abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192734176
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat bedoelen jullie hier mee keer op keer? Want als je antistoffen hebt opgebouwd bouw je immuniteit op, dat is een feit.

Dat je dan niet 100% immuun bent of blijft voor mutaties / grote dosis nieuw virus is het 2e.
Lichte symptomen leveren (vrijwel) geen immuniteit op, op groepsimmuniteit inzetten levert dus eerder massale verspreiding dan massale immuniteit op. Bovendien ben je bij longvirussen niet levenslang immuun, hoogstens een paar jaar. De enige oplossing is een vaccin en dus moeten we gewoon geduld hebben. Tot het zo ver is zullen we horeca, festivals enz. uit ons hoofd moeten zetten, zo veel mogelijk thuis moeten blijven werken en aan social distancing moeten blijven doen. M.a.w. gewoon het huidige beleid hanteren en waar mogelijk sommige regels versoepelen.

Voor de rest zou ik als Nederland gewoon kijken naar wat de ons omringende landen en grootste handelspartners doen. Alles open gooien terwijl zij nog allerlei maatregelen in stand houden heeft geen enkel nut.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_192734205
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:25 schreef Monolith het volgende:
Ben je nou zo dom of doe je alsof? Goed, nog even weer in Jip-en-Janneketaal dan maar weer.
Texas heeft een vrij divers weerbeeld. kustgebieden, woestijnklimaat landinwaards, bergen en ga zo maar door. Bovendien woont in tegenstelling tot in bijvoorbeeld New York die populatie aardig verspreid over de staat. Als je dan één weerstation in de buurt van Houston kiest dan is dat geen, ik herhaal geen, goede graadmeter voor het weerbeeld in de staat als geheel. De sterftecijfers die men pakt hebben daarentegen wel betrekking op de staat als geheel. Als je dus denkt dat je aan het meten bent wat de relatie tussen weervariabelen en sterfte is met deze aanpak, dat ben je dus niet.
Je doet alsof deze - terecht - door jou aangewezen imperfecte proxy voor "weerbeeld" een significant effect gaat hebben op het geheel en ik vraag me dat gewoon af, want je vindt niet zomaar statistisch significante resultaten, er zijn 80 weerstations gebruikt o.i.d.?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192734232
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:25 schreef Monolith het volgende:
Nee, niet carnaval ook, carnaval punt. Enig effect van weerbeeld is niet eens bekend en ik denk dat relatieve luchtvochtigheid verschilt nauwelijks tussen provincies. Daarbij is het in het zuiden wel weer iets warmer, dus als de resultaten van de Chinese onderzoekers absoluut waren geweest, dan zouden we in Groningen en Drenthe meer problemen moeten zien in plaats van vice versa.
Ja, binnen Nederland. Corona is wel aanwezig in meerdere landen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:32:39 #154
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192734244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Lichte symptomen leveren (vrijwel) geen immuniteit op, op groepsimmuniteit inzetten levert dus eerder massale verspreiding dan massale immuniteit op. Bovendien ben je bij longvirussen niet levenslang immuun, hoogstens een paar jaar. De enige oplossing is een vaccin en dus moeten we gewoon geduld hebben. Tot het zo ver is zullen we horeca, festivals enz. uit ons hoofd moeten zetten, zo veel mogelijk thuis moeten blijven werken en aan social distancing moeten blijven doen. M.a.w. gewoon het huidige beleid hanteren en waar mogelijk sommige regels versoepelen.

Voor de rest zou ik als Nederland gewoon kijken naar wat de ons omringende landen en grootste handelspartners doen. Alles open gooien terwijl zij nog allerlei maatregelen in stand houden heeft geen enkel nut.
Ik weet alleen niet of Nederland genoeg geld heeft om een totale instorting van de economie te voorkomen als je de boel een jaar dichthoudt.

Sowieso is het voor bevolking niet te doen om zo lang geen sociale contacten te hebben, dus dat zal sowieso versoepeld moeten worden, anders doen de mensen het zelf wel.

Nu is de goodwill er nog, na 2 maanden "hou vol jongens" zonder verdere verlichtingen absoluut niet meer.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192734267
quote:
Lichte symptomen leveren (vrijwel) geen immuniteit op, op groepsimmuniteit inzetten levert dus eerder massale verspreiding dan massale immuniteit op. Bovendien ben je bij longvirussen niet levenslang immuun, hoogstens een paar jaar. De enige oplossing is een vaccin en dus moeten we gewoon geduld hebben.
Die massale verspreiding komt er sowieso, langzaam of snel, jij mag kiezen, en een vaccin heeft dus ook geen levenslange immuniteit tot gevolg. Dus waar doen we het nou voor?
pi_192734291
quote:
Want? Jij bent bang voor vraaguitval? Nou dat is dan geen werk naar omstandigheden i.p.v. dat het niet mogelijk is vanwege de overheid die je sloopt, lijkt me ook beter als het toch geen effect heeft op hoe mensen leven.
pi_192734575
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik weet alleen niet of Nederland genoeg geld heeft om een totale instorting van de economie te voorkomen als je de boel een jaar dichthoudt.

Sowieso is het voor bevolking niet te doen om zo lang geen sociale contacten te hebben, dus dat zal sowieso versoepeld moeten worden, anders doen de mensen het zelf wel.

Nu is de goodwill er nog, na 2 maanden "hou vol jongens" zonder verdere verlichtingen absoluut niet meer.
De boel is toch helemaal niet dichtgegooid? Zelfs allerlei niet essentiële zaken verkopende winkels zijn nog gewoon open. Het overgrote merendeel van de Nederlanders werkt al dan niet thuis ook nog gewoon. Er is hier in de verste verte geen sprake van een lockdown, de Nederlandse maatregelen komen er niet eens bij in de buurt.

Wat moeten militairen die uitgezonden worden en hun familie dan zeggen, of mensen die in de internationale scheepvaart of op boorplatforms werken? Die zien hun familie ook maandenlang niet.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_192734592
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De boel is toch helemaal niet dichtgegooid? Zelfs allerlei niet essentiële zaken verkopende winkels zijn nog gewoon open. Het overgrote merendeel van de Nederlanders werkt al dan niet thuis ook nog gewoon. Er is hier in de verste verte geen sprake van een lockdown, de Nederlandse maatregelen komen er niet eens bij in de buurt.

Wat moeten militairen die uitgezonden worden en hun familie dan zeggen, of mensen die in de internationale scheepvaart of op boorplatforms werken? Die zien hun familie ook maandenlang niet.
meestal kiezen die daar zelf voor.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192734605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gaan we dat dan ook doen voor roken, alcohol, blessure-sporten, obesitas?
Gezonde mensen die zich laten besmetten dragen bij aan de groepsimmuniteit
1.De groepen die jij noemt betalen toch al hele hoge accijnzen en een verzekeringspremie plus eventueel eigen risico van 385 euro per jaar? Terwijl die groepen als zij iets verder van huis gaan, ook nog eens de ondernemers moeten betalen,om niet gezien te kunnen plassen en/of poepen en om daarna hun handen te kunnen wassen met zeep en schoon water.

2.Als die gezonde mensen die zich willen laten besmetten om groepsimmuniteit te krijgen, op afstand blijven van kwetsbare mensen dan zou men daar ook geen bezwaar tegen kunnen hebben, maar dat zal niet gebeuren omdat dat door ondernemers niet gehandhaafd zal worden.
  dinsdag 21 april 2020 @ 16:00:44 #160
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192734614
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De hele horeca ligt plat, retail draait nog maar 20% omzet, entertainment, festivals, theaters, bioscopen, sportclubs, luchtvaart, gaat allemaal omvallen en dat veroorzaakt een domino-effect. Dat moet je absoluut zien te voorkomen.

quote:
Heel veel mensen werken niet in dat soort beroepen juist omdat ze hun familie niet willen missen. En dit gaat niet enkel om familie, maar om sociale contacten uberhaupt, die je in die beroepen wel gewoon hebt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192734837
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De hele horeca ligt plat, retail draait nog maar 20% omzet, entertainment, festivals, theaters, bioscopen, sportclubs, luchtvaart, gaat allemaal omvallen en dat veroorzaakt een domino-effect. Dat moet je absoluut zien te voorkomen.
Die luchtvaart gaat pas weer op gang komen als er wereldwijd maatregelen versoepelt gaan worden, daar hebben Nederlandse Coronamaatregelen geen enkel effect op. De horeca maakt momenteel absoluut zware tijden door, maar ze maken ook veel minder kosten. Je zou er over kunnen denken om zulke bedrijven uitstel van huurbetaling te geven, net zoals je dat met winkels zou kunnen doen. Maar dáár hoor je die quote 500 vastgoedboer uit de OP dan natuurlijk weer niet over.

En entertainment, het spijt me om te zeggen, maar tijdens een wereldwijde pandemie komt entertainment op de laatste plaats. Met de bedragen die in die wereld omgaan mag je toch verwachten dat er genoeg geld achter de hand is om het maandenlang uit te zingen. Iets wat eveneens voor bijvoorbeeld het betaald voetbal geldt.

quote:
Heel veel mensen werken niet in dat soort beroepen juist omdat ze hun familie niet willen missen. En dit gaat niet enkel om familie, maar om sociale contacten uberhaupt, die je in die beroepen wel gewoon hebt.
We zijn pas een paar weken onderweg en de maatregelen gaan echt geen jaren duren. Jij en ik gaan onze familie en vrienden echt wel weer zien, dat gaat alleen nog niet morgen zijn.
  dinsdag 21 april 2020 @ 16:29:24 #162
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192735063
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die luchtvaart gaat pas weer op gang komen als er wereldwijd maatregelen versoepelt gaan worden, daar hebben Nederlandse Coronamaatregelen geen enkel effect op. De horeca maakt momenteel absoluut zware tijden door, maar ze maken ook veel minder kosten. Je zou er over kunnen denken om zulke bedrijven uitstel van huurbetaling te geven, net zoals je dat met winkels zou kunnen doen. Maar dáár hoor je die quote 500 vastgoedboer uit de OP dan natuurlijk weer niet over.

En entertainment, het spijt me om te zeggen, maar tijdens een wereldwijde pandemie komt entertainment op de laatste plaats. Met de bedragen die in die wereld omgaan mag je toch verwachten dat er genoeg geld achter de hand is om het maandenlang uit te zingen. Iets wat eveneens voor bijvoorbeeld het betaald voetbal geldt.
[..]

We zijn pas een paar weken onderweg en de maatregelen gaan echt geen jaren duren. Jij en ik gaan onze familie en vrienden echt wel weer zien, dat gaat alleen nog niet morgen zijn.
Grote spelers zingen het misschien even uit, maar de kleine entertainment en horeca echt niet hoor. Dat zal je de komende tijd gaan zien als er geen extra geld beschikbaar komt.
Uitstel huur is leuk, maar die huurbazen hebben ook weer gewoon verplichtingen aan de bank etc.
Voetbal hetzelfde verhaal, een Ajax houdt het wel even uit, maar alles uit de rechterrij Eredivisie en lager gaat gewoon de fles op inclusief hun personeel en toeleveranciers. Resulteert in een enorme kettingreactie waarbij uiteindelijk ook banken weer in gevaar gaan komen en veel gezinnen hun huis uit moeten.

Op een gegeven moment worden de maatregelen zoals ze nu zijn dus onhoudbaar. En dat is al over een paar maanden, niet een paar jaar. En niet alleen in Nederland, maar zeker ook in andere landen. Daar wellicht nog veel eerder, in Nederland zijn de sociale vangnetten nog redelijk op orde.

En verder werk ik best mee aan de maatregelen, maar er komt een moment dat ik genoeg "hou vol" heb gehoord en gewoon weer een biertje met vrienden en familie ga drinken hoor, al dan niet met een BBQ. En ik ben dan nog iemand die vrij goed luistert naar regels, dus kan me voorstellen dat dat voor veel meer mensen geldt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192735095
quote:

[..]

[..]

Fijn om te lezen dat er nog mensen zijn die er nuchter en pragmatisch tegenover staan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_192735149
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:31 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Fijn om te lezen dat er nog mensen zijn die er nuchter en pragmatisch tegenover staan.
Ach we zitten wel gigantisch te mierenneuken over marginale verschillen hoor. Uiteindelijk. Ik vind de kosten van scholen dicht bijv alleen evident veel te hoog, verder horeca en daarna evenementen pas aan de beurt, als dat goed gaat een tijdje. (week of 2 goede cijfers bijv.)
  dinsdag 21 april 2020 @ 16:43:18 #165
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192735265
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ach we zitten wel gigantisch te mierenneuken over marginale verschillen hoor. Uiteindelijk. Ik vind de kosten van scholen dicht bijv alleen evident veel te hoog, verder horeca en daarna evenementen pas aan de beurt, als dat goed gaat een tijdje. (week of 2 goede cijfers bijv.)
Dat lijkt me een mooie tijdlijn :) Al denk ik ook dat grotere evenementen als festivals de komende maanden nog niet kunnen (dat zal vanavond ook wel aankondigd worden).
Kleinschaligere bijeenkomsten zal de volgende stap worden denk ik (familie- en vriendenbezoek). Waarbij uiteraard mensen uit risicogroepen extra afstand moeten houden of toch nog thuisblijven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192735320
quote:

[..]

[..]

Ik pleit niet voor subsidie voor voetbalmiljonairs, maar dat er in die wereld veel geld omgaat wil nog niet zeggen dat ze 't automatisch veel langer uit kunnen zingen. Als er (bijna) niks binnenkomt gaat het natuurlijk (extra) hard. Geen publiek dus geen seizoenskaarten, geen tv geld, geen horeca-omzet, geen nieuwe skyboxen/sponsors, geen/minder merchandise...

Oplossing heb ik ook niet, maar het zou toch wel een beetje jammer zijn als de helft van de clubs zou zijn omgevallen tegen de tijd dat je weer (met publiek) mag voetballen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_192737859
El Presidente Marco Roete heeft gesproken.
pi_192737896
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:14 schreef ludovico het volgende:
Klopt. Echt niks van een lange termijn visie.
pi_192738018
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:15 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Ik vind hem tegenstrijdig met zijn 1.5 meter school en zijn "deze maatregel is bij kinderen sowieso niet te handhaven"
pi_192738134
Die profvoetballers kun je toch gewoon laten spelen zonder publiek ofzo.
pi_192738430
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:14 schreef ludovico het volgende:
Hij heeft er wel voor gezorgd dat mensen die geen partner hebben die handig is met een schaar, nog eens drie weken moeten wachten - en misschien nog langer - om hun haar weer in model geknipt te krijgen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 19:33:30 #172
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192738608
Er gaan ook minder mensen dood door het verkeer dus dat scheelt weer

Dat moet je ook meetellen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 21 april 2020 @ 19:35:09 #173
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_192738685
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:21 schreef ludovico het volgende:
En dan op 1,5 meter afstand een sliding inzetten? Scheelt wel kaarten.
  dinsdag 21 april 2020 @ 19:36:03 #174
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192738717
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:21 schreef ludovico het volgende:
Nee is vergunningsplichtig omdat supporters vaak toch ergens gaan verzamelen en er dan ook politie-inzet nodig is etc
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 21 april 2020 @ 19:38:54 #175
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_192738838
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:15 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Die is er dan ook niet. De regering trekt al zijn adviezen uit de medische hoek, de andere expertisegebieden worden volledig genegeerd. En het enige wat de artsen op dit moment kunnen is tijdrekken, daarbij geholpen door een tot stilstand gekomen maatschappij.

Dat kan zo niet doorgaan, maar een alternatief zal waarschijnlijk nog wel even op zich laten wachten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')