abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192731887
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:10 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Nee. Friesland, Groningen en Drenthe niet eerder open gooien. Althans, horeca bijv. Of musea. Of kappers. Dan komt 'iedereen' die niet hier woont hierheen en hebben we hier een haard. Never. Scholen, prima. Het is hier relatief rustig en dat willen we graag zo houden.
Precies. ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192731890
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je maakt minder verlies als je meer baten hebt dan de variabele kosten, de variabele kosten zijn een fractie van het totale kosten als je hoge huurkosten hebt dus gewoon puur vanuit de theorie lijkt mij dat vrij snel haalbaar.
Maar dan ga je dus vanuit dat de variabele baten volledig de variabele kosten dekken. Dat werkt als je lang houdbare producten verkoopt, maar met eten wordt dat lastig. Deze in de situatie waarin we nu verkeren is het lastiger om van te voren in te calculeren wat er aan eten nodig is.
Dan zou je dus als restaurant een zeer beperkte kaart moeten aanbieden en hopen dat je gasten veel drinken. Zover ik weet wordt er in de horeca vooral veel winst gemaakt op drank.
ROBODEMONS..................|:(
pi_192731917
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Luchtvochtigheid kan per dag verschillen. Met veel regen heb je hoge luchtvochtigheid, maar gaan de mensen ook naar binnen en dichter op elkaar zitten. Daarbij daalt de temperatuur en is er minder zonlicht.

Dat liet Maurice de Hond maar even buiten beschouwing.
Er zat een viroloog naast die zijn verhaal nuanceerde, maar zeker niet ontkrachte.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192731943
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er zat een viroloog naast die zijn verhaal nuanceerde, maar zeker niet ontkrachte.
Maurice ging steeds zuurder kijken.
pi_192731951
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:13 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar dan ga je dus vanuit dat de variabele baten volledig de variabele kosten dekken. Dat werkt als je lang houdbare producten verkoopt, maar met eten wordt dat lastig. Deze in de situatie waarin we nu verkeren is het lastiger om van te voren in te calculeren wat er aan eten nodig is.
Dan zou je dus als restaurant een zeer beperkte kaart moeten aanbieden en hopen dat je gasten veel drinken. Zover ik weet wordt er in de horeca vooral veel winst gemaakt op drank.
Zou goed moeten komen toch. :7 Mij part doe je 1 dag open op basis van reserveringen en vol=vol. Dan weet je precies wat je in huis haalt.
pi_192731969
quote:
Ja dat mag hij. :7 Ik heb meer vertrouwen in de expertise van Ab hoor daar niet van. Maar wetenschappers zijn wel goed in alles kapot nuanceren.

"er zijn sterke aanleidingen dat het verhaal van Maurice in veel van die gebieden behoorlijk meespeelt" Nou bon, iedereen blij.
pi_192732343
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er zat een viroloog naast die zijn bevindingen ondersteunde en nuanceerde. Dus ik heb daar wel vertrouwen in. Het complete verhaal is uiteraard genuanceerder. Maar het idee "perfecte omstandigheden" dat dat leidt tot een bom van infecties lijkt mij logisch. Zie in Nederland Carnaval bijv en Brabant.
Je bedoelt die schertsvertoning bij Op1 met ome Ab? Dat was vrij beschamend ja. Nee, ik heb het over het "onderzoekje" wat hier beschreven wordt. Hier laat je een eerstejaarsstudent nog niet mee wegkomen. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192732977
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je bedoelt die schertsvertoning bij Op1 met ome Ab? Dat was vrij beschamend ja. Nee, ik heb het over het "onderzoekje" wat hier beschreven wordt. Hier laat je een eerstejaarsstudent nog niet mee wegkomen. :')
Want waarom niet?
pi_192733210
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want waarom niet?
Heb je het gelezen? Ik heb zelden zo'n arbitraire clustering van data gezien. Men kiest "69 regio's" bestaande uit de 50 Amerikaanse staten, 18 Italiaanse regio's en Nederland als geheel. Nou mag ik toch hopen dat iedereen die enige topografische kennis heeft snapt dat dit een vrij absurdistische clustering is. Texas alleen al is 2,5 keer zo groot als heel Italië en kent een stuk diverser weerbeeld. Houston is totaal niet te vergelijken met El Paso. Is daar rekening mee gehouden? Nee, het weerbeeld is gebaseerd op 1 weerstation (bij de grootste stad in een regio) en dan ook nog eens metingen die het dichts bij 14:00 in de middag lagen. Er wordt op geen enkele manier rekening gehouden met andere factoren die mogelijkerwijs van invloed zijn. Relatieve bevolkingsdichtheid, migratiepatronen, getroffen maatregelen, mate van testen, wijze van rapporteren over coronadoden en ga zo maar door. Nee, er worden wat chi-kwadraattoetsjes uitgevoerd op verschillende weervariabelen (die dus al volkomen arbitrair zijn door de clustering en meting) en vervolgens wordt gekeken waar er een correlatie wordt gevonden. Et voilá, causaal verband en beleidsadvies.
pi_192733248
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 12:34 schreef LXIV het volgende:
Als de horeca open gaat moeten ze die 1.5 meter laten vervallen. Dat is toch onhaalbaar. Laat mensen zelf kiezen of ze dan komen of niet.
Ik ga meteen als de horeca open gaat.
Maar dan ook zelf de kosten voor medische zorg betalen voor het geval dat jij last krijgt van ziekteverschijnselen veroorzaakt door een virus evenals de kosten van de kwetsbare mensen die jij besmet hebt met een virus.
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:26:49 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192733277
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:24 schreef torentje het volgende:

[..]

Maar dan ook zelf de kosten voor medische zorg betalen voor het geval dat jij last krijgt van ziekteverschijnselen veroorzaakt door een virus evenals de kosten van de kwetsbare mensen die jij besmet hebt met een virus.
Gaan we dat dan ook doen voor roken, alcohol, blessure-sporten, obesitas?
Gezonde mensen die zich laten besmetten dragen bij aan de groepsimmuniteit
The End Times are wild
pi_192733377
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Heb je het gelezen? Ik heb zelden zo'n arbitraire clustering van data gezien. Men kiest "69 regio's" bestaande uit de 50 Amerikaanse staten, 18 Italiaanse regio's en Nederland als geheel. Nou mag ik toch hopen dat iedereen die enige topografische kennis heeft snapt dat dit een vrij absurdistische clustering is. Texas alleen al is 2,5 keer zo groot als heel Italië en kent een stuk diverser weerbeeld. Houston is totaal niet te vergelijken met El Paso. Is daar rekening mee gehouden? Nee, het weerbeeld is gebaseerd op 1 weerstation (bij de grootste stad in een regio) en dan ook nog eens metingen die het dichts bij 14:00 in de middag lagen. Er wordt op geen enkele manier rekening gehouden met andere factoren die mogelijkerwijs van invloed zijn. Relatieve bevolkingsdichtheid, migratiepatronen, getroffen maatregelen, mate van testen, wijze van rapporteren over coronadoden en ga zo maar door. Nee, er worden wat chi-kwadraattoetsjes uitgevoerd op verschillende weervariabelen (die dus al volkomen arbitrair zijn door de clustering en meting) en vervolgens wordt gekeken waar er een correlatie wordt gevonden. Et voilá, causaal verband en beleidsadvies.
Ik ben het wel met je eens dat het allemaal een stuk meer random kan.

Echter, dat je resultaat vindt, is wel bijzonder, je vindt niet zomaar resultaten die heel significant zijn.
pi_192733392
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Alleen de risicogroepen dus niet besmetten daarna. Thats it, dat is ook beter goed vol te houden voor korte duur dan voor lange duur, dus zou zomaar doden kunnen schelen als we snel inzetten op immuniteit onder gezonde mensen ;)
pi_192733486
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens dat het allemaal een stuk meer random kan.

Echter, dat je resultaat vindt, is wel bijzonder, je vindt niet zomaar resultaten die heel significant zijn.
Als je maar genoeg variabelen hanteert, vind je van zelf wel correlaties. Dat was echter volkomen bezijden het punt dat ik maakte.
Als je inputdata al rommel is, dan is het niet meer dan 'garbage in, garbage out'.
Mensen lijken vaak niet te snappen dat je met wat creatieve clustering data alles kunt laten zeggen wat je wilt. Groepeer je doden in net wat andere geografische clusters en er komt weer heel wat anders uit, kies een ander weerstation en er komt weer heel wat anders uit. Het is arbitrair en Maurice kennende lag de conclusie er al en heeft hij er gewoon creatief naartoe geredeneerd.
pi_192733541
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:41 schreef Monolith het volgende:
Als je maar genoeg variabelen hanteert, vind je van zelf wel correlaties. Dat was echter volkomen bezijden het punt dat ik maakte.
Als je inputdata al rommel is, dan is het niet meer dan 'garbage in, garbage out'.
Het is in lijn met wat virologisch onderzoek laat zien. Als zou je multi variable regressie zou uitvoeren zou het teken wss nog niet anders zijn. Maar uiteraard zou je onderzoek beter zijn als je hem niet zo simpel maakt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:41 schreef Monolith het volgende:
Mensen lijken vaak niet te snappen dat je met wat creatieve clustering data alles kunt laten zeggen wat je wilt. Groepeer je doden in net wat andere geografische clusters en er komt weer heel wat anders uit, kies een ander weerstation en er komt weer heel wat anders uit. Het is arbitrair en Maurice kennende lag de conclusie er al en heeft hij er gewoon creatief naartoe geredeneerd.
Dan ben je dus heel bewust aan het cherry picken, ik heb niet de indruk dat dat hier gedaan is.
pi_192733801
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is in lijn met wat virologisch onderzoek laat zien. Als zou je multi variable regressie zou uitvoeren zou het teken wss nog niet anders zijn. Maar uiteraard zou je onderzoek beter zijn als je hem niet zo simpel maakt.
Wacht even 'het is in lijn met wat virologisch onderzoek laat zien'? Welk onderzoek? Dat er vermoedens zijn dat luchtvochtigheid mogelijk een rol kan spelen bij virusverspreiding betekent natuurlijk niet dat wat rommeldata bij pakken er een chikwadraattoestje tegenaan gooien en conclusies trekken ergens op slaat. Maurice vindt geen enkel effect van temperatuur in z'n analysetje. Deze Chinese onderzoekers die wél een peer reviewed publicatie hebben gedaan vinden enig effect van zowel temperatuur als relatieve luchtvochtigheid:

quote:
This paper investigates the influence of air temperature and relative humidity on the transmission of COVID-19. After estimating the serial interval of COVID-19 from 105 hand-collected pairs of the virus carrier and the infected, we calculate the daily effective reproductive number, R, for each of all 100 Chinese cities with more than 40 cases. Using the daily R values from January 21 to 23, 2020 as proxies of non-intervened transmission intensity, we find, under a linear regression framework, high temperature and high humidity significantly reduce the transmission of COVID-19, respectively. One-degree Celsius increase in temperature and one percent increase in relative humidity lower R by 0.0225 and 0.0158, respectively. This result is consistent with the fact that the high temperature and high humidity reduce the transmission of influenza and SARS. It indicates that the arrival of summer and rainy season in the northern hemisphere can effectively reduce the transmission of the COVID-19.
bron

Belangrijker nog is dat je hier het verschil tussen wetenschappers en mensen als Maurice ziet. Kritisch over je eigen resultaten, ook al is de methodiek een heel stuk robuuster dan die van Maurice en vrienden, en de nodige nuance:

quote:
Note that the R2 of our regression is about 20%, which means that 80% of R-value fluctuations cannot be explained by temperature and relative humidity (and controls). The three-day average temperatures and relative humidity in our sample range from - 21oC to 21oC and from 47 to 100, respectively, therefore it is still not known yet whether these negative relationships between COVID-19 transmission and temperature and humidity still hold in extremely hot, cold, and dry areas. In the meanwhile, although our paper suggests that the arrival of summer and rainy season in the northern hemisphere can effectively reduce the transmission of the COVID-19, it is unlikely that the COVID-19 pandemic diminishes by summer since the central U.S., northwest China and countries in the southern hemisphere (e.g. Australia and South Africa) still have a high coronavirus transmission as shown in Figure 3. Therefore, other measures such as social distancing are still important for blocking the COVID-19 transmission.
En waarom gooide je precies met de term 'multi variabele regressie'? Wat zou het verschil tussen dat en een chikwadraattoets in deze context moeten zijn?

quote:
[..]

Dan ben je dus heel bewust aan het cherry picken, ik heb niet de indruk dat dat hier gedaan is.
Ik wel, maar goed, we kunnen niet in het hoofd van Maurice en z'n vriendjes kijken. Ik heb je nog niet op een inhoudelijke verdediging van de methodiek kunnen betrappen. Het is echt volstrekte bagger en daarmee de conclusie ook. Leg maar eens uit waarom jij vindt dat dit een prima methodiek is.
pi_192733821
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:02 schreef Monolith het volgende:
En waarom gooide je precies met de term 'multi variabele regressie'? Wat zou het verschil tussen dat en een chikwadraattoets in deze context moeten zijn?
Jij praat sowieso net al over causaal verband toch? Dat toon je nooit aan als je je omitted variable bias hebt.
pi_192733825
quote:

[..]

Die immuniteit is echter nog allerminst bewezen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_192733869
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:02 schreef Monolith het volgende:
Ik wel, maar goed, we kunnen niet in het hoofd van Maurice en z'n vriendjes kijken. Ik heb je nog niet op een inhoudelijke verdediging van de methodiek kunnen betrappen. Het is echt volstrekte bagger en daarmee de conclusie ook. Leg maar eens uit waarom jij vindt dat dit een prima methodiek is.
50 staten is bijna alle staten in de states, Nederland en Italië zijn interesse landen van Maurice / Nederland want veel in het nieuws, die zijn niet bewust gepakt om het onderzoek resultaat te sturen maar is denk ik gewoon uit interesse verkozen.

We zijn allemaal westerse culturen met westerse gewoontes, opvallend is dat op sommige plekken meer uitbraak is dan anderen.

Maurice heeft wss wat gelezen over luchtvochtigheid en ging daarmee met een weerstation per staat / regio kijken of die daarin wat verband kon vinden en heeft dat gevonden. Naar de hypothese van voorgaand onderzoek dus dient als extra bewijs dat het wel klopt ja. :+

En natuurlijk kan het altijd beter en is dit een simpel onderzoekje.
pi_192733875
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die immuniteit is echter nog allerminst bewezen...
Wat bedoelen jullie hier mee keer op keer? Want als je antistoffen hebt opgebouwd bouw je immuniteit op, dat is een feit.

Dat je dan niet 100% immuun bent of blijft voor mutaties / grote dosis nieuw virus is het 2e.
pi_192733885
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij praat sowieso net al over causaal verband toch? Dat toon je nooit aan als je je omitted variable bias hebt.
Wat heeft dat in vredesnaam van doen met een chi2 versus 'multi variabele regressie'?
pi_192733898
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat heeft dat in vredesnaam van doen met een chi2 versus 'multi variabele regressie'?
Dat je een enkele variabele toetst bij de CHI^2
pi_192733937
Het onderzoek is eerder onvolledig dan slecht is mijn opvatting. Maar je kan een onvolledig onderzoek ook per definitie slecht vinden, wat jij wilt. :+
pi_192733957
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

50 staten is bijna alle staten in de states, Nederland en Italië zijn interesse landen van Maurice / Nederland want veel in het nieuws, die zijn niet bewust gepakt om het onderzoek resultaat te sturen maar is denk ik gewoon uit interesse verkozen.

We zijn allemaal westerse culturen met westerse gewoontes, opvallend is dat op sommige plekken meer uitbraak is dan anderen.

Maurice heeft wss wat gelezen over luchtvochtigheid en ging daarmee met een weerstation per staat / regio kijken of die daarin wat verband kon vinden en heeft dat gevonden. Naar de hypothese van voorgaand onderzoek dus dient als extra bewijs dat het wel klopt ja. :+

En natuurlijk kan het altijd beter en is dit een simpel onderzoekje.
Je begrijpt er echt helemaal niets van hè? Het gaat niet om een vermeende 'westerse bias' of iets dergelijks. Het gaat om de indeling van de gebieden en de bepaling van waardes van variabelen voor die gebieden. De variatie in Italië als geheel is kleiner dan die in Texas voor al die variabelen, maar je deelt Italië op in 18 regio's. Dat is data die dus op geen enkele wijze geharmoniseerd is. Grasduinen in selectief geclusterde en gemeten data en dat vervolgens presenteren als bewijs is gewoon frauduleus.

Stel dat we Nederland pakken en kijkt naar de provincies. Dan zijn de zuidelijke provincies Brabant en Limburg veel harder getroffen dan de Noordelijke provincies Groningen, Friesland en Drenthe. Is dat omdat het weerbeeld daar net iets anders is? Of zou dat heel misschien te maken hebben met factoren als carnaval en het tijdig (kunnen) anticiperen?
pi_192733995
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:14 schreef Monolith het volgende:
Je begrijpt er echt helemaal niets van hè? Het gaat niet om een vermeende 'westerse bias' of iets dergelijks. Het gaat om de indeling van de gebieden en de bepaling van waardes van variabelen voor die gebieden. De variatie in Italië als geheel is kleiner dan die in Texas voor al die variabelen, maar je deelt Italië op in 18 regio's. Dat is data die dus op geen enkele wijze geharmoniseerd is. Grasduinen in selectief geclusterde en gemeten data en dat vervolgens presenteren als bewijs is gewoon frauduleus.

Je wilt zeggen dat je met 80 meetgebieden - of dat wel of niet geldt voor heel Texas maakt niet uit, het geldt voor het gebied rondom weerstation - en een duidelijke significante correlatie, dat dat niet interessant is? Want met zo een stelling kun je al het onderzoek wel weggooien.

Cherry picken is sowieso fout ja, maar welk bewijs heb je daar nou voor?
pi_192734029
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja dat mag hij. :7 Ik heb meer vertrouwen in de expertise van Ab hoor daar niet van. Maar wetenschappers zijn wel goed in alles kapot nuanceren.

"er zijn sterke aanleidingen dat het verhaal van Maurice in veel van die gebieden behoorlijk meespeelt" Nou bon, iedereen blij.
Meer vertrouwen in Ab :') Die hond met zijn KNEITERBESMET wat een gek.
pi_192734036
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:14 schreef Monolith het volgende:
Stel dat we Nederland pakken en kijkt naar de provincies. Dan zijn de zuidelijke provincies Brabant en Limburg veel harder getroffen dan de Noordelijke provincies Groningen, Friesland en Drenthe. Is dat omdat het weerbeeld daar net iets anders is? Of zou dat heel misschien te maken hebben met factoren als carnaval en het tijdig (kunnen) anticiperen?
Zeker, carnaval, OOK.

Er zijn meerdere variabelen in the game.
pi_192734146
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat je met 80 meetgebieden - of dat wel of niet geldt voor heel Texas maakt niet uit, het geldt voor het gebied rondom weerstation - en een duidelijke significante correlatie, dat dat niet interessant is? Want met zo een stelling kun je al het onderzoek wel weggooien.

Cherry picken is sowieso fout ja, maar welk bewijs heb je daar nou voor?
Ben je nou zo dom of doe je alsof? Goed, nog even weer in Jip-en-Janneketaal dan maar weer.
Texas heeft een vrij divers weerbeeld. kustgebieden, woestijnklimaat landinwaards, bergen en ga zo maar door. Bovendien woont in tegenstelling tot in bijvoorbeeld New York die populatie aardig verspreid over de staat. Als je dan één weerstation in de buurt van Houston kiest dan is dat geen, ik herhaal geen, goede graadmeter voor het weerbeeld in de staat als geheel. De sterftecijfers die men pakt hebben daarentegen wel betrekking op de staat als geheel. Als je dus denkt dat je aan het meten bent wat de relatie tussen weervariabelen en sterfte is met deze aanpak, dat ben je dus niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zeker, carnaval, OOK.

Er zijn meerdere variabelen in the game.
Nee, niet carnaval ook, carnaval punt. Enig effect van weerbeeld is niet eens bekend en ik denk dat relatieve luchtvochtigheid verschilt nauwelijks tussen provincies. Daarbij is het in het zuiden wel weer iets warmer, dus als de resultaten van de Chinese onderzoekers absoluut waren geweest, dan zouden we in Groningen en Drenthe meer problemen moeten zien in plaats van vice versa.
pi_192734176
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat bedoelen jullie hier mee keer op keer? Want als je antistoffen hebt opgebouwd bouw je immuniteit op, dat is een feit.

Dat je dan niet 100% immuun bent of blijft voor mutaties / grote dosis nieuw virus is het 2e.
Lichte symptomen leveren (vrijwel) geen immuniteit op, op groepsimmuniteit inzetten levert dus eerder massale verspreiding dan massale immuniteit op. Bovendien ben je bij longvirussen niet levenslang immuun, hoogstens een paar jaar. De enige oplossing is een vaccin en dus moeten we gewoon geduld hebben. Tot het zo ver is zullen we horeca, festivals enz. uit ons hoofd moeten zetten, zo veel mogelijk thuis moeten blijven werken en aan social distancing moeten blijven doen. M.a.w. gewoon het huidige beleid hanteren en waar mogelijk sommige regels versoepelen.

Voor de rest zou ik als Nederland gewoon kijken naar wat de ons omringende landen en grootste handelspartners doen. Alles open gooien terwijl zij nog allerlei maatregelen in stand houden heeft geen enkel nut.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_192734205
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:25 schreef Monolith het volgende:
Ben je nou zo dom of doe je alsof? Goed, nog even weer in Jip-en-Janneketaal dan maar weer.
Texas heeft een vrij divers weerbeeld. kustgebieden, woestijnklimaat landinwaards, bergen en ga zo maar door. Bovendien woont in tegenstelling tot in bijvoorbeeld New York die populatie aardig verspreid over de staat. Als je dan één weerstation in de buurt van Houston kiest dan is dat geen, ik herhaal geen, goede graadmeter voor het weerbeeld in de staat als geheel. De sterftecijfers die men pakt hebben daarentegen wel betrekking op de staat als geheel. Als je dus denkt dat je aan het meten bent wat de relatie tussen weervariabelen en sterfte is met deze aanpak, dat ben je dus niet.
Je doet alsof deze - terecht - door jou aangewezen imperfecte proxy voor "weerbeeld" een significant effect gaat hebben op het geheel en ik vraag me dat gewoon af, want je vindt niet zomaar statistisch significante resultaten, er zijn 80 weerstations gebruikt o.i.d.?
pi_192734232
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:25 schreef Monolith het volgende:
Nee, niet carnaval ook, carnaval punt. Enig effect van weerbeeld is niet eens bekend en ik denk dat relatieve luchtvochtigheid verschilt nauwelijks tussen provincies. Daarbij is het in het zuiden wel weer iets warmer, dus als de resultaten van de Chinese onderzoekers absoluut waren geweest, dan zouden we in Groningen en Drenthe meer problemen moeten zien in plaats van vice versa.
Ja, binnen Nederland. Corona is wel aanwezig in meerdere landen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:32:39 #154
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192734244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Lichte symptomen leveren (vrijwel) geen immuniteit op, op groepsimmuniteit inzetten levert dus eerder massale verspreiding dan massale immuniteit op. Bovendien ben je bij longvirussen niet levenslang immuun, hoogstens een paar jaar. De enige oplossing is een vaccin en dus moeten we gewoon geduld hebben. Tot het zo ver is zullen we horeca, festivals enz. uit ons hoofd moeten zetten, zo veel mogelijk thuis moeten blijven werken en aan social distancing moeten blijven doen. M.a.w. gewoon het huidige beleid hanteren en waar mogelijk sommige regels versoepelen.

Voor de rest zou ik als Nederland gewoon kijken naar wat de ons omringende landen en grootste handelspartners doen. Alles open gooien terwijl zij nog allerlei maatregelen in stand houden heeft geen enkel nut.
Ik weet alleen niet of Nederland genoeg geld heeft om een totale instorting van de economie te voorkomen als je de boel een jaar dichthoudt.

Sowieso is het voor bevolking niet te doen om zo lang geen sociale contacten te hebben, dus dat zal sowieso versoepeld moeten worden, anders doen de mensen het zelf wel.

Nu is de goodwill er nog, na 2 maanden "hou vol jongens" zonder verdere verlichtingen absoluut niet meer.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192734267
quote:
Lichte symptomen leveren (vrijwel) geen immuniteit op, op groepsimmuniteit inzetten levert dus eerder massale verspreiding dan massale immuniteit op. Bovendien ben je bij longvirussen niet levenslang immuun, hoogstens een paar jaar. De enige oplossing is een vaccin en dus moeten we gewoon geduld hebben.
Die massale verspreiding komt er sowieso, langzaam of snel, jij mag kiezen, en een vaccin heeft dus ook geen levenslange immuniteit tot gevolg. Dus waar doen we het nou voor?
pi_192734291
quote:
Want? Jij bent bang voor vraaguitval? Nou dat is dan geen werk naar omstandigheden i.p.v. dat het niet mogelijk is vanwege de overheid die je sloopt, lijkt me ook beter als het toch geen effect heeft op hoe mensen leven.
pi_192734575
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik weet alleen niet of Nederland genoeg geld heeft om een totale instorting van de economie te voorkomen als je de boel een jaar dichthoudt.

Sowieso is het voor bevolking niet te doen om zo lang geen sociale contacten te hebben, dus dat zal sowieso versoepeld moeten worden, anders doen de mensen het zelf wel.

Nu is de goodwill er nog, na 2 maanden "hou vol jongens" zonder verdere verlichtingen absoluut niet meer.
De boel is toch helemaal niet dichtgegooid? Zelfs allerlei niet essentiële zaken verkopende winkels zijn nog gewoon open. Het overgrote merendeel van de Nederlanders werkt al dan niet thuis ook nog gewoon. Er is hier in de verste verte geen sprake van een lockdown, de Nederlandse maatregelen komen er niet eens bij in de buurt.

Wat moeten militairen die uitgezonden worden en hun familie dan zeggen, of mensen die in de internationale scheepvaart of op boorplatforms werken? Die zien hun familie ook maandenlang niet.
pi_192734592
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De boel is toch helemaal niet dichtgegooid? Zelfs allerlei niet essentiële zaken verkopende winkels zijn nog gewoon open. Het overgrote merendeel van de Nederlanders werkt al dan niet thuis ook nog gewoon. Er is hier in de verste verte geen sprake van een lockdown, de Nederlandse maatregelen komen er niet eens bij in de buurt.

Wat moeten militairen die uitgezonden worden en hun familie dan zeggen, of mensen die in de internationale scheepvaart of op boorplatforms werken? Die zien hun familie ook maandenlang niet.
meestal kiezen die daar zelf voor.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192734605
quote:

[..]

1.De groepen die jij noemt betalen toch al hele hoge accijnzen en een verzekeringspremie plus eventueel eigen risico van 385 euro per jaar? Terwijl die groepen als zij iets verder van huis gaan, ook nog eens de ondernemers moeten betalen,om niet gezien te kunnen plassen en/of poepen en om daarna hun handen te kunnen wassen met zeep en schoon water.

2.Als die gezonde mensen die zich willen laten besmetten om groepsimmuniteit te krijgen, op afstand blijven van kwetsbare mensen dan zou men daar ook geen bezwaar tegen kunnen hebben, maar dat zal niet gebeuren omdat dat door ondernemers niet gehandhaafd zal worden.
  dinsdag 21 april 2020 @ 16:00:44 #160
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192734614
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De hele horeca ligt plat, retail draait nog maar 20% omzet, entertainment, festivals, theaters, bioscopen, sportclubs, luchtvaart, gaat allemaal omvallen en dat veroorzaakt een domino-effect. Dat moet je absoluut zien te voorkomen.

quote:
Heel veel mensen werken niet in dat soort beroepen juist omdat ze hun familie niet willen missen. En dit gaat niet enkel om familie, maar om sociale contacten uberhaupt, die je in die beroepen wel gewoon hebt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192734837
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De hele horeca ligt plat, retail draait nog maar 20% omzet, entertainment, festivals, theaters, bioscopen, sportclubs, luchtvaart, gaat allemaal omvallen en dat veroorzaakt een domino-effect. Dat moet je absoluut zien te voorkomen.
Die luchtvaart gaat pas weer op gang komen als er wereldwijd maatregelen versoepelt gaan worden, daar hebben Nederlandse Coronamaatregelen geen enkel effect op. De horeca maakt momenteel absoluut zware tijden door, maar ze maken ook veel minder kosten. Je zou er over kunnen denken om zulke bedrijven uitstel van huurbetaling te geven, net zoals je dat met winkels zou kunnen doen. Maar dáár hoor je die quote 500 vastgoedboer uit de OP dan natuurlijk weer niet over.

En entertainment, het spijt me om te zeggen, maar tijdens een wereldwijde pandemie komt entertainment op de laatste plaats. Met de bedragen die in die wereld omgaan mag je toch verwachten dat er genoeg geld achter de hand is om het maandenlang uit te zingen. Iets wat eveneens voor bijvoorbeeld het betaald voetbal geldt.

quote:
Heel veel mensen werken niet in dat soort beroepen juist omdat ze hun familie niet willen missen. En dit gaat niet enkel om familie, maar om sociale contacten uberhaupt, die je in die beroepen wel gewoon hebt.
We zijn pas een paar weken onderweg en de maatregelen gaan echt geen jaren duren. Jij en ik gaan onze familie en vrienden echt wel weer zien, dat gaat alleen nog niet morgen zijn.
  dinsdag 21 april 2020 @ 16:29:24 #162
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192735063
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die luchtvaart gaat pas weer op gang komen als er wereldwijd maatregelen versoepelt gaan worden, daar hebben Nederlandse Coronamaatregelen geen enkel effect op. De horeca maakt momenteel absoluut zware tijden door, maar ze maken ook veel minder kosten. Je zou er over kunnen denken om zulke bedrijven uitstel van huurbetaling te geven, net zoals je dat met winkels zou kunnen doen. Maar dáár hoor je die quote 500 vastgoedboer uit de OP dan natuurlijk weer niet over.

En entertainment, het spijt me om te zeggen, maar tijdens een wereldwijde pandemie komt entertainment op de laatste plaats. Met de bedragen die in die wereld omgaan mag je toch verwachten dat er genoeg geld achter de hand is om het maandenlang uit te zingen. Iets wat eveneens voor bijvoorbeeld het betaald voetbal geldt.
[..]

We zijn pas een paar weken onderweg en de maatregelen gaan echt geen jaren duren. Jij en ik gaan onze familie en vrienden echt wel weer zien, dat gaat alleen nog niet morgen zijn.
Grote spelers zingen het misschien even uit, maar de kleine entertainment en horeca echt niet hoor. Dat zal je de komende tijd gaan zien als er geen extra geld beschikbaar komt.
Uitstel huur is leuk, maar die huurbazen hebben ook weer gewoon verplichtingen aan de bank etc.
Voetbal hetzelfde verhaal, een Ajax houdt het wel even uit, maar alles uit de rechterrij Eredivisie en lager gaat gewoon de fles op inclusief hun personeel en toeleveranciers. Resulteert in een enorme kettingreactie waarbij uiteindelijk ook banken weer in gevaar gaan komen en veel gezinnen hun huis uit moeten.

Op een gegeven moment worden de maatregelen zoals ze nu zijn dus onhoudbaar. En dat is al over een paar maanden, niet een paar jaar. En niet alleen in Nederland, maar zeker ook in andere landen. Daar wellicht nog veel eerder, in Nederland zijn de sociale vangnetten nog redelijk op orde.

En verder werk ik best mee aan de maatregelen, maar er komt een moment dat ik genoeg "hou vol" heb gehoord en gewoon weer een biertje met vrienden en familie ga drinken hoor, al dan niet met een BBQ. En ik ben dan nog iemand die vrij goed luistert naar regels, dus kan me voorstellen dat dat voor veel meer mensen geldt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192735095
quote:

[..]

[..]

Fijn om te lezen dat er nog mensen zijn die er nuchter en pragmatisch tegenover staan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_192735149
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:31 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Fijn om te lezen dat er nog mensen zijn die er nuchter en pragmatisch tegenover staan.
Ach we zitten wel gigantisch te mierenneuken over marginale verschillen hoor. Uiteindelijk. Ik vind de kosten van scholen dicht bijv alleen evident veel te hoog, verder horeca en daarna evenementen pas aan de beurt, als dat goed gaat een tijdje. (week of 2 goede cijfers bijv.)
  dinsdag 21 april 2020 @ 16:43:18 #165
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192735265
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ach we zitten wel gigantisch te mierenneuken over marginale verschillen hoor. Uiteindelijk. Ik vind de kosten van scholen dicht bijv alleen evident veel te hoog, verder horeca en daarna evenementen pas aan de beurt, als dat goed gaat een tijdje. (week of 2 goede cijfers bijv.)
Dat lijkt me een mooie tijdlijn :) Al denk ik ook dat grotere evenementen als festivals de komende maanden nog niet kunnen (dat zal vanavond ook wel aankondigd worden).
Kleinschaligere bijeenkomsten zal de volgende stap worden denk ik (familie- en vriendenbezoek). Waarbij uiteraard mensen uit risicogroepen extra afstand moeten houden of toch nog thuisblijven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192735320
quote:

[..]

[..]

Ik pleit niet voor subsidie voor voetbalmiljonairs, maar dat er in die wereld veel geld omgaat wil nog niet zeggen dat ze 't automatisch veel langer uit kunnen zingen. Als er (bijna) niks binnenkomt gaat het natuurlijk (extra) hard. Geen publiek dus geen seizoenskaarten, geen tv geld, geen horeca-omzet, geen nieuwe skyboxen/sponsors, geen/minder merchandise...

Oplossing heb ik ook niet, maar het zou toch wel een beetje jammer zijn als de helft van de clubs zou zijn omgevallen tegen de tijd dat je weer (met publiek) mag voetballen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_192737859
El Presidente Marco Roete heeft gesproken.
pi_192737896
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:14 schreef ludovico het volgende:
Klopt. Echt niks van een lange termijn visie.
pi_192738018
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:15 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Ik vind hem tegenstrijdig met zijn 1.5 meter school en zijn "deze maatregel is bij kinderen sowieso niet te handhaven"
pi_192738134
Die profvoetballers kun je toch gewoon laten spelen zonder publiek ofzo.
pi_192738430
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:14 schreef ludovico het volgende:
Hij heeft er wel voor gezorgd dat mensen die geen partner hebben die handig is met een schaar, nog eens drie weken moeten wachten - en misschien nog langer - om hun haar weer in model geknipt te krijgen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 19:33:30 #172
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192738608
Er gaan ook minder mensen dood door het verkeer dus dat scheelt weer

Dat moet je ook meetellen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 21 april 2020 @ 19:35:09 #173
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_192738685
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:21 schreef ludovico het volgende:
En dan op 1,5 meter afstand een sliding inzetten? Scheelt wel kaarten.
  dinsdag 21 april 2020 @ 19:36:03 #174
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192738717
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:21 schreef ludovico het volgende:
Nee is vergunningsplichtig omdat supporters vaak toch ergens gaan verzamelen en er dan ook politie-inzet nodig is etc
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 21 april 2020 @ 19:38:54 #175
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_192738838
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:15 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Die is er dan ook niet. De regering trekt al zijn adviezen uit de medische hoek, de andere expertisegebieden worden volledig genegeerd. En het enige wat de artsen op dit moment kunnen is tijdrekken, daarbij geholpen door een tot stilstand gekomen maatschappij.

Dat kan zo niet doorgaan, maar een alternatief zal waarschijnlijk nog wel even op zich laten wachten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_192739162
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:35 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

En dan op 1,5 meter afstand een sliding inzetten? Scheelt wel kaarten.
Je gaat op basis van 15 tegen 15 met een ploeg of 20. Op een heel land (dus 300 mensen) echt geen effect hebben op het totaal aantal besmettingen.

Maar mensen kunnen wel lekker voetbal kijken thuis, blijven ze weer binnen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 19:47:53 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192739169
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die is er dan ook niet. De regering trekt al zijn adviezen uit de medische hoek, de andere expertisegebieden worden volledig genegeerd. En het enige wat de artsen op dit moment kunnen is tijdrekken, daarbij geholpen door een tot stilstand gekomen maatschappij.

Dat kan zo niet doorgaan, maar een alternatief zal waarschijnlijk nog wel even op zich laten wachten.
Hier ben ik het mee eens. Het is hierdoor een erg eenzijdige oplossing geworden die enkel de medische kant beschouwt.
The End Times are wild
pi_192739178
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee is vergunningsplichtig omdat supporters vaak toch ergens gaan verzamelen en er dan ook politie-inzet nodig is etc
?
pi_192739249
Slechte ontwikkeling op alle gebied. Het is ook steeds moeilijker om een standpunt in te nemen. Dit is typisch een geval van twijfel.
pi_192739260
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:49 schreef Cherni het volgende:
Slechte ontwikkeling op alle gebied. Het is ook steeds moeilijker om een standpunt in te nemen. Dit is typisch een geval van twijfel.
Wat bedoel je.
pi_192739339
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat bedoel je.
Je hebt het over de volksgezondheid vandaar deze maatregelingen , maar het is economisch ook een drama mbt het mkb en zelfstandige. De grote coörperaties redden zich wel. En dat stoort mij wel.
  dinsdag 21 april 2020 @ 19:53:27 #182
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_192739357
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:49 schreef Cherni het volgende:
Het is een 'van allebei niks'-keuze inderdaad. Met als nare politieke consequentie dat er eigenlijk nauwelijks een vorm van hoop in zit, waardoor het een stuk lastiger gaat worden om mensen zich nog aan de regels te laten houden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 21 april 2020 @ 19:53:55 #183
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192739370
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

?
Daarom kun je ze dus niet laten spelen zonder publiek, want daar is nog steeds een vergunning voor nodig.

En evenementen waar een vergunning voor nodig is zijn verboden tot 1 september.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')