Volgens mij bedoelen ze dat inderdaad (in het meest waarschijnlijke scenario), en is het dus afhankelijk van eventueel verder opschalen boven de 2400 IC-bedden (COVID-19 + reguliere patiënten samen) en de uitwijkmogelijkheden in Duitsland hoe die periode tot 1 juni eruit gaat zien.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik ook, maar het is mij niet duidelijk of het RIVM nu daadwerkelijk bedoelt dat we vanaf half april tot begin juni boven de 1900 Corona-bedden (2400 IC-bedden) zitten. Maar wellicht kijk ik de briefing nog even terug.
Nee de cijfers waar ik naar kijk zijn een indicatie...... Maar of ze betrouwbaar zijn ???quote:Op woensdag 1 april 2020 14:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En als het straks blijkt overeen te komen? Ga je dan aan jezelf twijfelen?
Henk Krol gaf ook aan het bijzonder prettig te vinden hoeveel informatie er hier openbaar gemaakt wordt. Dat is echt niet altijd zo.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:03 schreef Toefjes het volgende:
Dan is de berichtgeving hier toch een stuk prettiger.
Kijk uit met je proestquote:
Flatten the curvequote:
Het zou misschien wel helpen om (een deel van) die minderheid die zich nog steeds niet aan de maatregelen houdt over de streep te trekken.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Kijk uit met je proest
Maar je zit er hier toch niet op te wachten dat er gehamerd blijft worden over dat er hier misschien 50.000 mensen dood zullen gaan (ik verzin maar een getal). En dat we allemaal straks iemand kennen die dood gaat. Dood gaat. Dood gaat.
Het is kiezen tussen kwaden, denk ik. Uiteraard gaan mensen met de cijfers aan de haal en er hun eigen non-expert conclusies uit trekken. Heb dit toch een stuk liever dan het niet delen van cijfers. (Dan zou je ook non-experts hebben die allerlei conclusies trekken, maar valt het onmogelijk te ontkrachten.)quote:Op woensdag 1 april 2020 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Henk Krol gaf ook aan het bijzonder prettig te vinden hoeveel informatie er hier openbaar gemaakt wordt. Dat is echt niet altijd zo.
En ik snap inmiddels ook wel waarom. Allerlei mensen gaan met je cijfers aan de haal zonder de precieze achtergrond te kennen. Daarbij kijk ik evengoed naar mezelf overigens.
Ja, dat is dan ook wel weer zo. Bangmakerij kan ook een doeltreffende tactiek zijn.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:08 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het zou misschien wel helpen om (een deel van) die minderheid die zich nog steeds niet aan de maatregelen houdt over de streep te trekken.
Niet persoonlijk worden aub en wat ik denk, weet jij niet.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:03 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Echt he... als jij denkt dat er gisteren niemand is overleden?
Dan...... zucht ik.
Volgens mij had iemand het over pagina 8quote:Op woensdag 1 april 2020 14:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet persoonlijk worden aub en wat ik denk, weet jij niet.
Je bedoelt de cijfers op pagina 6.
Het aantal patiënten die overlijden heeft indirect een correlatie met die zijn opgenomen op de IC.
Ik kijk primair naar de IC capaciteit (opgenomen), pas als daar aan afvlakking zichtbaar is kan je imho spreken van meetbare effecten n.a.v. maatregelen.
Dus je gelooft je eigen bronnen niet..ok.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:01 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Ik kijk naar andere bronnen.....die dus scheinbaar van het RIVM komen......maar ik geloof er dus weinig van.
Wat is dit nou voor redenatiequote:Op woensdag 1 april 2020 14:01 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Ik kijk naar andere bronnen.....die dus scheinbaar van het RIVM komen......maar ik geloof er dus weinig van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |