die chinese dierenmarkten waren dus verboden na SARA maar mochten na een paar jaar toch weer.....quote:Op maandag 23 maart 2020 10:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
klinkt heel makkelijk maar als de geldkraan dicht gaat houdt het op, onze Chinese vrienden hadden toch wel wat meer mogen doen na sars wat dat betreft, uiteindelijk zijn ze weer de veroorzakers van een serieus virus.
Ben ik ook bang voor. Ze durven niet met een gestrekt been er in te gaan en op dit moment is dat gewoon niet meer te begrijpen. Elke mini stap wordt van tafel geveegd door een flink deel van het Nederlandse volk.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:37 schreef Confetti het volgende:
Ze gaan gewoon alleen de winkels sluiten. Echt doorpakken durven ze gewoon niet. Het is constant stapje voor stapje escaleren.
inmiddels staan we al heel knap 5e vd wereld, en kunnen we vanavond de 4e plaats pakkenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:37 schreef Confetti het volgende:
Ze gaan gewoon alleen de winkels sluiten. Echt doorpakken durven ze gewoon niet. Het is constant stapje voor stapje escaleren.
Je ziet in de chinese cijfers ook ergens een onverklaarbare knik in de stijging. Daarna gaat het weer keihard exponentieel omhoog.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:39 schreef Dejannn het volgende:
Heel benieuwd wat vandaag en morgen de cijfers zullen zijn. Het leek wat af te vlakken, maar dat zag je met momenten bij andere landen ook waarna er een flinke piek kwam. Zoiets ik vrees ik toch ook te zien hier. Zo niet, dan ga je inderdaad bijna denken dat het enigszins onder controle is.
quote:Op maandag 23 maart 2020 10:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat we consensus moeten kweken dat lockdown, gewoon fase4 is waarbij de niet essentiële winkels dichtgaan en we in/rondom het huis moeten blijven.
Dit is geen dystoptische Lock-Down die tal van hardliners graag zouden zien.
Vitale diensten, winkels en zorgzaken blijven dus operationeel.
Tja dat is nu weer de koe in de kont van een stel subsidie "experts" die zo hun fondsgevers de schuld geven dat SARS1 stopte en ondertussen elegant voorsorteren dat dit niet meer mag gebeuren als SARS3 komt. Moeten "we" alleen nog eerst SARS2 eventjes oplossen. Doe we toch ?quote:Op maandag 23 maart 2020 10:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat ook voorbij aan het feit dat de R&D naar een sars vaccin gewoon gestopt is op een gegeven moment wegens 'geen gevaar meer'.
Hadden die mensen het even fout.
Heeft niks met durven te maken, ze moeten wel stap voor stap anders wordt het hier één grote chaos. Mensen hebben al moeite om afstand te nemen, laat staan meteen alles dicht. Zie de coffeeshop met die lange rijen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben ik ook bang voor. Ze durven niet met een gestrekt been er in te gaan en op dit moment is dat gewoon niet meer te begrijpen. Elke mini stap wordt van tafel geveegd door een flink deel van het Nederlandse volk.
1995 watersnoodquote:Op maandag 23 maart 2020 10:38 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik denk het wel, inmiddels begint de 3e generatie op te groeien in vrijheid zonder dat we bekend zijn met beperkingen en/of noodtoestanden.
we hebben hier natuurlijk ook geen grote natuurrampen gehad de laatste tijd waardoor er tijdelijk een noodtoestand was afgekondigd (watersnoodramp als laatste denk ik?)
dat, maar als je dat dan doet, weet je ook dat je op een tijdbom zit, er is genoeg voor gewaarschuwdquote:Op maandag 23 maart 2020 10:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die chinese dierenmarkten waren dus verboden na SARA maar mochten na een paar jaar toch weer.....
Maar dat roeptoetert niet zo lekker als LOCKDOWN NU!!!11quote:Op maandag 23 maart 2020 10:41 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Heeft niks met durven te maken, ze moeten wel stap voor stap anders wordt het hier één grote chaos. Mensen hebben al moeite om afstand te nemen, laat staan meteen alles dicht. Zie de coffeeshop met die lange rijen.
Jullie doen allemaal of het naieve mensen zijn, maar alles is al doordacht hoor
he? Ze riepen steeds dat Hollanders "zo'n nuchter volkje" warenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:41 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Heeft niks met durven te maken, ze moeten wel stap voor stap anders wordt het hier één grote chaos.
Wie is ze?quote:Op maandag 23 maart 2020 10:43 schreef riazop het volgende:
[..]
he? Ze riepen steeds dat Hollanders "zo'n nuchter volkje" waren
Ze riepen ook dat we kaas eten en met klompen lopenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:43 schreef riazop het volgende:
[..]
Duurt nog minstens tot volgend weekend tot we echt wat kunnen zienquote:Op maandag 23 maart 2020 10:39 schreef Dejannn het volgende:
Heel benieuwd wat vandaag en morgen de cijfers zullen zijn. Het leek wat af te vlakken, maar dat zag je met momenten bij andere landen ook waarna er een flinke piek kwam. Zoiets ik vrees ik toch ook te zien hier. Zo niet, dan ga je inderdaad bijna denken dat het enigszins onder controle is.
Hollanders niet echt. De rest van Nederland des te meer.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:43 schreef riazop het volgende:
[..]
als je eind deze week nog steeds zo hoog staat wordt het wel een dingetje en China, geloof je het zelf?quote:Op maandag 23 maart 2020 10:40 schreef riazop het volgende:
[..]
inmiddels staan we al heel knap 5e vd wereld, en kunnen we vanavond de 4e plaats pakken
Aantal doden per 1 miljoen inwoners (22 maart)
1. Italië 92
2. Spanje 38
3. Iran 21
4. Zwitserland 11,3
5. Nederland 10,4
6. Frankrijk 10,1
7. Belgie 6,6
8. Verenigd Koninkrijk 4,3
9. Denemarken 2,4
10. China 2,3
Niet echt.... maar je kunt ernstige vraagtekens zetten dat fundamentele rechten die in de vorm van bevochten vrijheden in pak'm beet ... een week of zo, de nek zijn omgedraaid zonder dat er zicht is op "tijdsduur" en met feitelijk met welk (toetsbaar) omschreven doel.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:36 schreef KingRadler het volgende:
zijn we niet een beetje doorgeslagen op het gebied van vrijheid.
dat men totaal niet weet in Nederland om er mee om te gaan.
Het enige dat relevant is, is of er nog genoeg capaciteit op de IC is. Het aantal besmettingen zegt niets (meer).quote:Op maandag 23 maart 2020 10:39 schreef Dejannn het volgende:
Je moet niet vergeten dat China voor de helft nog een derdewereldland is en de afgelopen eeuwen is geteisterd door de meest verschrikkelijke hongersnoden. Daar komt ook die traditie van wet markets met amateuristisch gekweekte wilde dieren uit voort. Dat krijg je er in zo'n groot land niet zo makkelijk uit.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat, maar als je dat dan doet, weet je ook dat je op een tijdbom zit, er is genoeg voor gewaarschuwd
Dus datquote:Op maandag 23 maart 2020 10:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bij ons mag je nog in de rij staan voor je eten; in ander landen moet je toestemming hebben om nog weg te gaan.
ik weet dat ze alles eten wat beweegt, zijn nog net geen kannibaal, dat vind ik ook verder prima maar dan weet je als land wel wel dat je dit soort gevaren looptquote:Op maandag 23 maart 2020 10:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat China voor de helft nog een derdewereldland is en de afgelopen eeuwen is geteisterd door de meest verschrikkelijke hongersnoden. Daar komt ook die traditie van wet markets met amateuristisch gekweekte wilde dieren uit voort. Dat krijg je er in zo'n groot land niet zo makkelijk uit.
Het aantal besmettingen zegt nog genoeg. Immers worden enkel mensen getest die (ernstig) ziek ergens worden opgenomen. Het is dus zeker nog wel significant wat er met dit aantal gebeurt. Hoe hoger, hoe drukker het ook zal worden op de IC's.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:46 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het enige dat relevant is, is of er nog genoeg capaciteit op de IC is. Het aantal besmettingen zegt niets (meer).
twitter:alexanderbakker twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:43:19Vanavond staat overleg gepland met het Veiligheidsberaad (25 burgemeesters van veiligheidsregio's). Interessant: burgemeesters zijn bevoegd gezag voor instellen/handhaven samenscholingsverbod (Genoemd als optie, maar nog geen officiële bevestiging) #CoronaCrisis reageer retweet
Niet zoveel moeilijke woorden begrijpen joh. Bepaalde users die schreeuwen om een lockdown begrijpen hier maar weinig van.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat we consensus moeten kweken dat lockdown, gewoon fase4 is waarbij de niet essentiële winkels dichtgaan en we in/rondom het huis moeten blijven.
Dit is geen dystoptische Lock-Down die tal van hardliners graag zouden zien.
Vitale diensten, winkels en zorgzaken blijven dus operationeel.
Grapperhaus zei gisteren al dat een samenscholingsverbod vandaag op de agenda staat en serieus wordt overwogen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:48 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:alexanderbakker twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:43:19Vanavond staat overleg gepland met het Veiligheidsberaad (25 burgemeesters van veiligheidsregio's). Interessant: burgemeesters zijn bevoegd gezag voor instellen/handhaven samenscholingsverbod (Genoemd als optie, maar nog geen officiële bevestiging) #CoronaCrisis reageer retweet
Dat is omdat ze n ieder geval tweee keer iets hadden verandert in de definitie of test methode. Kan het me niet meer exact herinneren, maar ze hadden iets verandert.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je ziet in de chinese cijfers ook ergens een onverklaarbare knik in de stijging. Daarna gaat het weer keihard exponentieel omhoog.
Scherp opgemerkt dat we juist 24/7 zouden moeten gaan doen. Meer mensen hebben dan mogelijkheden te werken en hun ding te doen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb al eerder gezegt dat ik voor die sluitingen van niet essentiële bedrijven ben, al is het maar omdat mensen verplicht worden nog te werken. Een avondklok is echt niet nodig, sterker nog, ik zou liever zien dat supermarkten 24/7 open gingen om het publiek te spreiden.
Natuurlijk gaat dat verbod er komen. En niet veel later mogen ouderen enkel voor de middag nog buiten komen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:50 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Grapperhaus zei gisteren al dat een samenscholingsverbod vandaag op de agenda staat en serieus wordt overwogen.
Een beetje onzin dit. Overal ter wereld worden andere dieren gegeten dan wij hier in het "Westen" gewend zijn. In Thailand eten ze vogelspinnen, in Afrika bushmeat (dat komt er trouwens ook op neer dat alles een beetje gegeten wordt wat beweegt) en in sommige Zuid-Amerikaanse landen worden cavia's op de BBQ gegooid.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet dat ze alles eten wat beweegt, zijn nog net geen kannibaal, dat vind ik ook verder prima maar dan weet je als land wel wel dat je dit soort gevaren loopt
is alleen maar beter als ze het officieel maken want uiteindelijk was het er alquote:Op maandag 23 maart 2020 10:50 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Grapperhaus zei gisteren al dat een samenscholingsverbod vandaag op de agenda staat en serieus wordt overwogen.
Hoop dat het er komt, dan kun je in ieder geval ook boetes uit gaan delen om mensen ervan te weerhouden nog te bootcampen e.d.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:50 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Die bouwmarkten mogen ze wel dicht tyfen, al was het maar dat het ontzettend veel overlast veroorzaakt voor mensen die thuis werken of hun rust nodig hebben.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Scherp opgemerkt dat we juist 24/7 zouden moeten gaan doen. Meer mensen hebben dan mogelijkheden te werken en hun ding te doen.
Wat vreemd juist gebeurd in de praktijk dat "winkels" korter of in tijdsblokken opengaan om de toeloop te reguleren. Avondopening van bouwmarkten, akkoord meestal niet essentieel voor particulieren; gaan 's avonds dicht. In andere locatie hebben tal van gewone winkels alleen nog middagopening (als ze al open zijn).
Gevolg... nog meer drukte overdag in minder winkels door bankzitters zoals ik.
Zeker. Wordt het begrotingstekort ook weer een beetje ingelopen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoop dat het er komt, dan kun je in ieder geval ook boetes uit gaan delen om mensen ervan te weerhouden nog te bootcampen e.d.
Nee joh, wil vandaag nog ff gaan, moet nog een hoop doen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die bouwmarkten mogen ze wel dicht tyfen, al was het maar dat het ontzettend veel overlast veroorzaakt voor mensen die thuis werken of hun rust nodig hebben.
als je groepsimmuniteit wil zijn ze zelfs uitermate functioneel!quote:Op maandag 23 maart 2020 10:54 schreef skrn het volgende:
[..]
Nee joh, wil vandaag nog ff gaan, moet nog een hoop doen.
Snap die haat tegens bouwmarkt niet zo.
Mee eens, het is irritant als je heel de dag thuis zit te werken in de herrie van de buren die menen dat ze in hun verplichte "vakantie" de boel moeten verbouwen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die bouwmarkten mogen ze wel dicht tyfen, al was het maar dat het ontzettend veel overlast veroorzaakt voor mensen die thuis werken of hun rust nodig hebben.
Er is alleen nauwelijks (zeg maar geen) controle op de fokkerij, dat is het probleem.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:52 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Een beetje onzin dit. Overal ter wereld worden andere dieren gegeten dan wij hier in het "Westen" gewend zijn. In Thailand eten ze vogelspinnen, in Afrika bushmeat (dat komt er trouwens ook op neer dat alles een beetje gegeten wordt wat beweegt) en in sommige Zuid-Amerikaanse landen worden cavia's op de BBQ gegooid.
Het enige waar je betreffende China kritiek op kunt hebben zijn die smerige, onhygiënische en onethische dierenmarkten. Maar dat is daar schijnbaar ook echt een huge business waar vooral de rijkere Chinezen graag zaken willen doen.
er is gewoon voor gewaarschuwd dat de kans heel groot is vanwege het soort dieren wat ze daar eten vooral een bepaald ras vleermuizen, ik heb er verder geen moeite mee dat ze eten wat ze willen maar de risico's mede door het gebrek aan hygiene zijn hoog.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:52 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Een beetje onzin dit. Overal ter wereld worden andere dieren gegeten dan wij hier in het "Westen" gewend zijn. In Thailand eten ze vogelspinnen, in Afrika bushmeat (dat komt er trouwens ook op neer dat alles een beetje gegeten wordt wat beweegt) en in sommige Zuid-Amerikaanse landen worden cavia's op de BBQ gegooid.
Het enige waar je betreffende China kritiek op kunt hebben zijn die smerige, onhygiënische en onethische dierenmarkten. Maar dat is daar schijnbaar ook echt een huge business waar vooral de rijkere Chinezen graag zaken willen doen.
Groningen slaat het landelijk advies in de wind en gaat juist extra testen op corona, deze UMCG-viroloog legt uit waaromquote:Op maandag 23 maart 2020 10:48 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen zegt nog genoeg. Immers worden enkel mensen getest die (ernstig) ziek ergens worden opgenomen. Het is dus zeker nog wel significant wat er met dit aantal gebeurt. Hoe hoger, hoe drukker het ook zal worden op de IC's.
Is al lang bekend dat die van de oefening terugkwamen, en tanks sturen ze echt niet de straten in hoor, bovendien kunnen die de meeste steden niet eens in.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:55 schreef ShevaJB het volgende:
Hoe zit het trouwens met die filmpjes met tanks die rondgaan?
Aightquote:Op maandag 23 maart 2020 10:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is al lang bekend dat die van de oefening terugkwamen, en tanks sturen ze echt niet de straten in hoor, bovendien kunnen die de meeste steden niet eens in.
Tanks kunnen iedere stad in, kost wat schieten maar uiteindelijkquote:Op maandag 23 maart 2020 10:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is al lang bekend dat die van de oefening terugkwamen, en tanks sturen ze echt niet de straten in hoor, bovendien kunnen die de meeste steden niet eens in.
Lekker de bootcamps platwalsenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Amsterdam kunnen ze niet over de meeste bruggen omdat die dan instortenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:57 schreef funnywell het volgende:
[..]
Tanks kunnen iedere stad in, kost wat schieten maar uiteindelijk
quote:
Yep dat zegt mijn zwager ook... ziet (als ZZPl aannemer) z'n handel wegvloeien naar tijdhebbbende bijklussers. Als de Bouwmaat maar openblijft.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe is het wat Australie in hun eigen land doet relevant aan de olympische spelen in Japan?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:00 schreef HulkHeld het volgende:
Are you fucking kidding me..?
Canada en Australië houden sporters thuis van de Olympische Spelen. Op dit moment wordt er gvd een wedstrijd op het hoogste niveau gespeeld in Australië. Wat een stelletje hypocrieten daar zeg..
Nee hoor ademen is al voldoendequote:Op maandag 23 maart 2020 10:55 schreef raptorix het volgende:
Dat was wel bekend, uit eerdere onderzoeken bleek dat Corona vooral verspreid werd door niesende/hoestende mensen, kortom mondkapjes werken niet zo tegen het oplopen, maar wel tegen het verspreiden.
Net als met de normale griepquote:
alle competities zijn gewoon geschrapt hoor....quote:Op maandag 23 maart 2020 11:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hoe is het wat Australie in hun eigen land doet relevant aan de olympische spelen in Japan?
Waarom zou je wedstrijden spelen, zonder publiek, als je daar verder geen waarde aan hecht?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hoe is het wat Australie in hun eigen land doet relevant aan de olympische spelen in Japan?
Zo'n doe-het-zelver heb ik hier schuin boven me. Hij heeft volgens mij een nieuwe boor gekocht.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat moet je aan hun vragen, niet aan mij. Feit blijft; wat er in Australie gebeurt heeft geen enkele relevantie met hun standpunt met betrekking tot de Olympische spelen.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:02 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Waarom zou je wedstrijden spelen, zonder publiek, als je daar verder geen waarde aan hecht?
TV rechten.....$$$quote:Op maandag 23 maart 2020 11:02 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Waarom zou je wedstrijden spelen, zonder publiek, als je daar verder geen waarde aan hecht?
Maar je huis een goeie lenteschoonmaak geven is nog niet genoemd. En daar is het wel weer voor.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:55 schreef raptorix het volgende:
Dat was wel bekend, uit eerdere onderzoeken bleek dat Corona vooral verspreid werd door niesende/hoestende mensen, kortom mondkapjes werken niet zo tegen het oplopen, maar wel tegen het verspreiden.
Als je dus zo bang bent dat je sporters worden besmet, dan vind ik het heel hypocriet dat overal ter wereld, op een paar landen na, je sport door laat gaan en dat terwijl er andere sporten in Australië gewoon zijn geschrapt.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:02 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat moet je aan hun vragen, niet aan mij. Feit blijft; wat er in Australie gebeurt heeft geen enkele relevantie met hun standpunt met betrekking tot de Olympische spelen.
DIe slijpers zijn helemaal verschrikkelijk, was er hier 1 ze boot aan het doen, bleek een vrouw te zijn, ik zeg: Mevrouw, heeft u enigszins idee, dat nu duizenden mensen last van u hebben? Stond ze me echt zo schaapachtig aan te kijkenquote:Op maandag 23 maart 2020 11:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zo'n doe-het-zelver heb ik hier schuin boven me. Hij heeft volgens mij een nieuwe boor gekocht.
Mwah het komt bij mij meer over als de zoveelste paniekpost. En uit jouw opmerking lijkt door te sijpelen dat je de hoogste sterftecijfers voor zoete koek slikt, en de lagere sterftecijfers toeschrijft aan een verkeerde telling. Dat is nergens op gebaseerd.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld. maar het sterfte percentage tgv Covid19 is afhankelijk van de "diagnosegroep" en de verhouding tussen "besmet" met hoeveel je er positief test.
Bij ons wordt je niet getest igv milde symptomen hebt en (onzichtbaar) hersteld, elders wordt je wel (extra/vaker?) getest waardoor de cijfers flink kunnen variëren.
Het aantal doden tgv Covid19 kan je statistisch opvoeren/drukken door andere (hoofd)oorzaken als doodsoorzaak op te nemen..... immers 90% van de overledenen heeft onderliggende complicaties. Er is geen concensus tussen landen hoe deze processen (testen/doodsoorzaak) verloopt.
Covid19 zelf is vooral dodelijk voor kwetsbaren die (tijdig) geen immuniteit meer kan ontwikkelen en simpelweg je luchtwegen worden aangedaan en je sterft aan zuurstofgebrek. Die mensen zouden in theorie nog kunnen in leven worden gehouden dmv Hart/Long machines wat het leed alleen maar verlengd.
Ik wens al dat soort mensen de coronadood of nog erger, John Williams, toe.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
DIe slijpers zijn helemaal verschrikkelijk, was er hier 1 ze boot aan het doen, bleek een vrouw te zijn, ik zeg: Mevrouw, heeft u enigszins idee, dat nu duizenden mensen last van u hebben? Stond ze me echt zo schaapachtig aan te kijken
dure auto's en jong, weet je genoegquote:Op maandag 23 maart 2020 10:14 schreef ZwangerPetro het volgende:
Reactie van de bedreigde pillendraaier uit Zeewolde:
https://eenvandaag.avrotr(...)age-types-op-bezoek/
[..]
Wat voor gasten zouden hier achter zitten?
Yep... maar dat willen we niet echt horen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:53 schreef _I het volgende:
Evidence does not indicate that frequent visits to crowded places were associated with a higher likelihood of community-acquired infection. This finding may remove panic that arose during the epidemic, and daily life need not change as much as it had. Hong Kong is a densely populated city, and it had a large number of SARS cases. The number of community-acquired cases in less populated cities should be much lower than that of Hong Kong. This finding should be interpreted with care as >90% of the general public wore face masks in public places, and >85% avoided visits to public places during the epidemic in Hong Kong (5). Although visiting the Amoy Gardens was a risk factor, Amoy Gardens might be the only place where such a large-scale SARS outbreak was attributable to contamination of the environment.
We now have some empirical evidence to suggest that wearing a face-mask frequently in public places, frequent handwashing, and disinfecting one's living quarter were effective public health measures to reduce the risk for transmission (adjusted OR 0.58 to 0.36). The effectiveness of mask use was controversial (6). In another study, the prevalence of these three public health preventive public health measures increased significantly from March 21, 2003, to April 1, 2003, (i.e., wearing masks 11.5%–84.3%; frequent hand washing 61.5%–95.1%; home disinfection 36.4%–80%) (5). These practices played an essential role in limiting the spread of the virus in the community in Hong Kong.
Bron
Dit gaat over SARS 2003. Mondkapjes, handen wassen en je huis goed schoonmaken werken goed tegen een virusuitbraak.
Thuisblijven en andere mensen vermijden blijkbaar niet. Thuisbesmetting en besmetting via zorgverleners is blijkbaar een veel groter risico.
Soppuh!!
Duitsland zou dan weer een ernstige toename van het aantal gevallen laten zien.quote:
Schommelt flink inderdaad. Bijzonder..quote:Op maandag 23 maart 2020 11:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Van 30 naar 8 en nu 13... Hoe kan dat?
Het is wel wat complexer dan een vaccin uitpoepen. Want je zit met een SARS virus die verspreid wordt als de normale griep. Die griepsymptomen kun je vergeten, doe je niks tegen. Griepvaccinatie haalt vaak nog niet eens de 50%. Waar ze zich op concentreren is het SARS gedeelte en men was na 2003 bezig met SARS blockers, die er dus voor zorgen dat het niet op je longen/ingewanden slaat. Maar dat is allemaal de plank opgegaan. En de link met HIV is er ook nog, niet dat het door een lab is gemaakt. Maar het is wel geconstateerd. En al tijdens de SARS uitbraak sprak men over dat de HIV medicijnen ook bij SARS bruikbaar waren.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
sommige vaccins lagen "op de plank" en zijn wel degelijk getest op dieren.
diverse labs gaan al starten met human trials en de verwachting is dat er een vaccin is over 12 tot 18 maanden.
vaak duurt het 10 jaar omdat er amper geld voor is en ze vanaf het begin iets moeten ontwikkelen.
Knokkelkoorts vergeten?quote:Op maandag 23 maart 2020 10:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet dat ze alles eten wat beweegt, zijn nog net geen kannibaal, dat vind ik ook verder prima maar dan weet je als land wel wel dat je dit soort gevaren loopt
Omdat het aantal mensen dat dood gaat geen rekening houdt het met aantal ervoor.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Duizenden mensen vlakbij een boot, waar en hoe woon jij in godsnaam?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
DIe slijpers zijn helemaal verschrikkelijk, was er hier 1 ze boot aan het doen, bleek een vrouw te zijn, ik zeg: Mevrouw, heeft u enigszins idee, dat nu duizenden mensen last van u hebben? Stond ze me echt zo schaapachtig aan te kijken
feit is dat ze nu al human trials gaan doen....en het in dieren al wel werkt.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:11 schreef funnywell het volgende:
[..]
Het is wel wat complexer dan een vaccin uitpoepen. Want je zit met een SARS virus die verspreid wordt als de normale griep. Die griepsymptomen kun je vergeten, doe je niks tegen. Griepvaccinatie haalt vaak nog niet eens de 50%. Waar ze zich op concentreren is het SARS gedeelte en men was na 2003 bezig met SARS blockers, die er dus voor zorgen dat het niet op je longen/ingewanden slaat. Maar dat is allemaal de plank opgegaan. En de link met HIV is er ook nog, niet dat het door een lab is gemaakt. Maar het is wel geconstateerd. En al tijdens de SARS uitbraak sprak men over dat de HIV medicijnen ook bij SARS bruikbaar waren.
dat was toen... dit is 2020quote:Op maandag 23 maart 2020 11:00 schreef raptorix het volgende:
Trouwens voor de jongeren ons, Amsterdam jaren 80
[ afbeelding ]
Zoals die vent in het Journaal... met z'n vieren in de auto, om twee verblikken naar de Millieustraat brengen op zaterdag in de rij en dan schaapachtig.... Tja ik heb nu tijd en we wilden er even uit.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
De krakers in Amsterdam weten altijd wel grote panden te vindenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:36 schreef funnywell het volgende:
[..]
Werd eens tijd, ergens een coronakamp. Echt wel ergens een groot leegstaand pan.
bron graag. Sws is die hotshot nergens in dieren getest, ze hebben die highlight fase als shortcut overgeslagen. Stelletje malloten.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
feit is dat ze nu al human trials gaan doen....en het in dieren al wel werkt.
maar dan nog duurt het 12-18 maanden
Dat is de theorie die ook gevolgd wordt, die bedenk je niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep... maar dat willen we niet echt horen.
Ik zie de maatregelen van nu nog steeds in het kader van reguleren verspreidingssnelheid zodat die onder de opvangcapaciteit van de zorg blijft en er gelijktijdig stapsgewijs groepimmuniteit (van 60-70%) wordt opgebouwd.
In theorie, die ik hier beden, zou je wanneer iedereen thuiszit; zou je de "gezonde" bevolking opzettelijk moeten besmetten. Dat was (d8 ik) ook het niet vertelde iedee om de scholen open te houden die dan keurig - kinderen hebben veelal jonge ouders < 50 - konden dienen als infectiehaard.
In zeg een overlappende periode van 2-3 weken heb je dan vrij snel 50% immuun gemaakt. Elk persoon is dan 2-5 dagen grieperig maar kan snel weer aan de gang. Je moet die mensen - in de ziekte periode - alleen uit de buurt houden van de kwetsbaren.
Spanje update de hele dag door. Ze hebben al eerder aangegeven dat het erger gaat worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:12 schreef Nober het volgende:
Spanje nog maar 41 doden Iran komt bijna weer op drie.
Ik begrijp dan niet dat ze dat niet simultaan doen. Dat testen op dieren.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
bron graag. Sws is die hotshot nergens in dieren getest, ze hebben die highlight fase als shortcut overgeslagen. Stelletje malloten.
Spanje staat normaal rond de 20 op dit tijdstip. Dus dat is wel flink wat hoger dan normaal.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:12 schreef Nober het volgende:
Spanje nog maar 41 doden Iran komt bijna weer op drie.
Het was weekend, niet alle cijfers worden even snel doorgegeven/verwerkt. Ook groeperen ze eerst alle data om ze te controleren/bevestigen alvorens ze te publiceren.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:10 schreef Nober het volgende:
[..]
die 8 was idd erg laag. Een toeval.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb die melding uitgezet ben vast niet de enige.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:19 schreef Jojoke het volgende:
Het lijkt er sterk op dat er vanavond in ieder geval een samenscholingsverbod komt. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan handhaven.
Als ze slim zijn sturen ze iedereen een NLalert om nog even flink de schrik aan te jagen.
Dat mag ook wel na wat we hebben gezien dit weekend. Gewoon politie de straat op en maar mensen beboeten die zich er niet aan kunnen houden.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:19 schreef Jojoke het volgende:
Het lijkt er sterk op dat er vanavond in ieder geval een samenscholingsverbod komt. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan handhaven.
Als ze slim zijn sturen ze iedereen een NLalert om nog even flink de schrik aan te jagen.
Hornbach komen nog aardig wat zzp klussers. Die komen dan ook in de knoei. En ze hebben toch al eigen maatregelen genomen, met aantal beperkingen enzo.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |