abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 13:43:51 #276
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_192513686
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:42 schreef Za het volgende:

[..]

Maar onzin, want in China stromen de ziekenhuizen ook niet vol.
In China ziet men ook problemen: https://www.scmp.com/news(...)aise-questions-about

quote:
The researchers said they were surprised to find that the antibody "titer" value in about a third of the patients was less than 500, a level that might be too low to provide protection.
"About 30 per cent of patients failed to develop high titers of neutralising antibodies after Covid-19 infection. However, the disease duration of these patients compared to others was similar," they said.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 8 april 2020 @ 13:45:05 #277
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192513710
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Straks blijkt dat de lockdown, de economische schade en hieruit voortvloeiend tekort aan geld voor de zorg, werkeloosheid, drugsgebruik etc in totaal 100k doden heeft gekost.
Tijdens recessies daalt de mortaliteit (enkel het aantal zelfmoorden stijgt).
are we infinite or am I alone
pi_192513719
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Straks blijkt dat de lockdown, de economische schade en hieruit voortvloeiend tekort aan geld voor de zorg, werkeloosheid, drugsgebruik etc in totaal 100k doden heeft gekost.
Dat is vrijwel zeker, als het geld wat je nu misloopt kun je niet meer in belangrijke zaken stoppen die direct of indirect bijdragen aan onze levensverwachting.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192513720
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:38 schreef zoost het volgende:

[..]

We hebben een aantal scenario's nodig waar we uit kunnen kiezen.
We hebben niks te kiezen alleen en het lijkt erop alsof Rutte en co de economie veel minder meenemen dan dat sommigen zouden willen (waaronder ikzelf). We blijven denk ik in lockdown totdat er een vaccin is op deze manier. Ik gok eigenlijk dat ze het blijven uitstellen. Telkens nieuwe grafiekjes die een nieuwe piek laten zien zodra we de maatregelen loslaten. Als we het in juli loslaten is er dan een piek in de zomer, als we het in oktober loslaten komt er een nieuwe piek rond november, etc. Zelfs als de IC's stabiel zijn voor een paar weken gok ik dat ze de maatregelen niet op gaan heffen. Maakt hun wat uit dat er een grote groep burgers daar ongelukkig van word, daardoor ook minder gaan presteren op hun werk....een groep die wellicht zo depressief is dat ze er maar een einde aan maken, etc. Heb het idee dat ze advies van economen niet eens meenemen. Er zijn zoveel opties om dingen weer open te laten gaan met aangepaste regels; er is een reden dat ze daar niet eens aan denken; ze nemen het niet mee.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2020 13:48:39 ]
pi_192513730
Ik heb de URL van de epidemiologische situatie pdf even naar vandaag gewijzigd en dat werkt :').

https://www.rivm.nl/docum(...)derland-8-april-2020

Als ik het goed zie 308 nieuwe ziekenhuisopnames en 147 nieuwe doden.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 8 april 2020 @ 13:47:11 #281
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192513747
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:26 schreef raptorix het volgende:
Ik heb de App van Singapore trouwens gedecompileerd en geïnspecteerd, zaten geen hele gekke dingen in, enige dingetje is Firebase, dat is een soort van logging/monitoring tool van Google.
Dat zegt wel wat, aangezien er volgens mij geen privacy wetgeving is in Singapore :P Althans dat was zo een aantal jaar geleden. In theorie kunnen ze een camera in je huis plaatsen daar en dat was niet tegen de wet ofzo.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192513752
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Tijdens recessies daalt de mortaliteit (enkel het aantal zelfmoorden stijgt).
En als er door minder budget straks minder artsen kunnen worden opgeleid, wat denk je dat dat doet met de gezondheid?
  woensdag 8 april 2020 @ 13:48:17 #283
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192513766
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
Alsof longkanker door roken ook een infectie is met exponentiele groei...
Laat de kankervergelijking weg, is noch een infectie noch overdraagbaar. etc.etc.

De exponentiële groei is het probleem niet.
Juist dat typische gedrag kan zeer nuttig zijn om een besmetting supersnel te boven te komen.
Het aantal overledenen (0.1-0.4% bevolking) dat het dan niet overleefd, zal vooral een probleem vormen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192513767
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

We hebben niks te kiezen alleen en het lijkt erop alsof Rutte en co de economie veel minder meenemen dan dat sommigen zouden willen (waaronder ikzelf). We blijven denk ik in lockdown totdat er een vaccin is op deze manier. Ik gok eigenlijk dat ze het blijven uitstellen. Telkens nieuwe grafiekjes die een nieuwe piek laten zien zodra we de maatregelen loslaten. Als we het in juli loslaten is er dan een piek in de zomer, als we het in oktober loslaten komt er een nieuwe piek rond november, etc. Zelfs als de IC's stabiel zijn voor een paar weken gok ik dat ze de maatregelen niet op gaan heffen. Maakt hun wat uit dat er een grote groep burgers daar ongelukkig van word, daardoor ook minder gaan presteren op hun werk....een groep die wellicht zo depressief is dat ze er maar een einde aan maken, etc. Heb het idee dat ze advies van economen niet eens meenemen.
Klopt. Zo zitten we nog jarenlang vast op die manier ook in een milde lockdown vast.
pi_192513771
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:43 schreef Mike het volgende:

In China ziet men ook problemen: https://www.scmp.com/news(...)aise-questions-about

Ik weet het, er zijn ook een paar gevallen bekend van mensen die opnieuw besmet zijn geraakt in de afgelopen maanden.

Maar ervanuitgaande dat ook in China het grootste percentage slechts milde tot geen verschijnselen had (de 80.000 gevallen waren uitsluiten dubbele longontsteking gevallen) dan heeft dat er niet toe geleid dat de ziekenhuizen volstroomden, tot op heden.
pi_192513772
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

We hebben niks te kiezen alleen en het lijkt erop alsof Rutte en co de economie veel minder meenemen dan dat sommigen zouden willen (waaronder ikzelf). We blijven denk ik in lockdown totdat er een vaccin is op deze manier. Ik gok eigenlijk dat ze het blijven uitstellen. Telkens nieuwe grafiekjes die een nieuwe piek laten zien zodra we de maatregelen loslaten. Als we het in juli loslaten is er dan een piek in de zomer, als we het in oktober loslaten komt er een nieuwe piek rond november, etc. Zelfs als de IC's stabiel zijn voor een paar weken gok ik dat ze de maatregelen niet op gaan heffen. Maakt hun wat uit dat er een grote groep burgers daar ongelukkig van word, daardoor ook minder gaan presteren op hun werk....een groep die wellicht zo depressief is dat ze er maar een einde aan maken, etc. Heb het idee dat ze advies van economen niet eens meenemen.
Mooie aannames ook weer, laten we nou maar eerst eens de 21ste afwachten. We zijn net 3 weken bezig met deze maatregelen en er is nu al genoeg discussie over het eventueel heel voorzichtig terugschroeven van de maatregelen. Mensen doen nu alsof er al een jaar lang geen enkele economische activiteit is geweest. Ik ken in ieder geval in mijn omgeving nog niemand die zijn baan is kwijtgeraakt.
  woensdag 8 april 2020 @ 13:49:10 #287
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192513779
quote:

[..]

Ms al onze kwetsbaren naar China verhuizen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192513780
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik heb de URL van de epidemiologische situatie pdf even naar vandaag gewijzigd en dat werkt :').

https://www.rivm.nl/docum(...)derland-8-april-2020

Als ik het goed zie 308 nieuwe ziekenhuisopnames en 147 nieuwe doden.
Opnieuw een stijging in ziekenhuisopnames?

Edit: ja dus van 292 naar 308.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192513783
Hebben we nu vanmiddag nog het debat?
pi_192513801
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:48 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Mooie aannames ook weer, laten we nou maar eerst eens de 21ste afwachten. We zijn net 3 weken bezig met deze maatregelen en er is nu al genoeg discussie over het eventueel heel voorzichtig terugschroeven van de maatregelen. Mensen doen nu alsof er al een jaar lang geen enkele economische activiteit is geweest. Ik ken in ieder geval in mijn omgeving nog niemand die zijn baan is kwijtgeraakt.
Die laatste zin is in mijn omgeving helaas wel aan de hand :(
  woensdag 8 april 2020 @ 13:50:36 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192513811
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:42 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Dat zou best eens kunnen. Maar laten we vooral de zwakkeren redden die toch al bijna afgeschreven waren ;)
Dat is dan de drogreden.
Rutte wil niet in zijn regeerperiode belden op tv van overvolle ic’s waar de lijken op de vloer liggen. Die doden van de lockdown zijn minder zichtbaar.
The End Times are wild
  woensdag 8 april 2020 @ 13:51:27 #292
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192513824
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Opnieuw een stijging in ziekenhuisopnames?

Edit: ja dus van 292 naar 308.
Hopelijk niet een gevolg van het mooie weer wat ongeveer een week geleden begon...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192513846
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hopelijk niet een gevolg van het mooie weer wat ongeveer een week geleden begon...
Die cijfers van de laatste 2 dagen kun je nauwelijks vertrouwen, ze lopen achter, zelfs tellen kunnen ze niet.
  woensdag 8 april 2020 @ 13:52:36 #294
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192513852
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Mensen gaan vrolijk door met roken, terwijl ze zich daarmee een kans van 20% op de hals halen eraan te overlijden, terwijl ze echt panisch zijn iemand een hand te geven of bij iemand in de buurt te komen voor de 0,1% kans daaraan te overlijden.
Roken is letterlijk 200x gevaarlijker voor het ( gezonde) individu.
Aannames en verkeerde data invoeren in een absolute formule, krijg je altijd vertekende resultaten. Wie zegt immers dat je maar 0,1% kans hebt? Ten eerste ligt het nog altijd aan hoe kwetsbaar het individu is + de cijfers die Italië, Spanje en Frankrijk laten zien zijn vele malen hoger dan die 0,1%. Vooruit, niet iedereen wordt getest, waardoor het ook geen 10% zal zijn, maar dat zou wel (volgens jouw foutieve gevolgtrekking) betekenen dat er 1000 keer meer besmettingen zijn dan aangegeven.

Nogmaals, hou je bij de feiten als je zulke beweringen plaatst.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192513858
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Rutte wil niet in zijn regeerperiode belden op tv van overvolle ic’s waar de lijken op de vloer liggen. Die doden van de lockdown zijn minder zichtbaar.
Noem eens iemand die bewust beslissingen gaat nemen die dat bewerkstelligen?
Zou jij dat doen? En denk je nou werkelijke dat als dat gebeurt de economie verder "normaal" door draait? Dat mensen dan gewoon op het terras gaan zitten en hun huwelijk vieren? Natuurlijk niet...
  woensdag 8 april 2020 @ 13:53:03 #296
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192513860
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:36 schreef raptorix het volgende:
We kunnen weer naar buiten, alles is wit: https://www.rivm.nl/en/no(...)coronavirus-covid-19
Ik wist het wel het was een hoax
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192513870
1 post
pi_192513882
Die teller klopt voor geen meter, trouwens kunnen ze daar nou niets?

https://www.hln.be/nieuws(...)oronavirus~af5060e0/
pi_192513895
quote:

[..]

In China is alles ook nog niet terug bij normaal, helemaal niet in de provincie Hubei (waar je Nederland beter mee kunt vergelijken), en ze dragen allemaal nog mondkapjes.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 8 april 2020 @ 13:55:17 #300
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192513900
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

En als er door minder budget straks minder artsen kunnen worden opgeleid, wat denk je dat dat doet met de gezondheid?
Dan komen er nog meer Nederlanders naar België om geneeskunde te studeren?
are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')