quote:Op zondag 22 maart 2020 21:22 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Die brengen een lock down zoals in andere landen alleen maar dichterbij, waardoor de goede onder de kwade moeten gaan lijden. Het ergste is natuurlijk dat deze lieden voor onnodig veel meer besmettingen en doden zullen gaan zorgen aankomende tijd wanneer we niet adequaat ingrijpen.
twitter:teuntjepee twitterde op zondag 22-03-2020 om 08:53:20Klappen voor de zorg maar vervolgens massaal naar marktjes en parkjes... dan had je afgelopen dinsdag net zo goed een middelvinger kunnen opsteken #blijfthuis #COVIDIOT reageer retweet
Gewoon pillen bestellen.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:28 schreef Cronometer het volgende:
Las net over Vitamine D. Kan je die vitamine D shots die de huisarts geeft ook online bestellen? Merk al dat ik een tekort heb. Gaat vrij snel zo door thuis te zitten en ik wandel nu vnml rond 20:00 uur.
Dit was ook precies mijn reactie toen het bekend werd dat men ging klappenquote:Op zondag 22 maart 2020 21:26 schreef maily het volgende:
[..]twitter:teuntjepee twitterde op zondag 22-03-2020 om 08:53:20Klappen voor de zorg maar vervolgens massaal naar marktjes en parkjes... dan had je afgelopen dinsdag net zo goed een middelvinger kunnen opsteken #blijfthuis #COVIDIOT reageer retweet
Hou op, zo heb ik al eens strijkijzers (en kleding) verpest.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:19 schreef maily het volgende:
[..]
Zou lekker zijn bij jou; even met je strijkijzer over die plastic folie
Je kunt toch gewoon die vitamines bij de Kruidvat halen?quote:Op zondag 22 maart 2020 21:28 schreef Cronometer het volgende:
Las net over Vitamine D. Kan je die vitamine D shots die de huisarts geeft ook online bestellen? Merk al dat ik een tekort heb. Gaat vrij snel zo door thuis te zitten en ik wandel nu vnml rond 20:00 uur.
Maar een ruimte als bv een lift, bus, vliegtuig etc. Zijn er dan toch ideaal voor.quote:
Nee, die zijn te weinig. Ik zal even zoeken naar een hoge dosis.quote:
Dat is 800 ui ofzo, ik ga beter met hoge dosis.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:29 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon die vitamines bij de Kruidvat halen?
Mooie quote ja en helemaal mee eensquote:Op zondag 22 maart 2020 21:26 schreef maily het volgende:
[..]twitter:teuntjepee twitterde op zondag 22-03-2020 om 08:53:20Klappen voor de zorg maar vervolgens massaal naar marktjes en parkjes... dan had je afgelopen dinsdag net zo goed een middelvinger kunnen opsteken #blijfthuis #COVIDIOT reageer retweet
Ik las warmte en vocht, graadje of 25. Als je interesse hebt wil ik wel weer zoeken naar de link met onderzoeksresultaten uitgelegd.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar een ruimte als bv een lift, bus, vliegtuig etc. Zijn er dan toch ideaal voor.
Ik bedoel het obderzoek is gedaan bij kamertemperatuur dacht ij. Dus geen rare gedachte dat het in een supermarkt ook prima zou blijven hangen.
Dit dus.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:26 schreef maily het volgende:
oranje potje gewoon te halen bij de Kruidvat.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:28 schreef Cronometer het volgende:
Recent Amerikaans onderzoek wees uit dat het coronavirus onder de perfecte omstandigheden tot 72 uur intact blijft op oppervlakten van plastic en roestvrij staal. In zogenoemde aerosolen, heel kleine druppels in de lucht, kan het een paar uur overleven.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar een ruimte als bv een lift, bus, vliegtuig etc. Zijn er dan toch ideaal voor.
Ik bedoel het obderzoek is gedaan bij kamertemperatuur dacht ij. Dus geen rare gedachte dat het in een supermarkt ook prima zou blijven hangen.
Is het wijs om zulke giga shots te nemen als je neit eens weet of je wel een (ernstig) tekort hebt?quote:Op zondag 22 maart 2020 21:28 schreef Cronometer het volgende:
Hebben we dus een beetje geluk met de oosten wind nu...quote:Op zondag 22 maart 2020 21:30 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Ik las warmte en vocht, graadje of 25. Als je interesse hebt wil ik wel weer zoeken naar de link met onderzoeksresultaten uitgelegd.
Graag, ik ben op het moment al paranoide voor mensen op straat bv of rokende buren als je in de tuin staat door het idee dat het door de lucht kan zweven.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:30 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Ik las warmte en vocht, graadje of 25. Als je interesse hebt wil ik wel weer zoeken naar de link met onderzoeksresultaten uitgelegd.
Zelfde inzicht vind ik al die jeugdige milieudrammers die denken dat de wereld over 8 jaar vergaat maar een beetje binnen blijven is ze teveel gevraagdquote:Op zondag 22 maart 2020 21:26 schreef maily het volgende:
Ik heb vitamines bij De Tuinen besteld. Bij het Kruidvat is er heel veel uitverkochtquote:Op zondag 22 maart 2020 21:30 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Nee, die zijn te weinig. Ik zal even zoeken naar een hoge dosis.
[..]
Dat is 800 ui ofzo, ik ga beter met hoge dosis.
En als de lockdown er is, dan vraagt men zich af waaromquote:Op zondag 22 maart 2020 21:26 schreef maily het volgende:
In grens/overloopgebieden wordt nog wel wat verdeeld en verder denk ik dat landen hun handen vooral vrij willen laten voor de eigen shitstorm.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:25 schreef capricia het volgende:
Fra en DL delen hun capaciteit in de Elzas.Waarom de rest van de EU niet??twitter:KlinkertBrigitt twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 18:48:39Arrivée des premiers patients alsaciens à l’@:Uniklinik_Fr aujourd’hui ! Danke Winfried Kretschmann und @:OBMartinHorn ! 🇫🇷🇪🇺🇩🇪 @:BWjetzt #Covid19 @:AdeMontchalin @:olivierveran @:MiRo_SPD #Alsace #Europe https://t.co/rcWkPQiYjk reageer retweet
Het kan toch niet zo zijn dat mensen doodgaan in Lombardije en dat er elders gewoon genoeg plek is.
Ik heb altijd een tekort. Allochtoon, werk binnen en krijg niet vaak zonlicht binnen. Nu al helemaal niet meer.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:32 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Is het wijs om zulke giga shots te nemen als je neit eens weet of je wel een (ernstig) tekort hebt?
Ik heb wel eens een groot tekort gehad (bloedtest) en toen waren vitamine D tabletjes van de Hema afdoende om het te herstellen.
De rest van NL niet?quote:Op zondag 22 maart 2020 21:33 schreef Apotheose het volgende:
aan alle Brabanders: STAY HOME!!
https://www.omroepbrabant(...)elemaal-blijf-binnen
Hoeven hier gaan haard
Kun je via skype besmet raken?quote:Op zondag 22 maart 2020 21:35 schreef Sfancta het volgende:
Ik verwacht morgen enorm veel besmettingen.
Lekker bijbuurten in de kantoortuin, niet wetende dat collega Henk het allemaal maar een griepje vind, en gezellig naar familie in Uden is geweest.
Ja te triest voor woorden .....quote:Op zondag 22 maart 2020 21:33 schreef Apotheose het volgende:
aan alle Brabanders: STAY HOME!!
https://www.omroepbrabant(...)elemaal-blijf-binnen
Hoeven hier gaan haard
ja maar ik bedoel: je hoeft niet te vluchten naar Friesland omdat het je daar te heet onder de voeten vindt worden. Hier in Friesland hoeven we er ook niet meer gevallen erbij.quote:
veel, maar onzichtbaar want er word niet getestquote:Op zondag 22 maart 2020 21:35 schreef maily het volgende:
[..]
Ja te triest voor woorden .....
Benieuwd hoeveel besmettingen er in Friesland bijkomen hiervan ....
Wat is daar heerlijk aan als je na 10 minuten weer weg bent?quote:Op zondag 22 maart 2020 21:36 schreef Cronometer het volgende:
Ik ga morgen weer naar het werk om even wat op te halen. Zal vast leeg zijn, heerlijk.
Die pillen liggen gewoon in de supermarkt. Ik had een potje gehaald: 90 pillen voor £1quote:Op zondag 22 maart 2020 21:28 schreef Cronometer het volgende:
Eigenlijk moet je al je boodschappen thuis nog even schoonmaken dan, met afwasmiddel ofzo?quote:Op zondag 22 maart 2020 21:38 schreef Cronometer het volgende:
Hier die link over in leven blijven van het virus op materiaal, zal vast al eens gepost zijn.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-dat-is-lang-niet-h/
Omdat ik ga blijven hangen om door te werken, ga in de kamer van mijn leidinggevende hangen. Deur dicht.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat is daar heerlijk aan als je na 10 minuten weer weg bent?
Wow dat is cheap.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die pillen liggen gewoon in de supermarkt. Ik had een potje gehaald: 90 pillen voor £1
Op advies van Dr Campbell.
Doe ik maar meer omdat mijn moeder mij helemaal lam lult en ik toch met een schuldgevoel zit als ik het niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:39 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je al je boodschappen thuis nog even schoonmaken dan, met afwasmiddel ofzo?
Same here, dezelfde dag dat die video uitkwam even naar Kruidvat gelopen. Potje aan mijn vader gegeven.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die pillen liggen gewoon in de supermarkt. Ik had een potje gehaald: 90 pillen voor £1
Op advies van Dr Campbell.
Sterker nog je kan er aan dood gaan. Staat ook in SAS Survivalboek dat als je een ijsbeer dood, je niet zijn lever moet opetenquote:Op zondag 22 maart 2020 21:39 schreef Kyran het volgende:
Mensen, teveel Vitamine D kan ook schadelijk zijn, dus doe geen gekke dingen omdat je ergens iets hebt gelezen.
Dan ben je ook wel een achterlijke hoorquote:Op zondag 22 maart 2020 21:37 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja maar ik bedoel: je hoeft niet te vluchten naar Friesland omdat het je daar te heet onder de voeten vindt worden. Hier in Friesland hoeven we er ook niet meer gevallen erbij.
Nee, ik heb het echt nodig. Neem normaal die uit TR, hoge dosis, 1 x per maand. Is nu opperdepop, vandaar de vraag naar hoge dosis, maar zie dat ze op veel plekken hier uitverkocht zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:39 schreef Kyran het volgende:
Mensen, teveel Vitamine D kan ook schadelijk zijn, dus doe geen gekke dingen omdat je ergens iets hebt gelezen.
https://www.zkn.nl/aangesloten-kliniekenquote:Op zondag 22 maart 2020 21:39 schreef raptorix het volgende:
Ik kwam dit tegen op LinkedIn: https://www.linkedin.com/(...)202831872868353-wjeb
Weet iemand die in deze sector werkzaam is over hoeveel we van deze faciliteiten beschikken?
en dan zegt dat mens zelf: "je redt mensenlevens door nu thuis te blijven". Wat doe je dan hier? Blijf dat thuis en red mensenlevens!quote:Op zondag 22 maart 2020 21:37 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja maar ik bedoel: je hoeft niet te vluchten naar Friesland omdat het je daar te heet onder de voeten vindt worden. Hier in Friesland hoeven we er ook niet meer gevallen erbij.
Aw, good to knowquote:Op zondag 22 maart 2020 21:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sterker nog je kan er aan dood gaan. Staat ook in SAS Survivalboek dat als je een ijsbeer dood, je niet zijn lever moet opeten
Je moet het wel heel gek maken, wil je teveel vitamine D hebben. Die potjes met 10µg kunnen weinig schade aanrichten.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:39 schreef Kyran het volgende:
Je handen wassen zou een effectiever middel zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:39 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je al je boodschappen thuis nog even schoonmaken dan, met afwasmiddel ofzo?
Goed dat je zo voorzichtig bent.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:41 schreef SunZomer het volgende:
Ik heb nu een dag of 10 mini verkoudheidsklachten (neus/iets in keel) en voel mij nog wel een ''watje'' als ik morgen mijn collega ga vragen wat spullen buiten te zetten zodat ik niet het kantoor in hoef. Blijft heel surrealistisch om zo te werk te gaan voor iets waar je normaal niet eens over nadenkt, want maar mini verkouden.
Als Oma/Opa onkwetsbaar zijn heb je gelijk.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:30 schreef leolinedance het volgende:
Er zijn dus genoeg kinderen die nog gewoon naar kdv en bso gaan. Dit kunnen elkaar besmetten en het mee naar huis nemen. Dat lijkt mij veel gevaarlijker dan een kind wat helemaal nergens meer komt (geen andere huizen, supermarkten etc.) naar opa en oma brengen.
Zal het zo eens bespreken.
Wow, worden die plekken al bij de IC's gerekend?quote:Op zondag 22 maart 2020 21:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
https://www.zkn.nl/aangesloten-klinieken
Dat zijn er stiekem best veel.
Klopt, maar ik zag mensen het over van die shots hebben die je normaal gespreken via huisarts/apotheek kan krijgen, just a friendly warningquote:Op zondag 22 maart 2020 21:42 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Je moet het wel heel gek maken, wil je teveel vitamine D hebben. Die potjes met 10µg kunnen weinig schade aanrichten.
Zag wat beelden vanuit China waar men met een hengel wat door anderen gehaalde boodschappen naar binnen hengelde om de tassen daarna te bespuiten met een of ander chemisch goedje.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:42 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Je handen wassen zou een effectiever middel zijn.
Precies wat ik ook doe, gewoon 1 pilletje per dag. Baat het niet.....quote:Op zondag 22 maart 2020 21:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klopt, maar ik zag mensen het over van die shots hebben die je normaal gespreken via huisarts/apotheek kan krijgen, just a friendly warning
Ik had zelf ook een tekort vorig jaar en heb het doen gewoon met 2-3 pillen per dag in no-time aangevuld. Nu standaard 1 pilletje per dag. Zolang je geen gekke dingen doet kan het geen kwaad inderdaad.
Ik hou mij maar aan de gevraagde maatregelen, maar het voelt wel wat suf. ''Wij'' zijn dat niet gewend hier,quote:
Het gaat ook niet over de gezondheid van je kinderen. Maar over die van opa en oma.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:30 schreef leolinedance het volgende:
Er zijn dus genoeg kinderen die nog gewoon naar kdv en bso gaan. Dit kunnen elkaar besmetten en het mee naar huis nemen. Dat lijkt mij veel gevaarlijker dan een kind wat helemaal nergens meer komt (geen andere huizen, supermarkten etc.) naar opa en oma brengen.
Zal het zo eens bespreken.
Bedankt Bear Gryllsquote:Op zondag 22 maart 2020 21:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sterker nog je kan er aan dood gaan. Staat ook in SAS Survivalboek dat als je een ijsbeer dood, je niet zijn lever moet opeten
Je moet vooral je eigen handen wassenquote:Op zondag 22 maart 2020 21:39 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Krijg je geen COVID-19 maar wel kanker over 10 jaar, ook een keuzequote:Op zondag 22 maart 2020 21:44 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Zag wat beelden vanuit China waar men met een hengel wat door anderen gehaalde boodschappen naar binnen hengelde om de tassen daarna te bespuiten met een of ander chemisch goedje.
Uhmmm ja
Ignorance is blissquote:Op zondag 22 maart 2020 21:46 schreef Maver24 het volgende:
De boodschappen die je online besteld zullen niet uit de supermarkt komen maar uit het distributiecentrum. Daar zal niks opzitten
Ze moeten alsnog in de schappen gezet worden, en klanten kunnen iets pakken en terugzetten, erop hoesten etc.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:46 schreef Maver24 het volgende:
De boodschappen die je online besteld zullen niet uit de supermarkt komen maar uit het distributiecentrum. Daar zal niks opzitten
Die zijn ook gepakt door de orderpicker. En iemand heeft ze in zo'n kratje gedaan. Etc.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:46 schreef Maver24 het volgende:
Die boodschappen huppelen ook niet vanuit een container in een kratje en daarna gaat dat kratje ook niet vanzelf in een bestelauto richting je voordeur natuurlijk.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:46 schreef Maver24 het volgende:
Kan het helaas wel schaden.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies wat ik ook doe, gewoon 1 pilletje per dag. Baat het niet.....
Mijn werkgever heeft alle niet noodzakelijke zorg geschrapt waardoor onze OK's ( 13 a 17) allemaal leeg staan en nog wat klinieken met lege OK's welke zo weer ingericht zouden kunnen worden. Plus holding/recovery/verpleegafdelingen.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wow, worden die plekken al bij de IC's gerekend?
Zijn er mensen die al hun boodschappen in chloor gaan wassen dan?quote:Op zondag 22 maart 2020 21:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die boodschappen huppelen ook niet vanuit een container in een kratje en daarna gaat dat kratje ook niet vanzelf in een bestelauti en richting je voordeur natuurlijk.
Schoonmaken is gekkenwerk, maar goed je handen blijven wassen is altijd een goed idee.
quote:
Doe ikquote:Op zondag 22 maart 2020 21:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan het helaas wel schaden.
Daarom is die van A tot Zink een slecht idee. Als iemand bijvoorbeeld een tekort aan D heeft, dan moet je niet allerlei andere troep extra binnenkrijgen. Dus zoals met alles, let een beetje op
De boodschappen die je online besteld komen niet uit de winkel zelf?quote:Op zondag 22 maart 2020 21:47 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ze moeten alsnog in de schappen gezet worden, en klanten kunnen iets pakken en terugzetten, erop hoesten etc.
You don't wanna know, die mensen bestaan echt.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn er mensen die al hun boodschappen in chloor gaan wassen dan?
Lijkt mij ook heel onverstandig om zelf met shots aan de gang te gaan. Ik had ook een ernstig tekort en hema pilletjes waren prima om het weer aan te vullen.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klopt, maar ik zag mensen het over van die shots hebben die je normaal gespreken via huisarts/apotheek kan krijgen, just a friendly warning
Ik had zelf ook een tekort vorig jaar en heb het doen gewoon met 2-3 pillen per dag in no-time aangevuld. Nu standaard 1 pilletje per dag. Zolang je geen gekke dingen doet kan het geen kwaad inderdaad.
We gaan allemaal een keer dood.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Krijg je geen COVID-19 maar wel kanker over 10 jaar, ook een keuze
Veilige dosering is maximaal 100 mcg/ug. De vitamine D preparaten in winkels zullen daar onder zitten.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
10 jaar is nog best veel aangezien ze 24/7 in smog levenquote:Op zondag 22 maart 2020 21:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Krijg je geen COVID-19 maar wel kanker over 10 jaar, ook een keuze
Kdv geeft grotere kans op besmetting. Meerdere kinderen/begeleiders waarvan je niet weet met wie ze in contact zijn geweest.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als Oma/Opa onkwetsbaar zijn heb je gelijk.
Het doel van de maatregelen is dan ook complex, in volgorde
a) Kwetsbaren afblokken voor infectie door....
b) Verspreiding vertragen met thuis te blijven, tenzij...
c) Vitale beroepen (dmv kinderen -> KDV) operationeel houden
Verstandig lijkt mij om daar geen eigen interpretatie meer aan te geven... tenzij je dit al ouder
Als je "c" niet wil/kan..... dan ben je dus niet beschikbaar en blijf je "b" thuis.
Het lijkt mij niet zinnig dat je vanwege je vitale beroep dan gaat kiezen om je ouders op te offeren. Ik zie verder niet waarom een KDV qua virus gevaarlijker voor je kind dan Opa/Oma.
https://abcnews.go.com/US(...)ws/story?id=69737522quote:White supremacists encouraging their members to spread coronavirus to cops, Jews, FBI says
The alert was sent to local police agencies by federal officials.
Racist extremist groups, including neo-Nazis and other white supremacists, are encouraging members who contract novel coronavirus disease to spread the contagion to cops and Jews, according to intelligence gathered by the FBI.
In an alert obtained by ABC News, the FBI’s New York office reports that "members of extremist groups are encouraging one another to spread the virus, if contracted, through bodily fluids and personal interactions."
The FBI alert, which went out on Thursday, told local police agencies that extremists want their followers to try to use spray bottles to spread bodily fluids to cops on the street. The extremists are also directing followers to spread the disease to Jews by going "any place they may be congregated, to include markets, political offices, businesses and places of worship."
"Anti-government folks in America love to target law enforcement as a symbol of America’s authority," said Don Mihalek, the executive vice president of the Federal Law Enforcement Officers Association Foundation and an ABC News contributor. "It’s just sad that that's their focus at a time of crisis in the nation."
Ik wel zo mijn vloer dankzij al die corona foldersquote:Op zondag 22 maart 2020 21:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn er mensen die al hun boodschappen in chloor gaan wassen dan?
Muts .... leg een dweil onder de brievenbus ofzo? Of een oude krant .....quote:Op zondag 22 maart 2020 21:53 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Ik wel zo mijn vloer dankzij al die corona folders
God heeft wat goed te maken.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:53 schreef Zipportal het volgende:
twitter:chrisjollyhale twitterde op zondag 22-03-2020 om 21:53:00Harvey Weinstein has the coronavirus. https://t.co/w8rAn7iWoj reageer retweet
Ik vroeg me al af of dat zou gaan gebeuren, mensen die het doelbewust gaan lopen verspreiden.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://abcnews.go.com/US(...)ws/story?id=69737522
En half kreupel.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:53 schreef Zipportal het volgende:
twitter:chrisjollyhale twitterde op zondag 22-03-2020 om 21:53:00Harvey Weinstein has the coronavirus. https://t.co/w8rAn7iWoj reageer retweet
Je link doet het nietquote:Op zondag 22 maart 2020 21:53 schreef Zipportal het volgende:
Ja dat is natuurlijk wel duidelijk.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat ook niet over de gezondheid van je kinderen. Maar over die van opa en oma.
Je kinderen overleven het wel. De grootouders soms niet.
Het alternatief LIJKT mij minimaal net zo slecht. Maar als ik jullie zo hoor is dat veel beter. Ga er nog een nachtje over slapenquote:Waarom dat risico bewust opzoeken? De overheid is er vrij duidelijk over: niet doen.
Placido Domingo ook al. Moeten we Kevin Spacey en Job Gosschalk ook maar gaan testen? #metooquote:Op zondag 22 maart 2020 21:53 schreef Zipportal het volgende:
Ik gun het hem van harte, echter de link werkt niet en ik kan dit nergens bevestigd zien. Indien zo, zou het mij niets verbazen als hij dit faked (met omkoperij_) om hem in isolatie/veiligheid te plaatsen.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:53 schreef Zipportal het volgende:
Ik heb hier nog Davitamon Man Compleet liggen en daar zit ook al 100% (5 ug) aanbevolen dagelijks in per pilletje. Misschien toch maar weer slikken haha. Hmm wel de Vitamine D3 variant. Je hebt ook Vitamine D2. Weet niet wat daar de verschillen mee zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:50 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Veilige dosering is maximaal 100 mcg/ug. De vitamine D preparaten in winkels zullen daar onder zitten.
Bron https://www.rivm.nl/nieuw(...)welijks-overschreden
Voor veel personen is het verstandig om een vitamine D preparaat te gebruiken.
Ja, maar een 10ug pilletje is 400IE (dagelijks aanbevolen hoeveelheid), terwijl die ampullen 25.000IE kunnen zijn, dus die zijn wel overkill als je die zonder advies gebruikt. Daar ging het mij om.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:50 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Veilige dosering is maximaal 100 mcg/ug. De vitamine D preparaten in winkels zullen daar onder zitten.
Bron https://www.rivm.nl/nieuw(...)welijks-overschreden
Voor veel personen is het verstandig om een vitamine D preparaat te gebruiken.
Jammer dat hij zo nog minder meekrijgt van z'n celstraf.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:53 schreef Zipportal het volgende:
je moet wel de waardes weten die je moet hebben in je lichaamquote:Op zondag 22 maart 2020 21:46 schreef SeLang het volgende:
Gewoon 1 pilletje per dag met de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid, dat moet genoeg zijn. Sowieso heb ik zelf niet snel een tekort aan vit D want ik ben veel buiten, maar voor de zekerheid, en ook met het oog op evt quarantaine.
Ik las Nigger Gazettequote:Op zondag 22 maart 2020 21:53 schreef Zipportal het volgende:
Ik laat de meeste boodschappen 2/3 dagen in de boodschappentas staan, alleen de verse dingen ruim ik op. Na 2/3 dagen zijn de virussen zo goed als dood, ga ik vanuit.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:47 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ze moeten alsnog in de schappen gezet worden, en klanten kunnen iets pakken en terugzetten, erop hoesten etc.
Volgens mij kun je de limiet van contactloos betalen verhogen.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:57 schreef fietsmiep het volgende:
[..]
Ik laat de meeste boodschappen 2/3 dagen in de boodschappentas staan, alleen de verse dingen ruim ik op. Na 2/3 dagen zijn de virussen zo goed als dood, ga ik vanuit.
Ik gebruik geen winkelmandje (is niet schoon), maar mijn eigen boodschappentas als mandje.
Ik gebruik geen handschoenen, maar wel een boterhamzakje om mijn hand om de pincode in te toetsen.
Beetje overdreven, maar ik doe erg voorzichtig. Thuis goed je handen wassen.
Dat is toch al automatisch verhoogdquote:Op zondag 22 maart 2020 21:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij kun je de limiet van contactloos betalen verhogen.
Edit: 100 euro nu
Hoe weet je dat je een tekort hebt?quote:Op zondag 22 maart 2020 21:28 schreef Cronometer het volgende:
Blijft lastig die afweging..... zelf ben ik geneigd om niet te kiezen voor je ouders waarbij jullie zelf het beste weten of dat het vice versa een risico vormt.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kdv geeft grotere kans op besmetting. Meerdere kinderen/begeleiders waarvan je niet weet met wie ze in contact zijn geweest.
Nee, die behoren niet tot de risicogroep. Maar als er op zo'n kdv meerdere mensen besmet raken kan het wel snel gaan.
Ach mijn ouders hadden ons daarom ook uitgenodigd hoor. Ik wilde nee zeggen, maar tja dan heb je het ook weer gedaan.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:02 schreef vencodark het volgende:
Mijn zus is vandaag speciaal naar mijn ouders gegaan want ze zou zichzelf niet meer in de spiegel kunnen aankijken als NL in lockdown gaat, mijn ouders zouden ziek worden en zij hen niet meer heeft kunnen zien.![]()
Let wel: ouders zijn nog geen 65, gezond en wonen nog geen 10 minuten van mijn zus vandaan.
Alsof ze nu al terminaal zijn. Houd sociale contacten beperkt!![]()
Hoezo? Er zijn ook wel heel veel ‘bekende’ mensen, dus logisch dat een aantal het nu al hebben.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:02 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het wel erg opvallend dat relatief veel bekende mensen het virus ook hebben
Zoals de bron van RIVM al vermeld worden er inderdaad wel abnormale en illegale doseringen vitamines verkocht via het internet (net zoals eigenlijk bij allerlei andere zaken op internet). Idioterie natuurlijk.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar een 10ug pilletje is 400IE (dagelijks aanbevolen hoeveelheid), terwijl die ampullen 25.000IE kunnen zijn, dus die zijn wel overkill als je die zonder advies gebruikt. Daar ging het mij om.
Ja vreemd inderdaad. Het lijken net mensen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:02 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het wel erg opvallend dat relatief veel bekende mensen het virus ook hebben
Omdat de arts dat getest heeft? Meermaals? En ik nu weet dat ik een tekort heb als ik spierpijn voel?....quote:
Er zijn ook gewoon erg veel “bekende mensen”, toch?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:02 schreef TheVulture het volgende:
Maar waarom? Ook bij een lockdown wil het niet zeggen dat iedereen boven de 55 ernstig ziek wordt.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:03 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ach mijn ouders hadden ons daarom ook uitgenodigd hoor. Ik wilde nee zeggen, maar tja dan heb je het ook weer gedaan.
Die hebben geld om zich te laten testen, normale mensen worden niet getest en weten ook niet dat ze het hebben.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:02 schreef TheVulture het volgende:
Hun denken dat ze ons maanden niet gaan zien oid. Tja.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar waarom? Ook bij een lockdown wil het niet zeggen dat iedereen boven de 55 er stug ziek wordt.
En hebben qua werk vaak contact met veel andere, verschillende mensen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:04 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Er zijn ook gewoon erg veel “bekende mensen”, toch?
Bekende mensen reizen meer en hebben meer contacten dan onbekende mensen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:02 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat dit wel logisch is. Reizen heel veel en zien elke dag heel veel mensen. Dus als er een paar besmet zijn, zijn dat er al snel veel.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:02 schreef TheVulture het volgende:
Mensen die dit geloven verdienen de angst ook.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Zonder 'politie' erboven heb ik dit bericht inderdaad al een paar keer voorbij zien komen op WhatsApp.
Maar man, mensen die dit dan ook weer blijven doorsturen. Als er daadwerkelijk dit soort dingen plaats zouden vinden zou het via allerlei media en officiële kanalen voorbij komen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen dit klakkeloos overnemen.
En wat betreft de 'bedenker' van dit gedrocht .... geen woorden voor
Klinkt plausibel.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:04 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Omdat de arts dat getest heeft? Meermaals? En ik nu weet dat ik een tekort heb als ik spierpijn voel?....
Ja, bestel er gelijk wel 2. Wil niet zonder zitten.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klinkt plausibel.
Gewoon bestellen nu het er nog is, kost bijna niks namelijk.
Zeer interessant.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:08 schreef Kyran het volgende:
https://www.groene.nl/art(...)os-en-testen-massaal
Interessant artikel, ook dat stukje over testcapaciteit en de "zogenaamde tekorten".
quote:Gelooft u erin dat andere provincies met maatregelen terug kunnen naar de situatie waarin het noorden zich bevindt?
‘Eerst moeten we maar iedereen uit het idee helpen dat we er in mei vanaf zijn. Met geluk gaat de overdrachtssnelheid door de warmte en veranderend gedrag 20 procent omlaag, maar als er dan nog veel transmissie is helpt het alsnog niet. Je moet accepteren dat je een jaar of langer hiermee bezig bent.
In de gebieden waar het wijdverspreid is moet je het eerst een keer goed platleggen. Daarna moet je regionaal bepalen wat je doet. Dat kan bestaan uit regionale lockdowns, van bijvoorbeeld twee weken per drie tot vier maanden, afhankelijk van onder meer het aantal patiënten op de intensive care’s. Daarvoor moeten we nu al scenario’s bedenken. We moeten in elk geval uit de rol stappen dat het ons is overkomen en we er niks meer aan kunnen doen.'
Ben ik nou de enige die vindt dat het nu allemaal een beetje begint door te slaan?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:09 schreef Nober het volgende:
Corona via post, kranten en reclamefolders?
[ afbeelding ]
Dat van dat post is ook wel echt van het niveau, we draaien doorquote:Op zondag 22 maart 2020 22:11 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Ben ik nou de enige die vindt dat het nu allemaal een beetje begint door te slaan?
Ja we moeten grote groepen vermijden. Volgens officiële richtlijnen van meer dan 100, wat mij betreft zou dit verlaagd moeten worden naar meer dan 20.
Maar we kunnen prima in winkels langs elkaar lopen in een gangpad, of met meerdere mensen in een bospaadje lopen, of buiten joggen. Kom op hee even normaal doen.
Volgensmij kun je er vrij weinig over zeggen als je er geen verstand van hebt. Laten we de mensen die ervoor gestudeerd hebben maar volgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:11 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Ben ik nou de enige die vindt dat het nu allemaal een beetje begint door te slaan?
Ja we moeten grote groepen vermijden. Volgens officiële richtlijnen van meer dan 100, wat mij betreft zou dit verlaagd moeten worden naar meer dan 20.
Maar we kunnen prima in winkels langs elkaar lopen in een gangpad, of met meerdere mensen in een bospaadje lopen, of buiten joggen. Kom op hee even normaal doen.
quote:Op zondag 22 maart 2020 22:11 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Anderhalve meter!!!!quote:Op zondag 22 maart 2020 22:12 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dat van dat post is ook wel echt van het niveau, we draaien door
Nee, helaas niet anders kregen we geen lockdown.quote:
Wow, is de post zo snel in Nederland?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:09 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Wat wel en niet verstandig is laat ik graag over aan de experts, maar ik kan je nu al wel vertellen dat mensen steeds nonchalanter en onvoorzichtiger gaan worden wanneer deze situatie langer duurt.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:11 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Rip @Anonymouszquote:Op zondag 22 maart 2020 22:09 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie de steunaanvragen voor het Noorden al weer aankomen, dat ze door de Corona scheuren in hun muren hebben.quote:
Conform het gekozen scenario is het niet erg dat op een later moment de aandacht verslapt. Als er dan maar weer capaciteit is in de zorgquote:Op zondag 22 maart 2020 22:14 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wat wel en niet verstandig is laat ik graag over aan de experts, maar ik kan je nu al wel vertellen dat mensen steeds nonchalanter en onvoorzichtiger gaan worden wanneer deze situatie langer duurt.
Het went helaas en dan gaan mensen nonchalant worden.
Ja deze reactie zocht ik. Dat geschreeuw van alle Facebook helden die een foto van een strand zien met wat wandelende mensen, en ze meteen als moordenaars neerzetten.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:11 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Op mijn werk sta ik dagelijks met 16 man op 14 vierkante meter in deze tijden.
Consequent is het sleutelwoord ja. Net met ouders gesproken. Hadden er geen probleem mee. Heb ze wel gezegd dat als ze stoppen met oppassen we komende tijd ook in het weekend niet meer bij elkaar over de vloer komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Blijft lastig die afweging..... zelf ben ik geneigd om niet te kiezen voor je ouders waarbij jullie zelf het beste weten of dat het vice versa een risico vormt.
Nuttig is dat je bewust, objectief een afweging maakt wat al weer meer dan de helft van het beoogde doel is.
Belangrijk lijkt mij wel dat je/het dan consequent doorvoert en niet meer gaat switchen... zoals éne dag wel daar en een andere dag ergens anders. Zo van alle ouders mogen een dagje met Max spelen. Op die wijze worden de vaste (groot)ouders feitelijk de KDV/BSO.
Dit natuurlijk alleen weer wanneer je idd een vitaal beroep hebt en niet als alternatief omdat de reguliere crèche/school dicht is en je thuis moet werken.
Wel een lifesaver. deze tip.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)gelen-gaan-zien.htmlquote:De komende week gaan we zien wat het effect is van de maatregelen die genomen zijn om de uitbraak van het coronavirus in te dammen. Dat zegt Jacco Wallinga, die bij het RIVM verantwoordelijk is voor het uitrekenen van de scenario's. "Het wordt heel spannend."
"We denken nu al een eerste effect te zien van de maatregelen. Dat geeft heel goede hoop. Maar we moeten dat deze week écht gaan zien. Dan wordt alles een stuk scherper en gaan we ook zien of we het gaan redden", aldus de modelleur van het RIVM.
Wallinga baseert zich in zijn analyse vooral op het aantal ziekenhuisopnames. Doordat er minder wordt getest, zegt het aantal besmettingen hem niet meer zoveel.
Maar bij ziekenhuisopnames duurt het even voordat het effect in de cijfers zichtbaar is. Mensen raken besmet, worden ziek, bellen de huisarts en gaan dan pas naar het ziekenhuis. Al met al duurt dat ongeveer twee weken.
Verdubbeling
Daardoor kan het RIVM nu pas analyseren wat de eerste effecten zijn van de maatregel - stop met handen schudden - die twee weken geleden op 9 maart is genomen. "Het virus heeft zich heel snel in Nederland verspreid. Elke drie à vier dagen vond er een verdubbeling van het aantal besmettingen plaats", concludeert Wallinga.
Op 9 maart leek daar verandering in te komen. "Voor die datum besmette een persoon gemiddeld ongeveer twee andere personen. Ongeveer na die periode zien we het afnemen richting het besmetten van één andere persoon." Toch is Wallinga nog heel voorzichtig. "We proberen te kijken of die conclusie statistisch hard genoeg is. Daarvan zijn we nog niet zeker, maar we zien wel dat er een afvlakking aan zit te komen."
Volgens Wallinga kan het effect ook worden verklaard doordat de voorjaarsvakantie op 9 maart was afgelopen en carnaval voorbij was. Het effect van de grote maatregel - het advies om thuis te gaan werken en het schrappen van grote bijeenkomsten - van 12 maart zal pas over een paar dagen zichtbaar zijn.
IC-bedden
Het meest knellende punt is het aantal beschikbare intensivecarebedden in Nederland. Zijn dat er genoeg om alle patiënten aan te kunnen? In een somber scenario zal het aantal patiënten op de IC volgens Wallinga snel stijgen en oplopen naar 2500 eind mei.
Op dit moment zijn er in heel Nederland 575 bedden voor coronapatiënten beschikbaar op de intensive care, maar dat wordt de komende tijd uitgebreid naar 1000 bedden. In een crisisfase kan het totaal op 1500 komen, maar dan moeten er nog wel 500 beademingsapparaten worden gevonden. En dan zijn er dus nog altijd 1000 bedden te weinig.
Wallinga verwacht dat in het meest positieve scenario er begin april 1000 mensen met corona op de intensive care zullen liggen, en het aantal daarna langzaam zal afnemen. "Met de huidige cijfers is onduidelijk welk scenario het gaat worden", aldus de modelleur. "Dat we nu een afvlakking zien geeft meer aanleiding om in het milde scenario te geloven. Maar daar moeten we heel voorzichtig mee zijn."
Een van de onzekerheden is het aantal dagen dat iemand met het coronavirus op de intensive care blijft liggen. Het RIVM gaat nu uit van tien dagen. Mocht dat gemiddeld langer zijn, dan zal het aantal coronapatiënten dat tegelijk op de IC ligt hoger zijn, en de piek ook hoger liggen.
Italië
Hoe het kan dat er in Italië nog geen afvlakking te zien is, terwijl de eerste maatregelen daar eind februari en begin maart genomen zijn, kan Wallinga niet zeggen. "In Italië had je al een afbuiging moeten zien, maar die zie je inderdaad nog niet. Ik weet niet wat de verklaring daarvoor is."
Dat het aantal doden in Nederland sinds de uitbraak van het virus in eerste instantie gelijk opgaat met het aantal doden in Italië sinds de uitbraak daar, vindt Wallinga te verklaren. Dat gaat volgens hem veranderen als het effect van de maatregelen hier zichtbaar is. "We hebben er vertrouwen in dat de maatregelen effect hebben. Hoe groot dat is, dat weet ik nog niet."
Jacco Wallinga
Wallinga is hoofd van de afdeling modellering van infectieziekten bij het RIVM. Samen met een team collega's houdt hij zich momenteel bezig met het analyseren van de snelheid waarmee het coronavirus zich in Nederland verspreidt. Ook is hij bijzonder hoogleraar mathematische modellering van infectieziekten bij het Leids Universitair Medisch Centrum.
https://www.rivm.nl/rivm/(...)-dr-j-jacco-wallingaquote:Prof professor . Dr Doctor . J (Jacco) Wallinga is hoofd van de afdeling Modellering van Infectieziekten bij het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu, en bijzonder hoogleraar Mathematische Modellering van Infectieziekten bij de afdeling Biomedical Data Sciences van het Leids Universitair Medisch Centrum.
Jacco Wallinga studeerde af aan de Landbouwuniversiteit Wageningen in 1992, en verkreeg de doctorstitel aan dezelfde universiteit in 1998. Sinds 1997 analyseert hij de dynamiek van infectieziekten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu . Vanaf 2005 is hij daar hoofd van de afdeling Modellering van Infectieziekten. Hij heeft meer dan 100 artikelen gepubliceerd in internationale wetenschappelijke tijdschriften, en is lid van de redactiecommissie van onder meer het wetenschappelijke tijdschrift Epidemiology. Hij adviseert nationale overheden en internationale organisaties over vaccinatiebeleid.
Hij onderzoekt het effect van gerichte bestrijdingsmaatregelen op de dynamiek van infectieziekten. In de afgelopen jaren heeft zijn werk zich geconcentreerd op drie thema's: real-time schatting van epidemiologische belangrijkste variabelen voor de besluitvorming, de karakterisering van contactnetwerken met behulp van sociale contactgegevens, en het gebruik van epidemische modellen om moleculaire sequentiegegevens van ziekteverwekkers te interpreteren.
Jacco Wallinga bekleedt de leerstoel Mathematische modellering van infectieziekten bij de afdeling Biomedical Data Sciences van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC Leids Universitair Medisch Centrum ). Hij houdt zich als bijzonder hoogleraar bezig met het schatten en het voorspellen van de effecten van gerichte bestrijdingsmaatregelen op de dynamiek van infectieziekten.
quote:Op zondag 22 maart 2020 22:11 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Zeker interessant.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:08 schreef Kyran het volgende:
Interessant artikel, ook dat stukje over testcapaciteit en de "zogenaamde tekorten".
quote:Op zondag 22 maart 2020 22:16 schreef raptorix het volgende:
Trouwens, waarom zouden die patiënten nou geen post mogen krijgen? Bang dat ze Corona krijgen?
Als je een beetje je verstand gebruikt kan dat inderdaad prima. Helaas heeft een klein deel van de bevolking hier wel moeite mee.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:11 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Volgens mij heeft een groot deel van de Nederlander aan het einde van de winter dus nu een tekort. Er is wel debat over de ondergrens van een tekort. Daarom vind je hierover verschillende opvattingenquote:Op zondag 22 maart 2020 22:05 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb ook vitamine D tekort. Maar dat is wel pas na ongeveer 2 jaar thuis zitten en weinig de deur uitkunnen. Normaal gesproken krijg je dat echt niet van een paar weken binnen zitten.
Mochten elkaar aanspreken van Rutte.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:19 schreef PippenScottie het volgende:
Vandaag kwam een klasgenootje van mijn dochtertje spelen.
Kreeg direct een Whatsappje van een buurvrouw.. dat we afstand moeten houden en geen kinderen bij elkaar laten spelen.
Prima dat je de dreiging serieus neemt, wij bagatelliseren de gevaren ook echt niet, maar get a life buurvrouw.
Als je een beetje je verstand gebruikt kan dat inderdaad prima. Helaas heeft een klein deel van de bevolking hier wel moeite mee.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:11 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Naja, wat is de rede voor jou om dan toch die twee samen te laten spelen nu?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:19 schreef PippenScottie het volgende:
Kreeg direct een Whatsappje van een buurvrouw.. dat we afstand moeten houden en geen kinderen bij elkaar laten spelen.
Prima dat je de dreiging serieus neemt, wij bagatelliseren de gevaren ook echt niet, maar get a life buurvrouw.
Het zit hem ook niet mee he.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:53 schreef Zipportal het volgende:
Nee. Gaan de topics minder snel ofzo? Weet wel dat er actiever gemod is en daardoor eea aan bullshit is verdwenen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:06 schreef Newone82 het volgende:
Het begint minder druk te worden op het forum hier valt me op sinds vanavond. Corona moe?
Wellicht zit Ab Osterhaus gewoon achter dit hele virusquote:Op zondag 22 maart 2020 22:19 schreef michiel_merk het volgende:
dit al voorbijgekomen? Item bij Lubach,over een progamma van 2004 (Bnn) over 2020,wtf.
Gaat natuurlijk om de anderen en hun faciliteiten.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:16 schreef raptorix het volgende:
Trouwens, waarom zouden die patiënten nou geen post mogen krijgen? Bang dat ze Corona krijgen?
Stasi buurvrouwquote:Op zondag 22 maart 2020 22:19 schreef PippenScottie het volgende:
Bij Coop welquote:Op zondag 22 maart 2020 21:49 schreef Maver24 het volgende:
[..]
De boodschappen die je online besteld komen niet uit de winkel zelf?
Alles voor de fame toch.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:02 schreef TheVulture het volgende:
Nee waar te vinden?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:24 schreef Cronometer het volgende:
Hebben jullie die beelden van de sea market in Wuhan wel eens bekeken?
Lijkt me toch geen probleem, spelende kinderen?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:19 schreef PippenScottie het volgende:
Dit.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:04 schreef Kyran het volgende:
@:leolinedance Het hang ook maar net van je KDV af
Wij brengen ons dochtertje normaal 3 volle dagen naar KDV. Nu nog maar 1 of 2 dagdelen, maar er is echt bijna niemand nu en laatst was ze echt maar met één kindje en een leidster
Echt compleet uitsluiten kan je natuurlijk nooit, maar ik vind dit een betere optie dan toch maar naar opa/oma.
Alles wat beweegt moeten ze in hun mond stoppenquote:
Lijkt mij wel .... die kunnen besmet zijn maar niet ziek .....quote:Op zondag 22 maart 2020 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me toch geen probleem, spelende kinderen?
Juist wel, die kunnen elkaar besmetten en het virus overdragen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me toch geen probleem, spelende kinderen?
Bedankt maar nee.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:26 schreef RensAjacied het volgende:
Nu op OP1 talkshow discussie over verdere maatregelen.
Wees welkom in het Op1 topic
Laatste zat die dikke van Boulevard thuis wegens griepje o.i.d.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:04 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Er zijn ook gewoon erg veel “bekende mensen”, toch?
Koning Ab zit er !quote:Op zondag 22 maart 2020 22:26 schreef RensAjacied het volgende:
Nu op OP1 talkshow discussie over verdere maatregelen.
Wees welkom in het Op1 topic
quote:Op zondag 22 maart 2020 22:26 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Alles wat beweegt moeten ze in hun mond stoppen
Prima bericht. Waar maak je je zorgen over ?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:16 schreef houdafstand het volgende:
Nieuwe user hier.. Ik lees al een tijdje mee en ik maak me enorm zorgen. Wat vinden jullie van dit bericht?
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)gelen-gaan-zien.html
Jacco Wallinga lijkt mij wel deskundig.
[..]
https://www.rivm.nl/rivm/(...)-dr-j-jacco-wallinga
Toch? Of ben ik nu erg naïef?![]()
Hij zal wel over data beschikken die wij niet kennen.
Volgens het rivm niet hoorquote:Op zondag 22 maart 2020 22:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Juist wel, die kunnen elkaar besmetten en het virus overdragen.
Ja dat is de afweging die iedereen moet maken. Ik denk dat oma eerder mijn dochter aansteekt dan andersomquote:Op zondag 22 maart 2020 22:04 schreef Kyran het volgende:
@:leolinedance Het hang ook maar net van je KDV af
Wij brengen ons dochtertje normaal 3 volle dagen naar KDV. Nu nog maar 1 of 2 dagdelen, maar er is echt bijna niemand nu en laatst was ze echt maar met één kindje en een leidster
Echt compleet uitsluiten kan je natuurlijk nooit, maar ik vind dit een betere optie dan toch maar naar opa/oma.
totaal andere mentaliteitquote:
#NietSerieusNemen detectedquote:Op zondag 22 maart 2020 22:19 schreef PippenScottie het volgende:
Is dat hetzelfde RIVM wat zei dat carnaval voornamelijk in kleine groepjes gevierd werd?quote:
Wauw, deze uitbraak had er zomaar heel anders uit kunnen zien met iemand als deze man aan de top van het RIVM.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:08 schreef Kyran het volgende:
Zij beweerden dat de kans nihil was dat het hier zou komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:29 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde RIVM wat zei dat carnaval voornamelijk in kleine groepjes gevierd werd?
https://www.ad.nl/buitenl(...)kt-perfect~a074c3fb/quote:Op zondag 22 maart 2020 22:19 schreef eigendeegcookie het volgende:
In de UK halen ze beademingsapparatuur voor dieren op bij de dierenartsen/
NHS doctor fights for life: Ear, nose and throat consultant, 52, is on life support amid fears many more medics will catch coronavirus.
Meanwhile, hospitals were scrambling to avoid meltdown amid a 'tsunami' of severely ill patients, many of them struggling to breathe.
And in a stark illustration of the desperate hunt for life-saving kit, health bosses have been forced to ask vets for ventilators designed for animals.
https://www.dailymail.co.(...)s-shut-UK-parks.html
Mogen hopem dat wanneer het afgelopen is het klaar is met dit soort onzin.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:31 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar een mentaliteit dat vaker voor shit zorgt.
zou er uberhaubt hier niet over nagedacht worden bij de chinezen?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mogen hopem dat wanneer het afgelopen is het klaar is met dit soort onzin.
Geld ook voor onze megastallen. Massaal gewoon minder aan de dieren. Meer natuur/gezondheid.
Totaal geen groenlinks ofzo maar dit mag wel een behoorlijke wake up call zijn.
Is ook wel nodig toch. Ik denk dat wij hier er ook nog wel een poos zoet mee zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:31 schreef crv het volgende:
Frankrijk heeft een wet aangenomen vanavond en de noodtoestand gaat hier 2 maanden duren als ik het goed heb
Maak er maar 12 maanden van met uitbreiding naar nog langer.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:31 schreef crv het volgende:
Frankrijk heeft een wet aangenomen vanavond en de noodtoestand gaat hier 2 maanden duren als ik het goed heb
geen idee, het is cultuur bij die mensen. Zal vast niet veranderen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mogen hopem dat wanneer het afgelopen is het klaar is met dit soort onzin.
Geld ook voor onze megastallen. Massaal gewoon minder aan de dieren. Meer natuur/gezondheid.
Totaal geen groenlinks ofzo maar dit mag wel een behoorlijke wake up call zijn.
Ik denk dat Fransen ander soort volk zijn dan wij hier in NL.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is ook wel nodig toch. Ik denk dat wij hier er ook nog wel een poos zoet mee zijn.
Het BNN programma is één jaar na de eerste grote SARS uitbraak in 2003. Het was dus een actueel onderwerp, dus in het verlengde daarvan ook niet zo vreemd dat ze dat als onderwerp kiezen voor die "2020" aflevering.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:19 schreef michiel_merk het volgende:
dit al voorbijgekomen? Item bij Lubach,over een progamma van 2004 (Bnn) over 2020,wtf.
Ja euh, jij spuugt op je loon?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:07 schreef Scrapyard het volgende:
Ik moet toch stiekem wel een beetje lachen van al die lui die op sociale media zogenaamd ''woest'' worden op mensen die zich niet houden aan sociale afstand, om vervolgens in de alinea daaropvolgend de aap uit de mouw te laten komen, namelijk dat ze een bedrijf hebben dat nu stil staat en dat ze dus geen inkomsten hebben en dat dit zo snel mogelijk moet stoppen. Oh enne ja ook voor de oudjes enzo..
Ik hoop het. De hele wereld is nu de lul erdoor en dat is nog los van andere rare gewoontes. Meerendeel van de stroperij bv komt ook door hun rare medicijnman middeltjes. Land moet echt een knop omzetten.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
zou er uberhaubt hier niet over nagedacht worden bij de chinezen?
Uhm, die buurvrouw heeft toch volledig gelijk? Blijkbaar bagatelliseer je wel de gevaren anders zou je dat klasgenootje niet bij je thuis laten komen...quote:Op zondag 22 maart 2020 22:19 schreef PippenScottie het volgende:
ah vandaar, maar wel treffend.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het BNN programma is één jaar na de eerste grote SARS uitbraak in 2003. Het was dus een actueel onderwerp, dus in het verlengde daarvan ook niet zo vreemd dat ze dat als onderwerp kiezen voor die "2020" aflevering.
Dit is in indonesië en hoort denk ik niet hier thuis (zeker niet zonder grotere waarschuwing voor de nare beelden).quote:
RIVM:quote:
Maar waarom mag mijn kind dan niet naar opa en oma om op te passen? Wat een krom beleid weer.quote:Uit de gegevens die nu bekend zijn, lijken kinderen weinig bij te dragen aan de verspreiding van het coronavirus. Kinderen kunnen prima met anderen spelen als ze géén klachten hebben zoals koorts, verkoudheidsklachten of hoest. Maar vermijd grote groepen.
quote:Op zondag 22 maart 2020 22:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zij beweerden dat de kans nihil was dat het hier zou komen.
Zij beweerden dat als het in Nederland zou komen het tot een enkele besmetting zou blijven.
Zij beweerden dat carnaval geen probleem zou zijn, want dat vier je in kleine groepen.
Zij beweerden dat het testen van patiënten die in risicogebieden waren geweest genoeg zou zijn.
Zij beweerden dat er geen kans was op besmetting zonder klachten.
Zij beweerden dat er geen kans was op besmetting als je 24h vrij van klachten was.
Zij beweerden dat kinderen geen rol speelden bij verspreiding.
Zij beweerden dat ze wisten hoe snel het aantal patiënten op de IC's ging oplopen.
(c) @:Kyran.
LOL, ik zal al te wachten wanneer het iemand zou opvallenquote:Op zondag 22 maart 2020 22:39 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Dit is in indonesië en hoort denk ik niet hier thuis (zeker niet zonder grotere waarschuwing voor de nare beelden).
Waarom nu wel?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:36 schreef eigendeegcookie het volgende:
ik heb gister en vandaag helemaal geen gezeik meer gehoord in de trant van GEEN PANIEK!
een klein beetje paniek moet kunnen nu inmiddels?
Dat sowieso. Niet raar opkijken als ze binnen een week aan het rellen zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:36 schreef Cronometer het volgende:
[..]
geen idee, het is cultuur bij die mensen. Zal vast niet veranderen.
[..]
Ik denk dat Fransen ander soort volk zijn dan wij hier in NL.
Dit. Dus. Waarom. Jaap. Waarom?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:29 schreef SunZomer het volgende:
Wauw, deze uitbraak had er zomaar heel anders uit kunnen zien met iemand als deze man aan de top van het RIVM.
Bijzonder:
Voldoende test(capaciteit)Strikt testbeleid
Kinderen kunnen wel degelijk besmet raken/besmettelijk zijn (en serieus ook)
Huidig RIVM beleid lijkt te zijn gebaseerd op oude (reken)modellen van de Mexicaanse griep (2009) die niet te vergelijken zijn met de huidige pandemie.Enz
Die hoef ik ook niet zo te zien hoor.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:40 schreef Cronometer het volgende:
[..]
LOL, ik zal al te wachten wanneer het iemand zou opvallen![]()
Waarom zijn de beelden naar? Het zijn dieren. Ik mag hier toch ook dode koeien posten?
Omdat het RIVM faalt en zoals ik al vaker heb gezegd altijd uitgaat van "best case scenario".quote:Op zondag 22 maart 2020 22:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
RIVM:
[..]
Maar waarom mag mijn kind dan niet naar opa en oma om op te passen? Wat een krom beleid weer.
Quote van Alex Friedrich, arts-microbioloog.quote:Ten tweede, kinderen zijn besmettelijk ook al worden ze zelf niet ziek.’
Nee .... gewoon nee .... ik geef je buuf gelijk ...quote:Op zondag 22 maart 2020 22:19 schreef PippenScottie het volgende:
Erg dat het gewoon zo gezegd wordt ook.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
RIVM:
[..]
Maar waarom mag mijn kind dan niet naar opa en oma om op te passen? Wat een krom beleid weer.
Eigenlijk wel gewoon een geniaal virus.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Erg dat het gewoon zo gezegd wordt ook.
Kinderen zijn de ultieme ziekteverspreiders en hier wordt gedaan of het niks is door het rivm.
Je kinderen moeten op oma en opa passen?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
RIVM:
[..]
Alsof iemand erover heeft nagedacht.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Eigenlijk wel gewoon een geniaal virus.
En dat zijn de adviseurs van Rutte cs.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kinderen zijn de ultieme ziekteverspreiders en hier wordt gedaan of het niks is door het rivm.
Die macron is voor geen meter te vertrouwenquote:Op zondag 22 maart 2020 22:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is ook wel nodig toch. Ik denk dat wij hier er ook nog wel een poos zoet mee zijn.
https://www.theguardian.c(...)w-york-south-americaquote:45m ago
20:58
McDonald’s has said it is closing all its UK and Ireland restaurants from Monday night. In a statement, its UK CEO, Paul Pomroy, said: “I am incredibly grateful to our brilliant employees who have been working hard to continue to serve you safely in difficult circumstances.
“Over the last 24 hours, it has become clear that maintaining safe social distancing whilst operating busy takeaway and Drive Thru restaurants is increasingly difficult and therefore we have taken the decision to close every restaurant in the UK and Ireland by 7pm on Monday 23 March.
“We will be working closely with community groups across the UK and Ireland to distribute food from our restaurants to those most in need, and ahead of closing tomorrow evening, will ensure frontline health workers and emergency services personnel do not have to pay for any food or drink in our restaurants on sight of their work pass.
“Take care of one another in these unprecedented times, we look forward to seeing you again as soon as it is safe for us to reopen.”
Oh sorry, die zag ik op het programme op NPO 1.quote:
quote:Harvey Weinstein Tests Positive in prison
ALBANY — Oscar-winning movie producer Harvey Weinstein, now one of New York's most notorious prison inmates after being sentenced for sexual assault, has tested positive for the COVID-19 virus, according to officials connected to the state prison system.
https://www.pressrepublic(...)80-afc155f23edc.html
ADquote:Aboutaleb drukte inwoners van zijn stad op het hart binnen te blijven en markten en parken te mijden.
Afgekeken van Chinaquote:Op zondag 22 maart 2020 22:44 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Oh sorry, die zag ik op het programme op NPO 1.
In Belgie roepen ze je op om afstand te bewaren mbv een drone. Ik heb die niet eerder gezien en het kwam wat apart over.
Als ze nog niet ziek waren van corona dan worden ze het wel van dat smerig ongezond vretenquote:Op zondag 22 maart 2020 22:44 schreef Confetti het volgende:
and ahead of closing tomorrow evening, will ensure frontline health workers and emergency services personnel do not have to pay for any food or drink in our restaurants on sight of their work pass.
RIVM is een beetje het sukkeltje van de klas.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja wat is het nou?! Mogen kinderen nu wel of niet met elkaar spelen? Waarom past de RIVM haar website niet aan?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Omdat het RIVM faalt en zoals ik al vaker heb gezegd altijd uitgaat van "best case scenario".
[..]
Quote van Alex Friedrich, arts-microbioloog.
Snap je nu mijn kritiek op het RIVM misschien een tikje beter?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja wat is het nou?! Mogen kinderen nu wel of niet met elkaar spelen? Waarom past de RIVM haar website niet aan?
Dat zeg ik al maanden. Het is een geniaal virus zowel in uitvoering als verspreiding.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Eigenlijk wel gewoon een geniaal virus.
ze mogen met elkaar spelen op 1.5 meter afstand en zonder snotneus.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja wat is het nou?! Mogen kinderen nu wel of niet met elkaar spelen? Waarom past de RIVM haar website niet aan?
Ja en waarom? Volgens RIVM mag het gewoon. Weet jij meer dan de RIVM?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:41 schreef maily het volgende:
[..]
Nee .... gewoon nee .... ik geef je buuf gelijk ...
Precies. Wat is dat voor slap gelul, blijf aub binnen en ga niet naar de markt.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:44 schreef SunZomer het volgende:
[..]
AD
Waarom zijn die markten nog open. In mijn gemeente zijn die allemaal dichtgegooid.
is dat rivm niet een soort van parodie geworden op de werkelijkheid?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, maar ik gebruik mijn (gezond) verstand .....quote:Op zondag 22 maart 2020 22:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja en waarom? Volgens RIVM mag het gewoon. Weet jij meer dan de RIVM?
quote:Op zondag 22 maart 2020 22:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Eindelijk iets positiefs aan die man.
en dat nog wel iets dat in China gemaakt is , en het nu al langer dan een maand volhoudquote:Op zondag 22 maart 2020 22:46 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Dat zeg ik al maanden. Het is een geniaal virus zowel in uitvoering als verspreiding.
Zou soms niet verkeerd zijnquote:Op zondag 22 maart 2020 22:43 schreef maily het volgende:
[..]
Je kinderen moeten op oma en opa passen?
Nee het enge is juist dat Rutte blind vaart op het RIVM.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:47 schreef riazop het volgende:
[..]
er is gebleken dat iedereen meer weet dan het rivm, dat is nu juist het enge
Dit is topicmateriaalquote:Op zondag 22 maart 2020 22:46 schreef riazop het volgende:
[..]
is dat rivm niet een soort van parodie geworden op de werkelijkheid?
Ik maak mij over het algemeen zorgen... Over de IC-capaciteit etc.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Prima bericht. Waar maak je je zorgen over ?
De inhoud, het doel, de verwachting of betrouwbaarheid of toch iets anders ?
Die Prof zal ongetwijfeld meer overzicht over data hebben dan waar ik/wij het mee moeten doen. En al zou je die ruwe data hebben, vermoed ik dat de gemiddeld hobby-amateur (#metoo) daar wel iets zuurs van kan maken maar het zal tussen de gaten geen kaas zijn.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)viltje-doet-a3994580quote:[b]
Paywall
Mijn familielid (Overijssel) kreeg weer van een microbioloog te heren dat die quarantaine achterhaald was en het gezin gewoon naar buiten mocht. Dus tel maar op bij het lijstje: gebrek aan centrale regie en aanwijzingen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een stukje slechter? Understatement of the year .....quote:Op zondag 22 maart 2020 22:48 schreef ondeugend het volgende:
Ik zat zo even te kijken maar we doen et wel een stuk slechter dan onze buurlanden he?
Kwa cijfers
Precies. Of anders: het RIVM gaat altijd van de optimistische aannames uit. Ook al druist dat in tegen het gezond verstand.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:47 schreef riazop het volgende:
[..]
er is gebleken dat iedereen meer weet dan het rivm, dat is nu juist het enge
Dat moet nog blijken, als morgen blijkt dat de lijn van sterftecijfers af vlakt dan moet ik het nog zien.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:48 schreef ondeugend het volgende:
Ik zat zo even te kijken maar we doen et wel een stuk slechter dan onze buurlanden he?
Kwa cijfers
Ja maar je vergeet 1 ding: Die zijn straks niet groepsimmuun, wij wel (hopen we)quote:Op zondag 22 maart 2020 22:48 schreef ondeugend het volgende:
Kwa cijfers
waar zie je het woord stukje staan?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:49 schreef maily het volgende:
[..]
Een stukje slechter? Understatement of the year .....
Interessant artikel en in ieder geval positief dat ze daar bij het RIVM dingen nog doorrekenen. De vraag is alleen in hoeverre dit soort modellen rekening houden met vervelende hangjongeren en tokkies die nooit het nieuws volgen en overal schijt aan hebben. De naleving van een advies kun je niet zomaar even doorrekenen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:48 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Ik maak mij over het algemeen zorgen... Over de IC-capaciteit etc.
Maar ik ben wel enigszins gerustgesteld dat er kennelijk zoiets bestaat als "Mathematische modellering van infectieziekten" en dat de autoriteit op dat gebied bij het RIVM werkt en dus de overheid adviseert.
Een ander artikel over de wiskundige modellen:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)viltje-doet-a3994580
O pardon ... stukquote:Op zondag 22 maart 2020 22:50 schreef ondeugend het volgende:
[..]
waar zie je het woord stukje staan?
Alle andere landen zeggen dat kinderen wel besmettelijk zijn en sommige beweren zelfs dat het juist de grote verspreiders zijn. Het RIVM lijkt zelf het wiel uit te willen vinden en met werkelijk alles afwachten tot ze zelf die bevindingen ook doen. In het begin kon je hun site blijven F5-en met alle aanpassingen die er bij gekomen zijn omdat ze heel langzaam toch tot dezelfde inzichten kwamen als de andere landen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja en waarom? Volgens RIVM mag het gewoon. Weet jij meer dan de RIVM?
Is immuniteit inmiddels bewezen?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:50 schreef riazop het volgende:
[..]
Ja maar je vergeet 1 ding: Die zijn straks niet groepsimmuun, wij wel (hopen we)
twitter:edleonklinger twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:13:21Video of a hospital in Spain. Watch it. Watch it again with the volume up.
Now cancel that brunch.
Postpone that coffee meet-up.
Rain check that dinner with friends.
Sucks doesn’t it? But not as hard as this 👇
#COVIDー19 #coronavirus #StayAtHome
https://t.co/LM9BnFQf3E reageer retweet
zal wat wezen dat de hele wereld nu ons voorgek verklaartquote:Op zondag 22 maart 2020 22:50 schreef riazop het volgende:
[..]
Ja maar je vergeet 1 ding: Die zijn straks niet groepsimmuun, wij wel (hopen we)
Nee, nee, maar we schijnen met zn 17.54 miljoen een experimentje te mogen doenquote:Op zondag 22 maart 2020 22:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is immuniteit inmiddels bewezen?
In ik geloof 78 gemeenten zijn markten verboden.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:44 schreef SunZomer het volgende:
[..]
AD
Waarom zijn die markten nog open. In mijn gemeente zijn die allemaal dichtgegooid.
Nou ja tot 6 april, dan nog een paar weken en dan is de meivakantie er ongeveer dus die week pakken ze er ook nog wel bij. Daarna maar zien of er ergere maatregelen genomen moeten worden of niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:53 schreef -Chakotay- het volgende:
Hoe lang denken jullie dat we nog moeten leven zoals we nu leven?
Zou dat maanden kunnen zijn?
Klopt niet. Is niet eens in Spanje.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:53 schreef polderturk het volgende:
KIJK DEZE VIDEO EN BLIJF THUIStwitter:edleonklinger twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:13:21Video of a hospital in Spain. Watch it. Watch it again with the volume up.
Now cancel that brunch.
Was deze al gedeeld?twitter:AzG_nl twitterde op zondag 22-03-2020 om 15:43:22We hebben een opblaasbaar noodziekenhuis met 50 bedden naar Iran gestuurd. Een team van 9 artsen gaat samen met lokaal medisch personeel ernstig zieke coronapatiënten behandelen. #corona #coronavirus #COVID19 https://t.co/BN9xRMkh4p reageer retweet
Dit is mogelijk wel een belangrijke oorzaak van waarom het RIVM er steeds zo naast zit. Er worden hele complexe modellen gebruikt. Zo complex dat een viroloog geen idee heeft hoe het model precies werkt. Hij stopt er wat aannames in en gaat er dan maar vanuit dat het model gelijk heeft. Terwijl het model afhankelijk is van de aannames die er in verwerkt zitten. Veel van deze modellen zijn ontworpen aan de hand van griepepidemieën en worden aan de hand daar van gekalibreerd. Verkeerde aannames en mogelijk een model wat niet past bij deze ziekte en je ziet het resultaat.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:49 schreef skrn het volgende:
[..]
Precies. Of anders: het RIVM gaat altijd van de optimistische aannames uit. Ook al druist dat in tegen het gezond verstand.
Yepquote:Op zondag 22 maart 2020 22:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Was deze al gedeeld?twitter:AzG_nl twitterde op zondag 22-03-2020 om 15:43:22We hebben een opblaasbaar noodziekenhuis met 50 bedden naar Iran gestuurd. Een team van 9 artsen gaat samen met lokaal medisch personeel ernstig zieke coronapatiënten behandelen. #corona #coronavirus #COVID19 https://t.co/BN9xRMkh4p reageer retweet
Dit kan toch niet.
Gelijk alle subsidies etc. intrekken. Dit kan niet hoor.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dit kan toch niet.
zie jij het gebeuren dat we maanden (zeg maar 3,4,5 of zelfs 6) in quarantaine moeten blijven?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:54 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nou ja tot 6 april, dan nog een paar weken en dan is de meivakantie er ongeveer dus die week pakken ze er ook nog wel bij. Daarna maar zien of er ergere maatregelen genomen moeten worden of niet.
Fake, zie de comment onder de tweet. kap nu eens met alles blind neer te kwakken.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:53 schreef polderturk het volgende:
KIJK DEZE VIDEO EN BLIJF THUIStwitter:edleonklinger twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:13:21Video of a hospital in Spain. Watch it. Watch it again with the volume up.
Now cancel that brunch.
Dit is niets anders dan landverraad van het ergste soort.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dit kan toch niet.
Ik verwacht tot de zomer, of nog langerquote:Op zondag 22 maart 2020 22:53 schreef -Chakotay- het volgende:
En waarom niet?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dit kan toch niet.
Met wat mazzel een inzettende trend richting normalisering in de loop van april. In Zweden bereidt men zich al voor op het afbouwen van de (weinige) maatregelen daar. Yep, Zweeds, ik weet hetquote:Op zondag 22 maart 2020 22:53 schreef -Chakotay- het volgende:
quote:Op zondag 22 maart 2020 22:48 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Ik maak mij over het algemeen zorgen... Over de IC-capaciteit etc.
Maar ik ben wel enigszins gerustgesteld dat er kennelijk zoiets bestaat als "Mathematische modellering van infectieziekten" en dat de autoriteit op dat gebied bij het RIVM werkt en dus de overheid adviseert.
Een ander artikel over de wiskundige modellen:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)viltje-doet-a3994580
Het lijkt mij dat er genoeg expertise is bi
j het RIVM op het gebied van het maken van berekeningen, etc.
quote:Tótdat er in de tweede week van januari ineens twee reizigers met dezelfde aandoening werden uitgepikt in Thailand en Japan.
Dit staat haaks op wat Jaap beweerd in het artikel op Nu.nlquote:De eerste resultaten waren „nogal alarmerend”, zegt Wallinga. „We hingen meteen aan de bel.”
Als de situatie niet zo ernstig was kon je er hartelijk om lachen.quote:RIVM-baas: Coronavirus is iets wat we nog maanden bij ons houdenRIVM-baas: Coronavirus is iets wat we nog maanden bij ons houden
22 maart 2020 05:57
Laatste update: 7 uur geleden
1.5K
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
Toen half januari de eerste mensen in China overleden door het coronavirus, leek dat vanuit Nederland nog ver weg. Volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) leek de kans klein dat het virus Nederland binnen zou komen. Inmiddels hebben we te maken met een wereldwijde crisis. Jaap van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM, legt uit hoe het zo kon misgaan en hoe nu verder.
In januari meldde het RIVM dat de kans klein was dat het coronavirus naar Nederland zou komen en dat de ziekte niet makkelijk van mens op mens overdraagbaar leek. Bijna twee maanden later bevinden we ons in een crisissituatie.
"Ja, het kan verkeren. In het begin waren we volledig afhankelijk van de informatie van China. De situatie daar kantelde ook steeds, dat is nou eenmaal zo. Op dat moment meende China ook dat de kans dat het zich daar intern zou verspreiden heel klein was."
"Het Europees Centrum voor ziektepreventie en ‑bestrijding (ECDC, red.) heeft beoordelingen gegeven voor scenario's die op dat moment het meest waarschijnlijk waren: het risico op verspreiding naar Europa leek klein.
Ik denk dat er ook gedragswetenschappers werken bij het RIVM en dat zij dat al hebben ingecalculeerd?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Interessant artikel en in ieder geval positief dat ze daar bij het RIVM dingen nog doorrekenen. De vraag is alleen in hoeverre dit soort modellen rekening houden met vervelende hangjongeren en tokkies die nooit het nieuws volgen en overal schijt aan hebben. De naleving van een advies kun je niet zomaar even doorrekenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |