Ik zal het je nog sterker vertellen, in gebieden waar niemand woont zijn doorgaans nul coronapatiėnten!quote:Op donderdag 30 april 2020 22:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou begint het gedonder al.
https://www.ad.nl/dossier(...)eehouderij~a21d0df6/
Vandaar ook dat Newyork zo hard getroffen is
Jullie MT is echt vet stoer. En jij bent nog veel vet stoerder! Je komt niet alleen opdagen, je doet ook extra werk voor hetzelfde geld!quote:Op donderdag 30 april 2020 22:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
MT heeft gewoon besloten dat iedereen op kantoor komt.
Tenzij je die moet aflossen in een andere munt.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:26 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Stelt de waarde van je schulden ook gelijk niks meer voor...
Daar heeft het MT vast hele sterke argumenten voor...quote:Op donderdag 30 april 2020 22:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou ik zit er zelf in.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:28 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Daar heeft het MT vast hele sterke argumenten voor...
En gaat daarmee lijnrecht in tegen de maatregelen die door onze overheid getroffen zijn...quote:Op donderdag 30 april 2020 22:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jullie je collega's corona gebied in sturen? Toch altijd wel apart hoe werknemers die deel uitmaken van een MT soms denken dat ze zelf werknemers hebbenquote:Op donderdag 30 april 2020 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou ik zit er zelf in.
Maar onze werknemers sturen we coronagebied in. Dan ga je zelf niet lekker thuiszitten. That's it punt.
Ja, dan krijg je Argentijnse taferelen inderdaad.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:28 schreef Glazenmaker het volgende:
Tenzij je die moet aflossen in een andere munt.
We gaan echt interessante tijden tegemoet. Ben benieuwd waar we een sterke valuta gaan vinden. De dollar heeft Trump, een instortende economie en de grootste werkloosheid ooit. De Euro heeft Europa. China lijkt relatief goed uit de crisis te komen, maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er geen gigantische tegenreactie gaat komen. Landen die massaal als vergoeding voor de coronakosten de schulden aan China eenzijdig voor zichzelf kwijtschelden bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:27 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja, dan krijg je Argentijnse taferelen inderdaad.
Proberen voor te zijn door je vermogen om te zetten in een (dan) sterke valuta of de juiste grondstoffen. Maar ja, dat is nou net de truc natuurlijk.
Nou ik was ook geen voorstander en in mijn vestiging werken we in 2 groepen.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:25 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jullie je collega's corona gebied in sturen? Toch altijd wel apart hoe werknemers die deel uitmaken van een MT soms denken dat ze zelf werknemers hebben![]()
Maar buiten dat vinden jullie het als MT een goed idee om uit solidariteit (want dat is het, meer niet) met de overige collega's op kantoor te gaan zitten? Het helpt de mensen die in corona gebied aan het werk moeten helemaal niks namelijk. Bijzonder dat solidariteit binnen een organisatie altijd heel selectief wordt toegepast...
Ik zeg: faalbeleid. That's it punt.
Ben ik ook zeker benieuwd naar. De Zwitserse franc is altijd wel een redelijk stabiele munt en stijgt in mindere tijden vaak juist in waarde. Maar ik denk dat bepaalde grondstoffen een betere investering zullen zijn dan een andere valuta.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:35 schreef Glazenmaker het volgende:
We gaan echt interessante tijden tegemoet. Ben benieuwd waar we een sterke valuta gaan vinden. De dollar heeft Trump, een instortende economie en de grootste werkloosheid ooit. De Euro heeft Europa. China lijkt relatief goed uit de crisis te komen, maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er geen gigantische tegenreactie gaat komen. Landen die massaal als vergoeding voor de coronakosten de schulden aan China eenzijdig voor zichzelf kwijtschelden bijvoorbeeld.
Als het personeel dat nu op kantoor moet werken dat werk vanuit huis gedaan zou hebben dan hadden jullie waarschijnlijk net zo goed gedraaid. Voor een bedrijf valt of staat alles met de business die al dan niet doorgang vind.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou ik was ook geen voorstander en in mijn vestiging werken we in 2 groepen.
Dit kon de kop vd kersverse directeur weleens kunnen kosten.
Ad andere kant is er geen zak gebeurd en is niemand ziek geworden en draaien we uitermate goed.
Dat is dan gewoon betalen met inflatie.. Dan gaat de rente gewoon wat hoger zijn ook etc. Word je niet rijker of armer van.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je kunt niet het tegendeel van iets bewijzen door het in het absurde door te trekken, je zult niemand zien pleiten om het te gebruiken als een alternatief voor belastingheffing. Op een hoop manieren verschilt monetaire financiering eigenlijk niet van lenen: Zolang je het op een beetje prudente manier doet kan het weinig kwaad, al helemaal niet als je het inzet om een nog grotere ramp (massale armoede) af te wenden.
Wat Nederland zou moeten doen is een eigen betaalsysteem oprichten. Er zijn meer landen die zoiets hebben. Wel gedekt door een lading goud natuurlijk zoals het hoort. Iets wat bij het huidige betaalsysteem niet meer zo is.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar we een sterke valuta gaan vinden.
Dat hebben we al eens geprobeerd, was niet zo'n succes.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 06:05 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Wat Nederland zou moeten doen is een eigen betaalsysteem oprichten. Er zijn meer landen die zoiets hebben. Wel gedekt door een lading goud natuurlijk zoals het hoort. Iets wat bij het huidige betaalsysteem niet meer zo is.
Bijna al het goud van Nederland ligt in Amerika en dat komt niet terug. Hoe dat precies zit weet ik niet maar las daar laatst een artikel over.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 06:05 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Wat Nederland zou moeten doen is een eigen betaalsysteem oprichten. Er zijn meer landen die zoiets hebben. Wel gedekt door een lading goud natuurlijk zoals het hoort. Iets wat bij het huidige betaalsysteem niet meer zo is.
wanneer hebben we dat volgens jou gedaan dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat hebben we al eens geprobeerd, was niet zo'n succes.
Ik heb het over een betaalmiddel dat niet afhankelijk is van een ander bestaand betaalsysteem. Dat heeft niets meer te maken met huidige valuta of goudvoorraden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:24 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Bijna al het goud van Nederland ligt in Amerika en dat komt niet terug. Hoe dat precies zit weet ik niet maar las daar laatst een artikel over.
Ik ben een groot voorstander van een door goud gedekt betaalmiddel en niet de centrale bankiers die alleen voor winst geld printen. Maar dat gaat nooit gebeuren. Daar zijn al veel oorlogen door geweest en presidenten voor geliquideerd.
Ten eerste heeft Nederland nog best een aardige goudreserve (ruim 600 ton) ten tweede ligt slechts 30% daarvan in de VS. 30% ligt in Nederland, 40% in Canada en het VK. Zwitserland bezit dan nog voor 2 miljard aan gestolen goud wat nooit teruggegeven is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:24 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Bijna al het goud van Nederland ligt in Amerika en dat komt niet terug. Hoe dat precies zit weet ik niet maar las daar laatst een artikel over.
Ik ben een groot voorstander van een door goud gedekt betaalmiddel en niet de centrale bankiers die alleen voor winst geld printen. Maar dat gaat nooit gebeuren. Daar zijn al veel oorlogen door geweest en presidenten voor geliquideerd.
Nee het is niet voor niets dat men daar mee gestopt is, zelfs Colyn een groot voorstander dan de goud koppeling moest in 1937 de ontkoppeling toestaanquote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:24 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik ben een groot voorstander van een door goud gedekt betaalmiddel en niet de centrale bankiers die alleen voor winst geld printen.
Maar dat gaat nooit gebeuren.
Daar zijn al veel oorlogen door geweest en presidenten voor geliquideerd.
Klopt , Colyn heft daar zeer tegen zijn zin in mee moeten gaan in 1937quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat hebben we al eens geprobeerd, was niet zo'n succes.
Je hebt nooit van de goudstandaard gehoord? Bretton-Woods? Nee?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:28 schreef Fisherman het volgende:
[..]
wanneer hebben we dat volgens jou gedaan dan?
Ik zie daar ook wel wat in. Laten we die munt Florijn noemen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 06:05 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Jawel, maar ik doelde op een parallel betaal systeem. Dat hebben wij nooit gehad hoor. Niet zoals de Zwitsers dat bijvoorbeeld kennen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je hebt nooit van de goudstandaard gehoord? Bretton-Woods? Nee?
Volgens mij moet je ook niet willen dat niet Nederlanders die nieuwe valuta kan kopen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:34 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zie daar ook wel wat in. Laten we die munt Florijn noemen.
Maar stel nu dat die gekke Yanks, die iedere dag miljarden aan “gratis” dollars printen, onze Florijnen op gaan kopen. Hierdoor neemt de waarde van de Florijn sterk toe, terwijl de dollar ietsje minder waard wordt. Wat doen wij dan? Gaat onze overheid dan meer goud inkopen? Je wil namelijk niet dat de waarde van de Florijn te veel toeneemt, want dan wordt al het moois dat wij maken duurder, en zakt onze export in.
Zie hier het probleem dat gratis Japans, Amerikaans en Europees geld heet. They are printing to the bottom, en dit kan alleen maar tot ellende leiden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |