en dit is dus de reden dat ik mijn motor voorlopig in de schuur laat staan. Je bent gewoon te kwetsbaar en nu op de IC belanden (of erger) wil je niet. Niet voor jezelf en naasten maar ook niet voor de zorg die al druk genoeg is.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:18 schreef Momo het volgende:
Doe ook maar 50 extra IC bedden voor motorrijders.....dit weekend waren er echt superveel op de weg....twitter:regio15 twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 15:59:43Nu online: Motorrijder zwaargewond bij ongeval op de #N211 https://t.co/8gYY4BwbOA https://t.co/f53mudkLgT reageer retweet
Nederland gaat strakjes ook lekker versoepelen hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:29 schreef Ven1972 het volgende:
We gaan echt van uit dat 2020 een verloren jaar is met alle grote gevolgen van dien, verzoorzaakt door uitbraak van Corona. Helaas is niet anders dat ik conclusie trek is dat het nog heel lang tijd moeilijk zal zijn, maar andere landen denken al voorzichtig aan versoepeling van de maatregelen. Dat is hun goed recht, maar er is wel dan wel zeer groot risico aan verbonden dat het virus weer zo makkelijk kan verspreiden onder versoepelde maatregelen.
Zo gauw je een weekend de cafés open gooit ligt weer zes weken de IC vol. Laten we dat maar niet doen. Bijeenkomsten waar mensen dicht bij elkaar zijn zijn de komende maanden tot een jaar gewoon geen optie. Wen er maar aan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:29 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad, mensen die denken dat de horeca nog een jaar dicht blijft zijn niet goed bij hun hoofd..
Nou nou, op zeer korte termijn nog niet... We willen het risico niet nemen om weer opnieuw in zeer moeilijke tijd te komen met dezelfde virusuitbraak toch?quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:30 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nederland gaat strakjes ook lekker versoepelen hoor.
quote:
Hier moet je dus gewoon een vierjarige opleiding voor volgenquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:31 schreef Greenpeas het volgende:
Man, man, man.. Wat een vragen. Je zou toch als journalist wat meer respect moeten hebben dan zulke schijtvragen te stellen.
Ik reed daar net in tegengestelde richting. Was niet heel fijn om te zienquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:18 schreef Momo het volgende:
Doe ook maar 50 extra IC bedden voor motorrijders.....dit weekend waren er echt superveel op de weg....twitter:regio15 twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 15:59:43Nu online: Motorrijder zwaargewond bij ongeval op de #N211 https://t.co/8gYY4BwbOA https://t.co/f53mudkLgT reageer retweet
In hoeverre je kunt versoepelen hangt natuurlijk ook af van hoe streng je maatregelen bij aanvang zijn. In Oostenrijk betekent versoepelen bijvoorbeeld dat als eerste niet-essentiële kleine winkels en parken open mogen (met enkele voorzorgsmaatregelen), dat is nog altijd strenger dan wat wij hier nu hanteren.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:29 schreef Ven1972 het volgende:
We gaan echt van uit dat 2020 een verloren jaar is met alle grote gevolgen van dien, verzoorzaakt door uitbraak van Corona. Helaas is niet anders dat ik conclusie trek is dat het nog heel lang tijd moeilijk zal zijn, maar andere landen denken al voorzichtig aan versoepeling van de maatregelen. Dat is hun goed recht, maar er is wel dan wel zeer groot risico aan verbonden dat het virus weer zo makkelijk kan verspreiden onder versoepelde maatregelen.
Klopt. maar de vraag is of die mensen wel immuun zijn door het virus?quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In hoeverre je kunt versoepelen hangt natuurlijk ook af van hoe streng je maatregelen bij aanvang zijn. In Oostenrijk betekent versoepelen bijvoorbeeld dat als eerste niet-essentiële kleine winkels en parken open mogen (met enkele voorzorgsmaatregelen), dat is nog altijd strenger dan wat wij hier nu hanteren.
Tsja, wat versta je onder de zeer korte termijn?quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou nou, op zeer korte termijn nog niet... We willen het risico niet nemen om weer opnieuw in zeer moeilijke tijd te komen met dezelfde virusuitbraak toch?
Ook goed om te zien dat alle drie de punten constant terugkomen in deze reeks.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:34 schreef Fretwork het volgende:
Omdat dit topic nog wel een paar maanden zal lopen, wellicht goed om dit verhaaltje van de Correspondent te lezen:
https://decorrespondent.n(...)61520572686-7ec6c937
Dat wel mee hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:29 schreef Ven1972 het volgende:
Ze gaan wat verzinnen dat de horeca bijv onder strikte voorwaarden weer open gaat. We spreken elkaar over 1 tot 2 maanden weerquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zo gauw je een weekend de cafés open gooit ligt weer zes weken de IC vol. Laten we dat maar niet doen. Bijeenkomsten waar mensen dicht bij elkaar zijn zijn de komende maanden tot een jaar gewoon geen optie. Wen er maar aan.
Zeker, en ook alle kanten opquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:35 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ook goed om te zien dat alle drie de punten constant terugkomen in deze reeks.
Heel verstandig! Top!quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:28 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
en dit is dus de reden dat ik mijn motor voorlopig in de schuur laat staan. Je bent gewoon te kwetsbaar en nu op de IC belanden (of erger) wil je niet. Niet voor jezelf en naasten maar ook niet voor de zorg die al druk genoeg is.
Ik bedoel namelijk mogelijk 1 juni tot begin september als het zo ver is... Maar het moet echt geen pieken meer zijn te verwachten voor IC in alle ziekenhuizen. Het is echt moeilijk om ver in de toekomst te kijken, man.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:34 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Tsja, wat versta je onder de zeer korte termijn?
Momenteel is het zaak om de zorg asap te ontlasten maar naar mate de tijd vordert zal men toch een balans proberen te vinden.
Thuiswerken indien mogelijk zal er nog lang in blijven zitten maar het gaat geen weken meer duren voor de eerste branches en zaken ontlast gaan worden.
Daar geloof ik helemaal niks vanquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat wel mee hoor.
Er is nu een hoop bewustwording, dus zelfs als kroegen open gaan, zullen die nog wel gemeden worden en dan vanzelf minder druk zijn. Zieke mensen blijven nu vaak thuis.
Daarnaast kwetsbaren zullen gauw beter beschermd worden door preventief testen van zorgmedewerkers en mondkapjes die tzt wel meer op voorraad zijn.
Daarnaast blijven monitoren uiteraard.
Denk dat mensen wel wat voorzichtig zijn geworden hoor. Maar desalniettemin verwacht ik wel flinke drukte ja zodra e.e.a. wordt versoepeld.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niks van
Het eerste enigszins leuke dat opengesteld wordt gaat overspoeld worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |