abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192688616
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

als hun vader op de ic ligt, is het minder erg?
Zelfde of opa en oma. Maar dat boeit nog minder, moeten die oudjes zich meer isoleren zodat rustig terrasje kan pakken met vrienden.
pi_192688648
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat maakt deze toestand nog ingewikkelder, want we móeten wel naar de supermarkt, want we willen toch ook graag blijven eten.
Ik zou graag willen weten hoe besmettelijk de supermarkt nu werkelijk is. Ik bestel voor zowel mezelf, gezin, ouders en oma online en had in februari al gehamsterd.
Tot nu toe gaat het goed maar indien veel mensen daar besmet worden moeten er nog neer regels bij.
pi_192688655
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:52 schreef Apotheose het volgende:

[..]

als de airco zo'n grote rol speelt, hadden er veel meer mensen het al gehad. Ga niet vragen om een bron want de een zegt dit en de ander dat.
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/7/20-0764_article

Lees airconditioning speelt zeker een rol in besmettingen.
pi_192688669
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik zou graag willen weten hoe besmettelijk de supermarkt nu werkelijk is. Ik bestel voor zowel mezelf, gezin, ouders en oma online en had in februari al gehamsterd.
Tot nu toe gaat het goed maar indien veel mensen daar besmet worden moeten er nog neer regels bij.
Ik denk niet dat we nog strengere regels gaan introduceren eigenlijk (los van de mogelijk verplichte app)
  zaterdag 18 april 2020 @ 19:59:58 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192688678
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:04 schreef Oekelele het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met deze gegevens zou je eventueel wel aan kunnen tonen dat je een virus kunt helpen te evolueren
En dat heeft te maken met de combi overheid, it en falen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192688683
Winkels en restaurants zullen van de zomer zonder airconditioning moeten werken vrees ik.
  zaterdag 18 april 2020 @ 20:03:01 #157
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192688708
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:41 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En daarna verbaasd zijn over het grote aantal doden in verpleeghuizen inderdaad.

Crisismanager Rutte en iedereen vol lof over zijn speech over groepsimmuniteit dat nooit zal bereikt worden of bewezen is. :')
Groepsimmuniteit is wel bewezen niet als doel maar als resultaat.
Wat verkeerd wordt begrepen dat met groepsimmuniteit alle individuen zijn of worden beschermd.

Leeswaardige bronondersteuning inzake immuniteit : https://academic.oup.com/jid/article/189/Supplement_1/S17/821924 (en dat lezen vwb immuniteitsaspecten) waaruit de volgende lessen zijn te trekken:
1:* elimination requires very high vaccination-coverage levels
2:* immunization requirements ensure high coverage rates
3:* a second dose vaccine is needed to achieve satisfactory levels of immunity.
4:* immunization requirements can also ensure/require delivery of a second dose.
5:* coverage assessment is crucial.
6:* surveillance is critical for developing, evaluating, and refining elimination strategies.
7:* surveillance requires laboratory backup to confirm a diagnosis.
8:* tracking virus genotypes is critical to determining if an endemic strain is circulating.
9:* once endemic transmission has been interrupted, internationally cases will continue and will cause small outbreaks.
10:* collaborative efforts with other countries are essential to reduce cases
(NB: tekst wat toegespitst en universeel gemaakt)
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator zaterdag 18 april 2020 @ 20:04:43 #158
249559 crew  Lavenderr
pi_192688730
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Tot nu toe gaat het prima hier in de supermarkt. Je wagentje wordt schoongemaakt en iedereen houdt goed afstand. Men beseft nu echt wel hoe belangrijk dat is.
pi_192688742
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:40 schreef Vallon het volgende:

[..]

En het is onwetenschappelijk om iets niet te bewijzen :P .

Natuurlijk is er mogelijk veel onbekend, of dat nog zo veel is... betwijfel ik.
Hoe het virus inwerkt (pathologie is bekend), is opgebouwd is (DNA bekend) en zich manifesteert (kijk om je heen); allemaal bekend.

Wat je mogelijk zegt, is dat er - nog - geen oplossing is om de volledige mensheid tegen het virus te beschermen. Dit nog even los van he gedrag dat een virus er geen baat bij heeft om al zijn gastheren voortijdig te doen laten overlijden. Een gedeelte zal per definitie een virus weerstaan, anders kan je de evolutie wel in de prullenbak gooien.

Het merendeel van de mensen zal eenmaal geïnfecteerd soms overlijden door de (onderliggende) gevolgen en vaker, antilichamen ontwikkelen.
Hoeveel antilichamen of immuniteit, is dan afhankelijk hoe lang en erg het virus actief kon zijn.

Ik vraag mij "wetenschappelijk" af of die verworven immuniteit garandeert dat virus overdracht niet meer kan plaatsvinden. Het virus kan dan wel op de gastheer geen effect meer hebben maar men kan daarmee nog niet stellen dat de overdracht dus is uitgesloten. Het "dingetje" waar de WHO/RIVM de plank lijken mis te slaan. De a-symptomatische ervaringen, lijken vooralsnog nu in die richting te gaan wijzen.

Ik ga dat ook vermoeden, ook omdat de antilichamen worden vastgesteld, dat het virus gewoon actief blijft. Immers, waarom zou het lichaam specifieke "antilichamen" hebben voor een virus dat verdwenen is?

[ afbeelding ]
Genoeg virussen waar je je leven lang mee besmet blijft, zonder daar zelf nog last van te hebben.
Let The Greatest Show On Earth Dawkings continue *O* .
Ik las ook dat het virus opnieuw geactiveerd kan worden, dus dan is het waarschijnlijk uit (maar niet verdwenen) en kan het weer aan gaan (omdat het er nog steeds zit).
pi_192688743
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:59 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik denk niet dat we nog strengere regels gaan introduceren eigenlijk (los van de mogelijk verplichte app)
Licht eraan. Als blijkt dat velen daar besmet worden, ademen genoeg iscom het virus uit te stoten en de airco het rondpompt uren nadat de besmette person geweest is.
Dan zul je wel strengere maatregelen moeten hebben.

Nu dat nog niet compleet inzichtelijk is moet je het behandelen alsof het zo is.
Dus iedereen die enigszins risico loopt moet de supermarkt en andere drukke plekken vermijden waar mogelijk.
pi_192688744
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En dat heeft te maken met de combi overheid, it en falen?
Sorry hoor wij hadden het over ….of het covid19 virus in een laboratorium ontwikkeld had kunnen worden. Dus waar jij je inmengt …. Vind je het erg dat ik niet meer op jou ga reageren.
Wij praten over appels en u komt met peren..... Sorry
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  zaterdag 18 april 2020 @ 20:07:28 #162
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192688760
Deze crisis zou positieve gevolgen kunnen hebben: nu behandelen we besmettelijke ziekten, misschien komt er meer aandacht voor het voorkomen van de verspreiding ervan, bvb met goedkope zelf-tests voor griep en andere ziektes. Dat zou een flinke economische besparing kunnen opleveren.
are we infinite or am I alone
pi_192688763
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:58 schreef quirina het volgende:

[..]

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/7/20-0764_article

Lees airconditioning speelt zeker een rol in besmettingen.
wat ik zei: de een zegt dit en de ander dat.

Kan het virus via airco worden verspreid?
Nee dat kan niet. Airco zijn gesloten systemen. Voor dit virus geldt dat het overgebracht wordt door het directe contact met besmette mensen of door oppervlakten die aangeraakt zijn. - Bron: Bravis Ziekenhuis

En in dit PDF van Pluryn staat hetzelfde: het kan niet. (Pluryn ondersteunt jongeren en volwassenen bij het vergroten van kansen op een zo volwaardig en zelfstandig mogelijke plek in de samenleving.)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192688765
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zelfde of opa en oma. Maar dat boeit nog minder, moeten die oudjes zich meer isoleren zodat rustig terrasje kan pakken met vrienden.
En die oudjes zijn nu niet geïsoleerd dan?
pi_192688772
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Idd. Je kunt niet voor iedereen spreken. Iedereen gaat van zijn/haar eigen situatie uit, maar er is nog een groot gemeenschappelijk belang hier.
Dat is een beetje het probleem ook natuurlijk, we zijn zo individualistisch in o.a. Nederland waardoor iedereen denkt dat zijn situatie de enige is.
pi_192688774
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 20:06 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik las ook dat het virus opnieuw geactiveerd kan worden, dus dan is het waarschijnlijk uit (maar niet verdwenen) en kan het weer aan gaan (omdat het er nog steeds zit).
Hoelamg blijft het dan sluimeren? Voor altijd als herpes? Of nog kort na genezen te zijn verklaart?
pi_192688782
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 20:07 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Nee dat kan niet. Airco zijn gesloten systemen. Voor dit virus geldt dat het overgebracht wordt door het directe contact met besmette mensen of door oppervlakten die aangeraakt zijn. - Bron: Bravis Ziekenhuis

En in dit PDF van Pluryn staat hetzelfde: het kan niet. (Pluryn ondersteunt jongeren en volwassenen bij het vergroten van kansen op een zo volwaardig en zelfstandig mogelijke plek in de samenleving.)
Het valt mij op dat Nederland nogal eigenwijs is.
zie email 27 oktober
pi_192688784
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 20:07 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

En die oudjes zijn nu niet geïsoleerd dan?
Deels, 70+ers zijn echt verschrikkelijk eigenwijs en koppig.
pi_192688790
Mensen in verpleeghuizen e.d zijn al geisoleerd en krijgen het TOCH. En vind dat ze heus wel bezoek kunnen ontvangen op een een of andere manier.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 20:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het valt mij op dat Nederland nogal eigenwijs is.
point being?
pi_192688797
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 20:07 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Hoe verklaar je de besmettingen op schepen dan?
  zaterdag 18 april 2020 @ 20:11:46 #171
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192688809
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:52 schreef Apotheose het volgende:

[..]

als de airco zo'n grote rol speelt, hadden er veel meer mensen het al gehad. Ga niet vragen om een bron want de een zegt dit en de ander dat.
Laten we zeggen dat men het niet weet.....

De conclusie ("airco speelt geen rol" ) is niet zomaar te trekken op grond van de situatie of aantallen. Het is niet eens duidelijk hoe het virus zich zo heeft kunnen verspreiden. Op grond van "concentraties" vermoed men samenkomsten - binnen? - met alles wat je daar kunt aantreffen.

Daarbij is verspreiding via luchtbeheersingssystemen wel degelijk denkbaar en genoeg voorbeelden waar die bij andere uitbraken, een cruciale rol speelden (denk aan schepen). Ziekenhuizen kunnen daar ook over meespreken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192688813
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 20:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hoe verklaar je de besmettingen op schepen dan?
hetzelfde als op land gebeurt? Ze komen heus wel uit hun kamers lijkt mij
  zaterdag 18 april 2020 @ 20:12:18 #173
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_192688818
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:35 schreef HarrieKeen het volgende:
Zelfs de grootste zolderkamerautist heeft toch wel eens behoefte aan een feestje? Dan kan je wel vinden dat wij Nederlanders verwend zijn.
Behoefte hebben aan fysiek samenzijn met anderen lijkt me ook niet bepaald een kenmerk van "verwende" samenlevingen. Dat is universeel menselijk. Het is nogal wat om van mensen te eisen dat ze dat wellicht jarenlang opgeven, of ze nu in Nederland wonen of in Bangladesh. Mobiele telefoons zijn een luxe, je vrienden of vriendinnen mogen omhelzen is voor de meesten een basale behoefte.

Zelf heb ik totaal geen moeite met een lockdown van bijvoorbeeld een paar maanden, maar ik moet zeggen dat ik dat vage zinspelen op een "nieuw normaal" best griezelig vind.
  Moderator zaterdag 18 april 2020 @ 20:13:39 #174
249559 crew  Lavenderr
pi_192688829
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 20:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Deels, 70+ers zijn echt verschrikkelijk eigenwijs en koppig.
Dat is nogal een generalisatie. Jij kent alle zeventigers van Nederland?
pi_192688833
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 20:12 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Behoefte hebben aan fysiek samenzijn met anderen lijkt me ook niet bepaald een kenmerk van "verwende" samenlevingen. Dat is universeel menselijk. Het is nogal wat om van mensen te eisen dat ze dat wellicht jarenlang opgeven, of ze nu in Nederland wonen of in Bangladesh. Mobiele telefoons zijn een luxe, je vrienden of vriendinnen mogen omhelzen is voor de meesten een basale behoefte.
Eens. En je kunt niet eisen om dat op te geven. Dat is onmenselijk om dat te eisen. Klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')