Dat ligt maar net aan het kapsel natuurlijk.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Fijn dat zoveel mensen zich aan de maatregelen blijft houden.
Diegene die dat niet doen vallen meteen op. Thuiskappers in Amsterdam nemen het risico.
Hoe reageer jij als je opeens je collega, vriend of vriendin met een geknipt kapsel ziet.
Schijn bedriegt nogal eens. Jij weet niet wat er achter voordeuren speelt. Dit is volgens mij echt typisch Nederlands, als de buurman een nieuwe auto heeft weet heel de buurt binnen no-time wat 'ie gekost heeft en trekt er conclusies uit. Verschrikkelijk is dat.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als jij gewoon altijd een jaar buffer achter de hand hebt kan dit overbruggen.
Dat geldt ook prive voor je eigen vaste lasten.
Tuurlijk is het niet voor iedereen mogelijk maar als je goed geld gemaakt hebt jaren lang ligt het toch echt aan jezelf.
[..]
Nibud adviseert (althans was vroeger zo) een buffer van 5-10k.
Dek je niet alles maandenlang mee maar je ligt ook niet na 3 weken om.
Kijk als je een startende ondernemer bent of in een zware branche zit dan kan je ergens nog begrip voor opbrengen.
Zelfde geldt voor bv iemand met minimumloon of een alleenstaande moeder, of mebsen die net een huis gekocht hebben.
Maar bv een sector als de bouw of toerisme.
Heel veel goud geld verdiend afgelopen jaren. Dan moet je niet na 3 weken wankelen.
Als jij 2/3x modaal verdiend hebt en nu een maand zonder inkomen zit en gelijk krap zit plaatst men ook terecht vraagtekens bij hoe je met geld om gaat.
quote:Op woensdag 8 april 2020 14:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan het kapsel natuurlijk.
[..]
[..]
quote:
Die App's zijn toch wel de natte droom van D66 Ollongren.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:35 schreef Vallon het volgende:
Gratis idee: Ik zie marktkansen voor een fluisterAPP zodat je op 1.5m afstand toch samen kunt smoezen.
Waar is daar?quote:Op woensdag 8 april 2020 14:48 schreef hollandia02 het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn ze daar gestopt ofzo met testen? Extreme daling.
Maar als ik (in loondienst) mijn baan verlies heb ik recht op WW, waar ik via premies al jaren voor betaald heb.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Benieuwd naar de spaarrekening van de users die hier over de buffer van ondernemers beginnen en hoelang zij het vol gaan houden als het inkomen ineens voor een paar maanden 0 is.
Nouja, je kan er wel uit opmaken dat het goed gaat met iemand.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Schijn bedriegt nogal eens. Jij weet niet wat er achter voordeuren speelt. Dit is volgens mij echt typisch Nederlands, als de buurman een nieuwe auto heeft weet heel de buurt binnen no-time wat 'ie gekost heeft en trekt er conclusies uit. Verschrikkelijk is dat.
Precies, in loondienst moet je heel wat afstaan.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:51 schreef Lafoy het volgende:
Ik snap dat dit niet voor elke ondernemer of ZZP'er (veel schijnZZPers of mensen die in een branche werken waar loondienst vaak geen optie is, of omdat je net start met ondernemen) mogelijk is, maar er wordt natuurlijk wel geacht om buffers te hebben in mindere tijden. En natuurlijk is de overheid nu met diverse compensatieregelingen gekomen.
Ja daarom zette ik ook expres 0, de WW even buiten beschouwing gelaten. Want je hebt gelijk, in principe houd je altijd een deel van je inkomen. Maar wilde even hypothetisch stellen wat als jouw inkomen compleet 0 wordt.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:51 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Maar als ik (in loondienst) mijn baan verlies heb ik recht op WW, waar ik via premies al jaren voor betaald heb.
Ik snap dat dit niet voor elke ondernemer of ZZP'er (veel schijnZZPers of mensen die in een branche werken waar loondienst vaak geen optie is, of omdat je net start met ondernemen) mogelijk is, maar er wordt natuurlijk wel geacht om buffers te hebben in mindere tijden. En natuurlijk is de overheid nu met diverse compensatieregelingen gekomen.
Overigens vind ik het nog schandaliger dat een aantal grote bedrijven (Hema, Amazon, Action) nu opeens zielig gaan zitten doen en huurbazen, leveranciers en de overheid onder druk gaan zetten terwijl het de kleinere ondernemers zijn die misschien harder getroffen worden en deze pressiemiddelen niet hebben.
Ben vandaag gewoon geknipt thuis, maar met mondkapje en handschoenen ik en de kapper,dan vind ik dat prima kunnenquote:Op woensdag 8 april 2020 14:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Fijn dat zoveel mensen zich aan de maatregelen blijft houden.
Diegene die dat niet doen vallen meteen op. Thuiskappers in Amsterdam nemen het risico.
Hoe reageer jij als je opeens je collega, vriend of vriendin met een geknipt kapsel ziet.
Je hebt altijd mensen die het zelf veroorzaakt hebben, dat lijkt me logisch. Maar ik denk dat er maar heel weinig kleine bedrijven deze klappen kunnen opvangen en dat is niet omdat ze 6x per jaar dicht zijn voor vakantie. Dat ieder bedrijf minstens een jaar buffer zou moeten hebben is heel mooi bedacht, maar gewoon niet haalbaar voor 95%.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nouja, je kan er wel uit opmaken dat het goed gaat met iemand.
Ik frons wel mijn wenkbrouwen als ik hoor dat iemand bijna uit huis gezet wordt na een maand geen geld maar afgelopen jaar 6x op vakantie gegaan.
Iedereen mag zelf weten waar hij zijn verdiende geld aan uit geeft maar ik mag het wel onverstandig vinden als mensen geen buffer hebben in sommige gevallen of boven hun stand leven.
Des te minder reden om te klagen dan jan modaal die krap zit nu.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:53 schreef skrn het volgende:
[..]
Precies, in loondienst moet je heel wat afstaan.
Als ZZP moet je dat zelf regelen.
In Nederland zeer belangrijk een nette uitstraling en prima geknipt.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:55 schreef jigggy het volgende:
[..]
Ben vandaag gewoon geknipt thuis, maar met mondkapje en handschoenen ik en de kapper,dan vind ik dat prima kunnen
Sorry vergeten bij te zetten, Zweden.quote:
Een tuin die gebouwd is voor een bepaald soort bloemen kun je niet zomaar aanpassen naar een andere teelt.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:44 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Stap je over op Regering cannabis/wiet .aan vraag indienen te Den Haag.
In welke branche zit jij om dit te kunnen opperen voor en over ondernemers?quote:Op woensdag 8 april 2020 14:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Des te minder reden om te klagen dan jan modaal die krap zit nu.
Buffer hebben is ondernemen 101. Nee niemand zag dit aankomen, zelfs ondernemers niet maar je kan ook een auto ongeluk krijgen en een buffer nodig hebben, dus weinig excuus, uitzonderingen daar gelaten.
Begrafenissen en crematies zijn ook top voor de omzet natuurlijk!quote:Op woensdag 8 april 2020 14:42 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik heb geen bedrijf, mijn werkgever wel
Ja, bloemen.
Al komen nu heel zachtjes aan wel weer wat ordertjes binnen, hopen dat dat doorzet.
quote:Op woensdag 8 april 2020 14:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Begrafenissen en crematies zijn ook top voor de omzet natuurlijk!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |