Ja en waarom? Volgens RIVM mag het gewoon. Weet jij meer dan de RIVM?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:41 schreef maily het volgende:
[..]
Nee .... gewoon nee .... ik geef je buuf gelijk ...
Precies. Wat is dat voor slap gelul, blijf aub binnen en ga niet naar de markt.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:44 schreef SunZomer het volgende:
[..]
AD
Waarom zijn die markten nog open. In mijn gemeente zijn die allemaal dichtgegooid.
is dat rivm niet een soort van parodie geworden op de werkelijkheid?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja wat is het nou?! Mogen kinderen nu wel of niet met elkaar spelen? Waarom past de RIVM haar website niet aan?
Nee, maar ik gebruik mijn (gezond) verstand .....quote:Op zondag 22 maart 2020 22:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja en waarom? Volgens RIVM mag het gewoon. Weet jij meer dan de RIVM?
quote:Op zondag 22 maart 2020 22:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Eindelijk iets positiefs aan die man.
en dat nog wel iets dat in China gemaakt is , en het nu al langer dan een maand volhoudquote:Op zondag 22 maart 2020 22:46 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Dat zeg ik al maanden. Het is een geniaal virus zowel in uitvoering als verspreiding.
Zou soms niet verkeerd zijnquote:Op zondag 22 maart 2020 22:43 schreef maily het volgende:
[..]
Je kinderen moeten op oma en opa passen?
Nee het enge is juist dat Rutte blind vaart op het RIVM.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:47 schreef riazop het volgende:
[..]
er is gebleken dat iedereen meer weet dan het rivm, dat is nu juist het enge
Dit is topicmateriaalquote:Op zondag 22 maart 2020 22:46 schreef riazop het volgende:
[..]
is dat rivm niet een soort van parodie geworden op de werkelijkheid?
Ik maak mij over het algemeen zorgen... Over de IC-capaciteit etc.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Prima bericht. Waar maak je je zorgen over ?
De inhoud, het doel, de verwachting of betrouwbaarheid of toch iets anders ?
Die Prof zal ongetwijfeld meer overzicht over data hebben dan waar ik/wij het mee moeten doen. En al zou je die ruwe data hebben, vermoed ik dat de gemiddeld hobby-amateur (#metoo) daar wel iets zuurs van kan maken maar het zal tussen de gaten geen kaas zijn.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)viltje-doet-a3994580quote:[b]
Paywall
Mijn familielid (Overijssel) kreeg weer van een microbioloog te heren dat die quarantaine achterhaald was en het gezin gewoon naar buiten mocht. Dus tel maar op bij het lijstje: gebrek aan centrale regie en aanwijzingen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja wat is het nou?! Mogen kinderen nu wel of niet met elkaar spelen? Waarom past de RIVM haar website niet aan?
Een stukje slechter? Understatement of the year .....quote:Op zondag 22 maart 2020 22:48 schreef ondeugend het volgende:
Ik zat zo even te kijken maar we doen et wel een stuk slechter dan onze buurlanden he?
Kwa cijfers
Precies. Of anders: het RIVM gaat altijd van de optimistische aannames uit. Ook al druist dat in tegen het gezond verstand.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:47 schreef riazop het volgende:
[..]
er is gebleken dat iedereen meer weet dan het rivm, dat is nu juist het enge
Dat moet nog blijken, als morgen blijkt dat de lijn van sterftecijfers af vlakt dan moet ik het nog zien.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:48 schreef ondeugend het volgende:
Ik zat zo even te kijken maar we doen et wel een stuk slechter dan onze buurlanden he?
Kwa cijfers
Ja maar je vergeet 1 ding: Die zijn straks niet groepsimmuun, wij wel (hopen we)quote:Op zondag 22 maart 2020 22:48 schreef ondeugend het volgende:
Kwa cijfers
waar zie je het woord stukje staan?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:49 schreef maily het volgende:
[..]
Een stukje slechter? Understatement of the year .....
Interessant artikel en in ieder geval positief dat ze daar bij het RIVM dingen nog doorrekenen. De vraag is alleen in hoeverre dit soort modellen rekening houden met vervelende hangjongeren en tokkies die nooit het nieuws volgen en overal schijt aan hebben. De naleving van een advies kun je niet zomaar even doorrekenen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:48 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Ik maak mij over het algemeen zorgen... Over de IC-capaciteit etc.
Maar ik ben wel enigszins gerustgesteld dat er kennelijk zoiets bestaat als "Mathematische modellering van infectieziekten" en dat de autoriteit op dat gebied bij het RIVM werkt en dus de overheid adviseert.
Een ander artikel over de wiskundige modellen:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)viltje-doet-a3994580
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |