Oh. Bedankt voor de info.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:48 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Spanje 505.990 km²
Italië 301.338 km²
New York (stad) 783,8 km²
Niet zo gek hè.
Dat is juist hét probleem bij ICT bij de Nederlandse overheid: elke keer het wiel zelf opnieuw willen uitvinden en daarnaast het enorme gat in vertaalslag in wat nodig is voor de werkvloer en wat er verteld wordt aan de uitvoerder door mensen die de werkvloer niet kennen en inhoudelijk niet sterk genoeg zijn op ICT-gebied.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:30 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja dat ook, we hoeven toch het wiel niet opnieuw uit te vinden. zou in principe gewoon uit te rollen moeten zijn hier.
Dan laat maar eens die cijfers zien voor de stad New York.quote:
klopt, hoe meer ik er nu over nadenk hoe meer ik het idee heb dat ze dit niet voor elkaar kunnen krijgen.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is juist hét probleem bij ICT bij de Nederlandse overheid: elke keer het wiel zelf opnieuw willen uitvinden en daarnaast het enorme gat in vertaalslag in wat nodig is voor de werkvloer en wat er verteld wordt aan de uitvoerder door mensen die de werkvloer niet kennen en inhoudelijk niet sterk genoeg zijn op ICT-gebied.
Dat denk ik niet. Dat ging maar over 350 mln of zo. Peanuts bij de fondsen die nu verdeeld worden (volgens onbegrijpelijke verdeelsleutels).quote:Op woensdag 8 april 2020 08:49 schreef Fukushima het volgende:
[..]
had dat niet te maken met die speciale pandemie bonds die zouden moeten uitbetalen als er een pandemie uitgeroepen zou worden vóór 1 juni.
Gelukkig letten wij wel op.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:52 schreef Fukushima het volgende:
ik had niet door dat ik de laatste had
ik ben eigenlijk gewoon keihard aan het werk natuurlijk.quote:
Die VPN-beheerder ben ik zelf. Als ik mijzelf al niet meer mag vertrouwen...quote:Op woensdag 8 april 2020 08:44 schreef DarkY.NL het volgende:
[..]
het zal echt wel getest gaan worden tochen als iemand al een VPN app vertrouwt (en hiermee dus ook de beheerders).. dan komt het wel goed toch
Dus iedereen is verplicht een smartphone met mobiel internet te hebben, en die ook nog eens altijd opgeladen is?quote:Op woensdag 8 april 2020 08:55 schreef quirina het volgende:
Nou die app gaat gewoon verplicht worden zie ik net op wnl. Het is in het belang van de volksgezondheid dus de regering mag het afdwingen want dat schijnt in de wet te staan.
maar jij hebt die dus al ergens anders geupload?quote:Op woensdag 8 april 2020 08:56 schreef houdafstand het volgende:
OMT-advies van gisteren:
https://www.tweedekamer.n(...)20OMT%20COVID-19.pdf
Jaap en Diederik beginnen vandaag al om 9.30 uur (i.p.v. 10 uur).
De Powerpoint-presentaties... houd deze site in de gaten: https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2020A01496 .
Een uur geleden stond de Powerpoint-presentatie van Gommers er al op (hij is bang dat verpleegkundigen/artsen een burn-out krijgen, als zij geen vakantiedagen kunnen opnemen) , maar die is inmiddels weer verwijderd.
en GPS en bluetooth altijd aan.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dus iedereen is verplicht een smartphone met mobiel internet te hebben, en die ook nog eens altijd opgeladen is?
Lul toch niet zo stom zeg.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:55 schreef quirina het volgende:
Nou die app gaat gewoon verplicht worden zie ik net op wnl. Het is in het belang van de volksgezondheid dus de regering mag het afdwingen want dat schijnt in de wet te staan. Dus maak je borst maar nat! Wat ik dan verder niet snap in Korea, China, Taiwan lopen mensen verplicht met die app op hun telefoon met verplichte mondkapjes op en worden verplicht overal met een scan de temperatuur gecontroleerd. Maar wij mogen geen beschermende middelen dragen zoals mondkapjes om verspreiding in te dammen! Het gewone volk hoeft niet veilig te zijn.handjes wassen en afstand houden is genoeg hoor.. Zorgverleners hoeven ook geen mondkapjes! Nee hoor zolang een zorgverlener geen koorts heeft mogen ze best “verkouden” opa en oma gaan verzorgen. Nee wij moeten handjes wassen, anderhalve meter afstand houden en continue op onze telefoons gaan kijken of de Corona radar afgaat. Want het is zo fijn voor de ggd vooral om alles te meten en te weten...
Je gaat niet zonder kunnen in ieder geval en er zijn voldoende smartphones in omloop zodat de regering.. oh nee . De GGD het volk kan monitoren.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dus iedereen is verplicht een smartphone met mobiel internet te hebben, en die ook nog eens altijd opgeladen is?
Toch knap om een actief militair te zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog als die pas in 1946 is geborenquote:Countryzanger John Prine (73) gestorven aan corona
De Amerikaanse country- en folkzanger John Prine is overleden aan de gevolgen van het coronavirus. De songwriter werd bekend met zijn melancholische gitaarliedjes en haalde met meer dan tien platen de Amerikaanse hitlijsten. Hij zou in februari optreden in Paradiso. Dat optreden werd vanwege het coronavirus verplaatst naar de zomer.
Prine begon zijn carrière als militair en diende tijdens de Tweede Wereldoorlog in West-Duitsland. Daarna keerde hij terug naar de VS en werd postbode in Chicago. Zingen en gitaarspelen deed hij eerst vooral als hobby. Later zei hij in een interview dat hij tijdens zijn postrondes veel liedjes bedacht.
Bob Dylan noemde Prine ooit als een van zijn favoriete artiesten. "Prines werk is van een existentialisme dat zo puur is als Proust (bekende Franse intellectueel en schrijver, red). Hij voert je in gedachten naar de Midwest. En schrijft ook nog eens prachtige liedjes", zei Dylan in 2009.
https://nos.nl/liveblog/2(...)acht-door-op-ic.html
quote:Op woensdag 8 april 2020 08:58 schreef Adames het volgende:
De overheid die een app gaat ontwikkelen. Die hoef je pas over 3 jaar bugvrij te verwachten. En dat is dan nog erg optimistisch.
De Jonge had het gisteren over buitenlandse apps (hij had het er nog over met zijn Britse collega), dus ik denk niet dat Nederland een eigen app gaat ontwikkelen. Wij gaan vermoedelijk of de Britse NHS app gebruiken of wij maken gebruiik van Pan-European Privacy-Preserving Proximity Tracing (een initiatief van acht Europese landen (https://www.pepp-pt.org/).quote:Op woensdag 8 april 2020 08:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is juist hét probleem bij ICT bij de Nederlandse overheid: elke keer het wiel zelf opnieuw willen uitvinden en daarnaast het enorme gat in vertaalslag in wat nodig is voor de werkvloer en wat er verteld wordt aan de uitvoerder door mensen die de werkvloer niet kennen en inhoudelijk niet sterk genoeg zijn op ICT-gebied.
Volksturm of zoiets?quote:Op woensdag 8 april 2020 08:59 schreef LTVDK het volgende:
Lekker bezig bij de NOS
[..]
Toch knap om een actief militair te zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog als die pas in 1946 is geboren![]()
Dat klinkt al wat beter. Ongeacht of je het eens bent met zo'n app of niet.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:00 schreef houdafstand het volgende:
[..]
De Jonge had het gisteren over buitenlandse apps (hij had het er nog over met zijn Britse collega), dus ik denk niet dat Nederland een eigen app gaat ontwikkelen. Wij gaan vermoedelijk of de Britse NHS app gebruiken of wij maken gebruiik van Pan-European Privacy-Preserving Proximity Tracing (een initiatief van acht Europese landen (https://www.pepp-pt.org/).
Ik doe niet mee aan die app.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat klinkt al wat beter. Ongeacht of je het eens bent met zo'n app of niet.
Gewoon op die site, maar hij staat er niet meer op. Ik heb de presentatie niet ergens opgeslagen.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:56 schreef Fukushima het volgende:
[..]
maar jij hebt die dus al ergens anders geupload?
Totdat er een vaccin of medicijn wordt ontwikkeld is dat één van de enige twee opties die je hebt om de situatie niet gierend uit de klauwen te laten lopen, de andere is vergaande social distancing maatregelen intact houden. Welke heb je liever?quote:Op woensdag 8 april 2020 08:59 schreef quirina het volgende:
[..]
Je gaat niet zonder kunnen in ieder geval en er zijn voldoende smartphones in omloop zodat de regering.. oh nee . De GGD het volk kan monitoren.
Liever ook niet nee. Niet de eerste keer dat de overheid een potje maakt van privacywetgeving, illegaal gebruik van gegevens en veilige dataopslag.quote:
Je gaat niet zonder kunnen en de regering mag het in het belang van de volksgezondheid gewoon verplicht stellen.quote:
Niet iedereen heeft een smartphone.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Je gaat niet zonder kunnen en de regering mag het in het belang van de volksgezondheid gewoon verplicht stellen.
Zonder die app zal je niet een winkel in mogen, niet naar je werk kunnen gaan, niet buiten een rondje mogen wandelen want dan komt er gewoon een sanctie op te staan omdat je anderen moedwillig in gevaar brengt.
Ik ben ook tegen die app. Maar je gaat moeten.
Dat klinkt hoopvol. Misschien moeten we deze lichtpuntjes van de crisis gaan koesteren: dat er eens gekeken wordt wat er al werkt in plaats van dat we weer gaan aanbesteden en opgescheept worden met de Anselmo Breda's van deze wereld.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:00 schreef houdafstand het volgende:
[..]
De Jonge had het gisteren over buitenlandse apps (hij had het er nog over met zijn Britse collega), dus ik denk niet dat Nederland een eigen app gaat ontwikkelen. Wij gaan vermoedelijk of de Britse NHS app gebruiken of wij maken gebruiik van Pan-European Privacy-Preserving Proximity Tracing (een initiatief van acht Europese landen (https://www.pepp-pt.org/).
Ik wel, zolang de gegevens niet langer dan 21 dagen worden opgeslagen. En dat verder niemand bij de (versleutelde) gegevens kan. Dat hoeft volgens mij ook niet, als de app met Bluetooth werkt?quote:
Die social distancing blijft hoe dan ook van kracht toch?quote:Op woensdag 8 april 2020 09:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Totdat er een vaccin of medicijn wordt ontwikkeld is dat één van de enige twee opties die je hebt om de situatie niet gierend uit de klauwen te laten lopen, de andere is vergaande social distancing maatregelen intact houden. Welke heb je liever?
Dit slaat nergens op want het zal praktisch niet uit te voeren zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Je gaat niet zonder kunnen en de regering mag het in het belang van de volksgezondheid gewoon verplicht stellen.
Zonder die app zal je niet een winkel in mogen, niet naar je werk kunnen gaan, niet buiten een rondje mogen wandelen want dan komt er gewoon een sanctie op te staan omdat je anderen moedwillig in gevaar brengt.
hahaquote:Op woensdag 8 april 2020 09:08 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Ik wel, zolang de gegevens niet langer dan 21 dagen worden opgeslagen. En dat verder niemand bij de (versleutelde) gegevens kan.
dat denk ik wel, in ieder geval tot er een vaccin is.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:09 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die social distancing blijft hoe dan ook van kracht toch?
Rutte sprak immers over een "1,5 meter-samenleving" de komende tijd.
Ik zie dat jij de app al helemaal kent en weet welke maatregelen gaan volgen, zoals winkels niet meer in mogen.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik denk dat je geen keus gaat krijgen. De overheid mag dit afdwingen in het kader van de volksgezondheid, ook als je het beredeneert als Brugman in zijn beste dagen. De agent die jou terug naar binnen stuurt en beboet gaat dat hele verhaal niet eens aanhoren en voert gewoon het beleid uit.quote:
De meesten in Nederland hebben een smartphone. Providers geven gewoon door wat voor telefoons er gebruikt worden hoor.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op want het zal praktisch niet uit te voeren zijn.
Zo werkt die app in Taiwan wel. Ze scannen je foon en ze scannen je temperatuur.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:10 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik zie dat jij de app al helemaal kent en weet welke maatregelen gaan volgen, zoals winkels niet meer in mogen.
Ja maar...rondneukenquote:Op woensdag 8 april 2020 09:09 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dat denk ik wel, in ieder geval tot er een vaccin is.
quote:Op woensdag 8 april 2020 09:12 schreef quirina het volgende:
[..]
De meesten in Nederland hebben een smartphone. Providers geven gewoon door wat voor telefoons er gebruikt worden hoor.
En aan de hand van de hoeveelheid smartphones kunnen ze blijkbaar genoeg meten en weten.
Als je geen smartphone hebt zal je binnen moeten blijven in Isolatie.
Dit.quote:
Succes met mensen verplichten om een mobiel mee te nemen, vooral bij ouderen.(die überhaupt al geen smartphone hebben vaak en geen app kunnen installeren)quote:Op woensdag 8 april 2020 09:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat je geen keus gaat krijgen. De overheid mag dit afdwingen in het kader van de volksgezondheid, ook als je het beredeneert als Brugman in zijn beste dagen. De agent die jou terug naar binnen stuurt en beboet gaat dat hele verhaal niet eens aanhoren en voert gewoon het beleid uit.
Niet dat ik er kapot van ben, helemaal omdat ik weet hoe de overheid met onze gegevens omgaat en hoe slecht de beveiliging ervan is.
Spot er maar mee.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja maar...rondneuken![]()
Ff serieus, het zou moeten dat dat de richtlijn is, maar als je nu al ziet hoeveel lakser mensen worden, dan moet je echt de komende weken iedereen helemaal de moeder gaan handhaven om te voorkomen dat mensen hun uitgestelde libido, sociale behoeften, reislust etc. toch gaan botvieren.
En waarom zouden we direct op hun toer gaan?quote:Op woensdag 8 april 2020 09:13 schreef quirina het volgende:
[..]
Zo werkt die app in Taiwan wel. Ze scannen je foon en ze scannen je temperatuur.
Daarna mag je een winkelkarretje pakken of gebruik maken van het openbaar vervoer.
Twee maanden geleden hadden we ook niet gedacht allemaal met dit weer in ons huis te zitten, en dat je buren een kliklijn kunnen bellen als jij een feestje hebt.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:14 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Succes met mensen verplichten om een mobiel mee te nemen, vooral bij ouderen.(die überhaupt al geen smartphone hebben vaak en geen app kunnen installeren)
nooitquote:
Dat vind ik ook zo hypocriet dus. Iedereen met zijn google maps, tinder en weet ik veel wat op zijn mobiel en dan nu druk maken om deze appquote:Op woensdag 8 april 2020 09:17 schreef influcted het volgende:
[..]
En waarom zouden we direct op hun toer gaan?
Overigens mensen die deze app inbreuk vinden terwijl een ieders data al 40x is verkocht de afgelopen jaren
Mijn lichaamstemperatuur zit normaal rond de 36 graden. Bij 37 is er iets mis en 37,5-38 -wat niet eens geldt als koorts voor andere mensen- ben ik goed ziek. Dan ben ik alleen nog maar en dan ben ik nog symptomatisch ook.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:13 schreef quirina het volgende:
[..]
Zo werkt die app in Taiwan wel. Ze scannen je foon en ze scannen je temperatuur.
Daarna mag je een winkelkarretje pakken of gebruik maken van het openbaar vervoer.
twitter:by_dope_demand twitterde op woensdag 08-04-2020 om 09:17:29Nog 'maar' 77 coronapatienten in het Amphia. Laagste aantal in twee weken. reageer retweet
Maar we zitten ook niet allemaal in ons huis.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:17 schreef _I het volgende:
[..]
Twee maanden geleden hadden we ook niet gedacht allemaal met dit weer in ons huis te zitten, en dat je buren een kliklijn kunnen bellen als jij een feestje hebt.
Vertel dat jezelf.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:19 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Maar we zitten ook niet allemaal in ons huis.
Dat is iets heel anders dan dat je opgesloten zit in je huis. We kunnen nog steeds naar buiten. Vakantie is een luxe die we helaas moeten opofferen de komende tijd. Vooral ook omdat het in andere landen een stuk minder goed gaat dan hier in Nederland.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:20 schreef _I het volgende:
[..]
Vertel dat jezelf.
Waar ga jij heen op vakantie dit jaar?
Tuinesië voor iedereen dit jaar!quote:Op woensdag 8 april 2020 09:20 schreef _I het volgende:
[..]
Vertel dat jezelf.
Maar we zitten ook niet allemaal in ons huis.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:17 schreef _I het volgende:
[..]
Twee maanden geleden hadden we ook niet gedacht allemaal met dit weer in ons huis te zitten, en dat je buren een kliklijn kunnen bellen als jij een feestje hebt.
Ik kijk gewoon om me heen. Oh niet op vakantie gaan is opeens in huis vast zitten.(lol)quote:Op woensdag 8 april 2020 09:20 schreef _I het volgende:
[..]
Vertel dat jezelf.
Je mag naar buiten om te werken, boodschappen te doen en een rondje te wandelen. Iedereen op de wereld ongeveer.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is iets heel anders dan dat je opgesloten zit in je huis. We kunnen nog steeds naar buiten. Vakantie is een luxe die we helaas moeten opofferen de komende tijd. Vooral ook omdat het in andere landen een stuk minder goed gaat dan hier in Nederland.
Vakantie in eigen land bestaat niet meer?quote:Op woensdag 8 april 2020 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is iets heel anders dan dat je opgesloten zit in je huis. We kunnen nog steeds naar buiten. Vakantie is een luxe die we helaas moeten opofferen de komende tijd. Vooral ook omdat het in andere landen een stuk minder goed gaat dan hier in Nederland.
Bron?quote:Op woensdag 8 april 2020 09:22 schreef einzeinz het volgende:
De kans om besmet te worden:
• Spanje: 1 / 300
• Zwitserland: 1/350
• Italië: 1 / 400
• België: 1 / 500
• Frankrijk: 1 / 550
• Oostenrijk: 1 / 600
• Duitsland: 1 / 750
• Verenigde Staten: 1 / 800
• Nederland: 1.800
• Verenigd Koninkrijk: 1/1.100
• Iran: 1 / 1.250
• Canada: 1 / 1.900
• Turkije: 1 / 2.250
• China: 1 / 16.000
Je merkt al meteen dat die cijfers van China zwaar gemanipuleerd zijn. Ook het Verenigd Koninkrijk, Iran, Canada en Turkije zullen wel wat cijfers verdoezelen.
Jawel hoor - maar ook daarin zullen de komende tijd weinig opties zijn qua vakantieparken, campings, hotels etc.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Vakantie in eigen land bestaat niet meer?
Nee gewoon 'Grote Broer', dat klinkt vriendelijker en duurt wat langer voordat mensen de associatie makenquote:Op woensdag 8 april 2020 09:19 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Hoe gaat die app eigenlijk heten?
1984
?
We gaan het zien.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:24 schreef Kyran het volgende:
Misschien sta ik er iets makkelijker in, omdat ik vanaf het begin al accepteerde dat het veel ging veranderen en heel lang ging duren voordat het voorbij was.
Voordat ik commentaar geef op de app zou ik eerst meer informatie willen over hoe ze het gaan beheren, waar, hoe en hoe lang wordt data bewaard, welke data wordt opgeslagen etc.
Koppeling met EPD is niet nodig, zolang het alleen een simpele database van 3-4 weken met informatie over COVID-19 JA/NEE/IMMUUN, is zie ik geen probleem.
Rutte is al vanaf het begin tegen verboden en rekent op gezond verstand van de bevolking en nu zou hij volgens sommigen opeens iedeeen willen volgen en Big Brother willen uithangen. Niet echt geloofwaardig.
Heb zeker mijn vraagtekens, maar veel users zijn wel ongelofelijk aan het overdrijven op dit moment.
Begrijp me niet verkeerd, kritiek is goed en gezond, maar moeten ook even op meer informatie wachten.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:26 schreef _I het volgende:
[..]
We gaan het zien.
!remindme over een jaar.
Zeker waar. Scherp zijn op bepaalde aspecten is nodig.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, kritiek is goed en gezond, maar moeten ook even op meer informatie wachten.
Hopelijk gaat de Tweede Kamer ook inhoudelijk discusseren i.p.v. op de man spelen en/of partijpolitiek voeren.
Zijn simpele berekening hoor. Zie ook Johns Hopkins kun je zelf ook berekenen.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:23 schreef Remco het volgende:
[..]
Bron?
En vooral hoe meten ze dit? Aan de hand van het aantal besmettingen?
Ik word hier zo moe van. Natuurlijk iedereen wil af en toe wel eens een dagje vrij en onder normale omstandigheden kan dat ook. Maar nu zitten wij in een situatie die veel regeringsleiders al met de oorlog hebben vergeleken. Moet jij je voorstellen dat de Canadese op het strand van Normandië hadden gestaan en hadden gezegd, "allemaal leuk en aardig die bevrijding, maar ik wil wel af en toe een dagje vrij hebben."quote:Op woensdag 8 april 2020 08:56 schreef houdafstand het volgende:
OMT-advies van gisteren:
https://www.tweedekamer.n(...)20OMT%20COVID-19.pdf
Jaap en Diederik beginnen vandaag al om 9.30 uur (i.p.v. 10 uur).
De Powerpoint-presentaties... houd deze site in de gaten: https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2020A01496 .
Een uur geleden stond de Powerpoint-presentatie van Gommers er al op (hij is bang dat verpleegkundigen/artsen een burn-out krijgen, als zij geen vakantiedagen kunnen opnemen) , maar die is inmiddels weer verwijderd.
Ja, volgens mij standaard op woensdag nu. Eerst briefing, daarna debat. Zal wel losgaan straks.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:30 schreef _I het volgende:
[..]
Zeker waar. Scherp zijn op bepaalde aspecten is nodig.
Is er eigenlijk ook een debat vandaag?
Ja wat verhullen kan politiek wenselijk zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee gewoon 'Grote Broer', dat klinkt vriendelijker en duurt wat langer voordat mensen de associatie maken.
Ja, van 2 tot 7. Nu al zin in.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, volgens mij standaard op woensdag nu. Eerst briefing, daarna debat. Zal wel losgaan straks.
Zie het als autogordels. Niet iedereen heeft een auto, maar als je hem hebt en gebruikt is een gordel verplicht.quote:
Klopt zeker als je geen proxy of vpn of zo gebruikt.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:28 schreef Simmertje het volgende:
Ik denk dat je met dit forum meer informatie vrijgeeft dan dat je ooit met zo'n app zal doen.
Wat dacht je van je mobiele telefoon? Die ziet al waar je bent, redelijk nauwkeurig.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:28 schreef Simmertje het volgende:
Ik denk dat je met dit forum meer informatie vrijgeeft dan dat je ooit met zo'n app zal doen.
Niet waarquote:Op woensdag 8 april 2020 09:34 schreef _I het volgende:
Reproductiegetal tussen 2 en 3; ah kijk, het was 1,5-2.
Tsjongejonge, wat een stemmingmakerij. We hebben nog geen enkel idee hoe en wanneer dit afgelopen gaat zijn, maar de media buitelen al over mekaar heen om zo apocalyptisch mogelijke scenario's de wereld in te slingeren om advertenties te verkopen.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:04 schreef kol7680 het volgende:
Wen er maar aan de komende jaren:
Nederland na de lockdown: ‘Dit wordt het grootste experiment dat we ooit hebben gedaan’
https://www.volkskrant.nl(...)ben-gedaan~b525ac91/
Is het?quote:Op woensdag 8 april 2020 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel hoor - maar ook daarin zullen de komende tijd weinig opties zijn qua vakantieparken, campings, hotels etc.
Neequote:Op woensdag 8 april 2020 09:36 schreef _I het volgende:
[..]
Zeker wel. Dat werd in de eerste briefings gebruikt.
https://www.tweedekamer.n(...)efing_18-03-2020.pdfquote:Op woensdag 8 april 2020 09:36 schreef _I het volgende:
[..]
Zeker wel. Dat werd in de eerste briefings gebruikt.
Hey doe eens deleten die dataquote:Op woensdag 8 april 2020 09:37 schreef Fretwork het volgende:
_I Houdt een hele database bij, dus we zien de komende 5 minuten wel of hij gelijk had
Klopt, maar daadwerkelijk op vakantie gaan zoals we dat gewend zijn (met uitjes, uit eten, culturele bezoeken) zal voorlopig zeker niet uitnodigend werken om ook in Nederland 'op vakantie' te gaan.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:36 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Is het?
Voor zover ik weet zijn hotels gewoon nog geopend.
Daarvoor nog. Toen werden presentaties nog niet gedeeld.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:38 schreef Hazzard het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)efing_18-03-2020.pdf
Briefing van 18 maart. Zie eerste slide al.
Er mag gewoon kritiek gegeven worden. Usa test minimaal 5x zoveel per capita. Wij zaten 3 weken geleden nog op een groepsimmuniteit theorie die dus grote bs bleek te zijn. Om nu met bombarie over een app te beginnen terwijl er tussen de 1k en 2k tests per dag worden gedaan is nogal krom imo. Pak je 1.5k per dag, is over 1133 dagen nederland getest. 1.5 maand geleden hoefden we ons geen zorgen te maken over corona he volgens onze "baas"quote:Op woensdag 8 april 2020 07:43 schreef wpor het volgende: [..] Classic internetreactie, het is nooit goed he. Dit kan prima tegelijkertijd, en hoe eerder ze er bij zijn hoe beter. Wanneer ze dit pas zouden doen nadat de beschermingsmiddelen voor elkaar zijn (waar gewoon hard aan gewerkt wordt) dan had jij gezeurd dat het veel te laat was. Verder, 'wat doet de regering in de tussentijd'. Jij denkt dat ze niks doen? Veel mensen hebben een beetje gebrek aan inlevingsvermogen. Op mijn werk merk ik dat ook, met name bij jonge mensen en productiepersoneel. Altijd zeuren op de baas, het is nooit goed. Dat is geen oordeel, puur een constatering. Men kan er zelf ook niks aan doen (gebrek aan ervaring of gebrek aan inlevingsvermogen). Maar probeer op z'n minst eens in de schoenen van de baas te gaan staan.
I wish. Ik onthou wel waar ik alles gelezen heb en met welke woorden ik het weer terug kan vinden.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:37 schreef Fretwork het volgende:
_I Houdt een hele database bij, dus we zien de komende 5 minuten wel of hij gelijk had
Militairen 'betalen' daar achteraf de prijs voor met een heel scala aan (geestelijke) gezondheidsproblemen, lijkt me niet een bijster wenselijk scenario voor de medische sector..quote:Op woensdag 8 april 2020 09:32 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik word hier zo moe van. Natuurlijk iedereen wil af en toe wel eens een dagje vrij en onder normale omstandigheden kan dat ook. Maar nu zitten wij in een situatie die veel regeringsleiders al met de oorlog hebben vergeleken. Moet jij je voorstellen dat de Canadese op het strand van Normandië hadden gestaan en hadden gezegd, "allemaal leuk en aardig die bevrijding, maar ik wil wel af en toe een dagje vrij hebben."
Hier is vooral het zuiden een brandhaard. In China is ook een groot gedeelte van het land geen brandhaard. Dus gemiddeld kan het wel kloppen. Hele grote gedeelte van het land weinig aan de hand.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:22 schreef einzeinz het volgende:
De kans om besmet te worden:
• Spanje: 1 / 300
• Zwitserland: 1/350
• Italië: 1 / 400
• België: 1 / 500
• Frankrijk: 1 / 550
• Oostenrijk: 1 / 600
• Duitsland: 1 / 750
• Verenigde Staten: 1 / 800
• Nederland: 1 / 800
• Verenigd Koninkrijk: 1/1.100
• Iran: 1 / 1.250
• Canada: 1 / 1.900
• Turkije: 1 / 2.250
• China: 1 / 16.000
Je merkt al meteen dat die cijfers van China zwaar gemanipuleerd zijn. Ook het Verenigd Koninkrijk, Iran, Canada en Turkije zullen wel wat cijfers verdoezelen.
Heel erg makkelijk lullen terwijl je om 09:30 een beetje met je luie reet op een forum aan het rondhangen bent.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:32 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik word hier zo moe van. Natuurlijk iedereen wil af en toe wel eens een dagje vrij en onder normale omstandigheden kan dat ook. Maar nu zitten wij in een situatie die veel regeringsleiders al met de oorlog hebben vergeleken. Moet jij je voorstellen dat de Canadese op het strand van Normandië hadden gestaan en hadden gezegd, "allemaal leuk en aardig die bevrijding, maar ik wil wel af en toe een dagje vrij hebben."
Tsja, dat zijn allemaal persoonlijke keuzes en wensen natuurlijk.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar daadwerkelijk op vakantie gaan zoals we dat gewend zijn (met uitjes, uit eten, culturele bezoeken) zal voorlopig zeker niet uitnodigend werken om ook in Nederland 'op vakantie' te gaan.
Aah dus elke keer dat het RIVM een r0 van 2 - 3 noemt, ga jij benoemen dat ze anderhalve maand geleden iets anders hebben gezegd. Ze roepen nu al bijna een maand deze consequente boodschap in meerdere briefings. Lijkt me overbodig om de volgende 5x dat ze dit vermelden, nog steeds terug te grijpen op zoiets.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:40 schreef _I het volgende:
[..]
Daarvoor nog. Toen werden presentaties nog niet gedeeld.
Wordt ongeveer 1 na 16-20 maartquote:Op woensdag 8 april 2020 09:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
Vooruitkijkend in de presentatie is de R0 naar boven verschoven ten opzichte van de vorige 2 presentaties. Klopt dat?
Het is toch allang 20 maart geweest?quote:Op woensdag 8 april 2020 09:45 schreef _I het volgende:
[..]
Wordt ongeveer 1 na 16-20 maart
Yep. Vorige keer was dit nog 0,3 en kon ik onmogelijk gelijk hebben toen ik zei dat dit minimaal 1 moest zijn.
Nee, het is langzaam aangepast, maar niet benoemd.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:45 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Aah dus elke keer dat het RIVM een r0 van 2 - 3 noemt, ga jij benoemen dat ze anderhalve maand geleden iets anders hebben gezegd. Ze roepen nu al bijna een maand deze consequente boodschap in meerdere briefings. Lijkt me overbodig om de volgende 5x dat ze dit vermelden, nog steeds terug te grijpen op zoiets.
Klopt, helaas is mijn contact niet verlengd. Wel nog een redelijke nabetaling gekregen, omdat ik geen dag vrij had gehad.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:42 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Heel erg makkelijk lullen terwijl je om 09:30 een beetje met je luie reet op een forum aan het rondhangen bent.
Hier geef je je persoonsnummer in en kan je wat gezondheidsdata invullen. Daarbij een kaart met waar zich mensen met infecties en in quarantaine bevinden. Op straatniveau, niet huisadres.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:42 schreef cemeteryslut het volgende:
Die app van zuid-Korea vonden veel mensen hier een goed idee, was dat omdat het niet je eigen data aanging?
Vanwege Corona??quote:Op woensdag 8 april 2020 09:47 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, helaas is mijn contact niet verlengd. Wel nog een redelijke nabetaling gekregen, omdat ik geen dag vrij had gehad.
Ik denk ook niet dat Rutte 1984-aspiraties heeft nee. Wat ik wel denk is dat de beveiliging van data bij de overheid niet op orde is en wat ik weet uit bijna twee decennia meelopen in informatiemanagement bij de overheid, is dat er een enorme grillige factor zit in het personeel en hoe er met je data omgegaan wordt. Ik heb het dan echt over na 3 maanden mensen nog eens screenen en vooral tijdelijke krachten die door de werkdruk te makkelijk binnen worden gehaald.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:24 schreef Kyran het volgende:
...
Rutte is al vanaf het begin tegen verboden en rekent op gezond verstand van de bevolking en nu zou hij volgens sommigen opeens iedeeen willen volgen en Big Brother willen uithangen. Niet echt geloofwaardig.
Heb zeker mijn vraagtekens, maar veel users zijn wel ongelofelijk aan het overdrijven op dit moment.
Same old same old dus....quote:Op woensdag 8 april 2020 09:46 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, het is langzaam aangepast, maar niet benoemd.
Vorige keer zei Jaap dat de r0 rond de 0,3 moest liggen, wat ik belachelijk vond. En straks gaat hij melden dat het geen 0,3 is. Hoe verrassend.
Nee, vanwege een teruggelopen werkvoorraad en ik was er juist voor het wegwerken van de werkvoorraad.quote:
Kan niet meer plaatjes plakken, maar de verwachtingswolk van de R0 tov vorige week is enorm aangepast.quote:
Dat vat het wel samen. Dat is wat decadentie doet met mensen. Het grote geheel? Tuurlijk wil ik klappen en de vlag uithangen! Maar wacht even, mag ik niet met verlof?1984! Ik heb recht op vakantiedagen! Principiële bezwaren! Een app! Ik ben nu even boodschappen doen met de kids hoor, doei!quote:Op woensdag 8 april 2020 09:32 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat is omdat deze situatie op geen enkele manier te vergelijken is met een oorlog. Leiders die dat roepen doen dat met een ander doel dan een redelijke vergelijking maken.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:32 schreef maan_man het volgende:
[..]
Welnee.... ze weten nog helemaal niks zeker.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:55 schreef An_0_Niem het volgende:
Is het al bekend of je als je eenmaal immuun bent geworden, zelf niet meer ziek kunt worden,maar desondanks nog wel een ander kunt besmetten?
Sommige dingen zijn ook gewoon heel makkelijk van te voren te bedenken. Je hoeft dan echt geen wiskundige te zijn. Kwestie van logisch beredeneren en kritisch zijn i.p.v. alles gewoon aannemen.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:55 schreef _I het volgende:
[..]
Kan niet meer plaatjes plakken, maar de verwachtingswolk van de R0 tov vorige week is enorm aangepast.
Top dat er wiskundige en econometristen meedenken bij het RIVM nu.
Weten wat er gaat gebeuren, betekent nog niet dat je het tijdspad goed kan inschatten. Hiervoor zijn goede rekenkundige modellen zeker wel nuttig. En logisch beredeneren leken ze niet te kunnen, het was vooral wensdenken en geloven in de eigen kennis.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn ook gewoon heel makkelijk van te voren te bedenken. Je hoeft dan echt geen wiskundige te zijn. Kwestie van logisch beredeneren en kritisch zijn i.p.v. alles gewoon aannemen.
Nou ik ben blij dat ze alles wetenschappelijk benaderen in plaats van "gut feeling"quote:Op woensdag 8 april 2020 10:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn ook gewoon heel makkelijk van te voren te bedenken. Je hoeft dan echt geen wiskundige te zijn. Kwestie van logisch beredeneren en kritisch zijn i.p.v. alles gewoon aannemen.
Dingen van te voren bedenken en logisch beredeneren zijn aannames.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat doet iedereen die hier commentaar op het RIVM heeft toch ookquote:Op woensdag 8 april 2020 10:07 schreef _I het volgende:
[..]
Weten wat er gaat gebeuren, betekent nog niet dat je het tijdspad goed kan inschatten. Hiervoor zijn goede rekenkundige modellen zeker wel nuttig. En logisch beredeneren leken ze niet te kunnen, het was vooral wensdenken en geloven in de eigen kennis.
Waarom zou je een discussieplatform vergelijken met een overheidsinstituut? Ik hoef mijn meningen niet te staven met het ECDC of het WHO.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:08 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat doet iedereen die hier commentaar op het RIVM heeft toch ook
Zodra het echt weer kan gaat het internationale luchtruim gewoon weer open en gaan we er massaal weer gebruik van maken. Bijzonder veel landen leven (grotendeels) op internationaal toerisme - dat zou pas een economische klapper worden als je dat voor de rest van de toekomst aan banden gaat leggen.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:12 schreef Maikuuul het volgende:
Ik zou willen dat ik 5 jaar in de toekomst zou kunnen kijken hoe de wereld er dan uitziet.
Ik denk dat reizen een stuk lastiger gaat worden. Een geluk dat ik de afgelopen 5 jaar rond de wereld ben getrokken
Eens! Mijn kritiek is dan ook vooral dat ze niet iets voorzichtiger zijn met hun aannames. Als je constant op wetenschappelijke bevestigingen wacht loop je vaak achter de feiten aan bij zo'n uitbraak.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dingen van te voren bedenken en logisch beredeneren zijn aannames.
Beleid wordt gebaseerd op wetenschappelijke modellen waar ze data in stoppen en ja dat kan steeds veranderen want niemand, ook jij niet, kent deze virus en dit valt nog niet goed te voorspellen. Elke dag kan je het steeds iets beter voorspellen omdat je steeds meer data vergaart.
Wat rot voor je... Niet van de nabetaling maar van je contract.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:47 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, helaas is mijn contact niet verlengd. Wel nog een redelijke nabetaling gekregen, omdat ik geen dag vrij had gehad.
Niet heel anders dan voorheen. Helemaal als het vaccin er eenmaal is. Gaat zoveel geld om in de toerisme sector; zo veel banen in die sector; daar gaan ze denk ik z.s.m. weer naar terug. Totdat er een vaccin is waarschijnlijk met aangepaste regels, maar na die tijd gewoon als voorheen hoor. Alleen wat minder maatschappijen/hotels/etc in het begin; zullen er veel failliet gaan.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:12 schreef Maikuuul het volgende:
Ik zou willen dat ik 5 jaar in de toekomst zou kunnen kijken hoe de wereld er dan uitziet.
Ik denk dat reizen een stuk lastiger gaat worden. Een geluk dat ik de afgelopen 5 jaar rond de wereld ben getrokken
Jaapquote:Op woensdag 8 april 2020 10:15 schreef kol7680 het volgende:
RIVM-baas: Sneller terug naar normale IC-capaciteit
Vóór 1 juni kan het het aantal bezette plaatsen op de intensive care weer zijn gezakt onder de normale capaciteit. Dat meldt RIVM-directeur Jaap van Dissel vanmorgen aan de Tweede Kamer. De piek ligt nu in de laatste week van april.
Bron:Ad.nl
Dat denk ik ook. Naar buiten gaan = app actief op je telefoon.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:12 schreef quirina het volgende:
[..]
De meesten in Nederland hebben een smartphone. Providers geven gewoon door wat voor telefoons er gebruikt worden hoor.
En aan de hand van de hoeveelheid smartphones kunnen ze blijkbaar genoeg meten en weten.
Als je geen smartphone hebt zal je binnen moeten blijven in Isolatie.
Ja. Daarom werken ze er nu hard aan de capaciteit te verhogen. Om dan nu maar te wachten met een app ontwikkelen is toch idioot.. Dat staat los van elkaar. Dan ben je weer te laat straks, en dat willen we toch niet? Nu geldt hoe eerder hoe beter ergens op voorbereiden ineens niet meer?quote:Op woensdag 8 april 2020 09:40 schreef SOG het volgende:
[..]
Er mag gewoon kritiek gegeven worden. Usa test minimaal 5x zoveel per capita. Wij zaten 3 weken geleden nog op een groepsimmuniteit theorie die dus grote bs bleek te zijn. Om nu met bombarie over een app te beginnen terwijl er tussen de 1k en 2k tests per dag worden gedaan is nogal krom imo. Pak je 1.5k per dag, is over 1133 dagen nederland getest. 1.5 maand geleden hoefden we ons geen zorgen te maken over corona he volgens onze "baas"
Dat is toch ook zo? Ze hebben honderden miljarden aan olie daar.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:17 schreef Pumpalov het volgende:
Die gore teringamerikanen weer die een lening van Iran bij het IMF willen blokkeren omdat Iran volgens Amerika voldoende middelen heeft om de crisis op te lossen![]()
![]()
Daar zit wat in... Landen die erg afhankelijk zijn van toerisme krijgen nu flinke klappen. En er zullen heel wat zaakjes failliet gaan. Nederland zorgt wat dat betreft best prima voor haar burgers.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet heel anders dan voorheen. Helemaal als het vaccin er eenmaal is. Gaat zoveel geld om in de toerisme sector; zo veel banen in die sector; daar gaan ze denk ik z.s.m. weer naar terug. Totdat er een vaccin is waarschijnlijk met aangepaste regels, maar na die tijd gewoon als voorheen hoor. Alleen wat minder maatschappijen/hotels/etc in het begin; zullen er veel failliet gaan.
Denk dat de middenstoel vaker leeg gaat blijven in het vliegtuig. Vliegen zal sowieso wel duurder worden.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet heel anders dan voorheen. Helemaal als het vaccin er eenmaal is. Gaat zoveel geld om in de toerisme sector; zo veel banen in die sector; daar gaan ze denk ik z.s.m. weer naar terug. Totdat er een vaccin is waarschijnlijk met aangepaste regels, maar na die tijd gewoon als voorheen hoor. Alleen wat minder maatschappijen/hotels/etc in het begin; zullen er veel failliet gaan.
ja maar met die app heb je geen privacy meer, en dat schijnt heel belangrijk te zijn in Europa, en Amerikaquote:Op woensdag 8 april 2020 10:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Naar buiten gaan = app actief op je telefoon.
En ik denk dat we daar onze neus gaan stoten. Iedereen hoera weer in het vliegtuig naar de Algarve. Oeps, uitbraak. Weg inkomsten voor een kwartaal voor de Algarve.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zodra het echt weer kan gaat het internationale luchtruim gewoon weer open en gaan we er massaal weer gebruik van maken. Bijzonder veel landen leven (grotendeels) op internationaal toerisme - dat zou pas een economische klapper worden als je dat voor de rest van de toekomst aan banden gaat leggen.
Dat is nou eenmaal het lastige als je een hele land moet besturen. Als jij je stuurgroep van 5 man moet briefen dan is dat heel wat anders van beslissen voor 17 miljoen mensen.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens! Mijn kritiek is dan ook vooral dat ze niet iets voorzichtiger zijn met hun aannames. Als je constant op wetenschappelijke bevestigingen wacht loop je vaak achter de feiten aan bij zo'n uitbraak.
Verder heb je natuurlijk gewoon gelijk.
Waarom denk je dat? omdat vliegen weer voor de elite wordt?quote:Op woensdag 8 april 2020 10:12 schreef Maikuuul het volgende:
Heeft Iran de proxy war in Jemen al afgebouwd wegens een gebrek aan financiële middelen.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:17 schreef Pumpalov het volgende:
Die gore teringamerikanen weer die een lening van Iran bij het IMF willen blokkeren omdat Iran volgens Amerika voldoende middelen heeft om de crisis op te lossen![]()
![]()
Ik denk dat het wel een stuk duurder wordt. Meer controle, vliegtuigmaatschappijen maken nu flinke kosten, moeten ze toch terug verdienen.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? omdat vliegen weer voor de elite wordt?
A. Honderden miljarden aan olie is gelulquote:Op woensdag 8 april 2020 10:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Ze hebben honderden miljarden aan olie daar.
Mensen die nu piepen over privacy hebben vaak niet eens in de gaten hoeveel bedrijven zoals FB en Google al van je weten qua locaties. Ik heb er in ieder geval zelf geen problemen mee, sommige zaken dienen een hoger doel en daar is dit er één van.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:18 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
ja maar met die app heb je geen privacy meer, en dat schijnt heel belangrijk te zijn in Europa, en Amerika
goed dat ze in Azie niks om privacy geven, maar dat die dit virus wel beter kunnen controleren
Soms wel en soms niet. Ik denk dat het centrale probleem is dat onze 'experts' allemaal experts waren in iets anders en nu worden gepresenteerd als experts op het gebied van corona. Dat zou wel eens wat duidelijker mogen worden gezegd.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal het lastige als je een hele land moet besturen. Als jij je stuurgroep van 5 man moet briefen dan is dat heel wat anders van beslissen voor 17 miljoen mensen.
Dan ga je niet nog 100 keer zeggen, als dit dan dat mits en alleen dan... Zoals er al weken wordt gezegd. Je moet met 50% van de kennis 100% beslissingen nemen. Dan krijg je correcties inderdaad, en het is kinderachtig om daarover te gaan vallen. Jij hoeft die beslissing niet te nemen en als je dan continu iemand wil pakken op uitspraken van een week eerder, waarvan nogmaals niemand dit geheel correct kan voorspellen, is dat kinderachtig en speel je Captain Hindsight.
Misschien moeten ze zich dan maar eens aan de regels houden omtrent uraniumverrijking.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:22 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
A. Honderden miljarden aan olie is gelul
B. Kunnen er sowieso geen flikker mee wegens de sancties
Oostenrijk en Bulgarije zijn in ieder geval Europese landen met een app.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:18 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
ja maar met die app heb je geen privacy meer, en dat schijnt heel belangrijk te zijn in Europa, en Amerika
goed dat ze in Azie niks om privacy geven, maar dat die dit virus wel beter kunnen controleren
Als iemand of een instantie keer op keer een zelfde fout maakt mag daar gewoon kritiek op komen.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal het lastige als je een hele land moet besturen. Als jij je stuurgroep van 5 man moet briefen dan is dat heel wat anders van beslissen voor 17 miljoen mensen.
Dan ga je niet nog 100 keer zeggen, als dit dan dat mits en alleen dan... Zoals er al weken wordt gezegd. Je moet met 50% van de kennis 100% beslissingen nemen. Dan krijg je correcties inderdaad, en het is kinderachtig om daarover te gaan vallen. Jij hoeft die beslissing niet te nemen en als je dan continu iemand wil pakken op uitspraken van een week eerder, waarvan nogmaals niemand dit geheel correct kan voorspellen, is dat kinderachtig en speel je Captain Hindsight.
Dit dus. Al dat gejammer. Enerzijds willen ze allemaal terug naar normaal maar niet ten koste van hun privacy terwijl ze dagelijks overal inchecken op Feesboek.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mensen die nu piepen over privacy hebben vaak niet eens in de gaten hoeveel bedrijven zoals FB en Google al van je weten qua locaties. Ik heb er in ieder geval zelf geen problemen mee, sommige zaken dienen een hoger doel en daar is dit er één van.
En overal slimme speakers hebben staanquote:Op woensdag 8 april 2020 10:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit dus. Al dat gejammer. Enerzijds willen ze allemaal terug naar normaal maar niet ten koste van hun privacy terwijl ze dagelijks overal inchecken op Feesboek.
Mensen met zo'n ding thuis moeten inderdaad al helemaal niet zeuren over een app....quote:
Wilde er serieus op ingaan, tot ik doorhad dat je de trol bent die zelfs in het Ajaxtopic door niemand serieus wordt genomen.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:23 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Misschien moeten ze zich dan maar eens aan de regels houden omtrent uraniumverrijking.
En al die talloze openbare WIFI-netwerken die voor eeuwig in je telefoon blijven staan als je er eenmaal gebruik van hebt gemaaktquote:Op woensdag 8 april 2020 10:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit dus. Al dat gejammer. Enerzijds willen ze allemaal terug naar normaal maar niet ten koste van hun privacy terwijl ze dagelijks overal inchecken op Feesboek.
Denk ik ook. Die middenstoel zal wel verplicht leeg blijven totdat er een vaccin is.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Denk dat de middenstoel vaker leeg gaat blijven in het vliegtuig. Vliegen zal sowieso wel duurder worden.
Mwah, zit een verschil tussen meteen iedereen weer laten reizen & reizen voorzichtig weer opstarten met aangepaste regels totdat er een vaccin is. Verplichte mondkapjes terwijl je reist, middenstoel leeg in vliegtuig, geen consumpties meer in het vliegtuig (waar kapje voor af moet) (hoogstens wat water), betere reiniging in vliegtuig voor instappen, stewardessen handschoenen aan, random controles die evt koorts meten, in het begin slechts vluchten toe laten die bij hetzelfde werelddeel horen (Aziaten mogen Azie niet uit, Europeanen mogen Europa niet uit, etc), etc. Is nog wel meer te verzinnen.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En ik denk dat we daar onze neus gaan stoten. Iedereen hoera weer in het vliegtuig naar de Algarve. Oeps, uitbraak. Weg inkomsten voor een kwartaal voor de Algarve.
En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die met oogkleppen op verklaringen van landen als Egypte en Turkije vertrouwen en daar de proleterige resorts vullen terwijl Ahmed, totaal afhankelijk van zijn baan in het toerisme, zijn kuch onderdrukt boven het buffet.
Het is toch veel hipper om over 1984 en big brother te brullenquote:Op woensdag 8 april 2020 10:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mensen met zo'n ding thuis moeten inderdaad al helemaal niet zeuren over een app....
Het feit dat je het makkelijker hebt kun je niet af doen met een bijzinnetje. Dat is de hele essentie. Je doet nu alsof je zo slim bent en alles al van te voren wist, maar eerlijk gezegd is dat gewoon geluk geweest. Niemand wist wat er ging gebeuren. Ook jij niet, dat was ook gissen, en toevallig heb je goed gegokt. Daar weken mee te koop lopen is wat pathetisch.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als iemand of een instantie keer op keer een zelfde fout maakt mag daar gewoon kritiek op komen.
Het heeft niks met hindsight te maken als je het van te voren al roept.
Tuurlijk heb ik het hier makkelijker, maar dat wil niet zeggen dat ik geen kritiek mag hebben. Nogmaals, je loopt achter de feiten aan als je constant op cijfers wacht en dat wordt nu al wekenlang bewezen.
Dat wil ook niet zeggen dat alles wat ze doen kut is. Ondanks het te late ingrijpen zijn de maatregelen in prima balans en gaat het de goede kant op.
Of goedkoper. In de binnenvaart heb jij ook zo'n periode gehad. Bedrijven gingen over de kop. Niemand had op dat moment echt interesses in zo'n schip. Daarom werden schepen voor een fractie van de waarden verkocht. Die nieuwe eigenaren hadden een lagere kostprijs, waardoor de prijs daalde. Wat weer zorgde voor de problemen bij de andere bedrijven.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:22 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel een stuk duurder wordt. Meer controle, vliegtuigmaatschappijen maken nu flinke kosten, moeten ze toch terug verdienen.
Wellicht ook hotels die volledig gedesinfecteerd worden om de zoveel tijd?
Integendeel. Ik beweer nergens dat ik slimmer ben. Ik zeg juist dat als ik als leek dingen al goed kan beredeneren zij dat absoluut ook kunnen. Jaap is geen pannenkoek.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het feit dat je het makkelijker hebt kun je niet af doen met een bijzinnetje. Dat is de hele essentie. Je doet nu alsof je zo slim bent en alles al van te voren wist, maar eerlijk gezegd is dat gewoon geluk geweest. Niemand wist wat er ging gebeuren. Ook jij niet, dat was ook gissen, en toevallig heb je goed gegokt. Daar weken mee te koop lopen is wat pathetisch.
Overigens is kritiek hebben altijd prima. Maar niet in de 'ik riep dit al ver van te voren!!!' variant.
Had Rob Ronalds daar toevallig een schnabbel?quote:Op woensdag 8 april 2020 10:31 schreef Pumpalov het volgende:
Hier gaat vandaag een gehele stad getest worden die twee weken in volledige quarantaine is geplaatst wegens een uitbraak in het skiresort aldaar.
Benieuwd naar wat de resultaten te kennen geven.
Wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 8 april 2020 10:31 schreef TheVoice4ever het volgende:
dat is goed van oostenrijk sowiezo dan, omdat daar enkele hotspots zijn van dit virus
Bulgarije hmmm doen ze zo soms die controles met die lange rij vrachtwagens laatst
Nee, dit keer was dat een of ander roze konijn...quote:Op woensdag 8 april 2020 10:32 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Had Rob Ronalds daar toevallig een schnabbel?
Kan ook, maar vliegtuigen en binnenvaartschepen is wel een groot verschil qua veiligheid. Men zegt vaak dat als een vliegtuig stilstaat dit veel slechter is dan constant vliegen? Er zal dus veel onderhoud gaan komen om de schade te fixen.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:28 schreef maan_man het volgende:
[..]
Of goedkoper. In de binnenvaart heb jij ook zo'n periode gehad. Bedrijven gingen over de kop. Niemand had op dat moment echt interesses in zo'n schip. Daarom werden schepen voor een fractie van de waarden verkocht. Die nieuwe eigenaren hadden een lagere kostprijs, waardoor de prijs daalde. Wat weer zorgde voor de problemen bij de andere bedrijven.
Verschil is dat dit voor commerciële doeleinden wordt gebruikt en niet verplicht is.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mensen met zo'n ding thuis moeten inderdaad al helemaal niet zeuren over een app....
Zij hebben diezelfde dingen ongetwijfeld ook beredeneerd. Net als duizenden andere dingen en scenario's. Het is zoveel complexer.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Integendeel. Ik beweer nergens dat ik slimmer ben. Ik zeg juist dat als ik als leek dingen al goed kan beredeneren zij dat absoluut ook kunnen. Jaap is geen pannenkoek.
Als ze het dan toch anders doen denk je in eerste instantie nog "ze zullen het wel weten", maar als ze het keer op keer doen snap ik het niet meer.
Maar goed, al genoeg discussie gevoerd hierover. Zullen het nooit eens worden, dus gewoon "agree to disagree".
quote:Op woensdag 8 april 2020 10:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nee, dit keer was dat een of ander roze konijn...
twitter:rivm twitterde op woensdag 08-04-2020 om 10:00:22Wij zijn trots op iedereen die zich zo goed houdt aan de maatregelen. Alleen samen krijgen we corona onder controle. Bedankt voor al het thuis blijven, handen wassen en afstand houden! #houvol 💪
#houvol https://t.co/8ZfroT4yL0 reageer retweet
daar was laatst zo'n hele filé, met grenscontrole speciaal voor deze coronacrisis, maar alweer enkele weken terugquote:
Ja oke klopt wel iddquote:Op woensdag 8 april 2020 10:17 schreef wpor het volgende:
[..]
Ja. Daarom werken ze er nu hard aan de capaciteit te verhogen. Om dan nu maar te wachten met een app ontwikkelen is toch idioot.. Dat staat los van elkaar. Dan ben je weer te laat straks, en dat willen we toch niet? Nu geldt hoe eerder hoe beter ergens op voorbereiden ineens niet meer?Dat bedoel ik, het is ook nooit goed.
Met veel bombarie? Die bombarie komt door de media en jullie zelf hoor, dan doen ze niet zelf. Ze zijn niet zelf 'met veel bombarie over een app begonnen'.
Misselijkmakend wel wanneer je mensen die een 'schone' en 'homogene' maatschappij denken, vergelijkt met een stel NSB'ers.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:29 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Misselijkmakend wel wanneer je mensen die aan de volksgezondheid denken vergelijkt met een stel NSB'ers.
Want die laat iemand staan ? Ik sws niet, ook omdat het afleid.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En al die talloze openbare WIFI-netwerken die voor eeuwig in je telefoon blijven staan als je er eenmaal gebruik van hebt gemaakt
https://boingboing.net/20(...)wn-cops-visited.htmlquote:Op woensdag 8 april 2020 09:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]alsof er alarmbellen af gaan als je je smartphone op de keukentafel laat liggen wanneer je de deur uit stapt. Wat een aluhoedje niveau hier ineens zeg, ga lekker naar BNW.
Ah inderdaad, Alles wat van Turkije naar Europa gaat en andersom gaat natuurlijk via Bulgarije. Grenzen waren gesloten, behalve voor vrachtverkeer maar door controles wel gigantische files.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:36 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
daar was laatst zo'n hele filé, met grenscontrole speciaal voor deze coronacrisis, maar alweer enkele weken terug
bmw is een auto merkquote:Op woensdag 8 april 2020 10:37 schreef An_0_Niem het volgende:
Vraag: wat betekent de afkorting bnr? Zag ik voorbij komen. Of moest dat bmw zijn, brave new world?
Business News Radio?quote:Op woensdag 8 april 2020 10:37 schreef An_0_Niem het volgende:
Vraag: wat betekent de afkorting bnr? Zag ik voorbij komen. Of moest dat bmw zijn, brave new world?
Wat een manke vergelijking. Blaartrekkend dom. Als je het verschil tussen het melden van overtreden van regels en het aangeven van mensen die onwillekeurig behoren tot een bepaalde bevolkingsgroep niet snapt dan ben je af hoor.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misselijkmakend wel wanneer je mensen die een 'schone' en 'homogene' maatschappij denken, vergelijkt met een stel NSB'ers.
Werd toen ook gezegd dat het goed was dat de Joden verwijderd zouden worden uit de maatschappij. Waren immers de ondermensen die voor problemen zorgden. De staat die toen gelde maakte de maatschappij ook bang voor deze 'vijand'.
Nu laat jij je ook voor dat karretje spannen.
...
In tweede artikel staat nota bene dat het een routinecontrole was waar hij gepakt werd omdat hij zich niet aan zijn quarantaine-afspraken hield.quote:
Maar voor gekozen hem dood te zwijgen. Altijd hetzelfde gelulquote:Op woensdag 8 april 2020 10:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat een manke vergelijking. Blaartrekkend dom. Als je het verschil tussen het melden van overtreden van regels en het aangeven van mensen die onwillekeurig behoren tot een bepaalde bevolkingsgroep niet snapt dan ben je af hoor.
Dat het samenhangt met het testen. Ze kunnen opschalen naar 30.000 per dag.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:43 schreef Kyran het volgende:
Wordt er nog iets gezegd over apps? Kan het niet helemaal volgen.
https://www.theguardian.c(...)-deaths-record-casesquote:Op woensdag 8 april 2020 08:52 schreef Coco. het volgende:
[..]
Dan laat maar eens die cijfers zien voor de stad New York.
Nou, dit dus. van 0,3 naar 1 (voor 24 mrt).quote:
https://www.bbc.com/news/technology-52017993quote:Op woensdag 8 april 2020 10:41 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
In tweede artikel staat nota bene dat het een routinecontrole was waar hij gepakt werd omdat hij zich niet aan zijn quarantaine-afspraken hield.
Niets mis mee.
Als ik het goed begreep is dat gebaseerd op andere data. Eerste infectie vs eerste infectie bij ziekenhuisbezoek?quote:
Hoezo? Het gaat gewoon om het verraden van mensen aan de staat die zich niet houden aan opgelegde onvrijheden die de staat zo maar even bepaald heeft.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat een manke vergelijking. Blaartrekkend dom. Als je het verschil tussen het melden van overtreden van regels en het aangeven van mensen die onwillekeurig behoren tot een bepaalde bevolkingsgroep niet snapt dan ben je af hoor.
Ja. Geen verrassing toch?quote:Op woensdag 8 april 2020 10:45 schreef Vallon het volgende:
Briefing Jaap van Dissel: Immuniteit voor Covid19 is hooguit voor enkele jaren te verwachten en niet levenslang zoals bij mazelen.
//--//
Kortom: het hele immuniteitsgedoe wordt op termijn een heilloze weg en we "zullen" moeten accepteren dat we jaarlijks te maken zullen hebben met mensen die een luchtweg infectie oplopen en dan het loodje leggen. Tenzij we een manier vinden om die groep preventief te vaccineren.
Hier is Jaap op ingegaan tijdens de technische briefing. De modellen zijn in ontwikkeling en worden constant nog aangepast op basis van nieuwe inzichten en data.quote:
Mooie opening om de maatschappij een grote openbare gevangenis te laten worden.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:45 schreef Vallon het volgende:
Briefing Jaap van Dissel: Immuniteit voor Covid19 is hooguit voor enkele jaren te verwachten en niet levenslang zoals bij mazelen.
//--//
Kortom: het hele immuniteitsgedoe wordt op termijn een heilloze weg en we "zullen" moeten accepteren dat we jaarlijks te maken zullen hebben met mensen die een luchtweg infectie oplopen en dan het loodje leggen. Tenzij we een manier vinden om die groep preventief te vaccineren.
twitter:DigitalTrends twitterde op woensdag 08-04-2020 om 03:00:00Drones that can detect fevers and coughing will soon take to the sky. https://t.co/eVUOdC5N2M reageer retweet
Dat dit überhaupt toegelicht moeten worden...quote:Op woensdag 8 april 2020 10:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hier is Jaap op ingegaan tijdens de technische briefing. De modellen zijn in ontwikkeling en worden constant nog aangepast op basis van nieuwe inzichten en data.
Ja, natuurlijk. Want vorige week werd er gemeld dat alles prima ging. En nu krijgen we de complimenten op ons gedrag, maar is de R0 ineens 1. Waarmee een app ineens nodig is.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:52 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat dit überhaupt toegelicht moeten worden...
Het is geen vergelijking. De plaatjes tonen aan dat de data verschuift op basis van nieuwe inzichten.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap heel deze vergelijking niet
Nee, ik heb werkelijk geen idee waar ik naar zit te kijkenquote:Op woensdag 8 april 2020 10:53 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het is geen vergelijking. De plaatjes tonen aan dat de data verschuift op basis van nieuwe inzichten.
Inhoudelijke toelichting is zeker prima. Maar het is verder niet meer dan logisch dat naarmate de tijd vordert er nieuw inzichten komen en dat die leiden tot nieuwe modellen.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:53 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Want vorige week werd er gemeld dat alles prima ging. En nu krijgen we de complimenten op ons gedrag, maar is de R0 ineens 1. Waarmee een app ineens nodig is.
Vorige week leek alles nog zo goed te gaan. Daling dit dat.
De verrassing zit 'm dan dat hij daarmee zegt dat immuniteit geen oplossing zal gaan bieden.quote:
Jezus mensen kap eens met die vergelijkingen naar de Tweede Wereldoorlog..quote:Op woensdag 8 april 2020 10:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat de joden verwijderd zouden worden uit de maatschappij was volgende de bezetter ook 'in het belang van ons allemaal'.
Dat is een vanzelfsprekendheid. Maar adviezen geven en je data historisch aanpassen, en dan de maatregelen eenzijdig voorstellen is niet hoe het werkt.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:54 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Inhoudelijke toelichting is zeker prima. Maar het is verder niet meer dan logisch dat naarmate de tijd vordert er nieuw inzichten komen en dat die leiden tot nieuwe modellen.
In het bovenste plaatje zie je dat de R0 op 16 maart gedaald is tot 1. In het onderste plaatje zie je dat de R0 pas op 24 maart gedaald is tot 1. Dus dat maatregelen pas een week later effect hadden. Die grafieken zijn achteraf aangepast.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik heb werkelijk geen idee waar ik naar zit te kijken
'uch uch'. BIEPBIEPBIEPALAAAARM u dient zich nu naar huis te begeven en daar 2 weken te blijven.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:52 schreef kladderadatsch het volgende:
Is deze al gepost? Zal wel, maar goed:twitter:DigitalTrends twitterde op woensdag 08-04-2020 om 03:00:00Drones that can detect fevers and coughing will soon take to the sky. https://t.co/eVUOdC5N2M reageer retweet
Nou, tot nu toe zie ik die vergelijking wel als mensen anderen gaan verraden.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jezus mensen kap eens met die vergelijkingen naar de Tweede Wereldoorlog..
Het heeft dan ook weinig zin om naar die plaatjes te kijken zonder de mondelinge toelichting erbij. Als je nu niet zit te kijken kun je de technische briefing later terugkijken op YouTube.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik heb werkelijk geen idee waar ik naar zit te kijken
WAT ZEI HIJ DANquote:
Meldingsplicht is heel wat anders dan NSB praktijken en de Endlösung vergelijken met wat er nu gaande is, gewoon mee kappen aub.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou, tot nu toe zie ik die vergelijking wel als mensen anderen gaan verraden.
quote:Op woensdag 8 april 2020 10:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'uch uch'. BIEPBIEPBIEPALAAAARM u dient zich nu naar huis te begeven en daar 2 weken te blijven.
Wat een wereld...
Hou eens op me trollenquote:Op woensdag 8 april 2020 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heeft hij gezegd dat dit een nieuw inzicht is vanuit dezelfde data? Ik meen dat het gebaseerd is op iets andere gegevens?!quote:Op woensdag 8 april 2020 10:56 schreef Zeroku het volgende:
[..]
In het bovenste plaatje zie je dat de R0 op 16 maart gedaald is tot 1. In het onderste plaatje zie je dat de R0 pas op 24 maart gedaald is tot 1. Dus dat maatregelen pas een week later effect hadden. Die grafieken zijn achteraf aangepast.
Niets bijzonders. Er zijn nog steeds debielen hier die iedere kans aangrijpen om hem te verafgoden.quote:
alsof dat sinds WW2 gestopt isquote:Op woensdag 8 april 2020 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Drones die op afstand je hartslag en ademhaling kunnen meten? Is dit een vroege (26 maart) of late (nu) 1 april-grap?quote:Op woensdag 8 april 2020 10:52 schreef kladderadatsch het volgende:
Is deze al gepost? Zal wel, maar goed:twitter:DigitalTrends twitterde op woensdag 08-04-2020 om 03:00:00Drones that can detect fevers and coughing will soon take to the sky. https://t.co/eVUOdC5N2M reageer retweet
quote:Op woensdag 8 april 2020 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Meldingsplicht is heel wat anders dan NSB praktijken en de Endlösung vergelijken met wat er nu gaande is, gewoon mee kappen aub.
Spreek jullie later wel als de spionage ep verplicht is.quote:
Mondkapjesvraag. Werd afgedaan als niet nodig hier, wij hebben ingezet op handen wassen en 1,5 meter.quote:
Je hoeft niet naar buiten hoorquote:Op woensdag 8 april 2020 11:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Spreek jullie later wel als de spionage ep verplicht is.
De drones vlogen al over de stranden te tetteren naar iedereen.
Het is ook afgrijselijk eng wanneer een meerderheid, een minderheid gaat beoordelen met iets waar zij zich niet aan kunnen onttrekken. Het voorbeeld is te valide om nooit te vergeten.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jezus mensen kap eens met die vergelijkingen naar de Tweede Wereldoorlog..
Hoe kom je anders aan je eten?quote:
Picnic.quote:
Ik snap hier helemaal niets van. Totaal in tegenspraak met wat er in andere landen gebeurt. Bovendien IT en overheid: geen gelukkige combinatie. Het komt op mij meer over als tijd kopen.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:00 schreef _I het volgende:
[..]
Mondkapjesvraag. Werd afgedaan als niet nodig hier, wij hebben ingezet op handen wassen en 1,5 meter.
Wedervraag of ze bij voldoende voorraad wel ingevoerd kunnen worden als middel. Dit kon overwogen worden, maar Jaap wilde consistentie in het beleid.
Kortom, mondkapjes nee, app ja. Al zouden we 300 fabrieken hebben. De weg is ingeslagen.
Het wordt steeds bizarder.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:00 schreef _I het volgende:
[..]
Mondkapjesvraag. Werd afgedaan als niet nodig hier, wij hebben ingezet op handen wassen en 1,5 meter.
Wedervraag of ze bij voldoende voorraad wel ingevoerd kunnen worden als middel. Dit kon overwogen worden, maar Jaap wilde consistentie in het beleid.
Kortom, mondkapjes nee, app ja. Al zouden we 300 fabrieken hebben. De weg is ingeslagen.
Dan moet iemand anders naar buiten voor jou.quote:
Je hebt gelijk, sorry ik las niet goed. Ik vraag me dan wel af of er een bron is m.b.t. het verhaal dat immuniteit maar enkele jaren geldt.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:54 schreef Vallon het volgende:
Briefing Jaap van Dissel Vraag: Hoe lang gaat dit duren ? Gezien de belasting op de IC etc.etc.
Jaap gaat geen antwoord geven op dit beleid.
[..]
De verrassing zit 'm dan dat hij daarmee zegt dat immuniteit geen oplossing zal gaan bieden.
Vervolgens dient men zich de vraag te stellen of het huidige scenario nuttig is voor het (welk dan ?) doel ?
Je kan dan beter zeggen: "accept to die" en vervolgens je samenleving daar zo goed mogelijk op af te stemmen. Je samenleving stilleggen tot dat er een konijn ui de hoed springt, lijkt mij dan geen doelgerichte oplossing.
Hopen dat het uitgelegd wordt in het debat vanmiddag.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik snap hier helemaal niets van. Totaal in tegenspraak met wat er in andere landen gebeurt. Bovendien IT en overheid: geen gelukkige combinatie. Het komt op mij meer over als tijd kopen.
en de overheid heeft volgens jou een ander doel?quote:Op woensdag 8 april 2020 11:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan moet iemand anders naar buiten voor jou.
Doel moet zijn dat het leven zo snel mogelijk terug naar de maatschappij die we hadden. Geen rare fratsen en misbruik van de situatie.
Naar wat is het een opzet?quote:Op woensdag 8 april 2020 11:05 schreef _I het volgende:
[..]
Hopen dat het uitgelegd wordt in het debat vanmiddag.
Maar termen als "we zijn in oorlog" (overigens niet in NL, daar was het "ergste crisis sinds de oorlog"), "nieuw normaal", "we moeten het samen doen", .. Het is een opzet naar iets.
Ben benieuwd of er vragen over gesteld zullen worden, neem aan van wel.
Op mijn televisie zei hij dat als er een surplus zou zijn aan PPE er een herevaluatie zou plaatsvinden.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:00 schreef _I het volgende:
[..]
Het volk warm maken voor een totaal andere maatschappij.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:05 schreef _I het volgende:
[..]
Hopen dat het uitgelegd wordt in het debat vanmiddag.
Maar termen als "we zijn in oorlog" (overigens niet in NL, daar was het "ergste crisis sinds de oorlog"), "nieuw normaal", "we moeten het samen doen", .. Het is een opzet naar iets.
Ben benieuwd of er vragen over gesteld zullen worden, neem aan van wel.
Gewoon een tweede telefoon hebben en die thuis laten liggenquote:Op woensdag 8 april 2020 11:07 schreef quirina het volgende:
https://www.ad.nl/tech/po(...)r-de-vloer~a64390dd/
Kijk dit soort toestanden krijgen wij nou ook.
Je hebt voorkennis?quote:Op woensdag 8 april 2020 11:07 schreef quirina het volgende:
https://www.ad.nl/tech/po(...)r-de-vloer~a64390dd/
Kijk dit soort toestanden krijgen wij nou ook.
Geen Baudet fan, maar hij wil een motie indienen waarbij men niet louter bedrijven gaat vergoeden via de kosten kant (lonen), maar ook de omzetkant. Dit is met name relevant voor mkb'ers met hoge kapitaal gerelateerde lasten en niet zozeer personeelskosten. Plan is schijnbaar al goedgekeurd door baas VNO-NCW. Lijkt me een prima idee.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:58 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Niets bijzonders. Er zijn nog steeds debielen hier die iedere kans aangrijpen om hem te verafgoden.
In een van die Aziatische landen gingen de wouten je bellen en moest je foto's van je huiskamer maken om te bewijzen dat je thuis wasquote:Op woensdag 8 april 2020 11:09 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Gewoon een tweede telefoon hebben en die thuis laten liggen
Wel lastig als je vanuit je huis een selfie moet maken binnen 20 minuten.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:09 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Als je dit zo kan regelen, waarom dan niet grip krijgen op griep.quote:
Je denkt in oplossingen, ik liever in voorkomen van oorzaken.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:09 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Dat zei ik toch. Maar hij zei er ook bij dat hij consistentie wilde in het beleid.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:08 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Op mijn televisie zei hij dat als er een surplus zou zijn aan PPE er een herevaluatie zou plaatsvinden.
Vertel eens hoe? Zonder dat hier 100.000 doden op de straten liggen net als in Ecuadorquote:Op woensdag 8 april 2020 11:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan moet iemand anders naar buiten voor jou.
Doel moet zijn dat het leven zo snel mogelijk terug naar de maatschappij die we hadden. Geen rare fratsen en misbruik van de situatie.
Ik vind 'consistentie in het beleid, maar herevalueren waar nodig', nogal ver af staan van 'al zijn er 300 fabrieken, ze gaan geen mondkapjes adviseren'.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:10 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zei ik toch. Maar hij zei er ook bij dat hij consistentie wilde in het beleid.
Inderdaad, keek _I naar een andere presentatie?quote:Op woensdag 8 april 2020 11:08 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Op mijn televisie zei hij dat als er een surplus zou zijn aan PPE er een herevaluatie zou plaatsvinden.
Dat klopt, maar dat is wel wat ik hoor. kleine letters.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:12 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik vind 'consistentie in het beleid, maar herevalueren waar nodig', nogal ver af staan van 'al zijn er 300 fabrieken, ze gaan geen mondkapjes adviseren'.
Ik merk niets van dat het doel wordt nagestreeft dat er naar een vrije maatschappij wordt gewerkt.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
en de overheid heeft volgens jou een ander doel?
Is goed, dat zijn jouw kleine letters.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:12 schreef _I het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is wel wat ik hoor. kleine letters.
Wat ik lees is stemmingmakerij van jou.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:12 schreef _I het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is wel wat ik hoor. kleine letters.
Wacht ik bel het virus even om het te vragen.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik merk niets van dat het doel wordt nagestreeft dat er naar een vrije maatschappij wordt gewerkt.
'lange adem, maatregelen gaan nog lang duren'. Geen datum tot vrijheid
'nieuw normaal'
'wie denkt dat de normale wereld terug komt, is naïef'
Drones, spionage programma's, vooral angst inboezemen en onzekerheid creëren.
Nergens oplossingen, zoektocht naar medicijnen en een richtdatum tot opening van de maatschappij.
Of ze gaan het gewoon gebruiken op een zuivere manier om in kaart te brengen hoe het virus zich verspreidt. Niks geen werken naar een nieuwe opzet. Het BNW gehalte is erg hoog hier, helaas.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:10 schreef _I het volgende:
[..]
Als je dit zo kan regelen, waarom dan niet grip krijgen op griep.
Als restaurants en winkels meewerken en mensen weigeren met een "verwachte indicatie" krijg je discriminatie. Als je verplicht wordt tot een test en/of 14 dagen quarantaine, en je hebt geen vitaal beroep, wanneer ben je dan aan de beurt bij een beperkt aantal testen.
Die app werkt natuurlijk voor veel meer zaken. Zou er ook een mogelijkheid in zitten om misdaden op te lossen. Ik hoop dat dit een afgebakend iets is, maar ik denk dat het een begin is van een andere zorg en omgang met elkaar. Een digitaal dissier, die kan bepalen hoeveel vrijheden je hebt.
Tuurlijk zijn die zoektochten er wel, maar zolang er geen medicijnen/vaccins zijn is er geen keus.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik merk niets van dat het doel wordt nagestreeft dat er naar een vrije maatschappij wordt gewerkt.
'nieuw normaal'
Nergens oplossingen, zoektocht naar medicijnen en een richtdatum tot opening van de maatschappij.
Dat zeg je al weken. Toch zitten we nu waar we zitten.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat ik lees is stemmingmakerij van jou.
Lekker man, iedereen gewoon weer naar het stadion, festivals etc. Honderdduizenden zieken, rellen omdat iedereen zijn oma of opa belangrijker vindt. Geen ziekenhuis die het meer aan kan, andere zieken die dus ook naar de kloten gaan. Nog meer onrust en ellende in de samenleving, geweldig voor de economie dus. Het feit dat geen enkel ander land voor deze optie heeft gekozen zegt genoeg.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:06 schreef Grishenko_ het volgende:
Mocht het zo zijn dat het nog een jaar tot anderhalf jaar gaat duren voor een vaccin, wil ik liever dat ze alles opengooien met de nodige onvermijdelijke doden dan dat overheden gaan bespioneren + dat iedereen in een kleine gevangenis leeft, waarbij ook de nodige slachtoffers zullen vallen. Ook de bedrijven die failliet gaan zorgen voor economische zelfmoorden, omdat die mensen niet meer zeker zijn van een vast inkomen. Ook niet als het na anderhalf jaar weer opengaat.
In dat extreme geval kies ik liever dat scenario tussen twee kwaden. Laat dan maar de natuur beslissen in plaats van dat iedereen hartstikke depressief gaan worden na verloop van tijd. Vergeet niet, de mens is een sociaal dier met behoefte aan contact. Als dat contact er niet meer is, zal de meerderheid daar ook extreem onder lijden.
Het zekere voor het onzekere; ik wil uiteraard niet dat er mensen doodgaan aan dit virus en we moeten alles doen om de kwetsbaren in deze samenleving te beschermen. Maar een zelf-offer in de vorm van isolatie van anderhalf jaar van iedereens leven heeft veel ergere consequenties voor de economie en welzijn dan dit virus ooit kan bereiken.
We hebben het medicijn trouwens allang in mijn ziekenhuis, maar die houden we nog even voor eigen gebruik van zorgmedewerkers, zo kunnen we lekker omzet draaien met meer patiënten én de overheid moedigt dit beleid aan, zodat zijn repressieve maatregelen kunnen treffen. Over twee maanden zit ik lekker in mijn huis op Hawaii!quote:Op woensdag 8 april 2020 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'nieuw normaal'
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of ze gaan het gewoon gebruiken op een zuivere manier om in kaart te brengen hoe het virus zich verspreidt. Niks geen werken naar een nieuwe opzet. Het BNW gehalte is erg hoog hier, helaas.
Ik snap dit ook niet. Flikker een eind op met die 1984 samenleving. Liever dood dan zo'n wereld.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'nieuw normaal'
maar dat zegt natuurlijk niet dat er niet gewerkt wordt aan medicijn of vaccin maar dat doet de overheid toch niet.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'nieuw normaal'
Stoor me er ook mateloos aan - wat hebben mensen nu werkelijk te verbergen? Als de tendens in dit topic voor heel Nederland geldt gaan we nog vele malen langer in de shit blijven omdat er dan onvoldoende data beschikbaar zal komen.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of ze gaan het gewoon gebruiken op een zuivere manier om in kaart te brengen hoe het virus zich verspreidt. Niks geen werken naar een nieuwe opzet. Het BNW gehalte is erg hoog hier, helaas.
Ze gaan ook een beetje uit van het gezonde verstand. Je kunt niet alles controleren.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:19 schreef RipCity het volgende:
Passagiers vanuit New York moeten verklaren dat ze gezond zijn
https://www.ad.nl/binnenl(...)ezond-zijn~ab7f8b67/
Zo’n onzin dit. Kreeg in Indonesië ook zo’n formuliertje. Als je alles met onzinnige antwoorden beantwoorde werd je gewoon toegelaten. Ook al had je corona, aids en cholera. Puur voor de bühne dit.
quote:Op woensdag 8 april 2020 11:16 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
We hebben het medicijn trouwens allang in mijn ziekenhuis, maar die houden we nog even voor eigen gebruik van zorgmedewerkers, zo kunnen we lekker omzet draaien met meer patiënten én de overheid moedigt dit beleid aan, zodat zijn repressieve maatregelen kunnen treffen. Over twee maanden zit ik lekker in mijn huis op Hawaii!
Zijn die er dan wel als die medicijnen er wel zijn ?quote:Op woensdag 8 april 2020 11:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn die zoektochten er wel, maar zolang er geen medicijnen/vaccins zijn is er geen keus.
Dat zal zo zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wellicht niet. Maar het is een veel te vroeg stadium om nu al allerlei rare toekomstbeelden te schetsen.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:18 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit.
Jij begrijpt niet eens wat ik bedoel, dus waarom reageer je überhaupt? Ik heb het niet over de korte termijn, want dat is uiteraard onmogelijk. Sterker nog, zelfs ik vind dat ook helemaal geen oplossing.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:16 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Lekker man, iedereen gewoon weer naar het stadion, festivals etc. Honderdduizenden zieken, rellen omdat iedereen zijn oma of opa belangrijker vindt. Geen ziekenhuis die het meer aan kan, andere zieken die dus ook naar de kloten gaan. Nog meer onrust en ellende in de samenleving, geweldig voor de economie dus. Het feit dat geen enkel ander land voor deze optie heeft gekozen zegt genoeg.
Sommige mensen zijn echt te dom om te poepen. Irriteer me echt mateloos aan deze domme uitspraken.
Hopelijk (en ik vermoed dat ook) ben je sarcastisch.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:16 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
We hebben het medicijn trouwens allang in mijn ziekenhuis, maar die houden we nog even voor eigen gebruik van zorgmedewerkers, zo kunnen we lekker omzet draaien met meer patiënten én de overheid moedigt dit beleid aan, zodat zijn repressieve maatregelen kunnen treffen. Over twee maanden zit ik lekker in mijn huis op Hawaii!
Nadat deze hele Corona crisis voorbij is kan je de app toch gewoon ook weer verwijderen?quote:Op woensdag 8 april 2020 11:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik snap dit ook niet. Flikker een eind op met die 1984 samenleving. Liever dood dan zo'n wereld.
Wat is relevantie van al die privacyschendende maatregelen als we over een jaar een vaccin hebben? Of wellicht een behandelmethode waardoor het ziektebeeld wijzigt?
Is het puur om te tracken wie het gehad heeft? Die dan antistoffen test icm certificaat en voor de rest mondkapjes en maatregelen.
En niet gebrandmerkt hoe bill gates het graag wil.
quote:11:07
Dodentol in België loopt op tot 2.240
Er zijn in ons land 205 nieuwe sterfgevallen gerapporteerd in de afgelopen 24 uur. De Belgische dodentol stijgt hiermee tot 2.240.
In de ziekenhuizen zijn 487 nieuwe patiënten opgenomen. Er liggen momenteel in totaal 5.688 mensen in de ziekenhuizen. Gisteren was nog sprake van 6.012 ziekenhuisopnames. Het aantal hospitalisaties daalt daarmee voor de eerste keer sinds de virusuitbraak in ons land. Op de afdeling intensieve zorgen liggen momenteel 1.276 patiënten, van hen worden er 1.008 beademd.
In totaal zijn er nu 23.403 bevestigde besmettingen in ons land.
https://www.hln.be/nieuws(...)st-gedaald~a6f5eda5/
Eindelijk iemand met dezelfde meningquote:Op woensdag 8 april 2020 11:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik snap dit ook niet. Flikker een eind op met die 1984 samenleving. Liever dood dan zo'n wereld.
Wat is relevantie van al die privacyschendende maatregelen als we over een jaar een vaccin hebben? Of wellicht een behandelmethode waardoor het ziektebeeld wijzigt?
Is het puur om te tracken wie het gehad heeft? Die dan antistoffen test icm certificaat en voor de rest mondkapjes en maatregelen.
En niet gebrandmerkt hoe bill gates het graag wil.
Ik zeg niet dat je het over conspiracy's hebt. Ik zeg dat je dingen ziet die (nog) totaal niet aan de orde zijn. We hebben het over de invoering van een app die laat zien of je ziek bent of niet. Niet over een stappenplan voor de nieuwe wereldorde oid.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:23 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zal zo zijn.
Maar als je kijkt naar de grote schulden cycli, de pandemische beschrijvingen van John Hopkins en the Rockefeller foundation (Lock step), de agenda's van de UN en de plannen die gemaakt zijn door regeringen m.b.t. milieu en verdeling rijkdom/voeding, vallen de stappen wel heel goed op zijn plaats.
De stappenplannen liggen er gewoon ter inzage, allemaal gebaseerd op onderzoeken. Het hoeft niet gestuurd te worden door een conspiracy om toch uit te komen. Het is voor mij ook geen BNW, maar reeële scenario's, die laten zien waar geïnvesteerd zal gaan worden, en vooral waar niet.
Je kan alleen naar je eigen situatie kijken, of naar de veranderingen op globaal niveau. Het is gewoon niet zo eenvoudig allemaal om weg te zetten als "conspiracy".
Idem hier van de week met iemand bij de tandarts (serieus spoedje).quote:Op woensdag 8 april 2020 11:19 schreef RipCity het volgende:
Passagiers vanuit New York moeten verklaren dat ze gezond zijn
https://www.ad.nl/binnenl(...)ezond-zijn~ab7f8b67/
Zo’n onzin dit. Kreeg in Indonesië ook zo’n formuliertje. Als je alles met onzinnige antwoorden beantwoorde werd je gewoon toegelaten. Ook al had je corona, aids en cholera. Puur voor de bühne dit.
Bel de wouten krant!quote:Op woensdag 8 april 2020 11:27 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Eindelijk iemand met dezelfde mening
Voor mij staat het niet los van elkaar.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je het over conspiracy's hebt. Ik zeg dat je dingen ziet die (nog) totaal niet aan de orde zijn. We hebben het over de invoering van een app die laat zien of je ziek bent of niet. Niet over een stappenplan voor de nieuwe wereldorde oid.
"Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."quote:Op woensdag 8 april 2020 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stoor me er ook mateloos aan - wat hebben mensen nu werkelijk te verbergen? Als de tendens in dit topic voor heel Nederland geldt gaan we nog vele malen langer in de shit blijven omdat er dan onvoldoende data beschikbaar zal komen.
--> BNW dusquote:
Wat voor stappenplannen met uitkomsten heb je het over? Zou je daar over kunnen uitweiden?quote:Op woensdag 8 april 2020 11:23 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zal zo zijn.
Maar als je kijkt naar de grote schulden cycli, de pandemische beschrijvingen van John Hopkins en the Rockefeller foundation (Lock step), de agenda's van de UN en de plannen die gemaakt zijn door regeringen m.b.t. milieu en verdeling rijkdom/voeding, vallen de stappen wel heel goed op zijn plaats.
De stappenplannen liggen er gewoon ter inzage, allemaal gebaseerd op onderzoeken. Het hoeft niet gestuurd te worden door een conspiracy om toch uit te komen. Het is voor mij ook geen BNW, maar reeële scenario's, die laten zien waar geïnvesteerd zal gaan worden, en vooral waar niet.
Je kan alleen naar je eigen situatie kijken, of naar de veranderingen op globaal niveau. Het is gewoon niet zo eenvoudig allemaal om weg te zetten als "conspiracy".
Voor iemand die nu alleen naar app zit te kijken wel. Voor iemand die naar een patroon aan veranderingen zit te kijken die al 4 maanden loopt niet.quote:
Nou.. als dit al een voorbeeld is, voorspelt het niet veel goeds.quote:
Als mensen ook zonder App gewoon nadenken. En de regering logische, goed doordachte, transparante maatregelen neemt.quote:
Ja leuk zo'n 300 jaar oude quote van Benjamin Franklin..quote:Op woensdag 8 april 2020 11:29 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
"Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
Waarom en wat gaat die APP precies om welke redenen wie hier helpen ?quote:Op woensdag 8 april 2020 11:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nadat deze hele Corona crisis voorbij is kan je de app toch gewoon ook weer verwijderen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |