Heb ik ook, laatste paar dagen geen last meer van gehad. In ieder geval goed je temperatuur blijven meten, want volgens mij zijn er geen Coronapatienten met problemen die geen koorts hebben.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Heb al 4-5 weken last van allerlei symptomen die elkaar afwisselen zoals keelpijn, hoofdpijn, vermoeidheid, verkouden, buikpijn, maagpijn... maar de grote drie (koorts, droge hoest en moeilijke ademhaling/druk op de borst) blijven almaar uit. Dan moet ik concluderen geen corona maar het duurt allemaal zo lang dat ik er een beetje para van wordt
Maar daar is dat onderzoek van bloeddonors voor bedoeld. En je kan ook info uit andere landen gebruiken.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Die Azarkan praat even gigantisch dom. De manier die Baudet voorstelt is ook de manier die het RIVM gebruikt, steekproefgewijs.
Gewoon even de hoofdschakelaar 5 minuten uit doen, vervolgens tel je de mensen met een blauwe kop, dat is het aantal beademend.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ben nu bezig met het 2TWNTY4 systeem. Ik moet invullen hoeveel CoViD bedden we op de kliniek beschikbaar hebben. En dan een onderscheid maken tussen beademd en niet-beademd. (dit gaat dus niet over de IC)
@:arts-assistent wat vinden we hiervan?
Die echt jaren gaat duren en ook social distancing nodig is. Ik vroeg je eerder naar je bron over die 2 jaar, nogmaals; bron voor 2 jaar?quote:Op woensdag 8 april 2020 15:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit is de enige duurzame oplossing.
Of eventueel een vaccin.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die echt jaren gaat duren en ook social distancing nodig is. Ik vroeg je eerder naar je bron over die 2 jaar, nogmaals; bron voor 2 jaar?
Dat heeft met het R getal te maken, als dat 2 is ben je er in paar maanden vanaf. Zet je het op bijvoorbeeld 0.3 dan besmet een positief iemand om de 3 dagen 1 nieuw persoon. Ja dan gaat het niet zo hard.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die echt jaren gaat duren en ook social distancing nodig is. Ik vroeg je eerder naar je bron over die 2 jaar, nogmaals; bron voor 2 jaar?
Ja, dat zou de redding zijn, maar dat heeft niet zoveel met groepsimmuniteit te maken. Vaccin zal er (waarschijnlijk) veel eerder zijn voor je groepsimmuniteit zal bereiken.quote:
Als dat 2 is lopen je IC's nog steeds over toch?quote:Op woensdag 8 april 2020 15:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heeft met het R getal te maken, als dat 2 is ben je er in paar maanden vanaf. Zet je het op bijvoorbeeld 0.3 dan besmet een positief iemand om de 3 dagen 1 nieuw persoon. Ja dan gaat het niet zo hard.
Moet idd nog even een thermometer kopen voor de zekerheid. Alleen nog altijd weinig voorraad online helaas.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb ik ook, laatste paar dagen geen last meer van gehad. In ieder geval goed je temperatuur blijven meten, want volgens mij zijn er geen Coronapatienten met problemen die geen koorts hebben.
Precies dat dus! Onbegrijpelijk dat velen dat hier niet begrijpen, die verwachten dat je met 'van dag tot dag leven' een duurzame stabiele toekomst op kunt bouwenquote:Op woensdag 8 april 2020 14:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als jij gewoon altijd een jaar buffer achter de hand hebt kan dit overbruggen.
Dat geldt ook prive voor je eigen vaste lasten.
Tuurlijk is het niet voor iedereen mogelijk maar als je goed geld gemaakt hebt jaren lang ligt het toch echt aan jezelf.
[..]
Nibud adviseert (althans was vroeger zo) een buffer van 5-10k.
Dek je niet alles maandenlang mee maar je ligt ook niet na 3 weken om.
Kijk als je een startende ondernemer bent of in een zware branche zit dan kan je ergens nog begrip voor opbrengen.
Zelfde geldt voor bv iemand met minimumloon of een alleenstaande moeder, of mebsen die net een huis gekocht hebben.
Maar bv een sector als de bouw of toerisme.
Heel veel goud geld verdiend afgelopen jaren. Dan moet je niet na 3 weken wankelen.
Als jij 2/3x modaal verdiend hebt en nu een maand zonder inkomen zit en gelijk krap zit plaatst men ook terecht vraagtekens bij hoe je met geld om gaat.
Ik woon er en ik snap het wel, vooral omdat hier de besmettingscijfers niet mild zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Collega's, die in die het heuvelland wonen, klagen al jaren steen en been over de enorme aantallen motorrijders en wielrenners tijdens weekenden. Groot gelijk dat men dat gebied afsluit. Na de coronacrisis zou men op zondagen bijvoorbeeld prima motorrijverboden in kunnen gaan stellen, net als in de Eiffel.
Ik hoop het wel iig.en vele met mij.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, dat zou de redding zijn, maar dat heeft niet zoveel met groepsimmuniteit te maken. Vaccin zal er (waarschijnlijk) veel eerder zijn voor je groepsimmuniteit zal bereiken.
Zeker, want op moment dat je 1 miljoen besmettingen hebt, heb je er de volgende dag dus 3 miljoen.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Als dat 2 is lopen je IC's nog steeds over toch?
Daarom is dat dus geen optie, lijkt mij.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zeker, want op moment dat je 1 miljoen besmettingen hebt, heb je er de volgende dag dus 3 miljoen.
Dat is ook de reden van deze lockdown, het punt is alleen, hoeveel besmettingen hadden we op het punt van de lockdown? Had je er 50.000 of 200.000 een week voor de lockdown, als R toen 3 was maakt dat enorm uit.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Daarom is dat dus geen optie, lijkt mij.
Volgens mij zegt het R-getal het aantal besmettingen per corona-patient in totaal, en dus niet per dag.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heeft met het R getal te maken, als dat 2 is ben je er in paar maanden vanaf. Zet je het op bijvoorbeeld 0.3 dan besmet een positief iemand om de 3 dagen 1 nieuw persoon. Ja dan gaat het niet zo hard.
Nee.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zeker, want op moment dat je 1 miljoen besmettingen hebt, heb je er de volgende dag dus 3 miljoen.
Sowieso, of een medicijn wat het effect van corona reduceert tot een lichte griep?quote:Op woensdag 8 april 2020 15:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, dat zou de redding zijn, maar dat heeft niet zoveel met groepsimmuniteit te maken. Vaccin zal er (waarschijnlijk) veel eerder zijn voor je groepsimmuniteit zal bereiken.
Heeft niemand gezegd.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:37 schreef delano.888 het volgende:
https://www.nu.nl/achterk(...)a-in-ziekenhuis.html
"Kinderen kunnen het niet krijgen"
In het begin wel, heel veel.quote:
Wie claimt dat dan?quote:Op woensdag 8 april 2020 15:37 schreef delano.888 het volgende:
Eenjarig zoontje Tijl Beckand kwam met corona in ziekenhuis
Ja klopt ik had het idd ook net zelf opgezocht, maar principe blijft ongeveer gelijk.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:34 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Volgens mij zegt het R-getal het aantal besmettingen per corona-patient in totaal, en dus niet per dag.
/edit: even opgezocht 'het gemiddelde aantal mensen dat door één ziek persoon besmet raakt.'.
Kinderen kunnen het krijgen en op een uitzondering daar gelaten valt hun ziekteverloop reuze mee.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:37 schreef delano.888 het volgende:
Eenjarig zoontje Tijl Beckand kwam met corona in ziekenhuis
Ze hebben volgens mij gezegt: Kinderen lijken minder vatbaar.quote:
Eerder zoiets iddquote:Op woensdag 8 april 2020 15:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze hebben volgens mij gezegt: Kinderen lijken minder vatbaar.
Ik zat eraan te denken om die kinderen buiten les te geven.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kinderen kunnen het krijgen en op een uitzondering daar gelaten valt hun ziekteverloop reuze mee.
Vraagteken is, kunnen kinderen het verspreiden?
Logischerwijs is het antwoord ja.
Wat mij zorgen geeft hoe onderwijs uiteindelijk op gang moet komen weer.
Er is niet meer veel dood te gaan daar.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:41 schreef Grishenko_ het volgende:
Heeft Italië trouwens "maar" 71 doden vandaag?
Mwa, in jouw geval zou iemand die besmet is in 14 dagen zo'n 4.7 miljoen mensen besmettenquote:Op woensdag 8 april 2020 15:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja klopt ik had het idd ook net zelf opgezocht, maar principe blijft ongeveer gelijk.
Stress maakt meer kapot dan je lief is. (Eventueel Corona)quote:Op woensdag 8 april 2020 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Heb al 4-5 weken last van allerlei symptomen die elkaar afwisselen zoals keelpijn, hoofdpijn, vermoeidheid, verkouden, buikpijn, maagpijn... maar de grote drie (koorts, droge hoest en moeilijke ademhaling/druk op de borst) blijven almaar uit. Dan moet ik concluderen geen corona maar het duurt allemaal zo lang dat ik er een beetje para van wordt
Zij komen normaliter rond 18.00 met een update.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:41 schreef Grishenko_ het volgende:
Gisteren nog ruim 600 doden..quote:Op woensdag 8 april 2020 15:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is niet meer veel dood te gaan daar.
heheh superspreaderquote:Op woensdag 8 april 2020 15:43 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Mwa, in jouw geval zou iemand die besmet is in 14 dagen zo'n 4.7 miljoen mensen besmetten
zal ook wel eens tijd worden.....die zitten al een maand in lockdown nu ?quote:Op woensdag 8 april 2020 15:41 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik hoorde uit betrouwbare bron dat ze voor het gemak alleen nog levende mensen tellen omdat dat sneller gaat.quote:
https://bnonews.com/index(...)t-coronavirus-cases/quote:Op woensdag 8 april 2020 15:43 schreef influcted het volgende:
[..]
Zij komen normaliter rond 18.00 met een update.
Kunnen achterstallige zijn van gister die later zijn toegevoegd + de aanpassing om 18.00.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:45 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
https://bnonews.com/index(...)t-coronavirus-cases/
Hier staat dat Italië 71 doden heeft. Maar goed, Amerika heeft er maar 8, dus wellicht wordt het later op de dag aangepast.
Hoe kan het dat wij het dan zo 'relatief' goed doen ?quote:Op woensdag 8 april 2020 15:46 schreef influcted het volgende:
[..]
Kunnen achterstallige zijn van gister die later zijn toegevoegd + de aanpassing om 18.00.
Denk dat we vooral moeten kijken naar de UK waar het ook ontzettend mis gaat
Omdat die denken dat ze boven de rest staan.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:47 schreef xminator het volgende:
Waarom zijn er zoveel hoestende boomers die naar winkels en shit gaan?
Ademhaling verspreidt het virus, dat heeft dan geen zin. Bovendien regent het vaker dan het mooi weer is.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zat eraan te denken om die kinderen buiten les te geven.
Weet je hoe laat de cijfers van UK zijn? En die van Frankrijk? Laatstgenoemde moet echt gaan dalen tov gisteren...quote:Op woensdag 8 april 2020 15:46 schreef influcted het volgende:
[..]
Kunnen achterstallige zijn van gister die later zijn toegevoegd + de aanpassing om 18.00.
Denk dat we vooral moeten kijken naar de UK waar het ook ontzettend mis gaat
Hele goeie vraag inderdaad. Ben er zelf ook erg benieuwd naar en hoop dat het niet door laks tellen is of men geen autopsie pleegt/retroactief testen. Want heel eerlijk; als wij rond deze aantallen blijven doen wij het inderdaad goed.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hoe kan het dat wij het dan zo 'relatief' goed doen ?
Kan niet, is toch onlogisch dat ze ineens dalen van 5/600 naar 71?quote:Op woensdag 8 april 2020 15:41 schreef Grishenko_ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |