Ja, want die hebben dit probleem nietquote:Op woensdag 8 april 2020 13:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dan komen er nog meer Nederlanders naar België om geneeskunde te studeren?
Ziekenhuisopnames, daar gaat het momenteel om..quote:
Dat was sarcastisch commentaar op het feit dat België al 45 jaar opdraait voor de Nederlandse bezuinigingen op onderwijs. (nuancering: enkel voor (dier)geneeskunde)quote:Op woensdag 8 april 2020 13:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, want die hebben dit probleem niet![]()
Aldus een VVD-premier. Dat er maatregels zijn genomen is hartstikke goed, ook als het ten koste gaat van een gedeelte van de economie. Rutte wil er in ieder geval ook niet van verantwoordelijk zijn dat die gedeelte van een economie (dat goed is op te vangen) zich verlegt naar een abominabel gedeelte (dat niet meer op te vangen is). Je gaf zelf al aan wat de impact van die keuze zal zijn. Rutte zal daar op een gegeven moment op moeten terugkomen.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rutte wil niet in zijn regeerperiode belden op tv van overvolle ic’s waar de lijken op de vloer liggen. Die doden van de lockdown zijn minder zichtbaar.
Het alternatief is dat je de geheel drie maanden thuis moet blijven.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:18 schreef quirina het volgende:
Manager:
“Ja doei je gaat niet twee weken thuisblijven omdat die klote app dat gaat aangeven”
Dat is toch ook dalende?quote:Op woensdag 8 april 2020 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames, daar gaat het momenteel om..
En dat allemaal onder het mom van Volksgezondheid en Veiligheid en het hele land loopt er als een mak lammetje achterna.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:58 schreef Red_85 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-vier-dagen-op-slot
Slim zeg.
Nu gaat zeker iedereen naar de meubelboulevard elkaar aansteken.
Dit verzin je toch niet?
Iedere keer weer een stapje verder om de vrijheden af te nemen totdat er helemaal niets meer over is.
En wederom geen einddatum. 'ja misschien, maar we kijken nog wel even'.
Ah, ja ik weet niet hoe dat zit, Nederland heeft natuurlijk ook heel veel buitenlandse studenten.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat was sarcastisch commentaar op het feit dat België al 45 jaar opdraait voor de Nederlandse bezuinigingen op onderwijs.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafiekenquote:Op woensdag 8 april 2020 14:00 schreef NoNickOne het volgende:
Is er een overzicht van daling per dag?
Nee, vandaag niet althans.quote:
het is erger geweestquote:Op woensdag 8 april 2020 14:02 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zondag 115, maandag 101, gisteren een pak meer en nu 147. Ik vind dit niet echt een daling.
Dat van gisteren heeft te maken met een registratielag. Je kan beter kijken naar grafieken, die worden wel bijgewerkt met juiste aantallen per dag.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:02 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zondag 115, maandag 101, gisteren een pak meer en nu 147. Ik vind dit niet echt een daling.
Ik ken 2 mensen die zo geen baan meer hadden in een productiebedrijf. Mijn partner had binnen een half uur geen enkele opdracht meer en ik zit met een dichte toko. Dan ken ik nog wat mensen die één of meerdere horecabedrijven hebben.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:48 schreef Simmertje het volgende:
Ik ken in ieder geval in mijn omgeving nog niemand die zijn baan is kwijtgeraakt.
Lekker iedereen bij elkaar vegen als je continu maar meer en meer gaat afsluiten.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:59 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En dat allemaal onder het mom van Volksgezondheid en Veiligheid en het hele land loopt er als een mak lammetje achterna.
Nu al..quote:Op woensdag 8 april 2020 14:03 schreef MissionPhailed het volgende:
Ah, met een overvloed aan nostalgie herinner ik me het jaar 2019. Toen de grenzen open waren, de terrassen vol en zónder colonnes rouwwagens door de straten!
Mee eens, heb veel familie en vrienden die diep in de shit zitten momenteel..quote:Op woensdag 8 april 2020 14:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik ken 2 mensen die zo geen baan meer hadden in een productiebedrijf. Mijn partner had binnen een half uur geen enkele opdracht meer en ik zit met een dichte toko. Dan ken ik nog wat mensen die één of meerdere horecabedrijven heb.
Economisch is dit een gigantische strop voor mensen. Dat jij het niet ziet of voelt, zegt niks.
Ja, dat begrijp ik. Elke woensdag lijken de cijfers mee te vallen tov de dag ervoor, dus is het erg makkelijk om over een daling te spreken. Dinsdag is elke keer een zware dag geweest, daar moet je het ook niet mee vergelijken.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat van gisteren heeft te maken met een registratielag. Je kan beter kijken naar grafieken, die worden wel bijgewerkt met juiste aantallen per dag.
Dit zijn alleen maar de geregistreerde doden, door wijziging in het opnamebeleid/actief inpraten op ouderen zegt dat helaas steeds minder.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:02 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het hele fenomeen "vrij" is vergaan binnen een aantal weken.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:03 schreef MissionPhailed het volgende:
Ah, met een overvloed aan nostalgie herinner ik me het jaar 2019. Toen de grenzen open waren, de terrassen vol en zónder colonnes rouwwagens door de straten!
Ik ontken ook niet dat het economisch geen enorme strop is, maar we moeten niet doen alsof alles 100% plat ligt. Het is niet dat landen dit voor lol doen, als zelfs Amerika half op slot gaat zegt dat genoeg. Dus irriteer mij gewoon aan sommige mensen die zeggen dat we alles maar open moeten gooien want economie. De schade gaat veel groter zijn als straks het halve land ziek is, dat snapt elk land momenteel. Dan ga ik mij niet om laten lullen door een fucking Jort Kelder, die alleen maar eigen belang heeft.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik ken 2 mensen die zo geen baan meer hadden in een productiebedrijf. Mijn partner had binnen een half uur geen enkele opdracht meer en ik zit met een dichte toko. Dan ken ik nog wat mensen die één of meerdere horecabedrijven heb.
Economisch is dit een gigantische strop voor mensen. Dat jij het niet ziet of voelt, zegt niks.
Het aantal doden kan ook stijgen door een toenemend testbeleid.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:02 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)cases-latest-updatesquote:Amid reports that life in Wuhan, the Chinese city where the coronavirus outbreak began in December, is returning to normal, a reader has written to give his experience of the easing of the lockdown.
Although many Westerners left China at the beginning of the crisis, Mark Gaynor, who says he has lived in Wuhan for seven years, was in the city throughout the crisis. What has been widely reported as the end of Wuhan’s lockdown is somewhat different from his lived experience, he writes:
What you’ve seen happen to day is the ‘exit door’ open to allow thousands of people who have been trapped in Wuhan for 76 days to finally go home.
Life for residents of Wuhan is still more restricted than UK’s so-called lockdown. Each district is controlled by its own local authority so it’s not entirely uniform but the basics are the same.
To leave the community residence you need a green health code via an app on your phone. This is tied to your Chinese ID card and logs who you are and where you are. Your temperature is also taken.
To use the limited public transport you also need to log in and out using the app. Foreigners don’t have an ID card so they can’t use it.
Anyone returning to work also needs a special certificate verifying that the business has been given permission to restart. Otherwise you’re expected to return to your home within two hours.
Restaurants, cafes, stores, anywhere that people might gather are still closed. I can get to the supermarket five minutes walk from my apartment block, that’s all.
One hour a day exercise? No way.
So nobody should be mistaken that life in Wuhan is back to normal. And people in the UK need to think about what lockdown really means.
Als je na een paar weken al gigantische problemen hebt zat het voor de corona crisis ook al niet goed.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Nog veel te vroeg om dat te roepen..quote:
Sorry, ik heb me verkeken. Helaas heb je gelijk.quote:
Dat roep ik al weken, helaas loopt het CBS 2 weken achter met sterftecijfers, kortom we weten pas over een week of 2 hoe de oversterfte was.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dit zijn alleen maar de geregistreerde doden, door wijziging in het opnamebeleid/actief inpraten op ouderen zegt dat helaas steeds minder.
We kunnen beter naar de oversterfte kijken.
Vertel mij waarom de lijn in elk land ongeveer het zelfde gaat terwijl elk land andere maatregelen heeft?quote:Op woensdag 8 april 2020 14:05 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat het economisch geen enorme strop is, maar we moeten niet doen alsof alles 100% plat ligt. Het is niet dat landen dit voor lol doen, als zelfs Amerika half op slot gaat zegt dat genoeg. Dus irriteer mij gewoon aan sommige mensen die zeggen dat we alles maar open moeten gooien want economie. De schade gaat veel groter zijn als straks het halve land ziek is, dat snapt elk land momenteel. Dan ga ik mij niet om laten lullen door een fucking Jort Kelder, die alleen maar eigen belang heeft.
Ok, ik geef het door!quote:Op woensdag 8 april 2020 14:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je na een paar weken al gigantische problemen hebt zat het voor de corona crisis ook al niet goed.
Dat verschilt enorm per sector en hangt ook van de timing van deze crisis af dus zo zwart/wit is dat echt niet.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je na een paar weken al gigantische problemen hebt zat het voor de corona crisis ook al niet goed.
Die doden lopen als laatste achter de maatregelen aan in de cijfers, veel interessanter is aantal opnames in ziekenhuis en ICquote:Op woensdag 8 april 2020 14:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het aantal doden kan ook stijgen door een toenemend testbeleid.
Onee he, elke maandag en woenadag ee. Standbeeld voor Jaap en elke dinsdag mag hij weer in het schavot.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:05 schreef leolinedance het volgende:
We flatten de curve!
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Het lek is boven
Waarom happenquote:Op woensdag 8 april 2020 14:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Onee he, elke maandag en woenadag ee. Standbeeld voor Jaap en elke dinsdag mag hij weer in het schavot.
Het halve land zal op zeker moment toch ziek moeten worden. Dat kunnen we binnen 6 weken afronden of binnen 2 jaar. De schade is in het laatste geval het grootste.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:05 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat het economisch geen enorme strop is, maar we moeten niet doen alsof alles 100% plat ligt. Het is niet dat landen dit voor lol doen, als zelfs Amerika half op slot gaat zegt dat genoeg. Dus irriteer mij gewoon aan sommige mensen die zeggen dat we alles maar open moeten gooien want economie. De schade gaat veel groter zijn als straks het halve land ziek is, dat snapt elk land momenteel. Dan ga ik mij niet om laten lullen door een fucking Jort Kelder, die alleen maar eigen belang heeft.
De jarenlange betuttelingen van cafés vanuit de overheid hebben ook niet geholpen nee.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Desalniettemin.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die doden lopen als laatste achter de maatregelen aan in de cijfers, veel interessanter is aantal opnames in ziekenhuis en IC
Dus volgens jou kunnen we de ziepkenhuisopnames dan ook al nier serieus nemen. Blijft weinig over zo.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dit zijn alleen maar de geregistreerde doden, door wijziging in het opnamebeleid/actief inpraten op ouderen zegt dat helaas steeds minder.
We kunnen beter naar de oversterfte kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |