nu ziek zijn of verschijnselen hebben ook de verantwoording nemen en thuis blijven. Dat doe ik nu tegen mijn zin ook(ben nog gezond), omdat mijn partner Corona heeft en in een mate van thuis uitzieken en een opname niet nodig was. Overigens al aan de betere hand na 8 dagen hoge koorts en zware ademhaling. Dus, dat komt allemaal wel goed. Het is niet zomaar een griepje. Daar ben ik inmiddels wel achter.

Als er na 20 mei niets gaat veranderen dan vraag ik mij af of mensen het dan nog accepteren. Als je niet naar een begrafenis kunt gaan, kinderen niet naar school kunnen gaan etc.

Grote evenementen zal het probleem niet zijn. Maar het sociale op kleine schaal is niet lang vol te houden. Althans voor de meeste niet.

Ik roep ook wel eens, als ik niet meer hoef te werken en lekker thuis kan zitten lijkt mij heerlijk. Ik zit nu een dikke week tussen de vier muren en mijn stadstuin. En dan ga je al snel denken om toch weer te gaan werken. Alleen al het slap geneuzel van collega's ga je missen. En dan heb ik het over een dikke week en ik begin het al zat te worden. :)
Mee eens. En sterkte.
pi_192744605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 23:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mee eens. En sterkte.
Thx.
Het nadeel is dat mijn partner in de thuiszorg werkt. Het voordeel, gelijk een test via de werkgever kunnen regelen.

Wat ik totaal niet begrijp is dat dit soort testen niet op zeer grote schaal toegepast kunnen worden. Ik mis mogelijk de reden daarvan compleet(kosten, personeel). Maar vanuit de auto word die test afgenomen. Meer sectoren moet die mogelijkheid hebben. In combinatie met het opnemen van de lichaamtemp en je verantwoording nemen moet het na 20 mei kunnen zou je denken.

Maar goed, ik sta aan de zijlijn en hoef de verantwoording niet te nemen. Het is en blijft een duivelsdilema. Het is geen pretje om in de schoenen van Rutte te staan.
pi_192744679
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 23:17 schreef Cherni het volgende:

[..]

Zelfde hier vriendin ziek, Corona en ik niet nades noppa. Een dagje dat ik iets minder was. Zei was na 7_8 dagen weer beter.
Vakman pur sang
pi_192744773
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 23:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Zelfde hier vriendin ziek, Corona en ik niet nades noppa. Een dagje dat ik iets minder was. Zei was na 7_8 dagen weer beter.
Voor de meeste zal het prima aflopen en is een kwestie van thuis uitzieken. Gelukkig ook maar.
  woensdag 22 april 2020 @ 01:08:52 #253
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_192745389
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

En nu jouw verwachting?
Er kan per definitie niet in geschat worden wanneer er een vaccin is. Als dat zo zou zijn, dan zouden een hele boel ziektes geen issue meer zijn. Dan maken we in X jaar toch een vaccin voor ziekte Y? Voor HIV is na 30 jaar nog geen vaccin, voor andere ziektes is dit nog langer bezig.

En zelfs al is er een vaccin dan is het alsnog niet verstandig om het gelijk en masse in te zetten. Stel dat het bijvoorbeeld na een jaar of 5 bij 14% van de injecteerden kanker of leverfalen veroorzaakt. Dan worden meer mensen uiteindelijk slachtoffer van het vaccin door het niet onderzoeken van de lange termijneffecten dan door corona zelf.

Accepteren dat de natuur eens in de zoveel tijd iets op ons afstuurt om onze populatie te beperken is gezonder dan wat nu gebeurd.
The more debt, the better
pi_192745722
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
Geen idee wat je precies wil zeggen maar de groepen die jij noemt, dat zijn juist de ZZPers die nu gewoon thuis werken aan een communicatieplan en op afstand coachen.

De klappen vallen bij ZZPers in de horeca, die werken als zelfstandig kapper of schoonheidsspecialist, ZZPers die op de taxi rijden of werken als rij-instructeur. Waarom zouden we die kunnen missen als kiespijn? Ik vind je nogal rancuneus overkomen.
pi_192746115
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 23:01 schreef Cockwhale het volgende:
De meeste kwetsbaren zitten toch al in een quarantaine? Ondanks dat komen er dagelijks besmette kwetsbaren bij, waardoor de capaciteit van de medische zorg overbelast dreigt te worden.
pi_192746208
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 01:08 schreef flyguy het volgende:

[..]

Er kan per definitie niet in geschat worden wanneer er een vaccin is. Als dat zo zou zijn, dan zouden een hele boel ziektes geen issue meer zijn. Dan maken we in X jaar toch een vaccin voor ziekte Y? Voor HIV is na 30 jaar nog geen vaccin, voor andere ziektes is dit nog langer bezig.

En zelfs al is er een vaccin dan is het alsnog niet verstandig om het gelijk en masse in te zetten. Stel dat het bijvoorbeeld na een jaar of 5 bij 14% van de injecteerden kanker of leverfalen veroorzaakt. Dan worden meer mensen uiteindelijk slachtoffer van het vaccin door het niet onderzoeken van de lange termijneffecten dan door corona zelf.

Accepteren dat de natuur eens in de zoveel tijd iets op ons afstuurt om onze populatie te beperken is gezonder dan wat nu gebeurd.
Eens.

Maar het ging erom dat beleid nu wordt gevormd op de "aanname" dat er snel een vaccin is.
Hoor iedereen roepen dat ze verwachten dat dit september is.
Nou ja iedereen. Mijn zwager opperde dit nog vh weekend en hij werkt nog wel in de zorg.
Vakman pur sang
pi_192746214
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:23 schreef torentje het volgende:

[..]

De meeste kwetsbaren zitten toch al in een quarantaine? Ondanks dat komen er dagelijks besmette kwetsbaren bij, waardoor de capaciteit van de medische zorg overbelast dreigt te worden.
Kun jij hier gewoon wegblijven aub?
Vakman pur sang
pi_192746250
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Kun jij hier gewoon wegblijven aub?
Waarom?
pi_192747078
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:49 schreef torentje het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat jij poep praat.
pi_192747101
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 02:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Geen idee wat je precies wil zeggen maar de groepen die jij noemt, dat zijn juist de ZZPers die nu gewoon thuis werken aan een communicatieplan en op afstand coachen.

De klappen vallen bij ZZPers in de horeca, die werken als zelfstandig kapper of schoonheidsspecialist, ZZPers die op de taxi rijden of werken als rij-instructeur. Waarom zouden we die kunnen missen als kiespijn? Ik vind je nogal rancuneus overkomen.
Inderdaad, achterlijke opmerking van Planeteer.
  woensdag 22 april 2020 @ 09:39:11 #261
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192747316
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 02:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hij is gewoon jaloers op mensen die slim zijn, inventief , creatief, vernieuwend, hard werken en daardoor al jaren veel en veel meer netto overhouden dan hijzelf en een Tesla op het bedrijf hebben zonder bijtelling

DE ZZP er bezorger en kapper in een huurwoning die net aan rondkomt die ziet hij niet

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 22-04-2020 09:44:29 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2020 @ 10:43:50 #262
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_192748167
Tussen haakjes; dit gaat de opvolger van de Zwarte Piet draad worden? Al weer de derde draad. Op naar de 10, dan zien we wel weer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_192748304
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:43 schreef thedeedster het volgende:
Tussen haakjes; dit gaat de opvolger van de Zwarte Piet draad worden? Al weer de derde draad. Op naar de 10, dan zien we wel weer.
Dan hebben we nog slechts 167 deeltjes te gaan tot de huidige stand. En die loopt heel wat sneller door dan deze reeks.
NWS / De Zwarte Piet-discussie #177 Protesteren in maart
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192748361
quote:
'Coronavirus zorgt voor schade aan de hersenen'
De Hersenstichting roept artsen op om extra alert te zijn op de gevolgen van het coronavirus voor de hersenen. Het virus zorgt namelijk op verschillende manieren voor schade aan de hersenen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vid19-intensive-care
'Gewoon een griepje'. En als je er niet dood aan gaat dan heeft het geen gevolgen voor je dus. :')
pi_192748459
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

'Gewoon een griepje'. En als je er niet dood aan gaat dan heeft het geen gevolgen voor je dus. :')
ow er komen steeds meer bijwerkingen bij! Top! Straks wordt een neger gewoon blank na corona! Oppassen jongens!
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 april 2020 @ 11:06:01 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192748487
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is gewoon een griepje ja. Letterlijk alle symptomen horen ook bij zeer ernstige griep. Het aantal doden is met 0,8% ook niet veel hoger.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192748488
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:04 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Straks wordt een neger gewoon blank na corona! Oppassen jongens!
Daarvoor moet je toch echt in de eerder genoemde pietenreeks zijn
pi_192748496
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is gewoon een griepje ja. Letterlijk alle symptomen horen ook bij zeer ernstige griep. Het aantal doden is met 0,8% ook niet veel hoger.
En hoeveel mensen met griep gewone lopen hersenschade op?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 april 2020 @ 11:11:32 #269
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192748541
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En hoeveel mensen met griep gewone lopen hersenschade op?
Eens kijken... Er ontstaat geen hersenschade door corona, er ontstaat hersenschade doordat de longen hun werk niet meer kunnen doen.

Een gewone griep kan in ernstige gevallen verminderde longfunctie tot gevolg hebben. Precies dezelfde oorzaak van hersenschade.

Ik heb geen cijfers nodig om hieruit te concluderen dat dat aantal niet 0 is bij griep.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192748574
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is geen griepje. Die worden veroorzaakt door influenzavirussen en Covid-19 is een coronavirus.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192748578
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Eens kijken... Er ontstaat geen hersenschade door griep, er ontstaat hersenschade doordat de longen hun werk niet meer kunnen doen, niet direct door corona.

Een gewone griep kan in ernstige gevallen verminderde longfunctie tot gevolg hebben. Precies dezelfde oorzaak van hersenschade.

Ik heb geen cijfers nodig om hieruit te concluderen dat dat aantal niet 0 is bij griep.
Het coronavirus richt zich specifiek op de longen van hun gastheer. Daar verschilt het dus in van het gewone griepvirus. Bijkomend gevolg is daarvan hersenschade bij een deel van hun gastheren.

Naast dat corona op vele andere manieren verschilt van het griepvirus.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 april 2020 @ 11:18:43 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192748611
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het coronavirus richt zich specifiek op de longen van hun gastheer. Daar verschilt het dus in van het gewone griepvirus. Bijkomend gevolg is daarvan hersenschade bij een deel van hun gastheren.

Virussen richten zich niet op specifieke cellen, die pakken wat ze pakken kunnen. Longen zijn vaker de klos omdat die makkelijker te bereiken zijn, maar dat geldt ook voor influenza.

Wat corona erger maakt dan griep is dat er geen vaccin voor is, en dat het zich makkelijk verspreidt. Twee redenen waardoor ik tot gisteren achter kabinetsbeleid stond, de ICs moeten het immers gewoon aan kunnen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 22 april 2020 @ 11:25:05 #273
323876 michaelmoore
pi_192748680
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Twee redenen waardoor ik tot gisteren achter kabinetsbeleid stond, de ICs moeten het immers gewoon aan kunnen.
Op het moment is het kabinet aan het nagenieten van de macht en aldus is er nog een maand lockdown bijgekomen voor de Horeca met extra regels en subsidies

https://www.telegraaf.nl/(...)bedrijven-op-de-fles

quote:
Corona-uitstel raakt economie: '150.000 bedrijven op de fles'
Door GABI OUWERKERK
26 min geleden in ONDERNEMEN
AMSTERDAM - Voor veel ondernemers is het uitblijven van een versoepeling van de coronamaatregelen een regelrechte ramp.
Steeds meer bedrijven hebben moeite het hoofd boven water te houden. ,,
Binnen dertien maanden telt Nederland 150.000 bedrijven minder", voorspelt Robert Jan Blom, analist van faillissementszaken.

Nederland telde begin dit jaar iets meer dan 2 miljoen bedrijven.
Meer dan de helft daarvan zijn zzp'ers.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192748726
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:24 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Omdat jij poep praat.
Ik ben een atheïst. Dus lijkt het mij stug dat jij gelijk hebt. Maar ja, jij durft waarschijnlijk niet zonder een meerderheid met atheïsten te spreken. Toch?
pi_192748933
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:28 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik ben een atheïst. Dus lijkt het mij stug dat jij gelijk hebt. Maar ja, jij durft waarschijnlijk niet zonder een meerderheid met atheïsten te spreken. Toch?
Dit is een uitstekend voorbeeld van poeppraten. :')
Vakman pur sang
  woensdag 22 april 2020 @ 12:00:59 #276
323876 michaelmoore
pi_192749127
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit is een uitstekend voorbeeld van poeppraten. :')
ha ha ha ha
pi_192749267
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Virussen richten zich niet op specifieke cellen, die pakken wat ze pakken kunnen. Longen zijn vaker de klos omdat die makkelijker te bereiken zijn, maar dat geldt ook voor influenza.

Wat corona erger maakt dan griep is dat er geen vaccin voor is, en dat het zich makkelijk verspreidt. Twee redenen waardoor ik tot gisteren achter kabinetsbeleid stond, de ICs moeten het immers gewoon aan kunnen.
Hoe kom je daar precies bij? Covid-19 gebruikte ACE2 om cellen binnen te komen. Daarmee richt het zich dus wel op specifieke cellen:

quote:
ACE2 is present in most organs: ACE2 is attached to the cell membrane of mainly lung type II alveolar cells, enterocytes of the small intestine, arterial and venous endothelial cells and arterial smooth muscle cells in most organs. ACE2 mRNA expression is also found in the cerebral cortex, striatum, hypothalamus, and brainstem.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 april 2020 @ 12:27:19 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192749491
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoe kom je daar precies bij? Covid-19 gebruikte ACE2 om cellen binnen te komen. Daarmee richt het zich dus wel op specifieke cellen:
[..]

quote:
ACE2 is present in most organs
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192749501
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[..]

Precies, organen. Er zit meer in je lichaam dan organen.
pi_192749934
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:28 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik ben ook atheïst. Wat is je punt precies?
  woensdag 22 april 2020 @ 18:58:32 #281
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192754914
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Precies, organen. Er zit meer in je lichaam dan organen.
Geeft meer aan dat het in veel organen zit.

Zat andere plekken waar de receptoren voorkomen, bijvoorbeeld in de bloedvaten, skeletspieren en in vetcellen.

Uit het laatste kwam ook gelijk de aanname en dientengevolge publieke vervolging van dikke mensen.

Uiteindelijk lijkt het meer te maken te hebben met de medicatie die veel mensen ontvangen wegens diabetes en bijvoorbeeld hoge bloeddruk, wat natuurlijk vaak dikkere mensen zijn. Deze ACE-remmers lijken het aantal ACE2 receptoren immers nog verder te verhogen.

Het aandeel dikke mensen dat geen diabeet is en een te hoge bloeddruk heeft en op de ICU ligt is ook relatief laag. Lager dan je zou verwachten indien het overgewicht zelf een belangrijke factor zou zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 22 april 2020 @ 19:04:35 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192755021
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een ander virus. Voor de meeste mensen (praktisch iedereen) heeft een corona-besmetting dezelfde gevolgen als een besmetting met het griepvirus. Vandaar dat men zegt "Het is maar een griepje", terwijl dat feitelijk idd onjuist is. Eigenlijk zou men moeten zeggen: "Het is niet veel ernstiger dan een griepje".
The End Times are wild
pi_192755273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:58 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Geeft meer aan dat het in veel organen zit.

Zat andere plekken waar de receptoren voorkomen, bijvoorbeeld in de bloedvaten, skeletspieren en in vetcellen.

Uit het laatste kwam ook gelijk de aanname en dientengevolge publieke vervolging van dikke mensen.

Uiteindelijk lijkt het meer te maken te hebben met de medicatie die veel mensen ontvangen wegens diabetes en bijvoorbeeld hoge bloeddruk, wat natuurlijk vaak dikkere mensen zijn. Deze ACE-remmers lijken het aantal ACE2 receptoren immers nog verder te verhogen.

Het aandeel dikke mensen dat geen diabeet is en een te hoge bloeddruk heeft en op de ICU ligt is ook relatief laag. Lager dan je zou verwachten indien het overgewicht zelf een belangrijke factor zou zijn.
Klopt, las er onlangs deze publicatie in de Lancet nog over:
https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(20)30116-8/fulltext

Ben zelf type 1 diabeet (met eerder onder- dan overgewicht), dus ik probeer dit soort zaken ook wel een beetje te volgen. Zit gelukkig niet aan de ACE-remmers.
pi_192756371
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:00 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik ben ook atheïst. Wat is je punt precies?
Waarom reageer jij dan op mij als zo'n gespierde religieuze?
  woensdag 22 april 2020 @ 20:50:37 #285
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192756799
Waarom wordt er altijd een verkleinwoord gemaakt met 'griepje'? Om het te bagatelliseren?

Veel mensen verwarren echte griep volgens mij met 'griepachtige klachten' zoals een dagje hoofdpijn, spierpijn of buikpijn. Echte griep is echter heel wat anders en daar kun je zomaar 1,5-2 weken zoet mee zijn.
pi_192756807
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een ander virus. Voor de meeste mensen (praktisch iedereen) heeft een corona-besmetting dezelfde gevolgen als een besmetting met het griepvirus. Vandaar dat men zegt "Het is maar een griepje", terwijl dat feitelijk idd onjuist is. Eigenlijk zou men moeten zeggen: "Het is niet veel ernstiger dan een griepje".
Ontken je nou de ernst van covid19 ziekte?
Het is geen normaal griepje. Het is niet gelijk ernsitg
Waarom ontken je ?
  woensdag 22 april 2020 @ 21:11:03 #287
117098 Hathor
Effe niet
pi_192757100
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom wordt er altijd een verkleinwoord gemaakt met 'griepje'? Om het te bagatelliseren?

Veel mensen verwarren echte griep volgens mij met 'griepachtige klachten' zoals een dagje hoofdpijn, spierpijn of buikpijn. Echte griep is echter heel wat anders en daar kun je zomaar 1,5-2 weken zoet mee zijn.
Dan heb ik nog nooit een echte griep gehad, ik ben wel eens wat grieperig geweest maar dat duurt nooit langer dan een dag of twee, anderhalf of twee weken aan een stuk ziek zijn heb ik nog nooit meegemaakt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_192757190
Versoepeling kan echt eerder.
Kom op we hebben nu maar 1000 IC bedden bezet terwijl we tot 2000-2400 nog normaal aankunnen.

https://www.google.com/am(...)len-versoepelen/amp/
Vakman pur sang
  woensdag 22 april 2020 @ 21:17:08 #289
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192757201
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan heb ik nog nooit een echte griep gehad, ik ben wel eens wat grieperig geweest maar dat duurt nooit langer dan een dag of twee, anderhalf of twee weken aan een stuk ziek zijn heb ik nog nooit meegemaakt.
Dat is dus die valkuil, het woord 'griep(je)' is synoniem geworden voor je een dag of twee dagen niet lekker voelen. 'Ik voel me wat grieperig' zeggen we dan.

Echte griep is echter nog steeds een serieuze business, daarom worden ook die griepprikken uitgedeeld aan senioren. Dat zou uiteraard niet nodig zijn als je er met een paar dagen hoesten weer bovenop zou zijn. Er overlijden naar schatting jaarlijks 250.000-500.000 mensen wereldwijd aan griep en twee jaar terug in Nederland alleen al zo'n 10.000. En dat is dus inclusief die griepprik.

Alleen van griep houden we niet elke dag de dodentallen bij. Daarmee wil ik Covid verder ook niet weglachen, het plaatst alleen de cijfers wel een beetje in perspectief.
pi_192757254
In 2018 waren er 9000 griep doden. Dat zegt genoeg dunkt me. Daar kwamen er ook heel veel van op de IC. Maar de meeste niet, dat is het verschil.
Vakman pur sang
pi_192757308
Rutte en het kabinet schuiven te gemakkelijk de datums te ver weg onder het mom van "we willen duidelijkheid scheppen". Maar om dan nu al de datums 1 september en 20 mei aan te houden, is gewoon laf.
pi_192757358
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat is dus die valkuil, het woord 'griep(je)' is synoniem geworden voor je een dag of twee dagen niet lekker voelen. 'Ik voel me wat grieperig' zeggen we dan.

Echte griep is echter nog steeds een serieuze business, daarom worden ook die griepprikken uitgedeeld aan senioren. Dat zou uiteraard niet nodig zijn als je er met een paar dagen hoesten weer bovenop zou zijn. Er overlijden naar schatting jaarlijks 250.000-500.000 mensen wereldwijd aan griep en twee jaar terug in Nederland alleen al zo'n 10.000. En dat is dus inclusief die griepprik.

Alleen van griep houden we niet elke dag de dodentallen bij. Daarmee wil ik Covid verder ook niet weglachen, het plaatst alleen de cijfers wel een beetje in perspectief.
Hieronder kun je de oversterfte goed zien. Ook uit 2018, en het is wel duidelijk dat we er met corona flink boven zitten (maar dat het ook alweer afvlakt).
  woensdag 22 april 2020 @ 21:28:03 #293
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192757456
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hieronder kun je de oversterfte goed zien. Ook uit 2018, en het is wel duidelijk dat we er met corona flink boven zitten (maar dat het ook alweer afvlakt).
[ afbeelding ]
Das ook niet zo gek, want Corona komt nog bovenop de gevallen van griep.
pi_192757540
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Das ook niet zo gek, want Corona komt nog bovenop de gevallen van griep.
De piek is wel buitengewoon groot.
  woensdag 22 april 2020 @ 21:35:10 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192757617
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ontken je nou de ernst van covid19 ziekte?
Het is geen normaal griepje. Het is niet gelijk ernsitg
Waarom ontken je ?
De meeste mensen (dus niet ouderen of mensen met onderliggende aandoeningen), zullen een besmetting met corona vergelijkbaar als die met een griep ervaren (waarbij een griep ook een redelijk stevig ziekte is hoor, het is geen verkoudheid).
De gemiddelde sterfteleeftijd is 82 of zo. Kom op, het is geen pokken of Zwarte Dood!
The End Times are wild
  woensdag 22 april 2020 @ 21:36:54 #296
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_192757654
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

De meeste mensen (dus niet ouderen of mensen met onderliggende aandoeningen), zullen een besmetting met corona vergelijkbaar als die met een griep ervaren (waarbij een griep ook een redelijk stevig ziekte is hoor, het is geen verkoudheid).
De gemiddelde sterfteleeftijd is 82 of zo. Kom op, het is geen pokken of Zwarte Dood!
Net deze week zijn er twee kennissen van mij overleden, beide 60 en behoorlijk fit. Dit voelt anders dan een normale groep
  woensdag 22 april 2020 @ 21:37:04 #297
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192757658
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De piek is wel buitengewoon groot.
Wat? 20% boven normaal? Tijdens de pestepidemiën stierf zo 70% van een stad of landstreek. Dat zou een piek zijn van 50000% boven normaal.
The End Times are wild
  woensdag 22 april 2020 @ 21:37:28 #298
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192757664
Dit is zinnige info. Die papers die er zijn die voldoen niet aan de criteria van Rivers. Dr. Andrew Kaufman legt het haarfijn uit:

woensdag 22 april 2020 @ 21:37:48 #299
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192757675
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Net deze week zijn er twee kennissen van mij overleden, beide 60 en behoorlijk fit. Dit voelt anders dan een normale groep
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Er overlijdt ook wel eens een jongere aan corona. Maar het gaat om het gemiddelde en niet om individuele gevallen.
The End Times are wild
pi_192757810
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat? 20% boven normaal? Tijdens de pestepidemiën stierf zo 70% van een stad of landstreek. Dat zou een piek zijn van 50000% boven normaal.
Goed argument. De huidige samenleving vergelijken met de middeleeuwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')