Ik snap wat je bedoeld. maar het sterfte percentage tgv Covid19 is afhankelijk van de "diagnosegroep" en de verhouding tussen "besmet" met hoeveel je er positief test.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:13 schreef falling_away het volgende:
[..]
Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat het sterfecijfer afhankelijk is van hoeveel mensen je test? Er zijn dus ook landen die een lager sterftecijfer hebben.
Wat is eigenlijk je punt?
Er zitten filters in een beademingsmachine, dus voor besmetting van de andere patiënt (als een apparaat gedeeld zou worden) of van zorgpersoneel zou ik niet zo bang zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:39 schreef _I het volgende:
Zit te zoeken, maar kan het niet vinden.
Het is natuurlijk enorm vernuftig dat alle dokters slangen gaan delen om zo meerdere patiënten te beademen, maar wat als herinfecties wel een ding zijn. Of er mutaties optreden. Is de lucht voor iedere patient steriel?
En waar gaat de uitgeademde lucht heen. Als de aerosolen ook met uitademen meekomen en uren in de lucht hangen, zitten die kamers met meerdere patiënten dan niet vol met verschillende virussen.
Zoveel vragen.
twitter:DeGelderlander twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:20:52Directeur medicijnbedrijf bedreigd door ‘vage types’ die hoge bedragen voor coronamedicijn bieden
https://t.co/O48MDalMt0 reageer retweet
Full lockdown.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:21 schreef riazop het volgende:
[..]
En dan te weten dat wij pas bij over de 200 doden in fully lockdown mogen
Das toch anders. Beetje nationale trots, iedereen naar hetzelfde kijken en schreeuwen voor het raam naar de buren als Ramon uit Surhuisterveen tweede wordt met Fortnite.quote:
Dat weet jij, denk ik maar het moet nog indalen bij organisatoren en sporters.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lijkt me dat er gewoon geen OS als er bijna niemand mee kan doen of mee doet ....
wtf?quote:Op maandag 23 maart 2020 09:48 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Die onboeiende discussie ga je op een ander subforum maar met iemand aan.
Helder, dat wist ik niet, bedankt!quote:Op maandag 23 maart 2020 10:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Er zitten filters in een beademingsmachine, dus voor besmetting van de andere patiënt (als een apparaat gedeeld zou worden) of van zorgpersoneel zou ik niet zo bang zijn.
Het grootste gevaar van een beademingsapparaat delen is dat geen twee patiënten precies dezelfde longen hebben (volume, weerstand, elasticiteit). En juist bij SARS/COVID-19-longen schijnt de elasticiteit ook steeds te veranderen. De kans bestaat dus dat de ene patiënt veel te weinig lucht krijgt en de andere patiënt veel te veel. Zie de comments onder deze video:
Finnenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:14 schreef ZwangerPetro het volgende:
Reactie van de bedreigde pillendraaier uit Zeewolde:
https://eenvandaag.avrotr(...)age-types-op-bezoek/
[..]
Wat voor gasten zouden hier achter zitten?
Bewaar dit geneuzel maar voor andere tokkies.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
wtf?
Volgens mij ben jij niet diegene die daar over gaat. Jij vraagt er om, ik geef een mogelijke oplossing die miljarden scheelt.
In het onderzoek wat ik laatst plaatste, stond ook dat het alleen voor een korte periode van nood was. Niet een permanente oplossing.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Er zitten filters in een beademingsmachine, dus voor besmetting van de andere patiënt (als een apparaat gedeeld zou worden) of van zorgpersoneel zou ik niet zo bang zijn.
Het grootste gevaar van een beademingsapparaat delen is dat geen twee patiënten precies dezelfde longen hebben (volume, weerstand, elasticiteit). En juist bij SARS/COVID-19-longen schijnt de elasticiteit ook steeds te veranderen. De kans bestaat dus dat de ene patiënt veel te weinig lucht krijgt en de andere patiënt veel te veel. Zie de comments onder deze video:
twitter:jaapvanzessen twitterde op maandag 23-03-2020 om 09:22:42De vergelijking tussen Nederland en Italië, zoals in de linker tabel, ging volop rond op social. De cijfers zeggen echter niet alles: er is geen goede reden om de cijfers vanaf 16 maart in Nederland te vergelijken met die vanaf 29 februari in Italië. https://t.co/Dg3xMUp2wc https://t.co/djrUGbypfV
reageer retweet
Kan je zeggen. Maar dat komt waarschijnlijk meer door je voorkeur dan over de feiten. Die zijn bij geenstijl uitermate goed onderbouwt.quote:
Vanmorgen al langsgekomen inderdaad. Maar kan nooit genoeg herhaald worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:30 schreef TheArt het volgende:
Geen idee of dit al voorbij is gekomen. Zo ja, dan speel ik voor spuitelf.[ afbeelding ]twitter:jaapvanzessen twitterde op maandag 23-03-2020 om 09:22:42De vergelijking tussen Nederland en Italië, zoals in de linker tabel, ging volop rond op social. De cijfers zeggen echter niet alles: er is geen goede reden om de cijfers vanaf 16 maart in Nederland te vergelijken met die vanaf 29 februari in Italië. https://t.co/Dg3xMUp2wc https://t.co/djrUGbypfV
reageer retweet
Yep leuk ook... terwijl ik zit te Fuc!ken, lekker bijschaken. Wordt nog wel vaak ingemaakt door puntmakers... was/ben de scherpte kwijt maar het gaat steeds beter.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gouden tijden voor Lichess en chess.com. Alexandra Botez de nieuwe Kournikova!
Dacht een optie in uiterste nood en die dingen voeren toch alleen verse lucht toe en niet af?quote:Op maandag 23 maart 2020 09:39 schreef _I het volgende:
Zit te zoeken, maar kan het niet vinden.
Het is natuurlijk enorm vernuftig dat alle dokters slangen gaan delen om zo meerdere patiënten te beademen, maar wat als herinfecties wel een ding zijn. Of er mutaties optreden. Is de lucht voor iedere patient steriel?
En waar gaat de uitgeademde lucht heen. Als de aerosolen ook met uitademen meekomen en uren in de lucht hangen, zitten die kamers met meerdere patiënten dan niet vol met verschillende virussen.
Zoveel vragen.
Wat bedoel je nou met full lockdown? Vrijwel het hele land is al in "Full" lockdown, op een paar idioten die naar het strand gaan.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:21 schreef riazop het volgende:
[..]
En dan te weten dat wij pas bij over de 200 doden in fully lockdown mogen
Gaat ook voorbij aan het feit dat de R&D naar een sars vaccin gewoon gestopt is op een gegeven moment wegens 'geen gevaar meer'.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep..... kijk de OP1 aflevering van 22mar20 maar terug.
Waar hij (Ab Oosterhuis) ongeveer zegt: we moeten doen zoals China/Korea door iedereen te isoleren, op grote schaal te testen, besmette personen in quanrantaine en gelijktijdig binnen een jaar een vaccin uitvinden. "Problem solved, society totally crushed".
Totaal voorbijgaand aan:
a) onvoldoende testkits (die Roche ons probeert te slijten)
b) er totaal geen zicht is op een SARS vaccin laat staan binnen 10-15 jaar.
c) we geen totalitaire regime/cultuur in het Westen hebben
NB: item b is nu iets verkort van 15 naar 10 jaar om dat volslagen krankzinnigen hebben besloten hun experimentele vaccins niet eerst te testen op proefdieren maar gelijk beginnen met mensen. PvdD kan in haar nopjes zijn.
Het zou Ab Oosterhuis verder sieren dat hij zijn ruzie met het RIVM bijlegt en niet zo hard zijn eigen Instituut promoot dat op commerciële basis Corona relateerde medicijnen onderzoekt cq. ontwikkelt.
Nogal een understatement. Met die toon hoor je jezelf gewoon compleet te diskwalificeren.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar hun stijltje.. ja, daar kun je over discussiëren.
quote:Op maandag 23 maart 2020 10:30 schreef TheArt het volgende:
Geen idee of dit al voorbij is gekomen. Zo ja, dan speel ik voor spuitelf.[ afbeelding ]twitter:jaapvanzessen twitterde op maandag 23-03-2020 om 09:22:42De vergelijking tussen Nederland en Italië, zoals in de linker tabel, ging volop rond op social. De cijfers zeggen echter niet alles: er is geen goede reden om de cijfers vanaf 16 maart in Nederland te vergelijken met die vanaf 29 februari in Italië. https://t.co/Dg3xMUp2wc https://t.co/djrUGbypfV
reageer retweet
alle drie de tabellen zeggen me weinigquote:Op maandag 23 maart 2020 10:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Vanmorgen al langsgekomen inderdaad. Maar kan nooit genoeg herhaald worden.
lockdown ? het is nog vrijheid/blijheid gewoon in nederland !!!quote:Op maandag 23 maart 2020 10:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou met full lockdown? Vrijwel het hele land is al in "Full" lockdown, op een paar idioten die naar het strand gaan.
Mafia uit Italië 🇮🇹quote:Op maandag 23 maart 2020 10:28 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:DeGelderlander twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:20:52Directeur medicijnbedrijf bedreigd door ‘vage types’ die hoge bedragen voor coronamedicijn bieden
https://t.co/O48MDalMt0 reageer retweet
Ja !!!quote:Op maandag 23 maart 2020 10:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lockdown ? het is nog vrijheid/blijheid gewoon in nederland !!!
Als ik zo door Amsterdam loop houd iedereen zich aan de regels, enige wat beter kan zijn de jongeren, maar daar zie ik nu ook een verandering.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lockdown ? het is nog vrijheid/blijheid gewoon in nederland !!!
Of nou ja, niet met z'n allen he.quote:
we moeten meer aan ons zelf gaan denken, meer landen doen dit.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:14 schreef Lafoy het volgende:
https://twitter.com/AzG_nl/status/1241737237995368448
Heel rechts twitter boos omdat er een noodziekenhuis naar Iran gestuurd wordt en niet naar brabant
Eh neequote:Op maandag 23 maart 2020 10:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou met full lockdown? Vrijwel het hele land is al in "Full" lockdown, op een paar idioten die naar het strand gaan.
twitter:alexanderbakker twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:32:51Crisisberaad kabinet is aan het einde van de middag. Na afloop is er een persconferentie. Tijdstip nog niet zeker. Er worden nieuwe maatregelen verwacht #CoronaCrisis reageer retweet
Moet je niet vragen om een oplossing. Nu snel weer naar je nutteloze sjw discussies.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:29 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Bewaar dit geneuzel maar voor andere tokkies.
Deze discussie is vannacht al uitgebreid vervoert, als je gaat tornen aan dit soort organisaties dan is het hek van de dam, het Rode Kruis en AZG kan JUIST haar werk doen omdat ze onafhankelijk zijn, als dan elke keer hun spullen afgepakt worden kun je wel stoppen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:34 schreef KingRadler het volgende:
[..]
we moeten meer aan ons zelf gaan denken, meer landen doen dit.
klinkt heel makkelijk maar als de geldkraan dicht gaat houdt het op, onze Chinese vrienden hadden toch wel wat meer mogen doen na sars wat dat betreft, uiteindelijk zijn ze weer de veroorzakers van een serieus virus.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat ook voorbij aan het feit dat de R&D naar een sars vaccin gewoon gestopt is op een gegeven moment wegens 'geen gevaar meer'.
Hadden die mensen het even fout.
Werd eens tijd, ergens een coronakamp. Echt wel ergens een groot leegstaand pan.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Vanavond nieuwe persco?
Overigens een van onze verpleeghuizen is gevorderd door het ziekenhuis om als overloop te dienen voor de coronapatienten.
Jaarbeurs?quote:Op maandag 23 maart 2020 10:36 schreef funnywell het volgende:
[..]
Werd eens tijd, ergens een coronakamp. Echt wel ergens een groot leegstaand pan.
Ik heb al eerder gezegt dat ik voor die sluitingen van niet essentiële bedrijven ben, al is het maar omdat mensen verplicht worden nog te werken. Een avondklok is echt niet nodig, sterker nog, ik zou liever zien dat supermarkten 24/7 open gingen om het publiek te spreiden.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Eh nee
We hebben nog geen samenscholingsverbod en sancties daarop. Veel winkels zijn gewoon open, iedereen kan zijn huis uit , geen avondklok, etc
Dat is ook de conclusie. Je kunt hier niks meequote:Op maandag 23 maart 2020 10:33 schreef Adames het volgende:
[..]
alle drie de tabellen zeggen me weinig
Iets proactiever optreden mag wel inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb al eerder gezegt dat ik voor die sluitingen van niet essentiële bedrijven ben, al is het maar omdat mensen verplicht worden nog te werken. Een avondklok is echt niet nodig, sterker nog, ik zou liever zien dat supermarkten 24/7 open gingen om het publiek te spreiden.
Ik ga liever af op de inhoud, niet op de verpakking.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:33 schreef Cara het volgende:
[..]
Nogal een understatement. Met die toon hoor je jezelf gewoon compleet te diskwalificeren.
Zeer mee eens.. dat geeft (adem)ruimte voor zowel personeel als shoppers.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb al eerder gezegt dat ik voor die sluitingen van niet essentiële bedrijven ben, al is het maar omdat mensen verplicht worden nog te werken. Een avondklok is echt niet nodig, sterker nog, ik zou liever zien dat supermarkten 24/7 open gingen om het publiek te spreiden.
JAAAAAAAAAAA eindelijk.....godver 2 weken te laatquote:Op maandag 23 maart 2020 10:35 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:alexanderbakker twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:32:51Crisisberaad kabinet is aan het einde van de middag. Na afloop is er een persconferentie. Tijdstip nog niet zeker. Er worden nieuwe maatregelen verwacht #CoronaCrisis reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spiegel points out that the Centers for Disease Control and Prevention has yet to include GI symptoms in their guidance, although recommendations are changing rapidly.
Dan werkt het dus niet. Iedereen MOET meedoen, alleen dan heeft het zinquote:Op maandag 23 maart 2020 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
, enige wat beter kan zijn de jongeren, .
Ik denk dat we consensus moeten kweken dat lockdown, gewoon fase4 is waarbij de niet essentiële winkels dichtgaan en we in/rondom het huis moeten blijven.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volk krijgt de laatste waarschuwingquote:Op maandag 23 maart 2020 10:35 schreef Houtenbeen het volgende:
helemaal mee eensquote:Op maandag 23 maart 2020 10:36 schreef KingRadler het volgende:
zijn we niet een beetje doorgeslagen op het gebied van vrijheid.
dat men totaal niet weet in Nederland om er mee om te gaan.
ik denk het wel, inmiddels begint de 3e generatie op te groeien in vrijheid zonder dat we bekend zijn met beperkingen en/of noodtoestanden.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:36 schreef KingRadler het volgende:
zijn we niet een beetje doorgeslagen op het gebied van vrijheid.
dat men totaal niet weet in Nederland om er mee om te gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |