abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 april 2020 @ 10:07:26 #125
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192510151
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Sommige dingen zijn ook gewoon heel makkelijk van te voren te bedenken. Je hoeft dan echt geen wiskundige te zijn. Kwestie van logisch beredeneren en kritisch zijn i.p.v. alles gewoon aannemen.
Nou ik ben blij dat ze alles wetenschappelijk benaderen in plaats van "gut feeling"
  woensdag 8 april 2020 @ 10:07:33 #126
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192510152
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Sommige dingen zijn ook gewoon heel makkelijk van te voren te bedenken. Je hoeft dan echt geen wiskundige te zijn. Kwestie van logisch beredeneren en kritisch zijn i.p.v. alles gewoon aannemen.
Dingen van te voren bedenken en logisch beredeneren zijn aannames.

Beleid wordt gebaseerd op wetenschappelijke modellen waar ze data in stoppen en ja dat kan steeds veranderen want niemand, ook jij niet, kent deze virus en dit valt nog niet goed te voorspellen. Elke dag kan je het steeds iets beter voorspellen omdat je steeds meer data vergaart.
pi_192510170
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:07 schreef _I het volgende:

[..]

Weten wat er gaat gebeuren, betekent nog niet dat je het tijdspad goed kan inschatten. Hiervoor zijn goede rekenkundige modellen zeker wel nuttig. En logisch beredeneren leken ze niet te kunnen, het was vooral wensdenken en geloven in de eigen kennis.
Dat doet iedereen die hier commentaar op het RIVM heeft toch ook :D
pi_192510199
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:08 schreef Remco het volgende:

[..]

Dat doet iedereen die hier commentaar op het RIVM heeft toch ook :D
Waarom zou je een discussieplatform vergelijken met een overheidsinstituut? Ik hoef mijn meningen niet te staven met het ECDC of het WHO.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:12:21 #129
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192510226
Ik zou willen dat ik 5 jaar in de toekomst zou kunnen kijken hoe de wereld er dan uitziet.

Ik denk dat reizen een stuk lastiger gaat worden. Een geluk dat ik de afgelopen 5 jaar rond de wereld ben getrokken :9
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192510275
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:12 schreef Maikuuul het volgende:
Ik zou willen dat ik 5 jaar in de toekomst zou kunnen kijken hoe de wereld er dan uitziet.

Ik denk dat reizen een stuk lastiger gaat worden. Een geluk dat ik de afgelopen 5 jaar rond de wereld ben getrokken :9
Zodra het echt weer kan gaat het internationale luchtruim gewoon weer open en gaan we er massaal weer gebruik van maken. Bijzonder veel landen leven (grotendeels) op internationaal toerisme - dat zou pas een economische klapper worden als je dat voor de rest van de toekomst aan banden gaat leggen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 10:15:30 #131
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192510282
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dingen van te voren bedenken en logisch beredeneren zijn aannames.

Beleid wordt gebaseerd op wetenschappelijke modellen waar ze data in stoppen en ja dat kan steeds veranderen want niemand, ook jij niet, kent deze virus en dit valt nog niet goed te voorspellen. Elke dag kan je het steeds iets beter voorspellen omdat je steeds meer data vergaart.
Eens! Mijn kritiek is dan ook vooral dat ze niet iets voorzichtiger zijn met hun aannames. Als je constant op wetenschappelijke bevestigingen wacht loop je vaak achter de feiten aan bij zo'n uitbraak.

Verder heb je natuurlijk gewoon gelijk.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:15:33 #132
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192510283
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:47 schreef maan_man het volgende:

[..]

Klopt, helaas is mijn contact niet verlengd. Wel nog een redelijke nabetaling gekregen, omdat ik geen dag vrij had gehad. _O_
Wat rot voor je... Niet van de nabetaling maar van je contract.
pi_192510284
RIVM-baas: Sneller terug naar normale IC-capaciteit
Vóór 1 juni kan het het aantal bezette plaatsen op de intensive care weer zijn gezakt onder de normale capaciteit. Dat meldt RIVM-directeur Jaap van Dissel vanmorgen aan de Tweede Kamer. De piek ligt nu in de laatste week van april.

Bron:Ad.nl
pi_192510286
quote:

Niet heel anders dan voorheen. Helemaal als het vaccin er eenmaal is. Gaat zoveel geld om in de toerisme sector; zo veel banen in die sector; daar gaan ze denk ik z.s.m. weer naar terug. Totdat er een vaccin is waarschijnlijk met aangepaste regels, maar na die tijd gewoon als voorheen hoor. Alleen wat minder maatschappijen/hotels/etc in het begin; zullen er veel failliet gaan.
pi_192510291
Wat is je punt Fleur?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192510300
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:15 schreef TheVulture het volgende:
Wat is je punt Fleur?
Corona moet niet naar de verpleeghuizen maar naar de Grieken!!!
  woensdag 8 april 2020 @ 10:16:22 #137
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192510301
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:15 schreef kol7680 het volgende:
RIVM-baas: Sneller terug naar normale IC-capaciteit
Vóór 1 juni kan het het aantal bezette plaatsen op de intensive care weer zijn gezakt onder de normale capaciteit. Dat meldt RIVM-directeur Jaap van Dissel vanmorgen aan de Tweede Kamer. De piek ligt nu in de laatste week van april.

Bron:Ad.nl
Jaap _O_.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192510313
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:12 schreef quirina het volgende:

[..]

De meesten in Nederland hebben een smartphone. Providers geven gewoon door wat voor telefoons er gebruikt worden hoor.
En aan de hand van de hoeveelheid smartphones kunnen ze blijkbaar genoeg meten en weten.
Als je geen smartphone hebt zal je binnen moeten blijven in Isolatie.
Dat denk ik ook. Naar buiten gaan = app actief op je telefoon.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:17:14 #139
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192510315
Die gore teringamerikanen weer die een lening van Iran bij het IMF willen blokkeren omdat Iran volgens Amerika voldoende middelen heeft om de crisis op te lossen :r :r :r
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192510316
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:40 schreef SOG het volgende:

[..]

Er mag gewoon kritiek gegeven worden. Usa test minimaal 5x zoveel per capita. Wij zaten 3 weken geleden nog op een groepsimmuniteit theorie die dus grote bs bleek te zijn. Om nu met bombarie over een app te beginnen terwijl er tussen de 1k en 2k tests per dag worden gedaan is nogal krom imo. Pak je 1.5k per dag, is over 1133 dagen nederland getest. 1.5 maand geleden hoefden we ons geen zorgen te maken over corona he volgens onze "baas"
Ja. Daarom werken ze er nu hard aan de capaciteit te verhogen. Om dan nu maar te wachten met een app ontwikkelen is toch idioot.. Dat staat los van elkaar. Dan ben je weer te laat straks, en dat willen we toch niet? Nu geldt hoe eerder hoe beter ergens op voorbereiden ineens niet meer? :') Dat bedoel ik, het is ook nooit goed.

Met veel bombarie? Die bombarie komt door de media en jullie zelf hoor, dan doen ze niet zelf. Ze zijn niet zelf 'met veel bombarie over een app begonnen'.
pi_192510337
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:17 schreef Pumpalov het volgende:
Die gore teringamerikanen weer die een lening van Iran bij het IMF willen blokkeren omdat Iran volgens Amerika voldoende middelen heeft om de crisis op te lossen :r :r :r
Dat is toch ook zo? Ze hebben honderden miljarden aan olie daar.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:18:33 #142
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192510339
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Niet heel anders dan voorheen. Helemaal als het vaccin er eenmaal is. Gaat zoveel geld om in de toerisme sector; zo veel banen in die sector; daar gaan ze denk ik z.s.m. weer naar terug. Totdat er een vaccin is waarschijnlijk met aangepaste regels, maar na die tijd gewoon als voorheen hoor. Alleen wat minder maatschappijen/hotels/etc in het begin; zullen er veel failliet gaan.
Daar zit wat in... Landen die erg afhankelijk zijn van toerisme krijgen nu flinke klappen. En er zullen heel wat zaakjes failliet gaan. Nederland zorgt wat dat betreft best prima voor haar burgers.

Maar voor dit soort situaties hebben we spaargeld :)

Maar een 2e of 3e opleving van het virus kan ook nog plaatsvinden zodra we weer "vrij" mogen rondlopen. Hou mensen dan nog maar eens tegen.
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192510344
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Denk dat de middenstoel vaker leeg gaat blijven in het vliegtuig. Vliegen zal sowieso wel duurder worden.
pi_192510345
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Naar buiten gaan = app actief op je telefoon.
ja maar met die app heb je geen privacy meer, en dat schijnt heel belangrijk te zijn in Europa, en Amerika :')

goed dat ze in Azie niks om privacy geven, maar dat die dit virus wel beter kunnen controleren
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  woensdag 8 april 2020 @ 10:18:43 #145
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192510346
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zodra het echt weer kan gaat het internationale luchtruim gewoon weer open en gaan we er massaal weer gebruik van maken. Bijzonder veel landen leven (grotendeels) op internationaal toerisme - dat zou pas een economische klapper worden als je dat voor de rest van de toekomst aan banden gaat leggen.
En ik denk dat we daar onze neus gaan stoten. Iedereen hoera weer in het vliegtuig naar de Algarve. Oeps, uitbraak. Weg inkomsten voor een kwartaal voor de Algarve.

En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die met oogkleppen op verklaringen van landen als Egypte en Turkije vertrouwen en daar de proleterige resorts vullen terwijl Ahmed, totaal afhankelijk van zijn baan in het toerisme, zijn kuch onderdrukt boven het buffet.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:19:25 #146
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192510356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eens! Mijn kritiek is dan ook vooral dat ze niet iets voorzichtiger zijn met hun aannames. Als je constant op wetenschappelijke bevestigingen wacht loop je vaak achter de feiten aan bij zo'n uitbraak.

Verder heb je natuurlijk gewoon gelijk.
Dat is nou eenmaal het lastige als je een hele land moet besturen. Als jij je stuurgroep van 5 man moet briefen dan is dat heel wat anders van beslissen voor 17 miljoen mensen.

Dan ga je niet nog 100 keer zeggen, als dit dan dat mits en alleen dan... Zoals er al weken wordt gezegd. Je moet met 50% van de kennis 100% beslissingen nemen. Dan krijg je correcties inderdaad, en het is kinderachtig om daarover te gaan vallen. Jij hoeft die beslissing niet te nemen en als je dan continu iemand wil pakken op uitspraken van een week eerder, waarvan nogmaals niemand dit geheel correct kan voorspellen, is dat kinderachtig en speel je Captain Hindsight.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:20:29 #147
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192510373
quote:

Waarom denk je dat? omdat vliegen weer voor de elite wordt?
pi_192510378
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:17 schreef Pumpalov het volgende:
Heeft Iran de proxy war in Jemen al afgebouwd wegens een gebrek aan financiële middelen.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:21:46 #149
279824 Mansjester
City>United
pi_192510386
Jaap, eindbaas _O_

Echt prima beleid in Nederland _O_
  woensdag 8 april 2020 @ 10:22:28 #150
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192510397
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:20 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? omdat vliegen weer voor de elite wordt?
Ik denk dat het wel een stuk duurder wordt. Meer controle, vliegtuigmaatschappijen maken nu flinke kosten, moeten ze toch terug verdienen.

Wellicht ook hotels die volledig gedesinfecteerd worden om de zoveel tijd?
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 10:22:34 #151
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192510401
Jaapgod
What can change the nature of a man?
  woensdag 8 april 2020 @ 10:22:36 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192510404
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:18 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat is toch ook zo? Ze hebben honderden miljarden aan olie daar.
A. Honderden miljarden aan olie is gelul
B. Kunnen er sowieso geen flikker mee wegens de sancties 8)7
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192510409
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:18 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

ja maar met die app heb je geen privacy meer, en dat schijnt heel belangrijk te zijn in Europa, en Amerika :')

goed dat ze in Azie niks om privacy geven, maar dat die dit virus wel beter kunnen controleren
Mensen die nu piepen over privacy hebben vaak niet eens in de gaten hoeveel bedrijven zoals FB en Google al van je weten qua locaties. Ik heb er in ieder geval zelf geen problemen mee, sommige zaken dienen een hoger doel en daar is dit er één van.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192510416
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat is nou eenmaal het lastige als je een hele land moet besturen. Als jij je stuurgroep van 5 man moet briefen dan is dat heel wat anders van beslissen voor 17 miljoen mensen.

Dan ga je niet nog 100 keer zeggen, als dit dan dat mits en alleen dan... Zoals er al weken wordt gezegd. Je moet met 50% van de kennis 100% beslissingen nemen. Dan krijg je correcties inderdaad, en het is kinderachtig om daarover te gaan vallen. Jij hoeft die beslissing niet te nemen en als je dan continu iemand wil pakken op uitspraken van een week eerder, waarvan nogmaals niemand dit geheel correct kan voorspellen, is dat kinderachtig en speel je Captain Hindsight.
Soms wel en soms niet. Ik denk dat het centrale probleem is dat onze 'experts' allemaal experts waren in iets anders en nu worden gepresenteerd als experts op het gebied van corona. Dat zou wel eens wat duidelijker mogen worden gezegd.
pi_192510418
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:22 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

A. Honderden miljarden aan olie is gelul
B. Kunnen er sowieso geen flikker mee wegens de sancties 8)7
Misschien moeten ze zich dan maar eens aan de regels houden omtrent uraniumverrijking.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')