abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 april 2020 @ 08:50:21 #1
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192508943

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  woensdag 8 april 2020 @ 08:50:31 #2
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192508944
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:48 schreef Boussaadia het volgende:

[..]

Spanje 505.990 km²
Italië 301.338 km²
New York (stad) 783,8 km²

Niet zo gek hè.
Oh. Bedankt voor de info.
  woensdag 8 april 2020 @ 08:50:42 #3
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192508947
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:30 schreef Fukushima het volgende:

[..]

ja dat ook, we hoeven toch het wiel niet opnieuw uit te vinden. zou in principe gewoon uit te rollen moeten zijn hier.
Dat is juist hét probleem bij ICT bij de Nederlandse overheid: elke keer het wiel zelf opnieuw willen uitvinden en daarnaast het enorme gat in vertaalslag in wat nodig is voor de werkvloer en wat er verteld wordt aan de uitvoerder door mensen die de werkvloer niet kennen en inhoudelijk niet sterk genoeg zijn op ICT-gebied.
pi_192508973
ik had niet door dat ik de laatste had (8>
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 08:52:36 #5
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192508976
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:47 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Ja, dat meen ik.
Dan laat maar eens die cijfers zien voor de stad New York.
What can change the nature of a man?
pi_192508997
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is juist hét probleem bij ICT bij de Nederlandse overheid: elke keer het wiel zelf opnieuw willen uitvinden en daarnaast het enorme gat in vertaalslag in wat nodig is voor de werkvloer en wat er verteld wordt aan de uitvoerder door mensen die de werkvloer niet kennen en inhoudelijk niet sterk genoeg zijn op ICT-gebied.
klopt, hoe meer ik er nu over nadenk hoe meer ik het idee heb dat ze dit niet voor elkaar kunnen krijgen.
pi_192508999
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:49 schreef Fukushima het volgende:

[..]

had dat niet te maken met die speciale pandemie bonds die zouden moeten uitbetalen als er een pandemie uitgeroepen zou worden vóór 1 juni.
Dat denk ik niet. Dat ging maar over 350 mln of zo. Peanuts bij de fondsen die nu verdeeld worden (volgens onbegrijpelijke verdeelsleutels).

De VN heeft een agenda 21 en agenda 2030, die overal in te zien zijn. Met o.a. gelijke verdeling van geld en middelen, minder vervoer (auto's reduceren), "health care" voor iedereen etc etc

Dan heb je nog alle SDG doelen voor de komende jaren. Het is een soort walhalla voor de VN deze pandemie. Ze kunnen al hun plannen in zeer korte tijd er door drukken, terwijl wij druk zijn met de ziekte.

[ Bericht 4% gewijzigd door _I op 08-04-2020 08:59:12 ]
  woensdag 8 april 2020 @ 08:54:04 #8
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192509005
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:52 schreef Fukushima het volgende:
ik had niet door dat ik de laatste had (8>
Gelukkig letten wij wel op.
pi_192509014
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:54 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Gelukkig letten wij wel op.
ik ben eigenlijk gewoon keihard aan het werk natuurlijk.
pi_192509033
Nou die app gaat gewoon verplicht worden zie ik net op wnl. Het is in het belang van de volksgezondheid dus de regering mag het afdwingen want dat schijnt in de wet te staan. Dus maak je borst maar nat! Wat ik dan verder niet snap in Korea, China, Taiwan lopen mensen verplicht met die app op hun telefoon met verplichte mondkapjes op en worden verplicht overal met een scan de temperatuur gecontroleerd. Maar wij mogen geen beschermende middelen dragen zoals mondkapjes om verspreiding in te dammen! Het gewone volk hoeft niet veilig te zijn.handjes wassen en afstand houden is genoeg hoor.. Zorgverleners hoeven ook geen mondkapjes! Nee hoor zolang een zorgverlener geen koorts heeft mogen ze best “verkouden” opa en oma gaan verzorgen. Nee wij moeten handjes wassen, anderhalve meter afstand houden en continue op onze telefoons gaan kijken of de Corona radar afgaat. Want het is zo fijn voor de ggd vooral om alles te meten en te weten...
pi_192509043
OMT-advies van gisteren:
https://www.tweedekamer.n(...)20OMT%20COVID-19.pdf

Jaap en Diederik beginnen vandaag al om 9.30 uur (i.p.v. 10 uur).

De Powerpoint-presentaties... houd deze site in de gaten: https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2020A01496 .

Een uur geleden stond de Powerpoint-presentatie van Gommers er al op (hij is bang dat verpleegkundigen/artsen een burn-out krijgen, als zij geen vakantiedagen kunnen opnemen) , maar die is inmiddels weer verwijderd.
pi_192509047
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:44 schreef DarkY.NL het volgende:

[..]

het zal echt wel getest gaan worden toch :D en als iemand al een VPN app vertrouwt (en hiermee dus ook de beheerders).. dan komt het wel goed toch :D
Die VPN-beheerder ben ik zelf. Als ik mijzelf al niet meer mag vertrouwen...
  woensdag 8 april 2020 @ 08:56:57 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192509050
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:55 schreef quirina het volgende:
Nou die app gaat gewoon verplicht worden zie ik net op wnl. Het is in het belang van de volksgezondheid dus de regering mag het afdwingen want dat schijnt in de wet te staan.
Dus iedereen is verplicht een smartphone met mobiel internet te hebben, en die ook nog eens altijd opgeladen is?
pi_192509051
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:56 schreef houdafstand het volgende:
OMT-advies van gisteren:

De Powerpoint-presentaties... houd deze site in de gaten: https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2020A01496 .

Een uur geleden stond de Powerpoint-presentatie van Gommers er al op (hij is bang dat verpleegkundigen/artsen een burn-out krijgen, als zij geen vakantiedagen kunnen opnemen) , maar die is inmiddels weer verwijderd.
maar jij hebt die dus al ergens anders geupload?
pi_192509061
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:56 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dus iedereen is verplicht een smartphone met mobiel internet te hebben, en die ook nog eens altijd opgeladen is?
en GPS en bluetooth altijd aan. *O*

misschien maar investeren in powerbanks
pi_192509071
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:55 schreef quirina het volgende:
Nou die app gaat gewoon verplicht worden zie ik net op wnl. Het is in het belang van de volksgezondheid dus de regering mag het afdwingen want dat schijnt in de wet te staan. Dus maak je borst maar nat! Wat ik dan verder niet snap in Korea, China, Taiwan lopen mensen verplicht met die app op hun telefoon met verplichte mondkapjes op en worden verplicht overal met een scan de temperatuur gecontroleerd. Maar wij mogen geen beschermende middelen dragen zoals mondkapjes om verspreiding in te dammen! Het gewone volk hoeft niet veilig te zijn.handjes wassen en afstand houden is genoeg hoor.. Zorgverleners hoeven ook geen mondkapjes! Nee hoor zolang een zorgverlener geen koorts heeft mogen ze best “verkouden” opa en oma gaan verzorgen. Nee wij moeten handjes wassen, anderhalve meter afstand houden en continue op onze telefoons gaan kijken of de Corona radar afgaat. Want het is zo fijn voor de ggd vooral om alles te meten en te weten...
Lul toch niet zo stom zeg.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192509073
De overheid die een app gaat ontwikkelen. Die hoef je pas over 3 jaar bugvrij te verwachten. En dat is dan nog erg optimistisch.
pi_192509084
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:56 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je gaat niet zonder kunnen in ieder geval en er zijn voldoende smartphones in omloop zodat de regering.. oh nee . De GGD het volk kan monitoren.
  Redactie Frontpage woensdag 8 april 2020 @ 08:59:40 #19
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192509091
Lekker bezig bij de NOS :')

quote:
Countryzanger John Prine (73) gestorven aan corona

De Amerikaanse country- en folkzanger John Prine is overleden aan de gevolgen van het coronavirus. De songwriter werd bekend met zijn melancholische gitaarliedjes en haalde met meer dan tien platen de Amerikaanse hitlijsten. Hij zou in februari optreden in Paradiso. Dat optreden werd vanwege het coronavirus verplaatst naar de zomer.

Prine begon zijn carrière als militair en diende tijdens de Tweede Wereldoorlog in West-Duitsland. Daarna keerde hij terug naar de VS en werd postbode in Chicago. Zingen en gitaarspelen deed hij eerst vooral als hobby. Later zei hij in een interview dat hij tijdens zijn postrondes veel liedjes bedacht.

Bob Dylan noemde Prine ooit als een van zijn favoriete artiesten. "Prines werk is van een existentialisme dat zo puur is als Proust (bekende Franse intellectueel en schrijver, red). Hij voert je in gedachten naar de Midwest. En schrijft ook nog eens prachtige liedjes", zei Dylan in 2009.

https://nos.nl/liveblog/2(...)acht-door-op-ic.html
Toch knap om een actief militair te zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog als die pas in 1946 is geboren :') _O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 8 april 2020 @ 08:59:44 #20
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192509092
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:58 schreef Adames het volgende:
De overheid die een app gaat ontwikkelen. Die hoef je pas over 3 jaar bugvrij te verwachten. En dat is dan nog erg optimistisch.
:D
pi_192509096
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]

De Jonge had het gisteren over buitenlandse apps (hij had het er nog over met zijn Britse collega), dus ik denk niet dat Nederland een eigen app gaat ontwikkelen. Wij gaan vermoedelijk of de Britse NHS app gebruiken of wij maken gebruiik van Pan-European Privacy-Preserving Proximity Tracing (een initiatief van acht Europese landen (https://www.pepp-pt.org/).
pi_192509110
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:59 schreef LTVDK het volgende:
Lekker bezig bij de NOS :')
[..]

Toch knap om een actief militair te zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog als die pas in 1946 is geboren :') _O-
Volksturm of zoiets? ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2020 09:04:34 ]
pi_192509123
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:00 schreef houdafstand het volgende:

[..]

De Jonge had het gisteren over buitenlandse apps (hij had het er nog over met zijn Britse collega), dus ik denk niet dat Nederland een eigen app gaat ontwikkelen. Wij gaan vermoedelijk of de Britse NHS app gebruiken of wij maken gebruiik van Pan-European Privacy-Preserving Proximity Tracing (een initiatief van acht Europese landen (https://www.pepp-pt.org/).
Dat klinkt al wat beter. Ongeacht of je het eens bent met zo'n app of niet.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 09:02:29 #24
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192509127
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:02 schreef Adames het volgende:

[..]

Dat klinkt al wat beter. Ongeacht of je het eens bent met zo'n app of niet.
Ik doe niet mee aan die app.
pi_192509146
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:56 schreef Fukushima het volgende:

[..]

maar jij hebt die dus al ergens anders geupload?
Gewoon op die site, maar hij staat er niet meer op. Ik heb de presentatie niet ergens opgeslagen. :@

Zal het komende uur vast weer geüpload worden.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:03:36 #26
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192509150
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:02 schreef Coco. het volgende:

[..]

Ik ook niet nee.
pi_192509151
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:59 schreef quirina het volgende:

[..]

Je gaat niet zonder kunnen in ieder geval en er zijn voldoende smartphones in omloop zodat de regering.. oh nee . De GGD het volk kan monitoren.
Totdat er een vaccin of medicijn wordt ontwikkeld is dat één van de enige twee opties die je hebt om de situatie niet gierend uit de klauwen te laten lopen, de andere is vergaande social distancing maatregelen intact houden. Welke heb je liever?
pi_192509169
Wen er maar aan de komende jaren:

Nederland na de lockdown: ‘Dit wordt het grootste experiment dat we ooit hebben gedaan’

https://www.volkskrant.nl(...)ben-gedaan~b525ac91/
pi_192509189
quote:

[..]

Liever ook niet nee. Niet de eerste keer dat de overheid een potje maakt van privacywetgeving, illegaal gebruik van gegevens en veilige dataopslag.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 09:05:47 #30
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192509191
Hebben we een lockdown dan?
pi_192509201
quote:

[..]

Je gaat niet zonder kunnen en de regering mag het in het belang van de volksgezondheid gewoon verplicht stellen.
Zonder die app zal je niet een winkel in mogen, niet naar je werk kunnen gaan, niet buiten een rondje mogen wandelen want dan komt er gewoon een sanctie op te staan omdat je anderen moedwillig in gevaar brengt.

Ik ben ook tegen die app. Maar je gaat moeten.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 09:07:47 #32
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192509223
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:06 schreef quirina het volgende:

[..]

Je gaat niet zonder kunnen en de regering mag het in het belang van de volksgezondheid gewoon verplicht stellen.
Zonder die app zal je niet een winkel in mogen, niet naar je werk kunnen gaan, niet buiten een rondje mogen wandelen want dan komt er gewoon een sanctie op te staan omdat je anderen moedwillig in gevaar brengt.

Niet iedereen heeft een smartphone.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:08:17 #33
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192509233
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:00 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Dat klinkt hoopvol. Misschien moeten we deze lichtpuntjes van de crisis gaan koesteren: dat er eens gekeken wordt wat er al werkt in plaats van dat we weer gaan aanbesteden en opgescheept worden met de Anselmo Breda's van deze wereld.
pi_192509239
quote:

[..]

Ik wel, zolang de gegevens niet langer dan 21 dagen worden opgeslagen. En dat verder niemand bij de (versleutelde) gegevens kan. Dat hoeft volgens mij ook niet, als de app met Bluetooth werkt?

Sowieso krijg je pas bericht als je 10-15 minuten lang bij besmet persoon hebt gestaan/gezeten.

Nu word je opgespoord door de GGD (kan enkele dagen duren). Straks krijg je een seintje van een app ipv de GGD. Prima toch? :@
pi_192509249
Kijk wnl mensen.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:09:08 #36
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192509251
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Totdat er een vaccin of medicijn wordt ontwikkeld is dat één van de enige twee opties die je hebt om de situatie niet gierend uit de klauwen te laten lopen, de andere is vergaande social distancing maatregelen intact houden. Welke heb je liever?
Die social distancing blijft hoe dan ook van kracht toch?

Rutte sprak immers over een "1,5 meter-samenleving" de komende tijd.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192509252
quote:

[..]

Dit slaat nergens op want het zal praktisch niet uit te voeren zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 09:09:35 #38
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192509258
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:08 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Ik wel, zolang de gegevens niet langer dan 21 dagen worden opgeslagen. En dat verder niemand bij de (versleutelde) gegevens kan.
haha
pi_192509262
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:09 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Die social distancing blijft hoe dan ook van kracht toch?

Rutte sprak immers over een "1,5 meter-samenleving" de komende tijd.
dat denk ik wel, in ieder geval tot er een vaccin is.
pi_192509279
quote:

[..]

Ik zie dat jij de app al helemaal kent en weet welke maatregelen gaan volgen, zoals winkels niet meer in mogen. :s)
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:11:27 #41
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192509296
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:03 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik ook niet nee.
Ik denk dat je geen keus gaat krijgen. De overheid mag dit afdwingen in het kader van de volksgezondheid, ook als je het beredeneert als Brugman in zijn beste dagen. De agent die jou terug naar binnen stuurt en beboet gaat dat hele verhaal niet eens aanhoren en voert gewoon het beleid uit.

Niet dat ik er kapot van ben, helemaal omdat ik weet hoe de overheid met onze gegevens omgaat en hoe slecht de beveiliging ervan is.
pi_192509312
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op want het zal praktisch niet uit te voeren zijn.
De meesten in Nederland hebben een smartphone. Providers geven gewoon door wat voor telefoons er gebruikt worden hoor.
En aan de hand van de hoeveelheid smartphones kunnen ze blijkbaar genoeg meten en weten.
Als je geen smartphone hebt zal je binnen moeten blijven in Isolatie.
pi_192509330
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:10 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik zie dat jij de app al helemaal kent en weet welke maatregelen gaan volgen, zoals winkels niet meer in mogen. :s)
Zo werkt die app in Taiwan wel. Ze scannen je foon en ze scannen je temperatuur.
Daarna mag je een winkelkarretje pakken of gebruik maken van het openbaar vervoer.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:13:51 #44
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192509332
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:09 schreef Fukushima het volgende:

[..]

dat denk ik wel, in ieder geval tot er een vaccin is.
Ja maar...rondneuken -O-
Ff serieus, het zou moeten dat dat de richtlijn is, maar als je nu al ziet hoeveel lakser mensen worden, dan moet je echt de komende weken iedereen helemaal de moeder gaan handhaven om te voorkomen dat mensen hun uitgestelde libido, sociale behoeften, reislust etc. toch gaan botvieren.
pi_192509340
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:12 schreef quirina het volgende:

[..]

De meesten in Nederland hebben een smartphone. Providers geven gewoon door wat voor telefoons er gebruikt worden hoor.
En aan de hand van de hoeveelheid smartphones kunnen ze blijkbaar genoeg meten en weten.
:') alsof er alarmbellen af gaan als je je smartphone op de keukentafel laat liggen wanneer je de deur uit stapt. Wat een aluhoedje niveau hier ineens zeg, ga lekker naar BNW.
pi_192509341
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:07 schreef Coco. het volgende:

[..]

Dit.
Het zal ze nog verbazen hoeveel mensen er geen smartphone hebben.
Krijgen die een boete? :')

Buiten dat, op mijn prive mobiel die ik van mijn eigen centjes gekocht heb, zonder enige subsidie of bijdrage van het rijk, maak ik toch echt helemaal zelf uit of ik deze app installeer of niet.
Het zou wat worden zeg... :|W

En daarnaast: wie gaan dit controleren en handhaven, lol?! De app polisie?! :+
:')
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  woensdag 8 april 2020 @ 09:14:37 #47
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192509342
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik denk dat je geen keus gaat krijgen. De overheid mag dit afdwingen in het kader van de volksgezondheid, ook als je het beredeneert als Brugman in zijn beste dagen. De agent die jou terug naar binnen stuurt en beboet gaat dat hele verhaal niet eens aanhoren en voert gewoon het beleid uit.

Niet dat ik er kapot van ben, helemaal omdat ik weet hoe de overheid met onze gegevens omgaat en hoe slecht de beveiliging ervan is.
Succes met mensen verplichten om een mobiel mee te nemen, vooral bij ouderen.(die überhaupt al geen smartphone hebben vaak en geen app kunnen installeren)
pi_192509361
Zet wnl aan mensen. En kijk.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:16:24 #49
335133 MichaelScott
pi_192509372
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:13 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja maar...rondneuken -O-
Ff serieus, het zou moeten dat dat de richtlijn is, maar als je nu al ziet hoeveel lakser mensen worden, dan moet je echt de komende weken iedereen helemaal de moeder gaan handhaven om te voorkomen dat mensen hun uitgestelde libido, sociale behoeften, reislust etc. toch gaan botvieren.
Spot er maar mee.

Ik krijg ondertussen behoorlijke kramp in mijn rechterhand.
pi_192509381
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:13 schreef quirina het volgende:

[..]

Zo werkt die app in Taiwan wel. Ze scannen je foon en ze scannen je temperatuur.
Daarna mag je een winkelkarretje pakken of gebruik maken van het openbaar vervoer.
En waarom zouden we direct op hun toer gaan?

Overigens mensen die deze app inbreuk vinden terwijl een ieders data al 40x is verkocht de afgelopen jaren
pi_192509383
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:14 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Succes met mensen verplichten om een mobiel mee te nemen, vooral bij ouderen.(die überhaupt al geen smartphone hebben vaak en geen app kunnen installeren)
Twee maanden geleden hadden we ook niet gedacht allemaal met dit weer in ons huis te zitten, en dat je buren een kliklijn kunnen bellen als jij een feestje hebt.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:17:33 #52
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192509391
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:15 schreef quirina het volgende:
Zet wnl aan mensen. En kijk.
nooit
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192509400
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:17 schreef influcted het volgende:

[..]

En waarom zouden we direct op hun toer gaan?

Overigens mensen die deze app inbreuk vinden terwijl een ieders data al 40x is verkocht de afgelopen jaren
Dat vind ik ook zo hypocriet dus. Iedereen met zijn google maps, tinder en weet ik veel wat op zijn mobiel en dan nu druk maken om deze app :').
  woensdag 8 april 2020 @ 09:18:26 #54
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192509413
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:13 schreef quirina het volgende:

[..]

Mijn lichaamstemperatuur zit normaal rond de 36 graden. Bij 37 is er iets mis en 37,5-38 -wat niet eens geldt als koorts voor andere mensen- ben ik goed ziek. Dan ben ik alleen nog maar en dan ben ik nog symptomatisch ook.

Als mensen verstandig zijn, blijven ze binnen als ze voelen dat er iets mis is. Er zijn er zat echter die dit niet doen en zonder te hoge lichaamstemperatuur toch even boodschappen gaan doen of naar de bouwmarkt moeten.

In Thailand liep een zwaar zieke man rond die gemeten werd op 36 graden, iemand in zijn gezicht spuugde en een paar uur later door door Corona in de trein lag.

Die thermometers halen denk ik veel te weinig uit.
pi_192509422
Hoe gaat die app eigenlijk heten?

1984

? :?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_192509428
by_dope_demand twitterde op woensdag 08-04-2020 om 09:17:29 Nog 'maar' 77 coronapatienten in het Amphia. Laagste aantal in twee weken. reageer retweet
  woensdag 8 april 2020 @ 09:19:57 #57
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192509434
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:17 schreef _I het volgende:

[..]

Twee maanden geleden hadden we ook niet gedacht allemaal met dit weer in ons huis te zitten, en dat je buren een kliklijn kunnen bellen als jij een feestje hebt.
Maar we zitten ook niet allemaal in ons huis.
pi_192509448
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:19 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Vertel dat jezelf.

Waar ga jij heen op vakantie dit jaar?
pi_192509467
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:20 schreef _I het volgende:

[..]

Vertel dat jezelf.

Dat is iets heel anders dan dat je opgesloten zit in je huis. We kunnen nog steeds naar buiten. Vakantie is een luxe die we helaas moeten opofferen de komende tijd. Vooral ook omdat het in andere landen een stuk minder goed gaat dan hier in Nederland.
pi_192509472
quote:

[..]

Vertel dat jezelf.

Tuinesië voor iedereen dit jaar!
Of Balkonië!
pi_192509484
De kans om besmet te worden:

• Spanje: 1 / 300
• Zwitserland: 1/350
• Italië: 1 / 400
• België: 1 / 500
• Frankrijk: 1 / 550
• Oostenrijk: 1 / 600
• Duitsland: 1 / 750
• Verenigde Staten: 1 / 800
• Nederland: 1 / 800
• Verenigd Koninkrijk: 1/1.100
• Iran: 1 / 1.250
• Canada: 1 / 1.900
• Turkije: 1 / 2.250
• China: 1 / 16.000

Je merkt al meteen dat die cijfers van China zwaar gemanipuleerd zijn. Ook het Verenigd Koninkrijk, Iran, Canada en Turkije zullen wel wat cijfers verdoezelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door einzeinz op 08-04-2020 09:29:38 ]
Cindy De Vuyst
  woensdag 8 april 2020 @ 09:23:02 #62
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192509491
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:17 schreef _I het volgende:

[..]

quote:

[..]

Vertel dat jezelf.

Ik kijk gewoon om me heen. Oh niet op vakantie gaan is opeens in huis vast zitten.(lol)
pi_192509493
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is iets heel anders dan dat je opgesloten zit in je huis. We kunnen nog steeds naar buiten. Vakantie is een luxe die we helaas moeten opofferen de komende tijd. Vooral ook omdat het in andere landen een stuk minder goed gaat dan hier in Nederland.
Je mag naar buiten om te werken, boodschappen te doen en een rondje te wandelen. Iedereen op de wereld ongeveer.
Semantisch verhaal.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:23:37 #64
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192509498
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vakantie in eigen land bestaat niet meer? :o
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192509503
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:22 schreef einzeinz het volgende:

• Nederland: 1.800

Je merkt al meteen dat die cijfers van China zwaar gemanipuleerd zijn. Ook het Verenigd Koninkrijk, Iran, Canada en Turkije zullen wel wat cijfers verdoezelen.
Bron?

En vooral hoe meten ze dit? Aan de hand van het aantal besmettingen?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 09:24:52 #66
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192509511
Misschien sta ik er iets makkelijker in, omdat ik vanaf het begin al accepteerde dat het veel ging veranderen en heel lang ging duren voordat het voorbij was.

Voordat ik commentaar geef op de app zou ik eerst meer informatie willen over hoe ze het gaan beheren, waar, hoe en hoe lang wordt data bewaard, welke data wordt opgeslagen etc.

Koppeling met EPD is niet nodig, zolang het alleen een simpele database van 3-4 weken met informatie over COVID-19 JA/NEE/IMMUUN, is zie ik geen probleem.

Rutte is al vanaf het begin tegen verboden en rekent op gezond verstand van de bevolking en nu zou hij volgens sommigen opeens iedeeen willen volgen en Big Brother willen uithangen. Niet echt geloofwaardig.

Heb zeker mijn vraagtekens, maar veel users zijn wel ongelofelijk aan het overdrijven op dit moment.
pi_192509531
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:23 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Vakantie in eigen land bestaat niet meer? :o
Jawel hoor - maar ook daarin zullen de komende tijd weinig opties zijn qua vakantieparken, campings, hotels etc.
  Redactie Frontpage woensdag 8 april 2020 @ 09:26:24 #68
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192509533
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:19 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Hoe gaat die app eigenlijk heten?

1984

? :?
Nee gewoon 'Grote Broer', dat klinkt vriendelijker en duurt wat langer voordat mensen de associatie maken :P.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192509537
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:24 schreef Kyran het volgende:
Misschien sta ik er iets makkelijker in, omdat ik vanaf het begin al accepteerde dat het veel ging veranderen en heel lang ging duren voordat het voorbij was.

Voordat ik commentaar geef op de app zou ik eerst meer informatie willen over hoe ze het gaan beheren, waar, hoe en hoe lang wordt data bewaard, welke data wordt opgeslagen etc.

Koppeling met EPD is niet nodig, zolang het alleen een simpele database van 3-4 weken met informatie over COVID-19 JA/NEE/IMMUUN, is zie ik geen probleem.

Rutte is al vanaf het begin tegen verboden en rekent op gezond verstand van de bevolking en nu zou hij volgens sommigen opeens iedeeen willen volgen en Big Brother willen uithangen. Niet echt geloofwaardig.

Heb zeker mijn vraagtekens, maar veel users zijn wel ongelofelijk aan het overdrijven op dit moment.
We gaan het zien.

!remindme over een jaar.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 09:28:53 #70
416575 crew  Evenstar
pi_192509576
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:26 schreef _I het volgende:

[..]

We gaan het zien.

!remindme over een jaar.
Begrijp me niet verkeerd, kritiek is goed en gezond, maar moeten ook even op meer informatie wachten.

Hopelijk gaat de Tweede Kamer ook inhoudelijk discusseren i.p.v. op de man spelen en/of partijpolitiek voeren.
pi_192509578
Ik denk dat je met dit forum meer informatie vrijgeeft dan dat je ooit met zo'n app zal doen.
pi_192509598
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, kritiek is goed en gezond, maar moeten ook even op meer informatie wachten.

Hopelijk gaat de Tweede Kamer ook inhoudelijk discusseren i.p.v. op de man spelen en/of partijpolitiek voeren.
Zeker waar. Scherp zijn op bepaalde aspecten is nodig.

Is er eigenlijk ook een debat vandaag?
pi_192509599
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:23 schreef Remco het volgende:

[..]

Bron?

En vooral hoe meten ze dit? Aan de hand van het aantal besmettingen?
Zijn simpele berekening hoor. Zie ook Johns Hopkins kun je zelf ook berekenen.
Cindy De Vuyst
pi_192509600
Gesprek met Jort Kelder over zijn uitspraken

pi_192509606
Technische briefing begint nu!
pi_192509631
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:56 schreef houdafstand het volgende:
OMT-advies van gisteren:

Ik word hier zo moe van. Natuurlijk iedereen wil af en toe wel eens een dagje vrij en onder normale omstandigheden kan dat ook. Maar nu zitten wij in een situatie die veel regeringsleiders al met de oorlog hebben vergeleken. Moet jij je voorstellen dat de Canadese op het strand van Normandië hadden gestaan en hadden gezegd, "allemaal leuk en aardig die bevrijding, maar ik wil wel af en toe een dagje vrij hebben."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 09:32:33 #77
416575 crew  Evenstar
pi_192509633
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:30 schreef _I het volgende:

[..]

Zeker waar. Scherp zijn op bepaalde aspecten is nodig.

Is er eigenlijk ook een debat vandaag?
Ja, volgens mij standaard op woensdag nu. Eerst briefing, daarna debat. Zal wel losgaan straks.
pi_192509636
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:26 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nee gewoon 'Grote Broer', dat klinkt vriendelijker en duurt wat langer voordat mensen de associatie maken :P.
Ja wat verhullen kan politiek wenselijk zijn.

Goed trouwens dat ik mijn oude moblietje nog heb mocht het verplicht worden dan schakel ik over op die baksteen die alleen kan bellen en/of SMS-en.
pi_192509653
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, volgens mij standaard op woensdag nu. Eerst briefing, daarna debat. Zal wel losgaan straks.
Ja, van 2 tot 7. Nu al zin in.
pi_192509656
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:07 schreef Coco. het volgende:

[..]

Zie het als autogordels. Niet iedereen heeft een auto, maar als je hem hebt en gebruikt is een gordel verplicht.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192509657
Jaap van Dissel is begonnen :)
pi_192509662
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:28 schreef Simmertje het volgende:
Ik denk dat je met dit forum meer informatie vrijgeeft dan dat je ooit met zo'n app zal doen.
Klopt zeker als je geen proxy of vpn of zo gebruikt.
pi_192509664
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:28 schreef Simmertje het volgende:
Wat dacht je van je mobiele telefoon? Die ziet al waar je bent, redelijk nauwkeurig.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_192509670
Reproductiegetal tussen 2 en 3; ah kijk, het was 1,5-2.
pi_192509674
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:34 schreef _I het volgende:
Reproductiegetal tussen 2 en 3; ah kijk, het was 1,5-2.
Niet waar
pi_192509677
Die slide is van de data van het CDC china. Nu nog?
pi_192509686
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:35 schreef Hazzard het volgende:

[..]

Niet waar
Zeker wel. Dat werd in de eerste briefings gebruikt.
pi_192509687
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:04 schreef kol7680 het volgende:
Wen er maar aan de komende jaren:

Nederland na de lockdown: ‘Dit wordt het grootste experiment dat we ooit hebben gedaan’

https://www.volkskrant.nl(...)ben-gedaan~b525ac91/
Tsjongejonge, wat een stemmingmakerij. We hebben nog geen enkel idee hoe en wanneer dit afgelopen gaat zijn, maar de media buitelen al over mekaar heen om zo apocalyptisch mogelijke scenario's de wereld in te slingeren om advertenties te verkopen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:36:28 #89
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192509698
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jawel hoor - maar ook daarin zullen de komende tijd weinig opties zijn qua vakantieparken, campings, hotels etc.
Is het?

Voor zover ik weet zijn hotels gewoon nog geopend.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192509701
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:36 schreef _I het volgende:

[..]

Nee
pi_192509705
Chinese cijfers die zijn gedubbelcheckt. _O-
pi_192509712
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:33 schreef HulkHeld het volgende:
Jaap van Dissel is begonnen :)
Linkje naar de presentatie:
https://www.tweedekamer.n(...)_jaap_van_dissel.pdf
  woensdag 8 april 2020 @ 09:37:39 #93
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192509717
_I Houdt een hele database bij, dus we zien de komende 5 minuten wel of hij gelijk had :P
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192509727
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:36 schreef _I het volgende:

[..]

https://www.tweedekamer.n(...)efing_18-03-2020.pdf

Briefing van 18 maart. Zie eerste slide al.
pi_192509740
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:37 schreef Fretwork het volgende:
_I Houdt een hele database bij, dus we zien de komende 5 minuten wel of hij gelijk had :P
Hey doe eens deleten die data o|O :(
pi_192509748
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:36 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Is het?

Voor zover ik weet zijn hotels gewoon nog geopend.
Klopt, maar daadwerkelijk op vakantie gaan zoals we dat gewend zijn (met uitjes, uit eten, culturele bezoeken) zal voorlopig zeker niet uitnodigend werken om ook in Nederland 'op vakantie' te gaan.
pi_192509749
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:38 schreef Hazzard het volgende:

[..]

https://www.tweedekamer.n(...)efing_18-03-2020.pdf

Briefing van 18 maart. Zie eerste slide al.
Daarvoor nog. Toen werden presentaties nog niet gedeeld.
pi_192509750
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 07:43 schreef wpor het volgende: [..] Classic internetreactie, het is nooit goed he. Dit kan prima tegelijkertijd, en hoe eerder ze er bij zijn hoe beter. Wanneer ze dit pas zouden doen nadat de beschermingsmiddelen voor elkaar zijn (waar gewoon hard aan gewerkt wordt) dan had jij gezeurd dat het veel te laat was. Verder, 'wat doet de regering in de tussentijd'. Jij denkt dat ze niks doen? Veel mensen hebben een beetje gebrek aan inlevingsvermogen. Op mijn werk merk ik dat ook, met name bij jonge mensen en productiepersoneel. Altijd zeuren op de baas, het is nooit goed. Dat is geen oordeel, puur een constatering. Men kan er zelf ook niks aan doen (gebrek aan ervaring of gebrek aan inlevingsvermogen). Maar probeer op z'n minst eens in de schoenen van de baas te gaan staan.
Er mag gewoon kritiek gegeven worden. Usa test minimaal 5x zoveel per capita. Wij zaten 3 weken geleden nog op een groepsimmuniteit theorie die dus grote bs bleek te zijn. Om nu met bombarie over een app te beginnen terwijl er tussen de 1k en 2k tests per dag worden gedaan is nogal krom imo. Pak je 1.5k per dag, is over 1133 dagen nederland getest. 1.5 maand geleden hoefden we ons geen zorgen te maken over corona he volgens onze "baas"
pi_192509771
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:37 schreef Fretwork het volgende:
I wish. Ik onthou wel waar ik alles gelezen heb en met welke woorden ik het weer terug kan vinden.

Dit werd gezegd tijdens de tweede briefing. Toen had de WHO 2-2,5.
pi_192509782
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:32 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik word hier zo moe van. Natuurlijk iedereen wil af en toe wel eens een dagje vrij en onder normale omstandigheden kan dat ook. Maar nu zitten wij in een situatie die veel regeringsleiders al met de oorlog hebben vergeleken. Moet jij je voorstellen dat de Canadese op het strand van Normandië hadden gestaan en hadden gezegd, "allemaal leuk en aardig die bevrijding, maar ik wil wel af en toe een dagje vrij hebben."
Militairen 'betalen' daar achteraf de prijs voor met een heel scala aan (geestelijke) gezondheidsproblemen, lijkt me niet een bijster wenselijk scenario voor de medische sector..
pi_192509783
Vooruitkijkend in de presentatie is de R0 naar boven verschoven ten opzichte van de vorige 2 presentaties. Klopt dat?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192509784
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:22 schreef einzeinz het volgende:

• Nederland: 1 / 800

Hier is vooral het zuiden een brandhaard. In China is ook een groot gedeelte van het land geen brandhaard. Dus gemiddeld kan het wel kloppen. Hele grote gedeelte van het land weinig aan de hand.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:42:47 #103
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192509785
quote:

[..]

Heel erg makkelijk lullen terwijl je om 09:30 een beetje met je luie reet op een forum aan het rondhangen bent.
pi_192509788
Die app van zuid-Korea vonden veel mensen hier een goed idee, was dat omdat het niet je eigen data aanging?
  woensdag 8 april 2020 @ 09:44:52 #105
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192509817
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt, maar daadwerkelijk op vakantie gaan zoals we dat gewend zijn (met uitjes, uit eten, culturele bezoeken) zal voorlopig zeker niet uitnodigend werken om ook in Nederland 'op vakantie' te gaan.
Tsja, dat zijn allemaal persoonlijke keuzes en wensen natuurlijk.
pi_192509824
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:40 schreef _I het volgende:

[..]

Daarvoor nog. Toen werden presentaties nog niet gedeeld.
Aah dus elke keer dat het RIVM een r0 van 2 - 3 noemt, ga jij benoemen dat ze anderhalve maand geleden iets anders hebben gezegd. Ze roepen nu al bijna een maand deze consequente boodschap in meerdere briefings. Lijkt me overbodig om de volgende 5x dat ze dit vermelden, nog steeds terug te grijpen op zoiets.
pi_192509836
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
Vooruitkijkend in de presentatie is de R0 naar boven verschoven ten opzichte van de vorige 2 presentaties. Klopt dat?
Wordt ongeveer 1 na 16-20 maart

Yep. Vorige keer was dit nog 0,3 en kon ik onmogelijk gelijk hebben toen ik zei dat dit minimaal 1 moest zijn.
pi_192509846
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:45 schreef _I het volgende:

[..]

Wordt ongeveer 1 na 16-20 maart

Yep. Vorige keer was dit nog 0,3 en kon ik onmogelijk gelijk hebben toen ik zei dat dit minimaal 1 moest zijn.
Het is toch allang 20 maart geweest?
pi_192509851
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:45 schreef Hazzard het volgende:

[..]

Aah dus elke keer dat het RIVM een r0 van 2 - 3 noemt, ga jij benoemen dat ze anderhalve maand geleden iets anders hebben gezegd. Ze roepen nu al bijna een maand deze consequente boodschap in meerdere briefings. Lijkt me overbodig om de volgende 5x dat ze dit vermelden, nog steeds terug te grijpen op zoiets.
Nee, het is langzaam aangepast, maar niet benoemd.

Vorige keer zei Jaap dat de r0 rond de 0,3 moest liggen, wat ik belachelijk vond. En straks gaat hij melden dat het geen 0,3 is. Hoe verrassend.
pi_192509854
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:42 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Heel erg makkelijk lullen terwijl je om 09:30 een beetje met je luie reet op een forum aan het rondhangen bent.
Klopt, helaas is mijn contact niet verlengd. Wel nog een redelijke nabetaling gekregen, omdat ik geen dag vrij had gehad. _O_
pi_192509857
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:46 schreef Remco het volgende:

[..]

Het is toch allang 20 maart geweest?
De r0 van toen bepaalt de opnames van nu.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:47:39 #112
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192509862
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:42 schreef cemeteryslut het volgende:
Die app van zuid-Korea vonden veel mensen hier een goed idee, was dat omdat het niet je eigen data aanging?
Hier geef je je persoonsnummer in en kan je wat gezondheidsdata invullen. Daarbij een kaart met waar zich mensen met infecties en in quarantaine bevinden. Op straatniveau, niet huisadres.
pi_192509933
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:47 schreef maan_man het volgende:

[..]

Klopt, helaas is mijn contact niet verlengd. Wel nog een redelijke nabetaling gekregen, omdat ik geen dag vrij had gehad. _O_
Vanwege Corona??
  woensdag 8 april 2020 @ 09:54:16 #114
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192509946
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:24 schreef Kyran het volgende:
...

Ik denk ook niet dat Rutte 1984-aspiraties heeft nee. Wat ik wel denk is dat de beveiliging van data bij de overheid niet op orde is en wat ik weet uit bijna twee decennia meelopen in informatiemanagement bij de overheid, is dat er een enorme grillige factor zit in het personeel en hoe er met je data omgegaan wordt. Ik heb het dan echt over na 3 maanden mensen nog eens screenen en vooral tijdelijke krachten die door de werkdruk te makkelijk binnen worden gehaald.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 09:54:39 #115
416575 crew  Evenstar
pi_192509953
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:46 schreef _I het volgende:

[..]

Nee, het is langzaam aangepast, maar niet benoemd.

Vorige keer zei Jaap dat de r0 rond de 0,3 moest liggen, wat ik belachelijk vond. En straks gaat hij melden dat het geen 0,3 is. Hoe verrassend.
Same old same old dus....
pi_192509957
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:53 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Vanwege Corona??
Nee, vanwege een teruggelopen werkvoorraad en ik was er juist voor het wegwerken van de werkvoorraad.
pi_192509960
Is het al bekend of je als je eenmaal immuun bent geworden, zelf niet meer ziek kunt worden,maar desondanks nog wel een ander kunt besmetten?
pi_192509966
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Same old same old dus....
Kan niet meer plaatjes plakken, maar de verwachtingswolk van de R0 tov vorige week is enorm aangepast.

Top dat er wiskundige en econometristen meedenken bij het RIVM nu.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:58:19 #119
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192510024
quote:

[..]

Dat vat het wel samen. Dat is wat decadentie doet met mensen. Het grote geheel? Tuurlijk wil ik klappen en de vlag uithangen! Maar wacht even, mag ik niet met verlof?1984! Ik heb recht op vakantiedagen! Principiële bezwaren! Een app! Ik ben nu even boodschappen doen met de kids hoor, doei!
  woensdag 8 april 2020 @ 09:59:33 #120
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192510045
quote:

[..]

Dat is omdat deze situatie op geen enkele manier te vergelijken is met een oorlog. Leiders die dat roepen doen dat met een ander doel dan een redelijke vergelijking maken.
pi_192510051
quote:
5s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:55 schreef An_0_Niem het volgende:
Is het al bekend of je als je eenmaal immuun bent geworden, zelf niet meer ziek kunt worden,maar desondanks nog wel een ander kunt besmetten?
Welnee.... ze weten nog helemaal niks zeker.
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
pi_192510062
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:09 schreef quirina het volgende:
Kijk wnl mensen.
Waar vind ik dat?
Via Google kwam ik hierbij https://wnl.tv/ :@
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 10:02:51 #123
416575 crew  Evenstar
pi_192510095
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:55 schreef _I het volgende:

[..]

Kan niet meer plaatjes plakken, maar de verwachtingswolk van de R0 tov vorige week is enorm aangepast.

Top dat er wiskundige en econometristen meedenken bij het RIVM nu.
Sommige dingen zijn ook gewoon heel makkelijk van te voren te bedenken. Je hoeft dan echt geen wiskundige te zijn. Kwestie van logisch beredeneren en kritisch zijn i.p.v. alles gewoon aannemen.
pi_192510148
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Sommige dingen zijn ook gewoon heel makkelijk van te voren te bedenken. Je hoeft dan echt geen wiskundige te zijn. Kwestie van logisch beredeneren en kritisch zijn i.p.v. alles gewoon aannemen.
Weten wat er gaat gebeuren, betekent nog niet dat je het tijdspad goed kan inschatten. Hiervoor zijn goede rekenkundige modellen zeker wel nuttig. En logisch beredeneren leken ze niet te kunnen, het was vooral wensdenken en geloven in de eigen kennis.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:07:26 #125
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192510151
quote:

[..]

Nou ik ben blij dat ze alles wetenschappelijk benaderen in plaats van "gut feeling"
  woensdag 8 april 2020 @ 10:07:33 #126
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192510152
quote:

[..]

Dingen van te voren bedenken en logisch beredeneren zijn aannames.

Beleid wordt gebaseerd op wetenschappelijke modellen waar ze data in stoppen en ja dat kan steeds veranderen want niemand, ook jij niet, kent deze virus en dit valt nog niet goed te voorspellen. Elke dag kan je het steeds iets beter voorspellen omdat je steeds meer data vergaart.
pi_192510170
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:07 schreef _I het volgende:

[..]

Weten wat er gaat gebeuren, betekent nog niet dat je het tijdspad goed kan inschatten. Hiervoor zijn goede rekenkundige modellen zeker wel nuttig. En logisch beredeneren leken ze niet te kunnen, het was vooral wensdenken en geloven in de eigen kennis.
Dat doet iedereen die hier commentaar op het RIVM heeft toch ook :D
pi_192510199
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:08 schreef Remco het volgende:

[..]

Dat doet iedereen die hier commentaar op het RIVM heeft toch ook :D
Waarom zou je een discussieplatform vergelijken met een overheidsinstituut? Ik hoef mijn meningen niet te staven met het ECDC of het WHO.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:12:21 #129
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192510226
Ik zou willen dat ik 5 jaar in de toekomst zou kunnen kijken hoe de wereld er dan uitziet.

Ik denk dat reizen een stuk lastiger gaat worden. Een geluk dat ik de afgelopen 5 jaar rond de wereld ben getrokken :9
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192510275
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:12 schreef Maikuuul het volgende:
Ik zou willen dat ik 5 jaar in de toekomst zou kunnen kijken hoe de wereld er dan uitziet.

Ik denk dat reizen een stuk lastiger gaat worden. Een geluk dat ik de afgelopen 5 jaar rond de wereld ben getrokken :9
Zodra het echt weer kan gaat het internationale luchtruim gewoon weer open en gaan we er massaal weer gebruik van maken. Bijzonder veel landen leven (grotendeels) op internationaal toerisme - dat zou pas een economische klapper worden als je dat voor de rest van de toekomst aan banden gaat leggen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 10:15:30 #131
416575 crew  Evenstar
pi_192510282
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dingen van te voren bedenken en logisch beredeneren zijn aannames.

Beleid wordt gebaseerd op wetenschappelijke modellen waar ze data in stoppen en ja dat kan steeds veranderen want niemand, ook jij niet, kent deze virus en dit valt nog niet goed te voorspellen. Elke dag kan je het steeds iets beter voorspellen omdat je steeds meer data vergaart.
Eens! Mijn kritiek is dan ook vooral dat ze niet iets voorzichtiger zijn met hun aannames. Als je constant op wetenschappelijke bevestigingen wacht loop je vaak achter de feiten aan bij zo'n uitbraak.

Verder heb je natuurlijk gewoon gelijk.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:15:33 #132
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192510283
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:47 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wat rot voor je... Niet van de nabetaling maar van je contract.
pi_192510284
RIVM-baas: Sneller terug naar normale IC-capaciteit
Vóór 1 juni kan het het aantal bezette plaatsen op de intensive care weer zijn gezakt onder de normale capaciteit. Dat meldt RIVM-directeur Jaap van Dissel vanmorgen aan de Tweede Kamer. De piek ligt nu in de laatste week van april.

Bron:Ad.nl
pi_192510286
quote:

Niet heel anders dan voorheen. Helemaal als het vaccin er eenmaal is. Gaat zoveel geld om in de toerisme sector; zo veel banen in die sector; daar gaan ze denk ik z.s.m. weer naar terug. Totdat er een vaccin is waarschijnlijk met aangepaste regels, maar na die tijd gewoon als voorheen hoor. Alleen wat minder maatschappijen/hotels/etc in het begin; zullen er veel failliet gaan.
pi_192510291
Wat is je punt Fleur?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192510300
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:15 schreef TheVulture het volgende:
Wat is je punt Fleur?
Corona moet niet naar de verpleeghuizen maar naar de Grieken!!!
  woensdag 8 april 2020 @ 10:16:22 #137
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192510301
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:15 schreef kol7680 het volgende:
RIVM-baas: Sneller terug naar normale IC-capaciteit
Vóór 1 juni kan het het aantal bezette plaatsen op de intensive care weer zijn gezakt onder de normale capaciteit. Dat meldt RIVM-directeur Jaap van Dissel vanmorgen aan de Tweede Kamer. De piek ligt nu in de laatste week van april.

Bron:Ad.nl
Jaap _O_.
pi_192510313
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:12 schreef quirina het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Naar buiten gaan = app actief op je telefoon.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:17:14 #139
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192510315
Die gore teringamerikanen weer die een lening van Iran bij het IMF willen blokkeren omdat Iran volgens Amerika voldoende middelen heeft om de crisis op te lossen :r :r :r
pi_192510316
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:40 schreef SOG het volgende:

[..]

Er mag gewoon kritiek gegeven worden. Usa test minimaal 5x zoveel per capita. Wij zaten 3 weken geleden nog op een groepsimmuniteit theorie die dus grote bs bleek te zijn. Om nu met bombarie over een app te beginnen terwijl er tussen de 1k en 2k tests per dag worden gedaan is nogal krom imo. Pak je 1.5k per dag, is over 1133 dagen nederland getest. 1.5 maand geleden hoefden we ons geen zorgen te maken over corona he volgens onze "baas"
Ja. Daarom werken ze er nu hard aan de capaciteit te verhogen. Om dan nu maar te wachten met een app ontwikkelen is toch idioot.. Dat staat los van elkaar. Dan ben je weer te laat straks, en dat willen we toch niet? Nu geldt hoe eerder hoe beter ergens op voorbereiden ineens niet meer? :') Dat bedoel ik, het is ook nooit goed.

Met veel bombarie? Die bombarie komt door de media en jullie zelf hoor, dan doen ze niet zelf. Ze zijn niet zelf 'met veel bombarie over een app begonnen'.
pi_192510337
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:17 schreef Pumpalov het volgende:
Die gore teringamerikanen weer die een lening van Iran bij het IMF willen blokkeren omdat Iran volgens Amerika voldoende middelen heeft om de crisis op te lossen :r :r :r
Dat is toch ook zo? Ze hebben honderden miljarden aan olie daar.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:18:33 #142
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192510339
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Niet heel anders dan voorheen. Helemaal als het vaccin er eenmaal is. Gaat zoveel geld om in de toerisme sector; zo veel banen in die sector; daar gaan ze denk ik z.s.m. weer naar terug. Totdat er een vaccin is waarschijnlijk met aangepaste regels, maar na die tijd gewoon als voorheen hoor. Alleen wat minder maatschappijen/hotels/etc in het begin; zullen er veel failliet gaan.
Daar zit wat in... Landen die erg afhankelijk zijn van toerisme krijgen nu flinke klappen. En er zullen heel wat zaakjes failliet gaan. Nederland zorgt wat dat betreft best prima voor haar burgers.

Maar voor dit soort situaties hebben we spaargeld :)

Maar een 2e of 3e opleving van het virus kan ook nog plaatsvinden zodra we weer "vrij" mogen rondlopen. Hou mensen dan nog maar eens tegen.
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192510344
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Denk dat de middenstoel vaker leeg gaat blijven in het vliegtuig. Vliegen zal sowieso wel duurder worden.
pi_192510345
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Naar buiten gaan = app actief op je telefoon.
ja maar met die app heb je geen privacy meer, en dat schijnt heel belangrijk te zijn in Europa, en Amerika :')

goed dat ze in Azie niks om privacy geven, maar dat die dit virus wel beter kunnen controleren
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  woensdag 8 april 2020 @ 10:18:43 #145
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192510346
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zodra het echt weer kan gaat het internationale luchtruim gewoon weer open en gaan we er massaal weer gebruik van maken. Bijzonder veel landen leven (grotendeels) op internationaal toerisme - dat zou pas een economische klapper worden als je dat voor de rest van de toekomst aan banden gaat leggen.
En ik denk dat we daar onze neus gaan stoten. Iedereen hoera weer in het vliegtuig naar de Algarve. Oeps, uitbraak. Weg inkomsten voor een kwartaal voor de Algarve.

En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die met oogkleppen op verklaringen van landen als Egypte en Turkije vertrouwen en daar de proleterige resorts vullen terwijl Ahmed, totaal afhankelijk van zijn baan in het toerisme, zijn kuch onderdrukt boven het buffet.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:19:25 #146
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192510356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eens! Mijn kritiek is dan ook vooral dat ze niet iets voorzichtiger zijn met hun aannames. Als je constant op wetenschappelijke bevestigingen wacht loop je vaak achter de feiten aan bij zo'n uitbraak.

Verder heb je natuurlijk gewoon gelijk.
Dat is nou eenmaal het lastige als je een hele land moet besturen. Als jij je stuurgroep van 5 man moet briefen dan is dat heel wat anders van beslissen voor 17 miljoen mensen.

Dan ga je niet nog 100 keer zeggen, als dit dan dat mits en alleen dan... Zoals er al weken wordt gezegd. Je moet met 50% van de kennis 100% beslissingen nemen. Dan krijg je correcties inderdaad, en het is kinderachtig om daarover te gaan vallen. Jij hoeft die beslissing niet te nemen en als je dan continu iemand wil pakken op uitspraken van een week eerder, waarvan nogmaals niemand dit geheel correct kan voorspellen, is dat kinderachtig en speel je Captain Hindsight.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:20:29 #147
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192510373
quote:

Waarom denk je dat? omdat vliegen weer voor de elite wordt?
pi_192510378
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:17 schreef Pumpalov het volgende:
Heeft Iran de proxy war in Jemen al afgebouwd wegens een gebrek aan financiële middelen.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:21:46 #149
279824 Mansjester
City>United
pi_192510386
Jaap, eindbaas _O_

Echt prima beleid in Nederland _O_
  woensdag 8 april 2020 @ 10:22:28 #150
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192510397
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:20 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? omdat vliegen weer voor de elite wordt?
Ik denk dat het wel een stuk duurder wordt. Meer controle, vliegtuigmaatschappijen maken nu flinke kosten, moeten ze toch terug verdienen.

Wellicht ook hotels die volledig gedesinfecteerd worden om de zoveel tijd?
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 10:22:34 #151
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192510401
Jaapgod
  woensdag 8 april 2020 @ 10:22:36 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192510404
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:18 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat is toch ook zo? Ze hebben honderden miljarden aan olie daar.
A. Honderden miljarden aan olie is gelul
B. Kunnen er sowieso geen flikker mee wegens de sancties 8)7
pi_192510409
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:18 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

ja maar met die app heb je geen privacy meer, en dat schijnt heel belangrijk te zijn in Europa, en Amerika :')

goed dat ze in Azie niks om privacy geven, maar dat die dit virus wel beter kunnen controleren
Mensen die nu piepen over privacy hebben vaak niet eens in de gaten hoeveel bedrijven zoals FB en Google al van je weten qua locaties. Ik heb er in ieder geval zelf geen problemen mee, sommige zaken dienen een hoger doel en daar is dit er één van.
pi_192510416
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat is nou eenmaal het lastige als je een hele land moet besturen. Als jij je stuurgroep van 5 man moet briefen dan is dat heel wat anders van beslissen voor 17 miljoen mensen.

Dan ga je niet nog 100 keer zeggen, als dit dan dat mits en alleen dan... Zoals er al weken wordt gezegd. Je moet met 50% van de kennis 100% beslissingen nemen. Dan krijg je correcties inderdaad, en het is kinderachtig om daarover te gaan vallen. Jij hoeft die beslissing niet te nemen en als je dan continu iemand wil pakken op uitspraken van een week eerder, waarvan nogmaals niemand dit geheel correct kan voorspellen, is dat kinderachtig en speel je Captain Hindsight.
Soms wel en soms niet. Ik denk dat het centrale probleem is dat onze 'experts' allemaal experts waren in iets anders en nu worden gepresenteerd als experts op het gebied van corona. Dat zou wel eens wat duidelijker mogen worden gezegd.
pi_192510418
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:22 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

A. Honderden miljarden aan olie is gelul
B. Kunnen er sowieso geen flikker mee wegens de sancties 8)7
Misschien moeten ze zich dan maar eens aan de regels houden omtrent uraniumverrijking.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:23:59 #156
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192510422
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:18 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

Oostenrijk en Bulgarije zijn in ieder geval Europese landen met een app.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 10:24:50 #157
416575 crew  Evenstar
pi_192510436
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Als iemand of een instantie keer op keer een zelfde fout maakt mag daar gewoon kritiek op komen.

Het heeft niks met hindsight te maken als je het van te voren al roept.

Tuurlijk heb ik het hier makkelijker, maar dat wil niet zeggen dat ik geen kritiek mag hebben. Nogmaals, je loopt achter de feiten aan als je constant op cijfers wacht en dat wordt nu al wekenlang bewezen.

Dat wil ook niet zeggen dat alles wat ze doen kut is. Ondanks het te late ingrijpen zijn de maatregelen in prima balans en gaat het de goede kant op.
pi_192510448
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Mensen die nu piepen over privacy hebben vaak niet eens in de gaten hoeveel bedrijven zoals FB en Google al van je weten qua locaties. Ik heb er in ieder geval zelf geen problemen mee, sommige zaken dienen een hoger doel en daar is dit er één van.
Dit dus. Al dat gejammer. Enerzijds willen ze allemaal terug naar normaal maar niet ten koste van hun privacy terwijl ze dagelijks overal inchecken op Feesboek.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 8 april 2020 @ 10:27:05 #159
62913 Blik
The one and Only!
pi_192510473
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dit dus. Al dat gejammer. Enerzijds willen ze allemaal terug naar normaal maar niet ten koste van hun privacy terwijl ze dagelijks overal inchecken op Feesboek.
En overal slimme speakers hebben staan :D
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 10:27:30 #160
416575 crew  Evenstar
pi_192510481
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:27 schreef Blik het volgende:

[..]

En overal slimme speakers hebben staan :D
Mensen met zo'n ding thuis moeten inderdaad al helemaal niet zeuren over een app....
  woensdag 8 april 2020 @ 10:27:32 #161
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192510482
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:23 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Misschien moeten ze zich dan maar eens aan de regels houden omtrent uraniumverrijking.
Wilde er serieus op ingaan, tot ik doorhad dat je de trol bent die zelfs in het Ajaxtopic door niemand serieus wordt genomen.
pi_192510486
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En al die talloze openbare WIFI-netwerken die voor eeuwig in je telefoon blijven staan als je er eenmaal gebruik van hebt gemaakt _O-
pi_192510495
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

Denk dat de middenstoel vaker leeg gaat blijven in het vliegtuig. Vliegen zal sowieso wel duurder worden.
Denk ik ook. Die middenstoel zal wel verplicht leeg blijven totdat er een vaccin is.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]

En ik denk dat we daar onze neus gaan stoten. Iedereen hoera weer in het vliegtuig naar de Algarve. Oeps, uitbraak. Weg inkomsten voor een kwartaal voor de Algarve.

En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die met oogkleppen op verklaringen van landen als Egypte en Turkije vertrouwen en daar de proleterige resorts vullen terwijl Ahmed, totaal afhankelijk van zijn baan in het toerisme, zijn kuch onderdrukt boven het buffet.
Mwah, zit een verschil tussen meteen iedereen weer laten reizen & reizen voorzichtig weer opstarten met aangepaste regels totdat er een vaccin is. Verplichte mondkapjes terwijl je reist, middenstoel leeg in vliegtuig, geen consumpties meer in het vliegtuig (waar kapje voor af moet) (hoogstens wat water), betere reiniging in vliegtuig voor instappen, stewardessen handschoenen aan, random controles die evt koorts meten, in het begin slechts vluchten toe laten die bij hetzelfde werelddeel horen (Aziaten mogen Azie niet uit, Europeanen mogen Europa niet uit, etc), etc. Is nog wel meer te verzinnen.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:28:18 #164
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192510496
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mensen met zo'n ding thuis moeten inderdaad al helemaal niet zeuren over een app....
Het is toch veel hipper om over 1984 en big brother te brullen :D
pi_192510500
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:24 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als iemand of een instantie keer op keer een zelfde fout maakt mag daar gewoon kritiek op komen.

Het heeft niks met hindsight te maken als je het van te voren al roept.

Tuurlijk heb ik het hier makkelijker, maar dat wil niet zeggen dat ik geen kritiek mag hebben. Nogmaals, je loopt achter de feiten aan als je constant op cijfers wacht en dat wordt nu al wekenlang bewezen.

Dat wil ook niet zeggen dat alles wat ze doen kut is. Ondanks het te late ingrijpen zijn de maatregelen in prima balans en gaat het de goede kant op.
Het feit dat je het makkelijker hebt kun je niet af doen met een bijzinnetje. Dat is de hele essentie. Je doet nu alsof je zo slim bent en alles al van te voren wist, maar eerlijk gezegd is dat gewoon geluk geweest. Niemand wist wat er ging gebeuren. Ook jij niet, dat was ook gissen, en toevallig heb je goed gegokt. Daar weken mee te koop lopen is wat pathetisch.

Overigens is kritiek hebben altijd prima. Maar niet in de 'ik riep dit al ver van te voren!!!' variant.
In Southern Sun
pi_192510503
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:22 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel een stuk duurder wordt. Meer controle, vliegtuigmaatschappijen maken nu flinke kosten, moeten ze toch terug verdienen.

Wellicht ook hotels die volledig gedesinfecteerd worden om de zoveel tijd?
Of goedkoper. In de binnenvaart heb jij ook zo'n periode gehad. Bedrijven gingen over de kop. Niemand had op dat moment echt interesses in zo'n schip. Daarom werden schepen voor een fractie van de waarden verkocht. Die nieuwe eigenaren hadden een lagere kostprijs, waardoor de prijs daalde. Wat weer zorgde voor de problemen bij de andere bedrijven.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:31:12 #167
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192510536
Hier gaat vandaag een gehele stad getest worden die twee weken in volledige quarantaine is geplaatst wegens een uitbraak in het skiresort aldaar.

Benieuwd naar wat de resultaten te kennen geven.
pi_192510537
dat is goed van oostenrijk sowiezo dan, omdat daar enkele hotspots zijn van dit virus

Bulgarije hmmm doen ze zo soms die controles met die lange rij vrachtwagens laatst
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 10:32:35 #169
416575 crew  Evenstar
pi_192510545
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het feit dat je het makkelijker hebt kun je niet af doen met een bijzinnetje. Dat is de hele essentie. Je doet nu alsof je zo slim bent en alles al van te voren wist, maar eerlijk gezegd is dat gewoon geluk geweest. Niemand wist wat er ging gebeuren. Ook jij niet, dat was ook gissen, en toevallig heb je goed gegokt. Daar weken mee te koop lopen is wat pathetisch.

Overigens is kritiek hebben altijd prima. Maar niet in de 'ik riep dit al ver van te voren!!!' variant.
Integendeel. Ik beweer nergens dat ik slimmer ben. Ik zeg juist dat als ik als leek dingen al goed kan beredeneren zij dat absoluut ook kunnen. Jaap is geen pannenkoek.

Als ze het dan toch anders doen denk je in eerste instantie nog "ze zullen het wel weten", maar als ze het keer op keer doen snap ik het niet meer.

Maar goed, al genoeg discussie gevoerd hierover. Zullen het nooit eens worden, dus gewoon "agree to disagree".
  woensdag 8 april 2020 @ 10:32:36 #170
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192510546
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:31 schreef Pumpalov het volgende:
Hier gaat vandaag een gehele stad getest worden die twee weken in volledige quarantaine is geplaatst wegens een uitbraak in het skiresort aldaar.

Benieuwd naar wat de resultaten te kennen geven.
Had Rob Ronalds daar toevallig een schnabbel?
  woensdag 8 april 2020 @ 10:32:58 #171
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192510552
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:31 schreef TheVoice4ever het volgende:
dat is goed van oostenrijk sowiezo dan, omdat daar enkele hotspots zijn van dit virus

Bulgarije hmmm doen ze zo soms die controles met die lange rij vrachtwagens laatst

Wat bedoel je precies?
pi_192510564
De aandelen van de drie grootse beursgenoteerde cruisebedrijven zijn met ~ 80 % in waarde gedaald dit jaar.

1 heeft een aardige reserve de twee anderen hebben ~ net zoveel schulden als waarde (in hun vloot)
Al is die waarde natuurlijk vanwege dat het cruiseschepen betreft nu zeker discutabel.

Het kan zomaar zijn dat er straks nog maar 1 cruiserederij overblijft die voor een appel en een ei de andere twee opkoopt.

--> even een blik op wat het coronavirus voor invloed heeft op een miljardenindustrie!

Zie filmpje;

[ Bericht 33% gewijzigd door Circle.Of.Filth op 08-04-2020 10:40:51 (filmpje) ]
  PR/Manusje van alles woensdag 8 april 2020 @ 10:34:14 #173
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_192510571
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:32 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Had Rob Ronalds daar toevallig een schnabbel?
Nee, dit keer was dat een of ander roze konijn... :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 8 april 2020 @ 10:34:17 #174
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192510572
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:28 schreef maan_man het volgende:

[..]

Of goedkoper. In de binnenvaart heb jij ook zo'n periode gehad. Bedrijven gingen over de kop. Niemand had op dat moment echt interesses in zo'n schip. Daarom werden schepen voor een fractie van de waarden verkocht. Die nieuwe eigenaren hadden een lagere kostprijs, waardoor de prijs daalde. Wat weer zorgde voor de problemen bij de andere bedrijven.
Kan ook, maar vliegtuigen en binnenvaartschepen is wel een groot verschil qua veiligheid. Men zegt vaak dat als een vliegtuig stilstaat dit veel slechter is dan constant vliegen? Er zal dus veel onderhoud gaan komen om de schade te fixen.

We zullen zien hoe het loopt.
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 8 april 2020 @ 10:34:44 #175
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192510578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Verschil is dat dit voor commerciële doeleinden wordt gebruikt en niet verplicht is.
Wil ook niet zo'n ding. Zo'n staatsspionage ep al helemaal niet
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192510586
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Integendeel. Ik beweer nergens dat ik slimmer ben. Ik zeg juist dat als ik als leek dingen al goed kan beredeneren zij dat absoluut ook kunnen. Jaap is geen pannenkoek.

Als ze het dan toch anders doen denk je in eerste instantie nog "ze zullen het wel weten", maar als ze het keer op keer doen snap ik het niet meer.

Maar goed, al genoeg discussie gevoerd hierover. Zullen het nooit eens worden, dus gewoon "agree to disagree".
Zij hebben diezelfde dingen ongetwijfeld ook beredeneerd. Net als duizenden andere dingen en scenario's. Het is zoveel complexer.

En dat laatste; graag. Maar het komt iedere keer weer terug.
In Southern Sun
  woensdag 8 april 2020 @ 10:35:23 #177
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192510587
quote:
11s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nee, dit keer was dat een of ander roze konijn... :o
_O- jaaaaalalalaaaaaalaaa
  woensdag 8 april 2020 @ 10:36:01 #178
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192510597
rivm twitterde op woensdag 08-04-2020 om 10:00:22 Wij zijn trots op iedereen die zich zo goed houdt aan de maatregelen. Alleen samen krijgen we corona onder controle. Bedankt voor al het thuis blijven, handen wassen en afstand houden! #houvol 💪

#houvol https://t.co/8ZfroT4yL0 reageer retweet
pi_192510605
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:32 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
daar was laatst zo'n hele filé, met grenscontrole speciaal voor deze coronacrisis, maar alweer enkele weken terug
pi_192510606
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:17 schreef wpor het volgende:

[..]

Ja. Daarom werken ze er nu hard aan de capaciteit te verhogen. Om dan nu maar te wachten met een app ontwikkelen is toch idioot.. Dat staat los van elkaar. Dan ben je weer te laat straks, en dat willen we toch niet? Nu geldt hoe eerder hoe beter ergens op voorbereiden ineens niet meer? :') Dat bedoel ik, het is ook nooit goed.

Met veel bombarie? Die bombarie komt door de media en jullie zelf hoor, dan doen ze niet zelf. Ze zijn niet zelf 'met veel bombarie over een app begonnen'.
Ja oke klopt wel idd
  woensdag 8 april 2020 @ 10:37:13 #181
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192510612
Volgens dit Italiaanse onderzoek zouden genetische variaties in de ACE2-receptoren ervoor zorgen dat Europese landen harder getroffen worden dan Oost-Aziatische landen.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.03.20047977v1
pi_192510624
Vraag: wat betekent de afkorting bnr? Zag ik voorbij komen. Of moest dat bnw zijn, brave new world?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2020 10:47:59 ]
  woensdag 8 april 2020 @ 10:38:01 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192510627
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:29 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Misselijkmakend wel wanneer je mensen die aan de volksgezondheid denken vergelijkt met een stel NSB'ers.
Misselijkmakend wel wanneer je mensen die een 'schone' en 'homogene' maatschappij denken, vergelijkt met een stel NSB'ers.

Werd toen ook gezegd dat het goed was dat de Joden verwijderd zouden worden uit de maatschappij. Waren immers de ondermensen die voor problemen zorgden. De staat die toen gelde maakte de maatschappij ook bang voor deze 'vijand'.

Nu laat jij je ook voor dat karretje spannen.

2 maanden even pauze, daarna de maatschappij weer open en verder waar we gebleven waren met ons leven. Dat is het doel. Niet anders.
1947-2016
  woensdag 8 april 2020 @ 10:38:07 #184
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192510633
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]

En al die talloze openbare WIFI-netwerken die voor eeuwig in je telefoon blijven staan als je er eenmaal gebruik van hebt gemaakt _O-
Want die laat iemand staan ? Ik sws niet, ook omdat het afleid.

En zo ja, zegt dat niets over iemand, ook omdat men Wifi netwerken in de telefoon kan zetten zonder dat men daar hoef te zijn geweest.
Al dat soort data is waardeloos omdat het, terecht, niet zeker gesteld kan worden en die data eenvoudig gemanipuleerd kan worden en daarmee waardeloos om een doel te dienen.

Pas wanneer je data gaat opslaan die onvervreemdbaar is en herleidbaar is de persoon of (leef)omgeving, zoals gecertificeerde apps doen, moet je uitkijken.
De vraag moet niet zijn of het kan maar waarom (niet anders) ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 8 april 2020 @ 10:38:17 #185
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192510636
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

:') alsof er alarmbellen af gaan als je je smartphone op de keukentafel laat liggen wanneer je de deur uit stapt. Wat een aluhoedje niveau hier ineens zeg, ga lekker naar BNW.
https://boingboing.net/20(...)wn-cops-visited.html
https://hongkongfp.com/20(...)ing-quarantine-rule/
  woensdag 8 april 2020 @ 10:38:32 #186
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192510640
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:36 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

daar was laatst zo'n hele filé, met grenscontrole speciaal voor deze coronacrisis, maar alweer enkele weken terug
Ah inderdaad, Alles wat van Turkije naar Europa gaat en andersom gaat natuurlijk via Bulgarije. Grenzen waren gesloten, behalve voor vrachtverkeer maar door controles wel gigantische files.

Sinds een paar dagen zijn de grenzen met niet-EU landen volledig gesloten en komt ook vrachtverkeer het land niet meer in. Gaat in ieder geval een week duren.
pi_192510641
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:37 schreef An_0_Niem het volgende:
Vraag: wat betekent de afkorting bnr? Zag ik voorbij komen. Of moest dat bmw zijn, brave new world?
bmw is een auto merk
bnr een nieuws radiozender
  woensdag 8 april 2020 @ 10:39:33 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192510650
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:37 schreef An_0_Niem het volgende:
Vraag: wat betekent de afkorting bnr? Zag ik voorbij komen. Of moest dat bmw zijn, brave new world?
Business News Radio?
1947-2016
  woensdag 8 april 2020 @ 10:40:50 #189
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192510664
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Misselijkmakend wel wanneer je mensen die een 'schone' en 'homogene' maatschappij denken, vergelijkt met een stel NSB'ers.

Werd toen ook gezegd dat het goed was dat de Joden verwijderd zouden worden uit de maatschappij. Waren immers de ondermensen die voor problemen zorgden. De staat die toen gelde maakte de maatschappij ook bang voor deze 'vijand'.

Nu laat jij je ook voor dat karretje spannen.

...
Wat een manke vergelijking. Blaartrekkend dom. Als je het verschil tussen het melden van overtreden van regels en het aangeven van mensen die onwillekeurig behoren tot een bepaalde bevolkingsgroep niet snapt dan ben je af hoor.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:41:44 #190
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192510674
quote:
In tweede artikel staat nota bene dat het een routinecontrole was waar hij gepakt werd omdat hij zich niet aan zijn quarantaine-afspraken hield.

Niets mis mee.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:42:20 #191
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192510680
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat een manke vergelijking. Blaartrekkend dom. Als je het verschil tussen het melden van overtreden van regels en het aangeven van mensen die onwillekeurig behoren tot een bepaalde bevolkingsgroep niet snapt dan ben je af hoor.
Maar voor gekozen hem dood te zwijgen. Altijd hetzelfde gelul :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 10:43:53 #192
416575 crew  Evenstar
pi_192510698
Wordt er nog iets gezegd over apps? Kan het niet helemaal volgen.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:45:12 #193
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192510714
Briefing Jaap van Dissel: Immuniteit voor Covid19 is hooguit voor enkele jaren te verwachten en niet levenslang zoals bij mazelen.
//--//
Kortom: het hele immuniteitsgedoe wordt op termijn een heilloze weg en we "zullen" moeten accepteren dat we jaarlijks te maken zullen hebben met mensen die een luchtweg infectie oplopen en dan het loodje leggen. Tenzij we een manier vinden om die groep preventief te vaccineren.
pi_192510715
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:43 schreef Kyran het volgende:
Wordt er nog iets gezegd over apps? Kan het niet helemaal volgen.
Dat het samenhangt met het testen. Ze kunnen opschalen naar 30.000 per dag.

Inhoudelijk gaat Jaap er niet op in, meer dat het een noodzakelijke maatregel is om gericht te isoleren. "Apps zijn een aanvaardbare manier om contactopsporing te versnellen"
  woensdag 8 april 2020 @ 10:46:53 #195
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192510737
Via iemand op twitter

Moderator woensdag 8 april 2020 @ 10:47:09 #196
8781 crew  Frutsel
pi_192510741
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:52 schreef Coco. het volgende:

[..]

Dan laat maar eens die cijfers zien voor de stad New York.
https://www.theguardian.c(...)-deaths-record-cases

3544 staat hier in dit bericht. Stand van gisteren.

5489 in de gehele staat inmiddels.
pi_192510760
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:46 schreef Momo het volgende:
Via iemand op twitter

[ afbeelding ]
Nou, dit dus. van 0,3 naar 1 (voor 24 mrt).

Geeft niet dat het wijzigt, maar meldt het. Het is een significante wijziging, met grote implicaties.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:48:01 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192510762
Briefing Jaap van Dissel: Bezig om de APP te justificeren.
Nauwelijks een woord of dat anders kan en moet.

Vanuit een viroloog en crisisteam snap ik de behoefte en zelfs vraag, die haaks staat op andere belangen. Jaap, zeker geen pannenkoek, moet zich hier niet mee bezig houden.
Die moet zeggen: wij hebben zus en zo aan informatie nodig; beste Politiek voorzie mij.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:48:16 #199
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192510764
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:41 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

In tweede artikel staat nota bene dat het een routinecontrole was waar hij gepakt werd omdat hij zich niet aan zijn quarantaine-afspraken hield.

Niets mis mee.
https://www.bbc.com/news/technology-52017993
pi_192510768
Neusvocht :9~
pi_192510769
quote:
Via iemand op twitter

[ afbeelding ]
Als ik het goed begreep is dat gebaseerd op andere data. Eerste infectie vs eerste infectie bij ziekenhuisbezoek?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  woensdag 8 april 2020 @ 10:48:38 #202
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192510770
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hoezo? Het gaat gewoon om het verraden van mensen aan de staat die zich niet houden aan opgelegde onvrijheden die de staat zo maar even bepaald heeft.

Daar moet je altijd kritisch op zijn. Wat vooral blarentrekkend dom is, is dat iedereen zomaar even volgt zonder ook maar even kritisch na te denken.
1947-2016
pi_192510774
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:45 schreef Vallon het volgende:
Briefing Jaap van Dissel: Immuniteit voor Covid19 is hooguit voor enkele jaren te verwachten en niet levenslang zoals bij mazelen.
//--//
Kortom: het hele immuniteitsgedoe wordt op termijn een heilloze weg en we "zullen" moeten accepteren dat we jaarlijks te maken zullen hebben met mensen die een luchtweg infectie oplopen en dan het loodje leggen. Tenzij we een manier vinden om die groep preventief te vaccineren.
Ja. Geen verrassing toch?

EDIT: Nee, immuniteit die enkel voor een korte tijd van toepassing is wist ik inderdaad ook niet. Is daar een bron voor?
pi_192510781
pi_192510815
quote:
Via iemand op twitter

[ afbeelding ]
Hier is Jaap op ingegaan tijdens de technische briefing. De modellen zijn in ontwikkeling en worden constant nog aangepast op basis van nieuwe inzichten en data.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:52:03 #206
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192510829
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:45 schreef Vallon het volgende:
//--//
Mooie opening om de maatschappij een grote openbare gevangenis te laten worden.
Of we gaan ons concentreren op een vaccin.

Waarom horen we eigenlijk alleen maar dit soort onzin en geen weg naar een medicijn? Hoe wordt daar op geconcentreerd, welke onderzoeken lopen daar naar?

Oplossingen, geen bangmakerij. Dat willen we horen.
1947-2016
  woensdag 8 april 2020 @ 10:52:15 #207
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192510832
Is deze al gepost? Zal wel, maar goed:
DigitalTrends twitterde op woensdag 08-04-2020 om 03:00:00 Drones that can detect fevers and coughing will soon take to the sky. https://t.co/eVUOdC5N2M reageer retweet
  woensdag 8 april 2020 @ 10:52:19 #208
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192510834
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:51 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Hier is Jaap op ingegaan tijdens de technische briefing. De modellen zijn in ontwikkeling en worden constant nog aangepast op basis van nieuwe inzichten en data.
Dat dit überhaupt toegelicht moeten worden...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 10:52:21 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192510836
quote:
Via iemand op twitter

[ afbeelding ]
Ik snap heel deze vergelijking niet
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192510851
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:52 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat dit überhaupt toegelicht moeten worden...
Ja, natuurlijk. Want vorige week werd er gemeld dat alles prima ging. En nu krijgen we de complimenten op ons gedrag, maar is de R0 ineens 1. Waarmee een app ineens nodig is.

Vorige week leek alles nog zo goed te gaan. Daling dit dat.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:53:59 #211
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192510858
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik snap heel deze vergelijking niet
Het is geen vergelijking. De plaatjes tonen aan dat de data verschuift op basis van nieuwe inzichten.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 10:54:38 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192510863
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:53 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Het is geen vergelijking. De plaatjes tonen aan dat de data verschuift op basis van nieuwe inzichten.
Nee, ik heb werkelijk geen idee waar ik naar zit te kijken :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 8 april 2020 @ 10:54:45 #213
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192510865
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:53 schreef _I het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Want vorige week werd er gemeld dat alles prima ging. En nu krijgen we de complimenten op ons gedrag, maar is de R0 ineens 1. Waarmee een app ineens nodig is.

Vorige week leek alles nog zo goed te gaan. Daling dit dat.
Inhoudelijke toelichting is zeker prima. Maar het is verder niet meer dan logisch dat naarmate de tijd vordert er nieuw inzichten komen en dat die leiden tot nieuwe modellen.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:54:56 #214
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192510869
Briefing Jaap van Dissel Vraag: Hoe lang gaat dit duren ? Gezien de belasting op de IC etc.etc.

Jaap gaat geen antwoord geven op dit beleid.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:49 schreef wpor het volgende:

[..]

Ja. Geen verrassing toch?
De verrassing zit 'm dan dat hij daarmee zegt dat immuniteit geen oplossing zal gaan bieden.

Vervolgens dient men zich de vraag te stellen of het huidige scenario nuttig is voor het (welk dan ?) doel ?

Je kan dan beter zeggen: "accept to die" en vervolgens je samenleving daar zo goed mogelijk op af te stemmen. Je samenleving stilleggen tot dat er een konijn ui de hoed springt, lijkt mij dan geen doelgerichte oplossing.
pi_192510880
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat de joden verwijderd zouden worden uit de maatschappij was volgende de bezetter ook 'in het belang van ons allemaal'.
Jezus mensen kap eens met die vergelijkingen naar de Tweede Wereldoorlog..
pi_192510890
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:54 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Inhoudelijke toelichting is zeker prima. Maar het is verder niet meer dan logisch dat naarmate de tijd vordert er nieuw inzichten komen en dat die leiden tot nieuwe modellen.
Dat is een vanzelfsprekendheid. Maar adviezen geven en je data historisch aanpassen, en dan de maatregelen eenzijdig voorstellen is niet hoe het werkt.

Al die info bepaalt de toon van de discussie.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:56:25 #217
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192510897
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In het bovenste plaatje zie je dat de R0 op 16 maart gedaald is tot 1. In het onderste plaatje zie je dat de R0 pas op 24 maart gedaald is tot 1. Dus dat maatregelen pas een week later effect hadden. Die grafieken zijn achteraf aangepast.
pi_192510901
Baudet _O_
  woensdag 8 april 2020 @ 10:56:55 #219
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192510910
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:52 schreef kladderadatsch het volgende:
DigitalTrends twitterde op woensdag 08-04-2020 om 03:00:00 Drones that can detect fevers and coughing will soon take to the sky. https://t.co/eVUOdC5N2M reageer retweet
'uch uch'. BIEPBIEPBIEPALAAAARM u dient zich nu naar huis te begeven en daar 2 weken te blijven.

Wat een wereld...
1947-2016
  woensdag 8 april 2020 @ 10:57:27 #220
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192510915
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nou, tot nu toe zie ik die vergelijking wel als mensen anderen gaan verraden.
1947-2016
pi_192510922
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het heeft dan ook weinig zin om naar die plaatjes te kijken zonder de mondelinge toelichting erbij. Als je nu niet zit te kijken kun je de technische briefing later terugkijken op YouTube.
  PR/Manusje van alles woensdag 8 april 2020 @ 10:58:14 #222
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_192510924
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:56 schreef Wereldgozer het volgende:
Baudet _O_
WAT ZEI HIJ DAN
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_192510927
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Meldingsplicht is heel wat anders dan NSB praktijken en de Endlösung vergelijken met wat er nu gaande is, gewoon mee kappen aub.
pi_192510928
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'uch uch'. BIEPBIEPBIEPALAAAARM u dient zich nu naar huis te begeven en daar 2 weken te blijven.

Wat een wereld...
quote:

[..]

Hou eens op me trollen
pi_192510933
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:56 schreef Zeroku het volgende:

[..]

In het bovenste plaatje zie je dat de R0 op 16 maart gedaald is tot 1. In het onderste plaatje zie je dat de R0 pas op 24 maart gedaald is tot 1. Dus dat maatregelen pas een week later effect hadden. Die grafieken zijn achteraf aangepast.
Heeft hij gezegd dat dit een nieuw inzicht is vanuit dezelfde data? Ik meen dat het gebaseerd is op iets andere gegevens?!
  woensdag 8 april 2020 @ 10:58:53 #226
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192510934
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

WAT ZEI HIJ DAN
Niets bijzonders. Er zijn nog steeds debielen hier die iedere kans aangrijpen om hem te verafgoden.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:59:24 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192510944
quote:

[..]

alsof dat sinds WW2 gestopt is
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 april 2020 @ 10:59:33 #228
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192510947
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:52 schreef kladderadatsch het volgende:
Drones die op afstand je hartslag en ademhaling kunnen meten? Is dit een vroege (26 maart) of late (nu) 1 april-grap?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 8 april 2020 @ 11:00:17 #229
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192510963
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Meldingsplicht is heel wat anders dan NSB praktijken en de Endlösung vergelijken met wat er nu gaande is, gewoon mee kappen aub.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:58 schreef Shreyas het volgende:

[..]

[..]

Hou eens op me trollen
Spreek jullie later wel als de spionage ep verplicht is.
De drones vlogen al over de stranden te tetteren naar iedereen.
1947-2016
pi_192510970
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

WAT ZEI HIJ DAN
Mondkapjesvraag. Werd afgedaan als niet nodig hier, wij hebben ingezet op handen wassen en 1,5 meter.

Wedervraag of ze bij voldoende voorraad wel ingevoerd kunnen worden als middel. Dit kon overwogen worden, maar Jaap wilde consistentie in het beleid.

Kortom, mondkapjes nee, app ja. Al zouden we 300 fabrieken hebben. De weg is ingeslagen.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:01:08 #231
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192510982
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Spreek jullie later wel als de spionage ep verplicht is.
De drones vlogen al over de stranden te tetteren naar iedereen.
Je hoeft niet naar buiten hoor
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_192510991
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:01 schreef gniffie het volgende:

[..]

Exact!
  woensdag 8 april 2020 @ 11:01:28 #233
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192510993
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is ook afgrijselijk eng wanneer een meerderheid, een minderheid gaat beoordelen met iets waar zij zich niet aan kunnen onttrekken. Het voorbeeld is te valide om nooit te vergeten.
Zowel bij voor als tegenstanders wanneer men begint over registraties ter uitsluiting of insluiting.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:01:31 #234
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192510994
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:01 schreef gniffie het volgende:

[..]

Hoe kom je anders aan je eten?
1947-2016
  woensdag 8 april 2020 @ 11:01:46 #235
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192510998
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe kom je anders aan je eten?
Picnic.
pi_192511015
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:00 schreef _I het volgende:

[..]

Mondkapjesvraag. Werd afgedaan als niet nodig hier, wij hebben ingezet op handen wassen en 1,5 meter.

Wedervraag of ze bij voldoende voorraad wel ingevoerd kunnen worden als middel. Dit kon overwogen worden, maar Jaap wilde consistentie in het beleid.

Kortom, mondkapjes nee, app ja. Al zouden we 300 fabrieken hebben. De weg is ingeslagen.
Ik snap hier helemaal niets van. Totaal in tegenspraak met wat er in andere landen gebeurt. Bovendien IT en overheid: geen gelukkige combinatie. Het komt op mij meer over als tijd kopen.
pi_192511022
quote:

[..]

Het wordt steeds bizarder.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:03:27 #238
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192511024
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:01 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Picnic.
Dan moet iemand anders naar buiten voor jou.

Doel moet zijn dat het leven zo snel mogelijk terug naar de maatschappij die we hadden. Geen rare fratsen en misbruik van de situatie.
1947-2016
pi_192511034
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:54 schreef Vallon het volgende:
Briefing Jaap van Dissel Vraag: Hoe lang gaat dit duren ? Gezien de belasting op de IC etc.etc.

Jaap gaat geen antwoord geven op dit beleid.
[..]

De verrassing zit 'm dan dat hij daarmee zegt dat immuniteit geen oplossing zal gaan bieden.

Vervolgens dient men zich de vraag te stellen of het huidige scenario nuttig is voor het (welk dan ?) doel ?

Je kan dan beter zeggen: "accept to die" en vervolgens je samenleving daar zo goed mogelijk op af te stemmen. Je samenleving stilleggen tot dat er een konijn ui de hoed springt, lijkt mij dan geen doelgerichte oplossing.
Je hebt gelijk, sorry ik las niet goed. Ik vraag me dan wel af of er een bron is m.b.t. het verhaal dat immuniteit maar enkele jaren geldt.
pi_192511063
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:02 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik snap hier helemaal niets van. Totaal in tegenspraak met wat er in andere landen gebeurt. Bovendien IT en overheid: geen gelukkige combinatie. Het komt op mij meer over als tijd kopen.
Hopen dat het uitgelegd wordt in het debat vanmiddag.

Maar termen als "we zijn in oorlog" (overigens niet in NL, daar was het "ergste crisis sinds de oorlog"), "nieuw normaal", "we moeten het samen doen", .. Het is een opzet naar iets.
Ben benieuwd of er vragen over gesteld zullen worden, neem aan van wel.
pi_192511067
Leuk stuk van Gommers nu voor de kijkers! Wat medische achtergrond.
pi_192511069
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:03 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Het wordt steeds bizarder.
Zeker.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:06:33 #243
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192511074
Mocht het zo zijn dat het nog een jaar tot anderhalf jaar gaat duren voor een vaccin, wil ik liever dat ze alles opengooien met de nodige onvermijdelijke doden dan dat overheden gaan bespioneren + dat iedereen in een kleine gevangenis leeft, waarbij ook de nodige slachtoffers zullen vallen. Ook de bedrijven die failliet gaan zorgen voor economische zelfmoorden, omdat die mensen niet meer zeker zijn van een vast inkomen. Ook niet als het na anderhalf jaar weer opengaat.

In dat extreme geval kies ik liever dat scenario tussen twee kwaden. Laat dan maar de natuur beslissen in plaats van dat iedereen hartstikke depressief gaan worden na verloop van tijd. Vergeet niet, de mens is een sociaal dier met behoefte aan contact. Als dat contact er niet meer is, zal de meerderheid daar ook extreem onder lijden.

Het zekere voor het onzekere; ik wil uiteraard niet dat er mensen doodgaan aan dit virus en we moeten alles doen om de kwetsbaren in deze samenleving te beschermen. Maar een zelf-offer in de vorm van isolatie van anderhalf jaar van iedereens leven heeft veel ergere consequenties voor de economie en welzijn dan dit virus ooit kan bereiken.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:06:38 #244
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192511077
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Doel moet zijn dat het leven zo snel mogelijk terug naar de maatschappij die we hadden. Geen rare fratsen en misbruik van de situatie.
en de overheid heeft volgens jou een ander doel?
pi_192511083
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:05 schreef _I het volgende:

[..]

Maar termen als "we zijn in oorlog" (overigens niet in NL, daar was het "ergste crisis sinds de oorlog"), "nieuw normaal", "we moeten het samen doen", .. Het is een opzet naar iets.
Naar wat is het een opzet?
In Southern Sun
pi_192511090
https://www.ad.nl/tech/po(...)r-de-vloer~a64390dd/

Kijk dit soort toestanden krijgen wij nou ook.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:08:06 #247
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192511105
Briefing Gommers: Gaat goed op de IC en flabbergasted vervolgens de KamerCommissie met veel te veel technische termen ( diagnose, behandeling etc. waar je dus als leek niets mee kunt).
Ik snap niet goed wat Gommers nu probeert weer te geven met deze klinische les.

Ik wil weten of hij het wel of niet aankan ?

(NB: waarom zijn PDF zo arbeidintensief om in te laden voor mijn supersnelle PC, moet ik eens onderzoeken.)
pi_192511110
quote:

[..]

Op mijn televisie zei hij dat als er een surplus zou zijn aan PPE er een herevaluatie zou plaatsvinden.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:08:23 #249
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192511111
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:05 schreef _I het volgende:

[..]

Het volk warm maken voor een totaal andere maatschappij.
Heel eng dat de politiek dit doet.

Doel moet zijn dat de maatschappij weer vrij moet zijn zoals we dat kennen. Rest is onzin.
1947-2016
pi_192511121
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:07 schreef quirina het volgende:

Gewoon een tweede telefoon hebben en die thuis laten liggen _O_
pi_192511125
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:07 schreef quirina het volgende:

Je hebt voorkennis?
pi_192511146
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:58 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Niets bijzonders. Er zijn nog steeds debielen hier die iedere kans aangrijpen om hem te verafgoden.
Geen Baudet fan, maar hij wil een motie indienen waarbij men niet louter bedrijven gaat vergoeden via de kosten kant (lonen), maar ook de omzetkant. Dit is met name relevant voor mkb'ers met hoge kapitaal gerelateerde lasten en niet zozeer personeelskosten. Plan is schijnbaar al goedgekeurd door baas VNO-NCW. Lijkt me een prima idee.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:10:07 #253
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192511148
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:09 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

In een van die Aziatische landen gingen de wouten je bellen en moest je foto's van je huiskamer maken om te bewijzen dat je thuis was
  woensdag 8 april 2020 @ 11:10:20 #254
335133 MichaelScott
pi_192511152
quote:

[..]

Wel lastig als je vanuit je huis een selfie moet maken binnen 20 minuten.
pi_192511153
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Naar wat is het een opzet?
Als je dit zo kan regelen, waarom dan niet grip krijgen op griep.

Als restaurants en winkels meewerken en mensen weigeren met een "verwachte indicatie" krijg je discriminatie. Als je verplicht wordt tot een test en/of 14 dagen quarantaine, en je hebt geen vitaal beroep, wanneer ben je dan aan de beurt bij een beperkt aantal testen.

Die app werkt natuurlijk voor veel meer zaken. Zou er ook een mogelijkheid in zitten om misdaden op te lossen. Ik hoop dat dit een afgebakend iets is, maar ik denk dat het een begin is van een andere zorg en omgang met elkaar. Een digitaal dissier, die kan bepalen hoeveel vrijheden je hebt.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:10:31 #256
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192511156
quote:

[..]

Je denkt in oplossingen, ik liever in voorkomen van oorzaken.
pi_192511163
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:08 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Op mijn televisie zei hij dat als er een surplus zou zijn aan PPE er een herevaluatie zou plaatsvinden.
Dat zei ik toch. Maar hij zei er ook bij dat hij consistentie wilde in het beleid.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:11:20 #258
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192511175
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vertel eens hoe? Zonder dat hier 100.000 doden op de straten liggen net als in Ecuador
pi_192511198
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:10 schreef _I het volgende:

[..]

Dat zei ik toch. Maar hij zei er ook bij dat hij consistentie wilde in het beleid.
Ik vind 'consistentie in het beleid, maar herevalueren waar nodig', nogal ver af staan van 'al zijn er 300 fabrieken, ze gaan geen mondkapjes adviseren'.
pi_192511200
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:08 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Inderdaad, keek _I naar een andere presentatie?
pi_192511213
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:12 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ik vind 'consistentie in het beleid, maar herevalueren waar nodig', nogal ver af staan van 'al zijn er 300 fabrieken, ze gaan geen mondkapjes adviseren'.
Dat klopt, maar dat is wel wat ik hoor. kleine letters.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:13:29 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192511224
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

en de overheid heeft volgens jou een ander doel?
Ik merk niets van dat het doel wordt nagestreeft dat er naar een vrije maatschappij wordt gewerkt.

'lange adem, maatregelen gaan nog lang duren'. Geen datum tot vrijheid
'nieuw normaal'
'wie denkt dat de normale wereld terug komt, is naïef'
Drones, spionage programma's, vooral angst inboezemen en onzekerheid creëren.

Nergens oplossingen, zoektocht naar medicijnen en een richtdatum tot opening van de maatschappij.
1947-2016
pi_192511231
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:12 schreef _I het volgende:

[..]

Is goed, dat zijn jouw kleine letters.
pi_192511234
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:12 schreef _I het volgende:

[..]

Wat ik lees is stemmingmakerij van jou.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:14:16 #265
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192511240
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik merk niets van dat het doel wordt nagestreeft dat er naar een vrije maatschappij wordt gewerkt.

'nieuw normaal'

Nergens oplossingen, zoektocht naar medicijnen en een richtdatum tot opening van de maatschappij.
Wacht ik bel het virus even om het te vragen.
pi_192511241
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:10 schreef _I het volgende:

[..]

Als je dit zo kan regelen, waarom dan niet grip krijgen op griep.

Als restaurants en winkels meewerken en mensen weigeren met een "verwachte indicatie" krijg je discriminatie. Als je verplicht wordt tot een test en/of 14 dagen quarantaine, en je hebt geen vitaal beroep, wanneer ben je dan aan de beurt bij een beperkt aantal testen.

Die app werkt natuurlijk voor veel meer zaken. Zou er ook een mogelijkheid in zitten om misdaden op te lossen. Ik hoop dat dit een afgebakend iets is, maar ik denk dat het een begin is van een andere zorg en omgang met elkaar. Een digitaal dissier, die kan bepalen hoeveel vrijheden je hebt.
Of ze gaan het gewoon gebruiken op een zuivere manier om in kaart te brengen hoe het virus zich verspreidt. Niks geen werken naar een nieuwe opzet. Het BNW gehalte is erg hoog hier, helaas.
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 11:14:37 #267
416575 crew  Evenstar
pi_192511246
quote:

[..]

'nieuw normaal'

Tuurlijk zijn die zoektochten er wel, maar zolang er geen medicijnen/vaccins zijn is er geen keus.
pi_192511268
quote:
3s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:13 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Wat ik lees is stemmingmakerij van jou.
Dat zeg je al weken. Toch zitten we nu waar we zitten.

We gaan het zien. Ieder een eigen blik. En dat het wegleest als paniek/stemmingsmakerij is iets wat in jou gebeurt, voor mij is het een beslissingsboom aan informatie, die een bepaald pad blootlegt. Waar ik mijn geld aan verdien.

Maar ik zal lekker in stilte de briefing en het debat kijken.
pi_192511269
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:06 schreef Grishenko_ het volgende:
Mocht het zo zijn dat het nog een jaar tot anderhalf jaar gaat duren voor een vaccin, wil ik liever dat ze alles opengooien met de nodige onvermijdelijke doden dan dat overheden gaan bespioneren + dat iedereen in een kleine gevangenis leeft, waarbij ook de nodige slachtoffers zullen vallen. Ook de bedrijven die failliet gaan zorgen voor economische zelfmoorden, omdat die mensen niet meer zeker zijn van een vast inkomen. Ook niet als het na anderhalf jaar weer opengaat.

In dat extreme geval kies ik liever dat scenario tussen twee kwaden. Laat dan maar de natuur beslissen in plaats van dat iedereen hartstikke depressief gaan worden na verloop van tijd. Vergeet niet, de mens is een sociaal dier met behoefte aan contact. Als dat contact er niet meer is, zal de meerderheid daar ook extreem onder lijden.

Het zekere voor het onzekere; ik wil uiteraard niet dat er mensen doodgaan aan dit virus en we moeten alles doen om de kwetsbaren in deze samenleving te beschermen. Maar een zelf-offer in de vorm van isolatie van anderhalf jaar van iedereens leven heeft veel ergere consequenties voor de economie en welzijn dan dit virus ooit kan bereiken.
Lekker man, iedereen gewoon weer naar het stadion, festivals etc. Honderdduizenden zieken, rellen omdat iedereen zijn oma of opa belangrijker vindt. Geen ziekenhuis die het meer aan kan, andere zieken die dus ook naar de kloten gaan. Nog meer onrust en ellende in de samenleving, geweldig voor de economie dus. Het feit dat geen enkel ander land voor deze optie heeft gekozen zegt genoeg.

Sommige mensen zijn echt te dom om te poepen. Irriteer me echt mateloos aan deze domme uitspraken.
pi_192511275
quote:

[..]

'nieuw normaal'

We hebben het medicijn trouwens allang in mijn ziekenhuis, maar die houden we nog even voor eigen gebruik van zorgmedewerkers, zo kunnen we lekker omzet draaien met meer patiënten én de overheid moedigt dit beleid aan, zodat zijn repressieve maatregelen kunnen treffen. Over twee maanden zit ik lekker in mijn huis op Hawaii!
  woensdag 8 april 2020 @ 11:17:38 #271
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192511283
"Het nieuwe normaal"
"1,5 meter-samenleving"
"We gaan een app ontwikkelen die vrijblijvend is maar cruciaal om het virus in te dammen"
"Zaak van de lange adem"
"Wachten op een vaccin, tot dan allemaal binnen blijven"

Dit zou Orwell in 1984 ook allemaal hebben kunnen beschrijven. Maar goed, corona is een substantieel iets waarvoor drastische maatregels nodig zijn. Alleen ben ik erg sceptisch over hoe de overheid zulke crises kunnen misbruiken voor hun eigen macht. Als zij een eigen app ontwikkelen waar ze allerlei persoonsgegevens kunnen verzamelen, zal het vrij lastig zijn om van zulke apps in de toekomst af te komen als bevolking zijnde.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:18:52 #272
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192511292
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Of ze gaan het gewoon gebruiken op een zuivere manier om in kaart te brengen hoe het virus zich verspreidt. Niks geen werken naar een nieuwe opzet. Het BNW gehalte is erg hoog hier, helaas.
Het een sluit het ander niet uit.
pi_192511301
quote:

[..]

'nieuw normaal'

Ik snap dit ook niet. Flikker een eind op met die 1984 samenleving. Liever dood dan zo'n wereld.

Wat is relevantie van al die privacyschendende maatregelen als we over een jaar een vaccin hebben? Of wellicht een behandelmethode waardoor het ziektebeeld wijzigt?

Is het puur om te tracken wie het gehad heeft? Die dan antistoffen test icm certificaat en voor de rest mondkapjes en maatregelen.

En niet gebrandmerkt hoe bill gates het graag wil.
pi_192511305
Passagiers vanuit New York moeten verklaren dat ze gezond zijn

https://www.ad.nl/binnenl(...)ezond-zijn~ab7f8b67/

Zo’n onzin dit. Kreeg in Indonesië ook zo’n formuliertje. Als je alles met onzinnige antwoorden beantwoorde werd je gewoon toegelaten. Ook al had je corona, aids en cholera. Puur voor de bühne dit.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 8 april 2020 @ 11:20:20 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192511310
quote:

[..]

'nieuw normaal'

maar dat zegt natuurlijk niet dat er niet gewerkt wordt aan medicijn of vaccin maar dat doet de overheid toch niet.

het denken dat na 28 april alles weer normaal is moet er bij de bevolking uit en dat kan ook bijna niet anders als je de ontwikkelingen ziet.
pi_192511314
quote:

[..]

Stoor me er ook mateloos aan - wat hebben mensen nu werkelijk te verbergen? Als de tendens in dit topic voor heel Nederland geldt gaan we nog vele malen langer in de shit blijven omdat er dan onvoldoende data beschikbaar zal komen.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:21:26 #277
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192511325
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:19 schreef RipCity het volgende:

Zo’n onzin dit. Kreeg in Indonesië ook zo’n formuliertje. Als je alles met onzinnige antwoorden beantwoorde werd je gewoon toegelaten. Ook al had je corona, aids en cholera. Puur voor de bühne dit.
Ze gaan ook een beetje uit van het gezonde verstand. Je kunt niet alles controleren.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:21:58 #278
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192511330
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:16 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

We hebben het medicijn trouwens allang in mijn ziekenhuis, maar die houden we nog even voor eigen gebruik van zorgmedewerkers, zo kunnen we lekker omzet draaien met meer patiënten én de overheid moedigt dit beleid aan, zodat zijn repressieve maatregelen kunnen treffen. Over twee maanden zit ik lekker in mijn huis op Hawaii!
_O_
  woensdag 8 april 2020 @ 11:22:39 #279
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192511334
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:14 schreef Kyran het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn die zoektochten er wel, maar zolang er geen medicijnen/vaccins zijn is er geen keus.
Zijn die er dan wel als die medicijnen er wel zijn ?

En die vraag is net zo valide omdat zelfs in geval van een "middel" dit ook nooit 100% zekerheid zal geven. Waar we dus over spreken is welke mate van (on)zekerheid is acceptabel om een doel te bestendigen.

De kernvraag: rechtvaardigen de huidige maatregelen een niet nader omschreven doel.
Die vraag gaat verder dan alleen kijken naar IC-gevallen, de huidige maatregelen ontwrichten de primaire en secundaire zorg voor andere (ook) ketsbaren en hun toekomst perspectief.
Luister hiervoor even naar van Steenvoorden-Diemen tijdens de briefing aan de Tweede kamer commissie.

De stelling omdat 'geen andere keuze" is verder zwart/wit omdat het geen ruimte laat voor tussenwegen.
pi_192511342
quote:

[..]

Dat zal zo zijn.

Maar als je kijkt naar de grote schulden cycli, de pandemische beschrijvingen van John Hopkins en the Rockefeller foundation (Lock step), de agenda's van de UN en de plannen die gemaakt zijn door regeringen m.b.t. milieu en verdeling rijkdom/voeding, vallen de stappen wel heel goed op zijn plaats.

De stappenplannen liggen er gewoon ter inzage, allemaal gebaseerd op onderzoeken. Het hoeft niet gestuurd te worden door een conspiracy om toch uit te komen. Het is voor mij ook geen BNW, maar reeële scenario's, die laten zien waar geïnvesteerd zal gaan worden, en vooral waar niet.

Je kan alleen naar je eigen situatie kijken, of naar de veranderingen op globaal niveau. Het is gewoon niet zo eenvoudig allemaal om weg te zetten als "conspiracy".
pi_192511353
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:18 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit.
Wellicht niet. Maar het is een veel te vroeg stadium om nu al allerlei rare toekomstbeelden te schetsen.
In Southern Sun
  woensdag 8 april 2020 @ 11:24:41 #282
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192511364
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:16 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Lekker man, iedereen gewoon weer naar het stadion, festivals etc. Honderdduizenden zieken, rellen omdat iedereen zijn oma of opa belangrijker vindt. Geen ziekenhuis die het meer aan kan, andere zieken die dus ook naar de kloten gaan. Nog meer onrust en ellende in de samenleving, geweldig voor de economie dus. Het feit dat geen enkel ander land voor deze optie heeft gekozen zegt genoeg.

Sommige mensen zijn echt te dom om te poepen. Irriteer me echt mateloos aan deze domme uitspraken.
Jij begrijpt niet eens wat ik bedoel, dus waarom reageer je überhaupt? Ik heb het niet over de korte termijn, want dat is uiteraard onmogelijk. Sterker nog, zelfs ik vind dat ook helemaal geen oplossing.

Ik stelde eerder dat het beter zou zijn om alles gefaseerd open te gooien, dan dat iedereen anderhalf jaar lang binnen blijft met alle risico's van dien. Wat denk je van de economische schade? De aanloop van psychiatrische patiënten? De eenzaamheid bij ouderen? Enkel thuiswerken zonder vertier? Als men überhaupt werk heeft.....

Een lockdown tot het vaccin is evenmin een goede en constructieve oplossing als alles maar opengooien. Beide oplossingen zijn heel onwenselijk. Daarom kies ik er liever voor om dingen gefaseerd open te gooien (ik zeg dus niets over evenementen van 100+ man en jij verzint zelf met veel fantasie die rellen die zouden gebeuren als dingen gefaseerd open gaan) dan dat de meerderheid van mensen depressief op hun kamer zitten zonder werk of hoop op toekomst met de mogelijkheid dat de overheid jou kan tracken als het hun blieft.

Maar goed, een genuanceerde discussie is wellicht niet aan jou besteed.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:26:09 #283
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192511384
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:16 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Hopelijk (en ik vermoed dat ook) ben je sarcastisch.

Enkel valt het me op dat je stelt dat er al een medicijn aanwezig is, maar die enkel beschikbaar is voor het zorgpersoneel. Was je daar dan ook sarcastisch over?
pi_192511389
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik snap dit ook niet. Flikker een eind op met die 1984 samenleving. Liever dood dan zo'n wereld.

Wat is relevantie van al die privacyschendende maatregelen als we over een jaar een vaccin hebben? Of wellicht een behandelmethode waardoor het ziektebeeld wijzigt?

Is het puur om te tracken wie het gehad heeft? Die dan antistoffen test icm certificaat en voor de rest mondkapjes en maatregelen.

Nadat deze hele Corona crisis voorbij is kan je de app toch gewoon ook weer verwijderen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192511401
België
quote:
11:07
Dodentol in België loopt op tot 2.240
Er zijn in ons land 205 nieuwe sterfgevallen gerapporteerd in de afgelopen 24 uur. De Belgische dodentol stijgt hiermee tot 2.240.

In de ziekenhuizen zijn 487 nieuwe patiënten opgenomen. Er liggen momenteel in totaal 5.688 mensen in de ziekenhuizen. Gisteren was nog sprake van 6.012 ziekenhuisopnames. Het aantal hospitalisaties daalt daarmee voor de eerste keer sinds de virusuitbraak in ons land. Op de afdeling intensieve zorgen liggen momenteel 1.276 patiënten, van hen worden er 1.008 beademd.

In totaal zijn er nu 23.403 bevestigde besmettingen in ons land.

https://www.hln.be/nieuws(...)st-gedaald~a6f5eda5/
  woensdag 8 april 2020 @ 11:27:22 #286
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192511406
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Eindelijk iemand met dezelfde mening _O_
pi_192511407
quote:
6s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:23 schreef _I het volgende:

[..]

Dat zal zo zijn.

Maar als je kijkt naar de grote schulden cycli, de pandemische beschrijvingen van John Hopkins en the Rockefeller foundation (Lock step), de agenda's van de UN en de plannen die gemaakt zijn door regeringen m.b.t. milieu en verdeling rijkdom/voeding, vallen de stappen wel heel goed op zijn plaats.

De stappenplannen liggen er gewoon ter inzage, allemaal gebaseerd op onderzoeken. Het hoeft niet gestuurd te worden door een conspiracy om toch uit te komen. Het is voor mij ook geen BNW, maar reeële scenario's, die laten zien waar geïnvesteerd zal gaan worden, en vooral waar niet.

Je kan alleen naar je eigen situatie kijken, of naar de veranderingen op globaal niveau. Het is gewoon niet zo eenvoudig allemaal om weg te zetten als "conspiracy".
Ik zeg niet dat je het over conspiracy's hebt. Ik zeg dat je dingen ziet die (nog) totaal niet aan de orde zijn. We hebben het over de invoering van een app die laat zien of je ziek bent of niet. Niet over een stappenplan voor de nieuwe wereldorde oid.
In Southern Sun
  woensdag 8 april 2020 @ 11:27:38 #288
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192511409
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:19 schreef RipCity het volgende:

Idem hier van de week met iemand bij de tandarts (serieus spoedje).

De persoon, kruipend van de pijn, moest eerst een formulier invullen of zij hoe -en waar, ooit met wie, recentelijk in aanraking was gekomen met Corona of symptomen had.
Onderaan stond: in geval van een "Ja" op één der vragen verzoeken wij u een andere afspraak te maken *) :') .

Wat denk je dat die patiënt naar eer en geweten heeft ingevuld ?
Alles Nee anders kun je fluiten naar een behandeling.
pi_192511414
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:27 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Eindelijk iemand met dezelfde mening _O_
Bel de wouten krant!
In Southern Sun
pi_192511427
Toepasselijk
pi_192511435
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je het over conspiracy's hebt. Ik zeg dat je dingen ziet die (nog) totaal niet aan de orde zijn. We hebben het over de invoering van een app die laat zien of je ziek bent of niet. Niet over een stappenplan voor de nieuwe wereldorde oid.
Voor mij staat het niet los van elkaar.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:29:18 #292
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192511438
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Stoor me er ook mateloos aan - wat hebben mensen nu werkelijk te verbergen? Als de tendens in dit topic voor heel Nederland geldt gaan we nog vele malen langer in de shit blijven omdat er dan onvoldoende data beschikbaar zal komen.
"Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 11:29:25 #293
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192511442
Wat voegt de app toe aan informatie die google en apple al niet hebben?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 8 april 2020 @ 11:29:38 #294
40566 Ericr
Livewrong
pi_192511444
Sommigen denken echt dat het naar een totalitaire staat gaat geloof ik. Wordt er niks gedaan om een uitbraak in te dammen is het niet goed, worden er striktere maatregelen genomen omdat een gedeelte van de bevolking te dom is om te poepen is het niet goed, worden er maatregelen genomen om maatregelen te versoepelen is het niet goed. Wanneer is het wel goed dan?

Het beeld dat sommigen hier hebben is volgens mij dit

En op den duur

Waanbeelden, maar zal wel komen door de quarantaine.
pi_192511449
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:29 schreef _I het volgende:

[..]

Voor mij staat het niet los van elkaar.
--> BNW dus
In Southern Sun
  woensdag 8 april 2020 @ 11:30:37 #296
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192511461
quote:
6s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:23 schreef _I het volgende:

[..]

Dat zal zo zijn.

Wat voor stappenplannen met uitkomsten heb je het over? Zou je daar over kunnen uitweiden?
pi_192511470
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

--> BNW dus
Voor iemand die nu alleen naar app zit te kijken wel. Voor iemand die naar een patroon aan veranderingen zit te kijken die al 4 maanden loopt niet.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:31:14 #298
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192511474
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je hebt voorkennis?
Nou.. als dit al een voorbeeld is, voorspelt het niet veel goeds.
1947-2016
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 11:31:24 #299
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192511478
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:29 schreef Ericr het volgende:
Wanneer is het wel goed dan?
Als mensen ook zonder App gewoon nadenken. En de regering logische, goed doordachte, transparante maatregelen neemt.

Dat laatst gebeurt al nu alleen dat eerste nog ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192511482
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:29 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

"Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
Ja leuk zo'n 300 jaar oude quote van Benjamin Franklin..
  woensdag 8 april 2020 @ 11:32:23 #301
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192511494
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nadat deze hele Corona crisis voorbij is kan je de app toch gewoon ook weer verwijderen?
Waarom en wat gaat die APP precies om welke redenen wie hier helpen ?
Is er geen andere manier die wie weet, effectiever is en meer waarborgen geeft om de crisis aan te lopen ?
Iemand kan het wel willen, omdat het mooi kan, wat geen validatie is het dan in te voeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')