Daar kan ik inkomen: andere casus dan - hoeveel procent van de ouders zullen hun kinderen alsnog thuis houden vanwege twijfels, angst, of juist verlenging andere maatregelen > "bij koorts blijft het hele gezin thuis.."quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:04 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja precies. Dus in dat opzicht heeft het (her)openen van scholen echt wel impact op de economie.
Werkelijk? Er komen steeds meer mensen op de IC. Personeel werkt zich kapot en dan zeg jij dat het wel vol te houden is?quote:
wat zouden ze dan kunnen versoepelen bijvoorbeeld, mocht het beter gaan?quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:08 schreef Momo het volgende:
Komende weken zit er geen versoepeling maatregelen in anders wordt alsnog max IC bereikt
Opvallende uitspraak wel - over twee weken moet men uiterlijk uitspraak doen over de maatregelen na 28 april..quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:08 schreef Momo het volgende:
Komende weken zit er geen versoepeling maatregelen in anders wordt alsnog max IC bereikt
Scholen openen. Horeca weer open. Vliegverkeer weer hervatten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:09 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
wat zouden ze dan kunnen versoepelen bijvoorbeeld, mocht het beter gaan?
welke maatregelen?
Denk als eerst aan kinderen weer naar opvang/school. Horeca zie ik niet gebeuren eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:09 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
wat zouden ze dan kunnen versoepelen bijvoorbeeld, mocht het beter gaan?
welke maatregelen?
15 nieuwe mensen op de IC, jazeker, uitgaande dat die 15 iedere 2 weken weer ontslagen zijn.... Zit je op 14* 15 = 210 mensen op de IC structureel.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:09 schreef Markesh het volgende:
[..]
Werkelijk? Er komen steeds meer mensen op de IC. Personeel werkt zich kapot en dan zeg jij dat het wel vol te houden is?
Horeca komt echt als allerlaatste aan de beurt ja.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk als eerst aan kinderen weer naar opvang/school. Horeca zie ik niet gebeuren eigenlijk.
Rutte heeft de vorige keer ook al een winstwaarschuwing gegeven ivm de meivakantie etc. De kans dat er 28 april weer alles hervat gaat worden was al niet zo heel groot.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opvallende uitspraak wel - over twee weken moet men uiterlijk uitspraak doen over de maatregelen na 28 april..
Ze gaan het eind april gewoon weer verlengen, lijkt mij. Ik ging er eigenlijk al de hele tijd vanuit dat alles gewoon dicht blijft tot 1 juni.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opvallende uitspraak wel - over twee weken moet men uiterlijk uitspraak doen over de maatregelen na 28 april..
Dat wordt dan natuurlijk verlengd tot begin juni.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja zie pas over heel aantal weken dat ze eventueel dingen gaan versoepelen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze gaan het eind april gewoon weer verlengen, lijkt mij. Ik ging er eigenlijk al de hele tijd vanuit dat alles gewoon dicht blijft tot 1 juni.
Als grote evenementen weer door kunnen gaan, is het echt voorbij.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Horeca komt echt als allerlaatste aan de beurt ja.
Tja we gaan het zien.. het gaat de goede kant op, maar we zitten nog steeds pas in de beginfase van deze marathon heb ik het idee.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze gaan het eind april gewoon weer verlengen, lijkt mij. Ik ging er eigenlijk al de hele tijd vanuit dat alles gewoon dicht blijft tot 1 juni.
Van die mensen die denken dat Jaap ook elke ochtend die pdf in elkaar geflanst.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:12 schreef houdafstand het volgende:
Die journalist van RTL.
Alsof Kuipers over zo'n app gaat.
Dat valt inderdaad toch wel op in deze crisis: Wat voor extreem knullige vragen journalisten stellen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:12 schreef houdafstand het volgende:
Die journalist van RTL.
Alsof Kuipers over zo'n app gaat.
Extra ja. Bovenop wat er al ligt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
15 nieuwe mensen op de IC, jazeker, uitgaande dat die 15 iedere 2 weken weer ontslagen zijn.... Zit je op 14* 15 = 210 mensen op de IC structureel.
Ja dat is wel goed vol te houden ja.
Nederland hobbelt ook een beetje achter andere landen aan qua ontwikkelingen. Ze gaan eerst in het buitenland dingen weer versoepelen voordat wij aan de beurt zijn, denk ik.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja we gaan het zien.. het gaat de goede kant op, maar we zitten nog steeds pas in de beginfase van deze marathon heb ik het idee.
Misschien moet je even de live stream kijkenquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
15 nieuwe mensen op de IC, jazeker, uitgaande dat die 15 iedere 2 weken weer ontslagen zijn.... Zit je op 14* 15 = 210 mensen op de IC structureel.
Ja dat is wel goed vol te houden ja.
Mensen liggen er toch gemiddeld 23 dagen?quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Extra ja. Bovenop wat er al ligt.
Ze stellen vragen waarvan ze denken dat mensen het willen horen. Het zegt ook echt wel wat over het volk dat bepaalde krantjes leest.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat valt inderdaad toch wel op in deze crisis: Wat voor extreem knullige vragen journalisten stellen.
Je hoeft in deze crisis dan ook geen voorloper te zijn wat mij betreft.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland hobbelt ook een beetje achter andere landen aan qua ontwikkelingen. Ze gaan eerst in het buitenland dingen weer versoepelen voordat wij aan de beurt zijn, denk ik.
En dan al die mensen op Schiphol zonder controle allemaal doorlaten?quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Scholen openen. Horeca weer open. Vliegverkeer weer hervatten.
Volgens RIVM wel ja. Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen liggen er toch gemiddeld 23 dagen?
Minimaal een maand 3 tot (eerder richting) 6 om wat zekerheid te krijgen mits de scholen, werk en culturele centra weer (gecontroleerd) opengaan. Internationaal reizen zal de komende tijd sws aan grote beperkingen onderhevig zijn (vooral omdat landen daar geen enkel risico in zullen accepteren). In de tussentijd worden de "kwetsbaren" uit de vuurlinie, "gevangen" gehouden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:32 schreef DustPuppy het volgende:
Dus als we eenmaal het niveau hebben bereikt dat het aantal actieve covid-19 patienten op onze ICs gelijk blijft, hoe lang moeten we daar dan nog mee doorgaan voordat we die 60-70% besmettingsgraad bereikt hebben?
....
Echt hè.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat valt inderdaad toch wel op in deze crisis: Wat voor extreem knullige vragen journalisten stellen.
Zijn ze gaan stapelenquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Omdat men veelal tijdens dag 0 en dag 23 op de IC komt te overlijden?quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Volgens RIVM wel ja. Volgens mij niet.
Ik zag laatst een artikel over de Italiaanse cijfers, waaruit blijkt dat 60% van de mensen op de IC er langer dan 5 weken ligt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen liggen er toch gemiddeld 23 dagen?
quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:15 schreef Noordzijde het volgende:
Nederland doet het vergeleken met andere landen gewoon hartstikke goed. Mogen we best trots op zijn ipv alles maar af te kraken. Nu gewoon maatregelen aanhouden tot eind mei en dan vanaf daar verder kijken wat betreft versoepeling.
Vraag mij dan af, wat voor een leven die mensen daarna nog hebben als je de verhalen leest...quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zag laatst een artikel over de Italiaanse cijfers, waaruit blijkt dat 60% van de mensen op de IC er langer dan 5 weken ligt.
Denk dat je dicht bij wat de waarheid zal worden zit. Nog even volhouden allemaal!quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:15 schreef Noordzijde het volgende:
Nederland doet het vergeleken met andere landen gewoon hartstikke goed. Mogen we best trots op zijn ipv alles maar af te kraken. Nu gewoon maatregelen aanhouden tot eind mei en dan vanaf daar verder kijken wat betreft versoepeling.
Als je zoiets nou vraagt aan een ontwikkelaar dan is het nog tot daar aan toe, maar waarom zou je het in godsnaam vragen aan de bestuursvoorzitter van een ziekenhuis. Je hoeft als journalist echt geen genie te zijn om te beseffen dat hij er net zo weinig van af weet dan jijzelf.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:14 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ze stellen vragen waarvan ze denken dat mensen het willen horen. Het zegt ook echt wel wat over het volk dat bepaalde krantjes leest.
Ik weet nog dat men hier riep dat het belachelijk was dat het RIVM hun eigen lijn trok en niet naar de WHO luistert. Maar na dat filmpje over Taiwan snap ik wel waarom, het Wuhan Health Organization kan je moeilijk 100% vertrouwen met al die Chinese invloed.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:15 schreef Noordzijde het volgende:
Die verlopen ook binnen 2 weken. Misschien een makkelijke aanname maar het verloop is nu nog relatief laag omdat nieuwe cases voorloopt op "verloop"quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Doe ook maar 50 extra IC bedden voor motorrijders.....dit weekend waren er echt superveel op de weg....twitter:regio15 twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 15:59:43Nu online: Motorrijder zwaargewond bij ongeval op de #N211 https://t.co/8gYY4BwbOA https://t.co/f53mudkLgT reageer retweet
Denk je dat dit hele virus überhaupt langdurig bedoelt is? Zo werkt dat ook niet he.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:17 schreef Kyran het volgende:
Nogmaals, wij kunnen niet alleen kijken naar capaciteit van dit moment en daar naar handelen.
IC capaciteit van 2400 is geen langdurige oplossing. Reguliere zorg staat behoorlijk stil.
Een paar honderd extra bedden is misschien te doen, maar ruim 2x je normale capaciteit niet.
Aantal patiënten op de IC moet echt flink lager om maatregelen te versoepelen.
Onze expert aan het woordquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:15 schreef Noordzijde het volgende:
Stat de reguliere zorg ook niet stil omdat mensen niet naar het ziekenhuis willen op dit moment? Ik begreep van mijn nicht (cardioloog) dat de meeste afspraken gecancelled worden door patiënten zelfquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:17 schreef Kyran het volgende:
Nogmaals, wij kunnen niet alleen kijken naar capaciteit van dit moment en daar naar handelen.
IC capaciteit van 2400 is geen langdurige oplossing. Reguliere zorg staat behoorlijk stil.
Een paar honderd extra bedden is misschien te doen, maar ruim 2x je normale capaciteit niet.
Dat dusquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:17 schreef Kyran het volgende:
Heb het drie keer gelezen en nog geen idee wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:18 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Denk je dat dit hele virus überhaupt langdurig bedoelt is? Zo werkt dat ook niet he.
Het is vooral een combinatie van beiden volgens mij. Mensen zijn zelf voorzichtiger, maar ook vanuit het ziekenhuis annuleren ze echt wel flink wat afspraken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Stat de reguliere zorg ook niet stil omdat mensen niet naar het ziekenhuis willen op dit moment? Ik begreep van mijn nicht (cardioloog) dat de meeste afspraken gecancelled worden door patiënten zelf
Zie je maar dat "niet nuchter" reageren van de samenleving resulteert in doden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Stat de reguliere zorg ook niet stil omdat mensen niet naar het ziekenhuis willen op dit moment? Ik begreep van mijn nicht (cardioloog) dat de meeste afspraken gecancelled worden door patiënten zelf
Waarom zou je? Zat mogelijkheden om mensen te controleren zonder al te veel extra wachttijd.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:14 schreef RipCity het volgende:
[..]
En dan al die mensen op Schiphol zonder controle allemaal doorlaten?
Maar concluderen ze dit soort dingen op een dag? Wantehh, tjah, ik hoop het ook hoor daar niet van.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:21 schreef Momo het volgende:
Verwachten nog 2 weken stijging, dan hopelijk een eerste daling in aantal IC bedden.
Ze hebben vooraf gewoon een lijstje met vragen die ze willen stellen, waar ze kennelijk niet van af willen wijken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:21 schreef Greenpeas het volgende:
Horen de journalisten de antwoorden die hun voorgangers ontvangen? Of houden journalisten per definitie heel erg van dezelfde vragen stellen?
quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:21 schreef Merkie het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-naar-1424~a3d1e3fb/
Waarom is dit aantal (1424 op de IC) anders dan stichting-nice.nl (1225)? Groot verschil.
quote:Voor het samenstellen van dit overzicht zijn we afhankelijk van data-aanlevering door de deelnemende IC’s. Het belang van deze getallen voor het monitoren van de crisis is groot. Echter wegens drukte in de ziekenhuizen is het mogelijk dat deze getallen niet volledig zijn. Ook is het mogelijk dat patiënten met vertraging worden toegevoegd aan ons systeem. Verschillen in gepubliceerde getallen kunnen ook veroorzaakt worden door verschillende meetmomenten op dezelfde dag.
Dat is altijd al zo. Kunnen ze mooi eigen filmpje maken oid en dat plempen op socials. Vermoeiend altijd.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:21 schreef Greenpeas het volgende:
Horen de journalisten de antwoorden die hun voorgangers ontvangen? Of houden journalisten per definitie heel erg van dezelfde vragen stellen?
Dat speelt zeker een rol, maar het staat ook stil omdat er geen capaciteit is. Operatie- en verkoeverkamers die als IC gebruikt worden, complete afdeling die zijn omgebouwd voor COVID-19 patiënten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Misschien geen numerus fixus zetten op zorgopleidingen. Ook zo'n dingetje van de laatste jaren.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:17 schreef Kyran het volgende:
Alles draait om clickbait titels en het snelst zijn, dus krijg je nooit syerke inhoudelijke vragen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is altijd al zo. Kunnen ze mooi eigen filmpje maken oid en dat plempen op socials. Vermoeiend altijd.
Daar was toen, statistisch qua verwachtingsmodellen, onvoldoende aanleiding voor.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:21 schreef mark6791 het volgende:
Als we net een weekje (of twee) eerder waren begonnen, dan hadden we het echt prima gedaan. Nu hebben we een beetje pech gehad (carnaval) en zijn we daarna ook iets te laat begonnen, maar voor het overige pakken we het wel goed aan, denk ik.
Dit lijkt me inderdaad wel ongeveer de tijdlijn om aan te denken. Voor het heropenen van de scholen moet je eerder aan de zomervakantie dan de meivakantie denken, en misschien wel gewoon na de herfstvakantie afhankelijk van hoe het zich ontwikkelt. De horeca en de vliegreisjes komen als allerlaatste aan de beurt, dat zal wel de zomer van 2021 worden als het een beetje meezit.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Minimaal een maand 3 tot (eerder richting) 6 om wat zekerheid te krijgen mits de scholen, werk en culturele centra weer (gecontroleerd) opengaan. Internationaal reizen zal de komende tijd sws aan grote beperkingen onderhevig zijn (vooral omdat landen daar geen enkel risico in zullen accepteren). In de tussentijd worden de "kwetsbaren" uit de vuurlinie, "gevangen" gehouden.
Mede daarom werd motorrijden afgeraden afgelopen weekend.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:18 schreef Momo het volgende:
Doe ook maar 50 extra IC bedden voor motorrijders.....dit weekend waren er echt superveel op de weg....twitter:regio15 twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 15:59:43Nu online: Motorrijder zwaargewond bij ongeval op de #N211 https://t.co/8gYY4BwbOA https://t.co/f53mudkLgT reageer retweet
Dat denk ik niet. Horeca kunnen ze niet zolang stilleggen zonder dat alles omvalt in die sector.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:26 schreef hooibaal het volgende:
De horeca en de vliegreisjes komen als allerlaatste aan de beurt, dat zal wel de zomer van 2021 worden als het een beetje meezit.
en dit is dus de reden dat ik mijn motor voorlopig in de schuur laat staan. Je bent gewoon te kwetsbaar en nu op de IC belanden (of erger) wil je niet. Niet voor jezelf en naasten maar ook niet voor de zorg die al druk genoeg is.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:18 schreef Momo het volgende:
Nederland gaat strakjes ook lekker versoepelen hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:29 schreef Ven1972 het volgende:
We gaan echt van uit dat 2020 een verloren jaar is met alle grote gevolgen van dien, verzoorzaakt door uitbraak van Corona. Helaas is niet anders dat ik conclusie trek is dat het nog heel lang tijd moeilijk zal zijn, maar andere landen denken al voorzichtig aan versoepeling van de maatregelen. Dat is hun goed recht, maar er is wel dan wel zeer groot risico aan verbonden dat het virus weer zo makkelijk kan verspreiden onder versoepelde maatregelen.
Zo gauw je een weekend de cafés open gooit ligt weer zes weken de IC vol. Laten we dat maar niet doen. Bijeenkomsten waar mensen dicht bij elkaar zijn zijn de komende maanden tot een jaar gewoon geen optie. Wen er maar aan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:29 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad, mensen die denken dat de horeca nog een jaar dicht blijft zijn niet goed bij hun hoofd..
Nou nou, op zeer korte termijn nog niet... We willen het risico niet nemen om weer opnieuw in zeer moeilijke tijd te komen met dezelfde virusuitbraak toch?quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:30 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nederland gaat strakjes ook lekker versoepelen hoor.
quote:
Hier moet je dus gewoon een vierjarige opleiding voor volgenquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:31 schreef Greenpeas het volgende:
Man, man, man.. Wat een vragen. Je zou toch als journalist wat meer respect moeten hebben dan zulke schijtvragen te stellen.
Ik reed daar net in tegengestelde richting. Was niet heel fijn om te zienquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:18 schreef Momo het volgende:
In hoeverre je kunt versoepelen hangt natuurlijk ook af van hoe streng je maatregelen bij aanvang zijn. In Oostenrijk betekent versoepelen bijvoorbeeld dat als eerste niet-essentiële kleine winkels en parken open mogen (met enkele voorzorgsmaatregelen), dat is nog altijd strenger dan wat wij hier nu hanteren.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:29 schreef Ven1972 het volgende:
We gaan echt van uit dat 2020 een verloren jaar is met alle grote gevolgen van dien, verzoorzaakt door uitbraak van Corona. Helaas is niet anders dat ik conclusie trek is dat het nog heel lang tijd moeilijk zal zijn, maar andere landen denken al voorzichtig aan versoepeling van de maatregelen. Dat is hun goed recht, maar er is wel dan wel zeer groot risico aan verbonden dat het virus weer zo makkelijk kan verspreiden onder versoepelde maatregelen.
Klopt. maar de vraag is of die mensen wel immuun zijn door het virus?quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In hoeverre je kunt versoepelen hangt natuurlijk ook af van hoe streng je maatregelen bij aanvang zijn. In Oostenrijk betekent versoepelen bijvoorbeeld dat als eerste niet-essentiële kleine winkels en parken open mogen (met enkele voorzorgsmaatregelen), dat is nog altijd strenger dan wat wij hier nu hanteren.
Tsja, wat versta je onder de zeer korte termijn?quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou nou, op zeer korte termijn nog niet... We willen het risico niet nemen om weer opnieuw in zeer moeilijke tijd te komen met dezelfde virusuitbraak toch?
Ook goed om te zien dat alle drie de punten constant terugkomen in deze reeks.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:34 schreef Fretwork het volgende:
Omdat dit topic nog wel een paar maanden zal lopen, wellicht goed om dit verhaaltje van de Correspondent te lezen:
https://decorrespondent.n(...)61520572686-7ec6c937
Dat wel mee hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:29 schreef Ven1972 het volgende:
Ze gaan wat verzinnen dat de horeca bijv onder strikte voorwaarden weer open gaat. We spreken elkaar over 1 tot 2 maanden weerquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zo gauw je een weekend de cafés open gooit ligt weer zes weken de IC vol. Laten we dat maar niet doen. Bijeenkomsten waar mensen dicht bij elkaar zijn zijn de komende maanden tot een jaar gewoon geen optie. Wen er maar aan.
Zeker, en ook alle kanten opquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:35 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ook goed om te zien dat alle drie de punten constant terugkomen in deze reeks.
Heel verstandig! Top!quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:28 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
en dit is dus de reden dat ik mijn motor voorlopig in de schuur laat staan. Je bent gewoon te kwetsbaar en nu op de IC belanden (of erger) wil je niet. Niet voor jezelf en naasten maar ook niet voor de zorg die al druk genoeg is.
Ik bedoel namelijk mogelijk 1 juni tot begin september als het zo ver is... Maar het moet echt geen pieken meer zijn te verwachten voor IC in alle ziekenhuizen. Het is echt moeilijk om ver in de toekomst te kijken, man.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:34 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Tsja, wat versta je onder de zeer korte termijn?
Momenteel is het zaak om de zorg asap te ontlasten maar naar mate de tijd vordert zal men toch een balans proberen te vinden.
Thuiswerken indien mogelijk zal er nog lang in blijven zitten maar het gaat geen weken meer duren voor de eerste branches en zaken ontlast gaan worden.
Daar geloof ik helemaal niks vanquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat wel mee hoor.
Er is nu een hoop bewustwording, dus zelfs als kroegen open gaan, zullen die nog wel gemeden worden en dan vanzelf minder druk zijn. Zieke mensen blijven nu vaak thuis.
Daarnaast kwetsbaren zullen gauw beter beschermd worden door preventief testen van zorgmedewerkers en mondkapjes die tzt wel meer op voorraad zijn.
Daarnaast blijven monitoren uiteraard.
Denk dat mensen wel wat voorzichtig zijn geworden hoor. Maar desalniettemin verwacht ik wel flinke drukte ja zodra e.e.a. wordt versoepeld.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niks van
Het eerste enigszins leuke dat opengesteld wordt gaat overspoeld worden
Iets meer qua klachten enzo denk ik.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:38 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Denk dat mensen wel wat voorzichtig zijn geworden hoor. Maar desalniettemin verwacht ik wel flinke drukte ja zodra e.e.a. wordt versoepeld.
Dat is ook in mijn "club" besproken. Wij (ook ik) gaan tot iig 01 Juno niet voor de lol de weg op. Wij volgen de RIVM richtlijnen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:27 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Mede daarom werd motorrijden afgeraden afgelopen weekend.
Omdat de zorg al overbelast is en het vaststaat dat er in zulke weekenden extra zorg gevraagd wordt door die groep
En helaas hebben Coronapatienten niets aan zulke potentiele orgaandonoren.
Valt mee, hier wordt de piek volgende week verwacht, Nederland zal niet veel later volgen. Eerste vermindering van maatregelen zijn reeds doorgevoerd en vermoedelijk gaat het volgende week nog een stapje verder, Nederland zal daarin heus niet achterblijven.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:36 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik bedoel namelijk mogelijk 1 juni tot begin september als het zo ver is... Maar het moet echt geen pieken meer zijn te verwachten voor IC in alle ziekenhuizen. Het is echt moeilijk om ver in de toekomst te kijken, man.
Ik vond deze nog het minst erge van de afgelopen tijd. En dat zegt wat over de rest. Deze vroeg meerdere keren naar een antwoord dat we niet willen horen, een antwoord dat ze niet willen geven omdat het niet leuk is, maar ook omdat je gewoon niet zover vooruit kunt voorspellen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Aan het niveau van de vragen van te horen bij die persco zojuist is het wel erg droevig qua niveau van journalisten in dit land. De tering zeg.
Genoteerdquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:35 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ze gaan wat verzinnen dat de horeca bijv onder strikte voorwaarden weer open gaat. We spreken elkaar over 1 tot 2 maanden weer
Die journalist wil maar niet begrijpen dat de maatregelen pas versoepeld kunnen worden als het aantal bezette IC-bedden daalt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:36 schreef Greenpeas het volgende:
Wel leuk dat je als journalist in discussie denkt te kunnen gaan met een dokter...
Een deel zal gaan, een deel voorzichtig zijn en afwachten. Het resultaat minder drukte en als iedereen dan 1,5m aanhoudt een stuk minder besmettingen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niks van
Het eerste enigszins leuke dat opengesteld wordt gaat overspoeld worden
Ja dat vraag ik me al weken af. Sommigen klinken als te dom om te poepen. Vanavond tijdens de persco van Rutte zal er ook weer een vrouwelijke journalist zijn die volhardend stomme vragen stelt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:32 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[..]
Hier moet je dus gewoon een vierjarige opleiding voor volgen.
Wat traag maar mooi. Als datageile ben ik echt jaloers op alle gegevens die in NL voorhanden zijnquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://app.powerbi.com/v(...)MjVmNWZiOCIsImMiOjl9
Wel handig vind ik. Kennen jullie die al?
Nog niet. Oogt zeker nuttig inderdaad.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hier in Deventer zou de Brink gewoon afgeladen zijn hoor, terwijl men zich hier over het algemeen erg goed aan de maatregelen houdt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Een deel zal gaan, een deel voorzichtig zijn en afwachten. Het resultaat minder drukte.
Echt hequote:Op dinsdag 7 april 2020 16:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Aan het niveau van de vragen van te horen bij die persco zojuist is het wel erg droevig qua niveau van journalisten in dit land. De tering zeg.
Windesheim Journalistiek was niet voor niets de slechtste opleiding van Nederlandquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:42 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me al weken af. Sommigen klinken als te dom om te poepen. Vanavond tijdens de persco van Rutte zal er ook weer een vrouwelijke journalist zijn die volhardend stomme vragen stelt.![]()
![]()
Deventer heeft toch nu ook al amper corona?quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:42 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hier in Deventer zou de Brink gewoon afgeladen zijn hoor, terwijl men zich hier over het algemeen erg goed aan de maatregelen houdt.
Dat gaan ze dan wel ff oplopen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Deventer heeft toch nu ook al amper corona?
Zeker, maar mensen zijn behoorlijk bewust ermee bezig. Was in het eerste weekend van de maatregelen in Zwolle, en daar liepen nog behoorlijke groepenquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Deventer heeft toch nu ook al amper corona?
Oh, hier werkt ie opzich wel snel. Alleen in het begin even laden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:42 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wat traag maar mooi. Als datageile ben ik echt jaloers op alle gegevens die in NL voorhanden zijn
Ik vind het wel fijn dat alles verzameld is in een overzichtelijk dashboard. Ik heb hem in mijn favorieten gezet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nog niet. Oogt zeker nuttig inderdaad.
Mag ook wel in de OPquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn dat alles verzameld is in een overzichtelijk dashboard. Ik heb hem in mijn favorieten gezet.
Dat zal ook wel gebeuren, maar dan onder druk van een stel ondernemers en een hoop mensen die niet zonder hun café, hun voetbalwedstrijd en hun concert kunnen. Niet omdat het een goed idee zou zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:35 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ze gaan wat verzinnen dat de horeca bijv onder strikte voorwaarden weer open gaat. We spreken elkaar over 1 tot 2 maanden weer
Maar toch 10 keer dezelfde vraag van journalisten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:08 schreef Momo het volgende:
Kan mij een dergelijk samenzijn, niet goed voorstellen...... om elkaar - steeds bewust van afstand - toe te schreeuwen. Wanneer het puur gaat om "legitiem" alcohol te nuttigen, zijn daar effectievere manieren voor (video zuipen).quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:38 schreef Pumpalov het volgende:
Terrassen met een halvering van het aantal stoelen. Kroeg zelf kan je voorlopig écht op je buik schrijven.
Cafe's en restaurants kan je altijd openen met minder tafels. Die kant opgaan is de meest logische oplossing waarmee de economie nog enigszins gestimuleerd wordt. Ruimte tussen de tafels. Gaan echt niet een jaar gesloten blijven. Daar hopen sommige mensen op om de een of andere reden, maar is compleet niet realistisch; helemaal als de nummers blijven dalen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zo gauw je een weekend de cafés open gooit ligt weer zes weken de IC vol. Laten we dat maar niet doen. Bijeenkomsten waar mensen dicht bij elkaar zijn zijn de komende maanden tot een jaar gewoon geen optie. Wen er maar aan.
Je kunt ook moeilijk van een ober gaan verwachten dat ie controleert of mensen de stoelen wel ver genoeg van elkaar laten staan. Dat gaat gewoon niet werken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kan mij een dergelijk samenzijn, niet goed voorstellen...... om elkaar - steeds bewust van afstand - elkaar toe te schreeuwen. Wanneer he tpuur gaat om "legitiem" alcohol te nuttigen, zijn daar effectievere manieren voor (video zuipen).
Zo heb je ook mensen die een paarduizend extra doden wel prima vinden omdat ze anders niet naar het café kunnen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Cafe's en restaurants kan je altijd openen met minder tafels. Die kant opgaan is de meest logische oplossing waarmee de economie nog enigszins gestimuleerd wordt. Ruimte tussen de tafels. Gaan echt niet een jaar gesloten blijven. Daar hopen sommige mensen op om de een of andere reden, maar is compleet niet realistisch; helemaal als de nummers blijven dalen.
Grote bijeenkomsten etc zie ik ook niet meer gebeuren dit jaar.
Er zit nog wel iets tussen wat terrasjes van eetcafés in beperkte mate (hoeveelheid gasten en tijdsduur) te openen en grote zuipfeesten te organiseren.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kan mij een dergelijk samenzijn, niet goed voorstellen...... om elkaar - steeds bewust van afstand - toe te schreeuwen. Wanneer het puur gaat om "legitiem" alcohol te nuttigen, zijn daar effectievere manieren voor (video zuipen).
Dat kan prima. Pcies zoals met roken en alcohol < 18.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je kunt ook moeilijk van een ober gaan verwachten dat ie controleert of mensen de stoelen wel ver genoeg van elkaar laten staan. Dat gaat gewoon niet werken.
Beide valt imho weinig voor te zeggen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zo heb je ook mensen die een paarduizend extra doden wel prima vinden omdat ze anders niet naar het café kunnen.
Wat een onzin zeg..quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Cafe's en restaurants kan je altijd openen met minder tafels. Die kant opgaan is de meest logische oplossing waarmee de economie nog enigszins gestimuleerd wordt. Ruimte tussen de tafels. Gaan echt niet een jaar gesloten blijven. Daar hopen sommige mensen op om de een of andere reden, maar is compleet niet realistisch; helemaal als de nummers blijven dalen.
niemand hoopt daar toch op maar ik zie het niet gebeuren, het gaat niet alleen om de gasten en afstand tussen de tafels maar ook obers die van gasten naar keuken gaan waar koks zij aan zij aan het werk zijn, toiletten die gebruikt wordenquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik welquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:53 schreef Ven1972 het volgende:
Zouden mensen dat weer durven na een lange tijd een café weer te kunnen bezoeken als het weer mogelijk is? Nou ja, ene durft het nog niet aan vanwege besmetting en andere durft het wel weer aan, zit zeker wel een risico in!
Vond het lachwekkend dat kroegen zo laat dicht gingen. Als er één plek is waar je vanalles oploopt..quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Horeca komt echt als allerlaatste aan de beurt ja.
Een heel groot deel van de mensen die zichzelf op laag risico schat gaat gewoon de kroeg in als de overheid zegt dat het mag, en laat dit nou een groot deel van het publiek zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:53 schreef Ven1972 het volgende:
Zouden mensen dat weer durven na een lange tijd een café weer te kunnen bezoeken als het weer mogelijk is? Nou ja, ene durft het nog niet aan vanwege besmetting en andere durft het wel weer aan, zit zeker wel een risico in!
En nu roept het COC ook al op tot stoppen met sexdates, kan je helemaal niks meer oplopenquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Vond het lachwekkend dat kroegen zo laat dicht gingen. Als er één plek is waar je vanalles oploopt..
Heel verstandig is het wel, maar er zijn ook veel mensen die doorgaan met sex in deze tijd... maar dan wel met een condoom of pessariums.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En nu roept het COC ook al op tot stoppen met sexdates, kan je helemaal niks meer oplopen
punt is dat het niet alleen om de doden gaat maar ook om de weg naar de dood toe, het is wel een groot verschil als iemand doodgaat die je wel hebt kunnen helpen echter tevergeefs of iemand doodgaat die had kunnen overleven zonder capaciteitsprobleemquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zo heb je ook mensen die een paarduizend extra doden wel prima vinden omdat ze anders niet naar het café kunnen.
Ik kan mij daar maar moeilijk een voorstelling van maken..... eten aan tafels van minimaal 1.5 breed op (stoelschuif) afstand (lopend) van 2.5 t.o.v. andere gasten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Er zit nog wel iets tussen wat terrasjes van eetcafés in beperkte mate (hoeveelheid gasten en tijdsduur) te openen en grote zuipfeesten te organiseren.
Donequote:
Dat helpt alleen tegen soa's en babiesquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Heel verstandig is het wel, maar er zijn ook veel mensen die doorgaan met sex in deze tijd... maar dan wel met een condoom of pessariums.
Dat is idd ook nog zoiets..... gasten kunnen het wel willen maar hoe/wat t.a.v. verantwoordelijkheden jegens personeel.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
niemand hoopt daar toch op maar ik zie het niet gebeuren, het gaat niet alleen om de gasten en afstand tussen de tafels maar ook obers die van gasten naar keuken gaan waar koks zij aan zij aan het werk zijn, toiletten die gebruikt worden
dat hele durven vind ik ook wel een goede inderdaad. Want ook: wanneer kun je hier zeker weten dat alles voorbij is? Omdat er geen mensen meer worden opgenomen met covid19? Maar mensen kunnen wel klachten hebben wat covid19 kan zijn. Ja, tot er een werkend vaccin is, maar dat duurt nog wel even... Op zn vroegst eind dit jaar.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:53 schreef Ven1972 het volgende:
Hekken met prikkeldraad om de ontmoetingsplaatsen! Ik weet in ieder geval 1 huishouden in Nederland dat daar heel erg blij mee zou zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En nu roept het COC ook al op tot stoppen met sexdates, kan je helemaal niks meer oplopen
als die zich laten tegenhouden is het echt wel serieusquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Om droevig van te worden.quote:
Onverantwoord is dat, derhalve niet te versoepelen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is idd ook nog zoiets..... gasten kunnen het wel willen maar hoe/wat t.a.v. verantwoordelijkheden jegens personeel.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat wel mee hoor.
Er is nu een hoop bewustwording, dus zelfs als kroegen open gaan, zullen die nog wel gemeden worden en dan vanzelf minder druk zijn. Zieke mensen blijven nu vaak thuis.
Daarnaast kwetsbaren zullen gauw beter beschermd worden door preventief testen van zorgmedewerkers en mondkapjes die tzt wel meer op voorraad zijn.
Daarnaast blijven monitoren uiteraard.
Maar dan worden de weekenden nog saaier.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Regio lijkt me ook wel relevant.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:53 schreef Ven1972 het volgende:
80 per cent of coronavirus patients caught the virus from a person who was NOT experiencing any symptomsquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:35 schreef Fer het volgende:
Gelezen en niks nieuws tegen gekomen?quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:34 schreef Fretwork het volgende:
Omdat dit topic nog wel een paar maanden zal lopen, wellicht goed om dit verhaaltje van de Correspondent te lezen:
https://decorrespondent.n(...)61520572686-7ec6c937
Okay. Noted. Oneens.quote:
Ja hoor, meeste mensen staan te springen om zoiets weer te kunnen doen. Helemaal als de cafe's (etc) open gaan met wat aangepaste maatregelen (minder tafels, ed).quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:53 schreef Ven1972 het volgende:
Je kan het personeel altijd handschoenen laten dragen, wellicht zelfs iets voor de mond/neus waar mogelijk. Roep maar wat.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is idd ook nog zoiets..... gasten kunnen het wel willen maar hoe/wat t.a.v. verantwoordelijkheden jegens personeel.
Van die nos stories typesquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:42 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me al weken af. Sommigen klinken als te dom om te poepen. Vanavond tijdens de persco van Rutte zal er ook weer een vrouwelijke journalist zijn die volhardend stomme vragen stelt.![]()
![]()
Nicequote:Op dinsdag 7 april 2020 16:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gale-coronabelastingquote:Bulgaar inde illegale ’coronabelasting’
DEN HAAG - Een medewerker van de Bulgaarse ambassade in Den Haag is teruggeroepen naar zijn thuisland. De functionaris inde illegaal een ’coronabelasting’ van mensen die consulaire bijstand zochten.
,,Dergelijk gedrag past absoluut niet bij de Bulgaarse diplomatieke dienst en kan op geen enkele mogelijke manier worden getolereerd", liet het Bulgaarse ministerie van Buitenlandse Zaken in een toelichting weten. De medewerker staan disciplinaire maatregelen te wachten. Ook de rol van de Bulgaarse ambassadeur wordt onder de loep genomen.
Bulgaarse bezoekers van de ambassade in Den Haag moesten een 'coronabelasting' van vijf euro betalen. Niet-Bulgaren moesten zelfs tien euro ophoesten.
Bulgaren en smeergeld? Zeldzaam....quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)gale-coronabelasting
@:Pumpalov , ben jij dit?
Ik denk niet dat het gaat, wmb, om durven maar zou je dat willen vwb verantwoordelijkheid die je hebt richting anderen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:53 schreef Ven1972 het volgende:
Gewoon bellen, beter dan dat je straks gierend wordt opgehaald.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:01 schreef Vault-Boy het volgende:
Begin toch steeds meer te denken dat ik wellicht ook een hele lichte vorm heb. Heb nu al 3 weken een kriebel in mijn keel die maar niet weg wilt gaan (gek genoeg nog geen hoest). Dan probeer je een beetje te kuchen met de hoop dat er iets los schiet, maar na een tijdje krijg je zo'n gevoel alsof je heel veel gehoest hebt. Kan wel bellen met de huisarts, maarja nu kom nu liever ook niet bij de huisarts.
Er zijn er genoeg hier die denken dat we nog meer dan een jaar binnen zitten en de horeca gesloten blijft.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat zal ook wel gebeuren, maar dan onder druk van een stel ondernemers en een hoop mensen die niet zonder hun café, hun voetbalwedstrijd en hun concert kunnen. Niet omdat het een goed idee zou zijn.
Wijs ze even aan aub.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:18 schreef falling_away het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg hier die denken dat we nog meer dan een jaar binnen zitten en de horeca gesloten blijft.
Waarom zou dat geen realistische optie zijn ?quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
....
Ze gaan er echt wel iets op verzinnen hoor, totaal niet realistisch om ze gesloten te houden totdat er een vaccin is.
Maar een huisarts kan hier toch niks mee.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gewoon bellen, beter dan dat je straks gierend wordt opgehaald.
De huisarts is er voor je (t)huis. Als de huisarts daar wat van vind zal die je dat vertellen en desnoods zoek je een second opinion. Als die dan ook het zelfde zegt, moet je ophouden iemand ter discussie te stellen en/of een psycholoog opzoeken.,quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:20 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar een huisarts kan hier toch niks mee.
Ok meneer, u hoest, thuisblijven.
Watvoor leeftijdscategorie zijn de zoomers?quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:15 schreef speknek het volgende:
Ik vind het nog steeds mooi rustig buiten. Van de mensen die buiten zijn, zie ik wel veel die zich niet aan social distancing of max 3 personen houden. Vooral de boomers en de zoomers. Leeftijdsgroep 25-50 doet het een stuk beter.
man, man, die horeca is pure luxe, wie zegt dat het nog toekomst heeft en dat er nog geld in te verdienen valt?quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Okay. Noted. Oneens.
[..]
Ja hoor, meeste mensen staan te springen om zoiets weer te kunnen doen. Helemaal als de cafe's (etc) open gaan met wat aangepaste maatregelen (minder tafels, ed).
[..]
Je kan het personeel altijd handschoenen laten dragen, wellicht zelfs iets voor de mond/neus waar mogelijk. Roep maar wat.
Ze gaan er echt wel iets op verzinnen hoor, totaal niet realistisch om ze gesloten te houden totdat er een vaccin is.
Newsworld (fp) en Hooibaal bijv.quote:
Nou, dat zijn er dan 3. Dat noem ik niet "genoeg". Het is vrij irritant dat 'dit hele topic' of een groot deel ervan telkens zo weggezet word.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:26 schreef falling_away het volgende:
[..]
Newsworld (fp) en Hooibaal bijv.
Zit op mijn telefoon dus is ff lastig zoeken
Edit een thefxr vast ook
Ik hoest juist nog niet veel. Ja soms hoest/kuch ik omdat ik probeer die lichte kriebel weg te krijgen. Dat is even 1 keer en daarna niet meer. Maar merk wel dat het toch iets gevoeliger word in die regio.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:20 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar een huisarts kan hier toch niks mee.
Ok meneer, u hoest, thuisblijven.
Ik las het vanmorgen ja. Was al aan het wachten op de mention hierquote:Op dinsdag 7 april 2020 17:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)gale-coronabelasting
@:Pumpalov , ben jij dit?
115-130 jaar.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:25 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Watvoor leeftijdscategorie zijn de zoomers?
Er zijn er wel meer die in doemscenario's denken en die users posten ook vrij vaak. Dat is pas irritant.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nou, dat zijn er dan 3. Dat noem ik niet "genoeg". Het is vrij irritant dat 'dit hele topic' of een groot deel ervan telkens zo weggezet word.
omdat je dat niet aan kan?quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:34 schreef falling_away het volgende:
[..]
Er zijn er wel meer die in doemscenario's denken en die users posten ook vrij vaak. Dat is pas irritant.
notedquote:Op dinsdag 7 april 2020 17:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Gelezen en niks nieuws tegen gekomen?
Wekelijkse updatequote:Op dinsdag 7 april 2020 17:37 schreef Kickinalfa het volgende:
Vanwaar de extra persconferentie straks? Voorschot op versoepeling?
Yeah right En over 2 weken de ics nog voller. Als je nu mensen hoop gaat geven dan vliegt iedereen erop uit.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:37 schreef Kickinalfa het volgende:
Vanwaar de extra persconferentie straks? Voorschot op versoepeling?
Geboren 1995-2009.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:25 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Watvoor leeftijdscategorie zijn de zoomers?
Precies! Hoop geven is uit den boze! Iedereen bang en miserabel houden is the way to goquote:Op dinsdag 7 april 2020 17:40 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Yeah right En over 2 weken de ics nog voller. Als je nu mensen hoop gaat geven dan vliegt iedereen erop uit.
Gelukkig heeft de KNVB het niet voor het zeggen in Nederland.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:46 schreef RipCity het volgende:
Half juni weer voetballen! Eindelijk iets om naar uit te kijken!
De leegheid van die levens schokt mij .........quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:46 schreef RipCity het volgende:
Half juni weer voetballen! Eindelijk iets om naar uit te kijken!
Precies. Je kunt beter duidelijkheid geven zodat mensen door hebben dat ze echt nog wel tot september binnen zit. Dat iedereen straks vakantieplannen gaat maken of alsnog op eigen houtje besluit om erop uit te trekken kunnen we echt niet hebben.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:40 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Yeah right En over 2 weken de ics nog voller. Als je nu mensen hoop gaat geven dan vliegt iedereen erop uit.
heerlijk tot 2022 lekker deze maatregelen / onzekerheid / datum prikken om dan weer even verder te kijken / uitstellen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:02 schreef Jojoke het volgende:
Als ik dit lees dan komt er voorlopig geen versoepeling:
https://nos.nl/artikel/23(...)ronamaatregelen.html
Dat zeggen ze ook niet.. daarom zit er een hele grote als aan vastquote:Op dinsdag 7 april 2020 17:56 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de KNVB het niet voor het zeggen in Nederland.
Maar wanneer gaat de horeca dan open.....lolquote:Op dinsdag 7 april 2020 17:37 schreef Dr88 het volgende:
Dat gezeur over die horeca, dat is irritant. Misschien een apart horeca topic ofzo.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:04 schreef Apotheose het volgende:
[..]
heerlijk tot 2022 lekker deze maatregelen / onzekerheid / datum prikken om dan weer even verder te kijken / uitstellen.
Terwijl je onderdeel wordt van de big data.quote:Ook moeten er "voldoende capaciteit en mogelijkheden voor bron- en contactopsporing beschikbaar zijn, inclusief de capaciteit om grote datastromen te analyseren, ook op regionaal niveau."
Dat is maar vanuit één perspectief, het medische binnen corona waar mensen worden gezien als bacillen met schoenen aan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:02 schreef Jojoke het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)enas-coronapatientenquote:Limburgse huisarts claimt: ’Ik genas coronapatiënten’
MEIJEL - Huisarts Rob Elens uit het Limburgse Meijel claimt een geneesmiddel voor corona te hebben gevonden. „Ik heb acht mensen die positief waren getest op corona, kunnen genezen. Het waren 60- en 80 plussers met onderliggende klachten en die waren na vier dagen allemaal klachtenvrij.”
Elens wil zelf niet meer reageren omdat hij na zijn claim overspoeld is met publiciteit. Maar op de lokale tv-zender Peel en Maas doet hij uitgebreid zijn verhaal.
„Via sociale media zag ik een aantal artsen uit andere landen die de therapie toepasten. Het gaat om een combinatie van hydrochloroquine, zink en azitromycine. Dat is een heel oud malariamiddel. Dat blijkt dus effectief. Ik weet het, het waren maar acht patiënten, maar ze waren allemaal weer snel beter. Het is een veilige en goede behandeling voor mensen van wie je twijfelt of je ze moet doorsturen naar het ziekenhuis, maar die wel alle coronaklachten hadden.”
’Niet bang’
Elens, huisarts in het zwaar getroffen gebied Peel en Maas, roept zijn collega’s in heel Nederland op om hetzelfde te doen als hij. „Ik ben niet bang om het te geven. Het ligt bij elke apotheek in Nederland. Ik zou mijn collega’s willen zeggen: begin hiermee, het land heeft het nodig.”
Viroloog Ab Osterhaus staat niet bij voorbaat afwijzend tegenover de claim van de huisarts. „Maar je zult wel een dubbelblind onderzoek moeten doen om echt iets te bewijzen. Ik hoor wel vaker van zulke claims en je kunt niet helemaal blind varen op de ervaringen van een huisarts. Van chloroquine weten we de nadelen, de bijwerkingen. Maar evengoed, het is wel interessant. Mogelijk het onderzoeken waard.”
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 18:08:53BREAKING: Chinese city of Wuhan, where coronavirus pandemic began, lifts outbound travel restrictions, ending months-long lockdown - Xinhua reageer retweet
Kijk dat is nu eens een beetje verlichting voor veel mensen.....als dit waar is.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)enas-coronapatienten
Goed initiatief van deze huisarts, hopelijk volgen meer zodat we meer dan N=8 krijgen.![]()
Zelfs Ab staat er niet negatief tegenover.
Italiaanse cijfers. IK weet het niet hoor, het gaat wel verdomd langzaam omlaag ondanks de maatregelen. Hoe je ooit uit lockdown komen als het virus zo stug istwitter:mousmar twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 18:13:35106 plekken bijgekomen in de IC. Sinds het begin van de coronacrisis is dat niet zoveel geweest. Ook 258 ziekenhuisbedden erbij is weer heel goed nieuws. 604 mensen overleden met het coronavirus de afgelopen 24 uur. Nog steeds veel, maar past binnen de dalende trend. https://t.co/aXhdoCGg0G reageer retweet
Meest creepy stuk dit inderdaad. En verder ook meer vage definities dan je zou hopen. “Geruime tijd”...quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:08 schreef _I het volgende:
[..]
[..]
Terwijl je onderdeel wordt van de big data.
Eerst was testen nog niet nodig, nu "moet" het samen met grote datastromen. Wishy washy much.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:29 schreef Ven1972 het volgende:
Oudste bewoner Goeree-Overflakkee (107) overleeft coronavirus
Bijzonder nieuws vanuit Goeree-Overvlakkee, want daar heeft de oudste bewoner van het eiland het coronavirus overleeft. De 107-jarige Cornelia Ras was op 8 maart bij de veelbesproken kerkdienst in Sommelsdijk, waar tweederde van de 39 aanwezigen besmet raakte en daarvan zijn er vijf overleden. De hoogbejaarde Ras vreesde dat ze het virus ook niet zou overleven, maar maandag kwam het bericht van de dokter dat ze genezen is.
"Dit is zo bijzonder", zegt Ras' nicht Maaike de Groot tegen Rijnmond. "We dachten eerlijk gezegd niet dat tante Cor het zou halen. Maar ze is erg fit voor haar leeftijd."
Bron: nu.nl. Heel bijzonder is dat 100+plussers van het virus kunnen genezen, niet veel weken eerder is ook het zelfde gebeurd bij 101-jarige vrouw in Nederland. Maar het kan verkeren he, het leeftijd zegt niet zo veel bij een stugge en hardnekkige virus.
Inderdaad zeer irritant.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:37 schreef Dr88 het volgende:
Dat gezeur over die horeca, dat is irritant. Misschien een apart horeca topic ofzo.
Zou een voorbode kunnen zijn dat de kappers na de 28e weer aan het werk mogenquote:Op dinsdag 7 april 2020 18:24 schreef Aurelius het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)nge-voorwaarden.html
Bijzonder nieuws vanuit Goeree-Overvlakkee, want daar heeft de oudste bewoner van het eiland het coronavirus overleeft. De 107-jarige Cornelia Ras was op 8 maart bij de veelbesproken kerkdienst in Sommelsdijk, waar tweederde van de 39 aanwezigen besmet raakte en daarvan zijn er vijf overleden. De hoogbejaarde Ras vreesde dat ze het virus ook niet zou overleven, maar maandag kwam het bericht van de dokter dat ze genezen is.
"Dit is zo bijzonder", zegt Ras' nicht Maaike de Groot tegen Rijnmond. "We dachten eerlijk gezegd niet dat tante Cor het zou halen. Maar ze is erg fit voor haar leeftijd."
Bron: nu.nl. Heel bijzonder is dat 100+plussers van het virus kunnen genezen, niet veel weken eerder is ook het zelfde gebeurd bij 101-jarige vrouw in Nederland. Maar het kan verkeren he, het leeftijd zegt niet zo veel bij een stugge en hardnekkige virus.
Na de grote piek nog een goeie tijd vakantie voor de mensen in de gezondheidszorg lijkt mijquote:Op dinsdag 7 april 2020 18:02 schreef Jojoke het volgende:
Geldt dat niet voor alles in deze discussie?quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:30 schreef Markesh het volgende:
[..]
Inderdaad zeer irritant.
De 1 denkt het nog beter te weten dan de ander wanneer de horeca weer opengaat.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zou een voorbode kunnen zijn dat de kappers na de 28e weer aan het werk mogen
Hoe haal jij uit dit stukje dat het een voorbode is voor 28ste? Er staat gewoon letterlijk dat het niet te zeggen is.quote:Een van de eerste maatregelen die versoepeld zouden kunnen worden, is volgens het OMT het verbod op contactberoepen als kapper en schoonheidsspecialist. Maar wanneer dat mogelijk is, kan in dit stadium nog niet gezegd worden.
Ze zijn net over de piek heen. De daling zal straks een heel stuk sneller gaan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:20 schreef Confetti het volgende:
Italiaanse cijfers. IK weet het niet hoor, het gaat wel verdomd langzaam omlaag ondanks de maatregelen. Hoe je ooit uit lockdown komen als het virus zo stug istwitter:mousmar twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 18:13:35106 plekken bijgekomen in de IC. Sinds het begin van de coronacrisis is dat niet zoveel geweest. Ook 258 ziekenhuisbedden erbij is weer heel goed nieuws. 604 mensen overleden met het coronavirus de afgelopen 24 uur. Nog steeds veel, maar past binnen de dalende trend. https://t.co/aXhdoCGg0G reageer retweet
Precies.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:40 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel, maar is nog onbekend wanneer het zo ver is, we zijn nu echt afhankelijk van gedrag die het virus doet. En maar ook van hoe mensen zich aan de regels houden zijn wij ook met zijn allen afhankelijk.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:31 schreef gniffie het volgende:
[..]
Na de grote piek nog een goeie tijd vakantie voor de mensen in de gezondheidszorg lijkt mijWe geven in principe zoveel om die mensen nu zogenaamd
Uit de link van de post hierboven;quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:26 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Meest creepy stuk dit inderdaad. En verder ook meer vage definities dan je zou hopen. “Geruime tijd”...
"We kunnen niet anders."quote:Die afnemende stijging is volgens LNAZ-voorzitter Ernst Kuipers reden tot optimisme, maar hij voegde daar direct aan toe dat het geen reden is om de coronamaatregelen te versoepelen. Volgens de rekenmodellen wordt de piek over twee weken verwacht. "Daarna komen we in een plateaufase, waarin het aantal patiënten redelijk gelijk blijft", zei hij. Kuipers verwacht dat die fase nog maanden kan duren.
Geen idee, man. Ik kan niet zo heel ver naar kijken in die tijd... Ik begrijp jullie heel goed wat jullie willen, maar zeker snap ik ook dat jullie weer naar vrijheid verlangen... Dat is echt normaal, echt waar, zeker na die tijd moeten we echt nog wel heel erg voorzichtig mee zijn met alles.quote:
Ligt eraan hoe je dit list, per welke datum voer je de maatregelen in? De komende weken, pas ná 28 ap, of echt pas ver in mei.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:32 schreef Kyran het volgende:
Discussie over horeca kan en mag ook gewoon hier gevoerd worden,
[..]
[..]
Hoe haal jij uit dit stukje dat het een voorbode is voor 28ste? Er staat gewoon letterlijk dat het niet te zeggen is.
Er zit geheid iets achter dat bepaalt of je pech of geluk hebt. Maar volgens mij is het nog niet duidelijk wat dat dan is, ofzoquote:Op dinsdag 7 april 2020 18:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]![]()
Ik snap echt helemaal niks van dit virus. Het is echt een kwestie van pech of geluk volgens mij.
Ja dat is ook zo, maar als je op tijd bent met behandeling heb je ook een kans dat je het overleeft. Zeker als je te laat bent krijg je nog veel ernstigere klachten er bij waar je misschien aan kunt overlijden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]![]()
Ik snap echt helemaal niks van dit virus. Het is echt een kwestie van pech of geluk volgens mij.
Ik word een beetje moe van de horeca discussie.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Geldt dat niet voor alles in deze discussie?
Persoonlijk bevalt het lagere tempo van dit leven me prima. Voor de mensen die nu thuiszitten hoop ik wel dat ze snel weer aan de slag kunnenquote:Op dinsdag 7 april 2020 18:33 schreef Markesh het volgende:
[..]
Precies.
Lijkt mij overigens erg lastig als je nu iedere seconde van de dag uitkijkt naar "versoepeling"
Gelukkig vermaak ik me nog prima
Eerder aankondigen van verlenging.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Lijkt me niet dat er meer maatregelen komen?
De hoeveelheid virus die iemand binnenkrijgt heeft er waarschijnlijk mee te maken hoe ziek je wordtquote:Op dinsdag 7 april 2020 18:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Er zit geheid iets achter dat bepaalt of je pech of geluk hebt. Maar volgens mij is het nog niet duidelijk wat dat dan is, ofzo
Ja precies. Misschien wat meer over de (voetbal)competities. Wie het weet mag het zeggen.quote:
Open 'm danquote:Op dinsdag 7 april 2020 18:39 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van de horeca discussie.
Zal fijn zijn als daar een apart topic voor komt
Wat schat jij zelf in als einddatum/periode van deze maatregelen?quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:42 schreef Kyran het volgende:
Denk dat persconferentie vooral zal gaan over dat het heel belangrijk is dat wij ons aan de maatregelen blijven houden. Misschien kunnen ze ook nog meer duidelijkheid scheppen over dat het niet over drie weken is afgelopen.
De vorige keer heeft Rutte dit al heel duidelijk aangegeven, maar helaas zijn er overal (en ook hier) nog steeds mensen die denken dat halverwege mei / begin juni weer alles normaal is.
Wat een scherpe observatie. Bedankt voor het delen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:41 schreef Jed1Gam het volgende:
Is wel interessant als je op straat loopt om te zien wat voor soort mensen met mondkapjes lopen, ze kijken vaak een beetje angstig, zie t in de ogen.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:41 schreef Jed1Gam het volgende:
Is wel interessant als je op straat loopt om te zien wat voor soort mensen met mondkapjes lopen, ze kijken vaak een beetje angstig, zie t in de ogen.
Mocht je het gemist hebben, de grote baas van de IC's heeft vandaag geconstateerd dat er geen piek komt maar een soort plafond waar het maanden op blijft hangen. Als je dan maatregelen gaat loslaten ga je alsnog nat.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:41 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Na 1 week waarin het weer iets beter lijkt te gaan?
Die roept elke week wat anders..quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mocht je het gemist hebben, de grote baas van de IC's heeft vandaag geconstateerd dat er geen piek komt maar een soort plafond waar het maanden op blijft hangen. Als je dan maatregelen gaat loslaten ga je alsnog nat.
Is het mogelijk dat Dr. Li stierf omdat hij als arts die veel tijd doorbracht met ernstig zieke Covid-19-patiënten met zo'n hoge dosis was besmet? Hoewel hij als een van de eerste jonge gezondheidswerkers stierf nadat hij van dichtbij en regelmatig aan het virus was blootgesteld, was hij helaas niet de laatste.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]![]()
Mijn mening is echt dat het totaal afhankelijk zal (en moet) zijn van IC capaciteit en (over)belasting.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Wat schat jij zelf in als einddatum/periode van deze maatregelen?
Wanneer is hetquote:Op dinsdag 7 april 2020 18:42 schreef Kyran het volgende:
Denk dat persconferentie vooral zal gaan over dat het heel belangrijk is dat wij ons aan de maatregelen blijven houden. Misschien kunnen ze ook nog meer duidelijkheid scheppen over dat het niet over drie weken is afgelopen.
De vorige keer heeft Rutte dit al heel duidelijk aangegeven, maar helaas zijn er overal (en ook hier) nog steeds mensen die denken dat halverwege mei / begin juni weer alles normaal is.
Ik sluit mij hier helemaal bij aan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mijn mening is echt dat het totaal afhankelijk zal (en moet) zijn van IC capaciteit en (over)belasting.
IC capaciteit zal structureel omhoog moeten, inclusief apparatuur en personeel. Huidige situatie is gewoon niet werkbaar voor een langere termijn. Er moeten weer 1150 bedden vrij zijn voor reguliere zorg, zodat dat gedeeltje van de zorg weer door kan gaan. Je zou het met wat minder kunnen doen en er voor kiezen om het met 700-800 bedden te doen, maar dan nog is er een reguliere opschaling nodig om coronapatiënten op te kunnen vangen.
Zodra je alles weer open gooit krijg je gewoon precies hetzelfde als nu.
Indien onderzoek van het RIVM laat zien dat kinderen geen of een verwaarloosbare rol spelen m.b.t. verspreiding zullen de scholen begin mei wel open gaan. Grote evenementen zoals F1, voetbal, festivals, concerten etc. zie ik de komende maanden niet gebeuren. Sportevenementen zouden eventueel kunnen doorgaan zonder publiek.
Horeca kan alleen open als er ruimte op de IC is en er flinke maatregelen worden genomen (meer ruimte tussen tafels etc). Kroegen gaan voorlopig niet open, no way.
Als kinderen halverwege mei naar school kunnen en wij ergens eind juni / begin juli beperkte horeca terug kunnen krijgen moeten wij al blij zijn denk ik.
Enige manier dat het anders zal lopen is dat de IC's het opeens rustig gaan krijgen in de komende paar weken, maar zou niet weten hoe dat moet gebeuren.
Dat is hoe dat soort zaken vaak gecommuniceerd worden. De doen geen harde uitspraken omdat het nog veel te onzeker is. Maar als het totaal onrealistisch zou zijn waren ze er zeker niet over begonnen. Ze communiceren dit ook zeker niet voor niets.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:32 schreef Kyran het volgende:
Discussie over horeca kan en mag ook gewoon hier gevoerd worden,
[..]
[..]
Hoe haal jij uit dit stukje dat het een voorbode is voor 28ste? Er staat gewoon letterlijk dat het niet te zeggen is.
Als je zaken weer opent, vallen de mensen weg die nu helpen in de zorg. En zo snel krijg je nooit een goede opgeleide bezetting die dit maanden aan zou kunnen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mijn mening is echt dat het totaal afhankelijk zal (en moet) zijn van IC capaciteit en (over)belasting.
IC capaciteit zal structureel omhoog moeten, inclusief apparatuur en personeel. Huidige situatie is gewoon niet werkbaar voor een langere termijn. Er moeten weer 1150 bedden vrij zijn voor reguliere zorg, zodat dat gedeeltje van de zorg weer door kan gaan. Je zou het met wat minder kunnen doen en er voor kiezen om het met 700-800 bedden te doen, maar dan nog is er een reguliere opschaling nodig om coronapatiënten op te kunnen vangen.
Indien onderzoek van het RIVM laat zien dat kinderen geen of een verwaarloosbare rol spelen m.b.t. verspreiding zullen de scholen begin mei wel open gaan. Grote evenementen zoals F1, voetbal, festivals, concerten etc. zie ik de komende maanden niet gebeuren. Sportevenementen zouden eventueel kunnen doorgaan zonder publiek.
Horeca kan alleen open als er ruimte op de IC is en er flinke maatregelen worden genomen (meer ruimte tussen tafels etc). Kroegen gaan voorlopig niet open, no way.
Als kinderen halverwege mei naar school kunnen en wij ergens eind juni / begin juli beperkte horeca terug kunnen krijgen moeten wij al blij zijn denk ik.
Enige manier dat het anders zal lopen is dat de IC's het opeens rustig gaan krijgen in de komende paar weken, maar zou niet weten hoe dat moet gebeuren.
Klinkt heel redelijk dit, als je het mij vraagtquote:Op dinsdag 7 april 2020 18:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens, daarom zeg ik ook dat IC capaciteit structureel omhoog moet, inclusief apparatuur en personeel. Niet één verpleegkundig op vier bedden, maar gewoon weer richting normale omstandigheden op de IC. Huidige situatie en werkdruk is gewoon niet houdbaar.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:55 schreef _I het volgende:
[..]
Als je zaken weer opent, vallen de mensen weg die nu helpen in de zorg. En zo snel krijg je nooit een goede opgeleide bezetting die dit maanden aan zou kunnen.
Dan zal je nu spoedomscholingen moeten doen. Voor hele specifieke taken. Zat mensen die wel iets willen doen, ipv thuiszitten.
De kans dat je de Staatsloterij wint is groter.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:54 schreef Plots het volgende:
Ik denk dat vandaag in de persconferentie alle maatregelen door Jaap (RIVM) worden opgeschort en we weet het oude leven kunnen leiden net zoals in Wuhan.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:54 schreef Plots het volgende:
Ik denk dat vandaag in de persconferentie alle maatregelen door Jaap (RIVM) worden opgeschort en we weet het oude leven kunnen leiden net zoals in Wuhan.
Sterkte in deze moeilijke tijdquote:Op dinsdag 7 april 2020 18:59 schreef El-Stinho het volgende:
Bijna de persconferentie maar ik moet ook nodig schijten. Verschrikkelijk, @:Caland .
Nou, uitgepraat.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens, daarom zeg ik ook dat IC capaciteit structureel omhoog moet, inclusief apparatuur en personeel. Niet één verpleegkundig op vier bedden, maar gewoon weer richting normale omstandigheden op de IC. Huidige situatie en werkdruk is gewoon niet houdbaar.
Spoedopleidingen voor mensen die wel zorgdiploma's hebben is een optie.
Prima advies van het OMT.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:02 schreef Jojoke het volgende:
Speechwriters hebben gekozen voor Begrijpelijke Taal.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |