die chinese dierenmarkten waren dus verboden na SARA maar mochten na een paar jaar toch weer.....quote:Op maandag 23 maart 2020 10:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
klinkt heel makkelijk maar als de geldkraan dicht gaat houdt het op, onze Chinese vrienden hadden toch wel wat meer mogen doen na sars wat dat betreft, uiteindelijk zijn ze weer de veroorzakers van een serieus virus.
Ben ik ook bang voor. Ze durven niet met een gestrekt been er in te gaan en op dit moment is dat gewoon niet meer te begrijpen. Elke mini stap wordt van tafel geveegd door een flink deel van het Nederlandse volk.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:37 schreef Confetti het volgende:
Ze gaan gewoon alleen de winkels sluiten. Echt doorpakken durven ze gewoon niet. Het is constant stapje voor stapje escaleren.
inmiddels staan we al heel knap 5e vd wereld, en kunnen we vanavond de 4e plaats pakkenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:37 schreef Confetti het volgende:
Ze gaan gewoon alleen de winkels sluiten. Echt doorpakken durven ze gewoon niet. Het is constant stapje voor stapje escaleren.
Je ziet in de chinese cijfers ook ergens een onverklaarbare knik in de stijging. Daarna gaat het weer keihard exponentieel omhoog.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:39 schreef Dejannn het volgende:
Heel benieuwd wat vandaag en morgen de cijfers zullen zijn. Het leek wat af te vlakken, maar dat zag je met momenten bij andere landen ook waarna er een flinke piek kwam. Zoiets ik vrees ik toch ook te zien hier. Zo niet, dan ga je inderdaad bijna denken dat het enigszins onder controle is.
quote:Op maandag 23 maart 2020 10:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat we consensus moeten kweken dat lockdown, gewoon fase4 is waarbij de niet essentiële winkels dichtgaan en we in/rondom het huis moeten blijven.
Dit is geen dystoptische Lock-Down die tal van hardliners graag zouden zien.
Vitale diensten, winkels en zorgzaken blijven dus operationeel.
Tja dat is nu weer de koe in de kont van een stel subsidie "experts" die zo hun fondsgevers de schuld geven dat SARS1 stopte en ondertussen elegant voorsorteren dat dit niet meer mag gebeuren als SARS3 komt. Moeten "we" alleen nog eerst SARS2 eventjes oplossen. Doe we toch ?quote:Op maandag 23 maart 2020 10:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat ook voorbij aan het feit dat de R&D naar een sars vaccin gewoon gestopt is op een gegeven moment wegens 'geen gevaar meer'.
Hadden die mensen het even fout.
Heeft niks met durven te maken, ze moeten wel stap voor stap anders wordt het hier één grote chaos. Mensen hebben al moeite om afstand te nemen, laat staan meteen alles dicht. Zie de coffeeshop met die lange rijen.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben ik ook bang voor. Ze durven niet met een gestrekt been er in te gaan en op dit moment is dat gewoon niet meer te begrijpen. Elke mini stap wordt van tafel geveegd door een flink deel van het Nederlandse volk.
1995 watersnoodquote:Op maandag 23 maart 2020 10:38 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik denk het wel, inmiddels begint de 3e generatie op te groeien in vrijheid zonder dat we bekend zijn met beperkingen en/of noodtoestanden.
we hebben hier natuurlijk ook geen grote natuurrampen gehad de laatste tijd waardoor er tijdelijk een noodtoestand was afgekondigd (watersnoodramp als laatste denk ik?)
dat, maar als je dat dan doet, weet je ook dat je op een tijdbom zit, er is genoeg voor gewaarschuwdquote:Op maandag 23 maart 2020 10:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die chinese dierenmarkten waren dus verboden na SARA maar mochten na een paar jaar toch weer.....
Maar dat roeptoetert niet zo lekker als LOCKDOWN NU!!!11quote:Op maandag 23 maart 2020 10:41 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Heeft niks met durven te maken, ze moeten wel stap voor stap anders wordt het hier één grote chaos. Mensen hebben al moeite om afstand te nemen, laat staan meteen alles dicht. Zie de coffeeshop met die lange rijen.
Jullie doen allemaal of het naieve mensen zijn, maar alles is al doordacht hoor
he? Ze riepen steeds dat Hollanders "zo'n nuchter volkje" warenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:41 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Heeft niks met durven te maken, ze moeten wel stap voor stap anders wordt het hier één grote chaos.
Wie is ze?quote:Op maandag 23 maart 2020 10:43 schreef riazop het volgende:
[..]
he? Ze riepen steeds dat Hollanders "zo'n nuchter volkje" waren
Ze riepen ook dat we kaas eten en met klompen lopenquote:Op maandag 23 maart 2020 10:43 schreef riazop het volgende:
[..]
Duurt nog minstens tot volgend weekend tot we echt wat kunnen zienquote:Op maandag 23 maart 2020 10:39 schreef Dejannn het volgende:
Heel benieuwd wat vandaag en morgen de cijfers zullen zijn. Het leek wat af te vlakken, maar dat zag je met momenten bij andere landen ook waarna er een flinke piek kwam. Zoiets ik vrees ik toch ook te zien hier. Zo niet, dan ga je inderdaad bijna denken dat het enigszins onder controle is.
Hollanders niet echt. De rest van Nederland des te meer.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:43 schreef riazop het volgende:
[..]
als je eind deze week nog steeds zo hoog staat wordt het wel een dingetje en China, geloof je het zelf?quote:Op maandag 23 maart 2020 10:40 schreef riazop het volgende:
[..]
inmiddels staan we al heel knap 5e vd wereld, en kunnen we vanavond de 4e plaats pakken
Aantal doden per 1 miljoen inwoners (22 maart)
1. Italië 92
2. Spanje 38
3. Iran 21
4. Zwitserland 11,3
5. Nederland 10,4
6. Frankrijk 10,1
7. Belgie 6,6
8. Verenigd Koninkrijk 4,3
9. Denemarken 2,4
10. China 2,3
Niet echt.... maar je kunt ernstige vraagtekens zetten dat fundamentele rechten die in de vorm van bevochten vrijheden in pak'm beet ... een week of zo, de nek zijn omgedraaid zonder dat er zicht is op "tijdsduur" en met feitelijk met welk (toetsbaar) omschreven doel.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:36 schreef KingRadler het volgende:
zijn we niet een beetje doorgeslagen op het gebied van vrijheid.
dat men totaal niet weet in Nederland om er mee om te gaan.
Het enige dat relevant is, is of er nog genoeg capaciteit op de IC is. Het aantal besmettingen zegt niets (meer).quote:Op maandag 23 maart 2020 10:39 schreef Dejannn het volgende:
Je moet niet vergeten dat China voor de helft nog een derdewereldland is en de afgelopen eeuwen is geteisterd door de meest verschrikkelijke hongersnoden. Daar komt ook die traditie van wet markets met amateuristisch gekweekte wilde dieren uit voort. Dat krijg je er in zo'n groot land niet zo makkelijk uit.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat, maar als je dat dan doet, weet je ook dat je op een tijdbom zit, er is genoeg voor gewaarschuwd
Dus datquote:Op maandag 23 maart 2020 10:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bij ons mag je nog in de rij staan voor je eten; in ander landen moet je toestemming hebben om nog weg te gaan.
ik weet dat ze alles eten wat beweegt, zijn nog net geen kannibaal, dat vind ik ook verder prima maar dan weet je als land wel wel dat je dit soort gevaren looptquote:Op maandag 23 maart 2020 10:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat China voor de helft nog een derdewereldland is en de afgelopen eeuwen is geteisterd door de meest verschrikkelijke hongersnoden. Daar komt ook die traditie van wet markets met amateuristisch gekweekte wilde dieren uit voort. Dat krijg je er in zo'n groot land niet zo makkelijk uit.
Het aantal besmettingen zegt nog genoeg. Immers worden enkel mensen getest die (ernstig) ziek ergens worden opgenomen. Het is dus zeker nog wel significant wat er met dit aantal gebeurt. Hoe hoger, hoe drukker het ook zal worden op de IC's.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:46 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het enige dat relevant is, is of er nog genoeg capaciteit op de IC is. Het aantal besmettingen zegt niets (meer).
twitter:alexanderbakker twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:43:19Vanavond staat overleg gepland met het Veiligheidsberaad (25 burgemeesters van veiligheidsregio's). Interessant: burgemeesters zijn bevoegd gezag voor instellen/handhaven samenscholingsverbod (Genoemd als optie, maar nog geen officiële bevestiging) #CoronaCrisis reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |