abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 maart 2020 @ 22:16:31 #151
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192214986
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

_O_
bron?
pi_192214990
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Sterker nog je kan er aan dood gaan. Staat ook in SAS Survivalboek dat als je een ijsbeer dood, je niet zijn lever moet opeten :)
Wel een lifesaver. deze tip.

Ik wilde net aan de lever beginnen van de ijsbeer die ik in mijn tuin heb gevangen. |:)
pi_192214992
Nieuwe user hier.. Ik lees al een tijdje mee en ik maak me enorm zorgen. Wat vinden jullie van dit bericht?

quote:
De komende week gaan we zien wat het effect is van de maatregelen die genomen zijn om de uitbraak van het coronavirus in te dammen. Dat zegt Jacco Wallinga, die bij het RIVM verantwoordelijk is voor het uitrekenen van de scenario's. "Het wordt heel spannend."

"We denken nu al een eerste effect te zien van de maatregelen. Dat geeft heel goede hoop. Maar we moeten dat deze week écht gaan zien. Dan wordt alles een stuk scherper en gaan we ook zien of we het gaan redden", aldus de modelleur van het RIVM.

Wallinga baseert zich in zijn analyse vooral op het aantal ziekenhuisopnames. Doordat er minder wordt getest, zegt het aantal besmettingen hem niet meer zoveel.

Maar bij ziekenhuisopnames duurt het even voordat het effect in de cijfers zichtbaar is. Mensen raken besmet, worden ziek, bellen de huisarts en gaan dan pas naar het ziekenhuis. Al met al duurt dat ongeveer twee weken.
Verdubbeling

Daardoor kan het RIVM nu pas analyseren wat de eerste effecten zijn van de maatregel - stop met handen schudden - die twee weken geleden op 9 maart is genomen. "Het virus heeft zich heel snel in Nederland verspreid. Elke drie à vier dagen vond er een verdubbeling van het aantal besmettingen plaats", concludeert Wallinga.

Op 9 maart leek daar verandering in te komen. "Voor die datum besmette een persoon gemiddeld ongeveer twee andere personen. Ongeveer na die periode zien we het afnemen richting het besmetten van één andere persoon." Toch is Wallinga nog heel voorzichtig. "We proberen te kijken of die conclusie statistisch hard genoeg is. Daarvan zijn we nog niet zeker, maar we zien wel dat er een afvlakking aan zit te komen."

Volgens Wallinga kan het effect ook worden verklaard doordat de voorjaarsvakantie op 9 maart was afgelopen en carnaval voorbij was. Het effect van de grote maatregel - het advies om thuis te gaan werken en het schrappen van grote bijeenkomsten - van 12 maart zal pas over een paar dagen zichtbaar zijn.
IC-bedden

Het meest knellende punt is het aantal beschikbare intensivecarebedden in Nederland. Zijn dat er genoeg om alle patiënten aan te kunnen? In een somber scenario zal het aantal patiënten op de IC volgens Wallinga snel stijgen en oplopen naar 2500 eind mei.

Op dit moment zijn er in heel Nederland 575 bedden voor coronapatiënten beschikbaar op de intensive care, maar dat wordt de komende tijd uitgebreid naar 1000 bedden. In een crisisfase kan het totaal op 1500 komen, maar dan moeten er nog wel 500 beademingsapparaten worden gevonden. En dan zijn er dus nog altijd 1000 bedden te weinig.

Wallinga verwacht dat in het meest positieve scenario er begin april 1000 mensen met corona op de intensive care zullen liggen, en het aantal daarna langzaam zal afnemen. "Met de huidige cijfers is onduidelijk welk scenario het gaat worden", aldus de modelleur. "Dat we nu een afvlakking zien geeft meer aanleiding om in het milde scenario te geloven. Maar daar moeten we heel voorzichtig mee zijn."

Een van de onzekerheden is het aantal dagen dat iemand met het coronavirus op de intensive care blijft liggen. Het RIVM gaat nu uit van tien dagen. Mocht dat gemiddeld langer zijn, dan zal het aantal coronapatiënten dat tegelijk op de IC ligt hoger zijn, en de piek ook hoger liggen.
Italië

Hoe het kan dat er in Italië nog geen afvlakking te zien is, terwijl de eerste maatregelen daar eind februari en begin maart genomen zijn, kan Wallinga niet zeggen. "In Italië had je al een afbuiging moeten zien, maar die zie je inderdaad nog niet. Ik weet niet wat de verklaring daarvoor is."

Dat het aantal doden in Nederland sinds de uitbraak van het virus in eerste instantie gelijk opgaat met het aantal doden in Italië sinds de uitbraak daar, vindt Wallinga te verklaren. Dat gaat volgens hem veranderen als het effect van de maatregelen hier zichtbaar is. "We hebben er vertrouwen in dat de maatregelen effect hebben. Hoe groot dat is, dat weet ik nog niet."

Jacco Wallinga

Wallinga is hoofd van de afdeling modellering van infectieziekten bij het RIVM. Samen met een team collega's houdt hij zich momenteel bezig met het analyseren van de snelheid waarmee het coronavirus zich in Nederland verspreidt. Ook is hij bijzonder hoogleraar mathematische modellering van infectieziekten bij het Leids Universitair Medisch Centrum.
https://nos.nl/artikel/23(...)gelen-gaan-zien.html

Jacco Wallinga lijkt mij wel deskundig.

quote:
Prof professor . Dr Doctor . J (Jacco) Wallinga is hoofd van de afdeling Modellering van Infectieziekten bij het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu, en bijzonder hoogleraar Mathematische Modellering van Infectieziekten bij de afdeling Biomedical Data Sciences van het Leids Universitair Medisch Centrum.

Jacco Wallinga studeerde af aan de Landbouwuniversiteit Wageningen in 1992, en verkreeg de doctorstitel aan dezelfde universiteit in 1998. Sinds 1997 analyseert hij de dynamiek van infectieziekten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu . Vanaf 2005 is hij daar hoofd van de afdeling Modellering van Infectieziekten. Hij heeft meer dan 100 artikelen gepubliceerd in internationale wetenschappelijke tijdschriften, en is lid van de redactiecommissie van onder meer het wetenschappelijke tijdschrift Epidemiology. Hij adviseert nationale overheden en internationale organisaties over vaccinatiebeleid.

Hij onderzoekt het effect van gerichte bestrijdingsmaatregelen op de dynamiek van infectieziekten. In de afgelopen jaren heeft zijn werk zich geconcentreerd op drie thema's: real-time schatting van epidemiologische belangrijkste variabelen voor de besluitvorming, de karakterisering van contactnetwerken met behulp van sociale contactgegevens, en het gebruik van epidemische modellen om moleculaire sequentiegegevens van ziekteverwekkers te interpreteren.

Jacco Wallinga bekleedt de leerstoel Mathematische modellering van infectieziekten bij de afdeling Biomedical Data Sciences van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC Leids Universitair Medisch Centrum ). Hij houdt zich als bijzonder hoogleraar bezig met het schatten en het voorspellen van de effecten van gerichte bestrijdingsmaatregelen op de dynamiek van infectieziekten.
https://www.rivm.nl/rivm/(...)-dr-j-jacco-wallinga

Toch? Of ben ik nu erg naïef? -O-
Hij zal wel over data beschikken die wij niet kennen.
pi_192214995
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:11 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Ben ik nou de enige die vindt dat het nu allemaal een beetje begint door te slaan?

Ja we moeten grote groepen vermijden. Volgens officiële richtlijnen van meer dan 100, wat mij betreft zou dit verlaagd moeten worden naar meer dan 20.

Maar we kunnen prima in winkels langs elkaar lopen in een gangpad, of met meerdere mensen in een bospaadje lopen, of buiten joggen. Kom op hee even normaal doen.
:)
pi_192215003
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:08 schreef Kyran het volgende:
https://www.groene.nl/art(...)os-en-testen-massaal

Interessant artikel, ook dat stukje over testcapaciteit en de "zogenaamde tekorten".
Zeker interessant. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2020 @ 22:17:55 #156
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192215011
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

bron?
Had ik een post eerder gemeld :)

https://www.groene.nl/art(...)os-en-testen-massaal
  zondag 22 maart 2020 @ 22:18:21 #157
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192215018
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:16 schreef raptorix het volgende:
Trouwens, waarom zouden die patiënten nou geen post mogen krijgen? Bang dat ze Corona krijgen?
>:) _O-
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 maart 2020 @ 22:19:10 #158
426493 crew  PippenScottie
pi_192215036
Vandaag kwam een klasgenootje van mijn dochtertje spelen.
Kreeg direct een Whatsappje van een buurvrouw.. dat we afstand moeten houden en geen kinderen bij elkaar laten spelen.
Prima dat je de dreiging serieus neemt, wij bagatelliseren de gevaren ook echt niet, maar get a life buurvrouw.
My friends all drive horses
  zondag 22 maart 2020 @ 22:19:11 #159
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192215037
quote:

[..]

Ben ik nou de enige die vindt dat het nu allemaal een beetje begint door te slaan?

Ja we moeten grote groepen vermijden. Volgens officiële richtlijnen van meer dan 100, wat mij betreft zou dit verlaagd moeten worden naar meer dan 20.

Maar we kunnen prima in winkels langs elkaar lopen in een gangpad, of met meerdere mensen in een bospaadje lopen, of buiten joggen. Kom op hee even normaal doen.
Als je een beetje je verstand gebruikt kan dat inderdaad prima. Helaas heeft een klein deel van de bevolking hier wel moeite mee.
pi_192215039
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:05 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb ook vitamine D tekort. Maar dat is wel pas na ongeveer 2 jaar thuis zitten en weinig de deur uitkunnen. Normaal gesproken krijg je dat echt niet van een paar weken binnen zitten.
Volgens mij heeft een groot deel van de Nederlander aan het einde van de winter dus nu een tekort. Er is wel debat over de ondergrens van een tekort. Daarom vind je hierover verschillende opvattingen

https://www.voedingonline(...)-tekort-in-de-winter
pi_192215050
In de UK halen ze beademingsapparatuur voor dieren op bij de dierenartsen/

NHS doctor fights for life: Ear, nose and throat consultant, 52, is on life support amid fears many more medics will catch coronavirus.

Meanwhile, hospitals were scrambling to avoid meltdown amid a 'tsunami' of severely ill patients, many of them struggling to breathe.

And in a stark illustration of the desperate hunt for life-saving kit, health bosses have been forced to ask vets for ventilators designed for animals.
https://www.dailymail.co.(...)s-shut-UK-parks.html
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_192215052
dit al voorbijgekomen? Item bij Lubach,over een progamma van 2004 (Bnn) over 2020,wtf.
pi_192215058
Trump lijkt de regie kwijt

Weer 2 Amerikaanse staten in totale lockdown

100 miljoen Amerikanen in zeven staten moeten binnen blijven
In zeven Amerikaanse staten mogen inwoners momenteel enkel nog voor essentiële verplaatsingen naar buiten. Vandaag vervoegden Ohio en Louisiana de vijf staten waar al strenge maatregelen van kracht waren om mensen zo veel mogelijk binnen te houden. Het gaat om het zwaar getroffen New York, Californië, Illinois, Connecticut en New Jersey. Alles bij elkaar gaat het om 100 miljoen mensen, bijna een derde van de VS.

(hln)
pi_192215072
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:19 schreef PippenScottie het volgende:
Kreeg direct een Whatsappje van een buurvrouw.. dat we afstand moeten houden en geen kinderen bij elkaar laten spelen.
Prima dat je de dreiging serieus neemt, wij bagatelliseren de gevaren ook echt niet, maar get a life buurvrouw.
Mochten elkaar aanspreken van Rutte.
  zondag 22 maart 2020 @ 22:21:22 #165
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192215083
quote:

[..]

Als je een beetje je verstand gebruikt kan dat inderdaad prima. Helaas heeft een klein deel van de bevolking hier wel moeite mee.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 22 maart 2020 @ 22:21:37 #166
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192215089
Kwam dit verhaal nog tegen uit de US. Behandeling voor corona daar bijna $35,000 voor niet verzekerde personen. En dat zijn er nogal wat daar. https://time.com/5806312/coronavirus-treatment-cost/
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192215093
quote:
Naja, wat is de rede voor jou om dan toch die twee samen te laten spelen nu?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_192215094
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:53 schreef Zipportal het volgende:
chrisjollyhale twitterde op zondag 22-03-2020 om 21:53:00 Harvey Weinstein has the coronavirus. https://t.co/w8rAn7iWoj reageer retweet
Het zit hem ook niet mee he.
  zondag 22 maart 2020 @ 22:21:54 #169
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192215096
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:06 schreef Newone82 het volgende:
Het begint minder druk te worden op het forum hier valt me op sinds vanavond. Corona moe?
Nee. Gaan de topics minder snel ofzo? Weet wel dat er actiever gemod is en daardoor eea aan bullshit is verdwenen.
  zondag 22 maart 2020 @ 22:22:16 #170
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_192215103
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:19 schreef michiel_merk het volgende:
dit al voorbijgekomen? Item bij Lubach,over een progamma van 2004 (Bnn) over 2020,wtf.
Wellicht zit Ab Osterhaus gewoon achter dit hele virus
Dit is gewoon raar :l
  zondag 22 maart 2020 @ 22:22:42 #171
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192215116
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:16 schreef raptorix het volgende:
Trouwens, waarom zouden die patiënten nou geen post mogen krijgen? Bang dat ze Corona krijgen?
Gaat natuurlijk om de anderen en hun faciliteiten.
Wanneer je maximaal moet isoleren kan je geen onnodige briefpost hebben.
(NB; dat geldt ook voor door gedraaide bloemen, T-shirts en knuffels; hoe lief ook bedoeld).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192215117
Aantal doden per 1 miljoen inwoners (22 maart)

1. Italië 92
2. Spanje 38
3. Iran 21
4. Zwitserland 11,3
5. Nederland 10,4
6. Frankrijk 10,1
  zondag 22 maart 2020 @ 22:23:10 #173
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192215125
quote:
Stasi buurvrouw :D
  zondag 22 maart 2020 @ 22:23:32 #174
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_192215131
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:49 schreef Maver24 het volgende:

[..]

De boodschappen die je online besteld komen niet uit de winkel zelf?
Bij Coop wel
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_192215139
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:02 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het wel erg opvallend dat relatief veel bekende mensen het virus ook hebben :o
Alles voor de fame toch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')