In ieder geval tientallen Nederlanders op de Duitse IC's.quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:50 schreef Daarnaast het volgende:
Kan je ergens zien hoeveel mensen op de ic liggen in de andere landen.
Au.quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:51 schreef THEFXR het volgende:
Coronavirus: Currently 'no evidence' that COVID-19 survivors have immunity, WHO warns
https://news.sky.com/stor(...)y-who-warns-11975011
WTF …..dus eerst vaccin en dan elk jaar vaccinatie .quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:51 schreef THEFXR het volgende:
Coronavirus: Currently 'no evidence' that COVID-19 survivors have immunity, WHO warns
https://news.sky.com/stor(...)y-who-warns-11975011
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
ik vraag me elke keer af, welke sadist dit virus heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:55 schreef Oekelele het volgende:
[..]
WTF …..dus eerst vaccin en dan elk jaar vaccinatie .
quote:Na 28 april moeten de coronamaatregelen worden versoepeld voor jongeren. Dat zei Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad, in WNL op Zaterdag op NPO Radio 1. Volgens Bruls wordt het voor jongeren met de dag moeilijker zich aan de regels te houden. Bij de veiligheidsregio's is het een zorg "hoe de jeugd nog langer meegenomen kan worden in de maatregelen", aldus de voorzitter.
Nee nog geen wetenschappelijk bewijs, maar dat is toch ook wel logisch met zo’n nieuw virus. Overigens zegt ze toch ook niet dat het per definitie niet zo is...quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:55 schreef Oekelele het volgende:
[..]
WTF …..dus eerst vaccin en dan elk jaar vaccinatie .
Dat bedoelde ik niet.quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In ieder geval tientallen Nederlanders op de Duitse IC's.
De natuurlijke evolutiequote:Op zaterdag 18 april 2020 17:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vraag me elke keer af, welke sadist dit virus heeft gemaakt.
Het lijkt sowieso wel alsof iedereen onder de 40 totaal geen maatschappelijk besef heeft op het moment dat hun zelf raakt.quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jongeren willen zich niet aan de regels houden dus dan gaan we de regels maar versoepelen.
Dat is niet hoe het werkt, meneer Bruls.
Echt hequote:Op zaterdag 18 april 2020 17:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jongeren willen zich niet aan de regels houden dus dan gaan we de regels maar versoepelen.
Yep. Ik heb met een schuin oog wat bekeken maar het heeft meer een karakter van een soort hobbyachtige brainstormsessie waarbij iedereen erg blij was om mee te doen. Ik vond het wel vermakelijk.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:34 schreef BlaZ het volgende:
Op zaterdag 18 april 2020 15:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Mijn hemel, als je de hashtag #appathon een beetje doorleest weet je 1 ding zeker: dat app gebeuren gaat 1 groot drama worden.
Sommige ideeën klinken in theorie leuk maar werken in de praktijk niet, dit is er een van. Het is erg naïef van politici überhaupt te denken dat dit mogelijkerwijs werkt.
echt iedereen of slechts een aantal?quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:58 schreef Document1 het volgende:
[..]
Het lijkt sowieso wel alsof iedereen onder de 40 totaal geen maatschappelijk besef heeft op het moment dat hun zelf raakt.
kortom... wat heb je eraan om dit te weten?quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Au.
Edit: Wacht, maar ze bedoelen volgens mij meer dat de simpele testen die laten zien dat iemand antilichamen heeft niet gebruikt moeten worden om te bewijzen dat iemand immuun is.
Ze zeggen dus niet dat immuniteit niet bestaat.
Bron? Mbt virussen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die kan je ook een lab creëren en versnellen
Denk dat ze willen voorkomen dat men conclusies trekt die men niet zou mogen trekken.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
kortom... wat heb je eraan om dit te weten?
Ja en dat hele immuniteit is ook nog wel wat. Dat bevestig je niet zo maar even door antilichamen te testen. Er is ook nog een aangeboren component wat wellicht een rol kan spelen. En misschien is een bizar lage antistoftiter ook wel genoeg. Geen idee hoor, maar weet wel dat immuniteit een complex vraagstuk is.quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Au.
Edit: Wacht, maar ze bedoelen volgens mij meer dat de simpele testen die laten zien dat iemand antilichamen heeft niet gebruikt moeten worden om te bewijzen dat iemand immuun is.
Ze zeggen dus niet dat immuniteit niet bestaat.
Heb je het artikel zelf ook gelezenquote:Op zaterdag 18 april 2020 18:05 schreef THEFXR het volgende:
Covid-19 coronavirus may be older than we thought and not from Wuhan
https://www.walesonline.c(...)der-thought-18111543
De figuren die zich geen reet aantrekken van de 1,5 meter zijn voor het grootste deel boven de 50.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
echt iedereen of slechts een aantal?
Het tracht slechts te overleven. Je vraag zou een plan impliceren dat er niet is.quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vraag me elke keer af, welke sadist dit virus heeft gemaakt.
Je kunt de jongelui niet jaren opsluiten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
ik post gewoon nieuws, betekent niet dat ik het eens of oneens ermee benquote:Op zaterdag 18 april 2020 18:10 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Heb je het artikel zelf ook gelezen![]()
Het virus is er langer dan gedacht.
Er staat nergens dat het gemaakt is.
Alleen gemuteerd is op natuurlijke verspreiding van dier naar dier en toen de mens net als SARS en MERS
Hij had het ook over concerten. LOLquote:Op zaterdag 18 april 2020 17:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Duel der Charlatansquote:Op zaterdag 18 april 2020 18:09 schreef Discombobulate het volgende:
Vanavond Maurice de Hond versus Appie "Glas rode wijn" Osterhaus bij Op1
quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:09 schreef Discombobulate het volgende:
Dat iemand serieus op die stelling dat durft te vragenquote:
Ik vraag om een bron die jouw stelling verifiërend kan bevestigen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die kan je ook een lab creëren en versnellen
Je kunt natuurlijk oorlog gaan maken. Maar dan zijn er alleen maar verliezers. Of je zorgt dat je op z’n nederlands tot een compromis komt. Ik vind dit een prima beleidslijn.quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Yep. Het gaat uiteindelijk toch wel gebeuren. Dan liever gecontroleerd.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:15 schreef kibo het volgende:
[..]
Je kunt de jongelui niet jaren opsluiten.
De uitlaatklep geleidelijk openen lijkt me een redelijke strategie.
Bij Vindicat hebben ze reeds het voortouw genomen .....
Maurice is toch een opinie en een poll kenner?quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:09 schreef Discombobulate het volgende:
Ook niet echt positief.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:21 schreef Molo het volgende:
Je hoort bijzonder weinig nieuws uit China nowadays
Ligt internet en journalistiek nog steeds helemaal plat? Of zijn er beetje nieuwsberichten e.d. te vinden die wellicht gewoon hier in Nederland niet zo 'door' komen.
Hoe mensen het ervaren hebben, hoe de opstart nu weer gaat etc
heb wel gelezen dat ze proberen zoveel mogelijk sporen uit te wissen op het internet.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:21 schreef Molo het volgende:
Ligt internet en journalistiek nog steeds helemaal plat? Of zijn er beetje nieuwsberichten e.d. te vinden die wellicht gewoon hier in Nederland niet zo 'door' komen.
Frappant inderdaad.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:21 schreef Molo het volgende:
Dat is tien dagen terugquote:Op zaterdag 18 april 2020 18:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ook niet echt positief.
https://www.rtlnieuws.nl(...)-leven-coronacrisis
Dit ja, denk ik ookquote:Op zaterdag 18 april 2020 18:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb wel gelezen dat ze proberen zoveel mogelijk sporen uit te wissen op het internet.
En dit, eensquote:Op zaterdag 18 april 2020 18:29 schreef kibo het volgende:
[..]
Frappant inderdaad.
Aantal weken geleden kwam > 90% van het corona nieuws uit China.....
quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:33 schreef Nadelspiel het volgende:
Oplossing voor de anderhalve meter-economie?
https://www.ad.nl/auto/is(...)r-economie~a5e3927e/
er is nog altijd meerdere keren per dag nieuws in china hoor.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:21 schreef Molo het volgende:
Ik zie vooral vaak het woordje "may", dus zeker is het ook nog niet..quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:10 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Heb je het artikel zelf ook gelezen![]()
Het virus is er langer dan gedacht.
Er staat nergens dat het gemaakt is.
Alleen gemuteerd is op natuurlijke verspreiding van dier naar dier en toen de mens net als SARS en MERS
Nou niet direct "een plan".quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het tracht slechts te overleven. Je vraag zou een plan impliceren dat er niet is.
En dan weten dat er nog duizenden andere soortgelijke Corona virussen liggen te wachten om onze wereld te verkennen. "Dit is niet eens het begin van een start".
Zelf vind ik het uiterst boeiend hoe de (ook onze) natuur werkt en ik zou willen dat ik een studie had (gedaan) in die richting. Veel interessanter dan wat bits en bytes die doen wat je wil.
Organismes die steeds reageren, interacteren en evolueren door veranderingen. Veranderingen vanwaaruit en waardoor ook wij zijn ontstaan.... mede dankzij virussen. Geen plan maar slechts om er te zijn en het dan beste er van te maken (Ik ben een #CosMos fan).
Het goede nieuws is dat meer dan 95% van de mensheid het virus prima zal overleven. Helaas kun je niet individueel bepalen in welke groep "je" zit; en dus moet de samenleving haar best doen, de hele groep te willen redden.
Het zou zonde zijn wanneer we iemand, zelfs een kwetsbare, laten "sterven" die wel eens de aanzet tot de oplossing zou kunnen gaan zijn. Kortom, ons best doen, volhouden en de rest is het noodlot.
Wat wil je dan? Voor eeuwig mensen vastbinden op een stoel thuis?quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik denk dat Ab stiekem heeft ontdekt dat rode wijn het virus kan doden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:17 schreef Gehrman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zal ie met mondkapje komen?
quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:33 schreef Nadelspiel het volgende:
hij houdt wel van een wijntjequote:Op zaterdag 18 april 2020 18:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk dat Ab stiekem heeft ontdekt dat rode wijn het virus kan doden.
Nee natuurlijk niet, draagvlak hiervoor ga je nooit vinden. In een fabriek zal het wel werken, daar is de baas verantwoordelijk voor de veiligheid en kan het verplichten. In het dagelijks leven gaat dit nooit werken.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:33 schreef Nadelspiel het volgende:
Niemand heeft het over voor eeuwig, maar dat we lekker met een groep kunnen gaan voetballen is echt nog wel een tijdje weg.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Voor eeuwig mensen vastbinden op een stoel thuis?
En wie zit er dan vastgebonden op een stoel.....euh Willem Hollederquote:Op zaterdag 18 april 2020 18:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Voor eeuwig mensen vastbinden op een stoel thuis?
Neu, juist dingen als een balletje trappen zullen over een tijdje weer toegestaan worden. Bijeenkomsten met een man of 10 etc.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Niemand heeft het over voor eeuwig, maar dat we lekker met een groep kunnen gaan voetballen is echt nog wel een tijdje weg.
Gewoon, handhaven. De boete voor een minderjarige is 95 euro. Dat schrikt echt wel af voor iemand die drie euro per uur bij de appie verdient.
Onder de 12 valt er sowieso niks te handhaven. Dat is punt 1. Punt 2 is wat je daarmee bereikt. Gaat met die boete het virus ineens dood? Hard tegen hard levert alleen maar verliezers op. Dan kun je het beter slim aanpakken.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Niemand heeft het over voor eeuwig, maar dat we lekker met een groep kunnen gaan voetballen is echt nog wel een tijdje weg.
Gewoon, handhaven. De boete voor een minderjarige is 95 euro. Dat schrikt echt wel af voor iemand die drie euro per uur bij de appie verdient.
Je kunt nooit voetballen als je anderhalve meter afstand moet bewaren. En als je rent moet de afstand zelfs nog veel groter zijn.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neu, juist dingen als een balletje trappen zullen over een tijdje weer toegestaan worden. Bijeenkomsten met een man of 10 etc.
Grotere evenementen zullen langer gaan duren.
Kunnen ze vast leren wat solidariteit is. Niet alles draait om hun eigen belang.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:47 schreef trein2000 het volgende:
Met daarnaast de vraag in hoeverre en hoelang je van een groep die verhoudingsgewijs heel weinig risico loopt kunt vragen dat ze hun leven op pauze zetten met bijbehorende schade.
Jezus Christus, maak mondkapjes gewoon verplicht.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:33 schreef Nadelspiel het volgende:
Maar hun belang is wel een belang wat moet worden meegewogen, daarnaast is een compleet verneukte generatie (als we echt gaan wachten op een vaccin wat jaren kan duren) ook niet bepaald in het belang van Nederland als geheel.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kunnen ze vast leren wat solidariteit is. Niet alles draait om hun eigen belang.
Volgens mij zegt hij dat ook niet? Hij signaleert, mijns inziens terecht, dat deze groep de groep is die mentaal het hardst wordt geraakt, wellicht wel disproportioneel.quote:En het signaal afgeven dat dreigen de regels te gaan breken zorgt voor een versoepeling van de regels lijkt me ook bijzonder onverstandig trouwens.
Daarom staat er ook “toegestaan worden”.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:47 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je kunt nooit voetballen als je anderhalve meter afstand moet bewaren. En als je rent moet de afstand zelfs nog veel groter zijn.
In een volgende fase, van zodra we weer buiten mogen, zal dat zo zijn denk ik.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:51 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Jezus Christus, maak mondkapjes gewoon verplicht.
Dat gebeurt zodra Nederland wel goed kan inkopen, dan blijkt het opeens wel te werken.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:51 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Jezus Christus, maak mondkapjes gewoon verplicht.
Mag ik het overdreven vinden, na zeggen en schrijven... 1 maand?quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar hun belang is wel een belang wat moet worden meegewogen, daarnaast is een compleet verneukte generatie (als we echt gaan wachten op een vaccin wat jaren kan duren) ook niet bepaald in het belang van Nederland als geheel.
[..]
Volgens mij zegt hij dat ook niet? Hij signaleert, mijns inziens terecht, dat deze groep de groep is die mentaal het hardst wordt geraakt, wellicht wel disproportioneel.
Dat kan prima, met een wat kleinere groep. Ga je latjetrappem oid.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:47 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je kunt nooit voetballen als je anderhalve meter afstand moet bewaren.
Niet van de regels.quote:En als je rent moet de afstand zelfs nog veel groter zijn.
Verstandig wel. Als je geen supply chain hebt en je stelt het verplicht kun je daarna drie keer zoveel betalenquote:Op zaterdag 18 april 2020 18:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat gebeurt zodra Nederland wel goed kan inkopen, dan blijkt het opeens wel te werken.
We mogen nu ook buiten?quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:53 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
In een volgende fase, van zodra we weer buiten mogen, zal dat zo zijn denk ik.
https://www.destentor.nl/(...)-te-kijken~ab16e22c/quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Mag ik het overdreven vinden, na zeggen en schrijven... 1 maand?
Btw, ik denk dat die (iets) ouderen die liggen te creperen van de Corona het nog wel een tikkie zwaarder hebben.
Echt hequote:Op zaterdag 18 april 2020 18:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Btw, ik denk dat die (iets) ouderen die liggen te creperen van de Corona het nog wel een tikkie zwaarder hebben.
Echt hè. Kunnen ze eindelijk de hele dag Netflixen en fifa spelen, is het nog niet goed.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik bedoel, als het leven zich herneemt zoals vroeger. Dacht dat dat wel duidelijk was.quote:
Ja maar kom op, hey. "Ze hebben niks om naar uit te kijken"... ze hebben juist alles om naar uit te kijken. Hun hele leven ligt voor ze. Over een paar jaar stappen ze zo in het vliegtuig naar Spanje. Kijk daar lekker naar uit.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.destentor.nl/(...)-te-kijken~ab16e22c/
Ik verzin het niet.
Maar jij mag het zeker overdreven vinden. Ik zeg ook niet dat er nu op stel en sprong iets moet gebeuren. Maar het is wel iets om over na te gaan denken.
En als ze daar ff geen zin meer in hebben kunnen ze misschien het dagboek van Anne Frank eens lezen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Echt hè. Kunnen ze eindelijk de hele dag Netflixen en fifa spelen, is het nog niet goed.
quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat iemand serieus op die stelling dat durft te vragen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met deze gegevens zou je eventueel wel aan kunnen tonen dat je een virus kunt helpen te evoluerenHallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
Ditquote:Op zaterdag 18 april 2020 18:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Schei uit man.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:52 schreef trein2000 het volgende:
Volgens mij zegt hij dat ook niet? Hij signaleert, mijns inziens terecht, dat deze groep de groep is die mentaal het hardst wordt geraakt, wellicht wel disproportioneel.
nee 1 maand is inderdaad niks. En natuurlijk hoeven al die ouderen niet te creperen door corona. Zeker niet in de verpleeghuizen. Bezoekers mogen niet komen maar ondertussen krijgt de een na de ander het virus. Bezoek krijgt vervolgens niet eens meer een kans om afscheid te nemen oid. Te schrijnend voor woorden. Echt.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:56 schreef Jane het volgende:
[..]
kam en scherenquote:Op zaterdag 18 april 2020 18:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt he"Een verloren generatie" omdat een stel jongeren een tijdje thuis achter de Playstation moeten doorbrengen. "Het zwaarst getroffen" nog wel
![]()
![]()
Het nieuwe normaal.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:14 schreef Jane het volgende:
Je kunt wel willen dat alles weer wordt zoals het was vóór het virus uitbrak, maar zelfs als Nederland alle maatregelen opheft, gaat dat niet gebeuren. Festivals zullen toch niet doorgaan, internationale artiesten zullen toch niet komen, buitenlandse tripjes kun je alsnog wel vergeten, enzovoort, enzovoort. NIEMAND vindt het leuk, maar het is nu eenmaal zo.
Rutte mag zn taal wel eens aanpassen ja. En anders maar een tekstschrijver inhuren die het wél kan verwoorden. Even afkijken bij Obama? Yes we can!quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het nieuwe normaal.
Is het met dat soort taal dan raar dat jongeren de toekomst somber inzien?
Ja, wat kan er nog van je leven terecht komen als je niet meer op vakantie kan op een feesteiland, jezelf niet op meerdere parties en festivals klem snuiven en zuipen?quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het nieuwe normaal.
Die verpleegtehuis maatregelen zijn al helemaal te schrijnend voor woorden. Je partner mag niet op bezoek terwijl hij in quarantaine thuis zit. Maar de zuster die ziek is maar geen koorts heeft moet gewoon komen werken zonder mondkapje of andere PBM’s? Echt schiet mij maar lek. Ik snap er niks van, wanbeleid van de buitencategorie.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:15 schreef Apotheose het volgende:
[..]
nee 1 maand is inderdaad niks. En natuurlijk hoeven al die ouderen niet te creperen door corona. Zeker niet in de verpleeghuizen. Bezoekers mogen niet komen maar ondertussen krijgt de een na de ander het virus. Bezoek krijgt vervolgens niet eens meer een kans om afscheid te nemen oid. Te schrijnend voor woorden. Echt.
Dat is mijn punt, we moeten zo langzamerhand hand toe gaan naar een soort compromissituatie waarin (verantwoorde) risico’s mij onvermijdelijk lijken. We kunnen deze toestand geen jaren volhouden. Om vele redenen.quote:Maar de grote vraag die niemand kan beantwoorden is: hoe lang nog? Een maand is dus inderdaad niks. Maar ondertussen kijken mensen ook naar hun eigen leven, wat we normaal massaal ook doen. En als je je dan bedenkt dat we er nog wel een tijdje in zitten, dan kan ik ook moeilijk gaan denken 'oow nou dan wachten we gewoon even'. Nee.
Vooral van Ferd Grapperhaus ookquote:Op zaterdag 18 april 2020 19:19 schreef Apotheose het volgende:
volgende:
[..]
Het nieuwe normaal.
Rutte mag zn taal wel eens aanpassen ja. En anders maar een tekstschrijver inhuren die het wél kan verwoorden. Even afkijken bij Obama? Yes we can!
offtopic: dat 'slimmer chllen - corona killen' is echt te tenenkrommend
De nabije toekomst is wellicht saai, ook voor mensen die niet meer tot de 'jongeren' gerekend worden, maar vooralsnog gaat men er vanuit dat er over een jaar ofzo een vaccin is. Door 1 saai jaar is natuurlijk niet je hele toekomst naar de knoppen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het nieuwe normaal.
deze extremen zijn inderdaad wanbeleid....quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:20 schreef trein2000 het volgende:
Die verpleegtehuis maatregelen zijn al helemaal te schrijnend voor woorden. Je partner mag niet op bezoek terwijl hij in quarantaine thuis zit. Maar de zuster die ziek is maar geen koorts heeft moet gewoon komen werken zonder mondkapje of andere PBM’s? Echt schiet mij maar lek. Ik snap er niks van, wanbeleid van de buitencategorie.
Daar gaat het niet om joh. De scholen moeten open, dat is waar mi de absolute prioriteit ligt.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, wat kan er nog van je leven terecht komen als je niet meer op vakantie kan op een feesteiland, jezelf niet op meerdere parties en festivals klem snuiven en zuipen?
Dit zijn nog niet eens extremen, dit is gewoon bewust beleid. Het is een schande.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
deze extremen zijn inderdaad wanbeleid....
Dat zal ook echt niet nog een jaar duren. Ik verwacht dat daar wel binnen afzienbare tijd proeven mee gedaan gaan worden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om joh. De scholen moeten open, dat is waar mi de absolute prioriteit ligt.
ik bedoel hetgeen je schrijft, die 2 situaties. Dat zijn extremen en uit je dikke duim gezogen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit zijn nog niet eens extremen, dit is gewoon bewust beleid. Het is een schande.
Ik denk ook dat de terrassen open zullen gaan begin mei.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:22 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat zal ook echt niet nog een jaar duren. Ik verwacht dat daar wel binnen afzienbare tijd proeven mee gedaan gaan worden.
Ik hoop het. Grote knelpunt zal het OV zijn, dat wordt al snel te druk.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:22 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat zal ook echt niet nog een jaar duren. Ik verwacht dat daar wel binnen afzienbare tijd proeven mee gedaan gaan worden.
Kan de NS eindelijk wat langere treinen in gaan zetten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik hoop het. Grote knelpunt zal het OV zijn, dat wordt al snel te druk.
Nee nee, dat gaat het ook niet worden, man!quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:23 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de terrassen open zullen gaan begin mei.
Maar waarom niet dan?quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:24 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nee nee, dat gaat het ook niet worden, man!
Dat gebeurt alleen als ze binnen nu en dan een miracle cure vinden. Ik zou er niet al te veel geld om wedden, als ik jou was.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:23 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de terrassen open zullen gaan begin mei.
Die man met die schoen als mondkapje.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:37 schreef Slayage het volgende:
Creatief met "maskers"
http://imgur.com/gallery/m5RzzzU
Dat er in de zorg zonder koorts doorgewerkt moet worden?quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik bedoel hetgeen je schrijft, die 2 situaties. Dat zijn extremen en uit je dikke duim gezogen.
https://www.rijksoverheid(...)navirus-in-nederlandquote:Heeft u verkoudheidsklachten en koorts (38 graden Celsius of hoger) en/of benauwdheid: blijf thuis. Ziek uit. Doe geen boodschappen en ontvang geen bezoek. Heeft u huisgenoten, dan mogen zij ook niet naar buiten; alleen wie geen klachten heeft, mag even boodschappen doen. Huisgenoten werkzaam in cruciale beroepen en vitale processen zijn hiervan uitgezonderd; zij blijven thuis als zij klachten met koorts en/of benauwdheid hebben.
praten in extremen staat zo mooi om je gelijk te krijgen toch?quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:28 schreef trein2000 het volgende:
Dat er in de zorg zonder koorts doorgewerkt moet worden?
Eerst basisscholen, gok ik. Ik denk eerlijk gezegd niet dat middelbare scholieren dit schooljaar nog fysiek naar school kunnen. Misschien in het najaar. Ligt er aan hoe de zaken er dan voor staan natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik hoop het. Grote knelpunt zal het OV zijn, dat wordt al snel te druk.
Je punt?quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
praten in extremen staat zo mooi om je gelijk te krijgen toch?
Het is wel iets extremer dan dat natuurlijk: geen normaal contact met mensen, geen sport, geen activiteiten met vrienden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, wat kan er nog van je leven terecht komen als je niet meer op vakantie kan op een feesteiland, jezelf niet op meerdere parties en festivals klem snuiven en zuipen?
Maar dat is het juist: er wordt geen tijdlijn gegeven. Niemand zegt dat dit maar 1 jaar duurt.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:21 schreef Jane het volgende:
[..]
De nabije toekomst is wellicht saai, ook voor mensen die niet meer tot de 'jongeren' gerekend worden, maar vooralsnog gaat men er vanuit dat er over een jaar ofzo een vaccin is. Door 1 saai jaar is natuurlijk niet je hele toekomst naar de knoppen.
Túúúúrlijk.....jongeren die graag naar school willen en niet vrij en thuis willen zijn.....wie heeft het óóit op de kat z'n viool horen spelenquote:Op zaterdag 18 april 2020 19:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om joh. De scholen moeten open, dat is waar mi de absolute prioriteit ligt.
Dit.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat gebeurt zodra Nederland wel goed kan inkopen, dan blijkt het opeens wel te werken.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2440799/quote:Conclusions/Significance
Any type of general mask use is likely to decrease viral exposure and infection risk on a population level, in spite of imperfect fit and imperfect adherence, personal respirators providing most protection. Masks worn by patients may not offer as great a degree of protection against aerosol transmission.
En laat dat nu net even niet gaan hè. Ook niet als je 16 bent.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:29 schreef quirina het volgende:
maar mensen willen toch hun leven leven zoals zij dat willen.
Is dat getal seirues?quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[ afbeelding ]
De natte droom van de fokkers is hier uitgekomen, we blijven nu allemaal thuis tot de dood om de 0 te houden.
nee maar die zijn straks 17 en is alles nog steeds zo. Dus ja.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En laat dat nu net even niet gaan hè. Ook niet als je 16 bent.
Zestienjarigen doen gewoon stiekem. Kan je ook niet tegenhouden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En laat dat nu net even niet gaan hè. Ook niet als je 16 bent.
Basisscholen verwacht ik na de meivakantie. Middelbare scholen verwacht ik ook wel een keer, in aangepaste vorm is daar best wel het een en ander te bedenken. Bijvoorbeeld de week in tweeën hakken en de klas dus ook. Klassen de hele dag in het lokaal houden en de leraren laten wisselen. Etc.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Eerst basisscholen, gok ik. Ik denk eerlijk gezegd niet dat middelbare scholieren dit schooljaar nog fysiek naar school kunnen. Misschien in het najaar. Ligt er aan hoe de zaken er dan voor staan natuurlijk.
Het probleem is wel dat zolang zij elkaar blijven besmetten, voor ons alles dichtblijft. Het is mede de reden waarom we een hele lange staart in onze zieknhuisopnamen en doden hebben, en zo lang deze niet zakt omdat ze feestjes blijven houden en de R0 omhoog brengen, kan de economie nog niet open. De lol in het stalfeest zorgt ervoor dat er straks weer een paar duizend bedrijven failliet gaan.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:29 schreef quirina het volgende:
Jongeren maken hun eigen feestjes nu.
We waren gisteren even fietsen en er was een stalfeest aan de gang met jongeren.
Moet je gaan klikken en hun feest verpesten? Nee we zijn doorgefietst.
Mensen en vooral jongeren voelen zich beperkt in hun vrijheid.
Paar weken terug vierden de buren ook een kinderverjaardag met de hele familie.
Hou je ook niet tegen en wie ben ik om me daar mee te bemoeien?
Verstandig is het allemaal niet, maar mensen willen toch hun leven leven zoals zij dat willen.
Mijn favoriet is Spongeface Squaremaskquote:Op zaterdag 18 april 2020 19:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die man met die schoen als mondkapje.
Op het vmbo misschien niet nee.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:30 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Túúúúrlijk.....jongeren die graag naar school willen en niet vrij en thuis willen zijn.....wie heeft het óóit op de kat z'n viool horen spelen![]()
Dat je dit uit je toetsenbord krijgt zeg. Zelfs de grootste zolderkamerautist heeft toch wel eens behoefte aan een feestje? Dan kan je wel vinden dat wij Nederlanders verwend zijn. Maar de vrijheid waarin wij leven is ons gewoon en als dat in 1 klap verdwijnt dan is dat gewoon zwaar en zwaar kut. Ja er vechten mensen voor hun leven maar ook buiten de ICs 'vechten' mensen voor hun voortbestaan, tegen depressies en weet ik veel wat.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:21 schreef Jane het volgende:
[..]
De nabije toekomst is wellicht saai, ook voor mensen die niet meer tot de 'jongeren' gerekend worden, maar vooralsnog gaat men er vanuit dat er over een jaar ofzo een vaccin is. Door 1 saai jaar is natuurlijk niet je hele toekomst naar de knoppen.
Jij had in elk geval de kans.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:32 schreef quirina het volgende:
[..]
Zestienjarigen doen gewoon stiekem. Kan je ook niet tegenhouden.
Degenen die niet zo ziek worden en zich in het openbare leven begeven zijn degenen die de uitbraak in stand houden, inderdaad. Maar dat wil er bij velen niet in.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Het probleem is wel dat zolang zij elkaar blijven besmetten, voor ons alles dichtblijft. Het is mede de reden waarom we een hele lange staart in onze zieknhuisopnamen en doden hebben, en zo lang deze niet zakt omdat ze feestjes blijven houden en de R0 omhoog brengen, kan de economie nog niet open. De lol in het stalfeest zorgt ervoor dat er straks weer een paar duizend bedrijven failliet gaan.
Overdrijf niet zo.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Het probleem is wel dat zolang zij elkaar blijven besmetten, voor ons alles dichtblijft. Het is mede de reden waarom we een hele lange staart in onze zieknhuisopnamen en doden hebben, en zo lang deze niet zakt omdat ze feestjes blijven houden en de R0 omhoog brengen, kan de economie nog niet open. De lol in het stalfeest zorgt ervoor dat er straks weer een paar duizend bedrijven failliet gaan.
Iedereen is slachtoffer in de huidige slachtoffer maatschappij natuurlijk en heeft het zwaarder dan een ander..quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:56 schreef Jane het volgende:
[..]
ja altijd maar dat vergelijken met anderen... 'jouw problemen stellen geen reet voor want daar en daar liggen mensen dood te gaan'.. Ow ok. Nou that surely helps.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iedereen is slachtoffer in de huidige slachtoffer maatschappij natuurlijk en heeft het zwaarder dan een ander..
Helaas beseffen zij dat niet of ze willen het niet beseffen, of het kan ze geen donder schelen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Dan moeten de scholen en kinderdagverblijven ook nog dichtblijven.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Degenen die niet zo ziek worden en zich in het openbare leven begeven zijn degenen die de uitbraak in stand houden, inderdaad. Maar dat wil er bij velen niet in.
Hij heeft ergens gewoon een punt, maar die stalfeesten is dus ook wat je moet voorkomen. Maar dat gaat hem niet worden met deze strenge regels kennelijk want dan gaat het stiekem.quote:
Ik heb eerder vandaag hier al opgenoemd welke dingen ik zelf allemaal graag doe die nu niet kunnen. Ik vind het ook kut dat ik niet op een terras kan zitten, niet kan zwemmen, niet op vakantie kan, enzovoort. Ik zal het alleen wel moeten accepteren, want ik begrijp dat het niet anders kan. En ik weet ook dat er straks weer een moment gaat zijn dat het wel kan. Dus tja, dan wacht ik maar af en probeer er ondertussen het beste van te maken.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:35 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dat je dit uit je toetsenbord krijgt zeg. Zelfs de grootste zolderkamerautist heeft toch wel eens behoefte aan een feestje? Dan kan je wel vinden dat wij Nederlanders verwend zijn. Maar de vrijheid waarin wij leven is ons gewoon en als dat in 1 klap verdwijnt dan is dat gewoon zwaar en zwaar kut. Ja er vechten mensen voor hun leven maar ook buiten de ICs 'vechten' mensen voor hun voortbestaan, tegen depressies en weet ik veel wat.
En het is onwetenschappelijk om iets niet te bewijzenquote:Op zaterdag 18 april 2020 18:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nou niet direct "een plan".
Maar er is nog zoveel onbekend over het ontstaan van het virus dat je niet 100% nu iets kan uitsluiten, puur wetenschappelijk gezien.
En daarna verbaasd zijn over het grote aantal doden in verpleeghuizen inderdaad.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die verpleegtehuis maatregelen zijn al helemaal te schrijnend voor woorden. Je partner mag niet op bezoek terwijl hij in quarantaine thuis zit. Maar de zuster die ziek is maar geen koorts heeft moet gewoon komen werken zonder mondkapje of andere PBM’s? Echt schiet mij maar lek. Ik snap er niks van, wanbeleid van de buitencategorie.
[..]
Dat is mijn punt, we moeten zo langzamerhand hand toe gaan naar een soort compromissituatie waarin (verantwoorde) risico’s mij onvermijdelijk lijken. We kunnen deze toestand geen jaren volhouden. Om vele redenen.
Moet eerst hun moeder op de ic liggen voor het kwartke valt.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Helaas beseffen zij dat niet of ze willen het niet beseffen, of het kan ze geen donder schelen.
En dat maakt deze toestand nog ingewikkelder, want we móeten wel naar de supermarkt, want we willen toch ook graag blijven eten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Moet eerst hun moeder op de ic liggen voor het kwartke valt.
Aan de andere kant kom je in een supermarkt, direct en indirect, met meer mensen in aanraking.
Meer dan waar?quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:43 schreef quirina het volgende:
In de supermarkt waar de airco lekker de Corona rond gaat spugen heb je meer kans op ziekte.
'Iedereen', ja? Of jij en een paar mensen in jouw omgeving? Voor elke ouder die z'n eigen kinderen zat is, is er ook een die zijn kinderen thuis wil houden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:40 schreef quirina het volgende:
En iedereen wil de scholen open omdat het thuis niet te doen is meer.
Dat moet helemaal niet. Ik bestel gewoon bij Picnic.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dat maakt deze toestand nog ingewikkelder, want we móeten wel naar de supermarkt, want we willen toch ook graag blijven eten.
Laat de Zomer maar komen in kantoren.....quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:43 schreef quirina het volgende:
In de supermarkt waar de airco lekker de Corona rond gaat spugen heb je meer kans op ziekte.
Idd. Je kunt niet voor iedereen spreken. Iedereen gaat van zijn/haar eigen situatie uit, maar er is nog een groot gemeenschappelijk belang hier.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:45 schreef Jane het volgende:
[..]
'Iedereen', ja? Of jij en een paar mensen in jouw omgeving? Voor elke ouder die z'n eigen kinderen zat is, is er ook een die zijn kinderen thuis wil houden.
De scholen gaan open omdat er te weinig arbeidsproductiviteit is, niet omdat mensen het vervelend vinden ofzo, dat is een weinig valide reden. Daarmee breng je de R0 omhoog, dus dan moet je niet via andere manieren de R0 verder omhoog brengen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:40 schreef quirina het volgende:
[..]
Dan moeten de scholen en kinderdagverblijven ook nog dichtblijven.
Degenen met de minste last van Corona besmetten ook niet veel dus dat zal met jongeren ook meevallen.
Zo'n dooddoener he. Ja tot dat je moeder nu opeens werkloos is en de eindjes niet meer aan elkaar kan knopen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Aan de andere kant kom je in een supermarkt, direct en indirect, met meer mensen in aanraking.
Ik vind dat laatste zo'n kutargument. Just deal with. Je hebt kinderen en werk, ja je hebt geen tijd voor jezelf, zoveel mensen niet. Accepteer het.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:40 schreef quirina het volgende:
[..]
Dan moeten de scholen en kinderdagverblijven ook nog dichtblijven.
Degenen met de minste last van Corona besmetten ook niet veel dus dat zal met jongeren ook meevallen.
quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:47 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Zo'n dooddoener he. Ja tot dat je moeder nu opeens werkloos is en de eindjes niet meer aan elkaar kan knopen.
als hun vader op de ic ligt, is het minder erg?quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat het accepteren van de maatregelen afhangt van de situatie waarin je zelf zit en hoeverre je in een risicogroep valt.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:40 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb eerder vandaag hier al opgenoemd welke dingen ik zelf allemaal graag doe die nu niet kunnen. Ik vind het ook kut dat ik niet op een terras kan zitten, niet kan zwemmen, niet op vakantie kan, enzovoort. Ik zal het alleen wel moeten accepteren, want ik begrijp dat het niet anders kan. En ik weet ook dat er straks weer een moment gaat zijn dat het wel kan. Dus tja, dan wacht ik maar af en probeer er ondertussen het beste van te maken.
Daar hebben we allemaal last van. Janken dat er specifiek voor jongeren versoepeling moet komen omdat die het het zwaarste hebben is echtquote:Op zaterdag 18 april 2020 19:29 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het is wel iets extremer dan dat natuurlijk: geen normaal contact met mensen, geen sport, geen activiteiten met vrienden.
Dan helpt een premier die berusting ipv hoop uitstraalt niet.
[..]
Maar dat is het juist: er wordt geen tijdlijn gegeven. Niemand zegt dat dit maar 1 jaar duurt.
Als dat is omdat dat nog niet kan geef dan in elk geval de zekerheid dat deze situatie niet blijvend is. Dat we weer (zo veel mogelijk) terugkeren naar de bekende situatie.
Uhmm ja wat is je punt?quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:35 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dat je dit uit je toetsenbord krijgt zeg. Zelfs de grootste zolderkamerautist heeft toch wel eens behoefte aan een feestje? Dan kan je wel vinden dat wij Nederlanders verwend zijn. Maar de vrijheid waarin wij leven is ons gewoon en als dat in 1 klap verdwijnt dan is dat gewoon zwaar en zwaar kut. Ja er vechten mensen voor hun leven maar ook buiten de ICs 'vechten' mensen voor hun voortbestaan, tegen depressies en weet ik veel wat.
als de airco zo'n grote rol speelt, hadden er veel meer mensen het al gehad. Ga niet vragen om een bron want de een zegt dit en de ander dat.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:43 schreef quirina het volgende:
Anders valt het kwartje blijkbaar niet. Jongeren zijn egocentrische prinsjes en prinsessen die zichzelf zielig vinden na een week thuis zitten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:47 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Zo'n dooddoener he. Ja tot dat je moeder nu opeens werkloos is en de eindjes niet meer aan elkaar kan knopen.
Inderdaad intelligente lockdown….. Alleen de minder intelligente mensen gaan boodschappen doen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat moet helemaal niet. Ik bestel gewoon bij Picnic.
Het heeft ook niks te maken met zwaar hebben. Alleen met handhaven te moeilijk vinden. Maar dat hebben we buiten de crisistijd ook wel vaker gezien.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar hebben we allemaal last van. Janken dat er specifiek voor jongeren versoepeling moet komen omdat die het het zwaarste hebben is echt
Volgens mij is er niemand aan het janken maar is dit de mening van Bruls.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar hebben we allemaal last van. Janken dat er specifiek voor jongeren versoepeling moet komen omdat die het het zwaarste hebben is echt
Als je kiest voor het versoepelen van de maatregelen, op een niveau waar de zorg het aantal nieuwe patienten aankan, dan zal je die maatregelen moeten volhouden tot er een vaccin beschikbaar is.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar hun belang is wel een belang wat moet worden meegewogen, daarnaast is een compleet verneukte generatie (als we echt gaan wachten op een vaccin wat jaren kan duren) ook niet bepaald in het belang van Nederland als geheel.
[..]
Zelfde of opa en oma. Maar dat boeit nog minder, moeten die oudjes zich meer isoleren zodat rustig terrasje kan pakken met vrienden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als hun vader op de ic ligt, is het minder erg?
Ik zou graag willen weten hoe besmettelijk de supermarkt nu werkelijk is. Ik bestel voor zowel mezelf, gezin, ouders en oma online en had in februari al gehamsterd.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dat maakt deze toestand nog ingewikkelder, want we móeten wel naar de supermarkt, want we willen toch ook graag blijven eten.
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/7/20-0764_articlequote:Op zaterdag 18 april 2020 19:52 schreef Apotheose het volgende:
[..]
als de airco zo'n grote rol speelt, hadden er veel meer mensen het al gehad. Ga niet vragen om een bron want de een zegt dit en de ander dat.
Ik denk niet dat we nog strengere regels gaan introduceren eigenlijk (los van de mogelijk verplichte app)quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zou graag willen weten hoe besmettelijk de supermarkt nu werkelijk is. Ik bestel voor zowel mezelf, gezin, ouders en oma online en had in februari al gehamsterd.
Tot nu toe gaat het goed maar indien veel mensen daar besmet worden moeten er nog neer regels bij.
quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:04 schreef Oekelele het volgende:
[..]En dat heeft te maken met de combi overheid, it en falen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met deze gegevens zou je eventueel wel aan kunnen tonen dat je een virus kunt helpen te evolueren'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Groepsimmuniteit is wel bewezen niet als doel maar als resultaat.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En daarna verbaasd zijn over het grote aantal doden in verpleeghuizen inderdaad.
Crisismanager Rutte en iedereen vol lof over zijn speech over groepsimmuniteit dat nooit zal bereikt worden of bewezen is.
Tot nu toe gaat het prima hier in de supermarkt. Je wagentje wordt schoongemaakt en iedereen houdt goed afstand. Men beseft nu echt wel hoe belangrijk dat is.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zou graag willen weten hoe besmettelijk de supermarkt nu werkelijk is. Ik bestel voor zowel mezelf, gezin, ouders en oma online en had in februari al gehamsterd.
Tot nu toe gaat het goed maar indien veel mensen daar besmet worden moeten er nog neer regels bij.
Ik las ook dat het virus opnieuw geactiveerd kan worden, dus dan is het waarschijnlijk uit (maar niet verdwenen) en kan het weer aan gaan (omdat het er nog steeds zit).quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
En het is onwetenschappelijk om iets niet te bewijzen.
Natuurlijk is er mogelijk veel onbekend, of dat nog zo veel is... betwijfel ik.
Hoe het virus inwerkt (pathologie is bekend), is opgebouwd is (DNA bekend) en zich manifesteert (kijk om je heen); allemaal bekend.
Wat je mogelijk zegt, is dat er - nog - geen oplossing is om de volledige mensheid tegen het virus te beschermen. Dit nog even los van he gedrag dat een virus er geen baat bij heeft om al zijn gastheren voortijdig te doen laten overlijden. Een gedeelte zal per definitie een virus weerstaan, anders kan je de evolutie wel in de prullenbak gooien.
Het merendeel van de mensen zal eenmaal geïnfecteerd soms overlijden door de (onderliggende) gevolgen en vaker, antilichamen ontwikkelen.
Hoeveel antilichamen of immuniteit, is dan afhankelijk hoe lang en erg het virus actief kon zijn.
Ik vraag mij "wetenschappelijk" af of die verworven immuniteit garandeert dat virus overdracht niet meer kan plaatsvinden. Het virus kan dan wel op de gastheer geen effect meer hebben maar men kan daarmee nog niet stellen dat de overdracht dus is uitgesloten. Het "dingetje" waar de WHO/RIVM de plank lijken mis te slaan. De a-symptomatische ervaringen, lijken vooralsnog nu in die richting te gaan wijzen.
Ik ga dat ook vermoeden, ook omdat de antilichamen worden vastgesteld, dat het virus gewoon actief blijft. Immers, waarom zou het lichaam specifieke "antilichamen" hebben voor een virus dat verdwenen is?
[ afbeelding ]
Genoeg virussen waar je je leven lang mee besmet blijft, zonder daar zelf nog last van te hebben.
Let The Greatest Show On Earth Dawkings continue.
Licht eraan. Als blijkt dat velen daar besmet worden, ademen genoeg iscom het virus uit te stoten en de airco het rondpompt uren nadat de besmette person geweest is.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we nog strengere regels gaan introduceren eigenlijk (los van de mogelijk verplichte app)
Sorry hoor wij hadden het over ….of het covid19 virus in een laboratorium ontwikkeld had kunnen worden. Dus waar jij je inmengt …. Vind je het erg dat ik niet meer op jou ga reageren.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dat heeft te maken met de combi overheid, it en falen?
wat ik zei: de een zegt dit en de ander dat.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:58 schreef quirina het volgende:
[..]
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/7/20-0764_article
Lees airconditioning speelt zeker een rol in besmettingen.
En die oudjes zijn nu niet geïsoleerd dan?quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zelfde of opa en oma. Maar dat boeit nog minder, moeten die oudjes zich meer isoleren zodat rustig terrasje kan pakken met vrienden.
Dat is een beetje het probleem ook natuurlijk, we zijn zo individualistisch in o.a. Nederland waardoor iedereen denkt dat zijn situatie de enige is.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Idd. Je kunt niet voor iedereen spreken. Iedereen gaat van zijn/haar eigen situatie uit, maar er is nog een groot gemeenschappelijk belang hier.
Hoelamg blijft het dan sluimeren? Voor altijd als herpes? Of nog kort na genezen te zijn verklaart?quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik las ook dat het virus opnieuw geactiveerd kan worden, dus dan is het waarschijnlijk uit (maar niet verdwenen) en kan het weer aan gaan (omdat het er nog steeds zit).
Het valt mij op dat Nederland nogal eigenwijs is.quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:07 schreef Apotheose het volgende:
[..]
wat ik zei: de een zegt dit en de ander dat.
Kan het virus via airco worden verspreid?
Nee dat kan niet. Airco zijn gesloten systemen. Voor dit virus geldt dat het overgebracht wordt door het directe contact met besmette mensen of door oppervlakten die aangeraakt zijn. - Bron: Bravis Ziekenhuis
En in dit PDF van Pluryn staat hetzelfde: het kan niet. (Pluryn ondersteunt jongeren en volwassenen bij het vergroten van kansen op een zo volwaardig en zelfstandig mogelijke plek in de samenleving.)
Deels, 70+ers zijn echt verschrikkelijk eigenwijs en koppig.quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En die oudjes zijn nu niet geïsoleerd dan?
point being?quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het valt mij op dat Nederland nogal eigenwijs is.
Hoe verklaar je de besmettingen op schepen dan?quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:07 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Nee dat kan niet. Airco zijn gesloten systemen. Voor dit virus geldt dat het overgebracht wordt door het directe contact met besmette mensen of door oppervlakten die aangeraakt zijn. - Bron: Bravis Ziekenhuis
En in dit PDF van Pluryn staat hetzelfde: het kan niet. (Pluryn ondersteunt jongeren en volwassenen bij het vergroten van kansen op een zo volwaardig en zelfstandig mogelijke plek in de samenleving.)
Laten we zeggen dat men het niet weet.....quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:52 schreef Apotheose het volgende:
[..]
als de airco zo'n grote rol speelt, hadden er veel meer mensen het al gehad. Ga niet vragen om een bron want de een zegt dit en de ander dat.
hetzelfde als op land gebeurt? Ze komen heus wel uit hun kamers lijkt mijquote:Op zaterdag 18 april 2020 20:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe verklaar je de besmettingen op schepen dan?
Behoefte hebben aan fysiek samenzijn met anderen lijkt me ook niet bepaald een kenmerk van "verwende" samenlevingen. Dat is universeel menselijk. Het is nogal wat om van mensen te eisen dat ze dat wellicht jarenlang opgeven, of ze nu in Nederland wonen of in Bangladesh. Mobiele telefoons zijn een luxe, je vrienden of vriendinnen mogen omhelzen is voor de meesten een basale behoefte.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:35 schreef HarrieKeen het volgende:
Zelfs de grootste zolderkamerautist heeft toch wel eens behoefte aan een feestje? Dan kan je wel vinden dat wij Nederlanders verwend zijn.
Dat is nogal een generalisatie. Jij kent alle zeventigers van Nederland?quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Deels, 70+ers zijn echt verschrikkelijk eigenwijs en koppig.
Eens. En je kunt niet eisen om dat op te geven. Dat is onmenselijk om dat te eisen. Klaar.quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:12 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Behoefte hebben aan fysiek samenzijn met anderen lijkt me ook niet bepaald een kenmerk van "verwende" samenlevingen. Dat is universeel menselijk. Het is nogal wat om van mensen te eisen dat ze dat wellicht jarenlang opgeven, of ze nu in Nederland wonen of in Bangladesh. Mobiele telefoons zijn een luxe, je vrienden of vriendinnen mogen omhelzen is voor de meesten een basale behoefte.
Met filters kan je dat voorkomen. Of elektrostatische luchtzuivering (die toestellen die in sommige cafés en restaurants hingen voordat roken verboden werd).quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:58 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat het er op lijkt dat de Nederlandse maatregelen en adviezen niet gebaseerd zijn op de laatste info omdat ‘wij’ het pas vertrouwen als we het zelf ervaren/vaststellen. Alsof buitenslands onderzoek per definitie tweederangs onderzoek is.quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:10 schreef Apotheose het volgende:
Mensen in verpleeghuizen e.d zijn al geisoleerd en krijgen het TOCH. En vind dat ze heus wel bezoek kunnen ontvangen op een een of andere manier.
[..]
point being?
Als “stootkuur” vind ik dat dat moet kunnen. Anders had je hier ook massagraven gehad, maar we moeten nu toe naar maatregelen die langer vol te houden zijn. Daar horen andere afwegingen bij.quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:13 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Eens. En je kunt niet eisen om dat op te geven. Dat is onmenselijk om dat te eisen. Klaar.
Groepsimmuniteit is wel bewezen, ik bedoelde het meer op het gebied van dit virus.quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit is wel bewezen niet als doel maar als resultaat.
Wat verkeerd wordt begrepen dat met groepsimmuniteit alle individuen zijn of worden beschermd.
Leeswaardige bronondersteuning inzake immuniteit : https://academic.oup.com/jid/article/189/Supplement_1/S17/821924 (en dat lezen vwb immuniteitsaspecten) waaruit de volgende lessen zijn te trekken:
1:* elimination requires very high vaccination-coverage levels
2:* immunization requirements ensure high coverage rates
3:* a second dose vaccine is needed to achieve satisfactory levels of immunity.
4:* immunization requirements can also ensure/require delivery of a second dose.
5:* coverage assessment is crucial.
6:* surveillance is critical for developing, evaluating, and refining elimination strategies.
7:* surveillance requires laboratory backup to confirm a diagnosis.
8:* tracking virus genotypes is critical to determining if an endemic strain is circulating.
9:* once endemic transmission has been interrupted, internationally cases will continue and will cause small outbreaks.
10:* collaborative efforts with other countries are essential to reduce cases
(NB: tekst wat toegespitst en universeel gemaakt)
ik zeg nergens dat buitenlands onderzoek tweederangs is. Ik wilde alleen meer bronnen zoeken en slingerde google aan. En die spuwde er Nederlandse bronnen uitquote:Op zaterdag 18 april 2020 20:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat het er op lijkt dat de Nederlandse maatregelen en adviezen niet gebaseerd zijn op de laatste info omdat ‘wij’ het pas vertrouwen als we het zelf ervaren/vaststellen. Alsof buitenslands onderzoek per definitie tweederangs onderzoek is.
Men heeft het hier over twee verschillende dingen. Als je heel hard een ventilator of airco laat blazen, dan kunnen mensen die wat verder benedenwinds zitten ook de hoestdruppels op zich krijgen. De airco als rondcirculerend systeem verspreid niet tot nauwelijks de druppels. Het zal dus ook niet in een supermarkt door de airco verspreid worden precies zoals in de paper die je linkt zelf aangehaald wordt: omdat supermarkt aircos niet hard op stilstaande tafels met gasten staan te loeien, maar ergens van hoog bovenin de lucht zachtjes koelen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:58 schreef quirina het volgende:
[..]
Kom op, diamond princess is al een case study waarbij verspreiding dankzij airco aangetoond is.quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:11 schreef Apotheose het volgende:
[..]
hetzelfde als op land gebeurt? Ze komen heus wel uit hun kamers lijkt mij
het is wat met die oudjes. Die vallen om bij het geringste, trappen overal in, en kun je maar beter ver weg stoppen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat mensen hier nog in trappen
[b]Voornamelijk oudjes
[/b]
Dat is nog niet bekend, dat zal blijken.quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoelamg blijft het dan sluimeren? Voor altijd als herpes? Of nog kort na genezen te zijn verklaart?
Echt amazing hoeveel zo'n op het oog klein verschil uitmaakt, he? Ook al weet je dat het zo werkt met exponentiële groei, als je het dan in zulke cijfers ziet, sta je toch weer versteld.quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als je kiest voor het versoepelen van de maatregelen, op een niveau waar de zorg het aantal nieuwe patienten aankan, dan zal je die maatregelen moeten volhouden tot er een vaccin beschikbaar is.
Met strengere maatregelen (R0<1) kan je het aantal nieuwe besmettingen verlagen tot een punt waarop je ze met contact tracing en quarantaine van iedereen die in contact geweest is onder controle kan houden, dan kan de rest van de bevolking grotendeels weer z'n gang gaan.
Stel dat je begint met 10000 besmette(lijke) personen, en besmetting gemiddeld na 5 dagen plaatsvindt.
R0=1: dan duurt het 15 jaar of meer voordat je herd immunity bereikt
R0=0.9 na 215 dagen zakt het aantal nieuwe besmettingen tot 20 per dag
R0=0.8: na 105 dagen zijn er minder dan 20 nieuwe besmettingen per dag
R0=0.65: na 115 dagen zijn er geen nieuwe besmettingen meer.
Je ziet er zat op straat, zie het in mijn eigen omgeving en hoor het van anderen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is nogal een generalisatie. Jij kent alle zeventigers van Nederland?
quote:Op zaterdag 18 april 2020 19:35 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dat je dit uit je toetsenbord krijgt zeg. Zelfs de grootste zolderkamerautist heeft toch wel eens behoefte aan een feestje?
Jij zegt dat niet. Maar het lijkt de houding van het RIVM te zijn. Of het is pure propaganda (https://www.telegraaf.nl/(...)rboden-moeten-worden). De vraag is wat erger is.quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:18 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik zeg nergens dat buitenlands onderzoek tweederangs is. Ik wilde alleen meer bronnen zoeken en slingerde google aan. En die spuwde er Nederlandse bronnen uitAls je dat bedoelt in ieder geval.
En wat is er mis om zelf eens te gaan onderzoeken hoe het zit? De middelen hebben we.
fijn! Kan ik rustig slapen! En excuus dat ik niet alles klakkeloos aanneem van wat een fokker hier zegtquote:Op zaterdag 18 april 2020 20:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kom op, diamond princess is al een case study waarbij verspreiding dankzij airco aangetoond is.
Talloze andere situaties ook waarbij mensen besmet zijn geraakt terwijl ze al geïsoleerd waren.
Ja omdat besmette medewerkers zonder klachten het mee naar binnen nemen?quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:10 schreef Apotheose het volgende:
Mensen in verpleeghuizen e.d zijn al geisoleerd en krijgen het TOCH. En vind dat ze heus wel bezoek kunnen ontvangen op een een of andere manier.
[..]
point being?
Lastige is dat er gewoon 2 groepen zijn die echt heel anders in deze strijd zitten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Deels, 70+ers zijn echt verschrikkelijk eigenwijs en koppig.
Dat klopt, ik zie ze ook genoeg (in de straat hiernaast staat een compex met seniorenwoningen), en toch vraag je aan jongeren om hen te ontzien terwijl ze zichzelf niet eens ontzien.quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je ziet er zat op straat, zie het in mijn eigen omgeving en hoor het van anderen.
Het is echt niet zo dat ze nu allemaal geisoleerd thuis zitten 24/7.
medewerkers dan ook maar weghalen dan. Laten we ze lekker.quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja omdat besmette medewerkers zonder klachten het mee naar binnen nemen?
Die zijn dus niet geïsoleerd.
Ik vind dit een heel nare kant op gaan. Een beetje de oude mensen als zondebok aanwijzen en er maar op los generaliseren.quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat klopt, ik zie ze ook genoeg, en toch vraag je aan jongeren om hen te ontzien terwijl ze zichzelf niet eens ontzien.
Ik wordt altijd blij van die medische stelligheid...quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:07 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Ik wil ze niet als zondebok aanwijzen, het zou alleen beter zijn als 70+ beter geisoleerd wordt. Zij zijn de mensen die het grootste risico lopen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dit een heel nare kant op gaan. Een beetje de oude mensen als zondebok aanwijzen en er maar op los generaliseren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |