Waarom? Australië is niet bepaald een hotspot.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooie actie. Waar gaan die mensen in quarantaine ?
vraag me wel af hoe de toename van geteste patienten komtquote:Op woensdag 1 april 2020 14:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ziet er goed uit.
De afvlakking zien we al dagen natuurlijk, het is nu vooral interessant om naar de individuele provincies te kijken. Ook Zuid-Holland lijkt af te vlakken. Noordelijke provincies, Flevoland en Zeeland lijken de dans voorlopig te ontspringen.
Dat lijkt me geen verplichting, de Nederlandse overheid heeft wel het advies uitgedaan om terug te keren met het oog op de pandemie en het steeds verder op slot raken van het luchtruim.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Is het verplicht nu terug te gaan of mag je ook pas in juni terug?
Heb er een nichtje zitten als au pair.
Waarom zouden ze in quarantaine moeten? Dat doe we nu toch ook niet met bijvoorbeeld vluchten vanuit hotspot NY.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooie actie. Waar gaan die mensen in quarantaine ?
Dat tegen de borst houden was een letterlijk citaat van Gommers.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:59 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Ziekenhuizen houden hun kaarten NIET tegen de borst. Werd vanochtend door de inspecteur generaal van Diemen benadrukt.
Niet helemaal waar, de gekleurde balkjes geven een vrij goede indicatie. Als het totaal van een dag (inclusief groen balkje) op het niveau zit van het blauwe balkje van de dag ervoor, is het ongeveer constant.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:54 schreef Merkie het volgende:
[..]
Vanwege onvolledige data zal je altijd blijven zien dat het de afgelopen dagen lijkt af te vlakken. Ondertussen worden elke dag de aantallen van de vorige dagen ook gecorrigeerd. Dat maakt het vooralsnog moeilijk om te zien of het daadwerkelijk afvlakt.
Waar komt deze simplistische grafiek vandaan?quote:
Mijn nichtje is 4 februari gegaan als backpacker (met werkvergunning) voor 4 maanden. Omdat de hostels nu dicht zijn, heeft ze een baantje genomen als nanny.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen verplichting, de Nederlandse overheid heeft wel het advies uitgedaan om terug te keren met het oog op de pandemie en het steeds verder op slot raken van het luchtruim.
Dit gaat nu om het ophalen van gestrande burgers die niet meer terug konden vanwege cancellations. Ongetwijfeld veel backpackers en vakantiewerkers uit Zuid-Oost Azië, Australië en Nieuw-Zeeland.
https://www.bloomberg.com(...)uffers-deadliest-dayquote:Op woensdag 1 april 2020 15:13 schreef Zeroku het volgende:
Waar komt deze simplistische grafiek vandaan?
Wil je die bron aub ook in je crosspost opnemen? Dank je.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:14 schreef Za het volgende:
[..]
https://www.bloomberg.com(...)uffers-deadliest-day
`quote:Op woensdag 1 april 2020 14:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen betrouwbare Duitse bron gezien die dat bevestigd, enkel wat virologen in het buitenland die dat beweren.
Nogmaals: alle landen melden aantallen van bevestigde besmettingen, en de meeste melden ook dagelijks hoeveel ervan genezen, overleden of nog steeds ziek zijn. Nergens wordt expliciet gezegd dat de doden aan covid-19 gestorven zijn. En ik betwijfel dat Duitsland die gevallen als genezen zou tellen.
Die staat in de post erboven, maar geen probleem.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:15 schreef capricia het volgende:
Wil je die bron aub ook in je crosspost opnemen? Dank je.
Ze zou daar wel eens gelijk in kunnen hebben. Het risico is dat je er niet meer weg komt als de poep daar echt de ventilator raakt. Dat moet ze inschatten. Sterkte met je nichtje! Ken veel mensen met COPD die m knijpen nu...quote:Op woensdag 1 april 2020 15:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn nichtje is 4 februari gegaan als backpacker (met werkvergunning) voor 4 maanden. Omdat de hostels nu dicht zijn, heeft ze een baantje genomen als nanny.
Omdat ze copd heeft, denkt ze nu in Australië veiliger te zijn dan in Nederland en hoopt begin juni terug te kunnen komen.
We gaan het zien.
Ja beiden hadden ernstige aandoeningen heb ik gelezen. Sorry, geen bron. Ik denk in het nu.nl liveblog.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Poeh, iets bekend over medisch onderliggende problemen?
En dat werd vervolgens ontkent door van Diemen. Ze zei dat de 'indruk' kon ontstaan dat ziekenhuizen dat deden. En gaf als voorbeeld een ziekenhuis dat een grote oncologie afdeling had met dus relatief veel kankerpatienten op de IC en dus minder IC bedden beschikbaar had voor COVID-19 patienten dan verwacht. En dat het dus belangrijk was dat de motivatie van dat ziekenhuis duidelijker gecommuniseerd diende te worden. Maar dat dat niet inhield dat het ziekenhuis een eigen agenda voerde of de kaarten tegen de borst hield.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat tegen de borst houden was een letterlijk citaat van Gommers.
Zeker weten!quote:Op woensdag 1 april 2020 15:09 schreef Zeroku het volgende:
Inspecteur generaal blijft toch wel een hele coole titel om te dragen.
Het punt is dat het balkje van gisteren nog wekenlang verder aangevuld kan worden, dat er dus steeds weer een groen stukje bovenop komt.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Niet helemaal waar, de gekleurde balkjes geven een vrij goede indicatie. Als het totaal van een dag (inclusief groen balkje) op het niveau zit van het blauwe balkje van de dag ervoor, is het ongeveer constant.
Dat kan, maar is nu geen reden om over af te geven op het RIVM. Als heel Nederland opeens mondkapjes nodig heeft hebben we opeens 150 miljoen mondkapjes nodig (10 per persoon).quote:Op woensdag 1 april 2020 14:41 schreef Za het volgende:
[..]
Wacht maar af, zodra de containers overal binnen zijn wordt het een ander verhaal.
mooi.... ze volgen dezelfde grafische besmettingslijn als Nederland, met 6 - 7 geïnfecteerden, per 10.000 inwoners.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Israël heeft weken eerder te kampen gekregen met besmettingen in het land en toch viel daar voor het weekend pas de eerste dode.
Het "grote interne verzet: komt vooral -zoals alles daar- van de orthodoxe gelovigen, zowel joden als moslims, en een flinke scheut burgerlijke ongehoorzaamheid die daar bij het strandleven o.a. hoort. Badmeesters en dergelijke worden normaal al massaal genegeerd. Na de eerste mooie stranddag in Haifa hebben ze dus meteen de stranden dichtgegooid en patrouilleert de politie plus het leger. Hoppa, doorpakken.
Ondertussen waren de scholen al weken dicht in zijn geheel en daarvoor her en der zodra er iets riekte naar besmetting. Ondertussen werd/wordt er gewerkt aan het traceren van mobieltjes van besmette mensen, zijn er 4 drive-in testcentra naast de normale. De Mossad vliegt continu tests en apparatuur in.
Ze gaan daar uit van het ergste en passen de leefregels daarop aan. Helemaal onder controle krijg je het niet, maar de omgeving (Syrië, Egypte en Libanon) grossieren vooral in ontkenning en het arresteren van journalisten en activisten die dit proberen aan te stippen dus jouw bewering wat dat betreft klopt niet.
Ik geef op niemand af, ik vind het jammer.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:27 schreef Blik het volgende:
Dat kan, maar is nu geen reden om over af te geven op het RIVM. Als heel Nederland opeens mondkapjes nodig heeft hebben we opeens 150 miljoen mondkapjes nodig (10 per persoon).
Voor nu gewoon niet te doen, en het RIVM geeft een advies voor nu en niet voor over 3 maanden
En na de aanvulling geldt opnieuw mijn opmerkingquote:Op woensdag 1 april 2020 15:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het punt is dat het balkje van gisteren nog wekenlang verder aangevuld kan worden, dat er dus steeds weer een groen stukje bovenop komt.
in Azie is het gewoon standaard en nu in meerdere landen verplicht als je naar buiten gaatquote:Op woensdag 1 april 2020 15:00 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom? Is volstrekt logisch wat hij zegt. Als je mondkapjes in je beleid gaat opnemen gaan mensen denken dat je met symptomen en een mondkapje alsnog naar buiten kan. Als je verplicht stelt om een mondkapje te dragen is het nóg beter om thuisblijven verplicht te stellen. Mondkapjes zijn een rare tussenweg.
Als het zo moeilijk en lastig te vergelijken valt, waarom beweer je er dan iets over? En wat bedoel je precies met "het zij hen gegund"?quote:Op woensdag 1 april 2020 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
mooi.... ze volgen dezelfde grafische besmettingslijn als Nederland, met 6 - 7 geïnfecteerden, per 10.000 inwoners.
Vreemd is dan "doodsratio" in Israël een factor 25 onder die van NL zit..... waar bij de "21" doden tgv Covid19 van Israël (het zij hun gegund) op een bevolking van 9 miljoen mij wel erg extreem laag en daarmee ongeloofwaardig overkomt.
Isolatie maatregelen zelf moeten vooral zorgen voor minder besmettingen binnen de bevolking wat naijlend (3-6 weken vertraging) zal uitwerken minder overleden patiënten.
Israël: https://covid19graph.work/2019-nCov/place/Israel/
Nederland: https://covid19graph.work/2019-nCov/place/Netherlands/
Vergelijken: https://covid19graph.work(...)type=death&a=compare
kijkend naar: mortaliteit per x1000% populatie NL:IL : (0.006105%) : (0.000246%) = 25 : 1 ???
Kortom ook hier..... moeilijk en erg lastig om goed te vergelijken, laat staan conclusies uit maatregelen te trekken. Ik vermoed zelf dat de ratio in Israël veel hoger zal (moeten) uitpakken..... zo maar denkend dat veel mensen elkaar zullen blijven opzoeken en onderling een ouderen-zorg-mij cultuur zullen hebben. .
Mijn aanname is dat hoe verder een datum in het verleden ligt, hoe completer de data al is. Dus in het voorbeeld hierboven: dat er de komende tijd meer cases aan gisteren zullen worden toegevoegd dan aan eergisteren.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En na de aanvulling geldt opnieuw mijn opmerking. Waarschijnlijk worden de dagen ongeveer in dezelfde mate aangevuld namelijk. Deze aanname is meteen wel ook de onzekerheid in de interpretatie.
Tuurlijk, je moet vooral doen wat jezelf een goed gevoel geeft.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:29 schreef Za het volgende:
[..]
Ik geef op niemand af, ik vind het jammer.
Een shawl of T-shirt voor de mond fungeerd ook.
Nederland heeft een sterfteratio van 8.25%, dat betekent dat er simpelweg niet genoeg getest wordt en de cijfers dus onbetrouwbaar zijn. Zuid Korea bijvoorbeeld kwam na intensief testen op 1,67% op een gemiddelde leeftijd van 41,8.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
mooi.... ze volgen dezelfde grafische besmettingslijn als Nederland, met 6 - 7 geïnfecteerden, per 10.000 inwoners.
Vreemd is dan "doodsratio" in Israël een factor 25 onder die van NL zit..... waar bij de "21" doden tgv Covid19 van Israël (het zij hun gegund) op een bevolking van 9 miljoen mij wel erg extreem laag en daarmee ongeloofwaardig overkomt.
Isolatie maatregelen zelf moeten vooral zorgen voor minder besmettingen binnen de bevolking wat naijlend (3-6 weken vertraging) zal uitwerken minder overleden patiënten.
Israël: https://covid19graph.work/2019-nCov/place/Israel/
Nederland: https://covid19graph.work/2019-nCov/place/Netherlands/
Vergelijken: https://covid19graph.work(...)type=death&a=compare
kijkend naar: mortaliteit per x1000% populatie NL:IL : (0.006105%) : (0.000246%) = 25 : 1 ???
Kortom ook hier..... moeilijk en erg lastig om goed te vergelijken, laat staan conclusies uit maatregelen te trekken. Ik vermoed zelf dat de ratio in Israël veel hoger zal (moeten) uitpakken..... zo maar denkend dat veel mensen elkaar zullen blijven opzoeken en onderling een ouderen-zorg-mij cultuur zullen hebben. .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |