Je hebt voorkennis?quote:Op woensdag 8 april 2020 11:07 schreef quirina het volgende:
https://www.ad.nl/tech/po(...)r-de-vloer~a64390dd/
Kijk dit soort toestanden krijgen wij nou ook.
Geen Baudet fan, maar hij wil een motie indienen waarbij men niet louter bedrijven gaat vergoeden via de kosten kant (lonen), maar ook de omzetkant. Dit is met name relevant voor mkb'ers met hoge kapitaal gerelateerde lasten en niet zozeer personeelskosten. Plan is schijnbaar al goedgekeurd door baas VNO-NCW. Lijkt me een prima idee.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:58 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Niets bijzonders. Er zijn nog steeds debielen hier die iedere kans aangrijpen om hem te verafgoden.
In een van die Aziatische landen gingen de wouten je bellen en moest je foto's van je huiskamer maken om te bewijzen dat je thuis wasquote:Op woensdag 8 april 2020 11:09 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Gewoon een tweede telefoon hebben en die thuis laten liggen
Wel lastig als je vanuit je huis een selfie moet maken binnen 20 minuten.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:09 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Als je dit zo kan regelen, waarom dan niet grip krijgen op griep.quote:
Je denkt in oplossingen, ik liever in voorkomen van oorzaken.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:09 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Dat zei ik toch. Maar hij zei er ook bij dat hij consistentie wilde in het beleid.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:08 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Op mijn televisie zei hij dat als er een surplus zou zijn aan PPE er een herevaluatie zou plaatsvinden.
Vertel eens hoe? Zonder dat hier 100.000 doden op de straten liggen net als in Ecuadorquote:Op woensdag 8 april 2020 11:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan moet iemand anders naar buiten voor jou.
Doel moet zijn dat het leven zo snel mogelijk terug naar de maatschappij die we hadden. Geen rare fratsen en misbruik van de situatie.
Ik vind 'consistentie in het beleid, maar herevalueren waar nodig', nogal ver af staan van 'al zijn er 300 fabrieken, ze gaan geen mondkapjes adviseren'.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:10 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zei ik toch. Maar hij zei er ook bij dat hij consistentie wilde in het beleid.
Inderdaad, keek _I naar een andere presentatie?quote:Op woensdag 8 april 2020 11:08 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Op mijn televisie zei hij dat als er een surplus zou zijn aan PPE er een herevaluatie zou plaatsvinden.
Dat klopt, maar dat is wel wat ik hoor. kleine letters.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:12 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik vind 'consistentie in het beleid, maar herevalueren waar nodig', nogal ver af staan van 'al zijn er 300 fabrieken, ze gaan geen mondkapjes adviseren'.
Ik merk niets van dat het doel wordt nagestreeft dat er naar een vrije maatschappij wordt gewerkt.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
en de overheid heeft volgens jou een ander doel?
Is goed, dat zijn jouw kleine letters.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:12 schreef _I het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is wel wat ik hoor. kleine letters.
Wat ik lees is stemmingmakerij van jou.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:12 schreef _I het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is wel wat ik hoor. kleine letters.
Wacht ik bel het virus even om het te vragen.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik merk niets van dat het doel wordt nagestreeft dat er naar een vrije maatschappij wordt gewerkt.
'lange adem, maatregelen gaan nog lang duren'. Geen datum tot vrijheid
'nieuw normaal'
'wie denkt dat de normale wereld terug komt, is naïef'
Drones, spionage programma's, vooral angst inboezemen en onzekerheid creëren.
Nergens oplossingen, zoektocht naar medicijnen en een richtdatum tot opening van de maatschappij.
Of ze gaan het gewoon gebruiken op een zuivere manier om in kaart te brengen hoe het virus zich verspreidt. Niks geen werken naar een nieuwe opzet. Het BNW gehalte is erg hoog hier, helaas.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:10 schreef _I het volgende:
[..]
Als je dit zo kan regelen, waarom dan niet grip krijgen op griep.
Als restaurants en winkels meewerken en mensen weigeren met een "verwachte indicatie" krijg je discriminatie. Als je verplicht wordt tot een test en/of 14 dagen quarantaine, en je hebt geen vitaal beroep, wanneer ben je dan aan de beurt bij een beperkt aantal testen.
Die app werkt natuurlijk voor veel meer zaken. Zou er ook een mogelijkheid in zitten om misdaden op te lossen. Ik hoop dat dit een afgebakend iets is, maar ik denk dat het een begin is van een andere zorg en omgang met elkaar. Een digitaal dissier, die kan bepalen hoeveel vrijheden je hebt.
Tuurlijk zijn die zoektochten er wel, maar zolang er geen medicijnen/vaccins zijn is er geen keus.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik merk niets van dat het doel wordt nagestreeft dat er naar een vrije maatschappij wordt gewerkt.
'nieuw normaal'
Nergens oplossingen, zoektocht naar medicijnen en een richtdatum tot opening van de maatschappij.
Dat zeg je al weken. Toch zitten we nu waar we zitten.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat ik lees is stemmingmakerij van jou.
Lekker man, iedereen gewoon weer naar het stadion, festivals etc. Honderdduizenden zieken, rellen omdat iedereen zijn oma of opa belangrijker vindt. Geen ziekenhuis die het meer aan kan, andere zieken die dus ook naar de kloten gaan. Nog meer onrust en ellende in de samenleving, geweldig voor de economie dus. Het feit dat geen enkel ander land voor deze optie heeft gekozen zegt genoeg.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:06 schreef Grishenko_ het volgende:
Mocht het zo zijn dat het nog een jaar tot anderhalf jaar gaat duren voor een vaccin, wil ik liever dat ze alles opengooien met de nodige onvermijdelijke doden dan dat overheden gaan bespioneren + dat iedereen in een kleine gevangenis leeft, waarbij ook de nodige slachtoffers zullen vallen. Ook de bedrijven die failliet gaan zorgen voor economische zelfmoorden, omdat die mensen niet meer zeker zijn van een vast inkomen. Ook niet als het na anderhalf jaar weer opengaat.
In dat extreme geval kies ik liever dat scenario tussen twee kwaden. Laat dan maar de natuur beslissen in plaats van dat iedereen hartstikke depressief gaan worden na verloop van tijd. Vergeet niet, de mens is een sociaal dier met behoefte aan contact. Als dat contact er niet meer is, zal de meerderheid daar ook extreem onder lijden.
Het zekere voor het onzekere; ik wil uiteraard niet dat er mensen doodgaan aan dit virus en we moeten alles doen om de kwetsbaren in deze samenleving te beschermen. Maar een zelf-offer in de vorm van isolatie van anderhalf jaar van iedereens leven heeft veel ergere consequenties voor de economie en welzijn dan dit virus ooit kan bereiken.
We hebben het medicijn trouwens allang in mijn ziekenhuis, maar die houden we nog even voor eigen gebruik van zorgmedewerkers, zo kunnen we lekker omzet draaien met meer patiënten én de overheid moedigt dit beleid aan, zodat zijn repressieve maatregelen kunnen treffen. Over twee maanden zit ik lekker in mijn huis op Hawaii!quote:Op woensdag 8 april 2020 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'nieuw normaal'
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of ze gaan het gewoon gebruiken op een zuivere manier om in kaart te brengen hoe het virus zich verspreidt. Niks geen werken naar een nieuwe opzet. Het BNW gehalte is erg hoog hier, helaas.
Ik snap dit ook niet. Flikker een eind op met die 1984 samenleving. Liever dood dan zo'n wereld.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'nieuw normaal'
maar dat zegt natuurlijk niet dat er niet gewerkt wordt aan medicijn of vaccin maar dat doet de overheid toch niet.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'nieuw normaal'
Stoor me er ook mateloos aan - wat hebben mensen nu werkelijk te verbergen? Als de tendens in dit topic voor heel Nederland geldt gaan we nog vele malen langer in de shit blijven omdat er dan onvoldoende data beschikbaar zal komen.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of ze gaan het gewoon gebruiken op een zuivere manier om in kaart te brengen hoe het virus zich verspreidt. Niks geen werken naar een nieuwe opzet. Het BNW gehalte is erg hoog hier, helaas.
Ze gaan ook een beetje uit van het gezonde verstand. Je kunt niet alles controleren.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:19 schreef RipCity het volgende:
Passagiers vanuit New York moeten verklaren dat ze gezond zijn
https://www.ad.nl/binnenl(...)ezond-zijn~ab7f8b67/
Zo’n onzin dit. Kreeg in Indonesië ook zo’n formuliertje. Als je alles met onzinnige antwoorden beantwoorde werd je gewoon toegelaten. Ook al had je corona, aids en cholera. Puur voor de bühne dit.
quote:Op woensdag 8 april 2020 11:16 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
We hebben het medicijn trouwens allang in mijn ziekenhuis, maar die houden we nog even voor eigen gebruik van zorgmedewerkers, zo kunnen we lekker omzet draaien met meer patiënten én de overheid moedigt dit beleid aan, zodat zijn repressieve maatregelen kunnen treffen. Over twee maanden zit ik lekker in mijn huis op Hawaii!
Zijn die er dan wel als die medicijnen er wel zijn ?quote:Op woensdag 8 april 2020 11:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn die zoektochten er wel, maar zolang er geen medicijnen/vaccins zijn is er geen keus.
Dat zal zo zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wellicht niet. Maar het is een veel te vroeg stadium om nu al allerlei rare toekomstbeelden te schetsen.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:18 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit.
Jij begrijpt niet eens wat ik bedoel, dus waarom reageer je überhaupt? Ik heb het niet over de korte termijn, want dat is uiteraard onmogelijk. Sterker nog, zelfs ik vind dat ook helemaal geen oplossing.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:16 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Lekker man, iedereen gewoon weer naar het stadion, festivals etc. Honderdduizenden zieken, rellen omdat iedereen zijn oma of opa belangrijker vindt. Geen ziekenhuis die het meer aan kan, andere zieken die dus ook naar de kloten gaan. Nog meer onrust en ellende in de samenleving, geweldig voor de economie dus. Het feit dat geen enkel ander land voor deze optie heeft gekozen zegt genoeg.
Sommige mensen zijn echt te dom om te poepen. Irriteer me echt mateloos aan deze domme uitspraken.
Hopelijk (en ik vermoed dat ook) ben je sarcastisch.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:16 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
We hebben het medicijn trouwens allang in mijn ziekenhuis, maar die houden we nog even voor eigen gebruik van zorgmedewerkers, zo kunnen we lekker omzet draaien met meer patiënten én de overheid moedigt dit beleid aan, zodat zijn repressieve maatregelen kunnen treffen. Over twee maanden zit ik lekker in mijn huis op Hawaii!
Nadat deze hele Corona crisis voorbij is kan je de app toch gewoon ook weer verwijderen?quote:Op woensdag 8 april 2020 11:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik snap dit ook niet. Flikker een eind op met die 1984 samenleving. Liever dood dan zo'n wereld.
Wat is relevantie van al die privacyschendende maatregelen als we over een jaar een vaccin hebben? Of wellicht een behandelmethode waardoor het ziektebeeld wijzigt?
Is het puur om te tracken wie het gehad heeft? Die dan antistoffen test icm certificaat en voor de rest mondkapjes en maatregelen.
En niet gebrandmerkt hoe bill gates het graag wil.
quote:11:07
Dodentol in België loopt op tot 2.240
Er zijn in ons land 205 nieuwe sterfgevallen gerapporteerd in de afgelopen 24 uur. De Belgische dodentol stijgt hiermee tot 2.240.
In de ziekenhuizen zijn 487 nieuwe patiënten opgenomen. Er liggen momenteel in totaal 5.688 mensen in de ziekenhuizen. Gisteren was nog sprake van 6.012 ziekenhuisopnames. Het aantal hospitalisaties daalt daarmee voor de eerste keer sinds de virusuitbraak in ons land. Op de afdeling intensieve zorgen liggen momenteel 1.276 patiënten, van hen worden er 1.008 beademd.
In totaal zijn er nu 23.403 bevestigde besmettingen in ons land.
https://www.hln.be/nieuws(...)st-gedaald~a6f5eda5/
Eindelijk iemand met dezelfde meningquote:Op woensdag 8 april 2020 11:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik snap dit ook niet. Flikker een eind op met die 1984 samenleving. Liever dood dan zo'n wereld.
Wat is relevantie van al die privacyschendende maatregelen als we over een jaar een vaccin hebben? Of wellicht een behandelmethode waardoor het ziektebeeld wijzigt?
Is het puur om te tracken wie het gehad heeft? Die dan antistoffen test icm certificaat en voor de rest mondkapjes en maatregelen.
En niet gebrandmerkt hoe bill gates het graag wil.
Ik zeg niet dat je het over conspiracy's hebt. Ik zeg dat je dingen ziet die (nog) totaal niet aan de orde zijn. We hebben het over de invoering van een app die laat zien of je ziek bent of niet. Niet over een stappenplan voor de nieuwe wereldorde oid.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:23 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zal zo zijn.
Maar als je kijkt naar de grote schulden cycli, de pandemische beschrijvingen van John Hopkins en the Rockefeller foundation (Lock step), de agenda's van de UN en de plannen die gemaakt zijn door regeringen m.b.t. milieu en verdeling rijkdom/voeding, vallen de stappen wel heel goed op zijn plaats.
De stappenplannen liggen er gewoon ter inzage, allemaal gebaseerd op onderzoeken. Het hoeft niet gestuurd te worden door een conspiracy om toch uit te komen. Het is voor mij ook geen BNW, maar reeële scenario's, die laten zien waar geïnvesteerd zal gaan worden, en vooral waar niet.
Je kan alleen naar je eigen situatie kijken, of naar de veranderingen op globaal niveau. Het is gewoon niet zo eenvoudig allemaal om weg te zetten als "conspiracy".
Idem hier van de week met iemand bij de tandarts (serieus spoedje).quote:Op woensdag 8 april 2020 11:19 schreef RipCity het volgende:
Passagiers vanuit New York moeten verklaren dat ze gezond zijn
https://www.ad.nl/binnenl(...)ezond-zijn~ab7f8b67/
Zo’n onzin dit. Kreeg in Indonesië ook zo’n formuliertje. Als je alles met onzinnige antwoorden beantwoorde werd je gewoon toegelaten. Ook al had je corona, aids en cholera. Puur voor de bühne dit.
Bel de wouten krant!quote:Op woensdag 8 april 2020 11:27 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Eindelijk iemand met dezelfde mening
Voor mij staat het niet los van elkaar.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je het over conspiracy's hebt. Ik zeg dat je dingen ziet die (nog) totaal niet aan de orde zijn. We hebben het over de invoering van een app die laat zien of je ziek bent of niet. Niet over een stappenplan voor de nieuwe wereldorde oid.
"Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."quote:Op woensdag 8 april 2020 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stoor me er ook mateloos aan - wat hebben mensen nu werkelijk te verbergen? Als de tendens in dit topic voor heel Nederland geldt gaan we nog vele malen langer in de shit blijven omdat er dan onvoldoende data beschikbaar zal komen.
--> BNW dusquote:
Wat voor stappenplannen met uitkomsten heb je het over? Zou je daar over kunnen uitweiden?quote:Op woensdag 8 april 2020 11:23 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zal zo zijn.
Maar als je kijkt naar de grote schulden cycli, de pandemische beschrijvingen van John Hopkins en the Rockefeller foundation (Lock step), de agenda's van de UN en de plannen die gemaakt zijn door regeringen m.b.t. milieu en verdeling rijkdom/voeding, vallen de stappen wel heel goed op zijn plaats.
De stappenplannen liggen er gewoon ter inzage, allemaal gebaseerd op onderzoeken. Het hoeft niet gestuurd te worden door een conspiracy om toch uit te komen. Het is voor mij ook geen BNW, maar reeële scenario's, die laten zien waar geïnvesteerd zal gaan worden, en vooral waar niet.
Je kan alleen naar je eigen situatie kijken, of naar de veranderingen op globaal niveau. Het is gewoon niet zo eenvoudig allemaal om weg te zetten als "conspiracy".
Voor iemand die nu alleen naar app zit te kijken wel. Voor iemand die naar een patroon aan veranderingen zit te kijken die al 4 maanden loopt niet.quote:
Nou.. als dit al een voorbeeld is, voorspelt het niet veel goeds.quote:
Als mensen ook zonder App gewoon nadenken. En de regering logische, goed doordachte, transparante maatregelen neemt.quote:
Ja leuk zo'n 300 jaar oude quote van Benjamin Franklin..quote:Op woensdag 8 april 2020 11:29 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
"Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |