Het viel me 100% mee dan het EK zo snel werd verschoven. Relatief snel.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:50 schreef Fukushima het volgende:
[..]
niemand durft keuze's te maken, F1 van australië werd ook pas geannuleerd toen er al supporters in de tribune's zaten
Japan wil het proberen door te laten gaan in 2020. Dus die zijn vooral nu aan het kijken of ze het kunnen verplaatsen ipv afzeggen.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar daar kan je natuurlijk allemaal over nadenken nadat je de beslissing hebt gemaakt om het uit te stellen
hoewel ik wel snap dat ze nog iets langer willen wachten met de beslissing.
ok Jaap !quote:Op maandag 23 maart 2020 09:44 schreef Vallon het volgende:
De vannacht aanbeden MP van Nieuw-Zeeland doet precies hetzelfde als Rutte: "flatten the curve" scenario en die afstemmen op de daar dan beschikbare zorg.
werkfases heen en weer
1) Hygiëne: handen schudden, wassen en elleboog hoesten etc.
2) Isolatie: social distance, ouderen afschermen, scholen reguleren , thuiswerken etc.
3) Openbare leven stilleggen met eet/drink/clubs dicht
4) Huis/Reisbeperking (winkelsluiting, beperking bewegingsvrijheid)
Dit alles terwijl de "vitale diensten" incl voedselzaken openblijven met ook dat hamsteren niet nodig is.
NB: de zo gevraagde LockDown wordt mij daarmee duidelijker dwz intrekken reizen en mensen aan/in huis kluisteren.
NZ start nu met met fase 2.
Wij NL zitten kennelijk in fase 3 wachtend op de resultaten komend uit van fase 1.
Spanje/Frankrijk zitten al in fase 4, Duitsland op 3 en Engeland begint met 1.
USA in fase 0 en Italie in fase 5: beyond control
Idd prima heldere communicatie die Rutte ook deed zonder helaas - ws ter voorkoming van "paniek" - te vertellen wat dan daarmee dan precies wordt/is beoogd.
Voordeel lijkt mij dat NZ wat makkelijker is aan te sturen en ook minder snel zal worden geïnfecteerd (inwonersaantal 4.5miljoen op een uitgestrekte ruimte van 6x groter, kunnen opdelen in secties en voordeel van eiland etc.etc.).
Strikt genomen zijn de verschillen tussen Westerse landen, slechts nuances van hetzelfde thema (flatten the curve) die RIVM (Jaap van Dissel) aanraadt. Frankrijk die daarbij op het oorlogspaard zit (nous sommes en-guerre) , Duitsland "wir shaffen das" en Engeland "let-go-coming" en Trump=trump.
In China/Korea volgt men meer het parool thuis wachten op vaccin en tot die tijd; vanuit de totalitaire regime, het traceren van besmette personen met ophokken; zoals Ab Oosterhaus (viroloog) voorstelt.
Het is/zou deze en gene sieren wat minder kritisch te zijn op hoe iets wordt gezegd en wat meer focus op "wat" wordt gezegd.
Ze berichten gewoon wat de Chinese overheid beweert, en doen dat in voorzichtige bewoordingen..quote:Op maandag 23 maart 2020 09:33 schreef Lafoy het volgende:
NOS:
[..]
NOS doet wel lekker mee aan het frame van de Chinese overheid
canada doet niet mee, VS doet niet mee, heel veel kwalificatie tournooien gaan niet door.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
FF doorlezen... het Australische OS committee trekt zich terug.
Japan gaat vrolijk door met organiseren.
In Milaan zelf precies kan ik niet zo snel vinden, maar midden in Lombardije op een steenworp van het zwaar getroffen Bergamo zullen het er aardig wat zijn. Ik denk dat veel kustplaatsen hier verder van Uden en Breda liggen dan Milaan van Bergamo.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoeveel cases zijn er eigenlijk in Milaan zelf?
Zal wel door die huisarts bij Op1 komenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:03 schreef Galepinjo het volgende:
Ab zat lekker te kuchen bij goedemorgen Nederland
Ja, gistermiddag een hele discussie over geweest.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:00 schreef BarryOSeven het volgende:
Deze al voorbij gekomen?twitter:SBergsma twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:26:33Ik heb aanwijzingen dat een lockdown wordt besproken in Catshuis nu. reageer retweet
quote:Op maandag 23 maart 2020 10:04 schreef D_A het volgende:
[..]
Ja gisteren door jou om 14:58. En doooorr.
NZ zit sinds vandaag op level 3 en vanaf komende woensdag op level 4,volledige lockdown, voor 4 weken.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:44 schreef Vallon het volgende:
De vannacht aanbeden MP van Nieuw-Zeeland doet precies hetzelfde als Rutte: "flatten the curve" scenario en die afstemmen op de daar dan beschikbare zorg.
werkfases heen en weer
1) Hygiëne: handen schudden, wassen en elleboog hoesten etc.
2) Isolatie: social distance, ouderen afschermen, scholen reguleren , thuiswerken etc.
3) Openbare leven stilleggen met eet/drink/clubs dicht
4) Huis/Reisbeperking (winkelsluiting, beperking bewegingsvrijheid)
Dit alles terwijl de "vitale diensten" incl voedselzaken openblijven met ook dat hamsteren niet nodig is.
NB: de zo gevraagde LockDown wordt mij daarmee duidelijker dwz intrekken reizen en mensen aan/in huis kluisteren.
NZ start nu met met fase 2.
Wij NL zitten kennelijk in fase 3 wachtend op de resultaten komend uit van fase 1.
Spanje/Frankrijk zitten al in fase 4, Duitsland op 3 en Engeland begint met 1.
USA in fase 0 en Italie in fase 5: beyond control
Idd prima heldere communicatie die Rutte ook deed zonder helaas - ws ter voorkoming van "paniek" - te vertellen wat dan daarmee dan precies wordt/is beoogd.
Voordeel lijkt mij dat NZ wat makkelijker is aan te sturen en ook minder snel zal worden geïnfecteerd (inwonersaantal 4.5miljoen op een uitgestrekte ruimte van 6x groter, kunnen opdelen in secties en voordeel van eiland etc.etc.).
Strikt genomen zijn de verschillen tussen Westerse landen, slechts nuances van hetzelfde thema (flatten the curve) die RIVM (Jaap van Dissel) aanraadt. Frankrijk die daarbij op het oorlogspaard zit (nous sommes en-guerre) , Duitsland "wir shaffen das" en Engeland "let-go-coming" en Trump=trump.
In China/Korea volgt men meer het parool thuis wachten op vaccin en tot die tijd; vanuit de totalitaire regime, het traceren van besmette personen met ophokken; zoals Ab Oosterhaus (viroloog) voorstelt.
Het is/zou deze en gene sieren wat minder kritisch te zijn op hoe iets wordt gezegd en wat meer focus op "wat" wordt gezegd.
Ik denk dat dat ook wel meevalt, maar veel van de trainers zijn ZZP'ers. Die zullen nu ook wel niet betaald worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:34 schreef RickoKun het volgende:
Die fitnesscentra liggen in een deuk volgens mij. Beetje geld binnen harken terwijl ze niks hoeven uit te geven.
GeenStijl serieus nemen 😅quote:Op maandag 23 maart 2020 09:36 schreef Newone82 het volgende:
Voor diegene die meneer Ab Oosterhaus nog serieus nemen, ik niet meer na dit gelezen te hebben.
https://www.geenstijl.nl/(...)rhaus-van-onze-buis/
nou hier werd gemeld dat we het geld terug krijgen van afgelopen maand als 6 april de toko niet open mag.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:34 schreef RickoKun het volgende:
Die fitnesscentra liggen in een deuk volgens mij. Beetje geld binnen harken terwijl ze niks hoeven uit te geven.
Geenstijl?quote:Op maandag 23 maart 2020 09:36 schreef Newone82 het volgende:
Voor diegene die meneer Ab Oosterhaus nog serieus nemen, ik niet meer na dit gelezen te hebben.
https://www.geenstijl.nl/(...)rhaus-van-onze-buis/
Yep..... kijk de OP1 aflevering van 22mar20 maar terug.quote:
11h Belgiequote:Op maandag 23 maart 2020 09:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Geven meerdere updates per dag. Rond dit tijdstip zaten ze een x-aantal dagen terug rond de 20/25 dus wat dat betreft is 41 absoluut geen goed signaal.
Niet dat dit te verwachten is, dat gaat nog heel wat langer duren. Wat dat betreft is het rond 18:00 een stuk spannender wanneer de cijfers van Italië bekend geraken. Is de trend inderdaad dalende of was gisteren slechts toeval?
Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat het sterfecijfer afhankelijk is van hoeveel mensen je test? Er zijn dus ook landen die een lager sterftecijfer hebben.quote:
Dat wordt pas over 4 weken beslist. Faalhazen durven niet hun peperdure hobby te dumpen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
canada doet niet mee, VS doet niet mee, heel veel kwalificatie tournooien gaan niet door.
de OS worden uitgesteld
Precies. Die man is een volslagen idioot.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep..... kijk de OP1 aflevering van 22mar20 maar terug.
Waar hij (Ab Oosterhuis) ongeveer zegt: we moeten doen zoals China/Korea door iedereen te isoleren, op grote schaal te testen, besmette personen in quanrantaine en gelijktijdig binnen een jaar een vaccin uitvinden. "Problem solved, society totally crushed".
Totaal voorbijgaand aan:
a) onvoldoende testkits (die Roche ons probeert te slijten)
b) er totaal geen zicht is op een SARS vaccin laat staan binnen 10-15 jaar.
c) we geen totalitaire regime/cultuur in het Westen hebben
NB: item b is nu iets verkort van 15 naar 10 jaar om dat volslagen krankzinnigen hebben besloten hun experimentele vaccins niet eerst te testen op proefdieren maar gelijk beginnen met mensen. PvdD kan in haar nopjes zijn.
Het zou Ab Oosterhuis verder sieren dat hij zijn ruzie met het RIVM bijlegt en niet zo hard zijn eigen Instituut promoot dat op commerciële basis Corona relateerde medicijnen onderzoekt cq. ontwikkelt.
Wat voor gasten zouden hier achter zitten?quote:Nu vertelt Popma, van medicijnfabrikant Ace, dat hij steeds vaker 'vage types' op bezoek krijgt. Niet alleen bij zijn bedrijf in Zeewolde, maar ook bij hem thuis. "Afgelopen week kwamen er meerdere dure auto's mijn straat inrijden die je hier normaal nooit ziet, met opvallend jonge bestuurders die bij me aanbelden. Ze boden flinke bedragen voor de pillen, maar ik heb mijn hele voorraad allang gedistribueerd over het land. Alle pillen die we produceren worden nog dezelfde dag verspreid."
Omdat er sprake is van een serieuze dreiging wordt de fabrikant sinds afgelopen zaterdag 24 uur per dag beveiligd door de politie. Bij het bedrijf in Zeewolde staat op elke hoek een politieauto.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |