Is dat hetzelfde RIVM wat zei dat carnaval voornamelijk in kleine groepjes gevierd werd?quote:
Wauw, deze uitbraak had er zomaar heel anders uit kunnen zien met iemand als deze man aan de top van het RIVM.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:08 schreef Kyran het volgende:
https://www.groene.nl/art(...)os-en-testen-massaal
Interessant artikel, ook dat stukje over testcapaciteit en de "zogenaamde tekorten".
Zij beweerden dat de kans nihil was dat het hier zou komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:29 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde RIVM wat zei dat carnaval voornamelijk in kleine groepjes gevierd werd?
https://www.ad.nl/buitenl(...)kt-perfect~a074c3fb/quote:Op zondag 22 maart 2020 22:19 schreef eigendeegcookie het volgende:
In de UK halen ze beademingsapparatuur voor dieren op bij de dierenartsen/
NHS doctor fights for life: Ear, nose and throat consultant, 52, is on life support amid fears many more medics will catch coronavirus.
Meanwhile, hospitals were scrambling to avoid meltdown amid a 'tsunami' of severely ill patients, many of them struggling to breathe.
And in a stark illustration of the desperate hunt for life-saving kit, health bosses have been forced to ask vets for ventilators designed for animals.
https://www.dailymail.co.(...)s-shut-UK-parks.html
Mogen hopem dat wanneer het afgelopen is het klaar is met dit soort onzin.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:31 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar een mentaliteit dat vaker voor shit zorgt.
zou er uberhaubt hier niet over nagedacht worden bij de chinezen?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mogen hopem dat wanneer het afgelopen is het klaar is met dit soort onzin.
Geld ook voor onze megastallen. Massaal gewoon minder aan de dieren. Meer natuur/gezondheid.
Totaal geen groenlinks ofzo maar dit mag wel een behoorlijke wake up call zijn.
Is ook wel nodig toch. Ik denk dat wij hier er ook nog wel een poos zoet mee zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:31 schreef crv het volgende:
Frankrijk heeft een wet aangenomen vanavond en de noodtoestand gaat hier 2 maanden duren als ik het goed heb
Maak er maar 12 maanden van met uitbreiding naar nog langer.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:31 schreef crv het volgende:
Frankrijk heeft een wet aangenomen vanavond en de noodtoestand gaat hier 2 maanden duren als ik het goed heb
geen idee, het is cultuur bij die mensen. Zal vast niet veranderen.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mogen hopem dat wanneer het afgelopen is het klaar is met dit soort onzin.
Geld ook voor onze megastallen. Massaal gewoon minder aan de dieren. Meer natuur/gezondheid.
Totaal geen groenlinks ofzo maar dit mag wel een behoorlijke wake up call zijn.
Ik denk dat Fransen ander soort volk zijn dan wij hier in NL.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is ook wel nodig toch. Ik denk dat wij hier er ook nog wel een poos zoet mee zijn.
Het BNN programma is één jaar na de eerste grote SARS uitbraak in 2003. Het was dus een actueel onderwerp, dus in het verlengde daarvan ook niet zo vreemd dat ze dat als onderwerp kiezen voor die "2020" aflevering.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:19 schreef michiel_merk het volgende:
dit al voorbijgekomen? Item bij Lubach,over een progamma van 2004 (Bnn) over 2020,wtf.
Ja euh, jij spuugt op je loon?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:07 schreef Scrapyard het volgende:
Ik moet toch stiekem wel een beetje lachen van al die lui die op sociale media zogenaamd ''woest'' worden op mensen die zich niet houden aan sociale afstand, om vervolgens in de alinea daaropvolgend de aap uit de mouw te laten komen, namelijk dat ze een bedrijf hebben dat nu stil staat en dat ze dus geen inkomsten hebben en dat dit zo snel mogelijk moet stoppen. Oh enne ja ook voor de oudjes enzo..
Ik hoop het. De hele wereld is nu de lul erdoor en dat is nog los van andere rare gewoontes. Meerendeel van de stroperij bv komt ook door hun rare medicijnman middeltjes. Land moet echt een knop omzetten.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
zou er uberhaubt hier niet over nagedacht worden bij de chinezen?
Uhm, die buurvrouw heeft toch volledig gelijk? Blijkbaar bagatelliseer je wel de gevaren anders zou je dat klasgenootje niet bij je thuis laten komen...quote:Op zondag 22 maart 2020 22:19 schreef PippenScottie het volgende:
Vandaag kwam een klasgenootje van mijn dochtertje spelen.
Kreeg direct een Whatsappje van een buurvrouw.. dat we afstand moeten houden en geen kinderen bij elkaar laten spelen.
Prima dat je de dreiging serieus neemt, wij bagatelliseren de gevaren ook echt niet, maar get a life buurvrouw.
ah vandaar, maar wel treffend.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het BNN programma is één jaar na de eerste grote SARS uitbraak in 2003. Het was dus een actueel onderwerp, dus in het verlengde daarvan ook niet zo vreemd dat ze dat als onderwerp kiezen voor die "2020" aflevering.
Dit is in indonesië en hoort denk ik niet hier thuis (zeker niet zonder grotere waarschuwing voor de nare beelden).quote:
RIVM:quote:
Maar waarom mag mijn kind dan niet naar opa en oma om op te passen? Wat een krom beleid weer.quote:Uit de gegevens die nu bekend zijn, lijken kinderen weinig bij te dragen aan de verspreiding van het coronavirus. Kinderen kunnen prima met anderen spelen als ze géén klachten hebben zoals koorts, verkoudheidsklachten of hoest. Maar vermijd grote groepen.
quote:Op zondag 22 maart 2020 22:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zij beweerden dat de kans nihil was dat het hier zou komen.
Zij beweerden dat als het in Nederland zou komen het tot een enkele besmetting zou blijven.
Zij beweerden dat carnaval geen probleem zou zijn, want dat vier je in kleine groepen.
Zij beweerden dat het testen van patiënten die in risicogebieden waren geweest genoeg zou zijn.
Zij beweerden dat er geen kans was op besmetting zonder klachten.
Zij beweerden dat er geen kans was op besmetting als je 24h vrij van klachten was.
Zij beweerden dat kinderen geen rol speelden bij verspreiding.
Zij beweerden dat ze wisten hoe snel het aantal patiënten op de IC's ging oplopen.
(c) @:Kyran.
LOL, ik zal al te wachten wanneer het iemand zou opvallenquote:Op zondag 22 maart 2020 22:39 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Dit is in indonesië en hoort denk ik niet hier thuis (zeker niet zonder grotere waarschuwing voor de nare beelden).
Waarom nu wel?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:36 schreef eigendeegcookie het volgende:
ik heb gister en vandaag helemaal geen gezeik meer gehoord in de trant van GEEN PANIEK!
een klein beetje paniek moet kunnen nu inmiddels?
Dat sowieso. Niet raar opkijken als ze binnen een week aan het rellen zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:36 schreef Cronometer het volgende:
[..]
geen idee, het is cultuur bij die mensen. Zal vast niet veranderen.
[..]
Ik denk dat Fransen ander soort volk zijn dan wij hier in NL.
Dit. Dus. Waarom. Jaap. Waarom?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:29 schreef SunZomer het volgende:
Wauw, deze uitbraak had er zomaar heel anders uit kunnen zien met iemand als deze man aan de top van het RIVM.
Bijzonder:
Voldoende test(capaciteit)Strikt testbeleid
Kinderen kunnen wel degelijk besmet raken/besmettelijk zijn (en serieus ook)
Huidig RIVM beleid lijkt te zijn gebaseerd op oude (reken)modellen van de Mexicaanse griep (2009) die niet te vergelijken zijn met de huidige pandemie.Enz
Die hoef ik ook niet zo te zien hoor.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:40 schreef Cronometer het volgende:
[..]
LOL, ik zal al te wachten wanneer het iemand zou opvallen![]()
Waarom zijn de beelden naar? Het zijn dieren. Ik mag hier toch ook dode koeien posten?
Omdat het RIVM faalt en zoals ik al vaker heb gezegd altijd uitgaat van "best case scenario".quote:Op zondag 22 maart 2020 22:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
RIVM:
[..]
Maar waarom mag mijn kind dan niet naar opa en oma om op te passen? Wat een krom beleid weer.
Quote van Alex Friedrich, arts-microbioloog.quote:Ten tweede, kinderen zijn besmettelijk ook al worden ze zelf niet ziek.’
Nee .... gewoon nee .... ik geef je buuf gelijk ...quote:Op zondag 22 maart 2020 22:19 schreef PippenScottie het volgende:
Vandaag kwam een klasgenootje van mijn dochtertje spelen.
Kreeg direct een Whatsappje van een buurvrouw.. dat we afstand moeten houden en geen kinderen bij elkaar laten spelen.
Prima dat je de dreiging serieus neemt, wij bagatelliseren de gevaren ook echt niet, maar get a life buurvrouw.
Erg dat het gewoon zo gezegd wordt ook.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
RIVM:
[..]
Maar waarom mag mijn kind dan niet naar opa en oma om op te passen? Wat een krom beleid weer.
Eigenlijk wel gewoon een geniaal virus.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Erg dat het gewoon zo gezegd wordt ook.
Kinderen zijn de ultieme ziekteverspreiders en hier wordt gedaan of het niks is door het rivm.
Je kinderen moeten op oma en opa passen?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
RIVM:
[..]
Alsof iemand erover heeft nagedacht.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Eigenlijk wel gewoon een geniaal virus.
En dat zijn de adviseurs van Rutte cs.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kinderen zijn de ultieme ziekteverspreiders en hier wordt gedaan of het niks is door het rivm.
Die macron is voor geen meter te vertrouwenquote:Op zondag 22 maart 2020 22:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is ook wel nodig toch. Ik denk dat wij hier er ook nog wel een poos zoet mee zijn.
https://www.theguardian.c(...)w-york-south-americaquote:45m ago
20:58
McDonald’s has said it is closing all its UK and Ireland restaurants from Monday night. In a statement, its UK CEO, Paul Pomroy, said: “I am incredibly grateful to our brilliant employees who have been working hard to continue to serve you safely in difficult circumstances.
“Over the last 24 hours, it has become clear that maintaining safe social distancing whilst operating busy takeaway and Drive Thru restaurants is increasingly difficult and therefore we have taken the decision to close every restaurant in the UK and Ireland by 7pm on Monday 23 March.
“We will be working closely with community groups across the UK and Ireland to distribute food from our restaurants to those most in need, and ahead of closing tomorrow evening, will ensure frontline health workers and emergency services personnel do not have to pay for any food or drink in our restaurants on sight of their work pass.
“Take care of one another in these unprecedented times, we look forward to seeing you again as soon as it is safe for us to reopen.”
Oh sorry, die zag ik op het programme op NPO 1.quote:
quote:Harvey Weinstein Tests Positive in prison
ALBANY — Oscar-winning movie producer Harvey Weinstein, now one of New York's most notorious prison inmates after being sentenced for sexual assault, has tested positive for the COVID-19 virus, according to officials connected to the state prison system.
https://www.pressrepublic(...)80-afc155f23edc.html
ADquote:Aboutaleb drukte inwoners van zijn stad op het hart binnen te blijven en markten en parken te mijden.
Afgekeken van Chinaquote:Op zondag 22 maart 2020 22:44 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Oh sorry, die zag ik op het programme op NPO 1.
In Belgie roepen ze je op om afstand te bewaren mbv een drone. Ik heb die niet eerder gezien en het kwam wat apart over.
Als ze nog niet ziek waren van corona dan worden ze het wel van dat smerig ongezond vretenquote:Op zondag 22 maart 2020 22:44 schreef Confetti het volgende:
and ahead of closing tomorrow evening, will ensure frontline health workers and emergency services personnel do not have to pay for any food or drink in our restaurants on sight of their work pass.
RIVM is een beetje het sukkeltje van de klas.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja wat is het nou?! Mogen kinderen nu wel of niet met elkaar spelen? Waarom past de RIVM haar website niet aan?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Omdat het RIVM faalt en zoals ik al vaker heb gezegd altijd uitgaat van "best case scenario".
[..]
Quote van Alex Friedrich, arts-microbioloog.
Snap je nu mijn kritiek op het RIVM misschien een tikje beter?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja wat is het nou?! Mogen kinderen nu wel of niet met elkaar spelen? Waarom past de RIVM haar website niet aan?
Dat zeg ik al maanden. Het is een geniaal virus zowel in uitvoering als verspreiding.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Eigenlijk wel gewoon een geniaal virus.
ze mogen met elkaar spelen op 1.5 meter afstand en zonder snotneus.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja wat is het nou?! Mogen kinderen nu wel of niet met elkaar spelen? Waarom past de RIVM haar website niet aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |