A. Honderden miljarden aan olie is gelulquote:Op woensdag 8 april 2020 10:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Ze hebben honderden miljarden aan olie daar.
Mensen die nu piepen over privacy hebben vaak niet eens in de gaten hoeveel bedrijven zoals FB en Google al van je weten qua locaties. Ik heb er in ieder geval zelf geen problemen mee, sommige zaken dienen een hoger doel en daar is dit er één van.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:18 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
ja maar met die app heb je geen privacy meer, en dat schijnt heel belangrijk te zijn in Europa, en Amerika
goed dat ze in Azie niks om privacy geven, maar dat die dit virus wel beter kunnen controleren
Soms wel en soms niet. Ik denk dat het centrale probleem is dat onze 'experts' allemaal experts waren in iets anders en nu worden gepresenteerd als experts op het gebied van corona. Dat zou wel eens wat duidelijker mogen worden gezegd.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal het lastige als je een hele land moet besturen. Als jij je stuurgroep van 5 man moet briefen dan is dat heel wat anders van beslissen voor 17 miljoen mensen.
Dan ga je niet nog 100 keer zeggen, als dit dan dat mits en alleen dan... Zoals er al weken wordt gezegd. Je moet met 50% van de kennis 100% beslissingen nemen. Dan krijg je correcties inderdaad, en het is kinderachtig om daarover te gaan vallen. Jij hoeft die beslissing niet te nemen en als je dan continu iemand wil pakken op uitspraken van een week eerder, waarvan nogmaals niemand dit geheel correct kan voorspellen, is dat kinderachtig en speel je Captain Hindsight.
Misschien moeten ze zich dan maar eens aan de regels houden omtrent uraniumverrijking.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:22 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
A. Honderden miljarden aan olie is gelul
B. Kunnen er sowieso geen flikker mee wegens de sancties
Oostenrijk en Bulgarije zijn in ieder geval Europese landen met een app.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:18 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
ja maar met die app heb je geen privacy meer, en dat schijnt heel belangrijk te zijn in Europa, en Amerika
goed dat ze in Azie niks om privacy geven, maar dat die dit virus wel beter kunnen controleren
Als iemand of een instantie keer op keer een zelfde fout maakt mag daar gewoon kritiek op komen.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal het lastige als je een hele land moet besturen. Als jij je stuurgroep van 5 man moet briefen dan is dat heel wat anders van beslissen voor 17 miljoen mensen.
Dan ga je niet nog 100 keer zeggen, als dit dan dat mits en alleen dan... Zoals er al weken wordt gezegd. Je moet met 50% van de kennis 100% beslissingen nemen. Dan krijg je correcties inderdaad, en het is kinderachtig om daarover te gaan vallen. Jij hoeft die beslissing niet te nemen en als je dan continu iemand wil pakken op uitspraken van een week eerder, waarvan nogmaals niemand dit geheel correct kan voorspellen, is dat kinderachtig en speel je Captain Hindsight.
Dit dus. Al dat gejammer. Enerzijds willen ze allemaal terug naar normaal maar niet ten koste van hun privacy terwijl ze dagelijks overal inchecken op Feesboek.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mensen die nu piepen over privacy hebben vaak niet eens in de gaten hoeveel bedrijven zoals FB en Google al van je weten qua locaties. Ik heb er in ieder geval zelf geen problemen mee, sommige zaken dienen een hoger doel en daar is dit er één van.
En overal slimme speakers hebben staanquote:Op woensdag 8 april 2020 10:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit dus. Al dat gejammer. Enerzijds willen ze allemaal terug naar normaal maar niet ten koste van hun privacy terwijl ze dagelijks overal inchecken op Feesboek.
Mensen met zo'n ding thuis moeten inderdaad al helemaal niet zeuren over een app....quote:
Wilde er serieus op ingaan, tot ik doorhad dat je de trol bent die zelfs in het Ajaxtopic door niemand serieus wordt genomen.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:23 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Misschien moeten ze zich dan maar eens aan de regels houden omtrent uraniumverrijking.
En al die talloze openbare WIFI-netwerken die voor eeuwig in je telefoon blijven staan als je er eenmaal gebruik van hebt gemaaktquote:Op woensdag 8 april 2020 10:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit dus. Al dat gejammer. Enerzijds willen ze allemaal terug naar normaal maar niet ten koste van hun privacy terwijl ze dagelijks overal inchecken op Feesboek.
Denk ik ook. Die middenstoel zal wel verplicht leeg blijven totdat er een vaccin is.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Denk dat de middenstoel vaker leeg gaat blijven in het vliegtuig. Vliegen zal sowieso wel duurder worden.
Mwah, zit een verschil tussen meteen iedereen weer laten reizen & reizen voorzichtig weer opstarten met aangepaste regels totdat er een vaccin is. Verplichte mondkapjes terwijl je reist, middenstoel leeg in vliegtuig, geen consumpties meer in het vliegtuig (waar kapje voor af moet) (hoogstens wat water), betere reiniging in vliegtuig voor instappen, stewardessen handschoenen aan, random controles die evt koorts meten, in het begin slechts vluchten toe laten die bij hetzelfde werelddeel horen (Aziaten mogen Azie niet uit, Europeanen mogen Europa niet uit, etc), etc. Is nog wel meer te verzinnen.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En ik denk dat we daar onze neus gaan stoten. Iedereen hoera weer in het vliegtuig naar de Algarve. Oeps, uitbraak. Weg inkomsten voor een kwartaal voor de Algarve.
En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die met oogkleppen op verklaringen van landen als Egypte en Turkije vertrouwen en daar de proleterige resorts vullen terwijl Ahmed, totaal afhankelijk van zijn baan in het toerisme, zijn kuch onderdrukt boven het buffet.
Het is toch veel hipper om over 1984 en big brother te brullenquote:Op woensdag 8 april 2020 10:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mensen met zo'n ding thuis moeten inderdaad al helemaal niet zeuren over een app....
Het feit dat je het makkelijker hebt kun je niet af doen met een bijzinnetje. Dat is de hele essentie. Je doet nu alsof je zo slim bent en alles al van te voren wist, maar eerlijk gezegd is dat gewoon geluk geweest. Niemand wist wat er ging gebeuren. Ook jij niet, dat was ook gissen, en toevallig heb je goed gegokt. Daar weken mee te koop lopen is wat pathetisch.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als iemand of een instantie keer op keer een zelfde fout maakt mag daar gewoon kritiek op komen.
Het heeft niks met hindsight te maken als je het van te voren al roept.
Tuurlijk heb ik het hier makkelijker, maar dat wil niet zeggen dat ik geen kritiek mag hebben. Nogmaals, je loopt achter de feiten aan als je constant op cijfers wacht en dat wordt nu al wekenlang bewezen.
Dat wil ook niet zeggen dat alles wat ze doen kut is. Ondanks het te late ingrijpen zijn de maatregelen in prima balans en gaat het de goede kant op.
Of goedkoper. In de binnenvaart heb jij ook zo'n periode gehad. Bedrijven gingen over de kop. Niemand had op dat moment echt interesses in zo'n schip. Daarom werden schepen voor een fractie van de waarden verkocht. Die nieuwe eigenaren hadden een lagere kostprijs, waardoor de prijs daalde. Wat weer zorgde voor de problemen bij de andere bedrijven.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:22 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel een stuk duurder wordt. Meer controle, vliegtuigmaatschappijen maken nu flinke kosten, moeten ze toch terug verdienen.
Wellicht ook hotels die volledig gedesinfecteerd worden om de zoveel tijd?
Integendeel. Ik beweer nergens dat ik slimmer ben. Ik zeg juist dat als ik als leek dingen al goed kan beredeneren zij dat absoluut ook kunnen. Jaap is geen pannenkoek.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het feit dat je het makkelijker hebt kun je niet af doen met een bijzinnetje. Dat is de hele essentie. Je doet nu alsof je zo slim bent en alles al van te voren wist, maar eerlijk gezegd is dat gewoon geluk geweest. Niemand wist wat er ging gebeuren. Ook jij niet, dat was ook gissen, en toevallig heb je goed gegokt. Daar weken mee te koop lopen is wat pathetisch.
Overigens is kritiek hebben altijd prima. Maar niet in de 'ik riep dit al ver van te voren!!!' variant.
Had Rob Ronalds daar toevallig een schnabbel?quote:Op woensdag 8 april 2020 10:31 schreef Pumpalov het volgende:
Hier gaat vandaag een gehele stad getest worden die twee weken in volledige quarantaine is geplaatst wegens een uitbraak in het skiresort aldaar.
Benieuwd naar wat de resultaten te kennen geven.
Wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 8 april 2020 10:31 schreef TheVoice4ever het volgende:
dat is goed van oostenrijk sowiezo dan, omdat daar enkele hotspots zijn van dit virus
Bulgarije hmmm doen ze zo soms die controles met die lange rij vrachtwagens laatst
Nee, dit keer was dat een of ander roze konijn...quote:Op woensdag 8 april 2020 10:32 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Had Rob Ronalds daar toevallig een schnabbel?
Kan ook, maar vliegtuigen en binnenvaartschepen is wel een groot verschil qua veiligheid. Men zegt vaak dat als een vliegtuig stilstaat dit veel slechter is dan constant vliegen? Er zal dus veel onderhoud gaan komen om de schade te fixen.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:28 schreef maan_man het volgende:
[..]
Of goedkoper. In de binnenvaart heb jij ook zo'n periode gehad. Bedrijven gingen over de kop. Niemand had op dat moment echt interesses in zo'n schip. Daarom werden schepen voor een fractie van de waarden verkocht. Die nieuwe eigenaren hadden een lagere kostprijs, waardoor de prijs daalde. Wat weer zorgde voor de problemen bij de andere bedrijven.
Verschil is dat dit voor commerciële doeleinden wordt gebruikt en niet verplicht is.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mensen met zo'n ding thuis moeten inderdaad al helemaal niet zeuren over een app....
Zij hebben diezelfde dingen ongetwijfeld ook beredeneerd. Net als duizenden andere dingen en scenario's. Het is zoveel complexer.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Integendeel. Ik beweer nergens dat ik slimmer ben. Ik zeg juist dat als ik als leek dingen al goed kan beredeneren zij dat absoluut ook kunnen. Jaap is geen pannenkoek.
Als ze het dan toch anders doen denk je in eerste instantie nog "ze zullen het wel weten", maar als ze het keer op keer doen snap ik het niet meer.
Maar goed, al genoeg discussie gevoerd hierover. Zullen het nooit eens worden, dus gewoon "agree to disagree".
quote:Op woensdag 8 april 2020 10:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nee, dit keer was dat een of ander roze konijn...
twitter:rivm twitterde op woensdag 08-04-2020 om 10:00:22Wij zijn trots op iedereen die zich zo goed houdt aan de maatregelen. Alleen samen krijgen we corona onder controle. Bedankt voor al het thuis blijven, handen wassen en afstand houden! #houvol 💪
#houvol https://t.co/8ZfroT4yL0 reageer retweet
daar was laatst zo'n hele filé, met grenscontrole speciaal voor deze coronacrisis, maar alweer enkele weken terugquote:
Ja oke klopt wel iddquote:Op woensdag 8 april 2020 10:17 schreef wpor het volgende:
[..]
Ja. Daarom werken ze er nu hard aan de capaciteit te verhogen. Om dan nu maar te wachten met een app ontwikkelen is toch idioot.. Dat staat los van elkaar. Dan ben je weer te laat straks, en dat willen we toch niet? Nu geldt hoe eerder hoe beter ergens op voorbereiden ineens niet meer?Dat bedoel ik, het is ook nooit goed.
Met veel bombarie? Die bombarie komt door de media en jullie zelf hoor, dan doen ze niet zelf. Ze zijn niet zelf 'met veel bombarie over een app begonnen'.
Misselijkmakend wel wanneer je mensen die een 'schone' en 'homogene' maatschappij denken, vergelijkt met een stel NSB'ers.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:29 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Misselijkmakend wel wanneer je mensen die aan de volksgezondheid denken vergelijkt met een stel NSB'ers.
Want die laat iemand staan ? Ik sws niet, ook omdat het afleid.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En al die talloze openbare WIFI-netwerken die voor eeuwig in je telefoon blijven staan als je er eenmaal gebruik van hebt gemaakt
https://boingboing.net/20(...)wn-cops-visited.htmlquote:Op woensdag 8 april 2020 09:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]alsof er alarmbellen af gaan als je je smartphone op de keukentafel laat liggen wanneer je de deur uit stapt. Wat een aluhoedje niveau hier ineens zeg, ga lekker naar BNW.
Ah inderdaad, Alles wat van Turkije naar Europa gaat en andersom gaat natuurlijk via Bulgarije. Grenzen waren gesloten, behalve voor vrachtverkeer maar door controles wel gigantische files.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:36 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
daar was laatst zo'n hele filé, met grenscontrole speciaal voor deze coronacrisis, maar alweer enkele weken terug
bmw is een auto merkquote:Op woensdag 8 april 2020 10:37 schreef An_0_Niem het volgende:
Vraag: wat betekent de afkorting bnr? Zag ik voorbij komen. Of moest dat bmw zijn, brave new world?
Business News Radio?quote:Op woensdag 8 april 2020 10:37 schreef An_0_Niem het volgende:
Vraag: wat betekent de afkorting bnr? Zag ik voorbij komen. Of moest dat bmw zijn, brave new world?
Wat een manke vergelijking. Blaartrekkend dom. Als je het verschil tussen het melden van overtreden van regels en het aangeven van mensen die onwillekeurig behoren tot een bepaalde bevolkingsgroep niet snapt dan ben je af hoor.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misselijkmakend wel wanneer je mensen die een 'schone' en 'homogene' maatschappij denken, vergelijkt met een stel NSB'ers.
Werd toen ook gezegd dat het goed was dat de Joden verwijderd zouden worden uit de maatschappij. Waren immers de ondermensen die voor problemen zorgden. De staat die toen gelde maakte de maatschappij ook bang voor deze 'vijand'.
Nu laat jij je ook voor dat karretje spannen.
...
In tweede artikel staat nota bene dat het een routinecontrole was waar hij gepakt werd omdat hij zich niet aan zijn quarantaine-afspraken hield.quote:
Maar voor gekozen hem dood te zwijgen. Altijd hetzelfde gelulquote:Op woensdag 8 april 2020 10:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat een manke vergelijking. Blaartrekkend dom. Als je het verschil tussen het melden van overtreden van regels en het aangeven van mensen die onwillekeurig behoren tot een bepaalde bevolkingsgroep niet snapt dan ben je af hoor.
Dat het samenhangt met het testen. Ze kunnen opschalen naar 30.000 per dag.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:43 schreef Kyran het volgende:
Wordt er nog iets gezegd over apps? Kan het niet helemaal volgen.
https://www.theguardian.c(...)-deaths-record-casesquote:Op woensdag 8 april 2020 08:52 schreef Coco. het volgende:
[..]
Dan laat maar eens die cijfers zien voor de stad New York.
Nou, dit dus. van 0,3 naar 1 (voor 24 mrt).quote:
https://www.bbc.com/news/technology-52017993quote:Op woensdag 8 april 2020 10:41 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
In tweede artikel staat nota bene dat het een routinecontrole was waar hij gepakt werd omdat hij zich niet aan zijn quarantaine-afspraken hield.
Niets mis mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |