1 iemand overleden tussen 35-39 ripquote:Op woensdag 1 april 2020 14:15 schreef Tourniquet het volgende:
nieuwe PDF: https://www.rivm.nl/sites(...)1%20april%202020.pdf
cnn is al niet meer serieus te nemen sinds dat presten van moslims zelf organiseerde.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:03 schreef Toefjes het volgende:
Als je CNN kijkt, dat is toch best wel paniek-zaaierij televisie hoor. Constant hameren hoeveel mensen er dood zullen gaan. Structureel chaos en ramp als terminologie gebruiken. Volgens mij moeten die mensen daar echt vreselijk bang zijn.
Dan is de berichtgeving hier toch een stuk prettiger.
Israel, IJsland, Duitsland, Oostenrijk, Canada, Noorwegen o.a.quote:
Poeh, iets bekend over medisch onderliggende problemen?quote:Op woensdag 1 april 2020 14:18 schreef Tourniquet het volgende:
Nieuwe PDF: https://www.rivm.nl/sites(...)1%20april%202020.pdf
1 dertiger en 1 veertiger overleden.
Vol?quote:Op woensdag 1 april 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Opvallend laag aantal ziekenhuisopnames in Brabant de laatste dagen.
Ziet er goed uit.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:15 schreef Tourniquet het volgende:
nieuwe PDF: https://www.rivm.nl/sites(...)1%20april%202020.pdf
Ja ik weet dat dat moslim dingetje een open zenuw is bij de wat gevoeligere mens. Maar dat is een andere discussie.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
cnn is al niet meer serieus te nemen sinds dat presten van moslims zelf organiseerde.
Ook dat continue ge-'orange-man-bad' van hun om zelf als trump een scheet laat. Hou toch op.
Van wereldwijd de grootste autoriteit op nieuws gebied in 10 jaar naar pulp van het niveau speld.
Bij gisteren zaten dan ook veel meer doden van de dagen ervoor.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:20 schreef HulkHeld het volgende:
+134 doden. Minder dan gisteren, maar nog steeds een hele hoop.
Vond het alleen jammer dat het begon met bezuinigingen uit het verleden. Je bent nooit voorbereid op zoiets. Niet geheel terecht om die dingen aan elkaar te linken.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:21 schreef kwiwi het volgende:
Ben geen fan van Wilders, maar dit was wel goed.
Op zich eens, maar het is wel iets om naderhand nog eens onder de loep te nemen.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:22 schreef _I het volgende:
[..]
Vond het alleen jammer dat het begon met bezuinigingen uit het verleden. Je bent nooit voorbereid op zoiets. Niet geheel terecht om die dingen aan elkaar te linken.
Al die aantallen zien over meerdere dagen.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:20 schreef HulkHeld het volgende:
Tja, als je vol bent kun je ook geen mensen opnemen.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Opvallend laag aantal ziekenhuisopnames in Brabant de laatste dagen.
twitter:Ana_Medusa twitterde op woensdag 01-04-2020 om 14:21:10Wilders rept in het Coronadebat van idiote bezuinigingen op ziekenhuizen, niet gehinderd door de feiten. Op ziekenhuizen is niet bezuinigd. Onder toenmalig minister Schippers is de uitgavengroei iets minder hard verlopen. Dat is iets anders dan bezuinigen. reageer retweet
Zweden heeft een nog lagere IC capaciteit als Nederland, die zullen dus snel maatregelen gaan treffen.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zweden gaat steeds sneller nu... ben benieuwd of ze zo relaxed blijven in hun aanpak.
Helemaal eens. Mag op het lijstje "Komt nog".quote:Op woensdag 1 april 2020 14:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Op zich eens, maar het is wel iets om naderhand nog eens onder de loep te nemen.
Bij de gemeentekaart werkten ze met woonplaats, niet met ligplaats. Zou raar zijn als ze voor provincies wel opeens rekenen met ligplaats, toch?quote:
ja laten we het hopen dat die toestanden van het zuiden niet hier in het noorden komen. Hopelijk kunnen we hier sneller ervan af zijn.... Je zou denken van wel omdat er minder is........ Ik kan alleen maar hopen... No offence naar iedereen buiten het noorden.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ziet er goed uit.
De afvlakking zien we al dagen natuurlijk, het is nu vooral interessant om naar de individuele provincies te kijken. Ook Zuid-Holland lijkt af te vlakken. Noordelijke provincies, Flevoland en Zeeland lijken de dans voorlopig te ontspringen.
Ik hoop met je mee als Drentquote:Op woensdag 1 april 2020 14:25 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja laten we het hopen dat die toestanden van het zuiden niet hier in het noorden komen. Hopelijk kunnen we hier sneller ervan af zijn.... Je zou denken van wel omdat er minder is........ Ik kan alleen maar hopen... No offence naar iedereen buiten het noorden.
Daar valt toch wel wat voor te zeggen, zie:quote:Op woensdag 1 april 2020 14:23 schreef DireStraits7 het volgende:
twitter:Ana_Medusa twitterde op woensdag 01-04-2020 om 14:21:10Wilders rept in het Coronadebat van idiote bezuinigingen op ziekenhuizen, niet gehinderd door de feiten. Op ziekenhuizen is niet bezuinigd. Onder toenmalig minister Schippers is de uitgavengroei iets minder hard verlopen. Dat is iets anders dan bezuinigen. reageer retweet
Ja maar dit zijn dus vooral mensen die twee weken geleden al besmet warenquote:Op woensdag 1 april 2020 14:20 schreef HulkHeld het volgende:
Het grote voordeel van het noorden is dat de maatregelen daar zijn begonnen toen er nog niet veel uitbraken waren. Kwam ook omdat de krokus-vakantie daar eerder viel, en natuurlijk omdat er geen carnaval gevierd werd.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:25 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja laten we het hopen dat die toestanden van het zuiden niet hier in het noorden komen. Hopelijk kunnen we hier sneller ervan af zijn.... Je zou denken van wel omdat er minder is........ Ik kan alleen maar hopen... No offence naar iedereen buiten het noorden.
Tis alleen bekend nog dat ze ernstige onderliggende gezondheidsproblemen hadden.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Poeh, iets bekend over medisch onderliggend falen?
Ja mensen kunnen zelfs een maand op de IC liggen voordat ze genezen/overlijden.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja maar dit zijn dus vooral mensen die twee weken geleden al besmet waren
Dat bedoelde ik.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:28 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Tis alleen bekend nog dat ze ernstige onderliggende gezondheidsproblemen hadden.
Duitsland telt een corona-dode pas mee als er echt geen achterliggend leed was. Als iemand hartpatiënt was en daar kwam Corona bovenop, dan staat diegene in de statistieken met doodsoorzaak hartfalen.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Israel, IJsland, Duitsland, Oostenrijk, Canada, Noorwegen o.a.
Maar je moet naar de grafiek op pag 3 kijken, daar zie je hoeveel gevallen laattijdig gemeld worden. De totale hoogte voor 30 maart is data van 2 dagen, voor 29 maart data van drie dagen, 28 maart 4 dagen etc.. etc..quote:Op woensdag 1 april 2020 13:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De overlijdensdata op pagina 8, lieverd
Zweden importeert jaarlijks wel veel artsen, dus komt wel goed daar.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zweden heeft een nog lagere IC capaciteit als Nederland, die zullen dus snel maatregelen gaan treffen.
Qua aantallen testen wel, daar ging het specifiek over.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:29 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Duitsland telt een corona-dode pas mee als er echt geen achterliggend leed was. Als iemand hartpatiënt was en daar kwam Corona bovenop, dan staat diegene in de statistieken met doodsoorzaak hartfalen.
En Oostenrijk? Dat land hield willens en wetens de skigebieden open omdat sluiten te veel geld ging kosten, waarmee ze verantwoordelijk zijn voor een veel grotere uitbraak in Europa. En dat noem jij een voorbeeld?
Zolang de cijfers kloppen (nauwkeurige prognose van het aantal doden met/zonder maatregelen), zou ik het geen bangmakerij willen noemen, maar een reality check.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, dat is dan ook wel weer zo. Bangmakerij kan ook een doeltreffende tactiek zijn.
Binnenshuis opgelopen besmettigen?quote:Op woensdag 1 april 2020 14:29 schreef daniela_007 het volgende:
Hoe komt dat dat in Italië en Spanje na resp. 3 en 2 weken in lockdown het aantal positieve Corona gevallen nog steeds zeer hoog zijn?
Dat van Duitsland wist ik niet. CFR ligt daar inmiddels ook boven de 1%, toch opvallend als ze en heel veel testen en veel mensen niet meerekenen bij de overledenen.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:29 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Duitsland telt een corona-dode pas mee als er echt geen achterliggend leed was. Als iemand hartpatiënt was en daar kwam Corona bovenop, dan staat diegene in de statistieken met doodsoorzaak hartfalen.
En Oostenrijk? Dat land hield willens en wetens de skigebieden open omdat sluiten te veel geld ging kosten, waarmee ze verantwoordelijk zijn voor een veel grotere uitbraak in Europa. En dat noem jij een voorbeeld?
Ik hoop iig dat Zweden niet naar Nederland kijkt.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zweden importeert jaarlijks wel veel artsen, dus komt wel goed daar.
De grens tussen berichtgeving en entertainment/sensatie is flinterdun ja.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:03 schreef Toefjes het volgende:
Als je CNN kijkt, dat is toch best wel paniek-zaaierij televisie hoor. Constant hameren hoeveel mensen er dood zullen gaan. Structureel chaos en ramp als terminologie gebruiken. Volgens mij moeten die mensen daar echt vreselijk bang zijn.
Dan is de berichtgeving hier toch een stuk prettiger.
Mogelijk omdat hun lockdown niet 'lockdown' genoeg was. Er is al vaker aangekaart dat bv. de lockdown in Italië aan het begin nog veel vrijheid lieten voor burgers. Zo mochten ze nog steeds buiten wandelen/wielrennen (zoals bij ons ook het geval is).quote:Op woensdag 1 april 2020 14:29 schreef daniela_007 het volgende:
Hoe komt dat dat in Italië en Spanje na resp. 3 en 2 weken in lockdown het aantal positieve Corona gevallen nog steeds zeer hoog zijn?
Amerika is hier sowieso bijzonder 'goed' om de nieuwscycle continu te laten draaien. Iedere vijf minuten is wel ander BREAKING NEWS te melden.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De grens tussen berichtgeving en entertainment/sensatie is flinterdun ja.
Dat maakt het overigens ook wel weer leuke televisie om te kijken, maar of dit nou de beste manier is om je bevolking te informeren... ik heb er ook mijn twijfels over.
Die live tickers ook met aantallen doden en besmettingen die constant meelopen... hoe maak je mensen gek.![]()
[ afbeelding ]
^Dit jaagt mensen trouwens ook de stuipen op het lijf. Ongetwijfeld goed bedoeld, maar het lijkt verdomme uit een dystopische Blade Runner achtige wereld afkomstig.
Voor die methode valt wel wat te zeggen.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:29 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Interessant, heb jij daar een bron van?quote:Op woensdag 1 april 2020 14:29 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Misschien testten ze eerst minder, en nu meer?quote:Op woensdag 1 april 2020 14:29 schreef daniela_007 het volgende:
Als het klopt dat Duitsland zo telt, dan geeft het wel een enigszins 'eerlijker' beeld van hoeveel mensen aan dit virus overlijden.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:33 schreef kibo het volgende:
[..]
Voor die methode valt wel wat te zeggen.
In veel gevallen geeft Corona slechts het laatste tikje, een catalysator in de laatste levensfase.
Maar die landen kunnen zich wel makkelijker afsluiten.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Qua aantallen testen wel, daar ging het specifiek over.
Dan valt Duitsland dus af.
Houden we het op IJsland en Israel, dat lijken landen die de situatie wel volledig onder controle hebben.
Ze hielden zich er gewoon niet aan. Italie was al anderhalve week in lockdown en toen kwamen die beelden van volle metro’s uit Milaan voorbij.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mogelijk omdat hun lockdown niet 'lockdown' genoeg was. Er is al vaker aangekaart dat bv. de lockdown in Italië aan het begin nog veel vrijheid lieten voor burgers. Zo mochten ze nog steeds buiten wandelen/wielrennen (zoals bij ons ook het geval is).
Bovendien duurt het een tijdje voordat de piek bereikt is vanwege de vertraging tussen besmetting en ziekenhuisopname (en mogelijk erger).
Eerder was de gemiddelde leeftijd van de besmette personen in Duitsland opvallend laag, omdat vooral wintersportgangers besmet waren. Ik neem aan dat inmiddels ook meer ouderen besmet raken.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat van Duitsland wist ik niet. CFR ligt daar inmiddels ook boven de 1%, toch opvallend als ze en heel veel testen en veel mensen niet meerekenen bij de overledenen.
Hmmm.. lijkt wel alsof ze het geweld aan het tellen zijn. Alleen dan het tegenover gestelde.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:29 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Hoorde ik nu vanochtend dat het RIVM uitging dat 5% dood gaat aan corona?quote:Op woensdag 1 april 2020 14:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als het klopt dat Duitsland zo telt, dan geeft het wel een enigszins 'eerlijker' beeld van hoeveel mensen aan dit virus overlijden.
Nou, entertainment, het is vooral een dikke politieke saus die CNN eroverheen drapeert. Ze gaan wel lekker op anti-Trump segment.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De grens tussen berichtgeving en entertainment/sensatie is flinterdun ja.
Dat maakt het overigens ook wel weer leuke televisie om te kijken, maar of dit nou de beste manier is om je bevolking te informeren... ik heb er ook mijn twijfels over.
Die live tickers ook met aantallen doden en besmettingen die constant meelopen... hoe maak je mensen gek.![]()
[ afbeelding ]
^Dit jaagt mensen trouwens ook de stuipen op het lijf. Ongetwijfeld goed bedoeld, maar het lijkt verdomme uit een dystopische Blade Runner achtige wereld afkomstig.
Op schiphol komen nog steeds reizigers aan.... Zonder te controleren???quote:Op woensdag 1 april 2020 14:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Ze hielden zich er gewoon niet aan. Italie was al anderhalve week in lockdown en toen kwamen die beelden van volle metro’s uit Milaan voorbij.
In Nederland is dat helemaal niet het geval, treinen en bussen zijn leeg. Hier buitelt iedereen over elkaar omdat het wat drukker is op een strand of in een bos. Maar het grootste issue is als mensen binnen bij elkaar in de buurt zijn, niet buiten
Oostenrijk had tot 24 maart 28.400 testen uitgevoerd, wat extreem laag is, zeker gezien het feit dat Oostenrijk eerder en harder getroffen werd dan Nederland. Oostenrijk is wel nu de testcapaciteit aan het uitbreiden naar 15.000 per dag de komende weken, net zoals Nederland doet.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Qua aantallen testen wel, daar ging het specifiek over.
Dan valt Duitsland dus af.
Houden we het op IJsland en Israel, dat lijken landen die de situatie wel volledig onder controle hebben.
Op Utrecht Centraal ook.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:36 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Op schiphol komen nog steeds reizigers aan.... Zonder te controleren???
850.000 doden in NL en we doen alleen dit wat we nu doen?quote:Op woensdag 1 april 2020 14:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoorde ik nu vanochtend dat het RIVM uitging dat 5% dood gaat aan corona?
Zijn ook zo veel verschillen. Om een voorbeeld te geven: in Nederland gaat contactloos betalen zeer soepel, dat is er al helemaal ingeslepen. In Italië bleef men nog tijden na de lock-down je pinpas uit je handen grissen in de supermarkt. Een besmette pinpas en tel uit je verlies.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Ze hielden zich er gewoon niet aan. Italie was al anderhalve week in lockdown en toen kwamen die beelden van volle metro’s uit Milaan voorbij.
In Nederland is dat helemaal niet het geval, treinen en bussen zijn leeg. Hier buitelt iedereen over elkaar omdat het wat drukker is op een strand of in een bos. Maar het grootste issue is als mensen binnen bij elkaar in de buurt zijn, niet buiten
Nee, van de besmettingen.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
850.000 doden in NL en we doen alleen dit wat we nu doen?
Meh, lijkt me sterk.
Wat jij hoort weet ik niet, maar dat is in ieder geval niet wat het RIVM vertelde. Sterker nog, ze vertelde expliciet dat uit Nederlandse cijfers NIET zo'n sterftepercentage blijkt.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Okay.. dan stem je in de VS toch af op FOX News? Voor ieder wat wils op tv.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nou, entertainment, het is vooral een dikke politieke saus die CNN eroverheen drapeert. Ze gaan wel lekker op anti-Trump segment.
Als ik thuis ben ga ik even zoeken, ik meende dat een paar dagen geleden in het AD gelezen te hebben.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Interessant, heb jij daar een bron van?
Daarom vroeg ik het, hoorde 5% voorbij komen maar kon niet horen in welke context..quote:Op woensdag 1 april 2020 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat jij hoort weet ik niet, maar dat is in ieder geval niet wat het RIVM vertelde. Sterker nog, ze vertelde expliciet dat uit Nederlandse cijfers NIET zo'n sterftepercentage blijkt.
Dus?quote:Op woensdag 1 april 2020 14:36 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Op schiphol komen nog steeds reizigers aan.... Zonder te controleren???
Ik heb liever CNN, ik ga ook wel lekker op het anti-Trump sentiment.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Okay.. dan stem je in de VS toch af op FOX News? Voor ieder wat wils op tv.
Zelfs het WHO is het daarmee eensquote:Op woensdag 1 april 2020 14:39 schreef Za het volgende:
Jaap van Dissel houdt nog steeds vol dat mondkapjes niets uithalen.
https://www.telegraaf.nl/(...)den-schijnveiligheid
Je mag kijken wat jij wilt en geloven of ze de waarheid vertellen.....wat jij gelooft ….. Dat teltquote:Op woensdag 1 april 2020 14:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Okay.. dan stem je in de VS toch af op FOX News? Voor ieder wat wils op tv.
In Italië is het aantal juist met een derde afgenomen.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:29 schreef daniela_007 het volgende:
Ben je dat niet moe na 3 jaar?quote:Op woensdag 1 april 2020 14:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik heb liever CNN, ik ga ook wel lekker op het anti-Trump sentiment.
Ook België kreeg onbruikbare kapjesquote:Op woensdag 1 april 2020 14:39 schreef Za het volgende:
Die cijfers kwamen uit de beginperiode en uit China waarin een piramide van 5% (fataal) - 14% (ernstig ziek) - 81% (milde of geen klachten) werd getoond.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik het, hoorde 5% voorbij komen maar kon niet horen in welke context..
Lijkt mij ook dat het eerder tussen de 1 en 3 procent ligt, afhankelijk van het land etc.
Zou het liever het gezonde verstand sentiment of pro democratische waarden sentiment noemen oid. Hoewel je nieuws van tv halen, willekeurig welk 24/7 nieuwskanaal, niet bepaald kwalitatief hoogstaand is.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik heb liever CNN, ik ga ook wel lekker op het anti-Trump sentiment.
Ik heb nog steeds geen betrouwbare Duitse bron gezien die dat bevestigd, enkel wat virologen in het buitenland die dat beweren.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:29 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
[..]
Nee, vind het altijd wel grappig. Maar ik kijk het niet zo veel uiteraard, zou uiteindelijk wel irritant worden vermoedelijk.quote:
Thx. We gaan het zien......quote:Op woensdag 1 april 2020 14:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Israel, IJsland, Duitsland, Oostenrijk, Canada, Noorwegen o.a.
In die piramide op pagina 4 staat dat wel, maar ik heb de uitleg niet kunnen luisteren. Als ik die pagina goed begrijp is dat de informatie die ze vooraf hadden, en liggen de Nederlandse cijfers anders:quote:Op woensdag 1 april 2020 14:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat een onzin.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:42 schreef PoezeligDing het volgende:
Met maximaal 2 over straat vind ik geen slecht idee van Klaver. En dan ook graag voor ouders met kind.
CNN die stelsematig de adviezen van de WHO negeert... jammer dat ze een soort RT zijn geworden.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:22 schreef Za het volgende:
Hong Kong (CNN)In the coming weeks, if they have not already, your government is likely to begin advising you to wear a face mask to protect against coronavirus.
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-hnk/index.html
Ik keek ook altijd veel CNN, maar merk dat ze sinds Trump echt een obsessie met hem hebben en dat gaat ten koste van de berichtgeving helaas..quote:Op woensdag 1 april 2020 14:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee, vind het altijd wel grappig. Maar ik kijk het niet zo veel uiteraard, zou uiteindelijk wel irritant worden vermoedelijk.
Dan nog, 5% is veel te veel.quote:
Gaan we hier ook krijgen.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:29 schreef daniela_007 het volgende:
Dat is al jaren zo, in die mate dat ik na 3 weken alleen beschikking over CNN sympathie voor Trump kreeg en heb behouden.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:44 schreef Smack10 het volgende:
Ik keek ook altijd veel CNN, maar merk dat ze sinds Trump echt een obsessie met hem hebben en dat gaat ten koste van de berichtgeving helaas..
quote:Op woensdag 1 april 2020 14:22 schreef Za het volgende:
Hong Kong (CNN)In the coming weeks, if they have not already, your government is likely to begin advising you to wear a face mask to protect against coronavirus.
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-hnk/index.html
Hoe dom zijn de lezers van CNN dat ze serieus niet kunnen bedenken waarom dit geen conflicterende stellingen zijn?quote:And this is what has been so frustrating and confusing for many people, particularly those who advocate for wearing face masks as a precaution. The CDC, along with the WHO and several other public health bodies and experts, has been simultaneously claiming that masks do not offer protection in ordinary circumstances, while stating they are necessary for health workers and caregivers.
Ja vóór Trump was me nooit zo opgevallen dat ze Democratisch gezind waren. Maar ik zat toen die verkiezingsavond te kijken, en toen werd wel duidelijk dat ze niet helder konden analyseren als het Trump betrof. Onderhand staan ze er volgens mij nog veel emotioneler in, omdat ze door Trump zo hard zijn aangepakt en omdat ze ook oprecht woedend zijn over zijn Corona-aanpak.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:44 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik keek ook altijd veel CNN, maar merk dat ze sinds Trump echt een obsessie met hem hebben en dat gaat ten koste van de berichtgeving helaas..
Met mijn felroze bril zie ik zelfs een daling.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:43 schreef kilon het volgende:
En toch, misschien kijk ik met een roze bril, lijkt de groei er wel uit te zijn
[ afbeelding ]
De doden zullen vermoedelijk nog wel een nieuwe piek krijgen, simpelweg door de vertraging en de krimpende IC capaciteit en vooral minder beschikbaar ziekenhuispersoneel per patiënt.
[ afbeelding ]
Neemt niet weg dat we het niet vol gaan houden als we geen daling gaan zien.
Heb mijn roze brilletje er ook even voor opgezet; ik ben voorzichtig positiefquote:Op woensdag 1 april 2020 14:43 schreef kilon het volgende:
[ afbeelding ]
De doden zullen vermoedelijk nog wel een nieuwe piek krijgen, simpelweg door de vertraging en de krimpende IC capaciteit en vooral minder beschikbaar ziekenhuispersoneel per patiënt.
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn ze altijd op woedend, alle beslissingen van Trump zijn niet goed.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja vóór Trump was me nooit zo opgevallen dat ze Democratisch gezind waren. Maar ik zat toen die verkiezingsavond te kijken, en toen werd wel duidelijk dat ze niet helder konden analyseren als het Trump betrof. Onderhand staan ze er volgens mij nog veel emotioneler in, omdat ze door Trump zo hard zijn aangepakt en omdat ze ook oprecht woedend zijn over zijn Corona-aanpak.
Lijkt het wel op inderdaad. Wel zie je bij zieknhuisopnames (bovenste plaatje) dat het knikje omlaag van 29 en 30 maart precies zeven dagen later is dan het relatieve knikje omlaag van 22 en 23 maart. Ik vermoed dat 31 maart dus wel weer wat hoger gaat liggen dan 29 en 30 maart - maar ik denk niet boven het niveau 24-28 maart. Daling lijkt al te zijn ingezet op 28 maart namelijk - wat goed overeenkomt met de timing van de genomen maatregelen.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:43 schreef kilon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor het eerst sinds 2001 zal er morgen een passagierstoestel van de KLM landen op Australische bodem. Het betreft hier een 777-200 die ingezet wordt voor de repatriëring van Nederlandse staatsburgers.twitter:MennoSwart twitterde op woensdag 01-04-2020 om 14:17:08G’day mate! @KLM goes Down Under to repatriate stranded Dutch nationals 🇳🇱 Eerste vlucht #klm naar 🇦🇺 sinds 2001. 2 april: 20.50u PH-BQK #KL827 naar SYD 🇦🇺 tussenstop KUL 🇲🇾 ✈️
#avgeek #aviation #planespotting #coronavirus #coronavirusNederland #COVID19 Via @FlyingDutchBlog https://t.co/yEkhFFDYhm reageer retweet
Dat is niet waar. Israël heeft weken eerder te kampen gekregen met besmettingen in het land en toch viel daar voor het weekend pas de eerste dode.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:42 schreef Vallon het volgende:
...
Israël bron kan ik hierin niet plaatsen, ze doen het net zo goed of slecht als hun omgeving en kampen met veel intern verzet.
...
Vanwege onvolledige data zal je altijd blijven zien dat het de afgelopen dagen lijkt af te vlakken. Ondertussen worden elke dag de aantallen van de vorige dagen ook gecorrigeerd. Dat maakt het vooralsnog moeilijk om te zien of het daadwerkelijk afvlakt.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:43 schreef kilon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze zijn wel altijd woedend in de zin van dat conflict op tv hun verdienmodel is. Je moet je nieuws eigenlijk ook niet van willekeurig welke 24/7 nieuwskanaal halen.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze altijd op woedend, alle beslissingen van Trump zijn niet goed.
Ik vind ze niet meer objectief meer i.i.g.
Nu lijkt het aantal doden wel af te vlakken, misschien is 28 maart de piek.... Maar het dagelijkse aantal doden zal trager dalen dan het aantal nieuwe besmettingen, er gaan waarschijnlijk nog meerdere duizenden bijkomen..quote:Op woensdag 1 april 2020 14:43 schreef kilon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar 24 t/m 27 maart bij de ziekenhuisopnamen, lijkt het niet meer veel hoger te worden. De vraag blijft uiteraard hoe het zich in de afgelopen en komende dagen gaat ontwikkelen.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:54 schreef Merkie het volgende:
[..]
Vanwege onvolledige data zal je altijd blijven zien dat het de afgelopen dagen lijkt af te vlakken. Ondertussen worden elke dag de aantallen van de vorige dagen ook gecorrigeerd. Dat maakt het vooralsnog moeilijk om te zien of het daadwerkelijk afvlakt.
je zou hem bijna een leugenaar noemenquote:Op woensdag 1 april 2020 14:39 schreef Za het volgende:
Ziekenhuizen houden hun kaarten NIET tegen de borst. Werd vanochtend door de inspecteur generaal van Diemen benadrukt.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:43 schreef houdafstand het volgende:
Eigenlijk weet men dus nog steeds niet wat de maximale IC-capaciteit is in Nederland.
Die 2400 is gebaseerd op “een verdubbeling van de normale capaciteit” (2x 1150) + de 100 van Defensie/de privéklinieken.
Gommers merkte wel op dat sommige (grote?) ziekenhuizen al meer dan een verdubbeling hebben kunnen realiseren.
Ziekenhuisdirecteuren houden hun kaarten tegen de borst.
Binnenkort moet duidelijk zijn hoeveel bedden er daadwerkelijk zijn.
Thx idd leuk leesvoer... even (vast te) snel gescand en ik lees er uit dat men het "samengevat" niet kan vergelijken.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:48 schreef Za het volgende:
Dit is zeer de moeite van het lezen waard, uitgebreide vergelijking tussen Italië en Zuid Korea:
https://medium.com/@:andr(...)n-italy-c4200a15a7bf
Waarom? Is volstrekt logisch wat hij zegt. Als je mondkapjes in je beleid gaat opnemen gaan mensen denken dat je met symptomen en een mondkapje alsnog naar buiten kan. Als je verplicht stelt om een mondkapje te dragen is het nóg beter om thuisblijven verplicht te stellen. Mondkapjes zijn een rare tussenweg.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je zou hem bijna een leugenaar noemen
Hij beschouwt het op het niveau van de bevolking. Dus als beleidsvraag. Dat heeft een mogelijk ander antwoord dan op individueel niveau, paradoxaal genoeg.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je zou hem bijna een leugenaar noemen
Is het verplicht nu terug te gaan of mag je ook pas in juni terug?quote:Op woensdag 1 april 2020 14:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]Voor het eerst sinds 2001 zal er morgen een passagierstoestel van de KLM landen op Australische bodem. Het betreft hier een 777-200 die ingezet wordt voor de repatriëring van Nederlandse staatsburgers.twitter:MennoSwart twitterde op woensdag 01-04-2020 om 14:17:08G’day mate! @:KLM goes Down Under to repatriate stranded Dutch nationals 🇳🇱 Eerste vlucht #klm naar 🇦🇺 sinds 2001. 2 april: 20.50u PH-BQK #KL827 naar SYD 🇦🇺 tussenstop KUL 🇲🇾 ✈️
#avgeek #aviation #planespotting #coronavirus #coronavirusNederland #COVID19 Via @:FlyingDutchBlog https://t.co/yEkhFFDYhm reageer retweet
Mooie actie. Waar gaan die mensen in quarantaine ?quote:Op woensdag 1 april 2020 14:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]Voor het eerst sinds 2001 zal er morgen een passagierstoestel van de KLM landen op Australische bodem. Het betreft hier een 777-200 die ingezet wordt voor de repatriëring van Nederlandse staatsburgers.twitter:MennoSwart twitterde op woensdag 01-04-2020 om 14:17:08G’day mate! @:KLM goes Down Under to repatriate stranded Dutch nationals 🇳🇱 Eerste vlucht #klm naar 🇦🇺 sinds 2001. 2 april: 20.50u PH-BQK #KL827 naar SYD 🇦🇺 tussenstop KUL 🇲🇾 ✈️
#avgeek #aviation #planespotting #coronavirus #coronavirusNederland #COVID19 Via @:FlyingDutchBlog https://t.co/yEkhFFDYhm reageer retweet
Vandaag volgens Gommers.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:52 schreef Smack10 het volgende:
Dus die eerste 100 Philips beademingsapparatuur is niet direct geschikt voor de IC?
Hoe snel kunnen die omgebouwd worden dan?
Dit. En het is óók moeilijk om daar niet alsnog een voorzichtig positief gevoel aan over te houden, blijkt elke dag weer in dit topic.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:54 schreef Merkie het volgende:
Vanwege onvolledige data zal je altijd blijven zien dat het de afgelopen dagen lijkt af te vlakken. Ondertussen worden elke dag de aantallen van de vorige dagen ook gecorrigeerd. Dat maakt het vooralsnog moeilijk om te zien of het daadwerkelijk afvlakt.
Waarom? Australië is niet bepaald een hotspot.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooie actie. Waar gaan die mensen in quarantaine ?
vraag me wel af hoe de toename van geteste patienten komtquote:Op woensdag 1 april 2020 14:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ziet er goed uit.
De afvlakking zien we al dagen natuurlijk, het is nu vooral interessant om naar de individuele provincies te kijken. Ook Zuid-Holland lijkt af te vlakken. Noordelijke provincies, Flevoland en Zeeland lijken de dans voorlopig te ontspringen.
Dat lijkt me geen verplichting, de Nederlandse overheid heeft wel het advies uitgedaan om terug te keren met het oog op de pandemie en het steeds verder op slot raken van het luchtruim.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Is het verplicht nu terug te gaan of mag je ook pas in juni terug?
Heb er een nichtje zitten als au pair.
Waarom zouden ze in quarantaine moeten? Dat doe we nu toch ook niet met bijvoorbeeld vluchten vanuit hotspot NY.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooie actie. Waar gaan die mensen in quarantaine ?
Dat tegen de borst houden was een letterlijk citaat van Gommers.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:59 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Ziekenhuizen houden hun kaarten NIET tegen de borst. Werd vanochtend door de inspecteur generaal van Diemen benadrukt.
Niet helemaal waar, de gekleurde balkjes geven een vrij goede indicatie. Als het totaal van een dag (inclusief groen balkje) op het niveau zit van het blauwe balkje van de dag ervoor, is het ongeveer constant.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:54 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waar komt deze simplistische grafiek vandaan?quote:
Mijn nichtje is 4 februari gegaan als backpacker (met werkvergunning) voor 4 maanden. Omdat de hostels nu dicht zijn, heeft ze een baantje genomen als nanny.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen verplichting, de Nederlandse overheid heeft wel het advies uitgedaan om terug te keren met het oog op de pandemie en het steeds verder op slot raken van het luchtruim.
Dit gaat nu om het ophalen van gestrande burgers die niet meer terug konden vanwege cancellations. Ongetwijfeld veel backpackers en vakantiewerkers uit Zuid-Oost Azië, Australië en Nieuw-Zeeland.
https://www.bloomberg.com(...)uffers-deadliest-dayquote:Op woensdag 1 april 2020 15:13 schreef Zeroku het volgende:
Waar komt deze simplistische grafiek vandaan?
Wil je die bron aub ook in je crosspost opnemen? Dank je.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:14 schreef Za het volgende:
[..]
https://www.bloomberg.com(...)uffers-deadliest-day
`quote:Op woensdag 1 april 2020 14:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen betrouwbare Duitse bron gezien die dat bevestigd, enkel wat virologen in het buitenland die dat beweren.
Nogmaals: alle landen melden aantallen van bevestigde besmettingen, en de meeste melden ook dagelijks hoeveel ervan genezen, overleden of nog steeds ziek zijn. Nergens wordt expliciet gezegd dat de doden aan covid-19 gestorven zijn. En ik betwijfel dat Duitsland die gevallen als genezen zou tellen.
Die staat in de post erboven, maar geen probleem.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:15 schreef capricia het volgende:
Wil je die bron aub ook in je crosspost opnemen? Dank je.
Ze zou daar wel eens gelijk in kunnen hebben. Het risico is dat je er niet meer weg komt als de poep daar echt de ventilator raakt. Dat moet ze inschatten. Sterkte met je nichtje! Ken veel mensen met COPD die m knijpen nu...quote:Op woensdag 1 april 2020 15:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn nichtje is 4 februari gegaan als backpacker (met werkvergunning) voor 4 maanden. Omdat de hostels nu dicht zijn, heeft ze een baantje genomen als nanny.
Omdat ze copd heeft, denkt ze nu in Australië veiliger te zijn dan in Nederland en hoopt begin juni terug te kunnen komen.
We gaan het zien.
Ja beiden hadden ernstige aandoeningen heb ik gelezen. Sorry, geen bron. Ik denk in het nu.nl liveblog.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Poeh, iets bekend over medisch onderliggende problemen?
En dat werd vervolgens ontkent door van Diemen. Ze zei dat de 'indruk' kon ontstaan dat ziekenhuizen dat deden. En gaf als voorbeeld een ziekenhuis dat een grote oncologie afdeling had met dus relatief veel kankerpatienten op de IC en dus minder IC bedden beschikbaar had voor COVID-19 patienten dan verwacht. En dat het dus belangrijk was dat de motivatie van dat ziekenhuis duidelijker gecommuniseerd diende te worden. Maar dat dat niet inhield dat het ziekenhuis een eigen agenda voerde of de kaarten tegen de borst hield.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat tegen de borst houden was een letterlijk citaat van Gommers.
Zeker weten!quote:Op woensdag 1 april 2020 15:09 schreef Zeroku het volgende:
Inspecteur generaal blijft toch wel een hele coole titel om te dragen.
Het punt is dat het balkje van gisteren nog wekenlang verder aangevuld kan worden, dat er dus steeds weer een groen stukje bovenop komt.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Niet helemaal waar, de gekleurde balkjes geven een vrij goede indicatie. Als het totaal van een dag (inclusief groen balkje) op het niveau zit van het blauwe balkje van de dag ervoor, is het ongeveer constant.
Dat kan, maar is nu geen reden om over af te geven op het RIVM. Als heel Nederland opeens mondkapjes nodig heeft hebben we opeens 150 miljoen mondkapjes nodig (10 per persoon).quote:Op woensdag 1 april 2020 14:41 schreef Za het volgende:
[..]
Wacht maar af, zodra de containers overal binnen zijn wordt het een ander verhaal.
mooi.... ze volgen dezelfde grafische besmettingslijn als Nederland, met 6 - 7 geïnfecteerden, per 10.000 inwoners.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Israël heeft weken eerder te kampen gekregen met besmettingen in het land en toch viel daar voor het weekend pas de eerste dode.
Het "grote interne verzet: komt vooral -zoals alles daar- van de orthodoxe gelovigen, zowel joden als moslims, en een flinke scheut burgerlijke ongehoorzaamheid die daar bij het strandleven o.a. hoort. Badmeesters en dergelijke worden normaal al massaal genegeerd. Na de eerste mooie stranddag in Haifa hebben ze dus meteen de stranden dichtgegooid en patrouilleert de politie plus het leger. Hoppa, doorpakken.
Ondertussen waren de scholen al weken dicht in zijn geheel en daarvoor her en der zodra er iets riekte naar besmetting. Ondertussen werd/wordt er gewerkt aan het traceren van mobieltjes van besmette mensen, zijn er 4 drive-in testcentra naast de normale. De Mossad vliegt continu tests en apparatuur in.
Ze gaan daar uit van het ergste en passen de leefregels daarop aan. Helemaal onder controle krijg je het niet, maar de omgeving (Syrië, Egypte en Libanon) grossieren vooral in ontkenning en het arresteren van journalisten en activisten die dit proberen aan te stippen dus jouw bewering wat dat betreft klopt niet.
Ik geef op niemand af, ik vind het jammer.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:27 schreef Blik het volgende:
Dat kan, maar is nu geen reden om over af te geven op het RIVM. Als heel Nederland opeens mondkapjes nodig heeft hebben we opeens 150 miljoen mondkapjes nodig (10 per persoon).
Voor nu gewoon niet te doen, en het RIVM geeft een advies voor nu en niet voor over 3 maanden
En na de aanvulling geldt opnieuw mijn opmerkingquote:Op woensdag 1 april 2020 15:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het punt is dat het balkje van gisteren nog wekenlang verder aangevuld kan worden, dat er dus steeds weer een groen stukje bovenop komt.
in Azie is het gewoon standaard en nu in meerdere landen verplicht als je naar buiten gaatquote:Op woensdag 1 april 2020 15:00 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom? Is volstrekt logisch wat hij zegt. Als je mondkapjes in je beleid gaat opnemen gaan mensen denken dat je met symptomen en een mondkapje alsnog naar buiten kan. Als je verplicht stelt om een mondkapje te dragen is het nóg beter om thuisblijven verplicht te stellen. Mondkapjes zijn een rare tussenweg.
Als het zo moeilijk en lastig te vergelijken valt, waarom beweer je er dan iets over? En wat bedoel je precies met "het zij hen gegund"?quote:Op woensdag 1 april 2020 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
mooi.... ze volgen dezelfde grafische besmettingslijn als Nederland, met 6 - 7 geïnfecteerden, per 10.000 inwoners.
Vreemd is dan "doodsratio" in Israël een factor 25 onder die van NL zit..... waar bij de "21" doden tgv Covid19 van Israël (het zij hun gegund) op een bevolking van 9 miljoen mij wel erg extreem laag en daarmee ongeloofwaardig overkomt.
Isolatie maatregelen zelf moeten vooral zorgen voor minder besmettingen binnen de bevolking wat naijlend (3-6 weken vertraging) zal uitwerken minder overleden patiënten.
Israël: https://covid19graph.work/2019-nCov/place/Israel/
Nederland: https://covid19graph.work/2019-nCov/place/Netherlands/
Vergelijken: https://covid19graph.work(...)type=death&a=compare
kijkend naar: mortaliteit per x1000% populatie NL:IL : (0.006105%) : (0.000246%) = 25 : 1 ???
Kortom ook hier..... moeilijk en erg lastig om goed te vergelijken, laat staan conclusies uit maatregelen te trekken. Ik vermoed zelf dat de ratio in Israël veel hoger zal (moeten) uitpakken..... zo maar denkend dat veel mensen elkaar zullen blijven opzoeken en onderling een ouderen-zorg-mij cultuur zullen hebben. .
Mijn aanname is dat hoe verder een datum in het verleden ligt, hoe completer de data al is. Dus in het voorbeeld hierboven: dat er de komende tijd meer cases aan gisteren zullen worden toegevoegd dan aan eergisteren.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En na de aanvulling geldt opnieuw mijn opmerking. Waarschijnlijk worden de dagen ongeveer in dezelfde mate aangevuld namelijk. Deze aanname is meteen wel ook de onzekerheid in de interpretatie.
Tuurlijk, je moet vooral doen wat jezelf een goed gevoel geeft.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:29 schreef Za het volgende:
[..]
Ik geef op niemand af, ik vind het jammer.
Een shawl of T-shirt voor de mond fungeerd ook.
Nederland heeft een sterfteratio van 8.25%, dat betekent dat er simpelweg niet genoeg getest wordt en de cijfers dus onbetrouwbaar zijn. Zuid Korea bijvoorbeeld kwam na intensief testen op 1,67% op een gemiddelde leeftijd van 41,8.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
mooi.... ze volgen dezelfde grafische besmettingslijn als Nederland, met 6 - 7 geïnfecteerden, per 10.000 inwoners.
Vreemd is dan "doodsratio" in Israël een factor 25 onder die van NL zit..... waar bij de "21" doden tgv Covid19 van Israël (het zij hun gegund) op een bevolking van 9 miljoen mij wel erg extreem laag en daarmee ongeloofwaardig overkomt.
Isolatie maatregelen zelf moeten vooral zorgen voor minder besmettingen binnen de bevolking wat naijlend (3-6 weken vertraging) zal uitwerken minder overleden patiënten.
Israël: https://covid19graph.work/2019-nCov/place/Israel/
Nederland: https://covid19graph.work/2019-nCov/place/Netherlands/
Vergelijken: https://covid19graph.work(...)type=death&a=compare
kijkend naar: mortaliteit per x1000% populatie NL:IL : (0.006105%) : (0.000246%) = 25 : 1 ???
Kortom ook hier..... moeilijk en erg lastig om goed te vergelijken, laat staan conclusies uit maatregelen te trekken. Ik vermoed zelf dat de ratio in Israël veel hoger zal (moeten) uitpakken..... zo maar denkend dat veel mensen elkaar zullen blijven opzoeken en onderling een ouderen-zorg-mij cultuur zullen hebben. .
In India schijten ze ook nog op een veldje buiten de wijk. Dat ook maar invoeren hier?quote:Op woensdag 1 april 2020 15:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in Azie is het gewoon standaard en nu in meerdere landen verplicht als je naar buiten gaat
dat is toch geen vergelijk, man.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:46 schreef erkel het volgende:
[..]
In India schijten ze ook nog op een veldje buiten de wijk. Dat ook maar invoeren hier?
Ik probeer een punt te maken. Wat ze in het buitenland doen, moeten zij weten. Hier wordt beleid gemaakt voor Nederland.quote:
Dat is goed nieuws inderdaad!quote:
Ze geven dat advies echter met een leugen.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat kan, maar is nu geen reden om over af te geven op het RIVM. Als heel Nederland opeens mondkapjes nodig heeft hebben we opeens 150 miljoen mondkapjes nodig (10 per persoon).
Voor nu gewoon niet te doen, en het RIVM geeft een advies voor nu en niet voor over 3 maanden
Die gaan ook voor een record volgende weekquote:Op woensdag 1 april 2020 15:19 schreef RipCity het volgende:
Uk cijfers binnen: Another 563 people have died in the UK after testing positive for coronavirus - bringing the total number of deaths to 2,352.
Nee, het virus kent geen grenzen en gedraagt zich ook niet anders per land, dus de maatregelen moeten overal hetzelfde zijn.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:48 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik probeer een punt te maken. Wat ze in het buitenland doen, moeten zij weten. Hier wordt beleid gemaakt voor Nederland.
Niet zo agressiefquote:Op woensdag 1 april 2020 15:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als het zo moeilijk en lastig te vergelijken valt, waarom beweer je er dan iets over? En wat bedoel je precies met "het zij hen gegund"?Iets naars of juist andersom?
Daarmee neem je aan dat al helder is wat de aanpak zou moeten zijn. Dat is niet zo.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:52 schreef THEFXR het volgende:
dus de maatregelen moeten overal hetzelfde zijn.
In Turkmenistan toch niet?quote:Op woensdag 1 april 2020 15:48 schreef einzeinz het volgende:
In elk land ter wereld is er op zijn minst 1 besmetting![]()
![]()
![]()
Ja en ook uit andere gebieden.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:55 schreef Cara het volgende:
Wacht, vliegen er nog steeds New Yorkers Schiphol binnen?
Dat is niet de enige reden lijkt mij. Met 1,5 meter afstand is er ook minder contact tussen mensen en kan via kleding of een ander oppervlak ook het virus minder verspreid worden.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Nee, het virus kent geen grenzen en gedraagt zich ook niet anders per land, dus de maatregelen moeten overal hetzelfde zijn.
die 1.5m is ingevoerd omdat er een tekort aan kapjes is, meer niet, met kapjes hoeft je die afstand niet te houden.
De fuck? Met de restricties van Amerika zullen het vast niet veel reizigers zijn, maar de kans dat er een corona patiënt tussen zit is natuurlijk gigantisch. What gives, overheid?quote:
Ik ben toch niet agressief als ik vraag wat je precies bedoelt? En ophemelen is iets anders dan aanstippen dat ze het op sommige vlakken steviger en imho beter aanpakken.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet zo agressief. Je hebt vast de gesprekslijn niet gevolgd.
1) het zij hun gegund dat Israël zo weinig doden hoeft en blijft te betreuren.
2) @:Blaz stelde COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #515 dat andere landen het beter doen waarop ik de lijst-reply van die landen betwijfel(de)... en dan voorts op jou uitkomend dat Israël ophemelt met hun (imho cijfermatig gezien niet zo) effectieve maatregelen.
Poeh, dat is toch redelijk uniek lijkt me.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:48 schreef einzeinz het volgende:
In elk land ter wereld is er op zijn minst 1 besmetting![]()
![]()
![]()
voor mij welquote:Op woensdag 1 april 2020 15:54 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Daarmee neem je aan dat al helder is wat de aanpak zou moeten zijn. Dat is niet zo.
Uit Italië en Spanje ook een aantal vluchten per dagquote:Op woensdag 1 april 2020 15:58 schreef Cara het volgende:
[..]
De fuck? Met de restricties van Amerika zullen het vast niet veel reizigers zijn, maar de kans dat er een corona patiënt tussen zit is natuurlijk gigantisch. What gives, overheid?
Het werkt niet of zelfs averechts als je een masker verkeerd omdoet. Je waant je veilig terwijl je dat in dat geval niet bentquote:Op woensdag 1 april 2020 15:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze geven dat advies echter met een leugen.
Die dingen werken wel maar er zijn er niet genoeg. Nu snap ik wel waarom ze dat doen maar het blijft onzin dat ze niet werken.
Repatriëring?quote:Op woensdag 1 april 2020 16:02 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Uit Italië en Spanje ook een aantal vluchten per dag![]()
https://www.aankomsten-schiphol.nl/
In mijn hoofd ga ik ook uit van 1-1.5% sterfte van besmette personen (in geciviliseerde landen) die tevens gelijktijdig ook kwetsbaar zijn.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nederland heeft een sterfteratio van 8.25%, dat betekent dat er simpelweg niet genoeg getest wordt en de cijfers dus onbetrouwbaar zijn. Zuid Korea bijvoorbeeld kwam na intensief testen op 1,67% op een gemiddelde leeftijd van 41,8.
Israel heeft een relatief jongere bevolking door de hogere geboortecijfers, dus dat men zou uitkomen op lagere sterftecijfers is niet zo gek. (NL: 42.6 vs ISR: 29,9)
Op de diamond princess lag het gemiddeld sterftecijfers rond de ~1,5%, maar daar lag de gemiddelde leeftijd weer hoger.
Sterftecijfers van onder de 1%, zoals momenteel vele landen laten zien, lijken me dus wel realistisch.
Mogen dan best getest worden als ze hier landen.quote:
Ja precies, dat is eigenlijk een vergelijkbare logica. Over data verder in het verleden kan je dan ook betrouwbaardere conclusies trekken. Tot nu toe kijken die conclusies in lijn met de eerdere, voorzichtige conclusies (i.e. afvlakking).quote:Op woensdag 1 april 2020 15:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Mijn aanname is dat hoe verder een datum in het verleden ligt, hoe completer de data al is. Dus in het voorbeeld hierboven: dat er de komende tijd meer cases aan gisteren zullen worden toegevoegd dan aan eergisteren.
Helemaal eens, gewoon a la China. Allemaal langs een temperatuurscanner. Als je verhoging hebt mag je eerst 2 weken in quarantaine in een hotel op Schiphol op eigen kostenquote:Op woensdag 1 april 2020 16:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Mogen dan best getest worden als ze hier landen.
in de 24 uur vanaf gistermorgen 11.30 tot vanmorgen 11.30 zaten 48 patienten en nu op dit moment vergeleken met gistermorgen zelfs 40 patienten.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:39 schreef houdafstand het volgende:
Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1104/45=1148
https://stichting-nice.nl/
Redelijk stabiel.
Toen ik vanochtend keek, stond de teller op 1156.
Daar is toch nietsquote:Op woensdag 1 april 2020 16:10 schreef Zeroku het volgende:
Tweede Kamer die influencers inzet om jongeren thuis te laten zitten..
Spanje en Italië hebben samen meer. Amerika is goed te vergelijken met Europa als geheel. Waarbij Europa op een gegeven moment wel heeft besloten het reizen te beperken - benieuwd of en wanneer Amerika dat gaat doen.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:09 schreef DustPuppy het volgende:
Damn, VS bijna aan de 200.000.
Those people are F'ed up the A.
Gaat toch nergens over joh. Lekker geld aan een paar nonamers geven die toevallig 100.000 volgers hebben. Alsof dat enig effect gaat hebbenquote:
Nee dat is je reinste onzin en dat aanleren van een masker aan doen, kan de overheid via een 1 minuut durende instructiefilmje regelenquote:Op woensdag 1 april 2020 16:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Het werkt niet of zelfs averechts als je een masker verkeerd omdoet. Je waant je veilig terwijl je dat in dat geval niet bent
Ik vind het een prima besluit
Fijn als je meerdere kinderen hebtquote:Op woensdag 1 april 2020 14:42 schreef PoezeligDing het volgende:
Met maximaal 2 over straat vind ik geen slecht idee van Klaver. En dan ook graag voor ouders met kind.
Oh inderdaad, die had ik niet opgemerkt. Maar ja, kans is groot dat er toch minstens 1 rondloopt?quote:
Dat kan, en dat betwist ik ook niet. Maar nu is dat gewoon geen optiequote:Op woensdag 1 april 2020 16:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee dat is je reinste onzin en dat aanleren van een masker aan doen, kan de overheid via een 1 minuut durende instructiefilmje regelen
Of de hele wereld is gek behalve NL maar onderzoeken van 10 jaar geleden gaven al aan dat maskers enorm helpen zelfs de chirurgische.
Who cares? Het zit hier toch al.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:02 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Uit Italië en Spanje ook een aantal vluchten per dag![]()
https://www.aankomsten-schiphol.nl/
Dat vraag ik me af ja. Repatriëringsvluchten van KLM zijn afgelopen weken vnl uit Zuid Amerika en Azië geweest. Binnen Europa ging repatriëring met bus, ook uit Italië.quote:
Dan zeg dat je niet genoeg maskers hebt maar dat gaat regelen.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat kan, en dat betwist ik ook niet. Maar nu is dat gewoon geen optie
Nee daar bestaat het virus niet.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:14 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Oh inderdaad, die had ik niet opgemerkt. Maar ja, kans is groot dat er toch minstens 1 rondloopt?
Zuid Amerika vaak wel via Atlanta.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:15 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af ja. Repatriëringsvluchten van KLM zijn afgelopen weken vnl uit Zuid Amerika en Azië geweest. Binnen Europa ging repatriëring met bus, ook uit Italië.
Dus krijg sterk de indruk dat dit gewoon regulieren vluchten zijn...
Het punt is dat de ene deskundige zegt dat ze wel helpen en de andere niet. Het ene onderzoek zegt nuttig en het andere onderzoek niet. Zo werkt de wetenschap trouwens. Net als het ene onderzoek zegt dat roomboter gezonder is dan margarine en het andere onderzoek dat weer ontkent.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee dat is je reinste onzin en dat aanleren van een masker aan doen, kan de overheid via een 1 minuut durende instructiefilmje regelen
Of de hele wereld is gek behalve NL maar onderzoeken van 10 jaar geleden gaven al aan dat maskers enorm helpen zelfs de chirurgische.
Daar is het verboden om over corona te praten dus als het er wel is zal niemand het meldenquote:
Best wel, alleen mogen ze dat niet zeggen want dan worden ze de cel ingegooidquote:Op woensdag 1 april 2020 16:14 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Oh inderdaad, die had ik niet opgemerkt. Maar ja, kans is groot dat er toch minstens 1 rondloopt?
quote:Op woensdag 1 april 2020 14:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
afbeelding ]
Ik prijs de dag dat de kinderen het cool vinden om op hun kamer te blijven en dan niet om verslaafd te gamen.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:13 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Gaat toch nergens over joh. Lekker geld aan een paar nonamers geven die toevallig 100.000 volgers hebben. Alsof dat enig effect gaat hebben.
Je hebt je punt volgens mij gemaakt. RIVM/WHO says NOquote:Op woensdag 1 april 2020 16:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan zeg dat je niet genoeg maskers hebt maar dat gaat regelen.
Dat filmpje kunnen ze desnoods verspreiden via een NL alert en elk uur inbreken op alle zenders.
Ja en dat is dus onzin.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt je punt volgens mij gemaakt. RIVM/WHO says NO
Tsja. Dit was wel te verwachten. Orban is echt op koers om de tweede dictatuur van Europa te worden.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De eerste voorgestelde wetswijzigingen in Hongarije na het ingaan van de noodsituatie en het opschorten van de democratie:
• Opheffing van de besluitvormingsrechten van burgemeesters
• Verwijdering van arbeidsrechtbanken en rechtbanken voor openbaar bestuur
• Verwijdering van de mogelijkheid om iemands geslacht te veranderen
• Verwijdering van de mogelijkheid van de gemeenteraad van Boedapest om de bouwprojecten van het stadspark stop te zetten
• Politie apparaat heeft zonder gerechtelijk bevel toegang tot belastinggegevens
En dat alles in de strijd tegen Corona
Engelse bronnen moeten nog volgen, dit is op basis van meerdere Hongaarse news outlets vertaald voor Reddit.
Wat een verrassing.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De eerste voorgestelde wetswijzigingen in Hongarije na het ingaan van de noodsituatie en het opschorten van de democratie:
[*] Verwijdering van de mogelijkheid om iemands geslacht te veranderen
• Verwijdering van de mogelijkheid van de gemeenteraad van Boedapest om de bouwprojecten van het stadspark stop te zetten
• Politie apparaat heeft zonder gerechtelijk bevel toegang tot belastinggegevens
Engelse bronnen moeten nog volgen, dit is op basis van meerdere Hongaarse news outlets vertaald voor Reddit.
Allemaal immuunquote:
Ja hè, want het is algemeen bekend dat geslachtsverandering een kweekvijver is voor Corona.quote:
https://www.stichting-nice.nl/quote:Op woensdag 1 april 2020 16:23 schreef Kyran het volgende:
Update met laatste cijfers.
[ afbeelding ]
Positief: Patiënten die opgenomen (geweest) zijn lijkt nu toch goed af te vlakken. Nu zelfs onder de 10%, hopelijk houdt dit aan.
Negatief: Nog steeds 447 nieuwe patiënten opgenomen. Dat houdt dus ook in dat er weer ongeveer 150 nieuwe IC-patiënten gaan komen.
Deze cijfers die steeds veranderen... gebruik je die ook?quote:Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1106/45=1151
Gaan we net als in 1956 gewoon weer Hongaarse vluchtelingen opnemenquote:Op woensdag 1 april 2020 16:23 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Tsja. Dit was wel te verwachten. Orban is echt op koers om de tweede dictatuur van Europa te worden.
Hongaarse dametjes zijn best lekker en geil. De mannen mogen daar blijven, heb je werkelijk niets aan!quote:Op woensdag 1 april 2020 16:26 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Gaan we net als in 1956 gewoon weer Hongaarse vluchtelingen opnemen
Ja, die 1151 staat ook onderin bij het aantal bezette bedden. Die rode cijfers veranderen constant, dus zijn niet betrouwbaar/accuraat. Die worden de komende dagen nog bijgewerkt en zijn dan wel betrouwbaar.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:25 schreef ondeugend het volgende:
[..]
[..]
Deze cijfers die steeds veranderen... gebruik je die ook?
Zo nee denk je dat die niet accuraat zijn?
Zullen vast meer dan genoeg mensen daar weg willen ja. Ook echt te kansloos voor woorden dat de huidige crisis wordt gebruikt om meer macht op te eisenquote:Op woensdag 1 april 2020 16:26 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Ik vraag dit omdat ik die cijfers al een paar dagen om dezelfde tijd opschrijf.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, die 1151 staat ook onderin bij het aantal bezette bedden. Die rode cijfers veranderen constant, dus zijn niet betrouwbaar/accuraat. Die worden de komende dagen nog bijgewerkt en zijn dan wel betrouwbaar.
IC beeld voor afgelopen dagen is meestal duidelijker in de avond.
Heel belangrijk in de strijd tegen Corona. Moeten we hier ook doen!quote:Op woensdag 1 april 2020 16:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Kijk, en dat brengt ook weer geld in de kas.quote:359.000 boetes in Frankrijk
De Franse regering verbiedt de bevolking op vakantie te gaan. Komend weekend start in een deel van het land, waaronder Parijs, de voorjaarsvakantie.
"Laat me duidelijk zijn: je gaat niet op vakantie zolang de quarantainemaatregelen gelden", zei minister van Binnenlandse Zaken Castaner. Fransen mogen alleen de deur uit voor werk, zorg of boodschappen. "Als de regels worden overtreden, straffen we", zei Castaner.
Vanaf komend weekend wordt daarom extra gecontroleerd op snelwegen, maar ook op treinstations en vliegvelden. Tot nu toe zijn al 359.000 boetes uitgedeeld aan Fransen die zonder goede reden de straat opgingen.
Is dat altijd 30% ja? Ik dacht dat dat hooguit 20% wasquote:Op woensdag 1 april 2020 16:23 schreef Kyran het volgende:
Update met laatste cijfers.
[ afbeelding ]
Positief: Patiënten die opgenomen (geweest) zijn lijkt nu toch goed af te vlakken. Nu zelfs onder de 10%, hopelijk houdt dit aan.
Negatief: Nog steeds 447 nieuwe patiënten opgenomen. Dat houdt dus ook in dat er weer ongeveer 150 nieuwe IC-patiënten gaan komen.
In principe wel, maar ik heb geen idee of ze in ziekenhuizen dagelijks op een soortgelijke manier registreren (dus qua tijd etc.).quote:Op woensdag 1 april 2020 16:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik vraag dit omdat ik die cijfers al een paar dagen om dezelfde tijd opschrijf.
Voor nu zou dat betekenen dat er 'maar' 40 bedden meer gevuld zijn dan 28 uur geleden.
En dat zou voor het capaciteitsprobleem dus goed nieuws zijn toch?
Helemaal mee eens hoor maar vraag me wel af wat de EU daar aan gaat doen.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zullen vast meer dan genoeg mensen daar weg willen ja. Ook echt te kansloos voor woorden dat de huidige crisis wordt gebruikt om meer macht op te eisen.
Nee ik ook niet maar aangezien die cijfers bewegen neem ik aan dat het bijgehouden wordt en redelijk accuraat zijn.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
In principe wel, maar ik heb geen idee of ze in ziekenhuizen dagelijks op een soortgelijke manier registreren (dus qua tijd etc.).
Tja het is wel zo ongeveer de eerste stap in Dictatorship 101; Grijp angst en een crisis aan om op democratische wijze alleenheerschappij op te eisen.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zullen vast meer dan genoeg mensen daar weg willen ja. Ook echt te kansloos voor woorden dat de huidige crisis wordt gebruikt om meer macht op te eisen.
Niet veel waarschijnlijk. De hele discussie rondom de Poolse rechters is ook weer gedoofd als een nachtkaars..quote:Op woensdag 1 april 2020 16:32 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Helemaal mee eens hoor maar vraag me wel af wat de EU daar aan gaat doen.
Hoor sowieso bar weinig uit Brussel de laatste weken, zitten allemaal hun neus te snuiten
Als je meest linker lijstje vergelijkt met meest rechter lijstje zie je dat het de afgelopen dagen rond 1/3 zit. Eerder was het zelfs nog hoger.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Is dat altijd 30% ja? Ik dacht dat dat hooguit 20% was
iets met reisbeperkingenquote:Op woensdag 1 april 2020 16:26 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Als er nog steeds vliegtuigen uit Italië en Spanje op Schiphol landen mogen er ook best bussen uit Hongarije deze kant op van mijquote:
Malawi ook nu? En alle eilanden in de Caribbean (St Vincent kwam er laat bij).quote:Op woensdag 1 april 2020 16:14 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Klinkt niet goed.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
https://thehill.com/homen(...)-china-amid-lockdownquote:Divorces skyrocket in China amid lockdown
Divorce rates have made a sharp increase in China as mandatory lockdowns have been put in place aimed at curbing the spread of the coronavirus.
There has also been an increase in domestic violence reports.
Chinese cities such as Xian and Dazhou recorded record-high numbers of divorce filings at the beginning of March, creating backlogs in government offices, according to a report from Bloomberg.
Clerks at marriage registration centers said they processed a record number of divorces in a single day and did not even have time to drink water.
Since February 10, a total of 311 marriages have been registered in the city of Miluo. However, the number of divorce registrations has also reached 206, with a maximum of 18 divorce procedures per day, according to a report out of Miluo.
When asked about why so many divorces were being filed, the city registration center's director, Yi Xiaoyan, said:
"Trivial matters in life led to the escalation of conflicts, and poor communication has caused everyone to be disappointed in marriage and make the decision to divorce."
A divorce lawyer in Shanghai, Steve Li at Gentle & Trust Law Firm, said his total cases increased by 25 percent since the lockdown started to ease in the middle of March.
Li added that the primary reason people filed for divorces through his firm is that, "people have time to have love affairs when they're not at home," citing the amount of time couples were forced to stay at home together when they would generally be out.
...
Zal in Nederland ook niet lang duren voor we die piek zien.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://thehill.com/homen(...)-china-amid-lockdown
Rot op met je corona. Dit heet misbruik.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
WHO says noquote:Op woensdag 1 april 2020 16:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja en dat is dus onzin.
WHO says yes btw.
Overigens zijn de nieuwe richtlijnen voor zorgverleners dat als je korter dan 5 minuten in de buurt bent van een covid patient (in een verpleeghuis) je geen PPE nodig hebt.
Je kunt toch aan je water aan voelen dat dat onzin is en puur ingegeven is door het gebrek aan PPE.
Iedereen is een gevangene zo.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Kijk, en dat brengt ook weer geld in de kas.
Over twee maanden kun je pas wat fatsoenlijk zeggen.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Zouden we nou echt over pak 'm beet twee weken kunnen zeggen: het is onder controle? Hoop het zo!
Want op vakantie gaan is een mensenrecht of bedoel je dat niet?quote:Op woensdag 1 april 2020 16:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedereen is een gevangene zo.
Noodsituatie of niet, vraag me af of dit wel mensenrechtelijk kan zo. Vooral ook de toon zegt veel.
https://www.theguardian.c(...)n-coronavirus-deathsquote:The latest figures reveal that only 500 tests a day are being carried out on doctors, nurses, paramedics and other medical staff.
Labour’s Richard Burgon tweeted: “Two weeks ago today Boris Johnson said at PMQs that coronavirus testing levels would increase to 25,000 per day. Two weeks on and the UK is averaging 7,500 tests per day. Enough time has been wasted. This needs sorting. Lives depend on it.”
Downing Street said the coronavirus testing capacity stood at 12,750 a day – but only 8,630 tests were carried out on Monday.
Dit heet een coupquote:Op woensdag 1 april 2020 16:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rot op met je corona. Dit heet misbruik.
Voorkomen doe je toch door de grenzen dicht te timmeren? Zowel Duitsland als Nederland zit niet te wachten op meer besmettingen. Snap persoonlijk niet dat daar nog een overleg over moet zijn.quote:Ook kabinet maakt zich zorgen over paasweekend
Het kabinet deelt de zorgen in de Tweede Kamer over buitenlandse toeristen die tijdens het paasweekend naar Nederland willen komen. Vooral Duitsers hebben de gewoonte om in dat weekend ons land te bezoeken. Premier Rutte zei in de Tweede Kamer dat hij morgen, na een nieuw crisisoverleg in het kabinet, wil aangeven hoe hij wil voorkomen dat buitenlandse toeristen hier naartoe komen.
quote:In het fonds moeten echte miljarden komen. „Geen lening, maar een gift.”, zei Rutte. Nederland wil daar gul aan bijdragen, al noemde Rutte geen bedrag. Het fonds is bedoeld voor de gezondheidscrisis het hoofd te bieden, om medische materieel aan te schaffen.
Tja, waarom blijft Nederland maar geld uitgeven?quote:Op woensdag 1 april 2020 16:43 schreef TyVole het volgende:
Allemaal prima, ik werk wel lekker door tot mijn zeventigste. En daarna, wanneer ik hulpbehoevend word, neem ik genoegen met droog brood en één keer douchen in de week.
Ook over UK:quote:Op woensdag 1 april 2020 17:05 schreef houdafstand het volgende:
Het Verenigd Koninkrijk zou veel testen, maar kennelijk worden er maar weinig zorgmedewerkers getest:
[..]
https://www.theguardian.c(...)n-coronavirus-deaths
Als je het zo bekijkt...
Zo slecht doet Nederland het dus niet. Het VK heeft 4x zoveel inwoners.
Gemeenten hebben het recht om voorzieningen te sluiten.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:12 schreef Apotheose het volgende:
zijn de grenzen niet gewoon dicht?? Liveblog NOS:
[..]
Voorkomen doe je toch door de grenzen dicht te timmeren? Zowel Duitsland als Nederland zit niet te wachten op meer besmettingen. Snap persoonlijk niet dat daar nog een overleg over moet zijn.
Dan moet Rutte even bellen met z'n vriendin Merkel en zeggen dat ze haar burgers aan het verstand moet peuteren dat op vakantie gaan nu even niet mogelijk is.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:12 schreef Apotheose het volgende:
zijn de grenzen niet gewoon dicht?? Liveblog NOS:
[..]
Voorkomen doe je toch door de grenzen dicht te timmeren? Zowel Duitsland als Nederland zit niet te wachten op meer besmettingen. Snap persoonlijk niet dat daar nog een overleg over moet zijn.
Beter een gift die je in eigen hand hebt dan een donatie die voor je bepaald wordt.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:15 schreef Bocaj het volgende:
Rutte: EU-fonds voor coronacrisis.
[..]
[..]
Tja, waarom blijft Nederland maar geld uitgeven?
Wat heb je op een camping te zoeken dan als de toilet- en wasgelegenheden gesloten zijn?quote:Op woensdag 1 april 2020 17:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gemeenten hebben het recht om voorzieningen te sluiten.
Ik vind het wel heel wat slimmer dan je grenzen te sluiten. Hiermee kleinschalig het kunnen openhouden, ook voor die 3-hoog achter wonende gezien met caravan naar Bakkum te luchten.
Het doel moet niet zijn rücksichtslos dicht...... het doel is niet meer personen dan.
Iemand die dat nu nog snapt, merkt dat dan vanzelf.
Negatief gezien is een achterliggende strategische gedachte mogelijk ook dat je daarmee ondernemers, laat "ondernemen" die voorts dan niet aanmerking komen van hun risico (op dat ondernemen). Campings blijft open mits je de voorwaarden van de regels volgt.
ik vind de aanpak best aangenaam qua hoe de maatregelen bedoeld zijn. Al zal dat niet appelleren aan een Right-Wing gedachte die vooral de harde hand (zonder functionele reden) van totale zekerheid willen zien.
ze willen een dictator hebbenquote:Op woensdag 1 april 2020 16:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rot op met je corona. Dit heet misbruik.
Bouwprojecten, rechtsgang en belastinggegevens hebben niets met gezondheid te maken.
Als ik het maar niet in m'n longen voel. We zullen misschien een versnelling lager moeten de komende jaren ja.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:17 schreef Newone82 het volgende:
Dat Corona fondspakket wat Rutte wil, we gaan dit allemaal zo keihard voelen in onze beurs de komende jaren.
Want jij leeft op kort door de bocht aannames?quote:Op woensdag 1 april 2020 17:03 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Want op vakantie gaan is een mensenrecht of bedoel je dat niet?
De Franse overheid legt haar burgers restricties op om COVID-19 beheersbaar te houden.
Als dat betekent een paar maandjes niet met vakantie is dat toch niet zo erg?
Vergelijk dat eens met wat er momenteel in Hongarije aan de hand is, daar schenden ze pas mensenrechten!
Neem ook even mee dat frankrijk al 5 jaar onafgebroken in de noodtoestand leeft en dat er een hele hoop onvrede is in frankrijk over het regeringsbeleid van de laatste jaren.quote:Fransen mogen alleen de deur uit voor werk, zorg of boodschappen. "Als de regels worden overtreden, straffen we", zei Castaner.
misbruik wat in een coup overgaat ja.quote:
Sowieso is iets als begraafplaatsen eerlijk gezegd niet bepaald een onderwerp waar de politiek zich nu mee bezig moet houden.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:27 schreef Gia het volgende:
Die vraag uit moslimhoek om begraafplaatsen voor eeuwige grafrust, is ook best overbodig.
Die bestaan namelijk al in Nederland. De natuurgraven.
Vrij van grafrechten en worden nooit geruimd.
Hier kunnen zij toch ook gebruik van maken.
Akkoord, kost wat, maar dan heb je ook wat.
Nee, over twee maanden ook nietquote:Op woensdag 1 april 2020 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Zouden we nou echt over pak 'm beet twee weken kunnen zeggen: het is onder controle? Hoop het zo!
JAquote:Op woensdag 1 april 2020 17:19 schreef KP het volgende:
Serieuze vraag. Als de R een negatieve waarde krijgt, is dat dan het moment dat er zombies gaan opstaan?
Dan gaat hij dat ook voelen. Aan zijn eigen reet die niet meer kan zitten in het torentje.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:17 schreef Newone82 het volgende:
Dat Corona fondspakket wat Rutte wil, we gaan dit allemaal zo keihard voelen in onze beurs de komende jaren.
ja true, maar je ziet zelf dat mensen niet altijd even goed gehoorzamen. Grenzen potdicht en je bent er ook. Of gaan ze andere mogelijkheden zoeken dan? Ze hebben natuurlijk wel ervaring met grenzen overgaan terwijl t niet mag (muur...)quote:Op woensdag 1 april 2020 17:20 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Dan moet Rutte even bellen met z'n vriendin Merkel en zeggen dat ze haar burgers aan het verstand moet peuteren dat op vakantie gaan nu even niet mogelijk is.
Net zoals Macron dat de Fransen te verstaan heeft gegeven.
Ik snap sowieso niet dat mensen dat zelf niet kunnen bedenken trouwens
ik dacht al kan toch niet zo zijn dat wij als Nederland weer dezelfde fout makenquote:Op woensdag 1 april 2020 17:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mondkapjes en temperatuurmeting voor passagiers KLM-vluchten New York
NOS.nl
Hehe eindelijk
ws een dikbetaalde influencerquote:Op woensdag 1 april 2020 17:34 schreef VersKers het volgende:
Lekkere taalvaardigheid daar bij de NOS
Premier Rutte wil dat er een Europees
steunfonds wordt opgericht voor landen
die veel medische kosten maken door de
coronacrisis,zoals Italië en Spanje.In
de Tweede Kamer zei hij dat Nederland
daar "substantieel" aan wil bijdragen.
Italië en Spanje verwijten Nederland
een gebrek aan solidariteit.Rutte zei
dat hij en minister Hoekstra eerder
"niet de goede toon hadden getroffen".
In het debat dringt de Kamer er bij het
kabinet op aan om nog meer capaciteit
op de intensive cares te creëren.Ook
vragen Kamerleden zich af waarom er op
Schiphol nog steeds vluchten landen uit
coronabrandhaarden als New York.
Een vlucht landt nieteen vliegtuig landt
Ik stelde je een vraag en deed geen aanname maar geeft niet.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Want jij leeft op kort door de bocht aannames?
Ga op een andere manier de discussie aan als je vragen hebt.
[..]
Neem ook even mee dat frankrijk al 5 jaar onafgebroken in de noodtoestand leeft en dat er een hele hoop onvrede is in frankrijk over het regeringsbeleid van de laatste jaren.
Afkondigen dat dit voor de beheersbaarheid is van corona, kan ik best inkomen als je in brandhaarden leeft van uitbraken. Mensen alleen uit hun huizen laten komen voor werk, zorg of boodschappen is alleen het strikt noodzakelijke. Als je ook nog eens met de toon gaat uitspreken zoals macron dat had gedaan tijdens de toespraak en hier castaner nu ook weer, lijkt het gewoon op iets heel anders.
Het is de toon die de muziek maakt.
Mensen gaan in de zomer echt niet hele dagen binnenzittenquote:
Brabanders kunnen toch ook nog vrij door Nederland reizen?quote:Op woensdag 1 april 2020 17:34 schreef VersKers het volgende:
Ook
vragen Kamerleden zich af waarom er op
Schiphol nog steeds vluchten landen uit
coronabrandhaarden als New York.
De diepere achtergrond is imho vooral een strategische keuze.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:33 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja true, maar je ziet zelf dat mensen niet altijd even goed gehoorzamen. Grenzen potdicht en je bent er ook. Of gaan ze andere mogelijkheden zoeken dan? Ze hebben natuurlijk wel ervaring met grenzen overgaan terwijl t niet mag (muur...)
je ka ook op balkon of in de tuin zitten.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:38 schreef RipCity het volgende:
[..]
Mensen gaan in de zomer echt niet hele dagen binnenzitten
quote:Vijf pagina's met rouwadvertenties in lokale krant Sint-Oedenrode: 'Het is echt veel'
Voor de lokale krant 'Mooi Rooi' is het in deze tijden alle zeilen bijzetten. De redactie in Sint-Oedenrode bevindt zich in het epicentrum van de corona-uitbraak in Brabant. De afgelopen week overleden in het dorp zo'n twintig mensen, veelal slachtoffers van corona. De krant zag zich genoodzaakt om een dikkere editie uit te brengen om het aantal rouwadvertenties een plekje te kunnen geven.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)denrode-lokale-krant
Tja heb je gelijk in. Inspelen op gezond verstand van mensen en hopen dat er er genoeg zijn die dat hebben... Hoewel ik vrees van niet. We leven in een bijzonder interessante tijd !quote:Op woensdag 1 april 2020 17:33 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja true, maar je ziet zelf dat mensen niet altijd even goed gehoorzamen. Grenzen potdicht en je bent er ook. Of gaan ze andere mogelijkheden zoeken dan? Ze hebben natuurlijk wel ervaring met grenzen overgaan terwijl t niet mag (muur...)
Dit gaat over vrijheid van geloof en geloofszaken. Die komen door de gesloten grenzen in het geding.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sowieso is iets als begraafplaatsen eerlijk gezegd niet bepaald een onderwerp waar de politiek zich nu mee bezig moet houden.
Gelukkig heb ik een achtertuinquote:Op woensdag 1 april 2020 17:38 schreef RipCity het volgende:
[..]
Mensen gaan in de zomer echt niet hele dagen binnenzitten
Volgens mij is het debat pas om 14:00 uur begonnen!quote:Op woensdag 1 april 2020 17:30 schreef Vallon het volgende:
Dat zag je ook al vanmorgen toen de kernvragen moesten worden gesteld over de capaciteiten....... vragen waar maar geen goed antwoorden op komen.
in de bak "lekker belangrijk"quote:Op woensdag 1 april 2020 17:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit gaat over vrijheid van geloof en geloofszaken. Die komen door de gesloten grenzen in het geding.
Normaal worden zij in het 'thuisland' begraven, waar graven nooit geruimd worden. Hier gebeurt dat op gewone begraafplaatsen wel.
Natuurlijk doen ze dit soort dingen niet opzettelijk, maar dit soort fouten en onvolledige informatie zorgt wel voor verwarring, zowel bij de burgers als bij de kamer en vooral dat laatste is niet wenselijk.quote:ROOD. Een herstelde patiënt is vanaf de IC naar huis ontslagen (dit komt nauwelijks voor) of is na het IC verblijf nog enige tijd op de verpleegafdeling behandeld en heeft daarna het ziekenhuis levend verlaten.
Let op: Het betreft hier patienten die levend het ziekenhuis hebben verlaten, niet de patienten die van de IC zijn ontslagen en nog op de verpleegafdeling liggen.
Technische briefingquote:Op woensdag 1 april 2020 17:44 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Volgens mij is het debat pas om 14:00 uur begonnen!
Dit is de werkelijkheid en die stemt bijzonder triest.quote:
ja zoveel verstand heb ik er niet van, maar misschien dan dicht met controle. Nu kun je gewoon doorkarren toch? Er zullen altijd mensen zijn die er door moeten, zoals vitale beroepen etc. Maar jan en allemaal lekker binnen laten en we zitten straks weer met shitload aan besmettingen. Zo blijven we doorgaan...quote:Op woensdag 1 april 2020 17:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
De diepere achtergrond is imho vooral een strategische keuze.
Met dichtgooien grenzen kun je als ondernemer de overheid aansprakelijk stellen voor/van gederfde inkomsten. Net zoals de campings open mogen blijven... tja dat bezoekers zich daar niet kunnen laven en wassen, is een compleet ander (gezondheids) hoofdstuk.
Ik denk dat we die hele discussie daarmee -en in die paarse krokodil kunnen vangen.
Grenzen sluiten geeft geen meerwaarde, ook omdat je die dan schrijnend zal moeten handhaven.
Zelf kan ik mij erg goed in vinden in de maatregelen: 2021 is sws een verloren jaar voor veel (maar zeker niet alle) ondernemers.
Laat ik het anders formuleren, de vragen over welke cijfers het NVIC/RIVM het nu precies heeft kwamen in de Kamercommissie vergadering niet goed uit de verf.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:44 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Volgens mij is het debat pas om 14:00 uur begonnen!
Lijkt mij goed nieuws! Hopelijk redden we het met 1900 bedden voor coronapatiënten.twitter:LarsNos twitterde op woensdag 01-04-2020 om 17:20:37Volgens @hugodejonge liggen er op dit moment 1191 patiënten op de IC. "Dat is veel maar minder dan waar we eerder rekening mee hielden." reageer retweet
Ah die fiets, stay calm and easy.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:48 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja zoveel verstand heb ik er niet van, maar misschien dan dicht met controle. Nu kun je gewoon doorkarren toch? Er zullen altijd mensen zijn die er door moeten, zoals vitale beroepen etc. Maar jan en allemaal lekker binnen laten en we zitten straks weer met shitload aan besmettingen. Zo blijven we doorgaan...
ja sorry, zit me nogal hoog en daarom niet fijne dag vandaag.
Andere landen ook hoor.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:51 schreef Bocaj het volgende:
Wij in Nederland worden gegijzeld door het aantal ic bedden...
En in een hoop landen ga je zelfs buiten coronatijd gewoon dood omdat er te weinig ic bedden zijn.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:51 schreef Bocaj het volgende:
Wij in Nederland worden gegijzeld door het aantal ic bedden...
Snap ik dus ook niet en dan is er ook nog een user die het over mensenrechten heeft als het over op vakantie gaan gaat! Volkomen van de pot gerukt. Blijf gewoon een paar maanden thuis en zoek/vindt je vermaak thuis!quote:Op woensdag 1 april 2020 17:53 schreef Gia het volgende:
Ik snap sowieso de mensen niet die nu gewoon van plan zijn om toch op vakantie te gaan, of het nou Duitsers, Fransen of zelfdenkende Nederlanders zijn.
En dan straks het park of de camping aanklagen als je besmet blijkt te zijn, zeker!
Blijf gewoon thuis. Vermaak je in je eigen tuin, of voor je huis, voor mijn part, maar niet op vakantie.
Dit.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En in een hoop landen ga je zelfs buiten coronatijd gewoon dood omdat er te weinig ic bedden zijn.
Als Nederlander heb je het bijzonder goed wat dat betreft.
Ben benieuwd hoeveel het had uitgemaakt eerlijk gezegd. Aan de ene kant kan je stellen dat de piek was weggeweest en dat men eventueel een lager aantal doden per dag zou hebben.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit.
Ik heb veel kritiek, maar de zorg hier is gewoon prima en juist omdat het zo goed is hebben wij hier relatief weinig IC-bedden.
Maar ook juist omdat wij relatief weinig IC-bedden hebben had men eerder op de rem moeten trappen. Er is een groot risico genomen door het eerst aan te kijken en dat is ons nu keihard in de kont aan het bijten.
Het kabinet wil zoveel mogelijk leunen om "gezond verstand". Ik hoop dat dit ook daadwerkelijk gaat lukken, maar ben er een beetje bang voor. Als je zo verdomde krap zit qua IC capaciteit moet je dit soort dingen niet zo vrijblijvend houden.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:01 schreef houdafstand het volgende:
Advies OMT: De basale boodschap moet zijn dat Nederlanders thuis blijven, dus ook niet in eigen land op vakantie gaan tijdens de paasvakantie en de meivakantie. Het OMT is tevens van mening dat dit ook geldt voor buitenlandse toeristen en dat toeristenstromen en verplaatsingen van groepen mensen ongewenst zijn.
https://www.rijksoverheid(...)62e+OMT+COVID-19.pdf
Wel opvallend dat het kabinet nog niets met dat advies heeft gedaan.
Misschien morgen toch vakantieparken sluiten voor Duitsers?
Kabinet heeft zeer duidelijk gesteld dat je nog niks moet gaan plannen voor/in de meivakantie. Als Duitsers dat risico nemen dan moeten ze ook niet huilen als ze hun geld niet terug krijgen.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:01 schreef houdafstand het volgende:
Advies OMT: De basale boodschap moet zijn dat Nederlanders thuis blijven, dus ook niet in eigen land op vakantie gaan tijdens de paasvakantie en de meivakantie. Het OMT is tevens van mening dat dit ook geldt voor buitenlandse toeristen en dat toeristenstromen en verplaatsingen van groepen mensen ongewenst zijn.
https://www.rijksoverheid(...)62e+OMT+COVID-19.pdf
Wel opvallend dat het kabinet nog niets met dat advies heeft gedaan.
Misschien morgen toch vakantieparken sluiten voor Duitsers?
Piek zou naar alle waarschijnlijkheid wel lager zijn geweest als er al begin maart goed was ingegrepen. Die eerste twee weken van maart hebben voor de meeste verspreiding gezorgd.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:03 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel het had uitgemaakt eerlijk gezegd. Aan de ene kant kan je stellen dat de piek was weggeweest en dat men eventueel een lager aantal doden per dag zou hebben.
Aan de andere kant is dit kennelijk de instroom en mortaliteit bij de huidige sancties. En mag toch aannemen dat er weinig lockdown-schreeuwers over zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |