Je gaat niet zonder kunnen en de regering mag het in het belang van de volksgezondheid gewoon verplicht stellen.quote:
Niet iedereen heeft een smartphone.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Je gaat niet zonder kunnen en de regering mag het in het belang van de volksgezondheid gewoon verplicht stellen.
Zonder die app zal je niet een winkel in mogen, niet naar je werk kunnen gaan, niet buiten een rondje mogen wandelen want dan komt er gewoon een sanctie op te staan omdat je anderen moedwillig in gevaar brengt.
Ik ben ook tegen die app. Maar je gaat moeten.
Dat klinkt hoopvol. Misschien moeten we deze lichtpuntjes van de crisis gaan koesteren: dat er eens gekeken wordt wat er al werkt in plaats van dat we weer gaan aanbesteden en opgescheept worden met de Anselmo Breda's van deze wereld.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:00 schreef houdafstand het volgende:
[..]
De Jonge had het gisteren over buitenlandse apps (hij had het er nog over met zijn Britse collega), dus ik denk niet dat Nederland een eigen app gaat ontwikkelen. Wij gaan vermoedelijk of de Britse NHS app gebruiken of wij maken gebruiik van Pan-European Privacy-Preserving Proximity Tracing (een initiatief van acht Europese landen (https://www.pepp-pt.org/).
Ik wel, zolang de gegevens niet langer dan 21 dagen worden opgeslagen. En dat verder niemand bij de (versleutelde) gegevens kan. Dat hoeft volgens mij ook niet, als de app met Bluetooth werkt?quote:
Die social distancing blijft hoe dan ook van kracht toch?quote:Op woensdag 8 april 2020 09:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Totdat er een vaccin of medicijn wordt ontwikkeld is dat één van de enige twee opties die je hebt om de situatie niet gierend uit de klauwen te laten lopen, de andere is vergaande social distancing maatregelen intact houden. Welke heb je liever?
Dit slaat nergens op want het zal praktisch niet uit te voeren zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Je gaat niet zonder kunnen en de regering mag het in het belang van de volksgezondheid gewoon verplicht stellen.
Zonder die app zal je niet een winkel in mogen, niet naar je werk kunnen gaan, niet buiten een rondje mogen wandelen want dan komt er gewoon een sanctie op te staan omdat je anderen moedwillig in gevaar brengt.
hahaquote:Op woensdag 8 april 2020 09:08 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Ik wel, zolang de gegevens niet langer dan 21 dagen worden opgeslagen. En dat verder niemand bij de (versleutelde) gegevens kan.
dat denk ik wel, in ieder geval tot er een vaccin is.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:09 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die social distancing blijft hoe dan ook van kracht toch?
Rutte sprak immers over een "1,5 meter-samenleving" de komende tijd.
Ik zie dat jij de app al helemaal kent en weet welke maatregelen gaan volgen, zoals winkels niet meer in mogen.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik denk dat je geen keus gaat krijgen. De overheid mag dit afdwingen in het kader van de volksgezondheid, ook als je het beredeneert als Brugman in zijn beste dagen. De agent die jou terug naar binnen stuurt en beboet gaat dat hele verhaal niet eens aanhoren en voert gewoon het beleid uit.quote:
De meesten in Nederland hebben een smartphone. Providers geven gewoon door wat voor telefoons er gebruikt worden hoor.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op want het zal praktisch niet uit te voeren zijn.
Zo werkt die app in Taiwan wel. Ze scannen je foon en ze scannen je temperatuur.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:10 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik zie dat jij de app al helemaal kent en weet welke maatregelen gaan volgen, zoals winkels niet meer in mogen.
Ja maar...rondneukenquote:Op woensdag 8 april 2020 09:09 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dat denk ik wel, in ieder geval tot er een vaccin is.
quote:Op woensdag 8 april 2020 09:12 schreef quirina het volgende:
[..]
De meesten in Nederland hebben een smartphone. Providers geven gewoon door wat voor telefoons er gebruikt worden hoor.
En aan de hand van de hoeveelheid smartphones kunnen ze blijkbaar genoeg meten en weten.
Als je geen smartphone hebt zal je binnen moeten blijven in Isolatie.
Dit.quote:
Succes met mensen verplichten om een mobiel mee te nemen, vooral bij ouderen.(die überhaupt al geen smartphone hebben vaak en geen app kunnen installeren)quote:Op woensdag 8 april 2020 09:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat je geen keus gaat krijgen. De overheid mag dit afdwingen in het kader van de volksgezondheid, ook als je het beredeneert als Brugman in zijn beste dagen. De agent die jou terug naar binnen stuurt en beboet gaat dat hele verhaal niet eens aanhoren en voert gewoon het beleid uit.
Niet dat ik er kapot van ben, helemaal omdat ik weet hoe de overheid met onze gegevens omgaat en hoe slecht de beveiliging ervan is.
Spot er maar mee.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja maar...rondneuken![]()
Ff serieus, het zou moeten dat dat de richtlijn is, maar als je nu al ziet hoeveel lakser mensen worden, dan moet je echt de komende weken iedereen helemaal de moeder gaan handhaven om te voorkomen dat mensen hun uitgestelde libido, sociale behoeften, reislust etc. toch gaan botvieren.
En waarom zouden we direct op hun toer gaan?quote:Op woensdag 8 april 2020 09:13 schreef quirina het volgende:
[..]
Zo werkt die app in Taiwan wel. Ze scannen je foon en ze scannen je temperatuur.
Daarna mag je een winkelkarretje pakken of gebruik maken van het openbaar vervoer.
Twee maanden geleden hadden we ook niet gedacht allemaal met dit weer in ons huis te zitten, en dat je buren een kliklijn kunnen bellen als jij een feestje hebt.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:14 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Succes met mensen verplichten om een mobiel mee te nemen, vooral bij ouderen.(die überhaupt al geen smartphone hebben vaak en geen app kunnen installeren)
nooitquote:
Dat vind ik ook zo hypocriet dus. Iedereen met zijn google maps, tinder en weet ik veel wat op zijn mobiel en dan nu druk maken om deze appquote:Op woensdag 8 april 2020 09:17 schreef influcted het volgende:
[..]
En waarom zouden we direct op hun toer gaan?
Overigens mensen die deze app inbreuk vinden terwijl een ieders data al 40x is verkocht de afgelopen jaren
Mijn lichaamstemperatuur zit normaal rond de 36 graden. Bij 37 is er iets mis en 37,5-38 -wat niet eens geldt als koorts voor andere mensen- ben ik goed ziek. Dan ben ik alleen nog maar en dan ben ik nog symptomatisch ook.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:13 schreef quirina het volgende:
[..]
Zo werkt die app in Taiwan wel. Ze scannen je foon en ze scannen je temperatuur.
Daarna mag je een winkelkarretje pakken of gebruik maken van het openbaar vervoer.
twitter:by_dope_demand twitterde op woensdag 08-04-2020 om 09:17:29Nog 'maar' 77 coronapatienten in het Amphia. Laagste aantal in twee weken. reageer retweet
Maar we zitten ook niet allemaal in ons huis.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:17 schreef _I het volgende:
[..]
Twee maanden geleden hadden we ook niet gedacht allemaal met dit weer in ons huis te zitten, en dat je buren een kliklijn kunnen bellen als jij een feestje hebt.
Vertel dat jezelf.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:19 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Maar we zitten ook niet allemaal in ons huis.
Dat is iets heel anders dan dat je opgesloten zit in je huis. We kunnen nog steeds naar buiten. Vakantie is een luxe die we helaas moeten opofferen de komende tijd. Vooral ook omdat het in andere landen een stuk minder goed gaat dan hier in Nederland.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:20 schreef _I het volgende:
[..]
Vertel dat jezelf.
Waar ga jij heen op vakantie dit jaar?
Tuinesië voor iedereen dit jaar!quote:Op woensdag 8 april 2020 09:20 schreef _I het volgende:
[..]
Vertel dat jezelf.
Waar ga jij heen op vakantie dit jaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |