Het punt dat men daar probeert te maken is dat je altijd wel een tabelletje kunt maken waarmee je bij een door jou gewenste conclusie uitkomt.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:09 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En jij trekt ook de verkeerde conclusie:
Bij die tweede tabel vergelijken ze het dodenaantal en derde tabel besmettingen. Zeer verwarrend wat zij daar doen en niet te vergelijken. Dus beide tabellen zeggen niets. Waarom zou je met 1 dode vergelijken of 100 besmettingen?
Nog beter zou zijn als je de 2 data van de "lockdown" naast elkaar zet. 10 maart voor Italië en 15 maart voor Nederland.quote:Op maandag 23 maart 2020 08:44 schreef D_A het volgende:
[ afbeelding ]
Uitleg n.a.v. het massaal gedeelde cijfer reeksje van afgelopen weekend.
quote:08.25
Er zijn de afgelopen 24 uur opnieuw twee mensen overleden aan COVID-19 in het Amphia Ziekenhuis in Breda. Dat meldt het ziekenhuis maandagochtend in een dagelijkse update. In totaal zijn er dertien mensen in het ziekenhuis aan de ziekte overleden.
Er zijn zondag 56 patiënten met een COVID-19 besmetting verzorgd in Amphia, van wie 11 patiënten op de intensive care. In dat tijdsbestek zijn er twee patiënten met COVID-19 uit Amphia ontslagen
Zou Ab niet gewoon een onderdeel zijn van het geheel?quote:Op maandag 23 maart 2020 09:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Met cijfers manipuleren is gewoon erg eenvoudig, het Instragram plaatje is erg selectief (en zelfs daarbinnen zie je dat het aantal besmettingen maar beperkt matcht), je mag verwachten dat iemand als Ab Osterhaus daar wel doorheen zou kunnen prikken... maar die lijkt een fulltime baan te hebben met alle tv programma's af te gaan.
Nee, hoe hoger de besmettingsaantal hoe preciezer de vergelijking.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het punt dat men daar probeert te maken is dat je altijd wel een tabelletje kunt maken waarmee je bij een door jou gewenste conclusie uitkomt.
Het is geen uitleg. Juist de laatste zin geeft aan: De juiste conclusie is niet te bepalen; maatregelen en menselijk gedrag in beide landen verschillen sterk.quote:Op maandag 23 maart 2020 08:44 schreef D_A het volgende:
[ afbeelding ]
Uitleg n.a.v. het massaal gedeelde cijfer reeksje van afgelopen weekend.
Je ziet zelfs binnen het Instagram plaatje dat het aantal besmettingen tussen Italië en Nederland heel anders oplopen... en dat Instagram plaatje is dus extreem selectief door slechts 6 (!!!) observaties voor Nederland te laten zien en het te willen extrapoleren op basis van Italië.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, hoe hoger de besmettingsaantal hoe preciezer de vergelijking.
De uitleg die hier gegeven wordt komt neer op de conclusie die je zelf aangeeftquote:Op maandag 23 maart 2020 09:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het is geen uitleg. Juist de laatste zin geeft aan: De juiste conclusie is niet te bepalen; maatregelen en menselijk gedrag in beide landen verschillen sterk.
Ondertussen loopt iedereen hier weg met dit plaatje want 'zie je wel! de drama cijfers kloppen niet!'. Tja.
Dit inderdaad. Maar tegelijkertijd, als er zo'n oproep wordt gedaan door het Kabinet, stel dan maar gewoon een lockdown in, dan hebben mensen ook niet meer de 'keus' om onnodige zaken buiten te doen. Nu staat er nog geen straf op, nu is het nog niet verboden, dus waarom zouden mensen er gehoor aan geven als ze denken afstand te kunnen houden van elkaar?quote:Op maandag 23 maart 2020 09:13 schreef -XOR- het volgende:
Osterhaus is gewoon cynisch geworden na het zien van beelden waarop mensen massaal naar het strand en de gamma gingen.
Hoe komt het dat een land als Bulgarije 15.000 IC bedden mét beademingsapparatuur heeft en het rijke Nederland met moeite 1500?quote:Op maandag 23 maart 2020 09:13 schreef Pumpalov het volgende:
Aantal bedden met beademingsapperatuur is opgeschaald naar 15.000
In de kantlijn staat ook dat onbekend is welke tabel de beste match is. Ik vind zelf de derde tabel onzinnig, want feitelijk gaat het daarbij niet om de eerste 100 besmettingen, maar de eerste 100 die positief getest zijn, een groot verschil.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:06 schreef firefly3 het volgende:
Bij die tweede tabel vergelijken ze het dodenaantal en derde tabel besmettingen. Zeer verwarrend wat zij daar doen en niet te vergelijken. Dus beide tabellen zeggen niets.
Doe eens een bron hiervan? Benieuwd hoe Bulgarije aan zulke aantallen komt.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:13 schreef Pumpalov het volgende:
Aantal bedden met beademingsapperatuur is opgeschaald naar 15.000
Inderdaad, gewoon landen kiezen waar waarschijnlijk niet tot nauwelijks getest wordt en dus ook nauwelijks iemand positief lijkt te zijn, zo kan het ook.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:13 schreef ETA het volgende:
Omgekeerde wereld, een expat collega bij ons op kantoor is met zijn gezin gevlucht terug naar zijn thuisland Nigeria omdat het daar veiliger zou zijn. Hij neemt het "thuis"werken erg letterlijk
Maatregelen zoals in Duitsland nu met een samenscholingsverbod voor 3 mensen of meer, aangevuld met alle winkels sluiten zou meer dan prima zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:15 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Maar tegelijkertijd, als er zo'n oproep wordt gedaan door het Kabinet, stel dan maar gewoon een lockdown in, dan hebben mensen ook niet meer de 'keus' om onnodige zaken buiten te doen. Nu staat er nog geen straf op, nu is het nog niet verboden, dus waarom zouden mensen er gehoor aan geven als ze denken afstand te kunnen houden van elkaar?
Laatst was er ook al sprake van dat Artsen Zonder Grenzen in Nederland zou komen helpen.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:13 schreef ETA het volgende:
Omgekeerde wereld, een expat collega bij ons op kantoor is met zijn gezin gevlucht terug naar zijn thuisland Nigeria omdat het daar veiliger zou zijn. Hij neemt het "thuis"werken erg letterlijk
Op dat moment ging het inderdaad gelijk op en was er een redelijke kans dat het even gelijk zou blijven. Dat is beter dan achterlijk met 1 dode of 100 besmettingen te vergelijken. Ik noem het achterlijk want het plaatje dat het artikel heeft neergezet slaat totaal nergens op. Met statistiek kun je wel degelijk lichte voorspellingen maken. Zo wordt het weer ook deels voorspelt.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je ziet zelfs binnen het Instagram plaatje dat het aantal besmettingen tussen Italië en Nederland heel anders oplopen... en dat Instagram plaatje is dus extreem selectief door slechts 6 (!!!) observaties voor Nederland te laten zien en het te willen extrapoleren op basis van Italië.
Dat was nogal een Telegraaf-titelquote:Op maandag 23 maart 2020 09:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Laatst was er ook al sprake van dat Artsen Zonder Grenzen in Nederland zou komen helpen.![]()
True, maar dan begrijp ik op dit moment de verbazing niet dat mensen zich nu gewoon nog buiten voortbewegen als de oproep alleen is geweest: houd 1,5m afstand. Dan zou het verder niet uit moeten maken waar ze zich op dat moment bevinden.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maatregelen zoals in Duitsland nu met een samenscholingsverbod voor 3 mensen of meer, aangevuld met alle winkels sluiten zou meer dan prima zijn.
Een echte lockdown, als in niet meer naar buiten mogen, kun je altijd nog achter de hand houden.
Ja precies!quote:Op maandag 23 maart 2020 09:16 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
In de kantlijn staat ook dat onbekend is welke tabel de beste match is. Ik vind zelf de derde tabel onzinnig, want feitelijk gaat het daarbij niet om de eerste 100 besmettingen, maar de eerste 100 die positief getest zijn, een groot verschil.
Ik vind eigenlijk het "sociale media"-plaatje vooralsnog het beste matchen qua bevestigde gevallen en doden tot nu toe. En ook al zou het in Nederland zo hard niet gaan, dan heeft de Instagram-generatie in ieder geval een lesje exponentiële groei gehad dit weekend, en wat besef opgedaan hoe snel dit soort dingen uit de hand kúnnen lopen.
zit NL in een lockdown ???quote:Op maandag 23 maart 2020 09:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Nog beter zou zijn als je de 2 data van de "lockdown" naast elkaar zet. 10 maart voor Italië en 15 maart voor Nederland.
Dat is 20 doden in NL vs. 631 doden in Italië
Klopt, stond gisteren ook een artikel over op BN de Stem dat het stabiliseert of dat ze i.i.g. wat lucht hebben. Kan het artikel nu niet meer vinden overigens.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:12 schreef TheVulture het volgende:
Bron Omroep Brabant:
Kan me vergissen maar de situatie in het Amphia lijkt de afgelopen dagen vrij stabiel:
[..]
Als je met "dat hadden ze" het RIVM bedoelt: ze hadden wellicht iets minder stout kunnen wezen en de hun ter beschikking staande wetenschappelijke gegevens en literatuur uit China, Z-Korea, Singapore, Duitsland en Italie wat serieuzer kunnen nemen. Dan hadden ze allicht betere adviezen kunnen verstrekken waardoor "de overgrote meerderheid" het wel wat serieuzer ging nemen.quote:Op maandag 23 maart 2020 08:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Natuurlijk had een klein deel van de mensen het serieus genomen, maar dat moet de overgrote meerderheid zijn. En dat hadden ze zo vroeg niet voor elkaar gekregen m.i.
Dit.quote:Op maandag 23 maart 2020 08:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is wel heel kort door de bocht om alles op de Brabanders met hun carnaval te gooien.
Ten eerste kwam het in Brabant terecht door wintersporters die naar Noord-Italië zijn gegaan. Die hebben het het land binnen gebracht.
Daarnaast kon het volgens het RIVM geen kwaad om carnaval te vieren, dús ging met het vieren (het kon immers geen kwaad).
Ten derde, toen het virus begon te verspreiden werden mensen níet getest als ze niet in een risicogebied waren geweest, ook al had men alle symptomen.
En nee, ik ben geen Brabander.
https://www.bndestem.nl/b(...)eheersbaar~a1cbdc6b/quote:Op maandag 23 maart 2020 09:12 schreef TheVulture het volgende:
Bron Omroep Brabant:
Kan me vergissen maar de situatie in het Amphia lijkt de afgelopen dagen vrij stabiel:
[..]
eindelijk eens goed nieuws toch....!quote:Op maandag 23 maart 2020 09:24 schreef Salina het volgende:
[..]
https://www.bndestem.nl/b(...)eheersbaar~a1cbdc6b/
Effectief niet heel anders dan de situatie in Italië.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zit NL in een lockdown ???
de afgelopen dagen is gebleken van niet.....
Oh, die heb ik gisteren ook gemist. Goed nieuws, voorlopig dan!quote:Op maandag 23 maart 2020 09:24 schreef Salina het volgende:
[..]
Oostblokdingetje denk ik. Ziekenhuizen steken matig in elkaar maar goed, zolang ze je in leven houden zal dat je een zorg zijn. Het is dat de westerse landen het volledig om zeep geholpen hebben maar voor de toetreding tot de EU waren er ook de meeste doktoren per 100.000 inwoners van de gehele wereld.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hoe komt het dat een land als Bulgarije 15.000 IC bedden mét beademingsapparatuur heeft en het rijke Nederland met moeite 1500?
dat moeten we nog gaan zien.....quote:Op maandag 23 maart 2020 09:27 schreef -0- het volgende:
[..]
Effectief niet heel anders dan de situatie in Italië.
En de maatregelen die er zijn, zijn goed snel doorgevoerd hier. Dat heeft een situatie als in Italië voorkomen waar iedereen nog even snel ging reizen.
quote:Reclamemarkt stort in: 'Geen goed moment voor hamsterreclames'
Een van de bedrijven die minder reclame uitzenden, is Albert Heijn. Er lag een campagne klaar voor een actie rond de Hamsterweken. Die is teruggetrokken. "We vinden de campagne op het moment niet gepast", zegt een woordvoerder.
https://nos.nl/artikel/23(...)hamsterreclames.html
Tsja, het is ook gewoon een kosten-batenanalyse. Wanneer hebben we voor het laatst zoveel IC-bedden nodig gehad?quote:Op maandag 23 maart 2020 09:28 schreef Pumpalov het volgende:
Het verbaasde mij overigens heel erg dat Nederland zo weinig IC-units heeft voor een land met 17.000.000 inwoners. Dat is puur bezuinigen op de gezondheid van je bevolking omdat je denkt dat er toch nooit iets zal gebeuren.
Nouja, daar zit je dan, moet je als eerstewereldland met volgens sommigen hier de beste zorg ter wereld bij mensen gaan smeken om hun mondkapjes in te leveren terwijl je in veel landen doodgegooid wordt met die dingen.
Hopen dat dit een wake-up call naar de toekomst toe is voor het een ziekte betreft die nog veel dodelijker is.
Fijn, hopelijk blijft dit zo!quote:Op maandag 23 maart 2020 09:24 schreef Salina het volgende:
[..]
twitter:SkyNewsBreak twitterde op maandag 23-03-2020 om 08:43:38Hong Kong says it will ban all tourists to the city from Wednesday in a bid to contain the spread of COVID-19 reageer retweet
Dat doe je zelf he, het is jouw gezondheid ook uiteindelijkquote:Op maandag 23 maart 2020 09:31 schreef RickoKun het volgende:
Ik ga zo weer lekker naar mijn werk, hutje mutje op elkaar zitten
NOS doet wel lekker mee aan het frame van de Chinese overheidquote:Bijna alle nieuwe infecties in China en Taiwan zijn geïmporteerd
Voor de vijfde dag op rij zijn er geen nieuwe besmettingen gemeld in de Chinese provincie Hubei, het oorspronkelijke epicentrum van het coronavirus. De Chinese gezondheidsautoriteiten melden dat er de afgelopen dag 9 doden en 39 nieuwe besmettingen bij zijn gekomen. Alle nieuwe infecties zouden zijn ontstaan in het buitenland.
In totaal zijn 3270 mensen in China aan de gevolgen van het coronavirus overleden. 81.093 mensen zijn besmet geraakt, van wie er 72.703 zijn hersteld, zeggen de Chinese autoriteiten.
Ook Taiwan meldt nieuwe besmettingen, waarvan de meeste een buitenlandse oorsprong hebben. Volgens de autoriteiten zijn 25 van de 26 nieuwe coronapatiënten onlangs in Europa of de Verenigde Staten geweest, onder meer in Nederland.
Eens dat veel mensen het nog niet voldoende naleven, maar percentueel gezien denk ik dat 85/90% van de bevolking zich er wel keurig aan houdt. De excessen zie je in de media, maar de meeste mensen zitten natuurlijk wel gewoon braaf thuis met minimaal contact.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:32 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik twijfel. Als je de drukte op veel plekken nog ziet gaat dit over twee weken nog veel problemen opleveren. Een te groot gedeelte van de bevolking veegt er z'n voeten nog aan af. Zeker in de moslimgemeenschap gaat dit problematisch worden.
twitter:alexanderbakker twitterde op maandag 23-03-2020 om 08:38:29Deze week in politiek Den Haag oa:
- Maandag: Ministeriële Commissie Crisisbeheersing, na afloop persconferentie met naar verwachting aankondiging nieuwe maatregelen
- Woensdag: technische briefing Kamer met RIVM en Ned. Ver. voor IC
- Donderdag: Kamerdebat over #CoronaCrisis reageer retweet
quote:
Ze deden al moeilijk als ik afgelopen vrijdag drie uren vrij wilde nemen.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:32 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat doe je zelf he, het is jouw gezondheid ook uiteindelijk
Ze hebben toch nog exact dezelfde kosten?quote:Op maandag 23 maart 2020 09:34 schreef RickoKun het volgende:
Die fitnesscentra liggen in een deuk volgens mij. Beetje geld binnen harken terwijl ze niks hoeven uit te geven.
En geen slijtage, verbruik van welness (mits die aanwezig zijn, bij die van mij wel), gratis drinken etc.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:35 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Ze hebben toch nog exact dezelfde kosten?
Afschrijving apparatuur, huur pand, personeel, ICT, enzovoorts. Alleen iets minder afschrijving en geen elektriciteit.
Tsja, dan is de vraag dus wat een mensenleven je waard is.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:30 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Tsja, het is ook gewoon een kosten-batenanalyse. Wanneer hebben we voor het laatst zoveel IC-bedden nodig gehad?
Je kunt inderdaad zorgen dat je een voorraad hebt en 100 miljoen mondkapjes op voorraad hebt liggen, maar dat moet je dan eigenlijk doen met alles waar je in potentie veel van nodig hebt. En dan schrijf je elk jaar voor miljarden aan ongebruikte shit af.
Precies. Meest succesvolle campagne ooit. Het was even wachten op een crisis maar nu betaald het zich afquote:Op maandag 23 maart 2020 09:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Na zoveel jaren campagne voeren voor hamsteren is het niet echt nodig meer, we hebben de boodschap begrepen AH
Ja omdat ze 18 patiënten hebben overgeplaatst naar andere ziekenhuizen. Opzich goed, maar als straks elders ook de ziekenhuizen vol liggen gaat dat niet meer lukken natuurlijk.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:24 schreef Salina het volgende:
[..]
Zo chique is die van mij niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:36 schreef RickoKun het volgende:
[..]
En geen slijtage, verbruik van welness (mits die aanwezig zijn, bij die van mij wel), gratis drinken etc.
Die van mij plakt de verloren tijd +50% gratis aan het eind van de huidige abo periode erbij.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:34 schreef RickoKun het volgende:
Die fitnesscentra liggen in een deuk volgens mij. Beetje geld binnen harken terwijl ze niks hoeven uit te geven.
Hun probleem toch??quote:Op maandag 23 maart 2020 09:35 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ze deden al moeilijk als ik afgelopen vrijdag drie uren vrij wilde nemen.
Volle parken en natuurgebieden zijn gewoon een probleem. Grootste slachtveld worden de markten waar in de grote steden nog duizenden mensen nek-aan-nek rondstruinen.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens dat veel mensen het nog niet voldoende naleven, maar percentueel gezien denk ik dat 85/90% van de bevolking zich er wel keurig aan houdt. De excessen zie je in de media, maar de meeste mensen zitten natuurlijk wel gewoon braaf thuis met minimaal contact.
Heb niet zoveel zin om ontslag te nemenquote:Op maandag 23 maart 2020 09:38 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Hun probleem toch??
Staat en gezondheid gaat boven een eigenwijs bedrijfsleidertje. Die kan dan echt de tering krijgen als ie zou roepen dat ik toch moet komen
Melden dat je last van je keel hebt, kunnen ze weinig tegen doen lijkt mequote:Op maandag 23 maart 2020 09:39 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Heb niet zoveel zin om ontslag te nemen
Mijn sportschool is zo netjes geweest om mij de keuze te geven voor het volgende: betaalde maandbedragen als krediet opsparen voor gebruik in het cafe/restaurant, gebruiken om te betalen voor dingen die extra kosten zoals de zonnebank, hun shop (verkoop sportspullen) etc. Of het bevriezen van mijn contract en mijn sportschoolabonnement op pauze laten zetten.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:34 schreef RickoKun het volgende:
Die updaten meerdere malen gedurende de dag.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:40 schreef VacaLoca het volgende:
Spanje 41 doden vandaag? Dat is stuk lager dan ik had gedacht!
Is dat echt dan? Leek me nou echt fake news.quote:
Het is pas 10 uurquote:Op maandag 23 maart 2020 09:40 schreef VacaLoca het volgende:
Staat ook hier op de Frontpage.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is dat echt dan? Leek me nou echt fake news.
Welke branch zit je dat ze dat vragen? Bizar.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:35 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ze deden al moeilijk als ik afgelopen vrijdag drie uren vrij wilde nemen.
En geen enkele andere mainstream media die het meldt. Geloven ze het zelf? Dit zou allang op The Guardian hebben gestaan, of nu.nl.quote:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-corona-virus-covidquote:Op maandag 23 maart 2020 09:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En geen enkele andere mainstream media die het meldt. Geloven ze het zelf? Dit zou allang op The Guardian hebben gestaan, of nu.nl.
Ohquote:Op maandag 23 maart 2020 09:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Die updaten meerdere malen gedurende de dag.
FF doorlezen... het Australische OS committee trekt zich terug.quote:Op maandag 23 maart 2020 03:25 schreef Predator40 het volgende:
Olympische spelen uitgesteld tot 2021 !
https://www.theguardian.c(...)binet-meeting-latest
Canada ook al. Uiteindelijk hoeven ze niet te beslissen als alle landen zich gewoon terugtrekken.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
FF doorlezen... het Australische OS committee trekt zich terug.
Japan gaat vrolijk door met organiseren.
Grappig dat we gaan peilen om zo te gaan stemmen over een medische crisis behandeling/zaak.quote:Op maandag 23 maart 2020 07:20 schreef houdafstand het volgende:
Maurice de Hond (gisteren):
Een kwart van de Nederlanders wil een lock-down. De kiezers van PVV en FVD vinden dat het meest. Maar ook bij die kiezers overtreft het percentage de 50% niet.
https://www.maurice.nl/peilingen/2020/03/22/lock-down-of-niet/
Zelfs bij FvD'ers en PVV'ers geen meerderheid voor een lock-down.
Terwijl zij meestal juist erg volgzaam zijn.
Ditquote:Op maandag 23 maart 2020 07:44 schreef _I het volgende:
Alles wat het RIVM heeft gedaan, was om het proces te versnellen. Als ze er alles aan gedaan hadden om de volksgezondheid te garanderen waren ze gelijk gestart met de maatregelen die nu getroffen worden.
Nee, geen lockdown, maar handen wassen/schudden, thuiswerken, afstand houden etc Dat hadden ze gelijk in januari kunnen doen, of februari. Maar nee, we moesten meedoen aan de kuddeimmuniteit van het RIVM.
[quote]Op maandag 23 maart 2020 08:04 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, er gaan theorieën on de media. Ik hoor het graag van het kabinet. Die beslist uiteindelijk
RIVM adviseert. Politiek beslist.quote:Op maandag 23 maart 2020 07:50 schreef -XOR- het volgende:
Het RIVM is inderdaad te lang te laconiek geweest in de communicatie.
Ik heb liever dat ze nu niet peilen. Voordat politici er mee op de loop gaan. Wat Nederlanders vinden mag nu niet meespelen, alleen het juiste beleid mag tellen.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Grappig dat we gaan peilen om zo te gaan stemmen over een medische crisis behandeling/zaak.
Probleempje dat ze hebben: het Olympische dorp is al verkocht, nieuwe bewoners trekken er in ergens na de (geplande) Paralympische Spelen... als ze het verschuiven, dan is het Olympische dorp dus al wegquote:Op maandag 23 maart 2020 09:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die volgen het kabinetsbeleid. Provincies zijn geen eigen baas qua strategie.quote:Op maandag 23 maart 2020 08:13 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De noordelijke provincies zijn dus de enige die het beleid van de WHO volgen.
Een paar jaar geen geld naar nutteloze ontwikkelingssamenwerking en eu corruptieprojecten, maar naar de zorg en voorraden medical equipment?quote:Op maandag 23 maart 2020 09:28 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Oostblokdingetje denk ik. Ziekenhuizen steken matig in elkaar maar goed, zolang ze je in leven houden zal dat je een zorg zijn. Het is dat de westerse landen het volledig om zeep geholpen hebben maar voor de toetreding tot de EU waren er ook de meeste doktoren per 100.000 inwoners van de gehele wereld.
Het verbaasde mij overigens heel erg dat Nederland zo weinig IC-units heeft voor een land met 17.000.000 inwoners. Dat is puur bezuinigen op de gezondheid van je bevolking omdat je denkt dat er toch nooit iets zal gebeuren.
Nouja, daar zit je dan, moet je als eerstewereldland met volgens sommigen hier de beste zorg ter wereld bij mensen gaan smeken om hun mondkapjes in te leveren terwijl je in veel landen doodgegooid wordt met die dingen.
Hopen dat dit een wake-up call naar de toekomst toe is voor het een ziekte betreft die nog veel dodelijker is.
Wisten al velen. Die man is gek.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:36 schreef Newone82 het volgende:
Voor diegene die meneer Ab Oosterhaus nog serieus nemen, ik niet meer na dit gelezen te hebben.
https://www.geenstijl.nl/(...)rhaus-van-onze-buis/
Die onboeiende discussie ga je op een ander subforum maar met iemand aan.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een paar jaar geen geld naar nutteloze ontwikkelingssamenwerking en eu corruptieprojecten, maar naar de zorg en voorraden medical equipment?
Ah! Thanks! Nou wel dus blijkbaarquote:
Geven meerdere updates per dag. Rond dit tijdstip zaten ze een x-aantal dagen terug rond de 20/25 dus wat dat betreft is 41 absoluut geen goed signaal.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:40 schreef VacaLoca het volgende:
niemand durft keuze's te maken, F1 van australië werd ook pas geannuleerd toen er al supporters in de tribune's zatenquote:Op maandag 23 maart 2020 09:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Probleempje dat ze hebben: het Olympische dorp is al verkocht, nieuwe bewoners trekken er in ergens na de (geplande) Paralympische Spelen... als ze het verschuiven, dan is het Olympische dorp dus al weg![]()
![]()
Maar te achterlijk dat ze nog steeds denken dat het door kan gaan... en het Nederlandse NOC*NSF heeft zich ook nog niet teruggetrokken; heb gewoon ballen en trek je terug, zoals Canada ook al gedaan heeft.
over Italië, het aantal doden ijlt volgens mij flink na. als je na +/- 2wkn 50% kans hebt om van de IC af te komen, dan zien we nu doden van tot de lockdown ongeveer.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Geven meerdere updates per dag. Rond dit tijdstip zaten ze een x-aantal dagen terug rond de 20/25 dus wat dat betreft is 41 absoluut geen goed signaal.
Niet dat dit te verwachten is, dat gaat nog heel wat langer duren. Wat dat betreft is het rond 18:00 een stuk spannender wanneer de cijfers van Italië bekend geraken. Is de trend inderdaad dalende of was gisteren slechts toeval?
Heb je foto’s van de metro in Milaan gezien? Veel erger als die paar 100 mensen in een bosquote:Op maandag 23 maart 2020 09:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zit NL in een lockdown ???
de afgelopen dagen is gebleken van niet.....
Ik denk dat je de gevolgen van het annuleren van de Spelen een beetje onderschat.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Probleempje dat ze hebben: het Olympische dorp is al verkocht, nieuwe bewoners trekken er in ergens na de (geplande) Paralympische Spelen... als ze het verschuiven, dan is het Olympische dorp dus al weg![]()
![]()
Maar te achterlijk dat ze nog steeds denken dat het door kan gaan... en het Nederlandse NOC*NSF heeft zich ook nog niet teruggetrokken; heb gewoon ballen en trek je terug, zoals Canada ook al gedaan heeft.
Hoeveel cases zijn er eigenlijk in Milaan zelf?quote:Op maandag 23 maart 2020 09:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb je foto’s van de metro in Milaan gezien? Veel erger als die paar 100 mensen in een bos
Het kan gewoon niet doorgaan, als je het nou onder- of overschat.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:54 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik denk dat je de gevolgen van het annuleren van de Spelen een beetje onderschat.
Dit wisselt overigens wel sterk per staat. Op federaal niveau wordt inderdaad niet veel afgedwongen afgezien van wat gesloten grenzen, maar er zijn op staatsniveau en soms nog lager wel dingen die gebeuren.quote:
quote:As of Sunday, here's a look at the latest orders for people to stay home:
• Delaware Gov. John Carney ordered residents to stay at home and closed nonessential businesses in the state starting Tuesday at 8 a.m.
• Kentucky Gov. Andy Beshear ordered 'nonessential' businesses to close
• Louisiana Gov. John Bel Edwards imposed a statewide stay-at-home order, effective 5 p.m. Monday.
• Ohio will impose a statewide stay-at-home mandate, effective 11:59 p.m. Monday, Gov. Mike DeWine announced.
• Philadelphia became the latest city to order its residents to stay home, a mandate that goes into effect at 8 a.m. Monday and exempts activities like buying groceries and medicine, seeking medical care and exercising.
• Missouri's two largest cities issued stay-at-home orders Saturday. St. Louis' mandate, which also applies to St. Louis County, begins Monday, and the one for Kansas City and its metro area goes into effect Tuesday.
• New Orleans Mayor LaToya Cantrell directed residents to stay at home beginning Friday.
• San Miguel County, Colorado, is under a shelter-in-place order until April 3.
• Athens-Clarke County, Georgia, is under a shelter-in-place order until April 7.
• Blaine County, Idaho, is under a shelter-in-place order.
Here's what the new orders look like in each state:
Delaware announces stay-at-home order, effective Tuesday
Gov. John Carney ordered Delaware residents to stay at home and closed nonessential businesses in the state starting Tuesday at 8 a.m.
Under Carney's stay-at-home order, residents can leave their homes for medical care, to shop for groceries, to go to work if their employer is permitted to stay open and to exercise with proper social-distancing.
Car dealerships, clothing stores, performing arts companies and schools are among the nonessential activities ordered to close by Carney. Restaurants will be allowed to continue carry-out and delivery business.
'Nonessential' businesses to close in Kentucky
Gov. Andy Beshear announced Sunday night that several new restrictions will begin Monday after Kentucky's total number of coronavirus cases surpassed 100.
Starting at 8 p.m. on March 23, all nonessential retail will close to in-person traffic. Also, while many medical facilities have complied with a request to cease elective procedures, it will become a mandate starting Monday.
The order applies to clothing stores, entertainment stores, sporting goods stores, shoe stores, jewelers, florists, furniture stores, bookstores and auto dealers (though repair and part stores are exempt). It does NOT apply to grocery stores, gas stations, liquor stores, banks, veterinary hospitals, pharmacies and drug stores.
It's not clear if the restrictions apply to hardware stores.
Louisiana stay-at-home order
Louisiana Gov. John Bel Edwards issued a statewide stay-at-home order Sunday beginning at 5 p.m. Monday for non-essential workers and businesses to stem the spread of coronavirus.
Many businesses like grocery stores, pharmacies and banks will be exempt from the order. All public schools and many businesses like bars and gyms in Louisiana were already closed by previous executive orders, but Sunday's order will expand the closures.
Early learning centers and child care facilities adhering to the guidance issued by the Louisiana Department of Education and Office of Public Health may continue to operate.
Ohio will join the list Monday
Ohio will join the growing list of states imposing a mandate for its residents to stay at home when Gov. Mike DeWine's order goes into effect at 11:59 p.m. Monday. DeWine made the announcement Sunday.
The order will last until at least April 6 and will be reassessed at that time and as necessary, DeWine said. The order can be enforced by local health and law enforcement departments, the governor said.
DeWine said the order allows exceptions, such as going to the grocery store, restaurant carryout, going to a park (but not use of playground equipment), taking care of neighbors or family members, weddings and funerals.
California shelter-in-place order
California Gov. Gavin Newsom announced a statewide shelter-in-place order Thursday evening.
Newsom identified 16 critical infrastructure sectors - including those providing food, health care and energy - that will remain open. When asked how long the shelter-in-place order may last, Newsom said it depended on people's behaviors and how well the state is able to contain the virus.
"This is a dynamic situation," Newsom said. "I don't expect this to be many, many months, but for the time being, we are recognizing the next eight weeks" as especially important.
Reader Q&A: Is it safe to get groceries during senior shopping hour? Is it OK to get carry-out food?
New York 'PAUSE' plan
Gov. Andrew Cuomo on Friday announced that all New York residents must stay home "to the maximum extent possible," effective 8 p.m. Sunday, March 22.
Cuomo called the order the "New York State on PAUSE" plan, and it bans all nonessential gatherings of individuals "of any size for any reason."
Residents can leave their homes for solitary exercise or to obtain essential services or items, including trips to the grocery stores. When in public, they must keep a 6-foot distance from others.
Mass transit will stay operational; food delivery and takeout services will stay open, as will other essential businesses, such as gas stations and grocery stores. But all workers should stay home unless they fall into the list of essential businesses.
Cuomo has repeatedly said that the term "shelter-in-place" is inappropriate to apply to the new order because most people associate the term with an active shooter situation.
Here's what you can and cannot do in New York.
Illinois stay-at-home order
Illinois Gov. J.B. Pritzker on Friday announced a "stay-at-home" order that began Saturday and will last until at least April 7.
All nonessential businesses must close, and all people who can work from home must do so, Pritzker said. All Illinois schools will stay closed until at least April 8.
Chicago Mayor Lori Lightfoot said the order "is not a lockdown or martial law." Pharmacies, grocery stories and clinics will not close. Airports will be open and garbage will be collected.
Connecticut stay-at-home order
In Connecticut, Gov. Ned Lamont on Friday announced an executive order directing all nonessential businesses and not-for-profit entities in the state to prohibit all in-person functions if they are able to, effective 8 p.m. Monday.
The order excludes essential business, such as health care, food service, law enforcement and similar critical services, said Lamont, who is calling his directive, "Stay Safe, Stay Home.''
The order recommends that people maintain social distancing, limit outdoor recreational activities to non-contact and limit the use of public transportation to when it's absolutely necessary, among other items.
Oregon stay-at-home order
Oregon Gov. Kate Brown on Friday told residents to stay home, calling the directive "both an order and a public awareness campaign."
"I am directing Oregonians tonight to stay home to stay healthy. Social distancing done well and done early can save lives," Brown said in a press conference.
Portland Mayor Ted Wheeler said on Twitter on Friday that he was working with the governor and Multnomah County Chair Deborah Kafoury to draft the specifics of the order over the weekend. "This is not a lockdown," Wheeler said in the post. "This is a 'stay at home unless it's absolutely necessary to go out' order."
Get daily COVID-19 updates in your inbox: Sign up for Coronavirus Watch
New Jersey stay-at-home order
New Jersey Gov. Phil Murphy announced Saturday that he would be ordering residents to stay at home, effective at 9 p.m. He also canceled gatherings of any number, including parties, weddings and religious ceremonies.
"We need you to just stay at home," Murphy said. "We have to change our behaviors."
Murphy said the restrictions would not change "anytime soon" and could continue for weeks or months.
Pennsylvania closes nonessential businesses
Pennsylvania Gov. Tom Wolf ordered all "non-life-sustaining" businesses to close Thursday night. He made the order after being granted extraordinary powers upon his "declaration of a disaster emergency, such as COVID-19."
https://eu.usatoday.com/s(...)ate-list/2891193001/
Dat kan zo zijn, alleen zul je nog heel goed na moeten denken over allerlei randzaken. Uitzendrechten, financiële compensaties, topsporters waarvan de carrière nu voorbij is etc. Je kunt dat niet van de een op andere dag beslissen.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het kan gewoon niet doorgaan, als je het nou onder- of overschat.
En waar we fel (op Fok! onderling) over discussieren of het kabinet zich moet laten leiden door het WHO, haar RIVM of kanszoekende bedrijven zijn onder aanvoering van hunner vooruit geschoven "virologen".quote:Op maandag 23 maart 2020 09:46 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze nu niet peilen. Voordat politici er mee op de loop gaan. Wat Nederlanders vinden mag nu niet meespelen, alleen het juiste beleid mag tellen.
Maar daar kan je natuurlijk allemaal over nadenken nadat je de beslissing hebt gemaakt om het uit te stellenquote:Op maandag 23 maart 2020 09:58 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn, alleen zul je nog heel goed na moeten denken over allerlei randzaken. Uitzendrechten, financiële compensaties, topsporters waarvan de carrière nu voorbij is etc. Je kunt dat niet van de een op andere dag beslissen.
quote:Op maandag 23 maart 2020 09:54 schreef 5thencounter het volgende:
Nog voor de Lockdown moet ik al aan deze scene denken…
Het viel me 100% mee dan het EK zo snel werd verschoven. Relatief snel.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:50 schreef Fukushima het volgende:
[..]
niemand durft keuze's te maken, F1 van australië werd ook pas geannuleerd toen er al supporters in de tribune's zaten
Japan wil het proberen door te laten gaan in 2020. Dus die zijn vooral nu aan het kijken of ze het kunnen verplaatsen ipv afzeggen.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar daar kan je natuurlijk allemaal over nadenken nadat je de beslissing hebt gemaakt om het uit te stellen
hoewel ik wel snap dat ze nog iets langer willen wachten met de beslissing.
ok Jaap !quote:Op maandag 23 maart 2020 09:44 schreef Vallon het volgende:
De vannacht aanbeden MP van Nieuw-Zeeland doet precies hetzelfde als Rutte: "flatten the curve" scenario en die afstemmen op de daar dan beschikbare zorg.
werkfases heen en weer
1) Hygiëne: handen schudden, wassen en elleboog hoesten etc.
2) Isolatie: social distance, ouderen afschermen, scholen reguleren , thuiswerken etc.
3) Openbare leven stilleggen met eet/drink/clubs dicht
4) Huis/Reisbeperking (winkelsluiting, beperking bewegingsvrijheid)
Dit alles terwijl de "vitale diensten" incl voedselzaken openblijven met ook dat hamsteren niet nodig is.
NB: de zo gevraagde LockDown wordt mij daarmee duidelijker dwz intrekken reizen en mensen aan/in huis kluisteren.
NZ start nu met met fase 2.
Wij NL zitten kennelijk in fase 3 wachtend op de resultaten komend uit van fase 1.
Spanje/Frankrijk zitten al in fase 4, Duitsland op 3 en Engeland begint met 1.
USA in fase 0 en Italie in fase 5: beyond control
Idd prima heldere communicatie die Rutte ook deed zonder helaas - ws ter voorkoming van "paniek" - te vertellen wat dan daarmee dan precies wordt/is beoogd.
Voordeel lijkt mij dat NZ wat makkelijker is aan te sturen en ook minder snel zal worden geïnfecteerd (inwonersaantal 4.5miljoen op een uitgestrekte ruimte van 6x groter, kunnen opdelen in secties en voordeel van eiland etc.etc.).
Strikt genomen zijn de verschillen tussen Westerse landen, slechts nuances van hetzelfde thema (flatten the curve) die RIVM (Jaap van Dissel) aanraadt. Frankrijk die daarbij op het oorlogspaard zit (nous sommes en-guerre) , Duitsland "wir shaffen das" en Engeland "let-go-coming" en Trump=trump.
In China/Korea volgt men meer het parool thuis wachten op vaccin en tot die tijd; vanuit de totalitaire regime, het traceren van besmette personen met ophokken; zoals Ab Oosterhaus (viroloog) voorstelt.
Het is/zou deze en gene sieren wat minder kritisch te zijn op hoe iets wordt gezegd en wat meer focus op "wat" wordt gezegd.
Ze berichten gewoon wat de Chinese overheid beweert, en doen dat in voorzichtige bewoordingen..quote:Op maandag 23 maart 2020 09:33 schreef Lafoy het volgende:
NOS:
[..]
NOS doet wel lekker mee aan het frame van de Chinese overheid
canada doet niet mee, VS doet niet mee, heel veel kwalificatie tournooien gaan niet door.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
In Milaan zelf precies kan ik niet zo snel vinden, maar midden in Lombardije op een steenworp van het zwaar getroffen Bergamo zullen het er aardig wat zijn. Ik denk dat veel kustplaatsen hier verder van Uden en Breda liggen dan Milaan van Bergamo.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoeveel cases zijn er eigenlijk in Milaan zelf?
Zal wel door die huisarts bij Op1 komenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:03 schreef Galepinjo het volgende:
Ab zat lekker te kuchen bij goedemorgen Nederland
Ja, gistermiddag een hele discussie over geweest.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:00 schreef BarryOSeven het volgende:
Deze al voorbij gekomen?twitter:SBergsma twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:26:33Ik heb aanwijzingen dat een lockdown wordt besproken in Catshuis nu. reageer retweet
quote:Op maandag 23 maart 2020 10:04 schreef D_A het volgende:
[..]
Ja gisteren door jou om 14:58. En doooorr.
NZ zit sinds vandaag op level 3 en vanaf komende woensdag op level 4,volledige lockdown, voor 4 weken.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:44 schreef Vallon het volgende:
De vannacht aanbeden MP van Nieuw-Zeeland doet precies hetzelfde als Rutte: "flatten the curve" scenario en die afstemmen op de daar dan beschikbare zorg.
werkfases heen en weer
1) Hygiëne: handen schudden, wassen en elleboog hoesten etc.
2) Isolatie: social distance, ouderen afschermen, scholen reguleren , thuiswerken etc.
3) Openbare leven stilleggen met eet/drink/clubs dicht
4) Huis/Reisbeperking (winkelsluiting, beperking bewegingsvrijheid)
Dit alles terwijl de "vitale diensten" incl voedselzaken openblijven met ook dat hamsteren niet nodig is.
NB: de zo gevraagde LockDown wordt mij daarmee duidelijker dwz intrekken reizen en mensen aan/in huis kluisteren.
NZ start nu met met fase 2.
Wij NL zitten kennelijk in fase 3 wachtend op de resultaten komend uit van fase 1.
Spanje/Frankrijk zitten al in fase 4, Duitsland op 3 en Engeland begint met 1.
USA in fase 0 en Italie in fase 5: beyond control
Idd prima heldere communicatie die Rutte ook deed zonder helaas - ws ter voorkoming van "paniek" - te vertellen wat dan daarmee dan precies wordt/is beoogd.
Voordeel lijkt mij dat NZ wat makkelijker is aan te sturen en ook minder snel zal worden geïnfecteerd (inwonersaantal 4.5miljoen op een uitgestrekte ruimte van 6x groter, kunnen opdelen in secties en voordeel van eiland etc.etc.).
Strikt genomen zijn de verschillen tussen Westerse landen, slechts nuances van hetzelfde thema (flatten the curve) die RIVM (Jaap van Dissel) aanraadt. Frankrijk die daarbij op het oorlogspaard zit (nous sommes en-guerre) , Duitsland "wir shaffen das" en Engeland "let-go-coming" en Trump=trump.
In China/Korea volgt men meer het parool thuis wachten op vaccin en tot die tijd; vanuit de totalitaire regime, het traceren van besmette personen met ophokken; zoals Ab Oosterhaus (viroloog) voorstelt.
Het is/zou deze en gene sieren wat minder kritisch te zijn op hoe iets wordt gezegd en wat meer focus op "wat" wordt gezegd.
Ik denk dat dat ook wel meevalt, maar veel van de trainers zijn ZZP'ers. Die zullen nu ook wel niet betaald worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:34 schreef RickoKun het volgende:
GeenStijl serieus nemen 😅quote:Op maandag 23 maart 2020 09:36 schreef Newone82 het volgende:
Voor diegene die meneer Ab Oosterhaus nog serieus nemen, ik niet meer na dit gelezen te hebben.
nou hier werd gemeld dat we het geld terug krijgen van afgelopen maand als 6 april de toko niet open mag.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:34 schreef RickoKun het volgende:
Geenstijl?quote:Op maandag 23 maart 2020 09:36 schreef Newone82 het volgende:
Yep..... kijk de OP1 aflevering van 22mar20 maar terug.quote:
11h Belgiequote:Op maandag 23 maart 2020 09:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Geven meerdere updates per dag. Rond dit tijdstip zaten ze een x-aantal dagen terug rond de 20/25 dus wat dat betreft is 41 absoluut geen goed signaal.
Niet dat dit te verwachten is, dat gaat nog heel wat langer duren. Wat dat betreft is het rond 18:00 een stuk spannender wanneer de cijfers van Italië bekend geraken. Is de trend inderdaad dalende of was gisteren slechts toeval?
Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat het sterfecijfer afhankelijk is van hoeveel mensen je test? Er zijn dus ook landen die een lager sterftecijfer hebben.quote:
Dat wordt pas over 4 weken beslist. Faalhazen durven niet hun peperdure hobby te dumpen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
canada doet niet mee, VS doet niet mee, heel veel kwalificatie tournooien gaan niet door.
de OS worden uitgesteld
Precies. Die man is een volslagen idioot.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep..... kijk de OP1 aflevering van 22mar20 maar terug.
Waar hij (Ab Oosterhuis) ongeveer zegt: we moeten doen zoals China/Korea door iedereen te isoleren, op grote schaal te testen, besmette personen in quanrantaine en gelijktijdig binnen een jaar een vaccin uitvinden. "Problem solved, society totally crushed".
Totaal voorbijgaand aan:
a) onvoldoende testkits (die Roche ons probeert te slijten)
b) er totaal geen zicht is op een SARS vaccin laat staan binnen 10-15 jaar.
c) we geen totalitaire regime/cultuur in het Westen hebben
NB: item b is nu iets verkort van 15 naar 10 jaar om dat volslagen krankzinnigen hebben besloten hun experimentele vaccins niet eerst te testen op proefdieren maar gelijk beginnen met mensen. PvdD kan in haar nopjes zijn.
Het zou Ab Oosterhuis verder sieren dat hij zijn ruzie met het RIVM bijlegt en niet zo hard zijn eigen Instituut promoot dat op commerciële basis Corona relateerde medicijnen onderzoekt cq. ontwikkelt.
Wat voor gasten zouden hier achter zitten?quote:Nu vertelt Popma, van medicijnfabrikant Ace, dat hij steeds vaker 'vage types' op bezoek krijgt. Niet alleen bij zijn bedrijf in Zeewolde, maar ook bij hem thuis. "Afgelopen week kwamen er meerdere dure auto's mijn straat inrijden die je hier normaal nooit ziet, met opvallend jonge bestuurders die bij me aanbelden. Ze boden flinke bedragen voor de pillen, maar ik heb mijn hele voorraad allang gedistribueerd over het land. Alle pillen die we produceren worden nog dezelfde dag verspreid."
Omdat er sprake is van een serieuze dreiging wordt de fabrikant sinds afgelopen zaterdag 24 uur per dag beveiligd door de politie. Bij het bedrijf in Zeewolde staat op elke hoek een politieauto.
Geen idee, hoe is jouw Italiaans?quote:Op maandag 23 maart 2020 09:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoeveel cases zijn er eigenlijk in Milaan zelf?
Zat gisteren ook aan de OP1 tafel met een nog niet herstelde en besmette Coorona huisarts.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:03 schreef Galepinjo het volgende:
Ab zat lekker te kuchen bij goedemorgen Nederland
sommige vaccins lagen "op de plank" en zijn wel degelijk getest op dieren.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waar hij (Ab Oosterhuis) ongeveer zegt: we moeten doen zoals China/Korea door iedereen te isoleren, op grote schaal te testen, besmette personen in quanrantaine en gelijktijdig binnen een jaar een vaccin uitvinden. "Problem solved, society totally crushed".
Totaal voorbijgaand aan:
NB: item b is nu iets verkort van 15 naar 10 jaar om dat volslagen krankzinnigen hebben besloten hun experimentele vaccins niet eerst te testen op proefdieren maar gelijk beginnen met mensen. PvdD kan in haar nopjes zijn.
Het zou Ab Oosterhuis verder sieren dat hij zijn ruzie met het RIVM bijlegt en niet zo hard zijn eigen Instituut promoot dat op commerciële basis Corona relateerde medicijnen onderzoekt cq. ontwikkelt.
Mensen die verwachten hier geld mee te kunnen verdienen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:14 schreef ZwangerPetro het volgende:
Reactie van de bedreigde pillendraaier uit Zeewolde:
https://eenvandaag.avrotr(...)age-types-op-bezoek/
[..]
Wat voor gasten zouden hier achter zitten?
Terwijl je nu al weet dat het niet door kan gaan zit een aantal fossielen nog tegen beter weten in te hopen... Het slaat nergens op, al zou je het virus eronder hebben gekregen om dan de hele wereld weer bij elkaar op elkaars lip te zetten.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat wordt pas over 4 weken beslist. Faalhazen durven niet hun peperdure hobby te dumpen.
bron: bbc 22mar20
Russen, Italianen, bendes...quote:Op maandag 23 maart 2020 10:14 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Ik zie dezelfde gasten voor me die ook veel verdienen met drugshandel en in hun sociale huurwoning zitten met een ultra dure bak voor de deur.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:14 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
lijkt me dat er gewoon geen OS als er bijna niemand mee kan doen of mee doet ....quote:Op maandag 23 maart 2020 10:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat wordt pas over 4 weken beslist. Faalhazen durven niet hun peperdure hobby te dumpen.
bron: bbc 22mar20
Ik ben rechts, zit op Twitter, maar ik ben niet boos. Praat dus geen onzin met je 'heel rechts twitter boos'.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:14 schreef Lafoy het volgende:
https://twitter.com/AzG_nl/status/1241737237995368448
Heel rechts twitter boos omdat er een noodziekenhuis naar Iran gestuurd wordt en niet naar brabant
@rudy_58r Veel Iraniërs beschouwen trouwens ieder ziekenhuis als opblaasbaar.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:14 schreef Lafoy het volgende:
Heel rechts twitter boos omdat er een noodziekenhuis naar Iran gestuurd wordt en niet naar brabant
quote:Op maandag 23 maart 2020 10:17 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
@:rudy_58r Veel Iraniërs beschouwen trouwens ieder ziekenhuis als opblaasbaar.
moest lachen
Het sportjournaal bestaat alleen nog uit archiefbeelden en mensen die speculeren of de OS wel of niet door zullen gaanquote:Op maandag 23 maart 2020 10:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Terwijl je nu al weet dat het niet door kan gaan zit een aantal fossielen nog tegen beter weten in te hopen... Het slaat nergens op, al zou je het virus eronder hebben gekregen om dan de hele wereld weer bij elkaar op elkaars lip te zetten.
sorryquote:Op maandag 23 maart 2020 10:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik ben rechts, zit op Twitter, maar ik ben niet boos. Praat dus geen onzin met je 'heel rechts twitter boos'.
Er kan nu aandacht komen voor schaken. Het toernooi voor de uitdager van het WK is nu gaande.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:18 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Het sportjournaal bestaat alleen nog uit archiefbeelden en mensen die speculeren of de OS wel of niet door zullen gaan
'Mogen'quote:Op maandag 23 maart 2020 10:21 schreef riazop het volgende:
[..]
En dan te weten dat wij pas bij over de 200 doden in fully lockdown mogen
Gouden tijden voor Lichess en chess.com. Alexandra Botez de nieuwe Kournikova!quote:Op maandag 23 maart 2020 10:19 schreef Montov het volgende:
[..]
Er kan nu aandacht komen voor schaken. Het toernooi voor de uitdager van het WK is nu gaande.
Of gamen. Zou best naar wat wedstrijden willen kijken.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:19 schreef Montov het volgende:
[..]
Er kan nu aandacht komen voor schaken. Het toernooi voor de uitdager van het WK is nu gaande.
Fokkers.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:14 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Gewoon lekker op Twitch streamen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:23 schreef _I het volgende:
[..]
Of gamen. Zou best naar wat wedstrijden willen kijken.
Groundhog year...nah liever niet !quote:Op maandag 23 maart 2020 10:24 schreef Montov het volgende:
Kunnen we niet een superwintertijd invoeren op 31 december 2020? Gewoon de klok terugzetten naar 1 januari 2020. Gewoon 2020 opnieuw beginnen.
En Nederland is vertegenwoordigt met Giri, helaas voorlopig onderaan, maar zeker niet kansloos.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:19 schreef Montov het volgende:
[..]
We kunnen 2020 beter gewoon overslaan. Kutjaar.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:24 schreef Montov het volgende:
Kunnen we niet een superwintertijd invoeren op 31 december 2020? Gewoon de klok terugzetten naar 1 januari 2020. 2020 opnieuw beginnen.
Ik snap wat je bedoeld. maar het sterfte percentage tgv Covid19 is afhankelijk van de "diagnosegroep" en de verhouding tussen "besmet" met hoeveel je er positief test.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:13 schreef falling_away het volgende:
[..]
Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat het sterfecijfer afhankelijk is van hoeveel mensen je test? Er zijn dus ook landen die een lager sterftecijfer hebben.
Wat is eigenlijk je punt?
Er zitten filters in een beademingsmachine, dus voor besmetting van de andere patiënt (als een apparaat gedeeld zou worden) of van zorgpersoneel zou ik niet zo bang zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:39 schreef _I het volgende:
Zit te zoeken, maar kan het niet vinden.
Het is natuurlijk enorm vernuftig dat alle dokters slangen gaan delen om zo meerdere patiënten te beademen, maar wat als herinfecties wel een ding zijn. Of er mutaties optreden. Is de lucht voor iedere patient steriel?
En waar gaat de uitgeademde lucht heen. Als de aerosolen ook met uitademen meekomen en uren in de lucht hangen, zitten die kamers met meerdere patiënten dan niet vol met verschillende virussen.
Zoveel vragen.
twitter:DeGelderlander twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:20:52Directeur medicijnbedrijf bedreigd door ‘vage types’ die hoge bedragen voor coronamedicijn bieden
https://t.co/O48MDalMt0 reageer retweet
Full lockdown.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Das toch anders. Beetje nationale trots, iedereen naar hetzelfde kijken en schreeuwen voor het raam naar de buren als Ramon uit Surhuisterveen tweede wordt met Fortnite.quote:
Dat weet jij, denk ik maar het moet nog indalen bij organisatoren en sporters.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lijkt me dat er gewoon geen OS als er bijna niemand mee kan doen of mee doet ....
wtf?quote:Op maandag 23 maart 2020 09:48 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Die onboeiende discussie ga je op een ander subforum maar met iemand aan.
Helder, dat wist ik niet, bedankt!quote:Op maandag 23 maart 2020 10:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Er zitten filters in een beademingsmachine, dus voor besmetting van de andere patiënt (als een apparaat gedeeld zou worden) of van zorgpersoneel zou ik niet zo bang zijn.
Het grootste gevaar van een beademingsapparaat delen is dat geen twee patiënten precies dezelfde longen hebben (volume, weerstand, elasticiteit). En juist bij SARS/COVID-19-longen schijnt de elasticiteit ook steeds te veranderen. De kans bestaat dus dat de ene patiënt veel te weinig lucht krijgt en de andere patiënt veel te veel. Zie de comments onder deze video:
Finnenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:14 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Bewaar dit geneuzel maar voor andere tokkies.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
wtf?
Volgens mij ben jij niet diegene die daar over gaat. Jij vraagt er om, ik geef een mogelijke oplossing die miljarden scheelt.
In het onderzoek wat ik laatst plaatste, stond ook dat het alleen voor een korte periode van nood was. Niet een permanente oplossing.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Er zitten filters in een beademingsmachine, dus voor besmetting van de andere patiënt (als een apparaat gedeeld zou worden) of van zorgpersoneel zou ik niet zo bang zijn.
Het grootste gevaar van een beademingsapparaat delen is dat geen twee patiënten precies dezelfde longen hebben (volume, weerstand, elasticiteit). En juist bij SARS/COVID-19-longen schijnt de elasticiteit ook steeds te veranderen. De kans bestaat dus dat de ene patiënt veel te weinig lucht krijgt en de andere patiënt veel te veel. Zie de comments onder deze video:
twitter:jaapvanzessen twitterde op maandag 23-03-2020 om 09:22:42De vergelijking tussen Nederland en Italië, zoals in de linker tabel, ging volop rond op social. De cijfers zeggen echter niet alles: er is geen goede reden om de cijfers vanaf 16 maart in Nederland te vergelijken met die vanaf 29 februari in Italië. https://t.co/Dg3xMUp2wc https://t.co/djrUGbypfV
reageer retweet
Kan je zeggen. Maar dat komt waarschijnlijk meer door je voorkeur dan over de feiten. Die zijn bij geenstijl uitermate goed onderbouwt.quote:
Vanmorgen al langsgekomen inderdaad. Maar kan nooit genoeg herhaald worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:30 schreef TheArt het volgende:
Geen idee of dit al voorbij is gekomen. Zo ja, dan speel ik voor spuitelf.[ afbeelding ]twitter:jaapvanzessen twitterde op maandag 23-03-2020 om 09:22:42De vergelijking tussen Nederland en Italië, zoals in de linker tabel, ging volop rond op social. De cijfers zeggen echter niet alles: er is geen goede reden om de cijfers vanaf 16 maart in Nederland te vergelijken met die vanaf 29 februari in Italië. https://t.co/Dg3xMUp2wc https://t.co/djrUGbypfV
reageer retweet
Yep leuk ook... terwijl ik zit te Fuc!ken, lekker bijschaken. Wordt nog wel vaak ingemaakt door puntmakers... was/ben de scherpte kwijt maar het gaat steeds beter.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gouden tijden voor Lichess en chess.com. Alexandra Botez de nieuwe Kournikova!
Dacht een optie in uiterste nood en die dingen voeren toch alleen verse lucht toe en niet af?quote:Op maandag 23 maart 2020 09:39 schreef _I het volgende:
Zit te zoeken, maar kan het niet vinden.
Het is natuurlijk enorm vernuftig dat alle dokters slangen gaan delen om zo meerdere patiënten te beademen, maar wat als herinfecties wel een ding zijn. Of er mutaties optreden. Is de lucht voor iedere patient steriel?
En waar gaat de uitgeademde lucht heen. Als de aerosolen ook met uitademen meekomen en uren in de lucht hangen, zitten die kamers met meerdere patiënten dan niet vol met verschillende virussen.
Zoveel vragen.
Wat bedoel je nou met full lockdown? Vrijwel het hele land is al in "Full" lockdown, op een paar idioten die naar het strand gaan.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Gaat ook voorbij aan het feit dat de R&D naar een sars vaccin gewoon gestopt is op een gegeven moment wegens 'geen gevaar meer'.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Totaal voorbijgaand aan:
Nogal een understatement. Met die toon hoor je jezelf gewoon compleet te diskwalificeren.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar hun stijltje.. ja, daar kun je over discussiëren.
quote:Op maandag 23 maart 2020 10:30 schreef TheArt het volgende:
Geen idee of dit al voorbij is gekomen. Zo ja, dan speel ik voor spuitelf.[ afbeelding ]twitter:jaapvanzessen twitterde op maandag 23-03-2020 om 09:22:42De vergelijking tussen Nederland en Italië, zoals in de linker tabel, ging volop rond op social. De cijfers zeggen echter niet alles: er is geen goede reden om de cijfers vanaf 16 maart in Nederland te vergelijken met die vanaf 29 februari in Italië. https://t.co/Dg3xMUp2wc https://t.co/djrUGbypfV
reageer retweet
alle drie de tabellen zeggen me weinigquote:Op maandag 23 maart 2020 10:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Vanmorgen al langsgekomen inderdaad. Maar kan nooit genoeg herhaald worden.
lockdown ? het is nog vrijheid/blijheid gewoon in nederland !!!quote:Op maandag 23 maart 2020 10:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou met full lockdown? Vrijwel het hele land is al in "Full" lockdown, op een paar idioten die naar het strand gaan.
Mafia uit Italië 🇮🇹quote:Op maandag 23 maart 2020 10:28 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:DeGelderlander twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:20:52Directeur medicijnbedrijf bedreigd door ‘vage types’ die hoge bedragen voor coronamedicijn bieden
https://t.co/O48MDalMt0 reageer retweet
Ja !!!quote:Op maandag 23 maart 2020 10:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lockdown ? het is nog vrijheid/blijheid gewoon in nederland !!!
Als ik zo door Amsterdam loop houd iedereen zich aan de regels, enige wat beter kan zijn de jongeren, maar daar zie ik nu ook een verandering.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lockdown ? het is nog vrijheid/blijheid gewoon in nederland !!!
Of nou ja, niet met z'n allen he.quote:
we moeten meer aan ons zelf gaan denken, meer landen doen dit.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:14 schreef Lafoy het volgende:
Eh neequote:Op maandag 23 maart 2020 10:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou met full lockdown? Vrijwel het hele land is al in "Full" lockdown, op een paar idioten die naar het strand gaan.
twitter:alexanderbakker twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:32:51Crisisberaad kabinet is aan het einde van de middag. Na afloop is er een persconferentie. Tijdstip nog niet zeker. Er worden nieuwe maatregelen verwacht #CoronaCrisis reageer retweet
Moet je niet vragen om een oplossing. Nu snel weer naar je nutteloze sjw discussies.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:29 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Bewaar dit geneuzel maar voor andere tokkies.
Deze discussie is vannacht al uitgebreid vervoert, als je gaat tornen aan dit soort organisaties dan is het hek van de dam, het Rode Kruis en AZG kan JUIST haar werk doen omdat ze onafhankelijk zijn, als dan elke keer hun spullen afgepakt worden kun je wel stoppen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:34 schreef KingRadler het volgende:
[..]
we moeten meer aan ons zelf gaan denken, meer landen doen dit.
klinkt heel makkelijk maar als de geldkraan dicht gaat houdt het op, onze Chinese vrienden hadden toch wel wat meer mogen doen na sars wat dat betreft, uiteindelijk zijn ze weer de veroorzakers van een serieus virus.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat ook voorbij aan het feit dat de R&D naar een sars vaccin gewoon gestopt is op een gegeven moment wegens 'geen gevaar meer'.
Hadden die mensen het even fout.
Werd eens tijd, ergens een coronakamp. Echt wel ergens een groot leegstaand pan.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Vanavond nieuwe persco?
Overigens een van onze verpleeghuizen is gevorderd door het ziekenhuis om als overloop te dienen voor de coronapatienten.
Jaarbeurs?quote:Op maandag 23 maart 2020 10:36 schreef funnywell het volgende:
[..]
Werd eens tijd, ergens een coronakamp. Echt wel ergens een groot leegstaand pan.
Ik heb al eerder gezegt dat ik voor die sluitingen van niet essentiële bedrijven ben, al is het maar omdat mensen verplicht worden nog te werken. Een avondklok is echt niet nodig, sterker nog, ik zou liever zien dat supermarkten 24/7 open gingen om het publiek te spreiden.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Eh nee
We hebben nog geen samenscholingsverbod en sancties daarop. Veel winkels zijn gewoon open, iedereen kan zijn huis uit , geen avondklok, etc
Dat is ook de conclusie. Je kunt hier niks meequote:Op maandag 23 maart 2020 10:33 schreef Adames het volgende:
[..]
alle drie de tabellen zeggen me weinig
Iets proactiever optreden mag wel inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb al eerder gezegt dat ik voor die sluitingen van niet essentiële bedrijven ben, al is het maar omdat mensen verplicht worden nog te werken. Een avondklok is echt niet nodig, sterker nog, ik zou liever zien dat supermarkten 24/7 open gingen om het publiek te spreiden.
Ik ga liever af op de inhoud, niet op de verpakking.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:33 schreef Cara het volgende:
[..]
Nogal een understatement. Met die toon hoor je jezelf gewoon compleet te diskwalificeren.
Zeer mee eens.. dat geeft (adem)ruimte voor zowel personeel als shoppers.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb al eerder gezegt dat ik voor die sluitingen van niet essentiële bedrijven ben, al is het maar omdat mensen verplicht worden nog te werken. Een avondklok is echt niet nodig, sterker nog, ik zou liever zien dat supermarkten 24/7 open gingen om het publiek te spreiden.
JAAAAAAAAAAA eindelijk.....godver 2 weken te laatquote:Op maandag 23 maart 2020 10:35 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:alexanderbakker twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:32:51Crisisberaad kabinet is aan het einde van de middag. Na afloop is er een persconferentie. Tijdstip nog niet zeker. Er worden nieuwe maatregelen verwacht #CoronaCrisis reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spiegel points out that the Centers for Disease Control and Prevention has yet to include GI symptoms in their guidance, although recommendations are changing rapidly.
Dan werkt het dus niet. Iedereen MOET meedoen, alleen dan heeft het zinquote:Op maandag 23 maart 2020 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
, enige wat beter kan zijn de jongeren, .
Ik denk dat we consensus moeten kweken dat lockdown, gewoon fase4 is waarbij de niet essentiële winkels dichtgaan en we in/rondom het huis moeten blijven.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volk krijgt de laatste waarschuwingquote:Op maandag 23 maart 2020 10:35 schreef Houtenbeen het volgende:
helemaal mee eensquote:Op maandag 23 maart 2020 10:36 schreef KingRadler het volgende:
zijn we niet een beetje doorgeslagen op het gebied van vrijheid.
dat men totaal niet weet in Nederland om er mee om te gaan.
ik denk het wel, inmiddels begint de 3e generatie op te groeien in vrijheid zonder dat we bekend zijn met beperkingen en/of noodtoestanden.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:36 schreef KingRadler het volgende:
die chinese dierenmarkten waren dus verboden na SARA maar mochten na een paar jaar toch weer.....quote:Op maandag 23 maart 2020 10:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
klinkt heel makkelijk maar als de geldkraan dicht gaat houdt het op, onze Chinese vrienden hadden toch wel wat meer mogen doen na sars wat dat betreft, uiteindelijk zijn ze weer de veroorzakers van een serieus virus.
Ben ik ook bang voor. Ze durven niet met een gestrekt been er in te gaan en op dit moment is dat gewoon niet meer te begrijpen. Elke mini stap wordt van tafel geveegd door een flink deel van het Nederlandse volk.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:37 schreef Confetti het volgende:
Ze gaan gewoon alleen de winkels sluiten. Echt doorpakken durven ze gewoon niet. Het is constant stapje voor stapje escaleren.
inmiddels staan we al heel knap 5e vd wereld, en kunnen we vanavond de 4e plaats pakkenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:37 schreef Confetti het volgende:
Ze gaan gewoon alleen de winkels sluiten. Echt doorpakken durven ze gewoon niet. Het is constant stapje voor stapje escaleren.
Je ziet in de chinese cijfers ook ergens een onverklaarbare knik in de stijging. Daarna gaat het weer keihard exponentieel omhoog.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:39 schreef Dejannn het volgende:
Heel benieuwd wat vandaag en morgen de cijfers zullen zijn. Het leek wat af te vlakken, maar dat zag je met momenten bij andere landen ook waarna er een flinke piek kwam. Zoiets ik vrees ik toch ook te zien hier. Zo niet, dan ga je inderdaad bijna denken dat het enigszins onder controle is.
quote:Op maandag 23 maart 2020 10:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat we consensus moeten kweken dat lockdown, gewoon fase4 is waarbij de niet essentiële winkels dichtgaan en we in/rondom het huis moeten blijven.
Dit is geen dystoptische Lock-Down die tal van hardliners graag zouden zien.
Vitale diensten, winkels en zorgzaken blijven dus operationeel.
Tja dat is nu weer de koe in de kont van een stel subsidie "experts" die zo hun fondsgevers de schuld geven dat SARS1 stopte en ondertussen elegant voorsorteren dat dit niet meer mag gebeuren als SARS3 komt. Moeten "we" alleen nog eerst SARS2 eventjes oplossen. Doe we toch ?quote:Op maandag 23 maart 2020 10:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat ook voorbij aan het feit dat de R&D naar een sars vaccin gewoon gestopt is op een gegeven moment wegens 'geen gevaar meer'.
Hadden die mensen het even fout.
Heeft niks met durven te maken, ze moeten wel stap voor stap anders wordt het hier één grote chaos. Mensen hebben al moeite om afstand te nemen, laat staan meteen alles dicht. Zie de coffeeshop met die lange rijen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben ik ook bang voor. Ze durven niet met een gestrekt been er in te gaan en op dit moment is dat gewoon niet meer te begrijpen. Elke mini stap wordt van tafel geveegd door een flink deel van het Nederlandse volk.
1995 watersnoodquote:Op maandag 23 maart 2020 10:38 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik denk het wel, inmiddels begint de 3e generatie op te groeien in vrijheid zonder dat we bekend zijn met beperkingen en/of noodtoestanden.
we hebben hier natuurlijk ook geen grote natuurrampen gehad de laatste tijd waardoor er tijdelijk een noodtoestand was afgekondigd (watersnoodramp als laatste denk ik?)
dat, maar als je dat dan doet, weet je ook dat je op een tijdbom zit, er is genoeg voor gewaarschuwdquote:Op maandag 23 maart 2020 10:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die chinese dierenmarkten waren dus verboden na SARA maar mochten na een paar jaar toch weer.....
Maar dat roeptoetert niet zo lekker als LOCKDOWN NU!!!11quote:Op maandag 23 maart 2020 10:41 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Heeft niks met durven te maken, ze moeten wel stap voor stap anders wordt het hier één grote chaos. Mensen hebben al moeite om afstand te nemen, laat staan meteen alles dicht. Zie de coffeeshop met die lange rijen.
Jullie doen allemaal of het naieve mensen zijn, maar alles is al doordacht hoor
he? Ze riepen steeds dat Hollanders "zo'n nuchter volkje" warenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:41 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Heeft niks met durven te maken, ze moeten wel stap voor stap anders wordt het hier één grote chaos.
Wie is ze?quote:Op maandag 23 maart 2020 10:43 schreef riazop het volgende:
[..]
he? Ze riepen steeds dat Hollanders "zo'n nuchter volkje" waren
Ze riepen ook dat we kaas eten en met klompen lopenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:43 schreef riazop het volgende:
[..]
Duurt nog minstens tot volgend weekend tot we echt wat kunnen zienquote:Op maandag 23 maart 2020 10:39 schreef Dejannn het volgende:
Heel benieuwd wat vandaag en morgen de cijfers zullen zijn. Het leek wat af te vlakken, maar dat zag je met momenten bij andere landen ook waarna er een flinke piek kwam. Zoiets ik vrees ik toch ook te zien hier. Zo niet, dan ga je inderdaad bijna denken dat het enigszins onder controle is.
Hollanders niet echt. De rest van Nederland des te meer.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:43 schreef riazop het volgende:
[..]
als je eind deze week nog steeds zo hoog staat wordt het wel een dingetje en China, geloof je het zelf?quote:Op maandag 23 maart 2020 10:40 schreef riazop het volgende:
[..]
inmiddels staan we al heel knap 5e vd wereld, en kunnen we vanavond de 4e plaats pakken
Aantal doden per 1 miljoen inwoners (22 maart)
1. Italië 92
2. Spanje 38
3. Iran 21
4. Zwitserland 11,3
5. Nederland 10,4
6. Frankrijk 10,1
7. Belgie 6,6
8. Verenigd Koninkrijk 4,3
9. Denemarken 2,4
10. China 2,3
Niet echt.... maar je kunt ernstige vraagtekens zetten dat fundamentele rechten die in de vorm van bevochten vrijheden in pak'm beet ... een week of zo, de nek zijn omgedraaid zonder dat er zicht is op "tijdsduur" en met feitelijk met welk (toetsbaar) omschreven doel.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:36 schreef KingRadler het volgende:
Het enige dat relevant is, is of er nog genoeg capaciteit op de IC is. Het aantal besmettingen zegt niets (meer).quote:Op maandag 23 maart 2020 10:39 schreef Dejannn het volgende:
Je moet niet vergeten dat China voor de helft nog een derdewereldland is en de afgelopen eeuwen is geteisterd door de meest verschrikkelijke hongersnoden. Daar komt ook die traditie van wet markets met amateuristisch gekweekte wilde dieren uit voort. Dat krijg je er in zo'n groot land niet zo makkelijk uit.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat, maar als je dat dan doet, weet je ook dat je op een tijdbom zit, er is genoeg voor gewaarschuwd
Dus datquote:Op maandag 23 maart 2020 10:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bij ons mag je nog in de rij staan voor je eten; in ander landen moet je toestemming hebben om nog weg te gaan.
ik weet dat ze alles eten wat beweegt, zijn nog net geen kannibaal, dat vind ik ook verder prima maar dan weet je als land wel wel dat je dit soort gevaren looptquote:Op maandag 23 maart 2020 10:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat China voor de helft nog een derdewereldland is en de afgelopen eeuwen is geteisterd door de meest verschrikkelijke hongersnoden. Daar komt ook die traditie van wet markets met amateuristisch gekweekte wilde dieren uit voort. Dat krijg je er in zo'n groot land niet zo makkelijk uit.
Het aantal besmettingen zegt nog genoeg. Immers worden enkel mensen getest die (ernstig) ziek ergens worden opgenomen. Het is dus zeker nog wel significant wat er met dit aantal gebeurt. Hoe hoger, hoe drukker het ook zal worden op de IC's.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:46 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het enige dat relevant is, is of er nog genoeg capaciteit op de IC is. Het aantal besmettingen zegt niets (meer).
twitter:alexanderbakker twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:43:19Vanavond staat overleg gepland met het Veiligheidsberaad (25 burgemeesters van veiligheidsregio's). Interessant: burgemeesters zijn bevoegd gezag voor instellen/handhaven samenscholingsverbod (Genoemd als optie, maar nog geen officiële bevestiging) #CoronaCrisis reageer retweet
Niet zoveel moeilijke woorden begrijpen joh. Bepaalde users die schreeuwen om een lockdown begrijpen hier maar weinig van.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat we consensus moeten kweken dat lockdown, gewoon fase4 is waarbij de niet essentiële winkels dichtgaan en we in/rondom het huis moeten blijven.
Dit is geen dystoptische Lock-Down die tal van hardliners graag zouden zien.
Vitale diensten, winkels en zorgzaken blijven dus operationeel.
Grapperhaus zei gisteren al dat een samenscholingsverbod vandaag op de agenda staat en serieus wordt overwogen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:48 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:alexanderbakker twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:43:19Vanavond staat overleg gepland met het Veiligheidsberaad (25 burgemeesters van veiligheidsregio's). Interessant: burgemeesters zijn bevoegd gezag voor instellen/handhaven samenscholingsverbod (Genoemd als optie, maar nog geen officiële bevestiging) #CoronaCrisis reageer retweet
Dat is omdat ze n ieder geval tweee keer iets hadden verandert in de definitie of test methode. Kan het me niet meer exact herinneren, maar ze hadden iets verandert.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je ziet in de chinese cijfers ook ergens een onverklaarbare knik in de stijging. Daarna gaat het weer keihard exponentieel omhoog.
Scherp opgemerkt dat we juist 24/7 zouden moeten gaan doen. Meer mensen hebben dan mogelijkheden te werken en hun ding te doen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat verbod er komen. En niet veel later mogen ouderen enkel voor de middag nog buiten komen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:50 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Grapperhaus zei gisteren al dat een samenscholingsverbod vandaag op de agenda staat en serieus wordt overwogen.
Een beetje onzin dit. Overal ter wereld worden andere dieren gegeten dan wij hier in het "Westen" gewend zijn. In Thailand eten ze vogelspinnen, in Afrika bushmeat (dat komt er trouwens ook op neer dat alles een beetje gegeten wordt wat beweegt) en in sommige Zuid-Amerikaanse landen worden cavia's op de BBQ gegooid.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet dat ze alles eten wat beweegt, zijn nog net geen kannibaal, dat vind ik ook verder prima maar dan weet je als land wel wel dat je dit soort gevaren loopt
is alleen maar beter als ze het officieel maken want uiteindelijk was het er alquote:Op maandag 23 maart 2020 10:50 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Grapperhaus zei gisteren al dat een samenscholingsverbod vandaag op de agenda staat en serieus wordt overwogen.
Hoop dat het er komt, dan kun je in ieder geval ook boetes uit gaan delen om mensen ervan te weerhouden nog te bootcampen e.d.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:50 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Die bouwmarkten mogen ze wel dicht tyfen, al was het maar dat het ontzettend veel overlast veroorzaakt voor mensen die thuis werken of hun rust nodig hebben.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Scherp opgemerkt dat we juist 24/7 zouden moeten gaan doen. Meer mensen hebben dan mogelijkheden te werken en hun ding te doen.
Wat vreemd juist gebeurd in de praktijk dat "winkels" korter of in tijdsblokken opengaan om de toeloop te reguleren. Avondopening van bouwmarkten, akkoord meestal niet essentieel voor particulieren; gaan 's avonds dicht. In andere locatie hebben tal van gewone winkels alleen nog middagopening (als ze al open zijn).
Gevolg... nog meer drukte overdag in minder winkels door bankzitters zoals ik.
Zeker. Wordt het begrotingstekort ook weer een beetje ingelopen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoop dat het er komt, dan kun je in ieder geval ook boetes uit gaan delen om mensen ervan te weerhouden nog te bootcampen e.d.
Nee joh, wil vandaag nog ff gaan, moet nog een hoop doen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die bouwmarkten mogen ze wel dicht tyfen, al was het maar dat het ontzettend veel overlast veroorzaakt voor mensen die thuis werken of hun rust nodig hebben.
als je groepsimmuniteit wil zijn ze zelfs uitermate functioneel!quote:Op maandag 23 maart 2020 10:54 schreef skrn het volgende:
[..]
Nee joh, wil vandaag nog ff gaan, moet nog een hoop doen.
Snap die haat tegens bouwmarkt niet zo.
Mee eens, het is irritant als je heel de dag thuis zit te werken in de herrie van de buren die menen dat ze in hun verplichte "vakantie" de boel moeten verbouwen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die bouwmarkten mogen ze wel dicht tyfen, al was het maar dat het ontzettend veel overlast veroorzaakt voor mensen die thuis werken of hun rust nodig hebben.
Er is alleen nauwelijks (zeg maar geen) controle op de fokkerij, dat is het probleem.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:52 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Een beetje onzin dit. Overal ter wereld worden andere dieren gegeten dan wij hier in het "Westen" gewend zijn. In Thailand eten ze vogelspinnen, in Afrika bushmeat (dat komt er trouwens ook op neer dat alles een beetje gegeten wordt wat beweegt) en in sommige Zuid-Amerikaanse landen worden cavia's op de BBQ gegooid.
Het enige waar je betreffende China kritiek op kunt hebben zijn die smerige, onhygiënische en onethische dierenmarkten. Maar dat is daar schijnbaar ook echt een huge business waar vooral de rijkere Chinezen graag zaken willen doen.
er is gewoon voor gewaarschuwd dat de kans heel groot is vanwege het soort dieren wat ze daar eten vooral een bepaald ras vleermuizen, ik heb er verder geen moeite mee dat ze eten wat ze willen maar de risico's mede door het gebrek aan hygiene zijn hoog.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:52 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Een beetje onzin dit. Overal ter wereld worden andere dieren gegeten dan wij hier in het "Westen" gewend zijn. In Thailand eten ze vogelspinnen, in Afrika bushmeat (dat komt er trouwens ook op neer dat alles een beetje gegeten wordt wat beweegt) en in sommige Zuid-Amerikaanse landen worden cavia's op de BBQ gegooid.
Het enige waar je betreffende China kritiek op kunt hebben zijn die smerige, onhygiënische en onethische dierenmarkten. Maar dat is daar schijnbaar ook echt een huge business waar vooral de rijkere Chinezen graag zaken willen doen.
Groningen slaat het landelijk advies in de wind en gaat juist extra testen op corona, deze UMCG-viroloog legt uit waaromquote:Op maandag 23 maart 2020 10:48 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen zegt nog genoeg. Immers worden enkel mensen getest die (ernstig) ziek ergens worden opgenomen. Het is dus zeker nog wel significant wat er met dit aantal gebeurt. Hoe hoger, hoe drukker het ook zal worden op de IC's.
Is al lang bekend dat die van de oefening terugkwamen, en tanks sturen ze echt niet de straten in hoor, bovendien kunnen die de meeste steden niet eens in.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:55 schreef ShevaJB het volgende:
Hoe zit het trouwens met die filmpjes met tanks die rondgaan?
Aightquote:Op maandag 23 maart 2020 10:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is al lang bekend dat die van de oefening terugkwamen, en tanks sturen ze echt niet de straten in hoor, bovendien kunnen die de meeste steden niet eens in.
Tanks kunnen iedere stad in, kost wat schieten maar uiteindelijkquote:Op maandag 23 maart 2020 10:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is al lang bekend dat die van de oefening terugkwamen, en tanks sturen ze echt niet de straten in hoor, bovendien kunnen die de meeste steden niet eens in.
Lekker de bootcamps platwalsenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Amsterdam kunnen ze niet over de meeste bruggen omdat die dan instortenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:57 schreef funnywell het volgende:
[..]
Tanks kunnen iedere stad in, kost wat schieten maar uiteindelijk
quote:
Yep dat zegt mijn zwager ook... ziet (als ZZPl aannemer) z'n handel wegvloeien naar tijdhebbbende bijklussers. Als de Bouwmaat maar openblijft.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe is het wat Australie in hun eigen land doet relevant aan de olympische spelen in Japan?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:00 schreef HulkHeld het volgende:
Are you fucking kidding me..?
Canada en Australië houden sporters thuis van de Olympische Spelen. Op dit moment wordt er gvd een wedstrijd op het hoogste niveau gespeeld in Australië. Wat een stelletje hypocrieten daar zeg..
Nee hoor ademen is al voldoendequote:Op maandag 23 maart 2020 10:55 schreef raptorix het volgende:
Dat was wel bekend, uit eerdere onderzoeken bleek dat Corona vooral verspreid werd door niesende/hoestende mensen, kortom mondkapjes werken niet zo tegen het oplopen, maar wel tegen het verspreiden.
Net als met de normale griepquote:
alle competities zijn gewoon geschrapt hoor....quote:Op maandag 23 maart 2020 11:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hoe is het wat Australie in hun eigen land doet relevant aan de olympische spelen in Japan?
Waarom zou je wedstrijden spelen, zonder publiek, als je daar verder geen waarde aan hecht?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hoe is het wat Australie in hun eigen land doet relevant aan de olympische spelen in Japan?
Zo'n doe-het-zelver heb ik hier schuin boven me. Hij heeft volgens mij een nieuwe boor gekocht.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat moet je aan hun vragen, niet aan mij. Feit blijft; wat er in Australie gebeurt heeft geen enkele relevantie met hun standpunt met betrekking tot de Olympische spelen.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:02 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Waarom zou je wedstrijden spelen, zonder publiek, als je daar verder geen waarde aan hecht?
TV rechten.....$$$quote:Op maandag 23 maart 2020 11:02 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Waarom zou je wedstrijden spelen, zonder publiek, als je daar verder geen waarde aan hecht?
Maar je huis een goeie lenteschoonmaak geven is nog niet genoemd. En daar is het wel weer voor.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:55 schreef raptorix het volgende:
Dat was wel bekend, uit eerdere onderzoeken bleek dat Corona vooral verspreid werd door niesende/hoestende mensen, kortom mondkapjes werken niet zo tegen het oplopen, maar wel tegen het verspreiden.
Als je dus zo bang bent dat je sporters worden besmet, dan vind ik het heel hypocriet dat overal ter wereld, op een paar landen na, je sport door laat gaan en dat terwijl er andere sporten in Australië gewoon zijn geschrapt.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:02 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat moet je aan hun vragen, niet aan mij. Feit blijft; wat er in Australie gebeurt heeft geen enkele relevantie met hun standpunt met betrekking tot de Olympische spelen.
DIe slijpers zijn helemaal verschrikkelijk, was er hier 1 ze boot aan het doen, bleek een vrouw te zijn, ik zeg: Mevrouw, heeft u enigszins idee, dat nu duizenden mensen last van u hebben? Stond ze me echt zo schaapachtig aan te kijkenquote:Op maandag 23 maart 2020 11:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zo'n doe-het-zelver heb ik hier schuin boven me. Hij heeft volgens mij een nieuwe boor gekocht.
Mwah het komt bij mij meer over als de zoveelste paniekpost. En uit jouw opmerking lijkt door te sijpelen dat je de hoogste sterftecijfers voor zoete koek slikt, en de lagere sterftecijfers toeschrijft aan een verkeerde telling. Dat is nergens op gebaseerd.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld. maar het sterfte percentage tgv Covid19 is afhankelijk van de "diagnosegroep" en de verhouding tussen "besmet" met hoeveel je er positief test.
Bij ons wordt je niet getest igv milde symptomen hebt en (onzichtbaar) hersteld, elders wordt je wel (extra/vaker?) getest waardoor de cijfers flink kunnen variëren.
Het aantal doden tgv Covid19 kan je statistisch opvoeren/drukken door andere (hoofd)oorzaken als doodsoorzaak op te nemen..... immers 90% van de overledenen heeft onderliggende complicaties. Er is geen concensus tussen landen hoe deze processen (testen/doodsoorzaak) verloopt.
Covid19 zelf is vooral dodelijk voor kwetsbaren die (tijdig) geen immuniteit meer kan ontwikkelen en simpelweg je luchtwegen worden aangedaan en je sterft aan zuurstofgebrek. Die mensen zouden in theorie nog kunnen in leven worden gehouden dmv Hart/Long machines wat het leed alleen maar verlengd.
Ik wens al dat soort mensen de coronadood of nog erger, John Williams, toe.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
DIe slijpers zijn helemaal verschrikkelijk, was er hier 1 ze boot aan het doen, bleek een vrouw te zijn, ik zeg: Mevrouw, heeft u enigszins idee, dat nu duizenden mensen last van u hebben? Stond ze me echt zo schaapachtig aan te kijken
dure auto's en jong, weet je genoegquote:Op maandag 23 maart 2020 10:14 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Yep... maar dat willen we niet echt horen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:53 schreef _I het volgende:
Evidence does not indicate that frequent visits to crowded places were associated with a higher likelihood of community-acquired infection. This finding may remove panic that arose during the epidemic, and daily life need not change as much as it had. Hong Kong is a densely populated city, and it had a large number of SARS cases. The number of community-acquired cases in less populated cities should be much lower than that of Hong Kong. This finding should be interpreted with care as >90% of the general public wore face masks in public places, and >85% avoided visits to public places during the epidemic in Hong Kong (5). Although visiting the Amoy Gardens was a risk factor, Amoy Gardens might be the only place where such a large-scale SARS outbreak was attributable to contamination of the environment.
We now have some empirical evidence to suggest that wearing a face-mask frequently in public places, frequent handwashing, and disinfecting one's living quarter were effective public health measures to reduce the risk for transmission (adjusted OR 0.58 to 0.36). The effectiveness of mask use was controversial (6). In another study, the prevalence of these three public health preventive public health measures increased significantly from March 21, 2003, to April 1, 2003, (i.e., wearing masks 11.5%–84.3%; frequent hand washing 61.5%–95.1%; home disinfection 36.4%–80%) (5). These practices played an essential role in limiting the spread of the virus in the community in Hong Kong.
Bron
Dit gaat over SARS 2003. Mondkapjes, handen wassen en je huis goed schoonmaken werken goed tegen een virusuitbraak.
Thuisblijven en andere mensen vermijden blijkbaar niet. Thuisbesmetting en besmetting via zorgverleners is blijkbaar een veel groter risico.
Soppuh!!
Duitsland zou dan weer een ernstige toename van het aantal gevallen laten zien.quote:
Schommelt flink inderdaad. Bijzonder..quote:Op maandag 23 maart 2020 11:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Van 30 naar 8 en nu 13... Hoe kan dat?
Het is wel wat complexer dan een vaccin uitpoepen. Want je zit met een SARS virus die verspreid wordt als de normale griep. Die griepsymptomen kun je vergeten, doe je niks tegen. Griepvaccinatie haalt vaak nog niet eens de 50%. Waar ze zich op concentreren is het SARS gedeelte en men was na 2003 bezig met SARS blockers, die er dus voor zorgen dat het niet op je longen/ingewanden slaat. Maar dat is allemaal de plank opgegaan. En de link met HIV is er ook nog, niet dat het door een lab is gemaakt. Maar het is wel geconstateerd. En al tijdens de SARS uitbraak sprak men over dat de HIV medicijnen ook bij SARS bruikbaar waren.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
sommige vaccins lagen "op de plank" en zijn wel degelijk getest op dieren.
diverse labs gaan al starten met human trials en de verwachting is dat er een vaccin is over 12 tot 18 maanden.
vaak duurt het 10 jaar omdat er amper geld voor is en ze vanaf het begin iets moeten ontwikkelen.
Knokkelkoorts vergeten?quote:Op maandag 23 maart 2020 10:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet dat ze alles eten wat beweegt, zijn nog net geen kannibaal, dat vind ik ook verder prima maar dan weet je als land wel wel dat je dit soort gevaren loopt
Omdat het aantal mensen dat dood gaat geen rekening houdt het met aantal ervoor.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Duizenden mensen vlakbij een boot, waar en hoe woon jij in godsnaam?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
DIe slijpers zijn helemaal verschrikkelijk, was er hier 1 ze boot aan het doen, bleek een vrouw te zijn, ik zeg: Mevrouw, heeft u enigszins idee, dat nu duizenden mensen last van u hebben? Stond ze me echt zo schaapachtig aan te kijken
feit is dat ze nu al human trials gaan doen....en het in dieren al wel werkt.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:11 schreef funnywell het volgende:
[..]
Het is wel wat complexer dan een vaccin uitpoepen. Want je zit met een SARS virus die verspreid wordt als de normale griep. Die griepsymptomen kun je vergeten, doe je niks tegen. Griepvaccinatie haalt vaak nog niet eens de 50%. Waar ze zich op concentreren is het SARS gedeelte en men was na 2003 bezig met SARS blockers, die er dus voor zorgen dat het niet op je longen/ingewanden slaat. Maar dat is allemaal de plank opgegaan. En de link met HIV is er ook nog, niet dat het door een lab is gemaakt. Maar het is wel geconstateerd. En al tijdens de SARS uitbraak sprak men over dat de HIV medicijnen ook bij SARS bruikbaar waren.
dat was toen... dit is 2020quote:Op maandag 23 maart 2020 11:00 schreef raptorix het volgende:
Trouwens voor de jongeren ons, Amsterdam jaren 80
[ afbeelding ]
Zoals die vent in het Journaal... met z'n vieren in de auto, om twee verblikken naar de Millieustraat brengen op zaterdag in de rij en dan schaapachtig.... Tja ik heb nu tijd en we wilden er even uit.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
De krakers in Amsterdam weten altijd wel grote panden te vindenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:36 schreef funnywell het volgende:
[..]
Werd eens tijd, ergens een coronakamp. Echt wel ergens een groot leegstaand pan.
bron graag. Sws is die hotshot nergens in dieren getest, ze hebben die highlight fase als shortcut overgeslagen. Stelletje malloten.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
feit is dat ze nu al human trials gaan doen....en het in dieren al wel werkt.
maar dan nog duurt het 12-18 maanden
Dat is de theorie die ook gevolgd wordt, die bedenk je niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep... maar dat willen we niet echt horen.
Ik zie de maatregelen van nu nog steeds in het kader van reguleren verspreidingssnelheid zodat die onder de opvangcapaciteit van de zorg blijft en er gelijktijdig stapsgewijs groepimmuniteit (van 60-70%) wordt opgebouwd.
In theorie, die ik hier beden, zou je wanneer iedereen thuiszit; zou je de "gezonde" bevolking opzettelijk moeten besmetten. Dat was (d8 ik) ook het niet vertelde iedee om de scholen open te houden die dan keurig - kinderen hebben veelal jonge ouders < 50 - konden dienen als infectiehaard.
In zeg een overlappende periode van 2-3 weken heb je dan vrij snel 50% immuun gemaakt. Elk persoon is dan 2-5 dagen grieperig maar kan snel weer aan de gang. Je moet die mensen - in de ziekte periode - alleen uit de buurt houden van de kwetsbaren.
Spanje update de hele dag door. Ze hebben al eerder aangegeven dat het erger gaat worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:12 schreef Nober het volgende:
Spanje nog maar 41 doden Iran komt bijna weer op drie.
Ik begrijp dan niet dat ze dat niet simultaan doen. Dat testen op dieren.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
bron graag. Sws is die hotshot nergens in dieren getest, ze hebben die highlight fase als shortcut overgeslagen. Stelletje malloten.
Spanje staat normaal rond de 20 op dit tijdstip. Dus dat is wel flink wat hoger dan normaal.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:12 schreef Nober het volgende:
Spanje nog maar 41 doden Iran komt bijna weer op drie.
Het was weekend, niet alle cijfers worden even snel doorgegeven/verwerkt. Ook groeperen ze eerst alle data om ze te controleren/bevestigen alvorens ze te publiceren.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:10 schreef Nober het volgende:
[..]
die 8 was idd erg laag. Een toeval.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb die melding uitgezet ben vast niet de enige.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:19 schreef Jojoke het volgende:
Het lijkt er sterk op dat er vanavond in ieder geval een samenscholingsverbod komt. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan handhaven.
Als ze slim zijn sturen ze iedereen een NLalert om nog even flink de schrik aan te jagen.
Dat mag ook wel na wat we hebben gezien dit weekend. Gewoon politie de straat op en maar mensen beboeten die zich er niet aan kunnen houden.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:19 schreef Jojoke het volgende:
Het lijkt er sterk op dat er vanavond in ieder geval een samenscholingsverbod komt. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan handhaven.
Als ze slim zijn sturen ze iedereen een NLalert om nog even flink de schrik aan te jagen.
Hornbach komen nog aardig wat zzp klussers. Die komen dan ook in de knoei. En ze hebben toch al eigen maatregelen genomen, met aantal beperkingen enzo.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Opvallend inderdaad, dit is echt een enorme daling ineensquote:Op maandag 23 maart 2020 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Belgie wel fors minder cases zeg! zo dan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |