Ja, want die hebben dit probleem nietquote:Op woensdag 8 april 2020 13:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dan komen er nog meer Nederlanders naar België om geneeskunde te studeren?
Ziekenhuisopnames, daar gaat het momenteel om..quote:
Dat was sarcastisch commentaar op het feit dat België al 45 jaar opdraait voor de Nederlandse bezuinigingen op onderwijs. (nuancering: enkel voor (dier)geneeskunde)quote:Op woensdag 8 april 2020 13:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, want die hebben dit probleem niet![]()
Aldus een VVD-premier. Dat er maatregels zijn genomen is hartstikke goed, ook als het ten koste gaat van een gedeelte van de economie. Rutte wil er in ieder geval ook niet van verantwoordelijk zijn dat die gedeelte van een economie (dat goed is op te vangen) zich verlegt naar een abominabel gedeelte (dat niet meer op te vangen is). Je gaf zelf al aan wat de impact van die keuze zal zijn. Rutte zal daar op een gegeven moment op moeten terugkomen.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rutte wil niet in zijn regeerperiode belden op tv van overvolle ic’s waar de lijken op de vloer liggen. Die doden van de lockdown zijn minder zichtbaar.
Het alternatief is dat je de geheel drie maanden thuis moet blijven.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:18 schreef quirina het volgende:
Manager:
“Ja doei je gaat niet twee weken thuisblijven omdat die klote app dat gaat aangeven”
Dat is toch ook dalende?quote:Op woensdag 8 april 2020 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames, daar gaat het momenteel om..
En dat allemaal onder het mom van Volksgezondheid en Veiligheid en het hele land loopt er als een mak lammetje achterna.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:58 schreef Red_85 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-vier-dagen-op-slot
Slim zeg.
Nu gaat zeker iedereen naar de meubelboulevard elkaar aansteken.
Dit verzin je toch niet?
Iedere keer weer een stapje verder om de vrijheden af te nemen totdat er helemaal niets meer over is.
En wederom geen einddatum. 'ja misschien, maar we kijken nog wel even'.
Ah, ja ik weet niet hoe dat zit, Nederland heeft natuurlijk ook heel veel buitenlandse studenten.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat was sarcastisch commentaar op het feit dat België al 45 jaar opdraait voor de Nederlandse bezuinigingen op onderwijs.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafiekenquote:Op woensdag 8 april 2020 14:00 schreef NoNickOne het volgende:
Is er een overzicht van daling per dag?
Nee, vandaag niet althans.quote:
het is erger geweestquote:Op woensdag 8 april 2020 14:02 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zondag 115, maandag 101, gisteren een pak meer en nu 147. Ik vind dit niet echt een daling.
Dat van gisteren heeft te maken met een registratielag. Je kan beter kijken naar grafieken, die worden wel bijgewerkt met juiste aantallen per dag.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:02 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zondag 115, maandag 101, gisteren een pak meer en nu 147. Ik vind dit niet echt een daling.
Ik ken 2 mensen die zo geen baan meer hadden in een productiebedrijf. Mijn partner had binnen een half uur geen enkele opdracht meer en ik zit met een dichte toko. Dan ken ik nog wat mensen die één of meerdere horecabedrijven hebben.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:48 schreef Simmertje het volgende:
Ik ken in ieder geval in mijn omgeving nog niemand die zijn baan is kwijtgeraakt.
Lekker iedereen bij elkaar vegen als je continu maar meer en meer gaat afsluiten.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:59 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En dat allemaal onder het mom van Volksgezondheid en Veiligheid en het hele land loopt er als een mak lammetje achterna.
Nu al..quote:Op woensdag 8 april 2020 14:03 schreef MissionPhailed het volgende:
Ah, met een overvloed aan nostalgie herinner ik me het jaar 2019. Toen de grenzen open waren, de terrassen vol en zónder colonnes rouwwagens door de straten!
Mee eens, heb veel familie en vrienden die diep in de shit zitten momenteel..quote:Op woensdag 8 april 2020 14:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik ken 2 mensen die zo geen baan meer hadden in een productiebedrijf. Mijn partner had binnen een half uur geen enkele opdracht meer en ik zit met een dichte toko. Dan ken ik nog wat mensen die één of meerdere horecabedrijven heb.
Economisch is dit een gigantische strop voor mensen. Dat jij het niet ziet of voelt, zegt niks.
Ja, dat begrijp ik. Elke woensdag lijken de cijfers mee te vallen tov de dag ervoor, dus is het erg makkelijk om over een daling te spreken. Dinsdag is elke keer een zware dag geweest, daar moet je het ook niet mee vergelijken.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat van gisteren heeft te maken met een registratielag. Je kan beter kijken naar grafieken, die worden wel bijgewerkt met juiste aantallen per dag.
Dit zijn alleen maar de geregistreerde doden, door wijziging in het opnamebeleid/actief inpraten op ouderen zegt dat helaas steeds minder.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:02 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het hele fenomeen "vrij" is vergaan binnen een aantal weken.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:03 schreef MissionPhailed het volgende:
Ah, met een overvloed aan nostalgie herinner ik me het jaar 2019. Toen de grenzen open waren, de terrassen vol en zónder colonnes rouwwagens door de straten!
Ik ontken ook niet dat het economisch geen enorme strop is, maar we moeten niet doen alsof alles 100% plat ligt. Het is niet dat landen dit voor lol doen, als zelfs Amerika half op slot gaat zegt dat genoeg. Dus irriteer mij gewoon aan sommige mensen die zeggen dat we alles maar open moeten gooien want economie. De schade gaat veel groter zijn als straks het halve land ziek is, dat snapt elk land momenteel. Dan ga ik mij niet om laten lullen door een fucking Jort Kelder, die alleen maar eigen belang heeft.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik ken 2 mensen die zo geen baan meer hadden in een productiebedrijf. Mijn partner had binnen een half uur geen enkele opdracht meer en ik zit met een dichte toko. Dan ken ik nog wat mensen die één of meerdere horecabedrijven heb.
Economisch is dit een gigantische strop voor mensen. Dat jij het niet ziet of voelt, zegt niks.
Het aantal doden kan ook stijgen door een toenemend testbeleid.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:02 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)cases-latest-updatesquote:Amid reports that life in Wuhan, the Chinese city where the coronavirus outbreak began in December, is returning to normal, a reader has written to give his experience of the easing of the lockdown.
Although many Westerners left China at the beginning of the crisis, Mark Gaynor, who says he has lived in Wuhan for seven years, was in the city throughout the crisis. What has been widely reported as the end of Wuhan’s lockdown is somewhat different from his lived experience, he writes:
What you’ve seen happen to day is the ‘exit door’ open to allow thousands of people who have been trapped in Wuhan for 76 days to finally go home.
Life for residents of Wuhan is still more restricted than UK’s so-called lockdown. Each district is controlled by its own local authority so it’s not entirely uniform but the basics are the same.
To leave the community residence you need a green health code via an app on your phone. This is tied to your Chinese ID card and logs who you are and where you are. Your temperature is also taken.
To use the limited public transport you also need to log in and out using the app. Foreigners don’t have an ID card so they can’t use it.
Anyone returning to work also needs a special certificate verifying that the business has been given permission to restart. Otherwise you’re expected to return to your home within two hours.
Restaurants, cafes, stores, anywhere that people might gather are still closed. I can get to the supermarket five minutes walk from my apartment block, that’s all.
One hour a day exercise? No way.
So nobody should be mistaken that life in Wuhan is back to normal. And people in the UK need to think about what lockdown really means.
Als je na een paar weken al gigantische problemen hebt zat het voor de corona crisis ook al niet goed.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Nog veel te vroeg om dat te roepen..quote:
Sorry, ik heb me verkeken. Helaas heb je gelijk.quote:
Dat roep ik al weken, helaas loopt het CBS 2 weken achter met sterftecijfers, kortom we weten pas over een week of 2 hoe de oversterfte was.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dit zijn alleen maar de geregistreerde doden, door wijziging in het opnamebeleid/actief inpraten op ouderen zegt dat helaas steeds minder.
We kunnen beter naar de oversterfte kijken.
Vertel mij waarom de lijn in elk land ongeveer het zelfde gaat terwijl elk land andere maatregelen heeft?quote:Op woensdag 8 april 2020 14:05 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat het economisch geen enorme strop is, maar we moeten niet doen alsof alles 100% plat ligt. Het is niet dat landen dit voor lol doen, als zelfs Amerika half op slot gaat zegt dat genoeg. Dus irriteer mij gewoon aan sommige mensen die zeggen dat we alles maar open moeten gooien want economie. De schade gaat veel groter zijn als straks het halve land ziek is, dat snapt elk land momenteel. Dan ga ik mij niet om laten lullen door een fucking Jort Kelder, die alleen maar eigen belang heeft.
Ok, ik geef het door!quote:Op woensdag 8 april 2020 14:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je na een paar weken al gigantische problemen hebt zat het voor de corona crisis ook al niet goed.
Dat verschilt enorm per sector en hangt ook van de timing van deze crisis af dus zo zwart/wit is dat echt niet.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je na een paar weken al gigantische problemen hebt zat het voor de corona crisis ook al niet goed.
Die doden lopen als laatste achter de maatregelen aan in de cijfers, veel interessanter is aantal opnames in ziekenhuis en ICquote:Op woensdag 8 april 2020 14:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het aantal doden kan ook stijgen door een toenemend testbeleid.
Onee he, elke maandag en woenadag ee. Standbeeld voor Jaap en elke dinsdag mag hij weer in het schavot.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:05 schreef leolinedance het volgende:
We flatten de curve!
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Het lek is boven
Waarom happenquote:Op woensdag 8 april 2020 14:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Onee he, elke maandag en woenadag ee. Standbeeld voor Jaap en elke dinsdag mag hij weer in het schavot.
Het halve land zal op zeker moment toch ziek moeten worden. Dat kunnen we binnen 6 weken afronden of binnen 2 jaar. De schade is in het laatste geval het grootste.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:05 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat het economisch geen enorme strop is, maar we moeten niet doen alsof alles 100% plat ligt. Het is niet dat landen dit voor lol doen, als zelfs Amerika half op slot gaat zegt dat genoeg. Dus irriteer mij gewoon aan sommige mensen die zeggen dat we alles maar open moeten gooien want economie. De schade gaat veel groter zijn als straks het halve land ziek is, dat snapt elk land momenteel. Dan ga ik mij niet om laten lullen door een fucking Jort Kelder, die alleen maar eigen belang heeft.
De jarenlange betuttelingen van cafés vanuit de overheid hebben ook niet geholpen nee.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Desalniettemin.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die doden lopen als laatste achter de maatregelen aan in de cijfers, veel interessanter is aantal opnames in ziekenhuis en IC
Dus volgens jou kunnen we de ziepkenhuisopnames dan ook al nier serieus nemen. Blijft weinig over zo.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dit zijn alleen maar de geregistreerde doden, door wijziging in het opnamebeleid/actief inpraten op ouderen zegt dat helaas steeds minder.
Het probleem is dus de inschatting en de dan benodigde capaciteit dat op te vangen.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
...
Het is wel degelijk een probleem, want juist dat zorgt voor een toename aan belasting die je vooraf moeilijk kunt inschatten. Het is niet voor niets dat ze de R0 boven de 1 een probleem vormde.
Maar waarom kiest geen enkel land voor dit? Zelfs China dat geen fuck om zijn mensen geeft heeft een regio zo groot als Nederland 3 maanden bijna op slot gegooid. Het meest kapitalistische land ter wereld gooit zelfs staten geheel op slot. Waarom zou het in godsnaam een goed idee zijn om in één van de dichtbevolkte landen ter wereld alles weer open te gooien.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het halve land zal op zeker moment toch ziek moeten worden. Dat kunnen we binnen 6 weken afronden of binnen 2 jaar. De schade is in het laatste geval het grootste.
Een familielid van een kennis is vorige week overleden, die heeft het ziekenhuis niet eens gehaald; Staat ook niet in het lijstje van doden maar de autopsie (die de familie er doorheen moest drukken) wees wel uit dat hij een dubbele longontsteking had. Midden 30.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Allicht omdat het daar in tienvoud erger aan toe ging en ze alles en iedereen sindsdien hebben gecensureerd. Daarbij zijn die mensen daar sowieso al extra vatbaar door de constante smog en wat er nog meer in de lucht hangt. Iets wat een virus zoals deze die op de longen slaat vrij spel geeft.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar waarom kiest geen enkel land voor dit? Zelfs China dat geen fuck om zijn mensen geeft heeft een regio zo groot als Nederland 3 maanden bijna op slot gegooid. Het meest kapitalistische land ter wereld gooit zelfs staten geheel op slot. Waarom zou het in godsnaam een goed idee zijn om in één van de dichtbevolkte landen ter wereld alles weer open te gooien.
Hij heeft wel een punt.het wordt pijnlijk duidelijk hoe veel mensen amper eem buffer hebben.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
De jarenlange betuttelingen van cafés vanuit de overheid hebben ook niet geholpen nee.
Geef eens een bron van die 2 jaar? Want je doelt toch op groepsimmuniteit opbouwen? Ik heb de bron niet paraat maar naar wat ik toen las (dagen na de toespraak van Rutte) kon het zo'n 6 jaar duren voor 17 miljoen mensen, nog los van het feit dat ook die groepsimmuniteit opbouwen in combinatie met allerlei maatregelen moet zijn omdat je anders alsnog je IC overbelast en dus in de problemen raakt.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het halve land zal op zeker moment toch ziek moeten worden. Dat kunnen we binnen 6 weken afronden of binnen 2 jaar. De schade is in het laatste geval het grootste.
Is gewoon pertinent onwaar dat zzp-ers en alle ondernemers een extreme buffer hebben. Weet niet waarom men hier continu op terugkeert.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt.het wordt pijnlijk duidelijk hoe veel mensen amper eem buffer hebben.
Dit is iets wat echt geleerd moet worden Aan kinderen.
Ondernemers en zzp'ers hebben veelal hele dikke boterhammen gehad afgelopen jaren en storten hebben nu massaal het water aan de lippen na een paar weken.
Gaat er ergens toch iets mis?
Ja zelfs een beetje smog in de afgelopen jaren in iemands leven zou al zorgen voor een 15% hogere kans op dood gaan geloof ik. Nou hele generaties in China zijn gewoon vergast door de smog daar afgelopen jaren...quote:Op woensdag 8 april 2020 14:12 schreef influcted het volgende:
[..]
Allicht omdat het daar in tienvoud erger aan toe ging en ze alles en iedereen sindsdien hebben gecensureerd. Daarbij zijn die mensen daar sowieso al extra vatbaar door de constante smog en wat er nog meer in de lucht hangt. Iets wat een virus zoals deze die op de longen slaat vrij spel geeft.
Alle behalve de evenementen waarvoor een vergunning nodig is.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wat kan op 29 april wel wat er nu niet is toegestaan?
De anderhalve meter maatregel zie ik zomaar tot Augustus doorlopen.
Vergeet vooral niet de huurbazen van winkel en horecapanden - die hebben de afgelopen jaren de huren stelselmatig verhoogd of hoog gehouden waardoor nu binnen zeer korte tijd ineens de maandelijkse lasten enorm zijn omdat er qua omzet vrijwel niets meer binnen komt.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt.het wordt pijnlijk duidelijk hoe veel mensen amper eem buffer hebben.
Ondernemers en zzp'ers hebben veelal hele dikke boterhammen gehad afgelopen jaren en storten hebben nu massaal het water aan de lippen na een paar weken.
Horeca en met name cafés is anno 2020 (Pre-corona) een erg moeilijke sector. Die mensen hebben amper een buffer op kunnen bouwen.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor ziek zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wanneer mogen we het eindelijk roepen danquote:Op woensdag 8 april 2020 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nog veel te vroeg om dat te roepen..
Ik denk niks eerlijk gezegd. Her us logisch dat dit verlengd gaat worden tot juni.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Over een paar maandjes.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wanneer mogen we het eindelijk roepen dan
Denk dat de luchtkwaliteit in pakweg de randstad niet veel beter is hoor, één van de meest vervuilde gebieden in Europa. Als je ziet wat een paar dagen carnaval heeft aangericht in Brabant begin van deze crisis dan hou ik mijn hart vast voor als we alles nu weer loslaten.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:12 schreef influcted het volgende:
[..]
Allicht omdat het daar in tienvoud erger aan toe ging en ze alles en iedereen sindsdien hebben gecensureerd. Daarbij zijn die mensen daar sowieso al extra vatbaar door de constante smog en wat er nog meer in de lucht hangt. Iets wat een virus zoals deze die op de longen slaat vrij spel geeft.
Twee weken thuis + 24 uur klachtenvrij of twee weken thuis + 48 uurquote:Op woensdag 8 april 2020 14:13 schreef Shadowkid053 het volgende:
Ik krijg nu hele dubbele signalen van zowel het RIVM, bedrijfsarts en huisarts.
Mijn vriendin en ik zijn beiden positief getest nadat klachten begonnen afgelopen donderdag.
Het RIVM net gesproken via het V&A nummer en die zegt: Als je het hebt gehad, dan moet je vanaf donderdag 14 dagen thuisblijven en ook 24 uur klachtvrij zijn alvorens je naar buiten kan.
Huisarts: Je moet 48 uur klachtvrij zijn
Bedrijfsarts: 24 uur klachtvrij zijn.
Op de site van het RIVM staat het ook allemaal heel krom...
Volgens mij kan je zelfs tot een week na afloop van dw verschijnselen besmetten.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:13 schreef Shadowkid053 het volgende:
Ik krijg nu hele dubbele signalen van zowel het RIVM, bedrijfsarts en huisarts.
Mijn vriendin en ik zijn beiden positief getest nadat klachten begonnen afgelopen donderdag.
Het RIVM net gesproken via het V&A nummer en die zegt: Als je het hebt gehad, dan moet je vanaf afgelopen onderdag 14 dagen thuisblijven en ook 24 uur klachtvrij zijn alvorens je naar buiten kan.
Huisarts: Je moet 48 uur klachtvrij zijn
Bedrijfsarts: 24 uur klachtvrij zijn.
Op de site van het RIVM staat het ook allemaal heel krom...
quote:Op woensdag 8 april 2020 14:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Twee weken thuis + 24 uur klachtenvrij of twee weken thuis + 48 uur
Wat een groot verschil. Hier kan je toch gewoon zelf even over nadenken tzt?
Het gekke is ook vooral dat huisarts en bedrijfsarts het niet eens hebben over 14 dagen thuiszitten...quote:Op woensdag 8 april 2020 14:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgens mij kan je zelfs tot een week na afloop van dw verschijnselen besmetten.
Zekere voor het onzekere nemen.
Sterkte trouwens!
Het zal misschien ook wel zijn dat er onzekerheid zit in hoe lang het duurt. Stel je hebt in principe een potje van 2 maanden, maar je weet neit of het 2 maanden duurt of 4 ... tsja, dat is toch wel erg lastig.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Doe ermee wat je wil, maar het zijn wel feiten. Kom op zeg...
Ja bij mij op het werk is het ook klote. Maar als je nog geen maand kunt overleven met weinig/geen inkomsten is er iets goed mis met je bedrijf. Je hebt toch reserves mag ik hopen?!quote:Op woensdag 8 april 2020 14:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor ziek zijn.
Als je nu dood gaat, was je voor dit tijd ook al niet beter.
Als je nu overspannen bent was je voordat die tijd ook al uitgeput.
//-//
Dit even om duidelijk te maken dat er een verschil zit tussen wat je in je acties kunt verwachten en je overvalt. Ik ga niet klagen maar ik zie werk/vermogens letterlijk weken verdampen zondar dat je ook maar iets kunt ondernemen.
Dat klopt, maar als je een potje van 2 maanden hebt trek je toch niet na 3 weken de stekker eruit... Of wellicht wel als het toch al een aflopende zaak was. Misschien nog wat subsidie trekken van de overheidquote:Op woensdag 8 april 2020 14:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het zal misschien ook wel zijn dat er onzekerheid zit in hoe lang het duurt. Stel je hebt in principe een potje van 2 maanden, maar je weet neit of het 2 maanden duurt of 4 ... tsja, dat is toch wel erg lastig.
Zit gelukkig zelf niet in zo'n parket.
wat had ie dan moeten zeggen, dat alles tot augustus gesloten zou blijven? Dan ontneem je de mensen hun hoop.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
En personeel wat betaald moet worden.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vergeet vooral niet de huurbazen van winkel en horecapanden - die hebben de afgelopen jaren de huren stelselmatig verhoogd of hoog gehouden waardoor nu binnen zeer korte tijd ineens de maandelijkse lasten enorm zijn omdat er qua omzet vrijwel niets meer binnen komt.
Die moeten water bij de wijn doen en schappelijk zijn anders zit je over 2 maanden met lege ruimtes voor wie weet hoe lang.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vergeet vooral niet de huurbazen van winkel en horecapanden - die hebben de afgelopen jaren de huren stelselmatig verhoogd of hoog gehouden waardoor nu binnen zeer korte tijd ineens de maandelijkse lasten enorm zijn omdat er qua omzet vrijwel niets meer binnen komt.
zo bedoel ik 't niet. vroeg me gewoon even af wat de eerste stap kan zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
wat had ie dan moeten zeggen, dat alles tot augustus gesloten zou blijven? Dan ontneem je de mensen hun hoop.
Stel je voor, je bent premier en je weet zeker dat tot december alles dicht moet blijven. Zou jij dan ervoor kiezen om dit in 1 keer te zeggen of ieder maand met een maand verlengen tot december en de burgers voorliegen. Een leugentje om bestwil zeg maar. Welke van de zou psychologisch beter zijn voor de bevolking?
Genoeg berichten van overbelaste crematoria en dat inwoners in de rij moeten staan om de urn van hun overledenen op te mogen halen.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:12 schreef influcted het volgende:
[..]
Het is gewoon lastig; gezien de (verwachte) druk op de ziekenhuizen worden mensen ook minder snel opgenomen. Je kan helaas niet precies meten hoe ernstig ziek iemand is. Vlak voordat de grootste golf kwam zijn er ook mensen naar huis gestuurd, die later weer terugkwamen in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dus volgens jou kunnen we de ziepkenhuisopnames dan ook al nier serieus nemen. Blijft weinig over zo.
Voor sommige bedrijven is het nou eenmaal gunstiger om de deuren te sluiten dan open te blijven. De 90% salarisvergoeding regeling geldt alleen als je 0 omzet draait - wanneer je 30-40% omzet draait van wat je normaal doet, gaat dat af van je vergoeding en draai je dus alsnog op voor die kosten.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als je een potje van 2 maanden hebt trek je toch niet na 3 weken de stekker eruit...
Nee dat durft corona niet aan...quote:Op woensdag 8 april 2020 14:19 schreef Craptacular het volgende:
Is die shit al aan het huishouden in Afrika?
Dat denk ik ook. Rutte was gisteren vrij duidelijk dat dit nog lang niet voorbij is.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk niks eerlijk gezegd. Her us logisch dat dit verlengd gaat worden tot juni.
En daarmee ruwweg 80% van je sociale activiteiten schrappen.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nieuwe leidraad voor al dan niet doorverwijzen van mensen naar het ziekenhuis per 27 maart.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dus volgens jou kunnen we de ziepkenhuisopnames dan ook al nier serieus nemen. Blijft weinig over zo.
Je valt al vrij snel in categorie 4 of hoger en bent daarmee dus een twijfelgeval voor opname.quote:De missie van deze leidraad:
Juiste zorg voor de oudere patiënt op de juiste plek, zowel voor de vitale oudere (voorkóme
onderbehandeling) als voor de kwetsbare oudere (voorkómen overbehandeling), rekening houden
met het beloop van COVID-19.
Ah misschien als volgend jaar Corona 2.0 uitkomt dat het daar begint met uitdunnen.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee dat durft corona niet aan...
Precies.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Benieuwd naar de spaarrekening van de users die hier over de buffer van ondernemers beginnen en hoelang zij het vol gaan houden als het inkomen ineens voor een paar maanden 0 is.
Iets meer dan 10.000 geregistreerde meldingen nu. Zal ongetwijfeld (wat) afwijken van de werkelijkheidquote:Op woensdag 8 april 2020 14:19 schreef Craptacular het volgende:
Zelfs voor deze crisis was al duidelijk dat de huurbazen daar schijt aan hebben - leeg of gevuld pand maakt hun niets uit. Als ze hun geld maar vangen.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die moeten water bij de wijn doen en schappelijk zijn anders zit je over 2 maanden met lege ruimtes voor wie weet hoe lang.
Ongetwijfeld maar het zal wel trager gaan door oa warmer weer denk ik, en ook omdat het pas bij extreme omstandigheden gaat opvallen. Zeg maar een paar duizend extra doden opeens zal in Afrika natuurlijk totaal niet opvallen. In de armste afrikaanse landen is er sowieso bijna geen zorg, laat staan dat ze netjes covid19 doden kunnen registreren.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:19 schreef Craptacular het volgende:
Tja en en je zal zo'n klootzak zijn die recent een veel te duur pand blijkt te hebben gekocht...... dat in lengte van jaren geen drol meer zal opleveren en je nog wel moet (laten) onderhouden.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk waarom duurt het zo lang.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:22 schreef maan_man het volgende:
Geert loopt weer de populist uit te hangen in de kamer over de mondkapjes.
Een jaar of 3 moet lukken.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Benieuwd naar de spaarrekening van de users die hier over de buffer van ondernemers beginnen en hoelang zij het vol gaan houden als het inkomen ineens voor een paar maanden 0 is.
quote:Het goede nieuws is dat 71% van de zzp’ers een financiële buffer heeft, waarmee ze het drie maanden of langer kunnen uithouden
Geluid maken zonder oplossingen.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:22 schreef maan_man het volgende:
Geert loopt weer de populist uit te hangen in de kamer over de mondkapjes.
Geert had natuurlijk ook zelf een miljoen mondkapjes kunnen bestellen natuurlijk.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:24 schreef KingRadler het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk waarom duurt het zo lang.
Ja precies, maar dan kiezen ze er zélf voor om de deuren te sluiten.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor sommige bedrijven is het nou eenmaal gunstiger om de deuren te sluiten dan open te blijven. De 90% salarisvergoeding regeling geldt alleen als je 0 omzet draait - wanneer je 30-40% omzet draait van wat je normaal doet, gaat dat af van je vergoeding en draai je dus alsnog op voor die kosten.
hij is geen ministerquote:Op woensdag 8 april 2020 14:26 schreef koemleit het volgende:
[..]
Geert had natuurlijk ook zelf een miljoen mondkapjes kunnen bestellen natuurlijk.
Als jij gewoon altijd een jaar buffer achter de hand hebt kan dit overbruggen.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:19 schreef Noek het volgende:
[..]
En personeel wat betaald moet worden.
Nee joh, ondernemers zijn het schuim der aarde van die wonen op Fiji met hun dikke boterhammen.Kut Fok!kers.
Een buffer opbouwen voor complete stilstand. Dat gebeurt voor de zomermaanden bijv. Of wanneer er een rustige periode aankomt. Rustig is alsnog geen 0 inkomen. Daar valt niet tegen te wapenen maar prima. Daarom zijn de meeste mensen ook geen ondernemer want weten zij veel.
Omdat de vraag veel groter is dan het aanbod wereldwijd.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:24 schreef KingRadler het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk waarom duurt het zo lang.
Leuk trouwens dat je over 'een paar maanden' begint terwijl we net 3 weken onderweg zijn en veel mensen ook gewoon nog aan het werk zijnquote:Op woensdag 8 april 2020 14:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat is al wetenschappelijk onderzocht en ontkracht.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ongetwijfeld maar het zal wel trager gaan door oa warmer weer denk ik
quote:Amsterdams zorgcentrum hard getroffen door coronavirus: 15 bewoners bezweken
Het Joodse zorgcentrum Beth Shalom in Amsterdam-Buitenveldert wordt ongenadig hard getroffen door het coronavirus: inmiddels zijn al vijftien bewoners bezweken, vermoedelijk ten gevolge van een heftige uitbraak die eind maart begon.
https://www.ad.nl/amsterd(...)s-bezweken~a9e53e31/
Klopt, maar dit wordt wel een beetje geforceerd door alle maatregelen - als je de gezondheid van je personeel en klanten niet kunt garanderen moet je wel dicht gaan.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja precies, maar dan kiezen ze er zélf voor om de deuren te sluiten.
Wetenschappelijk weten ze dat nog steeds niet of er moet de laatste week iets bekend zijn geworden.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is al wetenschappelijk onderzocht en ontkracht.
Daling van ziekenhuisopnames zou ik zeggen. Is ook meer in lijn met wat je ziet op de ICs. Afvlakking was er vorige week al wel.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Als je kijkt naar aantal ziekenhuisopnames is er wel sprake van afvlakking al dan niet een lichte daling. Met de doorgegeven aantallen lijkt het te stijgen maar daar is sprake van registratielag. Aantal gemelde patienten stijgt wel licht, dat kan komen door intensievere testbeleid.
Niemand zegt dat het geen strop is en dat het makkelijk is. Echter moet je hier als degelijk bedrijf wel op voorbereid zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:30 schreef Noek het volgende:
En bedrijven die het werk wel plat moeten leggen omdat er geen goederen binnenkomen maar dat personeel moet nog steeds betaald worden. Kun je een buffer hebben, dan is het alsnog een strop.
Nogmaals: wetenschappelijk artikelquote:Op woensdag 8 april 2020 14:30 schreef Noek het volgende:
nog steeds niet of er moet de laatste week iets b
Voorbereid zijn op een virusuitbraak waarbij de wereld platligt.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niemand zegt dat het geen strop is en dat het makkelijk is. Echter moet je hier als degelijk bedrijf wel op voorbereid zijn.
Geen afzet betekend voor mijn werkgever goed product weggooien.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja bij mij op het werk is het ook klote. Maar als je nog geen maand kunt overleven met weinig/geen inkomsten is er iets goed mis met je bedrijf. Je hebt toch reserves mag ik hopen?!
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-uitrol-wc-papierquote:Grenssluitingen vertragen uitrol wc-papier
AMSTERDAM - Leveranciers van houtpulp waarschuwen voor grote vertragingen in de aanvoer voor toiletpapier, nu meer Europese landen hun grenzen sluiten tegen de verspreiding van het coronavirus. Zonder pulp geen tissues, luiers en toiletpapier, terwijl consumenten die bovenaan boodschappenlijst hebben staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat het daar langzamerhand flink wat mensen gaat uitroeien...zal de druk van migranten alleen maar opvoeren.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ongetwijfeld maar het zal wel trager gaan door oa warmer weer denk ik, en ook omdat het pas bij extreme omstandigheden gaat opvallen. Zeg maar een paar duizend extra doden opeens zal in Afrika natuurlijk totaal niet opvallen. In de armste afrikaanse landen is er sowieso bijna geen zorg, laat staan dat ze netjes covid19 doden kunnen registreren.
Nee niet specifiek een virusuitbraak. Je moet een buffer hebben om x periode te kunnen overleven met weinig tot geen inkomsten.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Voorbereid zijn op een virusuitbraak waarbij de wereld platligt.
Nederland was niet voorbereid, China niet maar de ondernemers in NL hadden dat wel moeten zijn. Het is goed met je.
ja, maar het positieve nieuws van vandaag is meer, dat er nu minder nieuwe doden zijn vergeleken met gisterenquote:Op woensdag 8 april 2020 14:32 schreef Momo het volgende:
Neemt het aantal ziekenhuisopnames nou weer ietsjes toe?
Uiteraard zijn er zeer schrijnende gevallen. Jouw werkgever gaat het niet redden dus?quote:Op woensdag 8 april 2020 14:33 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Geen afzet betekend voor mijn werkgever goed product weggooien.
Op een omzetdaling kun je reserves voor aanhouden. Voor wat nu gebeurt niet.
Jij denkt dat bedrijven geen omzet meer hebben, maar er zijn zat bedrijven die momenteel een negatieve omzet hebben. En er zijn maar heel weinig bedrijven die dat lang vol kunnen houden.
M'n inkomen is momenteel nul, ik schat dat ik het nog 5 jaar kan volhouden.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Daar hebben ze geen tests dus zullen ze het nooit weten.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:19 schreef Craptacular het volgende:
Uiteraard heeft niet iedere ondernemer het breed maar er zullen er genoeg zijn die leven naar wat ze verdienen en amper een buffer hebben voor dit soort situaties.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee niet specifiek een virusuitbraak. Je moet een buffer hebben om x periode te kunnen overleven met weinig tot geen inkomsten.
Dat ligt 100% aan de overheid. We hebben nu al voor zo'n half miljoen aan goed product moeten storten, wat gewoon zeer veel geld voor een familiebedrijf is.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er zeer schrijnende gevallen. Jouw werkgever gaat het niet redden dus?
Wat heb je dan voor bedrijf? Bloemen?quote:Op woensdag 8 april 2020 14:36 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dat ligt 100% aan de overheid. We hebben nu al voor zo'n half miljoen aan goed product moeten storten, wat gewoon zeer veel geld voor een familiebedrijf is.
Tenzij je bezit hebt dat je kan liquideren, zal geld niet veel van waarde zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
M'n inkomen is momenteel nul, ik schat dat ik het nog 5 jaar kan volhouden.
We moeten nu maximale (90%) IC capaciteit gebruiken. We hebben de curve te laag geflattend. Zo gaat het te lang duren.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:08 schreef LXIV het volgende:
Omdat je als politiek verantwoordelijke beter te voorzichtig geweest kan zijn dan te riskant.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar waarom kiest geen enkel land voor dit? Zelfs China dat geen fuck om zijn mensen geeft heeft een regio zo groot als Nederland 3 maanden bijna op slot gegooid. Het meest kapitalistische land ter wereld gooit zelfs staten geheel op slot. Waarom zou het in godsnaam een goed idee zijn om in één van de dichtbevolkte landen ter wereld alles weer open te gooien.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee niet specifiek een virusuitbraak. Je moet een buffer hebben om x periode te kunnen overleven met weinig tot geen inkomsten.
Vast niet van de een op de andere dag zo gekomen.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als jij gewoon altijd een jaar buffer achter de hand hebt kan dit overbruggen.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:19 schreef Noek het volgende:
[..]
En personeel wat betaald moet worden.
Nee joh, ondernemers zijn het schuim der aarde van die wonen op Fiji met hun dikke boterhammen.Kut Fok!kers.
Een buffer opbouwen voor complete stilstand. Dat gebeurt voor de zomermaanden bijv. Of wanneer er een rustige periode aankomt. Rustig is alsnog geen 0 inkomen. Daar valt niet tegen te wapenen maar prima. Daarom zijn de meeste mensen ook geen ondernemer want weten zij veel.
Nibud adviseert (althans was vroeger zo) een buffer van 5-10k.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Inderdaad. En gezonde mensen moeten moedig zijn en wat risico durven lopen. Want die genereren veel minder ic-behoefte per besmet persoon.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:38 schreef zoost het volgende:
[..]
We moeten nu maximale (90%) IC capaciteit gebruiken. We hebben de curve te laag geflattend. Zo gaat het te lang duren.
Ik heb geen bedrijf, mijn werkgever welquote:
Klopt je moet mikken op een bezetting van ongeveer 1500 continu.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. En gezonde mensen moeten moedig zijn en wat risico durven lopen. Want die genereren veel minder ic-behoefte per besmet persoon.
RP + I + PSE een optie?quote:Op woensdag 8 april 2020 14:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Eh? Volgens mij zitten we nu over de 200+% van de pre-outbreak capaciteit, en blijven we dat ook nog wel een tijdje.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:38 schreef zoost het volgende:
[..]
We moeten nu maximale (90%) IC capaciteit gebruiken. We hebben de curve te laag geflattend. Zo gaat het te lang duren.
Nee, ook gezonde mensen moeten voorzichtig zijn. Even voor de zekerheid, straks denken mensen dat dit serieus is.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. En gezonde mensen moeten moedig zijn en wat risico durven lopen. Want die genereren veel minder ic-behoefte per besmet persoon.
Stap je over op Regering cannabis/wiet .aan vraag indienen te Den Haag.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:42 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik heb geen bedrijf, mijn werkgever wel
Ja, bloemen.
Al komen nu heel zachtjes aan wel weer wat ordertjes binnen, hopen dat dat doorzet.
Dat ligt maar net aan het kapsel natuurlijk.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Fijn dat zoveel mensen zich aan de maatregelen blijft houden.
Diegene die dat niet doen vallen meteen op. Thuiskappers in Amsterdam nemen het risico.
Hoe reageer jij als je opeens je collega, vriend of vriendin met een geknipt kapsel ziet.
Schijn bedriegt nogal eens. Jij weet niet wat er achter voordeuren speelt. Dit is volgens mij echt typisch Nederlands, als de buurman een nieuwe auto heeft weet heel de buurt binnen no-time wat 'ie gekost heeft en trekt er conclusies uit. Verschrikkelijk is dat.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als jij gewoon altijd een jaar buffer achter de hand hebt kan dit overbruggen.
Dat geldt ook prive voor je eigen vaste lasten.
Tuurlijk is het niet voor iedereen mogelijk maar als je goed geld gemaakt hebt jaren lang ligt het toch echt aan jezelf.
[..]
Nibud adviseert (althans was vroeger zo) een buffer van 5-10k.
Dek je niet alles maandenlang mee maar je ligt ook niet na 3 weken om.
Kijk als je een startende ondernemer bent of in een zware branche zit dan kan je ergens nog begrip voor opbrengen.
Zelfde geldt voor bv iemand met minimumloon of een alleenstaande moeder, of mebsen die net een huis gekocht hebben.
Maar bv een sector als de bouw of toerisme.
Heel veel goud geld verdiend afgelopen jaren. Dan moet je niet na 3 weken wankelen.
Als jij 2/3x modaal verdiend hebt en nu een maand zonder inkomen zit en gelijk krap zit plaatst men ook terecht vraagtekens bij hoe je met geld om gaat.
quote:Op woensdag 8 april 2020 14:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan het kapsel natuurlijk.
[..]
[..]
quote:
Die App's zijn toch wel de natte droom van D66 Ollongren.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:35 schreef Vallon het volgende:
Gratis idee: Ik zie marktkansen voor een fluisterAPP zodat je op 1.5m afstand toch samen kunt smoezen.
Waar is daar?quote:Op woensdag 8 april 2020 14:48 schreef hollandia02 het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn ze daar gestopt ofzo met testen? Extreme daling.
Maar als ik (in loondienst) mijn baan verlies heb ik recht op WW, waar ik via premies al jaren voor betaald heb.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Nouja, je kan er wel uit opmaken dat het goed gaat met iemand.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Schijn bedriegt nogal eens. Jij weet niet wat er achter voordeuren speelt. Dit is volgens mij echt typisch Nederlands, als de buurman een nieuwe auto heeft weet heel de buurt binnen no-time wat 'ie gekost heeft en trekt er conclusies uit. Verschrikkelijk is dat.
Precies, in loondienst moet je heel wat afstaan.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:51 schreef Lafoy het volgende:
Ik snap dat dit niet voor elke ondernemer of ZZP'er (veel schijnZZPers of mensen die in een branche werken waar loondienst vaak geen optie is, of omdat je net start met ondernemen) mogelijk is, maar er wordt natuurlijk wel geacht om buffers te hebben in mindere tijden. En natuurlijk is de overheid nu met diverse compensatieregelingen gekomen.
Ja daarom zette ik ook expres 0, de WW even buiten beschouwing gelaten. Want je hebt gelijk, in principe houd je altijd een deel van je inkomen. Maar wilde even hypothetisch stellen wat als jouw inkomen compleet 0 wordt.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:51 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Maar als ik (in loondienst) mijn baan verlies heb ik recht op WW, waar ik via premies al jaren voor betaald heb.
Ik snap dat dit niet voor elke ondernemer of ZZP'er (veel schijnZZPers of mensen die in een branche werken waar loondienst vaak geen optie is, of omdat je net start met ondernemen) mogelijk is, maar er wordt natuurlijk wel geacht om buffers te hebben in mindere tijden. En natuurlijk is de overheid nu met diverse compensatieregelingen gekomen.
Overigens vind ik het nog schandaliger dat een aantal grote bedrijven (Hema, Amazon, Action) nu opeens zielig gaan zitten doen en huurbazen, leveranciers en de overheid onder druk gaan zetten terwijl het de kleinere ondernemers zijn die misschien harder getroffen worden en deze pressiemiddelen niet hebben.
Ben vandaag gewoon geknipt thuis, maar met mondkapje en handschoenen ik en de kapper,dan vind ik dat prima kunnenquote:Op woensdag 8 april 2020 14:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Fijn dat zoveel mensen zich aan de maatregelen blijft houden.
Diegene die dat niet doen vallen meteen op. Thuiskappers in Amsterdam nemen het risico.
Hoe reageer jij als je opeens je collega, vriend of vriendin met een geknipt kapsel ziet.
Je hebt altijd mensen die het zelf veroorzaakt hebben, dat lijkt me logisch. Maar ik denk dat er maar heel weinig kleine bedrijven deze klappen kunnen opvangen en dat is niet omdat ze 6x per jaar dicht zijn voor vakantie. Dat ieder bedrijf minstens een jaar buffer zou moeten hebben is heel mooi bedacht, maar gewoon niet haalbaar voor 95%.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nouja, je kan er wel uit opmaken dat het goed gaat met iemand.
Ik frons wel mijn wenkbrouwen als ik hoor dat iemand bijna uit huis gezet wordt na een maand geen geld maar afgelopen jaar 6x op vakantie gegaan.
Iedereen mag zelf weten waar hij zijn verdiende geld aan uit geeft maar ik mag het wel onverstandig vinden als mensen geen buffer hebben in sommige gevallen of boven hun stand leven.
Des te minder reden om te klagen dan jan modaal die krap zit nu.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:53 schreef skrn het volgende:
[..]
Precies, in loondienst moet je heel wat afstaan.
Als ZZP moet je dat zelf regelen.
In Nederland zeer belangrijk een nette uitstraling en prima geknipt.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:55 schreef jigggy het volgende:
[..]
Ben vandaag gewoon geknipt thuis, maar met mondkapje en handschoenen ik en de kapper,dan vind ik dat prima kunnen
Sorry vergeten bij te zetten, Zweden.quote:
Een tuin die gebouwd is voor een bepaald soort bloemen kun je niet zomaar aanpassen naar een andere teelt.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:44 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Stap je over op Regering cannabis/wiet .aan vraag indienen te Den Haag.
In welke branche zit jij om dit te kunnen opperen voor en over ondernemers?quote:Op woensdag 8 april 2020 14:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Des te minder reden om te klagen dan jan modaal die krap zit nu.
Buffer hebben is ondernemen 101. Nee niemand zag dit aankomen, zelfs ondernemers niet maar je kan ook een auto ongeluk krijgen en een buffer nodig hebben, dus weinig excuus, uitzonderingen daar gelaten.
Begrafenissen en crematies zijn ook top voor de omzet natuurlijk!quote:Op woensdag 8 april 2020 14:42 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik heb geen bedrijf, mijn werkgever wel
Ja, bloemen.
Al komen nu heel zachtjes aan wel weer wat ordertjes binnen, hopen dat dat doorzet.
quote:Op woensdag 8 april 2020 14:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Begrafenissen en crematies zijn ook top voor de omzet natuurlijk!
Ik klaag niet, maar vind wel dat je als ZZPer een buffer moet aanhouden die groter is dan een werknemer met een modaal salaris.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Des te minder reden om te klagen dan jan modaal die krap zit nu.
Buffer hebben is ondernemen 101. Nee niemand zag dit aankomen, zelfs ondernemers niet maar je kan ook een auto ongeluk krijgen en een buffer nodig hebben, dus weinig excuus, uitzonderingen daar gelaten.
Ik zal vanavond in een topic een voorrekenen waarom al te voorzichtige gezonde mensen juist levens kosten.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, ook gezonde mensen moeten voorzichtig zijn. Even voor de zekerheid, straks denken mensen dat dit serieus is.
Dat is inderdaad jammer. Denk geef even een tip.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:58 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Een tuin die gebouwd is voor een bepaald soort bloemen kun je niet zomaar aanpassen naar een andere teelt.
En de teelt waar ik in zit is een éénjarige teelt, dus de planten voor maart 2021 staan al gepoot.
Waar, maar wel een beetje cru.quote:
In dezelfde categorie zie ik over een jaar of 20-30 nog wel een enorm probleem ontstaan voor mensen die nu geen pensioen opbouwen (of omdat werkgever dit niet regelt zoals bij veel startups het geval is, of omdat ze ondernemer zijn)quote:Op woensdag 8 april 2020 14:53 schreef skrn het volgende:
[..]
Precies, in loondienst moet je heel wat afstaan.
Als ZZP moet je dat zelf regelen.
Sorry, ik moest lachenquote:Op woensdag 8 april 2020 14:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Begrafenissen en crematies zijn ook top voor de omzet natuurlijk!
quote:
quote:
Ja ok maar ik was eigenlijk serieusquote:
Oh, ik zag juist onderzoeken dat het wel zo is. Nja, meer UV straling en hogere luchtvochtigheid iig.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is al wetenschappelijk onderzocht en ontkracht.
Edit: Uiteraard, bel met je huisarts..quote:Op woensdag 8 april 2020 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Heb al 4-5 weken last van allerlei symptomen die elkaar afwisselen zoals keelpijn, hoofdpijn, vermoeidheid, verkouden, buikpijn, maagpijn... maar de grote drie (koorts, droge hoest en moeilijke ademhaling/druk op de borst) blijven almaar uit. Dan moet ik concluderen geen corona maar het duurt allemaal zo lang dat ik er een beetje para van wordt
Bel anders de huisarts even.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Heb al 4-5 weken last van allerlei symptomen die elkaar afwisselen zoals keelpijn, hoofdpijn, vermoeidheid, verkouden, buikpijn, maagpijn... maar de grote drie (koorts, droge hoest en moeilijke ademhaling/druk op de borst) blijven almaar uit. Dan moet ik concluderen geen corona maar het duurt allemaal zo lang dat ik er een beetje para van wordt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
Heeft geen nut denk ik. Die houden af totdat het echt escaleert met die drie belangrijkste symptomen. Nu kan ik het advies wel raden: blijf thuis.quote:
Ahh, joy 🥳quote:Op woensdag 8 april 2020 15:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zal vanavond in een topic een voorrekenen waarom al te voorzichtige gezonde mensen juist levens kosten.
Nou, nee. Zie de spoiler. Het kan net zo goed iets heel anders zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Heeft geen nut denk ik. Die houden af totdat het echt escaleert met die drie belangrijkste symptomen. Nu kan ik het advies wel raden: blijf thuis.
quote:Op woensdag 8 april 2020 15:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou, nee. Zie de spoiler. Het kan net zo goed iets heel anders zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inderdaad daarom spoilerHallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
Als iedereen besmetting zou vermijden, dan zouden de aantallen snel zakken tot een niveau waar je heel wat maatregelen kan opheffen en de verspreiding met contact tracing onder controle kan houden. Maar als het gedrag van "gezonde mensen" dat onmogelijk maakt kan het nog meer dan een jaar duren.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zal vanavond in een topic een voorrekenen waarom al te voorzichtige gezonde mensen juist levens kosten.
Collega's, die in die het heuvelland wonen, klagen al jaren steen en been over de enorme aantallen motorrijders en wielrenners tijdens weekenden. Groot gelijk dat men dat gebied afsluit. Na de coronacrisis zou men op zondagen bijvoorbeeld prima motorrijverboden in kunnen gaan stellen, net als in de Eiffel.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:58 schreef Red_85 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-vier-dagen-op-slot
Slim zeg.
Nu gaat zeker iedereen naar de meubelboulevard elkaar aansteken.
Dit verzin je toch niet?
Iedere keer weer een stapje verder om de vrijheden af te nemen totdat er helemaal niets meer over is.
En wederom geen einddatum. 'ja misschien, maar we kijken nog wel even'.
Zo werkt de WW helaas niet, als je die niet direct aanvraagt dan krijg je hem later ook niet meer.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:16 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Eerst je eigen vermogen/inkomen gebruiken, pas als je onder de 10000 euro zakt, mag je je handje ophouden.
Dat is voor de bijstand zo. De WW heb je zelf opgebouwd.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:16 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Eerst je eigen vermogen/inkomen gebruiken, pas als je onder de 10000 euro zakt, mag je je handje ophouden.
Ze lullen langs elkaar heen, want ze willen informatie voor andere doelen.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Die Azarkan praat even gigantisch dom. De manier die Baudet voorstelt is ook de manier die het RIVM gebruikt, steekproefgewijs.
Maar dat gaat echt niet gebeuren. En al zou dat zelfs lukken in Nederland, dan hoeft er nadat de grenzen weer open gaan maar 1 iemand met Corona binnen te lopen en het begint weer opnieuw. Groepsimmuniteit is de enige duurzame oplossing. En daarvoor moeten gezonde mensen Corona krijgen.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als iedereen besmetting zou vermijden, dan zouden de aantallen snel zakken tot een niveau waar je heel wat maatregelen kan opheffen en de verspreiding met contact tracing onder controle kan houden. Maar als het gedrag van "gezonde mensen" dat onmogelijk maakt kan het nog meer dan een jaar duren.
Heb ik ook, laatste paar dagen geen last meer van gehad. In ieder geval goed je temperatuur blijven meten, want volgens mij zijn er geen Coronapatienten met problemen die geen koorts hebben.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Maar daar is dat onderzoek van bloeddonors voor bedoeld. En je kan ook info uit andere landen gebruiken.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Die Azarkan praat even gigantisch dom. De manier die Baudet voorstelt is ook de manier die het RIVM gebruikt, steekproefgewijs.
Gewoon even de hoofdschakelaar 5 minuten uit doen, vervolgens tel je de mensen met een blauwe kop, dat is het aantal beademend.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ben nu bezig met het 2TWNTY4 systeem. Ik moet invullen hoeveel CoViD bedden we op de kliniek beschikbaar hebben. En dan een onderscheid maken tussen beademd en niet-beademd. (dit gaat dus niet over de IC)
@:arts-assistent wat vinden we hiervan?
Die echt jaren gaat duren en ook social distancing nodig is. Ik vroeg je eerder naar je bron over die 2 jaar, nogmaals; bron voor 2 jaar?quote:Op woensdag 8 april 2020 15:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit is de enige duurzame oplossing.
Of eventueel een vaccin.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die echt jaren gaat duren en ook social distancing nodig is. Ik vroeg je eerder naar je bron over die 2 jaar, nogmaals; bron voor 2 jaar?
Dat heeft met het R getal te maken, als dat 2 is ben je er in paar maanden vanaf. Zet je het op bijvoorbeeld 0.3 dan besmet een positief iemand om de 3 dagen 1 nieuw persoon. Ja dan gaat het niet zo hard.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die echt jaren gaat duren en ook social distancing nodig is. Ik vroeg je eerder naar je bron over die 2 jaar, nogmaals; bron voor 2 jaar?
Ja, dat zou de redding zijn, maar dat heeft niet zoveel met groepsimmuniteit te maken. Vaccin zal er (waarschijnlijk) veel eerder zijn voor je groepsimmuniteit zal bereiken.quote:
Als dat 2 is lopen je IC's nog steeds over toch?quote:Op woensdag 8 april 2020 15:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heeft met het R getal te maken, als dat 2 is ben je er in paar maanden vanaf. Zet je het op bijvoorbeeld 0.3 dan besmet een positief iemand om de 3 dagen 1 nieuw persoon. Ja dan gaat het niet zo hard.
Moet idd nog even een thermometer kopen voor de zekerheid. Alleen nog altijd weinig voorraad online helaas.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb ik ook, laatste paar dagen geen last meer van gehad. In ieder geval goed je temperatuur blijven meten, want volgens mij zijn er geen Coronapatienten met problemen die geen koorts hebben.
Precies dat dus! Onbegrijpelijk dat velen dat hier niet begrijpen, die verwachten dat je met 'van dag tot dag leven' een duurzame stabiele toekomst op kunt bouwenquote:Op woensdag 8 april 2020 14:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als jij gewoon altijd een jaar buffer achter de hand hebt kan dit overbruggen.
Dat geldt ook prive voor je eigen vaste lasten.
Tuurlijk is het niet voor iedereen mogelijk maar als je goed geld gemaakt hebt jaren lang ligt het toch echt aan jezelf.
[..]
Nibud adviseert (althans was vroeger zo) een buffer van 5-10k.
Dek je niet alles maandenlang mee maar je ligt ook niet na 3 weken om.
Kijk als je een startende ondernemer bent of in een zware branche zit dan kan je ergens nog begrip voor opbrengen.
Zelfde geldt voor bv iemand met minimumloon of een alleenstaande moeder, of mebsen die net een huis gekocht hebben.
Maar bv een sector als de bouw of toerisme.
Heel veel goud geld verdiend afgelopen jaren. Dan moet je niet na 3 weken wankelen.
Als jij 2/3x modaal verdiend hebt en nu een maand zonder inkomen zit en gelijk krap zit plaatst men ook terecht vraagtekens bij hoe je met geld om gaat.
Ik woon er en ik snap het wel, vooral omdat hier de besmettingscijfers niet mild zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Collega's, die in die het heuvelland wonen, klagen al jaren steen en been over de enorme aantallen motorrijders en wielrenners tijdens weekenden. Groot gelijk dat men dat gebied afsluit. Na de coronacrisis zou men op zondagen bijvoorbeeld prima motorrijverboden in kunnen gaan stellen, net als in de Eiffel.
Ik hoop het wel iig.en vele met mij.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, dat zou de redding zijn, maar dat heeft niet zoveel met groepsimmuniteit te maken. Vaccin zal er (waarschijnlijk) veel eerder zijn voor je groepsimmuniteit zal bereiken.
Zeker, want op moment dat je 1 miljoen besmettingen hebt, heb je er de volgende dag dus 3 miljoen.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Als dat 2 is lopen je IC's nog steeds over toch?
Daarom is dat dus geen optie, lijkt mij.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zeker, want op moment dat je 1 miljoen besmettingen hebt, heb je er de volgende dag dus 3 miljoen.
Dat is ook de reden van deze lockdown, het punt is alleen, hoeveel besmettingen hadden we op het punt van de lockdown? Had je er 50.000 of 200.000 een week voor de lockdown, als R toen 3 was maakt dat enorm uit.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Daarom is dat dus geen optie, lijkt mij.
Volgens mij zegt het R-getal het aantal besmettingen per corona-patient in totaal, en dus niet per dag.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heeft met het R getal te maken, als dat 2 is ben je er in paar maanden vanaf. Zet je het op bijvoorbeeld 0.3 dan besmet een positief iemand om de 3 dagen 1 nieuw persoon. Ja dan gaat het niet zo hard.
Nee.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zeker, want op moment dat je 1 miljoen besmettingen hebt, heb je er de volgende dag dus 3 miljoen.
Sowieso, of een medicijn wat het effect van corona reduceert tot een lichte griep?quote:Op woensdag 8 april 2020 15:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, dat zou de redding zijn, maar dat heeft niet zoveel met groepsimmuniteit te maken. Vaccin zal er (waarschijnlijk) veel eerder zijn voor je groepsimmuniteit zal bereiken.
Heeft niemand gezegd.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:37 schreef delano.888 het volgende:
https://www.nu.nl/achterk(...)a-in-ziekenhuis.html
"Kinderen kunnen het niet krijgen"
In het begin wel, heel veel.quote:
Nee, uit de cijfers uit Wuhan bleken al dat kinderen het konden krijgen. Alleen niet zo vaak.quote:
Wie claimt dat dan?quote:Op woensdag 8 april 2020 15:37 schreef delano.888 het volgende:
Eenjarig zoontje Tijl Beckand kwam met corona in ziekenhuis
Ja klopt ik had het idd ook net zelf opgezocht, maar principe blijft ongeveer gelijk.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:34 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Volgens mij zegt het R-getal het aantal besmettingen per corona-patient in totaal, en dus niet per dag.
/edit: even opgezocht 'het gemiddelde aantal mensen dat door één ziek persoon besmet raakt.'.
Kinderen kunnen het krijgen en op een uitzondering daar gelaten valt hun ziekteverloop reuze mee.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:37 schreef delano.888 het volgende:
Eenjarig zoontje Tijl Beckand kwam met corona in ziekenhuis
Ze hebben volgens mij gezegt: Kinderen lijken minder vatbaar.quote:
Eerder zoiets iddquote:Op woensdag 8 april 2020 15:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze hebben volgens mij gezegt: Kinderen lijken minder vatbaar.
Ik zat eraan te denken om die kinderen buiten les te geven.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kinderen kunnen het krijgen en op een uitzondering daar gelaten valt hun ziekteverloop reuze mee.
Vraagteken is, kunnen kinderen het verspreiden?
Logischerwijs is het antwoord ja.
Wat mij zorgen geeft hoe onderwijs uiteindelijk op gang moet komen weer.
Er is niet meer veel dood te gaan daar.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:41 schreef Grishenko_ het volgende:
Heeft Italië trouwens "maar" 71 doden vandaag?
Mwa, in jouw geval zou iemand die besmet is in 14 dagen zo'n 4.7 miljoen mensen besmettenquote:Op woensdag 8 april 2020 15:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja klopt ik had het idd ook net zelf opgezocht, maar principe blijft ongeveer gelijk.
Stress maakt meer kapot dan je lief is. (Eventueel Corona)quote:Op woensdag 8 april 2020 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zij komen normaliter rond 18.00 met een update.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:41 schreef Grishenko_ het volgende:
Gisteren nog ruim 600 doden..quote:Op woensdag 8 april 2020 15:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is niet meer veel dood te gaan daar.
heheh superspreaderquote:Op woensdag 8 april 2020 15:43 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Mwa, in jouw geval zou iemand die besmet is in 14 dagen zo'n 4.7 miljoen mensen besmetten
zal ook wel eens tijd worden.....die zitten al een maand in lockdown nu ?quote:Op woensdag 8 april 2020 15:41 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik hoorde uit betrouwbare bron dat ze voor het gemak alleen nog levende mensen tellen omdat dat sneller gaat.quote:
https://bnonews.com/index(...)t-coronavirus-cases/quote:Op woensdag 8 april 2020 15:43 schreef influcted het volgende:
[..]
Zij komen normaliter rond 18.00 met een update.
Kunnen achterstallige zijn van gister die later zijn toegevoegd + de aanpassing om 18.00.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:45 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
https://bnonews.com/index(...)t-coronavirus-cases/
Hier staat dat Italië 71 doden heeft. Maar goed, Amerika heeft er maar 8, dus wellicht wordt het later op de dag aangepast.
Hoe kan het dat wij het dan zo 'relatief' goed doen ?quote:Op woensdag 8 april 2020 15:46 schreef influcted het volgende:
[..]
Kunnen achterstallige zijn van gister die later zijn toegevoegd + de aanpassing om 18.00.
Denk dat we vooral moeten kijken naar de UK waar het ook ontzettend mis gaat
Omdat die denken dat ze boven de rest staan.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:47 schreef xminator het volgende:
Waarom zijn er zoveel hoestende boomers die naar winkels en shit gaan?
Ademhaling verspreidt het virus, dat heeft dan geen zin. Bovendien regent het vaker dan het mooi weer is.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zat eraan te denken om die kinderen buiten les te geven.
Weet je hoe laat de cijfers van UK zijn? En die van Frankrijk? Laatstgenoemde moet echt gaan dalen tov gisteren...quote:Op woensdag 8 april 2020 15:46 schreef influcted het volgende:
[..]
Kunnen achterstallige zijn van gister die later zijn toegevoegd + de aanpassing om 18.00.
Hele goeie vraag inderdaad. Ben er zelf ook erg benieuwd naar en hoop dat het niet door laks tellen is of men geen autopsie pleegt/retroactief testen. Want heel eerlijk; als wij rond deze aantallen blijven doen wij het inderdaad goed.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hoe kan het dat wij het dan zo 'relatief' goed doen ?
Kan niet, is toch onlogisch dat ze ineens dalen van 5/600 naar 71?quote:Op woensdag 8 april 2020 15:41 schreef Grishenko_ het volgende:
https://github.com/pcm-dp(...)nazionale-latest.csvquote:Op woensdag 8 april 2020 15:45 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
https://bnonews.com/index(...)t-coronavirus-cases/
Hier staat dat Italië 71 doden heeft. Maar goed, Amerika heeft er maar 8, dus wellicht wordt het later op de dag aangepast.
Waarom worden ouderen niet verplicht thuis te blijven? Het zijn toch risicogevallen, zowel voor henzelf als de medemens.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat die denken dat ze boven de rest staan.
Echt - schijt aan alles.
Meende dat Frankrijk gaandeweg de avond het update. Engeland hadden we gister rond deze tijd al.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:48 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Weet je hoe laat de cijfers van UK zijn? En die van Frankrijk? Laatstgenoemde moet echt gaan dalen tov gisteren...
quote:Op woensdag 8 april 2020 15:46 schreef influcted het volgende:
[..]
936 doden in het VK...quote:Op woensdag 8 april 2020 15:48 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Weet je hoe laat de cijfers van UK zijn? En die van Frankrijk? Laatstgenoemde moet echt gaan dalen tov gisteren...
Daar irriteer ik me ook, we zitten nota bene voor hun binnen, en het mooie is dat ik nou niet het idee hebben dat ze heel gericht boodschappen doen, ik zie ze gewoon vrolijk door de bloemenzaken heen banjeren.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:47 schreef xminator het volgende:
Hoezo dan? We staan top 5 wua doden per miljoen inwoners.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:48 schreef influcted het volgende:
[..]
Hele goeie vraag inderdaad. Ben er zelf ook erg benieuwd naar en hoop dat het niet door laks tellen is of men geen autopsie pleegt/retroactief testen. Want heel eerlijk; als wij rond deze aantallen blijven doen wij het inderdaad goed.
Omdat ze in Italie en Spanje ouwe paarden aan de beademing gaan leggen, in Nederland gebeurt dat veel minder, we gaan op een normale manier dood.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hoe kan het dat wij het dan zo 'relatief' goed doen ?
Waarom gaat iedereen mee in dat Boomer gedoe, kansloos woord.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:47 schreef xminator het volgende:
Ok Boomer!quote:Op woensdag 8 april 2020 15:53 schreef Questular het volgende:
[..]
Waarom gaat iedereen mee in dat Boomer gedoe, kansloos woord.
Oi oi oi, dat zijn Italiaanse getallen.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
936 doden in het VK...
Cases zal zo komen
https://consent.yahoo.com(...)g=en-gb&inline=false
Nadat ik vandaag een docent bijna een zenuwinzinking zag krijgen tijdens een les via de telefoon door al het geklier van die blagen lijkt me dat inderdaad hemels voor die docenten. Lekker op een grasveld en wie teveel prikkels of energie heeft even een rondje om het veld jagenquote:Op woensdag 8 april 2020 15:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zat eraan te denken om die kinderen buiten les te geven.
Maar dit zou toch niks moeten doen met het aantal doden?quote:Op woensdag 8 april 2020 15:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat ze in Italie en Spanje ouwe paarden aan de beademing gaan leggen, in Nederland gebeurt dat veel minder, we gaan op een normale manier dood.
Er gingen destijds veel geruchten dat Duitsland ook niets retro-actief test, incl tehuizen. Wat hiervan waar is weten we natuurlijk niet.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoezo dan? We staan top 5 wua doden per miljoen inwoners.
Ik wil niet zeggen dat het overal beter is maar we zijn niet bepaald korea of taiwan.
Als je al een Europees land wil aanwijzen dat het goed doet kom je eerder bij Duitsland of Oostenrijk.
Kan ook 4 zijn, maar 2 lijkt me reelquote:Op woensdag 8 april 2020 15:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
DIe worden niet als COVID doden geteld, daarom ben ik zo benieuwd naar de gewone sterfte cijfers, maar die lopen 2 weken achter bij het CBS, morgen worden daar nieuwe getallen geplaatst, maar dat is dus nog geen piekweek, die zul je pas volgende week donderdag zien.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:54 schreef koemleit het volgende:
[..]
Maar dit zou toch niks moeten doen met het aantal doden?
De InDiViDuElE SaMeNlEvInGquote:Op woensdag 8 april 2020 15:56 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Als jij voor hun boodschappen gaat doen. Dan kan het.
Het is opzich geen ramp, liever doe je het wel, maar het is belangrijk dat je dezelfde manier van meten hanteert, het gaat om de trend, niet om de absolute getallen.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:55 schreef influcted het volgende:
[..]
Er gingen destijds veel geruchten dat Duitsland ook niets retro-actief test, incl tehuizen. Wat hiervan waar is weten we natuurlijk niet.
Waarom het zo 'goed' gaat in Oostenrijk vind ik onbegrijpelijk gezien daar in de resorts erg veel brandhaarden waren.
Wel echt raar dat ze dit uitvragen toch? Laat maar weer zien hoe ver ze van de realiteit afstaan.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon even de hoofdschakelaar 5 minuten uit doen, vervolgens tel je de mensen met een blauwe kop, dat is het aantal beademend.
Eigen schuld ook. Die idioten stonden tot 1,5 week terug opgepropt in de tubes herd immumity te promoten.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:53 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Oi oi oi, dat zijn Italiaanse getallen.
Syriers zijn niet bang voor Corona, als je huis al 3 keer platgebombardeerd is heb je wel andere zorgen.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Had ik het met me buurman ook over. Hij is 80. Zowel hij als zijm vrouw zijn een enorm risico maar hij doet exact hetzelfde als voor corona.
Gewoon vrolijk elke dag boodschappen. Alleen niet meer zingen in een koor.
Hij vindt dat het prima moet kunnen en iedereen overdrijft. Zulke mensen willen gewoon hun laatste jaren niet opgesloten leven zolang ze in goede gezondheid zijn.
Is wel frustrerend, heb ik ineens Syriers als buren over een paar maanden.
Ben trouwens benieuwd hoe dit de onderhandel positie van Boris straks beinvloed, bij het maken van de uiteindelijke deal.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Eigen schuld ook. Die idioten stonden tot 1,5 week terug opgepropt in de tubes herd immumity te promoten.
Ik garandeer je dat het overgrote deel vab de gevallen in London is
Dit is wel echt zo, met name oudjes zie je er rustig op los fietsen, boodschappen doen, naar het tuincentrum. Die mensen hebben altijd al zeeën van tijd en nu valt het extra op hoe veel ze (onnodig) buiten zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Had ik het met me buurman ook over. Hij is 80. Zowel hij als zijm vrouw zijn een enorm risico maar hij doet exact hetzelfde als voor corona.
Gewoon vrolijk elke dag boodschappen. Alleen niet meer zingen in een koor.
Hij vindt dat het prima moet kunnen en iedereen overdrijft. Zulke mensen willen gewoon hun laatste jaren niet opgesloten leven zolang ze in goede gezondheid zijn.
Is wel frustrerend, heb ik ineens Syriers als buren over een paar maanden.
Buschauffeurs hier hebben ook geen bescherming, maar zijn wel afgeschermd van de passagiers.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:53 schreef TheVoice4ever het volgende:
oh en nog maar te zwijgen over buschauffeurs zonder bescherming daar in UK
al 9 buschauffeurs dood door corona daar
Ook lekkere krappe achterbuurten met rondhangende tokkies daaro.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Eigen schuld ook. Die idioten stonden tot 1,5 week terug opgepropt in de tubes herd immumity te promoten.
Ik garandeer je dat het overgrote deel vab de gevallen in London is
Echt wel. Iemand die met Covid verdenking opgenomen wordt wordt echt wel getest en meegenomen in de statistieken. Enige die niet in de cijfers zitten zijn mensen die niet opgenomen worden in het ziekenhuis en niet getest zijn, maar wel komen te overlijden aan Corona.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
DIe worden niet als COVID doden geteld, daarom ben ik zo benieuwd naar de gewone sterfte cijfers, maar die lopen 2 weken achter bij het CBS, morgen worden daar nieuwe getallen geplaatst, maar dat is dus nog geen piekweek, die zul je pas volgende week donderdag zien.
Krijg je er dubbel zoveel op zaterdag voor terug.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Collega's, die in die het heuvelland wonen, klagen al jaren steen en been over de enorme aantallen motorrijders en wielrenners tijdens weekenden. Groot gelijk dat men dat gebied afsluit. Na de coronacrisis zou men op zondagen bijvoorbeeld prima motorrijverboden in kunnen gaan stellen, net als in de Eiffel.
umm kun je bv geen bescherming ook voor de ogen, ik bedoel ik weet dat je van die speciale brillen bij wetenschapsles op school hebtquote:Op woensdag 8 april 2020 16:00 schreef Chia het volgende:
[..]
Buschauffeurs hier hebben ook geen bescherming, maar zijn wel afgeschermd van de passagiers.
Klopt, ze sjoemelen misschien met cijfers door een andere doodsoorzaak te gebruiken. Althans daar lijkt het op.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:55 schreef influcted het volgende:
[..]
Er gingen destijds veel geruchten dat Duitsland ook niets retro-actief test, incl tehuizen. Wat hiervan waar is weten we natuurlijk niet.
Waarom het zo 'goed' gaat in Oostenrijk vind ik onbegrijpelijk gezien daar in de resorts erg veel brandhaarden waren.
Volledig uitroeien is niet de bedoeling, wel zo laag mogelijk houden, zodat je met contact tracing en quarantaine de uitbraken kan stoppen.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dat gaat echt niet gebeuren. En al zou dat zelfs lukken in Nederland, dan hoeft er nadat de grenzen weer open gaan maar 1 iemand met Corona binnen te lopen en het begint weer opnieuw. Groepsimmuniteit is de enige duurzame oplossing. En daarvoor moeten gezonde mensen Corona krijgen.
Het lijkt me sowieso niet zo een rocket science zo een app.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wel echt raar dat ze dit uitvragen toch? Laat maar weer zien hoe ver ze van de realiteit afstaan.
Totaal 1400 (kan er 1 meer of minder zijn) inclusief Duitsland.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:03 schreef influcted het volgende:
Zijn de IC cijfers in- of exclusief die naar Duitsland zijn vervoerd? Kan de persco hier niet volgen.
Ja...….pfffffffquote:Op woensdag 8 april 2020 16:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Morgen iedereen gewoon weer lekker op het terras dus![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |