Ik las Nigger Gazettequote:Op zondag 22 maart 2020 21:53 schreef Zipportal het volgende:
twitter:chrisjollyhale twitterde op zondag 22-03-2020 om 21:53:00Harvey Weinstein has the coronavirus. https://t.co/w8rAn7iWoj reageer retweet
Ik laat de meeste boodschappen 2/3 dagen in de boodschappentas staan, alleen de verse dingen ruim ik op. Na 2/3 dagen zijn de virussen zo goed als dood, ga ik vanuit.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:47 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ze moeten alsnog in de schappen gezet worden, en klanten kunnen iets pakken en terugzetten, erop hoesten etc.
Volgens mij kun je de limiet van contactloos betalen verhogen.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:57 schreef fietsmiep het volgende:
[..]
Ik laat de meeste boodschappen 2/3 dagen in de boodschappentas staan, alleen de verse dingen ruim ik op. Na 2/3 dagen zijn de virussen zo goed als dood, ga ik vanuit.
Ik gebruik geen winkelmandje (is niet schoon), maar mijn eigen boodschappentas als mandje.
Ik gebruik geen handschoenen, maar wel een boterhamzakje om mijn hand om de pincode in te toetsen.
Beetje overdreven, maar ik doe erg voorzichtig. Thuis goed je handen wassen.
Dat is toch al automatisch verhoogdquote:Op zondag 22 maart 2020 21:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij kun je de limiet van contactloos betalen verhogen.
Edit: 100 euro nu
Hoe weet je dat je een tekort hebt?quote:Op zondag 22 maart 2020 21:28 schreef Cronometer het volgende:
Las net over Vitamine D. Kan je die vitamine D shots die de huisarts geeft ook online bestellen? Merk al dat ik een tekort heb. Gaat vrij snel zo door thuis te zitten en ik wandel nu vnml rond 20:00 uur.
Blijft lastig die afweging..... zelf ben ik geneigd om niet te kiezen voor je ouders waarbij jullie zelf het beste weten of dat het vice versa een risico vormt.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kdv geeft grotere kans op besmetting. Meerdere kinderen/begeleiders waarvan je niet weet met wie ze in contact zijn geweest.
Nee, die behoren niet tot de risicogroep. Maar als er op zo'n kdv meerdere mensen besmet raken kan het wel snel gaan.
Ach mijn ouders hadden ons daarom ook uitgenodigd hoor. Ik wilde nee zeggen, maar tja dan heb je het ook weer gedaan.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:02 schreef vencodark het volgende:
Mijn zus is vandaag speciaal naar mijn ouders gegaan want ze zou zichzelf niet meer in de spiegel kunnen aankijken als NL in lockdown gaat, mijn ouders zouden ziek worden en zij hen niet meer heeft kunnen zien.![]()
Let wel: ouders zijn nog geen 65, gezond en wonen nog geen 10 minuten van mijn zus vandaan.
Alsof ze nu al terminaal zijn. Houd sociale contacten beperkt!![]()
Hoezo? Er zijn ook wel heel veel ‘bekende’ mensen, dus logisch dat een aantal het nu al hebben.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:02 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het wel erg opvallend dat relatief veel bekende mensen het virus ook hebben
Zoals de bron van RIVM al vermeld worden er inderdaad wel abnormale en illegale doseringen vitamines verkocht via het internet (net zoals eigenlijk bij allerlei andere zaken op internet). Idioterie natuurlijk.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar een 10ug pilletje is 400IE (dagelijks aanbevolen hoeveelheid), terwijl die ampullen 25.000IE kunnen zijn, dus die zijn wel overkill als je die zonder advies gebruikt. Daar ging het mij om.
Ja vreemd inderdaad. Het lijken net mensen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:02 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het wel erg opvallend dat relatief veel bekende mensen het virus ook hebben
Omdat de arts dat getest heeft? Meermaals? En ik nu weet dat ik een tekort heb als ik spierpijn voel?....quote:
Er zijn ook gewoon erg veel “bekende mensen”, toch?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:02 schreef TheVulture het volgende:
Maar waarom? Ook bij een lockdown wil het niet zeggen dat iedereen boven de 55 ernstig ziek wordt.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:03 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ach mijn ouders hadden ons daarom ook uitgenodigd hoor. Ik wilde nee zeggen, maar tja dan heb je het ook weer gedaan.
Die hebben geld om zich te laten testen, normale mensen worden niet getest en weten ook niet dat ze het hebben.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:02 schreef TheVulture het volgende:
Hun denken dat ze ons maanden niet gaan zien oid. Tja.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar waarom? Ook bij een lockdown wil het niet zeggen dat iedereen boven de 55 er stug ziek wordt.
En hebben qua werk vaak contact met veel andere, verschillende mensen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:04 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Er zijn ook gewoon erg veel “bekende mensen”, toch?
Bekende mensen reizen meer en hebben meer contacten dan onbekende mensen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:02 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat dit wel logisch is. Reizen heel veel en zien elke dag heel veel mensen. Dus als er een paar besmet zijn, zijn dat er al snel veel.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:02 schreef TheVulture het volgende:
Mensen die dit geloven verdienen de angst ook.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Zonder 'politie' erboven heb ik dit bericht inderdaad al een paar keer voorbij zien komen op WhatsApp.
Maar man, mensen die dit dan ook weer blijven doorsturen. Als er daadwerkelijk dit soort dingen plaats zouden vinden zou het via allerlei media en officiële kanalen voorbij komen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen dit klakkeloos overnemen.
En wat betreft de 'bedenker' van dit gedrocht .... geen woorden voor
Klinkt plausibel.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:04 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Omdat de arts dat getest heeft? Meermaals? En ik nu weet dat ik een tekort heb als ik spierpijn voel?....
Ja, bestel er gelijk wel 2. Wil niet zonder zitten.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klinkt plausibel.
Gewoon bestellen nu het er nog is, kost bijna niks namelijk.
Zeer interessant.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:08 schreef Kyran het volgende:
https://www.groene.nl/art(...)os-en-testen-massaal
Interessant artikel, ook dat stukje over testcapaciteit en de "zogenaamde tekorten".
quote:Gelooft u erin dat andere provincies met maatregelen terug kunnen naar de situatie waarin het noorden zich bevindt?
‘Eerst moeten we maar iedereen uit het idee helpen dat we er in mei vanaf zijn. Met geluk gaat de overdrachtssnelheid door de warmte en veranderend gedrag 20 procent omlaag, maar als er dan nog veel transmissie is helpt het alsnog niet. Je moet accepteren dat je een jaar of langer hiermee bezig bent.
In de gebieden waar het wijdverspreid is moet je het eerst een keer goed platleggen. Daarna moet je regionaal bepalen wat je doet. Dat kan bestaan uit regionale lockdowns, van bijvoorbeeld twee weken per drie tot vier maanden, afhankelijk van onder meer het aantal patiënten op de intensive care’s. Daarvoor moeten we nu al scenario’s bedenken. We moeten in elk geval uit de rol stappen dat het ons is overkomen en we er niks meer aan kunnen doen.'
Ben ik nou de enige die vindt dat het nu allemaal een beetje begint door te slaan?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:09 schreef Nober het volgende:
Corona via post, kranten en reclamefolders?
[ afbeelding ]
Dat van dat post is ook wel echt van het niveau, we draaien doorquote:Op zondag 22 maart 2020 22:11 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Ben ik nou de enige die vindt dat het nu allemaal een beetje begint door te slaan?
Ja we moeten grote groepen vermijden. Volgens officiële richtlijnen van meer dan 100, wat mij betreft zou dit verlaagd moeten worden naar meer dan 20.
Maar we kunnen prima in winkels langs elkaar lopen in een gangpad, of met meerdere mensen in een bospaadje lopen, of buiten joggen. Kom op hee even normaal doen.
Volgensmij kun je er vrij weinig over zeggen als je er geen verstand van hebt. Laten we de mensen die ervoor gestudeerd hebben maar volgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:11 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Ben ik nou de enige die vindt dat het nu allemaal een beetje begint door te slaan?
Ja we moeten grote groepen vermijden. Volgens officiële richtlijnen van meer dan 100, wat mij betreft zou dit verlaagd moeten worden naar meer dan 20.
Maar we kunnen prima in winkels langs elkaar lopen in een gangpad, of met meerdere mensen in een bospaadje lopen, of buiten joggen. Kom op hee even normaal doen.
quote:Op zondag 22 maart 2020 22:11 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Anderhalve meter!!!!quote:Op zondag 22 maart 2020 22:12 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dat van dat post is ook wel echt van het niveau, we draaien door
Nee, helaas niet anders kregen we geen lockdown.quote:
Wow, is de post zo snel in Nederland?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:09 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Wat wel en niet verstandig is laat ik graag over aan de experts, maar ik kan je nu al wel vertellen dat mensen steeds nonchalanter en onvoorzichtiger gaan worden wanneer deze situatie langer duurt.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:11 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Rip @Anonymouszquote:Op zondag 22 maart 2020 22:09 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie de steunaanvragen voor het Noorden al weer aankomen, dat ze door de Corona scheuren in hun muren hebben.quote:
Conform het gekozen scenario is het niet erg dat op een later moment de aandacht verslapt. Als er dan maar weer capaciteit is in de zorgquote:Op zondag 22 maart 2020 22:14 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wat wel en niet verstandig is laat ik graag over aan de experts, maar ik kan je nu al wel vertellen dat mensen steeds nonchalanter en onvoorzichtiger gaan worden wanneer deze situatie langer duurt.
Het went helaas en dan gaan mensen nonchalant worden.
Ja deze reactie zocht ik. Dat geschreeuw van alle Facebook helden die een foto van een strand zien met wat wandelende mensen, en ze meteen als moordenaars neerzetten.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:11 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Op mijn werk sta ik dagelijks met 16 man op 14 vierkante meter in deze tijden.
Consequent is het sleutelwoord ja. Net met ouders gesproken. Hadden er geen probleem mee. Heb ze wel gezegd dat als ze stoppen met oppassen we komende tijd ook in het weekend niet meer bij elkaar over de vloer komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Blijft lastig die afweging..... zelf ben ik geneigd om niet te kiezen voor je ouders waarbij jullie zelf het beste weten of dat het vice versa een risico vormt.
Nuttig is dat je bewust, objectief een afweging maakt wat al weer meer dan de helft van het beoogde doel is.
Belangrijk lijkt mij wel dat je/het dan consequent doorvoert en niet meer gaat switchen... zoals éne dag wel daar en een andere dag ergens anders. Zo van alle ouders mogen een dagje met Max spelen. Op die wijze worden de vaste (groot)ouders feitelijk de KDV/BSO.
Dit natuurlijk alleen weer wanneer je idd een vitaal beroep hebt en niet als alternatief omdat de reguliere crèche/school dicht is en je thuis moet werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |