quote:Op woensdag 8 april 2020 14:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan het kapsel natuurlijk.
quote:Op woensdag 8 april 2020 14:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan het kapsel natuurlijk.
quote:
Die App's zijn toch wel de natte droom van D66 Ollongren.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:35 schreef Vallon het volgende:
Gratis idee: Ik zie marktkansen voor een fluisterAPP zodat je op 1.5m afstand toch samen kunt smoezen.
Waar is daar?quote:Op woensdag 8 april 2020 14:48 schreef hollandia02 het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn ze daar gestopt ofzo met testen? Extreme daling.
Maar als ik (in loondienst) mijn baan verlies heb ik recht op WW, waar ik via premies al jaren voor betaald heb.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Benieuwd naar de spaarrekening van de users die hier over de buffer van ondernemers beginnen en hoelang zij het vol gaan houden als het inkomen ineens voor een paar maanden 0 is.
Nouja, je kan er wel uit opmaken dat het goed gaat met iemand.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Schijn bedriegt nogal eens. Jij weet niet wat er achter voordeuren speelt. Dit is volgens mij echt typisch Nederlands, als de buurman een nieuwe auto heeft weet heel de buurt binnen no-time wat 'ie gekost heeft en trekt er conclusies uit. Verschrikkelijk is dat.
Precies, in loondienst moet je heel wat afstaan.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:51 schreef Lafoy het volgende:
Ik snap dat dit niet voor elke ondernemer of ZZP'er (veel schijnZZPers of mensen die in een branche werken waar loondienst vaak geen optie is, of omdat je net start met ondernemen) mogelijk is, maar er wordt natuurlijk wel geacht om buffers te hebben in mindere tijden. En natuurlijk is de overheid nu met diverse compensatieregelingen gekomen.
Ja daarom zette ik ook expres 0, de WW even buiten beschouwing gelaten. Want je hebt gelijk, in principe houd je altijd een deel van je inkomen. Maar wilde even hypothetisch stellen wat als jouw inkomen compleet 0 wordt.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:51 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Maar als ik (in loondienst) mijn baan verlies heb ik recht op WW, waar ik via premies al jaren voor betaald heb.
Ik snap dat dit niet voor elke ondernemer of ZZP'er (veel schijnZZPers of mensen die in een branche werken waar loondienst vaak geen optie is, of omdat je net start met ondernemen) mogelijk is, maar er wordt natuurlijk wel geacht om buffers te hebben in mindere tijden. En natuurlijk is de overheid nu met diverse compensatieregelingen gekomen.
Overigens vind ik het nog schandaliger dat een aantal grote bedrijven (Hema, Amazon, Action) nu opeens zielig gaan zitten doen en huurbazen, leveranciers en de overheid onder druk gaan zetten terwijl het de kleinere ondernemers zijn die misschien harder getroffen worden en deze pressiemiddelen niet hebben.
Ben vandaag gewoon geknipt thuis, maar met mondkapje en handschoenen ik en de kapper,dan vind ik dat prima kunnenquote:Op woensdag 8 april 2020 14:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Fijn dat zoveel mensen zich aan de maatregelen blijft houden.
Diegene die dat niet doen vallen meteen op. Thuiskappers in Amsterdam nemen het risico.
Hoe reageer jij als je opeens je collega, vriend of vriendin met een geknipt kapsel ziet.
Je hebt altijd mensen die het zelf veroorzaakt hebben, dat lijkt me logisch. Maar ik denk dat er maar heel weinig kleine bedrijven deze klappen kunnen opvangen en dat is niet omdat ze 6x per jaar dicht zijn voor vakantie. Dat ieder bedrijf minstens een jaar buffer zou moeten hebben is heel mooi bedacht, maar gewoon niet haalbaar voor 95%.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nouja, je kan er wel uit opmaken dat het goed gaat met iemand.
Ik frons wel mijn wenkbrouwen als ik hoor dat iemand bijna uit huis gezet wordt na een maand geen geld maar afgelopen jaar 6x op vakantie gegaan.
Iedereen mag zelf weten waar hij zijn verdiende geld aan uit geeft maar ik mag het wel onverstandig vinden als mensen geen buffer hebben in sommige gevallen of boven hun stand leven.
Des te minder reden om te klagen dan jan modaal die krap zit nu.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:53 schreef skrn het volgende:
[..]
Precies, in loondienst moet je heel wat afstaan.
Als ZZP moet je dat zelf regelen.
In Nederland zeer belangrijk een nette uitstraling en prima geknipt.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:55 schreef jigggy het volgende:
[..]
Ben vandaag gewoon geknipt thuis, maar met mondkapje en handschoenen ik en de kapper,dan vind ik dat prima kunnen
Sorry vergeten bij te zetten, Zweden.quote:
Een tuin die gebouwd is voor een bepaald soort bloemen kun je niet zomaar aanpassen naar een andere teelt.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:44 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Stap je over op Regering cannabis/wiet .aan vraag indienen te Den Haag.
In welke branche zit jij om dit te kunnen opperen voor en over ondernemers?quote:Op woensdag 8 april 2020 14:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Des te minder reden om te klagen dan jan modaal die krap zit nu.
Buffer hebben is ondernemen 101. Nee niemand zag dit aankomen, zelfs ondernemers niet maar je kan ook een auto ongeluk krijgen en een buffer nodig hebben, dus weinig excuus, uitzonderingen daar gelaten.
Begrafenissen en crematies zijn ook top voor de omzet natuurlijk!quote:Op woensdag 8 april 2020 14:42 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik heb geen bedrijf, mijn werkgever wel
Ja, bloemen.
Al komen nu heel zachtjes aan wel weer wat ordertjes binnen, hopen dat dat doorzet.
quote:Op woensdag 8 april 2020 14:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Begrafenissen en crematies zijn ook top voor de omzet natuurlijk!
Ik klaag niet, maar vind wel dat je als ZZPer een buffer moet aanhouden die groter is dan een werknemer met een modaal salaris.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Des te minder reden om te klagen dan jan modaal die krap zit nu.
Buffer hebben is ondernemen 101. Nee niemand zag dit aankomen, zelfs ondernemers niet maar je kan ook een auto ongeluk krijgen en een buffer nodig hebben, dus weinig excuus, uitzonderingen daar gelaten.
Ik zal vanavond in een topic een voorrekenen waarom al te voorzichtige gezonde mensen juist levens kosten.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, ook gezonde mensen moeten voorzichtig zijn. Even voor de zekerheid, straks denken mensen dat dit serieus is.
Dat is inderdaad jammer. Denk geef even een tip.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:58 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Een tuin die gebouwd is voor een bepaald soort bloemen kun je niet zomaar aanpassen naar een andere teelt.
En de teelt waar ik in zit is een éénjarige teelt, dus de planten voor maart 2021 staan al gepoot.
Waar, maar wel een beetje cru.quote:
In dezelfde categorie zie ik over een jaar of 20-30 nog wel een enorm probleem ontstaan voor mensen die nu geen pensioen opbouwen (of omdat werkgever dit niet regelt zoals bij veel startups het geval is, of omdat ze ondernemer zijn)quote:Op woensdag 8 april 2020 14:53 schreef skrn het volgende:
[..]
Precies, in loondienst moet je heel wat afstaan.
Als ZZP moet je dat zelf regelen.
Sorry, ik moest lachenquote:Op woensdag 8 april 2020 14:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Begrafenissen en crematies zijn ook top voor de omzet natuurlijk!
quote:
quote:
Ja ok maar ik was eigenlijk serieusquote:
Oh, ik zag juist onderzoeken dat het wel zo is. Nja, meer UV straling en hogere luchtvochtigheid iig.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is al wetenschappelijk onderzocht en ontkracht.
Edit: Uiteraard, bel met je huisarts..quote:Op woensdag 8 april 2020 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Heb al 4-5 weken last van allerlei symptomen die elkaar afwisselen zoals keelpijn, hoofdpijn, vermoeidheid, verkouden, buikpijn, maagpijn... maar de grote drie (koorts, droge hoest en moeilijke ademhaling/druk op de borst) blijven almaar uit. Dan moet ik concluderen geen corona maar het duurt allemaal zo lang dat ik er een beetje para van wordt
Bel anders de huisarts even.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Heb al 4-5 weken last van allerlei symptomen die elkaar afwisselen zoals keelpijn, hoofdpijn, vermoeidheid, verkouden, buikpijn, maagpijn... maar de grote drie (koorts, droge hoest en moeilijke ademhaling/druk op de borst) blijven almaar uit. Dan moet ik concluderen geen corona maar het duurt allemaal zo lang dat ik er een beetje para van wordt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
Heeft geen nut denk ik. Die houden af totdat het echt escaleert met die drie belangrijkste symptomen. Nu kan ik het advies wel raden: blijf thuis.quote:
Ahh, joy 🥳quote:Op woensdag 8 april 2020 15:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zal vanavond in een topic een voorrekenen waarom al te voorzichtige gezonde mensen juist levens kosten.
Nou, nee. Zie de spoiler. Het kan net zo goed iets heel anders zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Heeft geen nut denk ik. Die houden af totdat het echt escaleert met die drie belangrijkste symptomen. Nu kan ik het advies wel raden: blijf thuis.
quote:Op woensdag 8 april 2020 15:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou, nee. Zie de spoiler. Het kan net zo goed iets heel anders zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inderdaad daarom spoilerHallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
Als iedereen besmetting zou vermijden, dan zouden de aantallen snel zakken tot een niveau waar je heel wat maatregelen kan opheffen en de verspreiding met contact tracing onder controle kan houden. Maar als het gedrag van "gezonde mensen" dat onmogelijk maakt kan het nog meer dan een jaar duren.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zal vanavond in een topic een voorrekenen waarom al te voorzichtige gezonde mensen juist levens kosten.
Collega's, die in die het heuvelland wonen, klagen al jaren steen en been over de enorme aantallen motorrijders en wielrenners tijdens weekenden. Groot gelijk dat men dat gebied afsluit. Na de coronacrisis zou men op zondagen bijvoorbeeld prima motorrijverboden in kunnen gaan stellen, net als in de Eiffel.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:58 schreef Red_85 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-vier-dagen-op-slot
Slim zeg.
Nu gaat zeker iedereen naar de meubelboulevard elkaar aansteken.
Dit verzin je toch niet?
Iedere keer weer een stapje verder om de vrijheden af te nemen totdat er helemaal niets meer over is.
En wederom geen einddatum. 'ja misschien, maar we kijken nog wel even'.
Zo werkt de WW helaas niet, als je die niet direct aanvraagt dan krijg je hem later ook niet meer.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:16 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Eerst je eigen vermogen/inkomen gebruiken, pas als je onder de 10000 euro zakt, mag je je handje ophouden.
Dat is voor de bijstand zo. De WW heb je zelf opgebouwd.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:16 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Eerst je eigen vermogen/inkomen gebruiken, pas als je onder de 10000 euro zakt, mag je je handje ophouden.
Ze lullen langs elkaar heen, want ze willen informatie voor andere doelen.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Die Azarkan praat even gigantisch dom. De manier die Baudet voorstelt is ook de manier die het RIVM gebruikt, steekproefgewijs.
Maar dat gaat echt niet gebeuren. En al zou dat zelfs lukken in Nederland, dan hoeft er nadat de grenzen weer open gaan maar 1 iemand met Corona binnen te lopen en het begint weer opnieuw. Groepsimmuniteit is de enige duurzame oplossing. En daarvoor moeten gezonde mensen Corona krijgen.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als iedereen besmetting zou vermijden, dan zouden de aantallen snel zakken tot een niveau waar je heel wat maatregelen kan opheffen en de verspreiding met contact tracing onder controle kan houden. Maar als het gedrag van "gezonde mensen" dat onmogelijk maakt kan het nog meer dan een jaar duren.
Heb ik ook, laatste paar dagen geen last meer van gehad. In ieder geval goed je temperatuur blijven meten, want volgens mij zijn er geen Coronapatienten met problemen die geen koorts hebben.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Maar daar is dat onderzoek van bloeddonors voor bedoeld. En je kan ook info uit andere landen gebruiken.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Die Azarkan praat even gigantisch dom. De manier die Baudet voorstelt is ook de manier die het RIVM gebruikt, steekproefgewijs.
Gewoon even de hoofdschakelaar 5 minuten uit doen, vervolgens tel je de mensen met een blauwe kop, dat is het aantal beademend.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ben nu bezig met het 2TWNTY4 systeem. Ik moet invullen hoeveel CoViD bedden we op de kliniek beschikbaar hebben. En dan een onderscheid maken tussen beademd en niet-beademd. (dit gaat dus niet over de IC)
@:arts-assistent wat vinden we hiervan?
Die echt jaren gaat duren en ook social distancing nodig is. Ik vroeg je eerder naar je bron over die 2 jaar, nogmaals; bron voor 2 jaar?quote:Op woensdag 8 april 2020 15:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit is de enige duurzame oplossing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |