Ik ook, maar de NOS parafraseert Gommers hier veel stelliger dan hij het in werkelijkheid verwoordde op de briefing.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Neuh, ik vond het juist uitstekend zoals Gommers het verwoordde.
Geen idee, maar ik ga dus geen secundaire data-analyse doen. Ik vertrouw op de expertise van de experts. En als zij een conclusie trekken ga ik ervan uit dat deze op hoofdlijnen klopt.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nouja, de grafiek is wel vreemd. Wat wordt volgens jou bedoeld met die IC-capaciteit (zwarte stippellijn)?
Nee.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:53 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Off toppic het RIVM heeft al vaker gesjoemeld met div andere onderzoeken.
Ik kijk dus niet naar RIVM..... Maar oa naar WHO FDA en nog vele andere bronnen.
Het viel me al eerder op dat de NOS berichtte dat Gommers een uitbreiding van de capaciteit belooft, terwijl in werkelijkheid hij veel meer een slag om de arm hield en het eerder had over "dat zal dan moeten" en "we moeten kijken wat er lukt".quote:Op woensdag 1 april 2020 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ook, maar de NOS parafraseert Gommers hier veel stelliger dan hij het in werkelijkheid verwoordde op de briefing.
Zoals het er nu voorstaat is dat exact wat er aan de hand is.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nogmaals, waarvan zij DENKEN dat daar de grens ligt. Dat is echt een belangrijk nuanceverschil. Het is gewoonweg niet waar dat de minister automatisch in beeld komt wanneer de 2400 bedden bereikt zijn. Die komt pas in beeld zodra fase 3 in gaat, en vooralsnog LIJKT die grens op 2400 bedden te liggen, maar na deze week kan zomaar blijken dat die op 2700 ligt, of 2450, of 3037.
Het WHO FDA en alles gebruiken enkel de cijfers die wij ze aanleveren...wat via het RIVM of de overheid aan ze wordt gecommuniceerdquote:Op woensdag 1 april 2020 13:53 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Ik kijk dus niet naar RIVM..... Maar oa naar WHO FDA en nog vele andere bronnen.
Dit komt uit het bericht. Die twee opeenvolgende alinea's zijn echt totaal niet met elkaar te rijmenquote:Op woensdag 1 april 2020 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ook, maar de NOS parafraseert Gommers hier veel stelliger dan hij het in werkelijkheid verwoordde op de briefing.
quote:Volgens Gommers zijn de IC's nog steeds bezig met opschalen. Eind deze week moet dat 2400 bedden opleveren, waarvan 1900 voor patiënten met corona. Maar daarmee is ook de kritische grens bereikt. Als er nog meer patiënten komen, ontstaat er een crisis waarbij er mogelijk geselecteerd moet gaan worden. "Denk aan Italiaanse toestanden. Dan wordt het zo spannend, daar wil je niet aan denken."
Niet duidelijk hoeveel bedden er zijn
Ondertussen is ook nog steeds niet precies duidelijk hoeveel capaciteit er is. Gommers: "Ik krijg nog steeds berichten binnen dat sommige ziekenhuizen hun kaarten tegen de borst houden, waardoor we niet precies weten hoeveel bedden er echt zijn in noodgevallen." Er wordt gewerkt aan een systeem dat precies in kaart moeten brengen hoeveel patiënten er op de verschillende IC's liggen.
Dit betreft toch alle sterftecijfers, niet alleen de mensen die in het ziekenhuis gestorven zijn?quote:Op woensdag 1 april 2020 13:53 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit is allemaal wel gestoeld op de aanname dat de sterftecijfers in de ziekenhuizen representatief is voor de sterfte elders.
Daarvan heb ik nog geen bewijs gezien.
ik geloof wel in andere bronnen.....en niet in Nederlandersquote:Op woensdag 1 april 2020 13:56 schreef influcted het volgende:
[..]
Het WHO FDA en alles gebruiken enkel de cijfers die wij ze aanleveren...wat via het RIVM of de overheid aan ze wordt gecommuniceerd
Ik ook, maar het is mij niet duidelijk of het RIVM nu daadwerkelijk bedoelt dat we vanaf half april tot begin juni boven de 1900 Corona-bedden (2400 IC-bedden) zitten. Maar wellicht kijk ik de briefing nog even terug.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik ga dus geen secundaire data-analyse doen. Ik vertrouw op de expertise van de experts. En als zij een conclusie trekken ga ik ervan uit dat deze op hoofdlijnen klopt.
Waarom gebruik je dan cijfers die van de RIVM komen?quote:Op woensdag 1 april 2020 13:53 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Daarom kijk ik ook liever naar primaire bronnen. Continu verschijnen er dingen in de media die na zo'n briefing beduidend genuanceerder bleken te liggen. En ik geloof echt niet dat het het RIVM is die daarbij haar straatje probeert schoon te vegen.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het viel me al eerder op dat de NOS berichtte dat Gommers een uitbreiding van de capaciteit belooft, terwijl in werkelijkheid hij veel meer een slag om de arm hield en het eerder had over "dat zal dan moeten" en "we moeten kijken wat er lukt".
Er zijn toch helemaal geen cijfers bekend van coronapatiënten die niet in ziekenhuizen gestorven zijn?quote:Op woensdag 1 april 2020 13:57 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dit betreft toch alle sterftecijfers, niet alleen de mensen die in het ziekenhuis gestorven zijn?
https://www.tweedekamer.n(...)ivm_1_april_2020.pdfquote:Op woensdag 1 april 2020 13:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De overlijdensdata op pagina 8, lieverd
Ook aan dat bericht heb ik me gestoord. De inspecteur-generaal heeft duidelijk aangegeven dat het niet zo is dat ziekenhuis bewust 'kaarten tegen de borst houden', omdat ze niet welwillend zijn om mee te werken, maar dat het landelijke actiecentrum nog niet volledig in kaart heeft welke parallelle stromen er zijn waarbij IC-capaciteit ook nodig is voor andere zorgvormen, bv. voor afdeling oncologie.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit komt uit het bericht. Die twee opeenvolgende alinea's zijn echt totaal niet met elkaar te rijmen.
[..]
Ik kijk naar andere bronnen.....die dus scheinbaar van het RIVM komen......maar ik geloof er dus weinig van.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:58 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Waarom gebruik je dan cijfers die van de RIVM komen?
RIVM kijkt daar ook.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:41 schreef Oekelele het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Klopt al weken.
Ik kijk niet naar RIVM.
Ik vind rivm onbetrouwbaren zakkenvullers.
twitter:rivm twitterde op woensdag 01-04-2020 om 14:00:22Sinds gisteren zijn er in Nederland:
- 134 mensen gemeld die zijn overleden aan COVID-19 (Totaal 1.173)
- 447 mensen opgenomen (geweest) in het ziekenhuis (Totaal 5.159)
- 1.019 mensen positief getest (Totaal 13.614)
#COVID19 #coronavirus
https://t.co/EL4yxcEYoE reageer retweet
En als het straks blijkt overeen te komen? Ga je dan aan jezelf twijfelen?quote:Op woensdag 1 april 2020 14:01 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Ik kijk naar andere bronnen.....die dus scheinbaar van het RIVM komen......maar ik geloof er dus weinig van.
Echt he... als jij denkt dat er gisteren niemand is overleden?quote:Op woensdag 1 april 2020 13:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De overlijdensdata op pagina 8, lieverd
Klap voor de belevingswereld van Oekelele.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:02 schreef Nober het volgende:
[..]
RIVM kijkt daar ook.twitter:rivm twitterde op woensdag 01-04-2020 om 14:00:22Sinds gisteren zijn er in Nederland:
- 134 mensen gemeld die zijn overleden aan COVID-19 (Totaal 1.173)
- 447 mensen opgenomen (geweest) in het ziekenhuis (Totaal 5.159)
- 1.019 mensen positief getest (Totaal 13.614)
#COVID19 #coronavirus
https://t.co/EL4yxcEYoE reageer retweet
Dat geldt eigenlijk voor Amerikaans nieuws in het algemeen. Er is daar 24/7 iets "breaking news".quote:Op woensdag 1 april 2020 14:03 schreef Toefjes het volgende:
Als je CNN kijkt, dat is toch best wel paniek-zaaierij televisie hoor. Constant hameren hoeveel mensen er dood zullen gaan. Structureel chaos en ramp als terminologie gebruiken. Volgens mij moeten die mensen daar echt vreselijk bang zijn.
Dan is de berichtgeving hier toch een stuk prettiger.
*proest*quote:Op woensdag 1 april 2020 14:03 schreef Toefjes het volgende:
Als je CNN kijkt, dat is toch best wel paniek-zaaierij televisie hoor. Constant hameren hoeveel mensen er dood zullen gaan. Structureel chaos en ramp als terminologie gebruiken. Volgens mij moeten die mensen daar echt vreselijk bang zijn.
Dan is de berichtgeving hier toch een stuk prettiger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |