Persoonlijk bevalt het lagere tempo van dit leven me prima. Voor de mensen die nu thuiszitten hoop ik wel dat ze snel weer aan de slag kunnenquote:Op dinsdag 7 april 2020 18:33 schreef Markesh het volgende:
[..]
Precies.
Lijkt mij overigens erg lastig als je nu iedere seconde van de dag uitkijkt naar "versoepeling"
Gelukkig vermaak ik me nog prima
Eerder aankondigen van verlenging.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Lijkt me niet dat er meer maatregelen komen?
De hoeveelheid virus die iemand binnenkrijgt heeft er waarschijnlijk mee te maken hoe ziek je wordtquote:Op dinsdag 7 april 2020 18:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Er zit geheid iets achter dat bepaalt of je pech of geluk hebt. Maar volgens mij is het nog niet duidelijk wat dat dan is, ofzo
Ja precies. Misschien wat meer over de (voetbal)competities. Wie het weet mag het zeggen.quote:
Open 'm danquote:Op dinsdag 7 april 2020 18:39 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van de horeca discussie.
Zal fijn zijn als daar een apart topic voor komt
Wat schat jij zelf in als einddatum/periode van deze maatregelen?quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:42 schreef Kyran het volgende:
Denk dat persconferentie vooral zal gaan over dat het heel belangrijk is dat wij ons aan de maatregelen blijven houden. Misschien kunnen ze ook nog meer duidelijkheid scheppen over dat het niet over drie weken is afgelopen.
De vorige keer heeft Rutte dit al heel duidelijk aangegeven, maar helaas zijn er overal (en ook hier) nog steeds mensen die denken dat halverwege mei / begin juni weer alles normaal is.
Wat een scherpe observatie. Bedankt voor het delen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:41 schreef Jed1Gam het volgende:
Is wel interessant als je op straat loopt om te zien wat voor soort mensen met mondkapjes lopen, ze kijken vaak een beetje angstig, zie t in de ogen.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:41 schreef Jed1Gam het volgende:
Is wel interessant als je op straat loopt om te zien wat voor soort mensen met mondkapjes lopen, ze kijken vaak een beetje angstig, zie t in de ogen.
Mocht je het gemist hebben, de grote baas van de IC's heeft vandaag geconstateerd dat er geen piek komt maar een soort plafond waar het maanden op blijft hangen. Als je dan maatregelen gaat loslaten ga je alsnog nat.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:41 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Na 1 week waarin het weer iets beter lijkt te gaan?
Die roept elke week wat anders..quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mocht je het gemist hebben, de grote baas van de IC's heeft vandaag geconstateerd dat er geen piek komt maar een soort plafond waar het maanden op blijft hangen. Als je dan maatregelen gaat loslaten ga je alsnog nat.
Is het mogelijk dat Dr. Li stierf omdat hij als arts die veel tijd doorbracht met ernstig zieke Covid-19-patiënten met zo'n hoge dosis was besmet? Hoewel hij als een van de eerste jonge gezondheidswerkers stierf nadat hij van dichtbij en regelmatig aan het virus was blootgesteld, was hij helaas niet de laatste.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]![]()
Ik snap echt helemaal niks van dit virus. Het is echt een kwestie van pech of geluk volgens mij.
Mijn mening is echt dat het totaal afhankelijk zal (en moet) zijn van IC capaciteit en (over)belasting.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Wat schat jij zelf in als einddatum/periode van deze maatregelen?
Wanneer is hetquote:Op dinsdag 7 april 2020 18:42 schreef Kyran het volgende:
Denk dat persconferentie vooral zal gaan over dat het heel belangrijk is dat wij ons aan de maatregelen blijven houden. Misschien kunnen ze ook nog meer duidelijkheid scheppen over dat het niet over drie weken is afgelopen.
De vorige keer heeft Rutte dit al heel duidelijk aangegeven, maar helaas zijn er overal (en ook hier) nog steeds mensen die denken dat halverwege mei / begin juni weer alles normaal is.
Ik sluit mij hier helemaal bij aan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mijn mening is echt dat het totaal afhankelijk zal (en moet) zijn van IC capaciteit en (over)belasting.
IC capaciteit zal structureel omhoog moeten, inclusief apparatuur en personeel. Huidige situatie is gewoon niet werkbaar voor een langere termijn. Er moeten weer 1150 bedden vrij zijn voor reguliere zorg, zodat dat gedeeltje van de zorg weer door kan gaan. Je zou het met wat minder kunnen doen en er voor kiezen om het met 700-800 bedden te doen, maar dan nog is er een reguliere opschaling nodig om coronapatiënten op te kunnen vangen.
Zodra je alles weer open gooit krijg je gewoon precies hetzelfde als nu.
Indien onderzoek van het RIVM laat zien dat kinderen geen of een verwaarloosbare rol spelen m.b.t. verspreiding zullen de scholen begin mei wel open gaan. Grote evenementen zoals F1, voetbal, festivals, concerten etc. zie ik de komende maanden niet gebeuren. Sportevenementen zouden eventueel kunnen doorgaan zonder publiek.
Horeca kan alleen open als er ruimte op de IC is en er flinke maatregelen worden genomen (meer ruimte tussen tafels etc). Kroegen gaan voorlopig niet open, no way.
Als kinderen halverwege mei naar school kunnen en wij ergens eind juni / begin juli beperkte horeca terug kunnen krijgen moeten wij al blij zijn denk ik.
Enige manier dat het anders zal lopen is dat de IC's het opeens rustig gaan krijgen in de komende paar weken, maar zou niet weten hoe dat moet gebeuren.
Dat is hoe dat soort zaken vaak gecommuniceerd worden. De doen geen harde uitspraken omdat het nog veel te onzeker is. Maar als het totaal onrealistisch zou zijn waren ze er zeker niet over begonnen. Ze communiceren dit ook zeker niet voor niets.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:32 schreef Kyran het volgende:
Discussie over horeca kan en mag ook gewoon hier gevoerd worden,
[..]
[..]
Hoe haal jij uit dit stukje dat het een voorbode is voor 28ste? Er staat gewoon letterlijk dat het niet te zeggen is.
Als je zaken weer opent, vallen de mensen weg die nu helpen in de zorg. En zo snel krijg je nooit een goede opgeleide bezetting die dit maanden aan zou kunnen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mijn mening is echt dat het totaal afhankelijk zal (en moet) zijn van IC capaciteit en (over)belasting.
IC capaciteit zal structureel omhoog moeten, inclusief apparatuur en personeel. Huidige situatie is gewoon niet werkbaar voor een langere termijn. Er moeten weer 1150 bedden vrij zijn voor reguliere zorg, zodat dat gedeeltje van de zorg weer door kan gaan. Je zou het met wat minder kunnen doen en er voor kiezen om het met 700-800 bedden te doen, maar dan nog is er een reguliere opschaling nodig om coronapatiënten op te kunnen vangen.
Indien onderzoek van het RIVM laat zien dat kinderen geen of een verwaarloosbare rol spelen m.b.t. verspreiding zullen de scholen begin mei wel open gaan. Grote evenementen zoals F1, voetbal, festivals, concerten etc. zie ik de komende maanden niet gebeuren. Sportevenementen zouden eventueel kunnen doorgaan zonder publiek.
Horeca kan alleen open als er ruimte op de IC is en er flinke maatregelen worden genomen (meer ruimte tussen tafels etc). Kroegen gaan voorlopig niet open, no way.
Als kinderen halverwege mei naar school kunnen en wij ergens eind juni / begin juli beperkte horeca terug kunnen krijgen moeten wij al blij zijn denk ik.
Enige manier dat het anders zal lopen is dat de IC's het opeens rustig gaan krijgen in de komende paar weken, maar zou niet weten hoe dat moet gebeuren.
Klinkt heel redelijk dit, als je het mij vraagtquote:Op dinsdag 7 april 2020 18:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |