abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 april 2020 @ 08:50:21 #1
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192508943


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar




Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  woensdag 8 april 2020 @ 08:50:31 #2
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192508944
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:48 schreef Boussaadia het volgende:

[..]

Spanje 505.990 km²
Italië 301.338 km²
New York (stad) 783,8 km²

Niet zo gek hè.
Oh. Bedankt voor de info.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  woensdag 8 april 2020 @ 08:50:42 #3
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192508947
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:30 schreef Fukushima het volgende:

[..]

ja dat ook, we hoeven toch het wiel niet opnieuw uit te vinden. zou in principe gewoon uit te rollen moeten zijn hier.
Dat is juist hét probleem bij ICT bij de Nederlandse overheid: elke keer het wiel zelf opnieuw willen uitvinden en daarnaast het enorme gat in vertaalslag in wat nodig is voor de werkvloer en wat er verteld wordt aan de uitvoerder door mensen die de werkvloer niet kennen en inhoudelijk niet sterk genoeg zijn op ICT-gebied.
pi_192508973
ik had niet door dat ik de laatste had (8>
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 08:52:36 #5
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192508976
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:47 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Ja, dat meen ik.
Dan laat maar eens die cijfers zien voor de stad New York.
What can change the nature of a man?
pi_192508997
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is juist hét probleem bij ICT bij de Nederlandse overheid: elke keer het wiel zelf opnieuw willen uitvinden en daarnaast het enorme gat in vertaalslag in wat nodig is voor de werkvloer en wat er verteld wordt aan de uitvoerder door mensen die de werkvloer niet kennen en inhoudelijk niet sterk genoeg zijn op ICT-gebied.
klopt, hoe meer ik er nu over nadenk hoe meer ik het idee heb dat ze dit niet voor elkaar kunnen krijgen.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192508999
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:49 schreef Fukushima het volgende:

[..]

had dat niet te maken met die speciale pandemie bonds die zouden moeten uitbetalen als er een pandemie uitgeroepen zou worden vóór 1 juni.
Dat denk ik niet. Dat ging maar over 350 mln of zo. Peanuts bij de fondsen die nu verdeeld worden (volgens onbegrijpelijke verdeelsleutels).

De VN heeft een agenda 21 en agenda 2030, die overal in te zien zijn. Met o.a. gelijke verdeling van geld en middelen, minder vervoer (auto's reduceren), "health care" voor iedereen etc etc

Dan heb je nog alle SDG doelen voor de komende jaren. Het is een soort walhalla voor de VN deze pandemie. Ze kunnen al hun plannen in zeer korte tijd er door drukken, terwijl wij druk zijn met de ziekte.

[ Bericht 4% gewijzigd door _I op 08-04-2020 08:59:12 ]
  woensdag 8 april 2020 @ 08:54:04 #8
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192509005
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:52 schreef Fukushima het volgende:
ik had niet door dat ik de laatste had (8>
Gelukkig letten wij wel op.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192509014
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:54 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Gelukkig letten wij wel op.
ik ben eigenlijk gewoon keihard aan het werk natuurlijk.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192509033
Nou die app gaat gewoon verplicht worden zie ik net op wnl. Het is in het belang van de volksgezondheid dus de regering mag het afdwingen want dat schijnt in de wet te staan. Dus maak je borst maar nat! Wat ik dan verder niet snap in Korea, China, Taiwan lopen mensen verplicht met die app op hun telefoon met verplichte mondkapjes op en worden verplicht overal met een scan de temperatuur gecontroleerd. Maar wij mogen geen beschermende middelen dragen zoals mondkapjes om verspreiding in te dammen! Het gewone volk hoeft niet veilig te zijn.handjes wassen en afstand houden is genoeg hoor.. Zorgverleners hoeven ook geen mondkapjes! Nee hoor zolang een zorgverlener geen koorts heeft mogen ze best “verkouden” opa en oma gaan verzorgen. Nee wij moeten handjes wassen, anderhalve meter afstand houden en continue op onze telefoons gaan kijken of de Corona radar afgaat. Want het is zo fijn voor de ggd vooral om alles te meten en te weten...
pi_192509043
OMT-advies van gisteren:
https://www.tweedekamer.n(...)20OMT%20COVID-19.pdf

Jaap en Diederik beginnen vandaag al om 9.30 uur (i.p.v. 10 uur).

De Powerpoint-presentaties... houd deze site in de gaten: https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2020A01496 .

Een uur geleden stond de Powerpoint-presentatie van Gommers er al op (hij is bang dat verpleegkundigen/artsen een burn-out krijgen, als zij geen vakantiedagen kunnen opnemen) , maar die is inmiddels weer verwijderd.
pi_192509047
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:44 schreef DarkY.NL het volgende:

[..]

het zal echt wel getest gaan worden toch :D en als iemand al een VPN app vertrouwt (en hiermee dus ook de beheerders).. dan komt het wel goed toch :D
Die VPN-beheerder ben ik zelf. Als ik mijzelf al niet meer mag vertrouwen...
  woensdag 8 april 2020 @ 08:56:57 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192509050
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:55 schreef quirina het volgende:
Nou die app gaat gewoon verplicht worden zie ik net op wnl. Het is in het belang van de volksgezondheid dus de regering mag het afdwingen want dat schijnt in de wet te staan.
Dus iedereen is verplicht een smartphone met mobiel internet te hebben, en die ook nog eens altijd opgeladen is?
pi_192509051
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:56 schreef houdafstand het volgende:
OMT-advies van gisteren:
https://www.tweedekamer.n(...)20OMT%20COVID-19.pdf

Jaap en Diederik beginnen vandaag al om 9.30 uur (i.p.v. 10 uur).

De Powerpoint-presentaties... houd deze site in de gaten: https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2020A01496 .

Een uur geleden stond de Powerpoint-presentatie van Gommers er al op (hij is bang dat verpleegkundigen/artsen een burn-out krijgen, als zij geen vakantiedagen kunnen opnemen) , maar die is inmiddels weer verwijderd.
maar jij hebt die dus al ergens anders geupload?
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192509061
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:56 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dus iedereen is verplicht een smartphone met mobiel internet te hebben, en die ook nog eens altijd opgeladen is?
en GPS en bluetooth altijd aan. *O*

misschien maar investeren in powerbanks
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192509071
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:55 schreef quirina het volgende:
Nou die app gaat gewoon verplicht worden zie ik net op wnl. Het is in het belang van de volksgezondheid dus de regering mag het afdwingen want dat schijnt in de wet te staan. Dus maak je borst maar nat! Wat ik dan verder niet snap in Korea, China, Taiwan lopen mensen verplicht met die app op hun telefoon met verplichte mondkapjes op en worden verplicht overal met een scan de temperatuur gecontroleerd. Maar wij mogen geen beschermende middelen dragen zoals mondkapjes om verspreiding in te dammen! Het gewone volk hoeft niet veilig te zijn.handjes wassen en afstand houden is genoeg hoor.. Zorgverleners hoeven ook geen mondkapjes! Nee hoor zolang een zorgverlener geen koorts heeft mogen ze best “verkouden” opa en oma gaan verzorgen. Nee wij moeten handjes wassen, anderhalve meter afstand houden en continue op onze telefoons gaan kijken of de Corona radar afgaat. Want het is zo fijn voor de ggd vooral om alles te meten en te weten...
Lul toch niet zo stom zeg.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192509073
De overheid die een app gaat ontwikkelen. Die hoef je pas over 3 jaar bugvrij te verwachten. En dat is dan nog erg optimistisch.
pi_192509084
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:56 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dus iedereen is verplicht een smartphone met mobiel internet te hebben, en die ook nog eens altijd opgeladen is?
Je gaat niet zonder kunnen in ieder geval en er zijn voldoende smartphones in omloop zodat de regering.. oh nee . De GGD het volk kan monitoren.
  Redactie Frontpage woensdag 8 april 2020 @ 08:59:40 #19
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192509091
Lekker bezig bij de NOS :')

quote:
Countryzanger John Prine (73) gestorven aan corona

De Amerikaanse country- en folkzanger John Prine is overleden aan de gevolgen van het coronavirus. De songwriter werd bekend met zijn melancholische gitaarliedjes en haalde met meer dan tien platen de Amerikaanse hitlijsten. Hij zou in februari optreden in Paradiso. Dat optreden werd vanwege het coronavirus verplaatst naar de zomer.

Prine begon zijn carrière als militair en diende tijdens de Tweede Wereldoorlog in West-Duitsland. Daarna keerde hij terug naar de VS en werd postbode in Chicago. Zingen en gitaarspelen deed hij eerst vooral als hobby. Later zei hij in een interview dat hij tijdens zijn postrondes veel liedjes bedacht.

Bob Dylan noemde Prine ooit als een van zijn favoriete artiesten. "Prines werk is van een existentialisme dat zo puur is als Proust (bekende Franse intellectueel en schrijver, red). Hij voert je in gedachten naar de Midwest. En schrijft ook nog eens prachtige liedjes", zei Dylan in 2009.

https://nos.nl/liveblog/2(...)acht-door-op-ic.html
Toch knap om een actief militair te zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog als die pas in 1946 is geboren :') _O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 8 april 2020 @ 08:59:44 #20
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192509092
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:58 schreef Adames het volgende:
De overheid die een app gaat ontwikkelen. Die hoef je pas over 3 jaar bugvrij te verwachten. En dat is dan nog erg optimistisch.
:D
pi_192509096
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is juist hét probleem bij ICT bij de Nederlandse overheid: elke keer het wiel zelf opnieuw willen uitvinden en daarnaast het enorme gat in vertaalslag in wat nodig is voor de werkvloer en wat er verteld wordt aan de uitvoerder door mensen die de werkvloer niet kennen en inhoudelijk niet sterk genoeg zijn op ICT-gebied.
De Jonge had het gisteren over buitenlandse apps (hij had het er nog over met zijn Britse collega), dus ik denk niet dat Nederland een eigen app gaat ontwikkelen. Wij gaan vermoedelijk of de Britse NHS app gebruiken of wij maken gebruiik van Pan-European Privacy-Preserving Proximity Tracing (een initiatief van acht Europese landen (https://www.pepp-pt.org/).
pi_192509110
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:59 schreef LTVDK het volgende:
Lekker bezig bij de NOS :')
[..]

Toch knap om een actief militair te zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog als die pas in 1946 is geboren :') _O-
Volksturm of zoiets? ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2020 09:04:34 ]
pi_192509123
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:00 schreef houdafstand het volgende:

[..]

De Jonge had het gisteren over buitenlandse apps (hij had het er nog over met zijn Britse collega), dus ik denk niet dat Nederland een eigen app gaat ontwikkelen. Wij gaan vermoedelijk of de Britse NHS app gebruiken of wij maken gebruiik van Pan-European Privacy-Preserving Proximity Tracing (een initiatief van acht Europese landen (https://www.pepp-pt.org/).
Dat klinkt al wat beter. Ongeacht of je het eens bent met zo'n app of niet.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 09:02:29 #24
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192509127
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:02 schreef Adames het volgende:

[..]

Dat klinkt al wat beter. Ongeacht of je het eens bent met zo'n app of niet.
Ik doe niet mee aan die app.
What can change the nature of a man?
pi_192509146
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:56 schreef Fukushima het volgende:

[..]

maar jij hebt die dus al ergens anders geupload?
Gewoon op die site, maar hij staat er niet meer op. Ik heb de presentatie niet ergens opgeslagen. :@

Zal het komende uur vast weer geüpload worden.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:03:36 #26
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192509150
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:02 schreef Coco. het volgende:

[..]

Ik doe niet mee aan die app.
Ik ook niet nee.
pi_192509151
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:59 schreef quirina het volgende:

[..]

Je gaat niet zonder kunnen in ieder geval en er zijn voldoende smartphones in omloop zodat de regering.. oh nee . De GGD het volk kan monitoren.
Totdat er een vaccin of medicijn wordt ontwikkeld is dat één van de enige twee opties die je hebt om de situatie niet gierend uit de klauwen te laten lopen, de andere is vergaande social distancing maatregelen intact houden. Welke heb je liever?
pi_192509169
Wen er maar aan de komende jaren:


Nederland na de lockdown: ‘Dit wordt het grootste experiment dat we ooit hebben gedaan’


https://www.volkskrant.nl(...)ben-gedaan~b525ac91/
pi_192509189
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:02 schreef Coco. het volgende:

[..]

Ik doe niet mee aan die app.
Liever ook niet nee. Niet de eerste keer dat de overheid een potje maakt van privacywetgeving, illegaal gebruik van gegevens en veilige dataopslag.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 09:05:47 #30
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192509191
Hebben we een lockdown dan?
What can change the nature of a man?
pi_192509201
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:02 schreef Coco. het volgende:

[..]

Ik doe niet mee aan die app.
Je gaat niet zonder kunnen en de regering mag het in het belang van de volksgezondheid gewoon verplicht stellen.
Zonder die app zal je niet een winkel in mogen, niet naar je werk kunnen gaan, niet buiten een rondje mogen wandelen want dan komt er gewoon een sanctie op te staan omdat je anderen moedwillig in gevaar brengt.

Ik ben ook tegen die app. Maar je gaat moeten.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 09:07:47 #32
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192509223
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:06 schreef quirina het volgende:

[..]

Je gaat niet zonder kunnen en de regering mag het in het belang van de volksgezondheid gewoon verplicht stellen.
Zonder die app zal je niet een winkel in mogen, niet naar je werk kunnen gaan, niet buiten een rondje mogen wandelen want dan komt er gewoon een sanctie op te staan omdat je anderen moedwillig in gevaar brengt.

Ik ben ook tegen die app. Maar je gaat moeten.
Niet iedereen heeft een smartphone.
What can change the nature of a man?
  woensdag 8 april 2020 @ 09:08:17 #33
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192509233
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:00 schreef houdafstand het volgende:

[..]

De Jonge had het gisteren over buitenlandse apps (hij had het er nog over met zijn Britse collega), dus ik denk niet dat Nederland een eigen app gaat ontwikkelen. Wij gaan vermoedelijk of de Britse NHS app gebruiken of wij maken gebruiik van Pan-European Privacy-Preserving Proximity Tracing (een initiatief van acht Europese landen (https://www.pepp-pt.org/).
Dat klinkt hoopvol. Misschien moeten we deze lichtpuntjes van de crisis gaan koesteren: dat er eens gekeken wordt wat er al werkt in plaats van dat we weer gaan aanbesteden en opgescheept worden met de Anselmo Breda's van deze wereld.
pi_192509239
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:02 schreef Coco. het volgende:

[..]

Ik doe niet mee aan die app.
Ik wel, zolang de gegevens niet langer dan 21 dagen worden opgeslagen. En dat verder niemand bij de (versleutelde) gegevens kan. Dat hoeft volgens mij ook niet, als de app met Bluetooth werkt?

Sowieso krijg je pas bericht als je 10-15 minuten lang bij besmet persoon hebt gestaan/gezeten.

Nu word je opgespoord door de GGD (kan enkele dagen duren). Straks krijg je een seintje van een app ipv de GGD. Prima toch? :@
pi_192509249
Kijk wnl mensen.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:09:08 #36
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192509251
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Totdat er een vaccin of medicijn wordt ontwikkeld is dat één van de enige twee opties die je hebt om de situatie niet gierend uit de klauwen te laten lopen, de andere is vergaande social distancing maatregelen intact houden. Welke heb je liever?
Die social distancing blijft hoe dan ook van kracht toch?

Rutte sprak immers over een "1,5 meter-samenleving" de komende tijd.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192509252
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:06 schreef quirina het volgende:

[..]

Je gaat niet zonder kunnen en de regering mag het in het belang van de volksgezondheid gewoon verplicht stellen.
Zonder die app zal je niet een winkel in mogen, niet naar je werk kunnen gaan, niet buiten een rondje mogen wandelen want dan komt er gewoon een sanctie op te staan omdat je anderen moedwillig in gevaar brengt.

Ik ben ook tegen die app. Maar je gaat moeten.
Dit slaat nergens op want het zal praktisch niet uit te voeren zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 09:09:35 #38
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192509258
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:08 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Ik wel, zolang de gegevens niet langer dan 21 dagen worden opgeslagen. En dat verder niemand bij de (versleutelde) gegevens kan.
haha
What can change the nature of a man?
pi_192509262
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:09 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Die social distancing blijft hoe dan ook van kracht toch?

Rutte sprak immers over een "1,5 meter-samenleving" de komende tijd.
dat denk ik wel, in ieder geval tot er een vaccin is.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192509279
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:06 schreef quirina het volgende:

[..]

Je gaat niet zonder kunnen en de regering mag het in het belang van de volksgezondheid gewoon verplicht stellen.
Zonder die app zal je niet een winkel in mogen, niet naar je werk kunnen gaan, niet buiten een rondje mogen wandelen want dan komt er gewoon een sanctie op te staan omdat je anderen moedwillig in gevaar brengt.

Ik ben ook tegen die app. Maar je gaat moeten.
Ik zie dat jij de app al helemaal kent en weet welke maatregelen gaan volgen, zoals winkels niet meer in mogen. :s)
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:11:27 #41
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192509296
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:03 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik ook niet nee.
Ik denk dat je geen keus gaat krijgen. De overheid mag dit afdwingen in het kader van de volksgezondheid, ook als je het beredeneert als Brugman in zijn beste dagen. De agent die jou terug naar binnen stuurt en beboet gaat dat hele verhaal niet eens aanhoren en voert gewoon het beleid uit.

Niet dat ik er kapot van ben, helemaal omdat ik weet hoe de overheid met onze gegevens omgaat en hoe slecht de beveiliging ervan is.
pi_192509312
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op want het zal praktisch niet uit te voeren zijn.
De meesten in Nederland hebben een smartphone. Providers geven gewoon door wat voor telefoons er gebruikt worden hoor.
En aan de hand van de hoeveelheid smartphones kunnen ze blijkbaar genoeg meten en weten.
Als je geen smartphone hebt zal je binnen moeten blijven in Isolatie.
pi_192509330
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:10 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik zie dat jij de app al helemaal kent en weet welke maatregelen gaan volgen, zoals winkels niet meer in mogen. :s)
Zo werkt die app in Taiwan wel. Ze scannen je foon en ze scannen je temperatuur.
Daarna mag je een winkelkarretje pakken of gebruik maken van het openbaar vervoer.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:13:51 #44
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192509332
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:09 schreef Fukushima het volgende:

[..]

dat denk ik wel, in ieder geval tot er een vaccin is.
Ja maar...rondneuken -O-
Ff serieus, het zou moeten dat dat de richtlijn is, maar als je nu al ziet hoeveel lakser mensen worden, dan moet je echt de komende weken iedereen helemaal de moeder gaan handhaven om te voorkomen dat mensen hun uitgestelde libido, sociale behoeften, reislust etc. toch gaan botvieren.
pi_192509340
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:12 schreef quirina het volgende:

[..]

De meesten in Nederland hebben een smartphone. Providers geven gewoon door wat voor telefoons er gebruikt worden hoor.
En aan de hand van de hoeveelheid smartphones kunnen ze blijkbaar genoeg meten en weten.
Als je geen smartphone hebt zal je binnen moeten blijven in Isolatie.
:') alsof er alarmbellen af gaan als je je smartphone op de keukentafel laat liggen wanneer je de deur uit stapt. Wat een aluhoedje niveau hier ineens zeg, ga lekker naar BNW.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192509341
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:07 schreef Coco. het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft een smartphone.
Dit.
Het zal ze nog verbazen hoeveel mensen er geen smartphone hebben.
Krijgen die een boete? :')

Buiten dat, op mijn prive mobiel die ik van mijn eigen centjes gekocht heb, zonder enige subsidie of bijdrage van het rijk, maak ik toch echt helemaal zelf uit of ik deze app installeer of niet.
Het zou wat worden zeg... :|W

En daarnaast: wie gaan dit controleren en handhaven, lol?! De app polisie?! :+
:')
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  woensdag 8 april 2020 @ 09:14:37 #47
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192509342
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik denk dat je geen keus gaat krijgen. De overheid mag dit afdwingen in het kader van de volksgezondheid, ook als je het beredeneert als Brugman in zijn beste dagen. De agent die jou terug naar binnen stuurt en beboet gaat dat hele verhaal niet eens aanhoren en voert gewoon het beleid uit.

Niet dat ik er kapot van ben, helemaal omdat ik weet hoe de overheid met onze gegevens omgaat en hoe slecht de beveiliging ervan is.
Succes met mensen verplichten om een mobiel mee te nemen, vooral bij ouderen.(die überhaupt al geen smartphone hebben vaak en geen app kunnen installeren)
pi_192509361
Zet wnl aan mensen. En kijk.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:16:24 #49
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192509372
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:13 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja maar...rondneuken -O-
Ff serieus, het zou moeten dat dat de richtlijn is, maar als je nu al ziet hoeveel lakser mensen worden, dan moet je echt de komende weken iedereen helemaal de moeder gaan handhaven om te voorkomen dat mensen hun uitgestelde libido, sociale behoeften, reislust etc. toch gaan botvieren.
Spot er maar mee.

Ik krijg ondertussen behoorlijke kramp in mijn rechterhand.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192509381
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:13 schreef quirina het volgende:

[..]

Zo werkt die app in Taiwan wel. Ze scannen je foon en ze scannen je temperatuur.
Daarna mag je een winkelkarretje pakken of gebruik maken van het openbaar vervoer.
En waarom zouden we direct op hun toer gaan?

Overigens mensen die deze app inbreuk vinden terwijl een ieders data al 40x is verkocht de afgelopen jaren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')