Kan ik ergens de taakomschrijving van het rivm lezen dat het hun plicht is om het land in een totale chaos te storten als ze denken dat het nodig is.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar dan had het RIVM dat moeten roepen en de regering maar lekker onder de bus moeten gooien. Dat is hun plicht.
Ja. Nu is holland in last, maar als we 10.000 IC-bedden hadden gehad waarvan 90% eens in de honderd jaar gebruikt wordt, dan krijg je hetzelfde gezeik als toen bleek dat de Mexicaanse Griep milder was dan verwacht en voor honderd miljoen aan vaccins weggegooid moest worden.quote:
het blijkt dus dat het geen goed idee is omdat onze regering hele andere belangen heeft dan het RIVM, en dat is ook gebleken.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:14 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat is dus gelul. Het rivm is een rijksorgaan en gebonden aan rijksregels. En ja dat is een goed idee, net zoals militairen niet zelf bedenken wie de vijand is en zo
Men had toen 2400 bevestigde gevallen en 42 doden. En op dat moment werden 56 miljoen mensen in lockdown gezet.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:57 schreef Fukushima het volgende:
ondanks alle eerdere epidemieën, zoals swine flu, mers, sars e.d. Is er nooit zo rigoureus gereageerd door een hele provincie en stad van 10miljoen in lockdown te zetten. Dat kost China tientallen miljarden en dat doen ze voor op dat moment 50 doden??
Het RIVM is een onderdeel van de rijksoverheid, maar wel onafhankelijk. Dat zeggen ze zelf, niet ik.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:14 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat is dus gelul. Het rivm is een rijksorgaan en gebonden aan rijksregels. En ja dat is een goed idee, net zoals militairen niet zelf bedenken wie de vijand is en zo
https://www.rivm.nl/over-(...)g-begrippen-rivm2025quote:Onafhankelijk
Omdat wij werken voor de overheid, de wetenschap en de maatschappij is onze onafhankelijkheid heel belangrijk voor onze betrouwbaarheid en geloofwaardigheid. Onafhankelijkheid is onlosmakelijk verbonden met wetenschappelijke integriteit.
Geldende afspraken
Bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu geldt de afspraak dat onze opdrachtgevers over het ‘wat’ gaan (de opdracht), en de onderzoekers van het RIVM over het ‘hoe’ (het onderzoek). Opdrachtgevers hebben geen invloed op de gebruikte onderzoeksmethoden en de resultaten van het onderzoek. De resultaten zijn in principe openbaar en worden onafhankelijk van opdrachtgevers gerapporteerd. Deze onafhankelijke positie is vastgelegd in de wet op het RIVM.
Wet op het RIVM
De wet op het RIVM geeft zowel op het gebied van de opdrachtverlening, de uitvoering en het toezicht op kwaliteit expliciete aandacht voor de borging van onafhankelijkheid en integriteit. Voor het bewaken van de wetenschappelijke kwaliteit is een Commissie van Toezicht benoemd.
Communicatie
Het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu creëert nieuwe kennis en biedt op wetenschap gebaseerde handelingsperspectieven aan voor opdrachtgevers, professionals en burgers. Onze kennis is betrouwbaar en onafhankelijk tot stand gekomen. De door ons voorgestelde handelingsperspectieven zijn op wetenschappelijke kennis gebaseerd en waar mogelijk integraal benaderd vanuit de verschillende gebieden waarop RIVM werkt zoals gezondheid, leefomgeving en veiligheid.
Dit ja. Het is een continue afweging tussen de kosten en de kans dat een situatie als deze zich voordoet. Veel financiële instellingen hebben scenario's met crises die zich eens in de 200 jaar voor doen, maar ook daar kan niet altijd rekening mee worden gehouden. Dat kost simpelweg te veel.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:16 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Ja. Nu is holland in last, maar als we 10.000 IC-bedden hadden gehad waarvan 90% eens in de honderd jaar gebruikt wordt, dan krijg je hetzelfde gezeik als toen bleek dat de Mexicaanse Griep milder was dan verwacht en voor honderd miljoen aan vaccins weggegooid moest worden.
Het is achteraf allemaal zo makkelijk. Je kunt je niet op elke crisis voorbereiden, in elk geval niet tegen acceptabele kosten.
Ik denk dat de gehele sector nadat dit debacle voorbij is in elk geval een sterke onderhandelingspositie heeft bij de volgende CAO onderhandelingenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:20 schreef Flow3r het volgende:
Ik hoop dat na deze ellende de bezem flink gaat door al die managers en kantoorzitters en dat er eindelijk eens goede salarissen worden bataald aan al die mensen die handen aan het bed zijn.
Draai het maar om : handen aan het bed is een vet salaris, manager is minimumloon
Ik twijfelde over de data, maar dit bevestigd mijn punt alleen maar meer. Of sta jij er anders in?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Men had toen 2400 bevestigde gevallen en 42 doden. En op dat moment werden 56 miljoen mensen in lockdown gezet.
Klein verschilletje.
Ik denk dat er straks achteraf zéker wel mensen zich gaan buigen over de aanpak van een eventuele volgende uitbraak van het een of ander, maar het is idd een beetje lastig om vooraf te bepalen hoe een volgend virus zich gaat gedragen en verspreiden.. Ze kunnen nu 50 miljoen mondkapjes ergens klaarzetten voor het geval dat, en het volgende virus duikt in het drinkwater..quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:16 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Ja. Nu is holland in last, maar als we 10.000 IC-bedden hadden gehad waarvan 90% eens in de honderd jaar gebruikt wordt, dan krijg je hetzelfde gezeik als toen bleek dat de Mexicaanse Griep milder was dan verwacht en voor honderd miljoen aan vaccins weggegooid moest worden.
Het is achteraf allemaal zo makkelijk. Je kunt je niet op elke crisis voorbereiden, in elk geval niet tegen acceptabele kosten.
Het is nu al te laat maar we moeten hiervan leren voor een volgende keer. Dus dit moet zeker onderzocht worden. Sowieso moet de productie van bepaalde middelen naar Europa gehaald worden, want we zijn nu teveel afhankelijk van Azië. Verder zijn de Nederlandse ziekenhuizen teveel ingericht op efficiëntie, waardoor we snel in de problemen komen in crisissituaties. Er moet een waarschuwingssysteem komen, waarbij de voorraden beschermingsmiddelen en apparatuur al gecontroleerd en bijgevuld worden bij de eerste signalen van een nieuwe epidemie.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het kan best allebei.
Onze voorbereiding was enorm ondermaats en het RIVM heeft een forse hoeveelheid onwaarheden verspreid. Dat mag best benoemd worden terwijl we kijken hoe het nu verder moet.
Ik denk dat het niet handig is om ze allemaal 25% meer salaris te gaan betalen.. maar ik zou het zéker wel een goed idee vinden om iig al het frontline personeel die met gevaar voor eigen gezondheid nu blijven doorrammen en mensen helpen, een dikke bonus en wmb een lintje te geven.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat de gehele sector nadat dit debacle voorbij is in elk geval een sterke onderhandelingspositie heeft bij de volgende CAO onderhandelingen
En terecht. Die helden moeten meer verdienen gezien het werk wat zij doen.
Bron: VRTquote:Aantal sterfgevallen in Spanje loopt nog op
In Spanje zijn de voorbije 24 uur maar liefst 832 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Dat is alweer een nieuw record, nadat gisteren 769 sterfgevallen waren gemeld.
De dodentol van het coronavirus in Spanje staat nu op 5.690. De zowat 46 miljoen inwoners van Spanje zijn al sinds 14 maart onderworpen aan een strikte lockdown
psies, dat gaan wij doen.. premies zijn al hoog zat..quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:28 schreef Jed1Gam het volgende:
Waarmee gaan we die hogere salarissen betalen?
25% is ook wel heel veelquote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet handig is om ze allemaal 25% meer salaris te gaan betalen.. maar ik zou het zéker wel een goed idee vinden om iig al het frontline personeel die met gevaar voor eigen gezondheid nu blijven doorrammen en mensen helpen, een dikke bonus en wmb een lintje
te geven.
al die duurbetaalde managers eruit flikkeren scheelt een hoop geld.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:28 schreef Jed1Gam het volgende:
Waarmee gaan we die hogere salarissen betalen?
Ja mooi toch, kan dan iedereen het RIVM en de overheid weer kapot gaan maken dat ze niet genoeg waterfilters hebben!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk dat er straks achteraf zéker wel mensen zich gaan buigen over de aanpak van een eventuele volgende uitbraak van het een of ander, maar het is idd een beetje lastig om vooraf te bepalen hoe een volgend virus zich gaat gedragen en verspreiden.. Ze kunnen nu 50 miljoen mondkapjes ergens klaarzetten voor het geval dat, en het volgende virus duikt in het drinkwater..
Ben jij bereid daarvoor een flink hogere zorgverzekeringspremie te betalen?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat de gehele sector nadat dit debacle voorbij is in elk geval een sterke onderhandelingspositie heeft bij de volgende CAO onderhandelingen
En terecht. Die helden moeten meer verdienen gezien het werk wat zij doen.
Ja hoor.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ben jij bereid daarvoor een flink hogere zorgverzekeringspremie te betalen?
Dat zegt vooral iets over hoe veel (of weinig) er getest wordt.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:31 schreef crystal_meth het volgende:
Spanje: 72248 gevallen, 5690 doden
Duitsland: 53340 gevallen, 390 doden...
als we ook echt de wachtlijsten ermee oplossen en we betere zorg ervoor terug krijgen ?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ben jij bereid daarvoor een flink hogere zorgverzekeringspremie te betalen?
Mjah, ik geef mijn bek ook maar een douw natuurlijk, maar een verhoging van het salaris is een dorlopende verhoging van de kosten, ik ben meer een voorstander van een eenmalige dikke financiële veer in hun kont, plus een lintjequote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:29 schreef vosss het volgende:
[..]
25% is ook wel heel veel
Maar meer collega's en minder werkdruk zou ook al veel schelen en dan gewoon elk jaar net zoveel erbij als het bedrijfsleven gemiddeld. En een stuk meer waardering. Van mij mogen ze, Brennie inclusief, die is vandaag ook weer met COVID-19 patienten in de weer, ook een lintje krijgen
Denk dat de zorgverzekering voor veel mensen onbetaalbaar wordt dan, vooral met de aankomende recessie en golf van werkloosheidquote:
AD premium, kan niet het hele artikel hier posten, maar heftig dit zegquote:Brabantse broers (29 en 31) in coma op ic met corona: ’Dit is een nachtmerrie’
Waar het coronavirus zelden jonge mensen hard treft, is het in het Brabantse Beek en Donk binnen één gezin twee keer raak. De kerngezonde broers Bram en Guus belandden deze week allebei op de intensive care en worden nu in coma gehouden. ”Dat beeld van hem op zijn buik, is zo heftig.”
Sorry hoor maar dit is allemaal erg verdacht.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:31 schreef crystal_meth het volgende:
Mag ik dan bij die van mij wat anders in de kont steken?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:32 schreef Sounddragon het volgende:
ik ben meer een voorstander van een eenmalige dikke financiële veer in hun kont, plus een lintje
Als je serieus denkt dat managers in de zorg het probleem is, heb je het echt niet begrijpen. Langdurige zorg, farmacie en ziekenhuiszorg kost echt by far get meeste geld. Daar maken die paar hoge salarissen echt geen enkel verschil in.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als we ook echt de wachtlijsten ermee oplossen en we betere zorg ervoor terug krijgen ?
ja !
enige voorwaarden is dat we veel minder managers krijgen in de zorg
Fouten kunnen en gaan gemaakt worden. Het gaat er ook om wat je doet nadat je hebt geconstateerd dat je een fout hebt gemaakt.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja mooi toch, kan dan iedereen het RIVM en de overheid weer kapot gaan maken dat ze niet genoeg waterfilters hebben!
En dat is dus mijn punt. Ja er zijn fouten gemaakt, geen twijfel over mogelijk. Maar het persoonlijk maken wat velen hier doen, het bashen en de illusie dat ze zelf superieur zijn stuit mij tegen de borst.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dit ja. Het is een continue afweging tussen de kosten en de kans dat een situatie als deze zich voordoet. Veel financiële instellingen hebben scenario's met crises die zich eens in de 200 jaar voor doen, maar ook daar kan niet altijd rekening mee worden gehouden. Dat kost simpelweg te veel.
Iedereen houdt er gewoon een compleet ander testprotocol op na, en een compleet andere manier van doden toeschrijven aan Corona. Niet te vergelijken dus die cijfers.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit is allemaal erg verdacht.
afschuiven op de producenten van waterfilters.....quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Fouten kunnen en gaan gemaakt worden. Het gaat er ook om wat je doet nadat je hebt geconstateerd dat je een fout hebt gemaakt.
Zeiken tegen de overheid is makkelijk... beter gaan de mensen volgende keer wat beter maatregelen opvolgen die worden opgelegd. Ipv op zijn typisch Nederlands lekker schijt hebben en massaal op het strand wandelen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja mooi toch, kan dan iedereen het RIVM en de overheid weer kapot gaan maken dat ze niet genoeg waterfilters hebben!
Daarbij is het voor nagenoeg alle landen ook een volstrekt nieuwe situatie. Dat er dan anders wordt gereageerd en dat daarbij fouten worden gemaakt is wmb ook niet te voorkomen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:33 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En dat is dus mijn punt. Ja er zijn fouten gemaakt, geen twijfel over mogelijk. Maar het persoonlijk maken wat velen hier doen, het bashen en de illusie dat ze zelf superieur zijn stuit mij tegen de borst.
Zelfs nu blijft het zoeken welke koers het beste is, aftasten tot waar het gezondheidsprobleem belangrijker blijft dan het economische. En proberen te anticiperen op de wereld van 2021.
Dus discussie lijkt mij prima, maar stop met dat gejank op instanties
Kleine nuance. Onze zorg is wel degelijk duurder dan in vergelijkbare landen. Het zijn inmiddels ook meer dan een paar salarissen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:33 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als je serieus denkt dat managers in de zorg het probleem is, heb je het echt niet begrijpen. Langdurige zorg, farmacie en ziekenhuiszorg kost echt by far get meeste geld. Daar maken die paar hoge salarissen echt geen enkel verschil in.
vriend, de instanties hebben o.a deze problemen veroorzaakt !quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:33 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En dat is dus mijn punt. Ja er zijn fouten gemaakt, geen twijfel over mogelijk. Maar het persoonlijk maken wat velen hier doen, het bashen en de illusie dat ze zelf superieur zijn stuit mij tegen de borst.
Zelfs nu blijft het zoeken welke koers het beste is, aftasten tot waar het gezondheidsprobleem belangrijker blijft dan het economische. En proberen te anticiperen op de wereld van 2021.
Dus discussie lijkt mij prima, maar stop met dat gejank op instanties
Wanneer je ziet dat china vele (uiteindelijk vele tientallen) miljoenen onder quarantaine stelt, mensen in hun woningen/appartementsgebouwen verzegeld worden, straten en publieke ruimten op bizarre wijze ontsmet worden en de economie praktisch wordt platgelegd dan heb je meer dan genoeg reden om zeer gealarmeerd te zijn. Dat ook toen nog "gewoon een griepje" en "komt hier niet" werd volgehouden, alleen al na de mislukte lockdown van wuhan en met Chinees nieuwjaar in t verschiet is volslagen achterlijk. Om tot die constatering te kunnen komen hoef je geen enkele opleiding te hebben genoten, laat staan waar dan ook "expert" in te zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het is nu al te laat maar we moeten hiervan leren voor een volgende keer. Dus dit moet zeker onderzocht worden. Sowieso moet de productie van bepaalde middelen naar Europa gehaald worden, want we zijn nu teveel afhankelijk van Azië. Verder zijn de Nederlandse ziekenhuizen teveel ingericht op efficiëntie, waardoor we snel in de problemen komen in crisissituaties. Er moet een waarschuwingssysteem komen, waarbij de voorraden beschermingsmiddelen en apparatuur al gecontroleerd en bijgevuld worden bij de eerste signalen van een nieuwe epidemie.
Het lijkt erop dat het RIVM structureel is uitgegaan van alleen wetenschappelijk bewijs (dat is goed), maar als er geen wetenschappelijk bewijs was dan heeft men niet het zekere voor het onzekere genomen. Er is bijvoorbeeld geen wetenschappelijk bewijs dat kinderen het virus verspreiden, maar er is ook geen wetenschappelijk bewijs dat ze het virus niet verspreiden. En de ontwikkeling in andere landen laat zien dat vrijwel alle overheden het virus hebben onderschat, dus waarom neem je dan niet het zekere voor het onzekere? Ik vind het een kwalijke zaak.
Is vermoedelijk vooral een kwestie van de hoeveelheid testen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit is allemaal erg verdacht.
Ik zou het effe overleggen, straks heb je een aangepast mondkapje nodigquote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Mag ik dan bij die van mij wat anders in de kont steken?![]()
![]()
Dat denk ik ook. Ja, ze verdienen meer geld maar ik denk er na deze crisis gewoon geen geld is om voor hogere salarissen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Denk dat de zorgverzekering voor veel mensen onbetaalbaar wordt dan, vooral met de aankomende recessie en golf van werkloosheid
quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zou het effe overleggen, straks heb je een aangepast mondkapje nodig![]()
Dat het hier duurder is, heeft niet te maken met het salaris van managers.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:35 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kleine nuance. Onze zorg is wel degelijk duurder dan in vergelijkbare landen. Het zijn inmiddels ook meer dan een paar salarissen.
Kijk dit bedoel ik dus. De instanties dat zijn wij zelf vriend. De politiek dat zijn wij zelf vriend. De regels dat zijn wij zelf vriend.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vriend, de instanties hebben o.a deze problemen veroorzaakt !
dan mag er wel de waarheid gezegd worden
Wat ik van een Duitse collega hoor is dat uit de testen blijkt dat de grootste groep geïnfecteerden in Duitsland onder de 50 is waardoor het aantal patiënten wat sterft lager ligt dan in andere landen waar vooral ouderen hard getroffen zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:31 schreef crystal_meth het volgende:
Spanje: 4 maart 2 dodenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:31 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat zegt vooral iets over hoe veel (of weinig) er getest wordt.
uh nee.....dat heb je echt helemaal fout maar dat is een andere discussiequote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kijk dit bedoel ik dus. De instanties dat zijn wij zelf vriend. De politiek dat zijn wij zelf vriend. De regels dat zijn wij zelf vriend.
De maatschappij bestaat voor een extreem groot deel uit onverschillige consumenten die niet begrijpen dat wie ons leidt, wat onze regels zijn en hoe we handhaven door onszelf beslist wordt.
Je interpreteert de data verkeerd:quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:35 schreef Ivopedia het volgende:
Gisteravond bij Jinek zei het hoofd van het IC in UMC Groningen dat alleen dikke ongezonde mensen op de IC komen, mensen met obesitas, suikerziekte en rokers. Toch jammer dat we de economie voor deze mensen stilleggen.
Ziekenhuizen in Nederland zijn ook wel erg "nieuw" als je daar binnenloopt. Elke 3 jaar een nieuw interieur tikt ook aan.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:35 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kleine nuance. Onze zorg is wel degelijk duurder dan in vergelijkbare landen. Het zijn inmiddels ook meer dan een paar salarissen.
Ach ja, de samenleving is kut en democratie bestaat niet toch? Lang leve Corona dan, laat het maar uitstervenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
uh nee.....dat heb je echt helemaal fout maar dat is een andere discussie
Hou onderhand eens op met je getroll.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Erg heftig ja. Helaas is en blijft het een probleem dat veel mensen het wijten aan de gezondheid. Ze zullen wel dik zijn. Of dun. Of dit. Of dat. Mij overkomt dit sowieso niet want ik ben superieur.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:32 schreef Fukushima het volgende:
[..]
AD premium, kan niet het hele artikel hier posten, maar heftig dit zeg
Bron: https://www.ad.nl/dossier(...)achtmerrie~a9c8de07/
Jezus Spanje, ik dacht ook dat Duitsland gewoon veel verder achterliep, maar dat is niet de oorzaak.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Spanje: 4 maart 2 doden
Duitsland 9 maart 2 doden.
Denk jij dat Duitsland binnen vijf dagen 5690 doden zal hebben?
Zuid Korea test ook massaal:
9478 gevallen, 144 doden.
Nederland test weinig:
8603 gevallen, 546.
Zuid Korea werd veel eerder getroffen. Lijkt me vooral dat degenen die vroeg en veel testen weinig doden hebben.
En het massaal negeren van het verzoek van de MP en #wimlex heeft er geen kont mee te maken?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
En alleen al die opmerking van het RIVM diskwalificeert die instantie volledig?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Net zoals je niet gestudeerd hoeft te hebben om te weten dat carnaval niet in kleine kring gevierd wordt.![]()
![]()
In India, the world’s biggest lockdown has forced migrants to walk hundreds of miles homequote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:43 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Indiase goeroe stelde duizenden mensen bloot aan virus
https://www.telegraaf.nl/(...)nsen-bloot-aan-virus
Gelovigen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dat is niet de enige opmerking, hoeveel wil je er hebben ?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
En alleen al die opmerking van het RIVM diskwalificeert die instantie volledig?
Met de wetenschap van nu........................quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is niet de enige opmerking, hoeveel wil je er hebben ?
quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:47 schreef Injetta het volgende:
We stonden op een strand en hoorden via het nieuws dat er verderop op zee een tsunami aan het ontstaan was. We zagen niet echt wat... dus... dat zou dan wel meevallen. Niets wees erop dat die tsunami naar ons mooie moderne strand zou komen. Een paar oplettende mensen bleven echter in de verte turen of ze iets zagen en ja iets wat wel op een golf leek. Ze wezen en riepen... er komt wat aan. Moeten we niet wat doen? De meesten barsten echter in lachen uit... dat kleine golfje daar in de verte? Niks dan een rimpeltje. Dat kun je toch geen tsunami noemen? Wat zou dat kunnen doen op dat mooie strand? Bovendien... de kans dat het precies naar het strand zou komen, was nihil. De waarschuwers werden versleten voor paniekzaaiers en idiote n.
Een paar tsunami-experts tuurden wat door hun verrekijkers. Een rimpeling daar? Moeten we de mensen gaan waarschuwen? Strand ontruimen? Op hoger gelegen delen schuilplekken maken? Nee... beter afwachten. Anders zou er maar onnodig paniek ontstaan.
De mensen en kinderen speelden vrolijk en onbezorgd verder. De experts zouden het wel weten toch?
Maar... die rimpelingen in de verte kwam steeds dichterbij en leek nu wel hoger, groter... Meer mensen begonnen nu wel wat bezorgd te worden. Maar nee hoor... riepen de experts harder. Geen reden tot paniek. Mocht dat golfje toch het strand raken, dan zou het meevallen en ze hadden een plan.
Ineens begon het water te stijgen alsof het plotseling vloed werd. Een paar mensen werden verrast en nat.
Niks aan de hand riepen de experts. Is normaal als er ergens een tsunami is. De natte mensen werden opgevangen en kregen dekentje.
De zee bleef stijgen. Meer mensen werden nat. Een deel van de mensen werden nu toch wel echt bang en bezorgd, begonnen spullen te pakken en wilden vervoer naar hoger gelegen delen. Een ander deel van de mensen lachten en vonden die hogere zee wel leuk. Terwijl ze de paniekelingen uitlachten en weghoonden doken ze het water in. De experts kregen nu voor het eerst een bezorgde uitdrukking. Misschien was het toch niet zo verstandig om dat water in de duiken en hoe regelden ze nu voldoende handdoeken en vervoer?
Ze maanden de mensen om toch wat voorzichtiger te zijn. Niet te ver het water in en beter wat meer afstand nemen.
Plotseling steeg het water enorm. Voordat we het goed doorhadden was het water over het hele strand gelopen en die stijging ging sneller en sneller.
De experts keken verbijsterd om zich heen. Wat nu? Dit hadden ze niet verwacht. Met megafoons begonnen ze te schreeuwen dat mensen weg moesten van het strand terwijl om hen heen duizenden mensen al duizenden mensen in het water dreven. Velen wanhopig zwemmend en helaas ook een paar honderd al verdronken. Dapperen probeerden mensen uit het snel zwellende water te redden. Maar het aantal die hiervoor was opgeleid, het aantal zwemvesten, reddingsboeien was bij lange na onvoldoende.
Het mooie strand is volledig verzwolgen. En niemand weet hoe hoog en hoe lang het water nog blijft stijgen.
wow prachtig verwoordquote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:47 schreef Injetta het volgende:
We stonden op een strand en hoorden via het nieuws dat er verderop op zee een tsunami aan het ontstaan was. We zagen niet echt wat... dus... dat zou dan wel meevallen. Niets wees erop dat die tsunami naar ons mooie moderne strand zou komen. Een paar oplettende mensen bleven echter in de verte turen of ze iets zagen en ja iets wat wel op een golf leek. Ze wezen en riepen... er komt wat aan. Moeten we niet wat doen? De meesten barsten echter in lachen uit... dat kleine golfje daar in de verte? Niks dan een rimpeltje. Dat kun je toch geen tsunami noemen? Wat zou dat kunnen doen op dat mooie strand? Bovendien... de kans dat het precies naar het strand zou komen, was nihil. De waarschuwers werden versleten voor paniekzaaiers en idiote n.
Een paar tsunami-experts tuurden wat door hun verrekijkers. Een rimpeling daar? Moeten we de mensen gaan waarschuwen? Strand ontruimen? Op hoger gelegen delen schuilplekken maken? Nee... beter afwachten. Anders zou er maar onnodig paniek ontstaan.
De mensen en kinderen speelden vrolijk en onbezorgd verder. De experts zouden het wel weten toch?
Maar... die rimpelingen in de verte kwam steeds dichterbij en leek nu wel hoger, groter... Meer mensen begonnen nu wel wat bezorgd te worden. Maar nee hoor... riepen de experts harder. Geen reden tot paniek. Mocht dat golfje toch het strand raken, dan zou het meevallen en ze hadden een plan.
Ineens begon het water te stijgen alsof het plotseling vloed werd. Een paar mensen werden verrast en nat.
Niks aan de hand riepen de experts. Is normaal als er ergens een tsunami is. De natte mensen werden opgevangen en kregen dekentje.
De zee bleef stijgen. Meer mensen werden nat. Een deel van de mensen werden nu toch wel echt bang en bezorgd, begonnen spullen te pakken en wilden vervoer naar hoger gelegen delen. Een ander deel van de mensen lachten en vonden die hogere zee wel leuk. Terwijl ze de paniekelingen uitlachten en weghoonden doken ze het water in. De experts kregen nu voor het eerst een bezorgde uitdrukking. Misschien was het toch niet zo verstandig om dat water in de duiken en hoe regelden ze nu voldoende handdoeken en vervoer?
Ze maanden de mensen om toch wat voorzichtiger te zijn. Niet te ver het water in en beter wat meer afstand nemen.
Plotseling steeg het water enorm. Voordat we het goed doorhadden was het water over het hele strand gelopen en die stijging ging sneller en sneller.
De experts keken verbijsterd om zich heen. Wat nu? Dit hadden ze niet verwacht. Met megafoons begonnen ze te schreeuwen dat mensen weg moesten van het strand terwijl om hen heen duizenden mensen al duizenden mensen in het water dreven. Velen wanhopig zwemmend en helaas ook een paar honderd al verdronken. Dapperen probeerden mensen uit het snel zwellende water te redden. Maar het aantal die hiervoor was opgeleid, het aantal zwemvesten, reddingsboeien was bij lange na onvoldoende.
Het mooie strand is volledig verzwolgen. En niemand weet hoe hoog en hoe lang het water nog blijft stijgen.
Gaan we de volgende keer allemaal een heeeeeel stuk scherper zijn, mark my words. Overheid, maar zéker ook het volk zelf.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:50 schreef Montagui het volgende:
[..]
Met de wetenschap van nu........................
Goed verhaalquote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:47 schreef Injetta het volgende:
Beetje een averechts effect zo.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In India, the world’s biggest lockdown has forced migrants to walk hundreds of miles home
https://www.washingtonpos(...)8b62cdb51_story.html
Duizenden mensen te voet naar hun geboortedorp terug aan het lopen.
Allemaal nog een keer.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is niet de enige opmerking, hoeveel wil je er hebben ?
goed onthouden !quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Allemaal nog een keer.als een oude op blijven hangen
![]()
En zit je nog steeds als toerist in australie?
Er zijn veel te veel mensen die werken in 'de zorg 'en nog nooit een patient van dichtbij hebben gezienquote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:35 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Managers en planners draaien ook gewoon overuren om alles in goede banen te leiden, maar idd er mag wmb bij een eventuele bonus-uitkering best wel onderscheid gemaakt worden tussen stropdassen en mantelpakjes, en maanpakken.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:55 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Er zijn veel te veel mensen die werken in 'de zorg 'en nog nooit een patient van dichtbij hebben gezien
Je moet maatregelen nemen die werken, niet waarvan je hoopt dat ze werken.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En het massaal negeren van het verzoek van de MP en #wimlex heeft er geen kont mee te maken?
Nou nee maar dat had je ook op kunnen maken uit het veel grotere stuk van de post er direct boven dat je weg hebt gelaten uit je citaat.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
En alleen al die opmerking van het RIVM diskwalificeert die instantie volledig?
Laat toch, een maand geleden werde we voor paniekzaaiers uitgemaaktquote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou nee maar dat had je ook op kunnen maken uit het veel grotere stuk van de post er direct boven dat je weg hebt gelaten uit je citaat.
(https://www.ad.nl/dossier(...)kerngezond~acc0fd05/)quote:Een 30-jarige verpleegster uit België is donderdag in het ziekenhuis overleden nadat ze besmet was geraakt met het coronavirus. De ziekte sloeg over op haar hart en dat werd haar fataal.
2018 Was geen waarschuwing?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:16 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Ondanks als je tijd en moeite die je er in hebt gestoken vind ik dit verhaal minder sterk dan meeste hier vinden.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:47 schreef Injetta het volgende:
Dat gebeurt wel vaker.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:02 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
(https://www.ad.nl/dossier(...)kerngezond~acc0fd05/)
Blijkbaar kan het dus ook overslaan naar je hart...
Jep... maar ik denk dat ook als het á la Duitsland in de vorm van een verordening ipv een verzoek was gebracht, mensen hun kont rmee hadden afgeveegd.. maar wat er nu gebeurt, gaat helemaal niemand vergeten..quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:59 schreef KP het volgende:
[..]
Je moet maatregelen nemen die werken, niet waarvan je hoopt dat ze werken.
Berichten hierover uit China waren er al 2 maanden geleden maar dit is met infecties (bacterieel of viraal) niet echt een nieuw verschijnsel geloof ik.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:02 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Tja, en deze trol vind users als jij trollen. Zijn we daar nu onderhand ook klaar mee en mogen users een andere mening hebben?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:01 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Laat toch, een maand geleden werde we voor paniekzaaiers uitgemaakt
Nu voor achterafroepers
Laat de trollen voor wat ze zijn
twitter:MinVWS twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 13:01:25Mooi nieuws! Het eerste deel van de levering van 1000 beademingsapparaten en 1000 patiëntbewakingssystemen zijn binnen. @mjrijn ontving ze zojuist van @PhilipsNL. Hiermee kan de IC-capaciteit in Nederland snel omhoog. Komende weken wordt de rest van de apparaten geleverd. https://t.co/bbzKvoUqtI reageer retweet
Raar. Het treft toch enkel ongezonde dikke rokende en oude diabetespatiënten?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:02 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Super nieuwsquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:04 schreef tompsv18 het volgende:
twitter:MinVWS twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 13:01:25Mooi nieuws! Het eerste deel van de levering van 1000 beademingsapparaten en 1000 patiëntbewakingssystemen zijn binnen. @:mjrijn ontving ze zojuist van @:PhilipsNL. Hiermee kan de IC-capaciteit in Nederland snel omhoog. Komende weken wordt de rest van de apparaten geleverd. https://t.co/bbzKvoUqtI reageer retweet
Bij griep en zelf het verkoudheidsvirus kan het ook gebeuren dat het op je hart slaat.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:04 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Raar. Het treft toch enkel ongezonde dikke rokende en oude diabetespatiënten?
Pot, ketel, kusje erop, klaarquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tja, en deze trol vind users als jij trollen. Zijn we daar nu onderhand ook klaar mee en mogen users een andere mening hebben?
Dank u.
Precies. Er gaan ook jonge mensen zoals 18 jaar dood aan de griep. Dat zijn extreme gevallen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:06 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Bij griep en zelf het verkoudheidsvirus kan het ook gebeuren dat het op je hart slaat.
https://www.mumc.nl/actue(...)len-bij-jonge-mensen
2 Jaar geleden nog gebeurd bij de 18 jarige dochter van een collega. Hoewel zeldzaam kan iedereen dat overkomen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:04 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Raar. Het treft toch enkel ongezonde dikke rokende en oude diabetespatiënten?
Dat mag ik hopen. Maar daar zijn jullie voor.quote:
Het komt niet vaak voor, maar het gebeurt wel.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:07 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Precies. Er gaan ook jonge mensen zoals 18 jaar dood aan de griep. Dat zijn extreme gevallen.
Onmogelijk volgens vele gebruikers hier.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:06 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Bij griep en zelf het verkoudheidsvirus kan het ook gebeuren dat het op je hart slaat.
https://www.mumc.nl/actue(...)len-bij-jonge-mensen
Psies, dus handtasjes weer netjes over je schouder en constructief meedoen als het kan, dan blijft het een goed topic.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen. Maar daar zijn jullie voor.
Dus omdat 1 iemand het heeft, trek je die conclusie. Ok, apart.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Onmogelijk volgens vele gebruikers hier.
Dik. Ongezond. Roken. Bejaard.
Fijn dat deze gezonde jongedame gewoon als statistiekje kunnen wegzetten. Net als haar vele gezonde jonge voorgangers op de IC.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
2 Jaar geleden nog gebeurd bij de 18 jarige dochter van een collega. Hoewel zeldzaam kan iedereen dat overkomen.
Dat laatste niet, ik heb inside info dat er gisteren ergens een pasgeborene met klachten is opgenomen, die MOGELIJK door C komen.. En er liggen meerdere mensen onder de 60 en zelfs 50 op de ICquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Onmogelijk volgens vele gebruikers hier.
Dik. Ongezond. Roken. Bejaard.
Logisch, das lekker om de hoek ookquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:12 schreef Faraday01 het volgende:
Philips geeft nog een goed signaal af: er wordt eerst geleverd daar waar de nood het hoogst is
ik denk eerder dat ze die heeeel snel verzonden hebben voordat trump alles in beslag neemt.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:12 schreef Faraday01 het volgende:
Philips geeft nog een goed signaal af: er wordt eerst geleverd daar waar de nood het hoogst is
Ze zeggen dus eigenlijk niet alleen snel aan Nederland te leveren maar op basis van schaarste in landen te gaan leveren. En daarmee ook niet wie het meeste wil betalen.quote:Logisch, das lekker om de hoek ook
Gommers gaf toch juist aan dat het aantal apparaten niet het essentiële probleem is?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:04 schreef tompsv18 het volgende:
twitter:MinVWS twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 13:01:25Mooi nieuws! Het eerste deel van de levering van 1000 beademingsapparaten en 1000 patiëntbewakingssystemen zijn binnen. @:mjrijn ontving ze zojuist van @:PhilipsNL. Hiermee kan de IC-capaciteit in Nederland snel omhoog. Komende weken wordt de rest van de apparaten geleverd. https://t.co/bbzKvoUqtI reageer retweet
Lees het persbericht van Philipsquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk eerder dat ze die heeeel snel verzonden hebben voordat trump alles in beslag neemt.
volgende week gaat het helemaal verkeerd in de USA.
of waren ze al in NL ?
Er waren laatst berichten dat Tesla en SpaceX ook die apparatuur aan het maken waren, maar dat rijke Russen die zooi in bulk opkochtenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk eerder dat ze die heeeel snel verzonden hebben voordat trump alles in beslag neemt.
volgende week gaat het helemaal verkeerd in de USA.
Korte termijn wel, vervolgens wordt het probleem dat er geen personeel is als er nog veel verder opgeschaald moet wordenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:16 schreef showtimer het volgende:
[..]
Gommers gaf toch juist aan dat het aantal apparaten niet het essentiële probleem is?
Valt meequote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:17 schreef Markesh het volgende:
Waar het een begin van de week echt aanzienlijk rustiger was op straat is het nu weer net zo druk als op een "normale" zaterdag.
Nederlanders hebben echt totaal geen discipline.
Echt ongelofelijk
Klopt. Aantal bedden en apparatuur was niet het probleem.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:16 schreef showtimer het volgende:
[..]
Gommers gaf toch juist aan dat het aantal apparaten niet het essentiële probleem is?
Bureaucratie tot een minimum beperken scheelt zo 300%quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:18 schreef Markesh het volgende:
[..]
Klopt. Aantal bedden en apparatuur was niet het probleem.
De zorg zou het gewoon Niet aankunnen
Vanaf een maximale grens van 2500 IC bedden wordt de capaciteit van het zorgpersoneel de echte limiterende factor.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:16 schreef showtimer het volgende:
[..]
Goed nieuws!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:04 schreef tompsv18 het volgende:
Als er meer dan 2500 ic bedden vol zouden komen. Klopt niet dus.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:18 schreef Markesh het volgende:
[..]
Klopt. Aantal bedden en apparatuur was niet het probleem.
De zorg zou het gewoon Niet aankunnen
kun je nagaan dat spanje een hardere lockdown heeft al 14 dagen lang en niet eens aan de piek zit, in nederland een softe lockdown en veel mensen luisteren niet eens, kinderen spelen nog met elkaar etcquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:17 schreef Markesh het volgende:
Waar het een begin van de week echt aanzienlijk rustiger was op straat is het nu weer net zo druk als op een "normale" zaterdag.
Echt ongelofelijk
Geen probleem als ze maar afstand houden.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:17 schreef Markesh het volgende:
Echt ongelofelijk
Het zal per gemeente ongetwijfeld zeer verschillend zijn.quote:
quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:11 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Fijn dat deze gezonde jongedame gewoon als statistiekje kunnen wegzetten. Net als haar vele gezonde jonge voorgangers op de IC.
Kan gebeuren. Het is net een griepje joh.
PHILIPSGODENquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:04 schreef tompsv18 het volgende:
Ik denk dat ze er 3 weken bij doen, gewoon nieuwe termijn erbijquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:20 schreef Vault-Boy het volgende:
Ik denk trouwens dat de nieuwe maatregelen wat we te horen krijgen disndag een beetje lijken zoals ze in Belgie, Duitsland en Frankrijk doen. Dacht eerst dat ze wellicht alles wel naar 1 juni zouden trekken, maar achteraf lijkt me dat toch wel iets te lang. Denk dat wij ook 2 weken erbij krijgen en dan steeds aankijken of het dan nog steeds nodig is om het bij te verlengen.
beetje laat weerquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:20 schreef Vault-Boy het volgende:
Ik denk trouwens dat de nieuwe maatregelen wat we te horen krijgen disndag een beetje lijken zoals ze in Belgie, Duitsland en Frankrijk doen. Dacht eerst dat ze wellicht alles wel naar 1 juni zouden trekken, maar achteraf lijkt me dat toch wel iets te lang. Denk dat wij ook 2 weken erbij krijgen en dan steeds aankijken of het dan nog steeds nodig is om het bij te verlengen.
Godsamme...quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:11 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Fijn dat deze gezonde jongedame gewoon als statistiekje kunnen wegzetten. Net als haar vele gezonde jonge voorgangers op de IC.
Kan gebeuren. Het is net een griepje joh.
Meer dan 2200 bedden werd er gezegd wat ik mij herinnerquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als er meer dan 2500 ic bedden vol zouden komen. Klopt niet dus.
Enig idee om hoeveel apparaten deze levering gaat?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:04 schreef tompsv18 het volgende:
Ja zoiets idd. 2 a 3 weken en dan steeds aankijken.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er 3 weken bij doen, gewoon nieuwe termijn erbij
Ja, ik ook. Zag een andere user die 2500 zei en nam dat over. Maar goed, 2200 of 2500, het punt blijft staan.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:22 schreef Markesh het volgende:
[..]
Meer dan 2200 bedden werd er gezegd wat ik mij herinner
Hugo en Martin zijn goed bezig.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:04 schreef tompsv18 het volgende:
Pffquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:21 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Hier nog twee statistiekjes
2000 volgens mijquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Enig idee om hoeveel apparaten deze levering gaat?
Klopt, maar even later verbeterde hij dat naar naar 2500, maar dat zal dan wel de echte grens zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:22 schreef Markesh het volgende:
[..]
Meer dan 2200 bedden werd er gezegd wat ik mij herinner
We hebben echt gruwelijke mazzel dat we die lampenboeren en tech 'in house' hebbenquote:
Wat heeft bureaucratie met een tekort aan personeel te maken?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Bureaucratie tot een minimum beperken scheelt zo 300%
Is met elke griep, is normaal, een zus van een kennis van een forum lid had het ook, en die heeft gezag heurquote:
Ik was ook onderdeel van de januari groep, en ben ook woedend over hoe eea is gelopen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:01 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Laat toch, een maand geleden werde we voor paniekzaaiers uitgemaakt
Nu voor achterafroepers
Laat de trollen voor wat ze zijn
Nog geen cijfers?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:21 schreef butz0rs het volgende:
Het plaatje van de kaart is al weer geüpdatet op https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus
Alleen de wadden nog Corona vrij![]()
meer handen aan het bed in plaats van aan het bureauquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:24 schreef Markesh het volgende:
[..]
Wat heeft bureaucratie met een tekort aan personeel te maken?
Of zou het Feike zijn?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:23 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Hugo en Martin zijn goed bezig.
twitter:SCMPNews twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 13:09:24Coronavirus: Chinese cinemas told to close just a week after reopening https://t.co/YJk41buNmY reageer retweet
Denk ook een verlenging tot om en nabij 1 mei.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:20 schreef Vault-Boy het volgende:
was ik al bang voor... dit blijft doorgaan tot een vaccin of een medicijn beschikbaar komtquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:27 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:SCMPNews twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 13:09:24Coronavirus: Chinese cinemas told to close just a week after reopening https://t.co/YJk41buNmY reageer retweet
Heee, slimme gedachte.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:28 schreef vosss het volgende:
Het eerste deel van de levering van 1000 beademingsapparaten kunnen er ook bv 50 zijn. Of 600. Zonder getallen te noemen zegt dit niet zo veel bedenk ik me net.
Hoe weet je dat dan? Was je ook buiten?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:17 schreef Markesh het volgende:
Echt ongelofelijk
Zuid-Korea en Singapore ook weer omhoog langzaam, terwijl die rigoreus testen en alles in de gaten houden.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:27 schreef Houtenbeen het volgende:
In Amsterdam misschien... Hier, in het midden van het land, lijkt men zich er geen reet van aan te trekkenquote:
Niet waar.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Klopt, maar even later verbeterde hij dat naar naar 2500, maar dat zal dan wel de echte grens zijn.
Klote nieuws.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:27 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:Gebrek aan capaciteit is geen natuurverschijnsel. De zogeheten qPCR-test die moet worden uitgevoerd, is bepaald geen rocket science. De tekorten die er zijn, zijn met enige inventiviteit prima op te lossen.
Ow nee zo bedoel ik niet. Men sprak deze week over een bestelling van 2000 stuks.quote:
Het is een wisselwerking. Hoe meer mensen roepen "dit had niemand zien aankomen" hoe meer mensen gaan roepen "wij wel".quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:24 schreef Za het volgende:
[..]
Ik was ook onderdeel van de januari groep, en ben ook woedend over hoe eea is gelopen.
Ik vind het echter ontzettend storend dat dit nu het hoofditem lijkt te zijn in deze reeks.
Wij hadden het voorzien, kijk eens hoe wij gelijk hadden, met welk nut?
Waarom niet je energie aanwenden voor het kijken naar het voldongen feit waar het land voorstaat, belangrijke info uit januari opdiepen etc? IMO
Ik reageer lukraak op jouw post, dus niet persoonlijk en ook van toepassing op bv @:Kyran
het rivm had toch gelijk dat een totale lockdown alleen werkt zoals deze geldt en daarna het virus weer toeslaat?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:28 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
was ik al bang voor... dit blijft doorgaan tot een vaccin of een medicijn beschikbaar komt
groeps immuniteitquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zuid-Korea en Singapore ook weer omhoog langzaam, terwijl die rigoreus testen en alles in de gaten houden.
Laat wel zien hoe lastig het is om er vanaf te komen, zelfs met stevige maatregelen.
Het zijn er 100 bron ADquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:28 schreef vosss het volgende:
Het eerste deel van de levering van 1000 beademingsapparaten kunnen er ook bv 50 zijn. Of 600. Zonder getallen te noemen zegt dit niet zo veel bedenk ik me net.
Er is al jaren een tekort aan zorgpersoneel, om nu te roepen dat het door de bureaucratie komt heeft NU niemand wat aan.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
meer handen aan het bed in plaats van aan het bureau
https://www.rtl.nl/video/ecc61bbc-5d88-4837-9a8f-c40e0055cfad/quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:29 schreef Markesh het volgende:
[..]
Niet waar.
Hij heeft NIETS verbeterd.
Het enige wat Lommers heeft geantwoord is dat de zorg het dan gewoon niet aan kan.
2,22:10
groeps immuniteit duurt waarschijnlijk langer dan een vaccin en tevens heeft het wel wat risico's.quote:
Dat zet dus weinig zoden aan de dijkquote:
Dat is ook het hele issue wat de geleerden (RIVM bashers) hier niet lijken te begrijpen. Zonder vaccin, geneesmiddel of kudde-immuniteit is elke vorm van lock-down een pleister. Niet meer en niet minder. Uitstel, nooit afstel.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zuid-Korea en Singapore ook weer omhoog langzaam, terwijl die rigoreus testen en alles in de gaten houden.
Laat wel zien hoe lastig het is om er vanaf te komen, zelfs met stevige maatregelen.
maar wel de enige oplossing, samen met maatregelen om het te spreiden, waardoor het nog langer duur trouwens.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
groeps immuniteit duurt waarschijnlijk langer dan een vaccin en tevens heeft het wel wat risico's.
nee niet de enige oplossing, een vaccin en/of medicatie is de oplossingquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar wel de enige oplossing, samen met maatregelen om het te spreiden, waardoor het nog langer duur trouwens.
Het zijn er 100 er de rest van de deelleveringen wordt in de komende weken verwachtquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:34 schreef Kyran het volgende:
Die 2200 waar Gommers het over had gaat toch over 2200 coronapatiënten niet totaal aantal IC-bedden?
Zitten nu op 1037 + 1000 in bestelling is 2037 en dat zou wel eens genoeg kunnen zijn. Als het meer dan dat wordt dan is het sowieso een onomgelijke taak. Zo had ik het in ieder geval begrepen.
Vraag mij wel af hoeveel van die 1000 vandaag zijn binnengekomen. Als het er 100 zijn is het één dag extra, maar natuurlijk helpen alle beetjes en sowieso goed geregeld dat het binnenkomt
die is er niet en dat duurt nog wel even.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee niet de enige oplossing, een vaccin en/of medicatie is de oplossing
Wie begrijpt dat niet? Er zijn hier nog geen handjevol mensen die roepen om een langdurige lockdown (als in jaren).quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat is ook het hele issue wat de geleerden (RIVM bashers) hier niet lijken te begrijpen. Zonder vaccin, geneesmiddel of kudde-immuniteit is elke vorm van lock-down een pleister. Niet meer en niet minder. Uitstel, nooit afstel.
Kyran het moet gezegd worden, misschien beter door mij dan door iemand die lange tijd volhield dat het een griepje was.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:32 schreef Kyran het volgende:
Het is een wisselwerking. Hoe meer mensen roepen "dit had niemand zien aankomen" hoe meer mensen gaan roepen "wij wel".
Daarnaast zijn nog steeds een groot deel van de posts gewijd aan hoe wij nu verder moeten en wat de huidige situatie is, dus dit is weer een beetje generaliseren. Gisteren werd er een prima discussie gevoerd n.a.v. de uitspraken van Feike Sijbesma bijvoorbeeld, dus jammer dat je nu weer iedereen in een hokje probeert te duwen.
Niet nodig en het helpt de discussie hier ook absoluut niet.
Ay, nou ja alle beetjes helpen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:35 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Het zijn er 100 er de rest van de deelleveringen wordt in de komende weken verwacht
Hopen dat die andere 900 morgen binnen komen dan.quote:
Handig dat Deventer vrijwel precies 100.000 inwoners heeft.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:21 schreef butz0rs het volgende:
Het plaatje van de kaart is al weer geüpdatet op https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus
Totaal.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:34 schreef Kyran het volgende:
Die 2200 waar Gommers het over had gaat toch over 2200 coronapatiënten niet totaal aantal IC-bedden?
Zitten nu op 1037 + 1000 in bestelling is 2037 en dat zou wel eens genoeg kunnen zijn. Als het meer dan dat wordt dan is het sowieso een onomgelijke taak. Zo had ik het in ieder geval begrepen.
Vraag mij wel af hoeveel van die 1000 vandaag zijn binnengekomen. Als het er 100 zijn is het één dag extra, maar natuurlijk helpen alle beetjes en sowieso goed geregeld dat het binnenkomt
Jij en velen met jou denken dat wanneer we zaken maar "anders" hadden aangepakt dat het dan beter zou verlopen. Nee, dat is onvoorspelbaar. Net zoals nog onvoorspelbaar is wat cijfers nu eigenlijk precies betekenen. Heeft Duitsland ten opzichte van Italië zo weinig slachtoffers omdat ze het beter doen? Of heeft Italië stiekem 10 keer zoveel gevallen?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wie begrijpt dat niet? Er zijn hier nog geen handjevol mensen die roepen om een langdurige lockdown (als in jaren).
Ik kan dit niet bekijken en moet inloggen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/video/ecc61bbc-5d88-4837-9a8f-c40e0055cfad/
Vanaf 13min50
Letterlijke quote:
"Er is heel veel focus geweest op apparaten, maar ergens in de buurt van 2500 patienten komt het ook aan de grenzen van het personeel en leveren van goede zorg"
Nee hoor. T gaat om een manier om het minder snel te laten stijgen. Niet om een langdurige maatregel.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat is ook het hele issue wat de geleerden (RIVM bashers) hier niet lijken te begrijpen. Zonder vaccin, geneesmiddel of kudde-immuniteit is elke vorm van lock-down een pleister. Niet meer en niet minder. Uitstel, nooit afstel.
Ik moet dan altijd aan het gedicht van Wislawa Szymborska 'Een bijdrage aan de statistiek':quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:21 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Hier nog twee statistiekjes
daarom wordt er totaal niet geluistert naar fokkers gelukkigquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:38 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij en velen met jou denken dat wanneer we zaken maar "anders" hadden aangepakt dat het dan beter zou verlopen. Nee, dat is onvoorspelbaar. Net zoals nog onvoorspelbaar is wat cijfers nu eigenlijk precies betekenen. Heeft Duitsland ten opzichte van Italië zo weinig slachtoffers omdat ze het beter doen? Of heeft Italië stiekem 10 keer zoveel gevallen?
Mochten we richting de 2000 gaan zijn we al richting mei volgens de simulaties, dus wat dat betreft hebben we nog even.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Hopen dat die andere 900 morgen binnen komen dan.
Het hele beleid is er op gericht dat onze zorg het aan blijft kunnen, maar als ik zie hoe ons zorgapparaat al aan het kraken is, was het dan niet verstandiger geweest om een week eerder de horeca etc te sluiten?
Zonder zie je wel te roepen. Je wist dat dit er aan kwam, had dan een week eerder maatregelen genomen. Gevaarlijk spel wat gespeeld wordt, want het is allemaal net tegen het randje aan en zeer waarschijnlijk straks ook over het randje.
Dat zal gommers gezegd hebben. Maar ook daar zullen creatieve oplossingen voor gevonden worden. Hoe zuur ook, wellicht is het een "blessing in disguise" dat zorgpersoneel zo onderbetaald is. Er zijn extreem veel ex zorgmedewerkers.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:38 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik kan dit niet bekijken en moet inloggen.
Even voor de duidelijkheid, wie heeft dit gezegd en wanneer?
Diederik Gommers bij Jinek gisteravond.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:38 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik kan dit niet bekijken en moet inloggen.
Even voor de duidelijkheid, wie heeft dit gezegd en wanneer?
Nieuwe maatregel ook nog: naast verplichte mondkapjes/mondbedekking als je buiten je eigen terrein komt, moet je nu ook verplicht handschoenen aan als je een winkel in gaat.quote:"sew, sew and sew... Help neighbors, parents, friends, peoples in need and give them a mask if they can't do it by themselves.
The cotton home made masks are the best option we have, wash them after wearing and you can wear them again and again on daily basis, this is our only medicine ! People, sew masks ! there millions of peoples who uploaded their videos how to made a mask on youtubes, it take couple of minute to produce it !
do not worry ! we can handle it together !"
Thanks, dat stukje was mij even onduidelijk, dus tijdens piek moet er plek zijn voor 1700 coronapatiënten en hebben met deze levering van 100 dus 1137 plekken beschikbaar.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Totaal.
Trouw mag niet gequote worden, maar hier de link waarin het staat:
https://www.trouw.nl/binn(...)-over-ic-s~b1445b98/
5e alinea.
Wat je fout doet is dat mensen de eerste dagen nog niet weten dat ze corona hebben vanwege de incubatietijd. Die gaan dus nog gewoon boodschappen doen of werken.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Handig dat Deventer vrijwel precies 100.000 inwoners heeft.
Er zijn hier dus 32 officiële gevallen.
Laten we stellen dat dat er in werkelijkheid een factor 20 meer zijn, dus 600 inwoners met corona ongeveer.
Degenen daarvan met klachten liggen of in het ziekenhuis of zijn zo verstandig thuis te blijven. Hoeveel lopen er dan nog buiten? 200 ofzo?
En houden zich niet aan de regels? 10% daarvan, dus 20 ofzo?
Maar goed, anderen houden zich wel aan de regels dus zullen zelf afstand houden tot die 20.
En de kans dat ik één van het tegenkom is 20 / 100.000 = 0,02%
Of doe ik iets helemaal fout?
quote:Philips heeft nu 100 systemen geleverd. De rest volgt de komende weken, zegt woordvoerder Steve Klink tegen RTL Z. "We hebben de productie al opgeschroefd en willen nog verder opschroeven. Maar er is veel vraag. Als er twee landen honderd systemen nodig hebben, dan leveren aan beide vijftig. De rest komt zo snel mogelijk."
Ook dat weten we niet zeker. Wanneer volgende week de zorg overspoeld wordt en er veel doden gaan vallen dan zal versoepeling niet in het verschiet liggen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:38 schreef marsan het volgende:
[..]
Nee hoor. T gaat om een manier om het minder snel te laten stijgen. Niet om een langdurige maatregel.
Ik denk dat die 2500 bedden nog veel te weinig zijn maar we gaan het zienquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Diederik Gommers bij Jinek gisteravond.
Inmiddels doen de meeste mensen toch niet meer 'gewoon' boodschappen of gaan 'gewoon' werken?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:41 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Wat je fout doet is dat mensen de eerste dagen nog niet weten dat ze corona hebben vanwege de incubatietijd. Die gaan dus nog gewoon boodschappen doen of werken.
Je antwoordt niet op mijn vraag. Jij beweert dat de meeste kritische users hier langdurige lockdowns willen en ik vraag je wie dat dan zogenaamd zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:38 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij en velen met jou denken dat wanneer we zaken maar "anders" hadden aangepakt dat het dan beter zou verlopen. Nee, dat is onvoorspelbaar. Net zoals nog onvoorspelbaar is wat cijfers nu eigenlijk precies betekenen. Heeft Duitsland ten opzichte van Italië zo weinig slachtoffers omdat ze het beter doen? Of heeft Italië stiekem 10 keer zoveel gevallen?
Daarom maskers verplichten. Scheelt een berg.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:41 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Wat je fout doet is dat mensen de eerste dagen nog niet weten dat ze corona hebben vanwege de incubatietijd. Die gaan dus nog gewoon boodschappen doen of werken.
Dat is mooi klotequote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Drie bewoners en twee verplegers op de afdeling van m’n oma’s verzorgingshuis besmet (Oss)
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik heb gezegd dat velen hier het "anders" willen aanpakken. En ja er zijn best wat mensen hier die of een totale lockdown willen (Wat dat ook is) of erger.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je antwoordt niet op mijn vraag. Jij beweert dat de meeste kritische users hier langdurige lockdowns willen en ik vraag je wie dat dan zogenaamd zijn.
Nu moet je het niet omdraaien.
Ik heb nooit om een langdurige lockdown gevraagd bijvoorbeeld en eigenlijk heb ik maar één of twee users dat wel zien doen. Generaliseren om je punt te maken wordt een beetje flauw, vind je niet?
Was vanmiddag in de appie en moest buiten wachten omdat alle 100 karretjes in gebruik waren... en iedereen liep hutje mutje. Erg lastig om 1.5 afstand te bewaren als de gangpaden net 2 meter breed zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:42 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Inmiddels doen de meeste mensen toch niet meer 'gewoon' boodschappen of gaan 'gewoon' werken?
Ik denk niet dat ik corona heb, maar hou me gewoon aan de geldende regels.
Je kan ze verplichten maar dan moeten ze ook leverbaar zijn voor miljoenen mensen en meerdere weken / maanden voorraad...quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:43 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Daarom maskers verplichten. Scheelt een berg.
M’n oma zei bang te zijn dat ze ons nooit meer ziet (veeg me maar op hoor) :’(quote:
Wat mensen vooral hadden gewild is dat er eerder werd ingegrepen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat velen hier het "anders" willen aanpakken. En ja er zijn best wat mensen hier die of een totale lockdown willen (Wat dat ook is) of erger.
Volgens hun cijfers wel jaquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:44 schreef einzeinz het volgende:
Klopt het dat er in Duitsland zo weinig doden zijn? Nog geen 400.
Ochquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
M’n oma zei bang te zijn dat ze ons nooit meer ziet (veeg me maar op hoor) :’(
eerder en harder.....het is nog steeds vrijheid/blijheidquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat mensen vooral hadden gewild is dat er eerder werd ingegrepen.
"Met z'n allen" juist ja..quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
eerder en harder.....het is nog steeds vrijheid/blijheid
vorige week nog met zijn allen naar het strand/bouwmarkt
we moeten het aantal besmettingen toch afvlakken ?
Heb je bericht nog een keer gelezen en je hebt gelijk, excuses. Er zijn echter echt niet heel veel mensen die een langdurige lockdown willen. Een langdurige complete lockdown is geen optie. Een korte lockdown zou een optie moeten zijn om even op adem te komen en "opnieuw" te beginnen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik heb gezegd dat velen hier het "anders" willen aanpakken. En ja er zijn best wat mensen hier die of een totale lockdown willen (Wat dat ook is) of erger.
Sterkte!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vreselijk😰quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:38 schreef I.C.O.N. het volgende:
[..]
Ik moet dan altijd aan het gedicht van Wislawa Szymborska 'Een bijdrage aan de statistiek':
Op elke honderd mensen
zijn er tweeenvijftig
die alles beter weten
onzeker van elke stap -
bijna de hele rest,
bereid om te helpen,
als het niet te lang duurt
-wel negenenveertig,
de goedheid zelve,
omdat ze niet anders kunnen,
-vier, nou, misschien vijf,
in staat tot bewondering zonder afgunst
-achttien,
om de tuin geleid
door de jeugd die voorbijgaat
-plusminus zestig,
nemen er vierenveertig
alles serieus,
leven er in voortdurende angst
voor iemand of iets
-zevenenzeventig,
hebben er talent om gelukkig te zijn
-twintig, hoogstens dertig,
zijn als individu ongevaarlijk,
maar slaan los in de massa,
-meer dan de helft, minstens,
wreed,
als omstandigheden hen dwingen,
-hoeveel weet ik liever niet,
ook niet ongeveer,
wijs door schade
-niet veel meer
dan zonder,
willen van het leven alleen dingen,
-dertig
hoewel ik me liever vergis,
krimpen in elkaar en hebben pijn,
zonder lantaarn in het donker
-drieentachtig,
vroeg of laat,
zijn tamelijk veel
rechtvaardig-vijfendertig,
maar als rechtvaardigheid
de moeite van begrijpen vereist
-drie,
verdienen er medelijden
-negenennegentig,
zijn sterfelijk
-honderd op de honderd.
Een getal dat vooralsnog niet verandert.
Jongere groep die getest wordt. Gemiddelde leeftijd daar tussen 45-50 ipv 60-65. Ouderen hebben er weinig sociaal contact in vergelijking met zuidelijk Europa.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:44 schreef einzeinz het volgende:
Nunspeet.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:21 schreef butz0rs het volgende:
nou.....parkeerplaatsen waren gewoon volquote:
Ik snap niet wat je hiermee wilt zeggen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:44 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Was vanmiddag in de appie en moest buiten wachten omdat alle 100 karretjes in gebruik waren... en iedereen liep hutje mutje. Erg lastig om 1.5 afstand te bewaren als de gangpaden net 2 meter breed zijn.
Goede maatregel, zouden ze hier ook moeten invoeren... Maar ja, niemand hier heeft mondkapjes.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:40 schreef heywoodu het volgende:
Vrije vertaling van een online maat van een (deel van de) toespraak van de Slowaakse premier zojuist:
[..]
Nieuwe maatregel ook nog: naast verplichte mondkapjes/mondbedekking als je buiten je eigen terrein komt, moet je nu ook verplicht handschoenen aan als je een winkel in gaat.
Zelfs niet FFP1 maskers helpen tegen verspreidingquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan ze verplichten maar dan moeten ze ook leverbaar zijn voor miljoenen mensen en meerdere weken / maanden voorraad...
Veel sterktequote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker niet en uiteindelijk hangt het er alleen van af of de cijfers in aantallen opnames snel gaan verbeteren want als het in dit tempo doorgaat komen er sowieso grote problemenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:49 schreef StateOfMind het volgende:
Hmmmm, inclusief de verhoging van 925 coronaplekken naar 1037 (van Hugo de Jonge) en nu de 1e 100 stuks van Philips zitten we nu dus op een totale corona capaciteit van 1137.
Waarvan, met de NVIC cijfers van gisteravond, er 873 bezet zijn.
Dan hebben we nu 264 plekken vrij.
Dat geeft even wat extra lucht, maar de situatie blijft toch zeer kritisch, want we hebben de afgelopen dagen gezien dat het heel hard kan stijgen en dan zijn die plekken ook zo weer vol.
En de grens van wat de Nederlandse zorg maximaal aan kon lag op 2200 IC bedden in totaal.
Dus we hebben even wat lucht (no pun intended), maar laten we nog absoluut niet gaan juichen.
quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:47 schreef Markesh het volgende:
[..]
Vreselijk😰
Zou fijn zijn als je met je oma af en toe kan videobellen..is dat mogelijk?
Germany and the Netherlands seem to fight off the virus better than most — here’s whyquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:44 schreef einzeinz het volgende:
Al deze weken waarin wij waardevolle informatie hadden kunnen verzamelen worden weggegooid, omdat wij geen testen hebben.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:47 schreef Confetti het volgende:
https://www.gelderlander.(...)-patienten~a2ea31e7/
Daarom wordt er ook al tijden enorm de nadruk gelegd op het zelf maken van mondbedekking, met van alles wat je maar om handen hebt.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:50 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Goede maatregel, zouden ze hier ook moeten invoeren... Maar ja, niemand hier heeft mondkapjes.
goed initiatiefquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:51 schreef Donna het volgende:
[..]![]()
In mijn durpie gaan iemand met een hoogwerker bij verzorgingshuizen langs zodat je met elkaar kan 'praten' via de telefoon met beeld er bij via t raam.
Man van mij is even naar de milieustraat. Belde net dat het wel even gaat duren. Is 30ste in de rij.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
eerder en harder.....het is nog steeds vrijheid/blijheid
vorige week nog met zijn allen naar het strand/bouwmarkt
we moeten het aantal besmettingen toch afvlakken ?
hoe is het met de schoonfamilie in Brazilië?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daarom wordt er ook al tijden enorm de nadruk gelegd op het zelf maken van mondbedekking, met van alles wat je maar om handen hebt.
Ja, maar zelfs als je hier met sjaal om naar de winkel gaat, ben je de enigequote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daarom wordt er ook al tijden enorm de nadruk gelegd op het zelf maken van mondbedekking, met van alles wat je maar om handen hebt.
Je moet wat met alle tijd in huisquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Man van mij is even naar de milieustraat. Belde net dat het wel even gaat duren. Is 30ste in de rij.
We zijn niet allemaal voorzichtiger. Kijk alleen al naar vorig weekend waarin duizenden mensen naar bouwmarkten, parken en stranden gingen. Kijk naar de, nu nog steeds, drukke supermarkten. Kijk naar degene uit dit topic waarvan de man naar de milieustraat is en 30e in de rij is.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:49 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je hiermee wilt zeggen.
Ik bedoel, ik snap je punt, maar het is geen reactie op mijn eerste vraag meer. Er lopen volgens mij gewoon heel weinig mensen rond met corona (0,02% hier in Deventer), én we zijn allemaal voorzichtiger.
Met de huidige maatregelen lijkt me de verspreiding dus flink ingedamt. Het is immers niet de bedoeling de verspreiding naar 0 te krijgen (en dat lukt sowieso niet).
Zou je niet verwachten dat er inmiddels ook IC-plekken met toenemende snelheid vrij gaan komen?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:49 schreef StateOfMind het volgende:
Hmmmm, inclusief de verhoging van 925 coronaplekken naar 1037 (van Hugo de Jonge) en nu de 1e 100 stuks van Philips zitten we nu dus op een totale corona capaciteit van 1137.
Waarvan, met de NVIC cijfers van gisteravond, er 873 bezet zijn.
Dan hebben we nu 264 plekken vrij.
Dat geeft even wat extra lucht, maar de situatie blijft toch zeer kritisch, want we hebben de afgelopen dagen gezien dat het heel hard kan stijgen en dan zijn die plekken ook zo weer vol.
En de grens van wat de Nederlandse zorg maximaal aan kon lag op 2200 IC bedden in totaal.
Dus we hebben even wat lucht (no pun intended), maar laten we nog absoluut niet gaan juichen.
Jouw man is net zo achterlijk als die 29 voor hem.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Man van mij is even naar de milieustraat. Belde net dat het wel even gaat duren. Is 30ste in de rij.
De meeste dooien hebben nooit een IC gezien.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:55 schreef Merkie het volgende:
[..]
Zou je niet verwachten dat er inmiddels ook IC-plekken met toenemende snelheid vrij gaan komen?
Ze wordt knetter, knetter, maar dan ook echt knettergek in huis. Ze mag er niet trainen buiten, het is te druk (jaquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
hoe is het met de schoonfamilie in Brazilië?
Ditquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Jouw man is net zo achterlijk als die 29 voor hem.
Blijf gewoon thuis. Het is niet noodzakelijk om naar het stort te gaan. En mocht je dat toch wel willen doen, ga dan doordeweeks als het niet druk is.
Ik doe dat ook niet, moet ik dan wel eerlijk zeggen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:53 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, maar zelfs als je hier met sjaal om naar de winkel gaat, ben je de enigeHier zouden ze er iets meer nadruk op moeten leggen.
quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom gaat hij dan ook in die rij staan?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Houd toch op, je zit veilig alleen in de auto.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Blijf gewoon thuis. Het is niet noodzakelijk om naar het stort te gaan. En mocht je dat toch wel willen doen, ga dan doordeweeks als het niet druk is.
Nee, maar er genezen ook mensen. Hoe meer er op de IC terechtkomen, hoe meer bedden er ook weer vrij zouden moeten komen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:57 schreef vosss het volgende:
[..]
De meeste dooien hebben nooit een IC gezien.
Echt? Lopen mensen gezellig hutje mutje te winkelen of in het park/bos? Als dat zo is, snap ik daar niets van. Los van of je wel/niet bang bent om het te krijgen of door te geven... de druk op de ziekenhuizen en zorg heeft een enorme impact op de reguliere zorg. Ik neem aan dat als iemand van die zorgelozen plotseling iets heeft, bijv. Nierstenen, hartinfarct, herseninfarct, een gebroken been of arm, een longembolie, open wond, kanker dat jij volledige, snelle zorg verwachten. En als toevallig dat ziekenhuis geen bedden heeft en geen operatiecapaciteit begrijpen ze daar vast ook niks van.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:17 schreef Markesh het volgende:
Echt ongelofelijk
Minder doden dan gisteren dus. Nou ja, geweldig.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Het totaal aantal gemelde positief geteste patiënten: 9762 (+1159)
Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 2954 (+454)
Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 639 (+93)
Tsja volgens il presidente daar is het maar een griepje, niet aan de hand en doorlopenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze wordt knetter, knetter, maar dan ook echt knettergek in huis. Ze mag er niet trainen buiten, het is te druk (ja) om voor haar gevoel veilig te wandelen (zo lekker is je immuunsysteem als duursporter niet). Internet is niet geweldig (sinds deze week gelukkig wel WiFi), dus echt lekker videos kijken online gaat ook niet en verder is er geen fuck te doen. Ik probeer maar wat alternatieven aan te dragen, zo heb ik de hele bibliografie van Stephen King voor d'r - het is in elk geval iets.
Verder is ze al een paar weken niet echt fit, maar dat kan ook door het plotselinge gedwongen stoppen met trainen komen natuurlijk, en beide ouders zijn nu op zich wel beter, maar hebben zich ook een tijdje niet zo best gevoeld.
Maaar ja, het ergste is de onzekerheid over alles. Zeker met die achterlijke gladiool van een Bolsonaro aan het roer zou het daar nog wel eens extra lang en hevig kunnen worden.
Veel milieustraten hebben wel achterhaalde tijden hoor. Waardoor de werkende mens vaak aangewezen is op de zaterdag en dan is het eigenlijk altijd druk, ook buiten Coronatijd om.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat de luchtkwaliteit nu tijdelijk is verbeterd vind ik ook geen reden om in zo'n rij onnodig te gaan staan uitstoten.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:59 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Houd toch op, je zit veilig alleen in de auto.
Wowwquote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:51 schreef Donna het volgende:
[..]![]()
In mijn durpie gaan iemand met een hoogwerker bij verzorgingshuizen langs zodat je met elkaar kan 'praten' via de telefoon met beeld er bij via t raam.
Ja, ik ben in elk geval blij dat ze niet in São Paulo of Rio woont. Hoewel je je af kunt vragen hoeveel verschil het maakt, als je je bedenkt dat duizenden toeristen 'gewoon' naar haar stad zijn gekomen de afgelopen anderhalve week.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Tsja volgens il presidente daar is het maar een griepje, niet aan de hand en doorlopen
Ik vrees dat Brazilië op deze manier samen met de US uiteindelijk de grootste problemen krijgt.
Jij woont ook op de Veluwe, toch? Eigenlijk zouden we dat hier wel moeten doen, de besmettingen lijken in rap tempo toe te nemen. Nunspeet is al donkerrood op het kaartje van de rivm.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik doe dat ook niet, moet ik dan wel eerlijk zeggen.
Dalende trend!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Minder doden dan gisteren dus. Nou ja, geweldig.
Mja, er is eigenlijk niets van te zeggen met die vertraging van een paar dagen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Minder doden dan gisteren dus. Nou ja, geweldig.
De overheid is hier al een tijd mee bezig. De testkits zijn inmiddels aangeschaft:quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:51 schreef Kyran het volgende:
Ben blij dat de regering dit nu eindelijk door heeft (volgens de woorden van Feike Sijbesma) en meer testen probeert te regelen.
https://www.rijksoverheid(...)n-voor-professionalsquote:De afgelopen week zijn er 500.000 moleculaire testkits aangeschaft door het LCH. Het gaat hier om moleculaire testen, gericht op het vaststellen van een besmetting (door middel van swaps). Deze worden nu door het RIVM getest op betrouwbaarheid en daarna meteen doorgezet naar de zorginstellingen met de grootste behoefte.
De IC-bedden die nu vrijkomen zijn mensen die daar 2-3 weken geleden terecht kwamen. Toen waren de aantallen nog veel lager dan nu, dus zo hard komen er geen bedden vrij.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee, maar er genezen ook mensen. Hoe meer er op de IC terechtkomen, hoe meer bedden er ook weer vrij zouden moeten komen.
Dat het hier (Nunspeet ja) donkerrood is, is voor een groot deel aan biddag te danken lijkt me. Dat was op 11 maart en vooral een dikke week daarna begon het aantal hier vrij rap op te lopen, wat een toeval.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:00 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Jij woont ook op de Veluwe, toch? Eigenlijk zouden we dat hier wel moeten doen, de besmettingen lijken in rap tempo toe te nemen. Nunspeet is al donkerrood op het kaartje van de rivm.
Dit dus en daarna sta je echt geen carnaval te vieren met zijn allen op die betonplaat... sommigen weten het ook wel echt te overdrijven, manmanman...quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:59 schreef butz0rs het volgende:
Houd toch op, je zit veilig alleen in de auto.
Nee.quote:
Dat begrijp ik, vandaar ook mijn vraag of de IC-bedden nu met toenemende snelheid vrij zouden moeten gaan komen. Dat kan ook verlichting geven.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
De IC-bedden die nu vrijkomen zijn mensen die daar 2-3 weken geleden terecht kwamen. Toen waren de aantallen nog veel lager dan nu, dus zo hard komen er geen bedden vrij.
Waar heb je dit vandaan? Het RIVM geeft 93 aan.quote:
Doordeweeks is het nu net zo druk als het zulk weer is. Wordt ook al weken voor gewaarschuwd.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou ja, carnaval is toch ook iets dat in kleine kring gevierd wordt, toch?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus en daarna sta je echt geen carnaval te vieren met zijn allen op die betonplaat... sommigen weten het ook wel echt te overdrijven, manmanman...
Je zit in je auto! Hoeveel afstand wil je hebben?quote:
2 medewerkers van een ziekenhuis waren verkouden de weer voor carnaval. Het is wat.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:03 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
Uitgebreid verhaal in de Volkskrant. Na deze crisis mag er toch wel eens een diepgaand onderzoek komen naar de rol van het OMT/RIVM. Dit is toch wel zeer schrijnend zo langzamerhand hoor.
Zolang de winkels open zijn mag je daar heen. Je moet je alleen aan bepaalde regels houden hoe ingewikkeld kan het zijn?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:02 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Het leven moet gewoon even stilstaan. Even niet zeuren over dat je echt naar het tuincentrum moet of echt moet winkelen. Even niet. En niet zo zeuren... Misschien ken je nu nog niemand die (dood)ziek is, maar dat gaat snel veranderen. Uiteindelijk zal iedereen geraakt worden. En dan zul je je rot schamen dat je ooit hebt zitten zeuren dat je niet meer naar de kroeg kan..
Ik woon midden in het centrum van een groot dorp. Ze lopen hier inderdaad allemaal "gezellig" keuvelend langs om vervolgens ook iedere keer te stoppen voor een praatje.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:59 schreef Injetta het volgende:
[..]
Echt? Lopen mensen gezellig hutje mutje te winkelen of in het park/bos? Als dat zo is, snap ik daar niets van. Los van of je wel/niet bang bent om het te krijgen of door te geven... de druk op de ziekenhuizen en zorg heeft een enorme impact op de reguliere zorg. Ik neem aan dat als iemand van die zorgelozen plotseling iets heeft, bijv. Nierstenen, hartinfarct, herseninfarct, een gebroken been of arm, een longembolie, open wond, kanker dat jij volledige, snelle zorg verwachten. En als toevallig dat ziekenhuis geen bedden heeft en geen operatiecapaciteit begrijpen ze daar vast ook niks van.
Uiteraard, maar dat zullen er geen tientallen per dag zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:55 schreef Merkie het volgende:
[..]
Zou je niet verwachten dat er inmiddels ook IC-plekken met toenemende snelheid vrij gaan komen?
Toch wel weer een signaal dat men de eerste fase niet alert genoeg was. Maar dat ‘cruciale beroepen’ moeten werken tot ze koorts krijgen terwijl maar de helft koorts krijgt is veel bedenkelijker.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
2 medewerkers van een ziekenhuis waren verkouden de weer voor carnaval. Het is wat.
Ik hoop het ook want ze lopen te vaak achter de feiten aan.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:03 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
Uitgebreid verhaal in de Volkskrant. Na deze crisis mag er toch wel eens een diepgaand onderzoek komen naar de rol van het OMT/RIVM. Dit is toch wel zeer schrijnend zo langzamerhand hoor.
Het aantal doden moet je ook niet al te serieus nemen want ze zeiden van de week al dat dat niet exact klopt.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:03 schreef Muck het volgende:
[..]
Waar heb je dit vandaan? Het RIVM geeft 93 aan.
Als je thuis KUNT blijven, dan blijf je thuis. Nieuwe planten halen of nieuwe kleding is dan onzin. Je hebt ook je eigen verantwoordelijkheid hè. En zoveel mensen doen dit gewoon. En denk je echt dat als je 1,5 afstand houdt je het niet kunt krijgen? Is schijnveiligheid.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
En hoe heeft dat te maken met je klaagzang over de winkels en een tuincentrum?
Sommigen in dit topic zijn echt helemaal van het pad af... Of die hebben nog nooit een milieustraat van dichtbij gezien...quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:04 schreef Gia het volgende:
Je zit in je auto! Hoeveel afstand wil je hebben?
Binnen is een verplichte rijrichting! Je komt niet binnen anderhalve meter van anderen.
Hond uitlaten is meer risico.
Daar heb ik vandeweek ook al aan zitten denken, dat de biblebelt-gemeenten iets roder leken dan de rest, los van Brabant.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:49 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Nunspeet.![]()
Daar doen ze toch niet aan vaccinaties enzo? Zouden zij daardoor een slechter immuunsysteem hebben?
https://www.destentor.nl/(...)ps://www.google.com/
Dat geldt ook voor Goeree-Overflakkee, Oudewater, Heerde en Zwartewaterland (ook allemaal Biblebelt-gemeentes). Zo ongeveer de enige donkerrode gemeentes buiten Brabant.
Hoe groot deel van de bevolking is dat nu helemaal?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:55 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
We zijn niet allemaal voorzichtiger. Kijk alleen al naar vorig weekend waarin duizenden mensen naar bouwmarkten, parken en stranden gingen. Kijk naar de, nu nog steeds, drukke supermarkten. Kijk naar degene uit dit topic waarvan de man naar de milieustraat is en 30e in de rij is.
Dat snap ik helemaal, maar we zien wel graag een bronvermeldingquote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:07 schreef Markesh het volgende:
[..]
Het aantal doden moet je ook niet al te serieus nemen want ze zeiden van de week al dat dat niet exact klopt.
Sommige ziekenhuizen geven het gewoon later door.
Je moet het wel serieus nemen, alleen moet je het in de juiste context plaatsen. De stijging is de absolute stijging t.o.v. het dodental gisteren, daar kunnen ook doden van eergisteren of de dag ervoor bij zitten.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:07 schreef Markesh het volgende:
[..]
Het aantal doden moet je ook niet al te serieus nemen want ze zeiden van de week al dat dat niet exact klopt.
Sommige ziekenhuizen geven het gewoon later door.
Heb jij nog ergens de hele lijst van China van januari tot nu, BVD.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:04 schreef Kyran het volgende:
Aantal patiënten opgenomen (geweest)
Do 12-03: 86
Vr 13-03: 115 +33%
Za 14-03: 136 +18%
Zo 15-03: 162 +19%
Ma 16-03: 205 +27%
Di 17-03: 314 +53%
Wo 18-03: 408 +30%
Do 19-03: 489 +20%
Vr 20-03: 643 +31%
Za 21-03: 836 +30%
Zo 22-03: 988 +18%
Ma 23-03: 1230 +25%
Di 24-03: 1495 +22%
Wo 25-03: 1836 +23%
Do 26-03: 2151 +17%
Vr 27-03: 2500 +16%
Za 28-03: 2954 +18%
Groei in het aantal opgenomen patiënten lijkt nu drie dagen op rij te stabiliseren rond 17%. Een goed teken, maar nog steeds een flink aantal. Als een derde van opgenomen mensen op de IC komt dan zijn er dus 151 potentiële IC patiënten bijgekomen met de toename van 454 van vandaag.
Nou ik ben met dit weer gewoon in de tuin bezig hoor.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:59 schreef Muck het volgende:
[..]
Waarom gaat hij dan ook in die rij staan?
Is het nou écht zo noodzakelijk om NU je grofvuil weg te brengen?
Ga gewoon naar binnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |