Iets meer qua klachten enzo denk ik.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:38 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Denk dat mensen wel wat voorzichtig zijn geworden hoor. Maar desalniettemin verwacht ik wel flinke drukte ja zodra e.e.a. wordt versoepeld.
Dat is ook in mijn "club" besproken. Wij (ook ik) gaan tot iig 01 Juno niet voor de lol de weg op. Wij volgen de RIVM richtlijnen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:27 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Mede daarom werd motorrijden afgeraden afgelopen weekend.
Omdat de zorg al overbelast is en het vaststaat dat er in zulke weekenden extra zorg gevraagd wordt door die groep
En helaas hebben Coronapatienten niets aan zulke potentiele orgaandonoren.
Valt mee, hier wordt de piek volgende week verwacht, Nederland zal niet veel later volgen. Eerste vermindering van maatregelen zijn reeds doorgevoerd en vermoedelijk gaat het volgende week nog een stapje verder, Nederland zal daarin heus niet achterblijven.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:36 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik bedoel namelijk mogelijk 1 juni tot begin september als het zo ver is... Maar het moet echt geen pieken meer zijn te verwachten voor IC in alle ziekenhuizen. Het is echt moeilijk om ver in de toekomst te kijken, man.
Ik vond deze nog het minst erge van de afgelopen tijd. En dat zegt wat over de rest. Deze vroeg meerdere keren naar een antwoord dat we niet willen horen, een antwoord dat ze niet willen geven omdat het niet leuk is, maar ook omdat je gewoon niet zover vooruit kunt voorspellen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Aan het niveau van de vragen van te horen bij die persco zojuist is het wel erg droevig qua niveau van journalisten in dit land. De tering zeg.
Genoteerdquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:35 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ze gaan wat verzinnen dat de horeca bijv onder strikte voorwaarden weer open gaat. We spreken elkaar over 1 tot 2 maanden weer
Die journalist wil maar niet begrijpen dat de maatregelen pas versoepeld kunnen worden als het aantal bezette IC-bedden daalt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:36 schreef Greenpeas het volgende:
Wel leuk dat je als journalist in discussie denkt te kunnen gaan met een dokter...
Een deel zal gaan, een deel voorzichtig zijn en afwachten. Het resultaat minder drukte en als iedereen dan 1,5m aanhoudt een stuk minder besmettingen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niks van
Het eerste enigszins leuke dat opengesteld wordt gaat overspoeld worden
Ja dat vraag ik me al weken af. Sommigen klinken als te dom om te poepen. Vanavond tijdens de persco van Rutte zal er ook weer een vrouwelijke journalist zijn die volhardend stomme vragen stelt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:32 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[..]
Hier moet je dus gewoon een vierjarige opleiding voor volgen.
Wat traag maar mooi. Als datageile ben ik echt jaloers op alle gegevens die in NL voorhanden zijnquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://app.powerbi.com/v(...)MjVmNWZiOCIsImMiOjl9
Wel handig vind ik. Kennen jullie die al?
Nog niet. Oogt zeker nuttig inderdaad.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://app.powerbi.com/v(...)MjVmNWZiOCIsImMiOjl9
Wel handig vind ik. Kennen jullie die al?
Hier in Deventer zou de Brink gewoon afgeladen zijn hoor, terwijl men zich hier over het algemeen erg goed aan de maatregelen houdt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Een deel zal gaan, een deel voorzichtig zijn en afwachten. Het resultaat minder drukte.
Echt hequote:Op dinsdag 7 april 2020 16:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Aan het niveau van de vragen van te horen bij die persco zojuist is het wel erg droevig qua niveau van journalisten in dit land. De tering zeg.
Windesheim Journalistiek was niet voor niets de slechtste opleiding van Nederlandquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:42 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me al weken af. Sommigen klinken als te dom om te poepen. Vanavond tijdens de persco van Rutte zal er ook weer een vrouwelijke journalist zijn die volhardend stomme vragen stelt.![]()
![]()
Deventer heeft toch nu ook al amper corona?quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:42 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hier in Deventer zou de Brink gewoon afgeladen zijn hoor, terwijl men zich hier over het algemeen erg goed aan de maatregelen houdt.
Dat gaan ze dan wel ff oplopen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Deventer heeft toch nu ook al amper corona?
Zeker, maar mensen zijn behoorlijk bewust ermee bezig. Was in het eerste weekend van de maatregelen in Zwolle, en daar liepen nog behoorlijke groepenquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Deventer heeft toch nu ook al amper corona?
Oh, hier werkt ie opzich wel snel. Alleen in het begin even laden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:42 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wat traag maar mooi. Als datageile ben ik echt jaloers op alle gegevens die in NL voorhanden zijn
Ik vind het wel fijn dat alles verzameld is in een overzichtelijk dashboard. Ik heb hem in mijn favorieten gezet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nog niet. Oogt zeker nuttig inderdaad.
Mag ook wel in de OPquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn dat alles verzameld is in een overzichtelijk dashboard. Ik heb hem in mijn favorieten gezet.
Dat zal ook wel gebeuren, maar dan onder druk van een stel ondernemers en een hoop mensen die niet zonder hun café, hun voetbalwedstrijd en hun concert kunnen. Niet omdat het een goed idee zou zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:35 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ze gaan wat verzinnen dat de horeca bijv onder strikte voorwaarden weer open gaat. We spreken elkaar over 1 tot 2 maanden weer
Maar toch 10 keer dezelfde vraag van journalisten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:08 schreef Momo het volgende:
Komende weken zit er geen versoepeling maatregelen in anders wordt alsnog max IC bereikt
Kan mij een dergelijk samenzijn, niet goed voorstellen...... om elkaar - steeds bewust van afstand - toe te schreeuwen. Wanneer het puur gaat om "legitiem" alcohol te nuttigen, zijn daar effectievere manieren voor (video zuipen).quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:38 schreef Pumpalov het volgende:
Terrassen met een halvering van het aantal stoelen. Kroeg zelf kan je voorlopig écht op je buik schrijven.
Cafe's en restaurants kan je altijd openen met minder tafels. Die kant opgaan is de meest logische oplossing waarmee de economie nog enigszins gestimuleerd wordt. Ruimte tussen de tafels. Gaan echt niet een jaar gesloten blijven. Daar hopen sommige mensen op om de een of andere reden, maar is compleet niet realistisch; helemaal als de nummers blijven dalen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zo gauw je een weekend de cafés open gooit ligt weer zes weken de IC vol. Laten we dat maar niet doen. Bijeenkomsten waar mensen dicht bij elkaar zijn zijn de komende maanden tot een jaar gewoon geen optie. Wen er maar aan.
Je kunt ook moeilijk van een ober gaan verwachten dat ie controleert of mensen de stoelen wel ver genoeg van elkaar laten staan. Dat gaat gewoon niet werken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kan mij een dergelijk samenzijn, niet goed voorstellen...... om elkaar - steeds bewust van afstand - elkaar toe te schreeuwen. Wanneer he tpuur gaat om "legitiem" alcohol te nuttigen, zijn daar effectievere manieren voor (video zuipen).
Zo heb je ook mensen die een paarduizend extra doden wel prima vinden omdat ze anders niet naar het café kunnen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Cafe's en restaurants kan je altijd openen met minder tafels. Die kant opgaan is de meest logische oplossing waarmee de economie nog enigszins gestimuleerd wordt. Ruimte tussen de tafels. Gaan echt niet een jaar gesloten blijven. Daar hopen sommige mensen op om de een of andere reden, maar is compleet niet realistisch; helemaal als de nummers blijven dalen.
Grote bijeenkomsten etc zie ik ook niet meer gebeuren dit jaar.
Er zit nog wel iets tussen wat terrasjes van eetcafés in beperkte mate (hoeveelheid gasten en tijdsduur) te openen en grote zuipfeesten te organiseren.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kan mij een dergelijk samenzijn, niet goed voorstellen...... om elkaar - steeds bewust van afstand - toe te schreeuwen. Wanneer het puur gaat om "legitiem" alcohol te nuttigen, zijn daar effectievere manieren voor (video zuipen).
Dat kan prima. Pcies zoals met roken en alcohol < 18.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je kunt ook moeilijk van een ober gaan verwachten dat ie controleert of mensen de stoelen wel ver genoeg van elkaar laten staan. Dat gaat gewoon niet werken.
Beide valt imho weinig voor te zeggen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zo heb je ook mensen die een paarduizend extra doden wel prima vinden omdat ze anders niet naar het café kunnen.
Wat een onzin zeg..quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Cafe's en restaurants kan je altijd openen met minder tafels. Die kant opgaan is de meest logische oplossing waarmee de economie nog enigszins gestimuleerd wordt. Ruimte tussen de tafels. Gaan echt niet een jaar gesloten blijven. Daar hopen sommige mensen op om de een of andere reden, maar is compleet niet realistisch; helemaal als de nummers blijven dalen.
niemand hoopt daar toch op maar ik zie het niet gebeuren, het gaat niet alleen om de gasten en afstand tussen de tafels maar ook obers die van gasten naar keuken gaan waar koks zij aan zij aan het werk zijn, toiletten die gebruikt wordenquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik welquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:53 schreef Ven1972 het volgende:
Zouden mensen dat weer durven na een lange tijd een café weer te kunnen bezoeken als het weer mogelijk is? Nou ja, ene durft het nog niet aan vanwege besmetting en andere durft het wel weer aan, zit zeker wel een risico in!
Vond het lachwekkend dat kroegen zo laat dicht gingen. Als er één plek is waar je vanalles oploopt..quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Horeca komt echt als allerlaatste aan de beurt ja.
Een heel groot deel van de mensen die zichzelf op laag risico schat gaat gewoon de kroeg in als de overheid zegt dat het mag, en laat dit nou een groot deel van het publiek zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:53 schreef Ven1972 het volgende:
Zouden mensen dat weer durven na een lange tijd een café weer te kunnen bezoeken als het weer mogelijk is? Nou ja, ene durft het nog niet aan vanwege besmetting en andere durft het wel weer aan, zit zeker wel een risico in!
En nu roept het COC ook al op tot stoppen met sexdates, kan je helemaal niks meer oplopenquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Vond het lachwekkend dat kroegen zo laat dicht gingen. Als er één plek is waar je vanalles oploopt..
Heel verstandig is het wel, maar er zijn ook veel mensen die doorgaan met sex in deze tijd... maar dan wel met een condoom of pessariums.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En nu roept het COC ook al op tot stoppen met sexdates, kan je helemaal niks meer oplopen
punt is dat het niet alleen om de doden gaat maar ook om de weg naar de dood toe, het is wel een groot verschil als iemand doodgaat die je wel hebt kunnen helpen echter tevergeefs of iemand doodgaat die had kunnen overleven zonder capaciteitsprobleemquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zo heb je ook mensen die een paarduizend extra doden wel prima vinden omdat ze anders niet naar het café kunnen.
Ik kan mij daar maar moeilijk een voorstelling van maken..... eten aan tafels van minimaal 1.5 breed op (stoelschuif) afstand (lopend) van 2.5 t.o.v. andere gasten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Er zit nog wel iets tussen wat terrasjes van eetcafés in beperkte mate (hoeveelheid gasten en tijdsduur) te openen en grote zuipfeesten te organiseren.
Donequote:
Dat helpt alleen tegen soa's en babiesquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Heel verstandig is het wel, maar er zijn ook veel mensen die doorgaan met sex in deze tijd... maar dan wel met een condoom of pessariums.
Dat is idd ook nog zoiets..... gasten kunnen het wel willen maar hoe/wat t.a.v. verantwoordelijkheden jegens personeel.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
niemand hoopt daar toch op maar ik zie het niet gebeuren, het gaat niet alleen om de gasten en afstand tussen de tafels maar ook obers die van gasten naar keuken gaan waar koks zij aan zij aan het werk zijn, toiletten die gebruikt worden
dat hele durven vind ik ook wel een goede inderdaad. Want ook: wanneer kun je hier zeker weten dat alles voorbij is? Omdat er geen mensen meer worden opgenomen met covid19? Maar mensen kunnen wel klachten hebben wat covid19 kan zijn. Ja, tot er een werkend vaccin is, maar dat duurt nog wel even... Op zn vroegst eind dit jaar.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:53 schreef Ven1972 het volgende:
Hekken met prikkeldraad om de ontmoetingsplaatsen! Ik weet in ieder geval 1 huishouden in Nederland dat daar heel erg blij mee zou zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En nu roept het COC ook al op tot stoppen met sexdates, kan je helemaal niks meer oplopen
als die zich laten tegenhouden is het echt wel serieusquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Om droevig van te worden.quote:
Onverantwoord is dat, derhalve niet te versoepelen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is idd ook nog zoiets..... gasten kunnen het wel willen maar hoe/wat t.a.v. verantwoordelijkheden jegens personeel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |