Jup, maar leg dat de gemiddelde tokkie maar eens uit XDquote:Op zondag 22 maart 2020 13:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Voor 2 tientjes meer vlieg je met een blauwe zwaan met bagage en lunch
quote:Op zondag 22 maart 2020 13:41 schreef Smack10 het volgende:
Dezetwitter:RoelMaalderink twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 20:19:24Webwinkels met mondmaskers proberen een slaatje te slaan uit de coronacrisis. Ik belde er eentje. https://t.co/dicI4kdQjH reageer retweet
Irritant dat mensen met een andere mening direct troll worden genoemd.quote:Op zondag 22 maart 2020 04:31 schreef Chokeme het volgende:
Rustig momenteel met trollen trouwens, leest een stuk prettiger zo
Dat betwijfel ik eigenlijkquote:
Gaat niet gebeurenquote:Op zondag 22 maart 2020 13:49 schreef nils7 het volgende:
Heb een plaatje op Facebook gezien over de aantallen van NL vs Italië, helaas “hep op Feesboek gestaan” gehalte dus weet niet of het klopt.
Maar als we vandaag rond de 4400 besmettingen en 180+ doden zitten over een kwartier (als de cijfers uit komen) dan zitten we nog op de lijn van Italië
We zullen het over een kwartier zienquote:Op zondag 22 maart 2020 13:49 schreef nils7 het volgende:
Heb een plaatje op Facebook gezien over de aantallen van NL vs Italië, helaas “hep op Feesboek gestaan” gehalte dus weet niet of het klopt.
Maar als we vandaag rond de 4400 besmettingen en 180+ doden zitten over een kwartier (als de cijfers uit komen) dan zitten we nog op de lijn van Italië
Ik denk dat het zal meevallen. Gelukkig komen we niet zo erg op die lijn van Italië zoals veel mensen hier beweren.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:49 schreef nils7 het volgende:
Rivm cijfers.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat is het begin van het Duitse overleg toch?
Doet me denken aan dat akkefietje met condooms destijdsquote:Paus kondigt ingelast Urbi et Orbi aan
VATICAANSTAD - Paus Franciscus zal komende week het ’Urbi et Orbi’ uitspreken in verband met de coronacrisis. Het is bijzonder dat de kerkvader deze zegening ’van stad en land’ zal geven, want die is normaal gereserveerd voor Pasen en Kerstmis. De paus kondigde dit aan tijdens zijn zondagsgroet.
Franciscus zal de Urbi et Orbi zegening aanstaande vrijdagavond geven. Hij riep gelovigen verder op, om komende woensdag om 12.00 uur Italiaanse tijd gezamenlijk het Onze Vader te bidden. „We willen de pandemie beantwoorden met de eensgezindheid van het gebed, met compassie en met tederheid. Laten we verenigd blijven”, zei de kerkvader vanuit de bibliotheek in het Vaticaan.
Precies, datzelfde geldt hier in Brabant uiteraard. Luxemburg is vanuit Eindhoven dichterbij dan Groningen.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:43 schreef Chia het volgende:
[..]
Of in Noord-Italië. Veel buurlanden zijn dichterbij dan Zuid-Italië.
je bedoelt 180 doden erbij?quote:Op zondag 22 maart 2020 13:49 schreef nils7 het volgende:
?? 800 besmettingen en 45 doden is onmogelijk?quote:
Ooh, ik dacht 180 in de afgelopen 24 uur. Nevermind.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
?? 800 besmettingen en 45 doden is onmogelijk?
-nee-quote:Op zondag 22 maart 2020 13:52 schreef LTVDK het volgende:
Kwam net met buiten lopen ook al weer hele roedels wielrenners tegen die gezellig knus in een pelotonnetje schouder aan schouder aan het fietsen waren
Ja dat is prima, maar je zegt:quote:Op zondag 22 maart 2020 03:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Een bacterie kan je bestrijden met antibiotica een virus reageert daar niet op. Daarom is er ook een grote roep uit de medici wereld om te stopen met antibiotica in de veeteelt omdat we zo langzaam aan bacteriën resistent aan het maken zijn. Een virus zal het lichaam altijd zelf moeten verwerken soms met behulp van een medicijn.
Wie zijn die 'veel mensen' dan? Ik zie dat op dit moment nl. helemaal nergens gebeuren. Dus vroeg me even af wat ik gemist heb.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Niet alleen dat maar veel mensen halen op dit moment een bacteriële infectie en een virus infectie door elkaar.
Tja dat haddden ze ook/wel in Frankrijk... 11 miljoen stuks n.a.v. de Mexicaanse griep (2008/2009), bleek bij openen van de plakketjes, naast overschijding (THT 2014), dat de elastieken waren vergaan. En zo kan je wel wat willen maar het volhouden zonder snelle beparingen........quote:Op zondag 22 maart 2020 13:23 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Miljoenen kun je inderdaad op voorraad hebben zonder problemen. Ik kan daar ook niet bij met m'n gedachten
Langzamer dan wat nu met losgeslagen gedrag daardoor kan/zal gebeuren.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:24 schreef Harmankardon het volgende:
Sterk staaltje kutcommunicatie van de overheid de afgelopen week.
Een lockdown is niet de oplossing, we moeten dus groepsimmuniteit opbouwen maar tegelijkertijd mogen mensen niet met elkaar in aanraking komen. Hoe komt die groepsimmuniteit dan tot stand?
ja stom gewoon. Bied ze gratis aan. Winwin: jij als webshop free publicity, veel nieuwssites die naar jou verwijzen (goed voor de autoriteit van je shop en SEO) en je laat zien dat je betrokken bent ipv dat je over lijken gaat. Lijkt mij alleen maar winstgevend op den duur. Als je toch alleen maar commercieel wilt denken.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:41 schreef Smack10 het volgende:
Dezetwitter:RoelMaalderink twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 20:19:24Webwinkels met mondmaskers proberen een slaatje te slaan uit de coronacrisis. Ik belde er eentje. https://t.co/dicI4kdQjH reageer retweet
quote:Op zondag 22 maart 2020 13:49 schreef nils7 het volgende:
Snap de verwarringquote:Op zondag 22 maart 2020 13:51 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Ooh, ik dacht 180 in de afgelopen 24 uur. Nevermind.
En in Italië kwam de lock-down pas bij 400 doden, hier veel eerder. Houdt daar ook rekening mee.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:49 schreef nils7 het volgende:
Hij heeft waarschijnlijk alleen maar een webshop voor die maskers opgezet.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:53 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja stom gewoon. Bied ze gratis aan. Winwin: jij als webshop free publicity, veel nieuwssites die naar jou verwijzen (goed voor de autoriteit van je shop en SEO) en je laat zien dat je betrokken bent ipv dat je over lijken gaat. Lijkt mij alleen maar winstgevend op den duur. Als je toch alleen maar commercieel wilt denken.
Natuurlijk is het wel zo dat Italië pas veel later in dit proces maatregelen nam dan Nederland. Dus in Nederland zal het al eerder tot een beperking moeten komen van de uitbreiding.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze, van WNL vanochtend.
Ik gok dat dit gewoon handige Harry is geweest die even snel een webshopje heeft opgezet om kapjes tegen woekerprijzen te slijten. Die geeft echt geen ene neuk om naamsbekendheid, zodra de kapjes op zijn gaat de site de lucht uit en springt die weer op het volgende 'hot item'.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:53 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja stom gewoon. Bied ze gratis aan. Winwin: jij als webshop free publicity, veel nieuwssites die naar jou verwijzen (goed voor de autoriteit van je shop en SEO) en je laat zien dat je betrokken bent ipv dat je over lijken gaat. Lijkt mij alleen maar winstgevend op den duur. Als je toch alleen maar commercieel wilt denken.
Ze verkochten alleen niet veilige mondmasker voor woekerprijzen volgens mij..quote:Op zondag 22 maart 2020 13:53 schreef Apotheose het volgende:
[..]
twitter:SBergsma twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:26:33Ik heb aanwijzingen dat een lockdown wordt besproken in Catshuis nu. reageer retweet
Die hij waarschijnlijk ook nooit heeft gehad..quote:Op zondag 22 maart 2020 13:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hij heeft waarschijnlijk alleen maar een webshop voor die maskers opgezet.
Niet gezien maar schakel ook net pas weer in hier.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:56 schreef Schuimpjes het volgende:
Geen idee of deze al voorbijgekomen istwitter:SBergsma twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:26:33Ik heb aanwijzingen dat een lockdown wordt besproken in Catshuis nu. reageer retweet
Nee die is niet voorbij gekomen omdat TWITTER GEEN BRON IS!quote:Op zondag 22 maart 2020 13:56 schreef Schuimpjes het volgende:
Geen idee of deze al voorbijgekomen istwitter:SBergsma twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:26:33Ik heb aanwijzingen dat een lockdown wordt besproken in Catshuis nu. reageer retweet
Nee totaal.quote:
Sietske Bergsma is natuurlijk wel een volslagen idioot.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:56 schreef Schuimpjes het volgende:
Pas zes keer, bedankt voor je betrouwbare bron.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:56 schreef Schuimpjes het volgende:
Wie is dit? Hoe kan zij het weten? Serieuze vraag.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:56 schreef Schuimpjes het volgende:
quote:Op zondag 22 maart 2020 13:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jup dat plaatje.
Bron? Of heb je dat via via van iemand gehoord?quote:Op zondag 22 maart 2020 13:58 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Sietske Bergsma is natuurlijk wel een volslagen idioot.
Maar goed, de geruchten zijn er al langer, dus het is op zich logisch. Zeker nu met NL Alert. En vrienden die op hun werk al een formulier kregen waarin staat dat ze een vitaal beroep hebben en dus de deur uit mogen.
Niet, zij roept maar wat voor aandacht.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wie is dit? Hoe kan zij het weten? Serieuze vraag.
Het aantal besmettingen stijgt iig een stuk minder snel. Het aantal doden laat een vergelijkbare trend zien, maar het aantal doden zegt meer iets over het aantal mensen dat drie weken geleden of zo besmet is geworden. Gelukkig heeft Nederland relatief eerder maatregelen genomen, dus ik verwacht niet dat we in dezelfde lijn als Italië blijven. Qua aantal doden misschien nog wel een tijdje, qua besmettingen al niet meer.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Coronapatiënt Sehraz (16) is weer wakker: ‘Bedankt voor alle lieve berichten’
BREDA - De 16-jarige Sehraz uit Breda (16) is na tien dagen intensive care weer wakker. Dat laat zijn broer Babor op Facebook weten. ,,Onze gebeden zijn gehoord. Sehraz is wakker!”
https://www.bndestem.nl/b(...)-berichten~a2b2fdd1/
Hangt er vanaf wie degene is die twittert.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:57 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Nee die is niet voorbij gekomen omdat TWITTER GEEN BRON IS!
Ik heb nog niks gehoord, en ik werk in de zorg.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:59 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Bron? Of heb je dat via via van iemand gehoord?
Wist niet dat je boos werd.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:57 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ja sorry, heb niet altijd de tijd om 10 topics terug te gaan lezen om te kijken of iets al gemeld is. Zeker met deze postsnelheid.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Pas zes keer, bedankt voor je betrouwbare bron.
eh neequote:Op zondag 22 maart 2020 13:55 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel zo dat Italië pas veel later in dit proces maatregelen nam dan Nederland. Dus in Nederland zal het al eerder tot een beperking moeten komen van de uitbreiding.
Heb een foto gekregen van iemand, die werkt bij een zuivelbedrijf en melk moet ophalen. Maar het is wel vanuit de werkgever opgesteld. Het is dus ook goed mogelijk dat die zich voorbereidt op iets dat helemaal niet plaatsvindt.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:59 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Bron? Of heb je dat via via van iemand gehoord?
Je hebt wel de tijd om bullshitbronnen niet te gebruiken. Scheelt iedereen een hoop tijd.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef Schuimpjes het volgende:
Ja sorry, heb niet altijd de tijd om 10 topics terug te gaan lezen om te kijken of iets al gemeld is. Zeker met deze postsnelheid.
Nee het is niet raar, maar iedereen weet toch wel dat het er aan kan komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wie degene is die twittert.
Maar helemaal niet raar dat het wordt besproken.
Politieeenheden zijn ook voorbereidingen aan het treffen bijvoorbeeld.
Bespreking is of het nodig is of niet, wat de voor- en nadelen zijn. Wat er voor nodig zou zijn en welk moment je zo'n beslissing neemt.
Dat doe je niet 123.
Maar het feit dat ze een eventuele lockdown bespreken, geeft niet aan dat het er ook daadwerkelijk komt, of wanneer.
Gaan we nu ook al doden relativeren. Het gaat hier om absolute getallen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef riazop het volgende:
[..]
eh nee
Italie ging op complete lockdown 9 maart, bij 298 doden. Dat zijn er 5 per miljoen inwoners.
Nederland heeft nu al 8,2 doden per miljoen inwoners
China nam al draconische maatregelen op 23 januari bij
571 gevallen en 17 doden
In een land met 1,4 miljard inwoners
Ok manquote:Op zondag 22 maart 2020 14:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je hebt wel de tijd om bullshitbronnen niet te gebruiken. Scheelt iedereen een hoop tijd.
eh nee.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:01 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Gaan we nu ook al doden relativeren. Het gaat hier om absolute getallen.
Wij hebben vorige week zondag al behoorlijk wat maatregelen genomen, toen waren er minder dan 20 dodenquote:Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef riazop het volgende:
[..]
eh nee
Italie ging op complete lockdown 9 maart, bij 298 doden. Dat zijn er 5 per miljoen inwoners.
571 gevallen en 17 doden
Ongeveer net zo veel als NL in verhouding toch?quote:Op zondag 22 maart 2020 13:55 schreef Jed1Gam het volgende:
7100 hier in Zwitserland vandaag op 50.000 tests.
60 doden in totaal, extreem laag nog.
En het land is meer dan 5 keer zo groot, dus wij lopen relatief gezien mijlen ver voor met maatregelen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:02 schreef riazop het volgende:
[..]
eh nee.
In Italie wonen 60 miljoen mensen, hier 17 miljoen.
als het virus in 1 gedeelte van het land is dan is het zinloos en misplaatst op ale inwoners mee te tellen. het is namelijk iets anders als het virus op het platteland is of in grote steden.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef riazop het volgende:
[..]
eh nee
571 gevallen en 17 doden
Serieus?? Dat is de over 1 a 2 weken aan jouw bed showquote:Op zondag 22 maart 2020 13:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is een beetje een ver van m’n bed show...
Nos blogquote:Eerste Franse arts overleden aan coronavirus
Voor het eerst is er in Frankrijk een arts overleden aan de gevolgen van het nieuwe coronavirus. Het is bovendien de eerste medische hulpverlener die eraan bezwijkt, zei de minister van Volksgezondheid Olivier Véran. Het gaat volgens Franse media om een arts die op de eerste hulp van een ziekenhuis in Compiègne werkte en in Lille is verpleegd.
In Frankrijk zijn al meer dan 550 mensen aan het virus bezweken. Véran heeft aangekondigd dat er 250 miljoen beschermingsmaskers zijn besteld. De regering wil de beperkende maatregelen die de verspreiding van het virus moeten indammen, verscherpen. Ze wil ook strengere straffen voor overtreders, inclusief gevangenisstraffen tot een half jaar voor mensen die de beperkingen vaker negeren.
Glastonbury.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef DonRaja het volgende:
Grote sportevenementen in de zomer zijn al gecanceld, maar ik heb nog weinig voorbij zien komen over muziekfestivals.
De Italianen hadden in Lombardije een lockdown , bij 34 doden, en die was op 1 maartquote:Op zondag 22 maart 2020 14:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wij hebben vorige week zondag al behoorlijk wat maatregelen genomen, toen waren er minder dan 20 doden
Die gaan geheid ook niet door.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef DonRaja het volgende:
Grote sportevenementen in de zomer zijn al gecanceld, maar ik heb nog weinig voorbij zien komen over muziekfestivals.
Ja, alleen heeft Conte dus nu pas echt een volledige lockdown afgekondigd hè. Wat Italië op 9 mrt kreeg was een lockdown light, zeg maar.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef riazop het volgende:
[..]
eh nee
571 gevallen en 17 doden
Ik vond het ook een beetje een rare opmerking. Maar ik dacht dat het aan mij lag.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Serieus?? Dat is de over 1 a 2 weken aan jouw bed show
Die zijn i.v.m. verzekering sterk afhankelijk van verbod vanuit de overheidquote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef DonRaja het volgende:
Music and arts eventsquote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef DonRaja het volgende:
yepquote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ongeveer net zo veel als NL in verhouding toch?
Klopt niet. Italie ging pas in volledige lockdown op 11 maart, toen waren er al 12.000 besmettingen en bijna 1000 doden. Wel gingen wat kleinere gemeentes veel eerder op slot, maar het gehele land dus pas op 11 maart. Volgens wiki in ieder geval.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef riazop het volgende:
[..]
eh nee
571 gevallen en 17 doden
Valt me ook op.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef DonRaja het volgende:
Iemand status van OS20.. Japan was nog behoorlijk stoicijns.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef DonRaja het volgende:
Geen idee. Er zijn toch een aantal verschillen met de situatie in NL.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Serieus?? Dat is de over 1 a 2 weken aan jouw bed show
Makes sense inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:04 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Die zijn i.v.m. verzekering sterk afhankelijk van verbod vanuit de overheid
Op 8.5mil inwoners. Dus dat zou overeenkomen met 14.000 in Nederland, hebben jullie nog wel even. Ik schat over 3-4 dagen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ongeveer net zo veel als NL in verhouding toch?
Eens. Komt een beetje over als geilen op de nieuwe nummers. Bij sommigen krijg je zelfs bijna het gevoel dat ze hopen op veel besmettingen zodat ze dat kunnen gebruiken om hun paniek te voeden/te blijven roepen dat ze gelijk hebben/hadden. En dan ondertussen vallen over het feit dat veel artikelen en mensen benoemen dat vooral ouderen dood gaan, want dat is dan ongevoelig.quote:
Ze gaan echt afwachten hoe de komende dagen verlopen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:05 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Valt me ook op.
Op de website van awakenings staat zelfs dat ze nog niet hebben beslist of hun paas editie al dan niet doorgaat![]()
Nou ik heb nieuws voor ze...
https://www.omroepflevola(...)-ace-pharmaceuticalsquote:Politiebewaking bij medicijnfabricant Ace Pharmaceuticals
Zeewolde
• Zondag 22 maart 2020 | 12:55
Ace Pharmaceuticals uit Zeewolde wordt bewaakt door de politie. Het bedrijf maakt medicatie die de ziekmakende effecten van het coronavirus kan onderdrukken. Het medicijn Chloroquine is opgenomen in het voorlopig behandelplan van het RIVM.
Rond het pand staat op iedere hoek een politie-auto met draaiende motor. Bij het bedrijf aan het Schepenveld staat één opvallende auto. Op de andere hoeken staan burgerauto's met daarin agenten.
De politie laat weten dat het pand wordt bewaakt vanwege een verdachte situatie die zich heeft voorgedaan. Ook het ministerie van Veiligheid en Justitie wil vooralsnog niks zeggen over de politie-inzet. Een woordvoerder van de gemeente Zeewolde zegt niet te weten waarom er een politiemacht bij het bedrijf staat.
Neen, dat was maandag 9 maartquote:Op zondag 22 maart 2020 14:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Klopt niet. Italie ging pas in volledige lockdown op 11 maart,
Ze moeten toch ergens over lullen nu er geen sport meer te kijken valt.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eens. Komt een beetje over als geilen op de nieuwe nummers. Bij sommigen krijg je zelfs bijna het gevoel dat ze hopen op veel besmettingen zodat ze dat kunnen gebruiken om hun paniek te voeden/te blijven roepen dat ze gelijk hebben/hadden. En dan ondertussen vallen over het feit dat veel artikelen en mensen benoemen dat vooral ouderen dood gaan, want dat is dan ongevoelig.
Dat heeft vooral met verzekeringen te maken; Paaspop gaat ook nog gewoon door. Die wachten af tot de regering/gemeente het festival verbied en dan maken ze nog voor een deel aanspraak op verzekeringsgeld.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef DonRaja het volgende:
velen geilen erop at zij gelijk hebben gehad en andere, de experts, niet. Dat komt meestal door een gebrek aan eigenwaarde.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eens. Komt een beetje over als geilen op de nieuwe nummers. Bij sommigen krijg je zelfs bijna het gevoel dat ze hopen op veel besmettingen zodat ze dat kunnen gebruiken om hun paniek te voeden/te blijven roepen dat ze gelijk hebben/hadden. En dan ondertussen vallen over het feit dat veel artikelen en mensen benoemen dat vooral ouderen dood gaan, want dat is dan ongevoelig.
Wie is dit? Weer iemand die naamsbekendheid wil krijgen dmv corona?quote:Op zondag 22 maart 2020 13:56 schreef Schuimpjes het volgende:
Acht ze zijn so wie so erg laat met hun analyses...quote:Op zondag 22 maart 2020 14:07 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
RIVMgoden zijn altijd wat later op zondag
wat wij hebben dus... met net zo’n stijgende lijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alleen heeft Conte dus nu pas echt een volledige lockdown afgekondigd hè. Wat Italië op 9 mrt kreeg was een lockdown light, zeg maar.
Twitter is wel een bron.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:57 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Dat was de eerste stap ja. Maarquote:Op zondag 22 maart 2020 14:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Neen, dat was maandag 9 maart
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_Italy_coronavirus_lockdown
Gaslight meisje uit Berlijn, niet serieus nemen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wie is dit? Weer iemand die naamsbekendheid wil krijgen dmv corona?
Je en nee, pas op 11 maart werd het een volledige lock-down waarbij alle niet-essentiele winkels gesloten werden.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Neen, dat was maandag 9 maart
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_Italy_coronavirus_lockdown
Lekker even een rondje op het strand lopen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:07 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
RIVMgoden zijn altijd wat later op zondag
Misschien dat mensen uit paniek die medicijnen willen ofzo?quote:Op zondag 22 maart 2020 14:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
https://www.omroepflevola(...)-ace-pharmaceuticals
Ditquote:Op zondag 22 maart 2020 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eens. Komt een beetje over als geilen op de nieuwe nummers. Bij sommigen krijg je zelfs bijna het gevoel dat ze hopen op veel besmettingen zodat ze dat kunnen gebruiken om hun paniek te voeden/te blijven roepen dat ze gelijk hebben/hadden.
Ja, en net zoals bij ons trokken de mensen zich er ook weinig van aan, begreep ik, behalve in paar dorpjes die echt werden afgesloten.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:08 schreef Injetta het volgende:
Zoals wij dus....
[..]
wat wij hebben dus... met net zo’n stijgende lijn.
Oh, dat heb ik gelukkig al langer door dan vandaagquote:Op zondag 22 maart 2020 14:07 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Heel veel users moet je hier niet serieus nemen.
Blij dat ik net een zootje boodschappen heb gedaan iig.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik krijg een vermoeden dat er vandaag nog een nieuwe persconferentie komt.
ik heb dat niet bij corona. Ik wil echt juist berichten lezen dat de huidige maatregelen aardig zn werk al doet. En dat er weer zoveel mensen zijn genezen, en dat dat ook bejaarden kunnen zijn. De media is het misschien met je eens en publiceert daarom alleen de sterftecijfers en 'oe kijk vooral even naar italie'.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:07 schreef Scrapyard het volgende:
Mensen willen ook gewoon sensatie. Ik zou liegen als ik zelf niet ook stiekem hoop een beetje op sensatie.
Vind het een hele rare gedachtekronkel die ik heb, ik wil niet dat mensen ellende hebben of sterven, maar toch hoop ik op een beetje sensatie. Snap mezelf niet.
Meestal is de rustdag op maandag toch?quote:Op zondag 22 maart 2020 14:11 schreef Drekkoning het volgende:
RIVM is dicht op zondag guys.
Morgen weer cijfergeilen.
NOS liveblogquote:RIVM:
De afgelopen dag zijn mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus, meldt het RIVM. In totaal zijn er nu dodelijke slachtoffers. De meeste overledenen zijn tussen de 80 en 84 jaar oud. De jongste dode is 63 jaar.
In 24 uur tijd zijn .. positief getest op corona, wat het totaal op brengt.
En die discussie zal ook altijd blijven, zit Italië op dit moment in een volledige lockdown of niet? Of Spanje? Hangt er maar vanaf wat je daaronder verstaat inderdaad..quote:Op zondag 22 maart 2020 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat was de eerste stap ja. Maar
''De Italiaanse regering kondigde op 11 maart 2020 verdere noodmaatregelen aan voor het hele land. Alleen supermarkten, apotheken, banken en publieke diensten zijn nog open. Openbaar vervoer wordt minder frequent. Mensen die toch op reis willen gaan moeten kunnen aantonen dat het een noodzakelijke reisbeweging is''
Is maar net wat je definitie is van een volledige lockdown.
Bij festivals zit je wel weer met artiesten die nu door allerlei reisblokkades niet kunnen gaan touren, dus die zelf al gaan afzeggen... ik geloof dat er voor Paaspop alleen al 7 bands hebben gecanceld. Ik snap alleen wel dat ze uit financieel oogpunt op de overheid wachten...quote:Op zondag 22 maart 2020 14:09 schreef Marcoss het volgende:
Grote sportevenementen worden ook niet specifiek afgelast omdat ze niet door konden gaan ivm corona, het EK is vooral uitgesteld omdat anders de reguliere competities niet afgerond kunnen worden (al is het de vraag of dat überhaupt gaat lukken), bij de Spelen heb je het over de voorbereiding die volledig in de soep loopt (voor zowel de sporters als de OKT's enzovoort). Dat heb je bij festivals toch iets minder. Er wordt ook nog steeds vanuit gegaan dat de Tour doorgaat in juli, bij de Giro wordt eind mei als optie genoemd i.p.v. begin mei..
Ik ga er ook vanuit dat er geen enkel festival plaats gaat vinden komende zomer, maar de vergelijking met sportevenementen gaat wat mank, denk ik.
dan moet je nog een week wachten. De cijfers van nu laten zien of het niet handen schudden heeft gewerkt.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:12 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik heb dat niet bij corona. Ik wil echt juist berichten lezen dat de huidige maatregelen aardig zn werk al doet. En dat er weer zoveel mensen zijn genezen, en dat dat ook bejaarden kunnen zijn. De media is het misschien met je eens en publiceert daarom alleen de sterftecijfers en 'oe kijk vooral even naar italie'.
Alleen even cijfers invullenquote:Op zondag 22 maart 2020 14:12 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
NOS liveblogDaar gaat iets niet goed
De stagiaire heeft te vroeg op enter gedrukt..quote:Op zondag 22 maart 2020 14:12 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 maart 2020 14:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
https://www.omroepflevola(...)-ace-pharmaceuticals
Zou een hoop schelen als de bezoekers zouden accepteren dat ze hun geld kwijt zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bij festivals zit je wel weer met artiesten die nu door allerlei reisblokkades niet kunnen gaan touren, dus die zelf al gaan afzeggen... ik geloof dat er voor Paaspop alleen al 7 bands hebben gecanceld. Ik snap alleen wel dat ze uit financieel oogpunt op de overheid wachten...
Ik niet. Waarom zo'n NL Alert sturen als het later op de dag toch weer helemaal anders wordt?quote:Op zondag 22 maart 2020 14:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Het aantal bevestigde besmettingen zegt in Nederland ondertussen niets meer. Het aantal doden ten gevolge van Covid19 is de enige betrouwbare info die welke hier hebben.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:59 schreef Zwansen het volgende:
Ik word steeds nerveuzer voor die cijfers. Laten we ‘hopen’ dat het aantal doden nog op maximaal 3X zit en besmettingen <700.
Alsof je dan geen boodschappen kan doen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Blij dat ik net een zootje boodschappen heb gedaan iig.
Gewoon het bericht dat al klaar staat, ze moeten alleen nog op de cijfers wachten. Doe ik hier bij de FP ook, alleen heb ik niet te vroeg op publiceren gedruktquote:Op zondag 22 maart 2020 14:12 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Edit: hij is alweer weg
Omdat het NL alert niet zoveel effect heeft.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:13 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik niet. Waarom zo'n NL Alert sturen als het later op de dag toch weer helemaal anders wordt?
Of ook niet, als die niet op de IC komen worden alle doden wel meegenomen, getest worden ze zeker niet. Je gaat geen test verspillen op een dooiequote:Op zondag 22 maart 2020 14:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het aantal bevestigde besmettingen zegt in Nederland ondertussen niets meer. Het aantal doden ten gevolge van Covid19 is de enige betrouwbare info die welke hier hebben.
Nou ik wil best een concertkaartje doneren voor het goede doel, maar festivalkaarten voor zo'n 150 a 230 EUR voor bijvoorbeeld Pinkpop wil ik wel graag terughebben... maar dat is ook de reden dat ze juist wachten op de overheid, dan krijgen ze veel terug vanuit de verzekering.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Zou een hoop schelen als de bezoekers zouden accepteren dat ze hun geld kwijt zijn.
Zitten we weer op koers Italië.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:14 schreef 19FR08 het volgende:
43 patiënten overleden, 573 nieuwe patiënten, in totaal 4204 positief geteste personen
nou poeh gerusttellend en we mogen nog een paar dagen hoor.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:15 schreef butz0rs het volgende:
We volgen dus niet de Italie lijn, dat is geruststellend.
RIVM tweet nog niks.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:14 schreef 19FR08 het volgende:
43 patiënten overleden, 573 nieuwe patiënten, in totaal 4204 positief geteste personen
We zijn flink aan het afvlakken inderdaad, en tevens eerder begonnen met maatregelen. Positief nieuws!quote:Op zondag 22 maart 2020 14:15 schreef butz0rs het volgende:
Nee, 57 op rivmquote:
Waar blijkt dat uit?quote:Op zondag 22 maart 2020 14:15 schreef butz0rs het volgende:
Dit is niet goed.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:14 schreef 19FR08 het volgende:
Na die mededeling was ik meteen alle vertrouwen in deze Organisatie kwijt.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:08 schreef riazop het volgende:
[..]
Acht ze zijn so wie so erg laat met hun analyses...
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 22 maart 2020 14:15 schreef butz0rs het volgende:
Hier gaat iets misquote:
Staat gewoon op de site zelf: https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirusquote:
quote:43 patiënten overleden, 573 nieuwe patiënten, in totaal 4204 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 573 mensen positief getest op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 4204. Onder hen zijn 988 mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn (geweest).
43 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. Er zijn in totaal 179 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen de 57 en 97 jaar.
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1404 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (585) en Noord-Holland (535).
Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt, maar vooral patiënten die zo ziek zijn dat ze in het ziekenhuis opgenomen worden en zorgverleners.
Dat ben ik het wel met je eens, ik begreep inderdaad niet waarom ze dat stuurden. Geen hond die zijn gedrag daardoor aan gaat passen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Omdat het NL alert niet zoveel effect heeft.
Thanks!quote:Op zondag 22 maart 2020 14:16 schreef Kyran het volgende:
Stijging van "maar" 18% in het aantal opgenomen (geweest) in ziekenhuis is voorzichtig positief te noemen, maar één dag zegt nog te weinig. Kijken of dat de komende 2-3 dagen voortzet.
Aantal IC patiënten zou dan straks rond 420-425 moeten liggen als verhouding gelijk blijft.
Besmettingen geeft wel in bepaalde mate het aantal nieuwe ernstige gevallen aan.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het aantal bevestigde besmettingen zegt in Nederland ondertussen niets meer. Het aantal doden ten gevolge van Covid19 is de enige betrouwbare info die welke hier hebben.
Maar 16% ongeveer toch? hoe kom je bij 18%quote:Op zondag 22 maart 2020 14:16 schreef Kyran het volgende:
Stijging van "maar" 18% in het aantal opgenomen (geweest) in ziekenhuis is voorzichtig positief te noemen, maar één dag zegt nog te weinig. Kijken of dat de komende 2-3 dagen voortzet.
Aantal IC patiënten zou dan straks rond 420-425 moeten liggen als verhouding gelijk blijft.
Weekend en minder testen, aantal nieuwe besmetting zegt niet veel meer. Aantal nieuw opgenomen personen in het ziekenhuis of IC zijn een veel nauwkeurigere manier om te kijken of maatregelen werken dan het aantal nieuwe besmettingen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
We zijn flink aan het afvlakken inderdaad, en tevens eerder begonnen met maatregelen. Positief nieuws!
Ik vond het juist raar waarom ze dit niet eerder deden, daar zijn die alerts toch voor?quote:Op zondag 22 maart 2020 14:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat ben ik het wel met je eens, ik begreep inderdaad niet waarom ze dat stuurden. Geen hond die zijn gedrag daardoor aan gaat passen.
Alleeen vanuit de regering bekeken zou het raar zijn zo'n alert te sturen en dan meteen de regels te wijzigen.
Tenzij dat alert bedoeld is om te kijken of het vandaag direct effect heeft.
Dat zegt niks met hoe weinig wij testen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:18 schreef Poepewapper het volgende:
Goed nieuws! Minder nieuwe patiënten.
En het aantal COVID-19-patiënten op de IC zegt wat over hoe snel we de maximale IC-capaciteit bereikt zullen hebben, waarna de sterftecijfers snel zullen toenemen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:13 schreef Digi2 het volgende:
Nee, gewoon minder patiënten getest.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:18 schreef Poepewapper het volgende:
Vast wel weer iemand aanwezig die weer creatief gaat doen met de statistieken om mensen angst aan de jagen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:15 schreef butz0rs het volgende:
Werd er in het weekend niet minder getest?quote:Op zondag 22 maart 2020 14:18 schreef Poepewapper het volgende:
Waarbij de maximale IC-capaciteit ook telkens wijzigt natuurlijkquote:Op zondag 22 maart 2020 14:19 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
En het aantal COVID-19-patiënten op de IC zegt wat over hoe snel we de maximale IC-capaciteit bereikt zullen hebben, waarna de sterftecijfers snel zullen toenemen.
Mits de criteria hetzelfde zijn. In de triagetenten bepalen ze wie er geholpen wordt en wie niet. Wie niet meteen geholpen wordt wordt dus waarschijnlijk ook niet getest. Die situatie hadden we eerst ook niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Besmettingen geeft wel in bepaalde mate het aantal nieuwe ernstige gevallen aan.
De testcriteria zijn al een week hetzelfde dus het zegt wel degelijk iets... maar het is nog te vroeg voor een trendbreukquote:Op zondag 22 maart 2020 14:17 schreef kilon het volgende:
Aantal nieuwe besmettingen valt mee, maar zegt ook niet zoveel omdat alleen mensen worden getest als ze met zware longklachten in het ziekenhuis worden opgenomen.
Die 42 doden is wel veelzeggend. Dat gaat nog altijd hard omhoog in de lijn van de 'grote' landen.
Gisteren: 836quote:Op zondag 22 maart 2020 14:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar 16% ongeveer toch? hoe kom je bij 18%
Dit soort figurenquote:Op zondag 22 maart 2020 14:17 schreef Injetta het volgende:
[..]
Na die mededeling was ik meteen alle vertrouwen in deze Organisatie kwijt.
En dat bagatelliseren in het begin deed daar nog een schepje bovenop.
Ga gewoon lekker carnavallen hoor.
Is niet echt zo besmettelijk hoor, was wat vaker je handen en je hoeft je geen zorgen te maken.
We konden gewoon door gaan met werken, met feesten, met blowen... In je arm hoesten was voldoende.
En nu?
De cijfers liegen er niet om, het loopt net zo hard op als in Italië. Ziekenhuizen beginnen in paniek te raken: er is van alles te kort. Mondkapjes, beademingsapparatuur, nauwelijks testen, onvoldoende ambulances die dit soort ernstig zieke patienten kunnen vervoeren...
En nog volhouden dat ze goed en op tijd hebben gehandeld?
quote:Op zondag 22 maart 2020 14:20 schreef Dr88 het volgende:
Geruststellend met 190 doden al. Sommige mensen zijn gek hier!
Wow, België neemt af. Fijn!quote:Op zondag 22 maart 2020 14:19 schreef riazop het volgende:
Vandaag...
Belgie 8
Nederland 43
We zijn "de beste"!!!
Je hebt gelijk, ik zat in een bestand te kijken van een stijging van de stijging.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gisteren: 836
Vandaag: 988
Toename van 152
152/836 * 100 = 18,2%
Dat zegt niks, gaat ook om het aantal overledenen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:18 schreef Poepewapper het volgende:
Qua aantal doden dus nog wel, qua besmettingen dus inderdaad niet meer. Cijfers vallen dus mee.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen stijgt iig een stuk minder snel. Het aantal doden laat een vergelijkbare trend zien, maar het aantal doden zegt meer iets over het aantal mensen dat drie weken geleden of zo besmet is geworden. Gelukkig heeft Nederland relatief eerder maatregelen genomen, dus ik verwacht niet dat we in dezelfde lijn als Italië blijven. Qua aantal doden misschien nog wel een tijdje, qua besmettingen al niet meer.
Maar ook daar zit een limiet aan, hoe snel nieuwe beademingsmachines geleverd kunnen worden en zo.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarbij de maximale IC-capaciteit ook telkens wijzigt natuurlijk
quote:14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
18-mrt 2051 - 20,29%
19-mrt 2460 - 19,94%
20-mrt 2994 - 21,70%
21-mrt 3631 - 21,28%
22-mrt 4204 - 15,78%
Die besmettingen zijn natuurlijk niet per sé goed te vergelijken, het is maar net hoeveel je test.. Maar het aantal dodelijke slachtoffers wel.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Zaten we twee dagen geleden praktiach gelijk aan Italië in dezelfde fase, inmiddels zo'n 400 besmettingen en 20 doden minder.
Aan de andere kant: er gaan gemiddeld 350 mensen dood per dag in Nederland aan allerlei ziektes.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:20 schreef Dr88 het volgende:
Waarom?quote:Op zondag 22 maart 2020 14:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Er gaan nog honderden bijkomen, het gaat om de trend, die zijn minder ernstig dan Italië.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:20 schreef Dr88 het volgende:
Je hebt altijd optimisten, pessimisten en realisten. Dan krijg je ditquote:Op zondag 22 maart 2020 14:21 schreef Chia het volgende:
Mensen die keiharde conclusies trekken uit de dagelijkse cijfers.En dan zowel dat we niet de lijn van Italië volgens als dat we dat toch wel zouden doen.
twitter:regio15 twitterde op zondag 22-03-2020 om 14:15:27Ondanks oproepen om niet naar het strand en het bos te gaan en 1,5 meter afstand te houden, is het behoorlijk druk op het strand van #Scheveningen. Er is zelfs een groeples boksen op het strand. https://t.co/XzVvVDsIRo reageer retweet
Ja maar die gaan nu ook dood. Probleem is en blijft de IC capaciteit.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:22 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Aan de andere kant: er gaan gemiddeld 350 mensen dood per dag in Nederland aan allerlei ziektes.
quote:Op zondag 22 maart 2020 14:23 schreef Momo het volgende:
twitter:regio15 twitterde op zondag 22-03-2020 om 14:15:27Ondanks oproepen om niet naar het strand en het bos te gaan en 1,5 meter afstand te houden, is het behoorlijk druk op het strand van #Scheveningen. Er is zelfs een groeples boksen op het strand. https://t.co/XzVvVDsIRo reageer retweet
De maatregelen die zijn genomen om de verspreiding in te dammen zie je eerst in de afname van het aantal nieuwe patienten. Deze afname zie je pas later in het aantal doden. Laten we hopen dat de trend zich doorzet.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat zegt niks, gaat ook om het aantal overledenen.
Ik gok op hetzelfde patroon vorige week: zaterdag naar zondag daling in groei, maandag weer een hele sprong omhoog.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voor het eerst een duidelijke afname van de groei. Hopelijk komt het niet omdat er minder is getest.
[..]
Blijft ook ergens vreemd aanvoelen... net dat als wij burger gaan wachten totdat de overheid het in detail met elke loophole afgedekt, verbiedt. Neem je eigen verantwoordelijkheid mits die geen inbreuk maakt op de veiligheid van anderen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bij festivals zit je wel weer met artiesten die nu door allerlei reisblokkades niet kunnen gaan touren, dus die zelf al gaan afzeggen... ik geloof dat er voor Paaspop alleen al 7 bands hebben gecanceld. Ik snap alleen wel dat ze uit financieel oogpunt op de overheid wachten...
Het aantal besmettingen zegt niet zo veel meer gezien het gebrek aan tests en dat er pas wordt getest zodra iemand wordt opgenomen. IC-opnames en doden zijn realistischer cijfers om te volgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voor het eerst een duidelijke afname van de groei. Hopelijk komt het niet omdat er minder is getest.
[..]
En dat heeft allemaal stemrechtquote:Op zondag 22 maart 2020 14:23 schreef Momo het volgende:
Ook optimisten, pessimisten en realisten hoeven zich niet blind te staren op de cijfers van één fucking dag.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:23 schreef kilon het volgende:
[..]
Je hebt altijd optimisten, pessimisten en realisten. Dan krijg je dit
Wordt prima afstand gehouden, behalve bij het boksen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:23 schreef Momo het volgende:
Iemand hier zei al dat een arts hem vertele datde testen binnen 1-2 dagen op zijn. Ja, niet echt een bron maat we weten dat we heel heel weinig testkits hebben.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hier zie je duidelijk het "weekend effect" waarbij Vorige week zondag het laagste was maar de maandag hoogste. Even morgen afwachten dusquote:Op zondag 22 maart 2020 14:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zucht .... echt niet normaal meer.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:23 schreef Momo het volgende:
Dat zal geheid, maar werd er niet gezegd dat enkel mensen die in het ziekenhuis komen nog worden getest? Dus kunnen we dan concluderen dat het aantal mensen dat wordt opgenomen minder wordt? Of trek ik nu een verkeerde conclusie?quote:Op zondag 22 maart 2020 14:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat de fuckquote:Op zondag 22 maart 2020 14:23 schreef Momo het volgende:
Klopt, maar als deze cijfers gebruikt worden om de ernst van de situatie te benadrukken moeten ze ook gebruikt worden als er van diezelfde trend wordt afgeweken.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die besmettingen zijn natuurlijk niet per sé goed te vergelijken, het is maar net hoeveel je test.. Maar het aantal dodelijke slachtoffers wel.
Dit zegt niks, aangezien de haard in brabant zit, is et zinloos om de bevolking op texel, ameland of schiermonnikoog, groningen mee te nemen en mensen net over de grens niet in de telling....quote:Op zondag 22 maart 2020 14:24 schreef riazop het volgende:
Provisorische 4e plaats in de wereld nu!
We zijn de beste!!
Aantal doden per 1 miljoen inwoners
1. Italië 80
2. Spanje 29
3. Iran 21
4. Nederland 10,4
4. Frankrijk 8,7
5. Zwitserland 8,6
6. Nederland 8,1
7. Belgie 6,6
8. Verenigd Koninkrijk 3,5
9. Denemarken 2,3
10. China 2,3
11. Zuid-Korea 2,0
12. Zweden 2,0
Blijf Thuis. Het is NIET veilig voor ten minste anderen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:20 schreef ondeugend het volgende:
Ik (verkouden) ga maar even een eindje rijden met de auto. Toch even het gevoel hebben dat het intussen lente is en dat ook te zien is.
Even een klein beetje op een veilige manier mijn wereldje vergroten en even weg van de Corona ellende
Nederland zelfs 2x!quote:Op zondag 22 maart 2020 14:24 schreef riazop het volgende:
We zijn de beste!!
1. Italië 80
2. Spanje 29
3. Iran 21
4. Nederland 10,4
4. Frankrijk 8,7
5. Zwitserland 8,6
6. Nederland 8,1
7. Belgie 6,6
9. Denemarken 2,3
10. China 2,3
11. Zuid-Korea 2,0
12. Zweden 2,0
Dit dus.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:24 schreef shomila het volgende:
Het zijn geteste mensen. Al lig je doodziek thuis zolang je het ziekenhuis niet in gaat wordt je niet getest. Dus dat zegt niks.
Of Belgen denken dat je het aantal genezen personen moet aftrekken van het totaal aantal dodenquote:
Wat een mongolen leven er toch in dit land.quote:
Klopt, maar probeer het ook een beetje positief te bekijkenquote:Op zondag 22 maart 2020 14:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja maar die gaan nu ook dood. Probleem is en blijft de IC capaciteit.
Komt het niet omdat Nederland minder test dan de rest?quote:Op zondag 22 maart 2020 14:26 schreef Maver24 het volgende:
Hoe hebben wij zoveel doden vergeleken met andere landen. Wat gaat hier mis
Volgens mij maak je in het noorden nog wel iets meer kans op een test dan in Brabant.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:24 schreef shomila het volgende:
Het zijn geteste mensen. Al lig je doodziek thuis zolang je het ziekenhuis niet in gaat wordt je niet getest. Dus dat zegt niks.
Onze mortaliteitsratio is geloof ik ook hogerquote:Op zondag 22 maart 2020 14:27 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Komt het niet omdat Nederland minder test dan de rest?
En overledenen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit dus.
Enige cijfers waar wij op dit moment iets mee kunnen zijn de ziekenhuis en IC cijfers.
Kleine afname bij het aantal opgenomen patiënten, dus dat is een goed teken. Afwachten of dat doorzet.
Wow..even rustig aub. Je begrijpt geloof ik niet wat die mensen willen zeggen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:20 schreef Dr88 het volgende:
Omdat er veel meer mensen besmet zijn dan de cijfers nu zeggenquote:Op zondag 22 maart 2020 14:26 schreef Maver24 het volgende:
Hoe hebben wij zoveel doden vergeleken met andere landen. Wat gaat hier mis
Ze lult ook uit haar nek hoor, altijd, constant, probeert alleen maar mensen tegen elkaar op te zetten en komt met quasi diepzinnige ideetjes, wordt op handen gedragen door de achterban van Greetje & Terry.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wie is dit? Hoe kan zij het weten? Serieuze vraag.
Als dit consequent zo gedaan wordt over de dagen heen, dan zegt het wel iets.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:24 schreef shomila het volgende:
Welke eerste maatregelen? Geen handen meer schudden? Nou poehee.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:26 schreef TheVulture het volgende:
Het aantal nieuwe besmettingen in Brabant vlakt trouwens nog niet af... ondanks dat we daar als eerste de maatregelen genomen zagen worden...
En als je het keer 4 doet?quote:Op zondag 22 maart 2020 14:27 schreef polderturk het volgende:
47 doden vandaag. Dat is heel veel.
Als je het keer 3 doet, dan heb je 141 doden (om het te vergelijken met Spanje en Italië).
Omdat we één van de dichtstbevolkte landen van de wereld zijn. Graag hiervoor corrigeren, dit soort vertekende cijfers jagen alleen maar angst aan.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:24 schreef riazop het volgende:
We zijn de beste!!
1. Italië 80
2. Spanje 29
3. Iran 21
4. Nederland 10,4
4. Frankrijk 8,7
5. Zwitserland 8,6
6. Nederland 8,1
7. Belgie 6,6
9. Denemarken 2,3
10. China 2,3
11. Zuid-Korea 2,0
12. Zweden 2,0
Vorige week maandag is de lockdown (die niet zo genoemd wordt) ingegaan.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:28 schreef Chia het volgende:
[..]
Welke eerste maatregelen? Geen handen meer schudden? Nou poehee.
Omdat dit natuurlijk een virus betreft dat op de longen slaat, ga ik er niet van uit dat mensen echt doodziek thuis liggen. Zodra mensen echt problemen krijgen met ademen zullen ze wel richting het ziekenhuis gaan.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:24 schreef shomila het volgende:
De social distancing en het specifieke verzoek om thuis te werken voor mensen in Brabant zijn morgen 14 dagen geleden...quote:Op zondag 22 maart 2020 14:28 schreef Chia het volgende:
[..]
Welke eerste maatregelen? Geen handen meer schudden? Nou poehee.
-nee-quote:Op zondag 22 maart 2020 14:26 schreef FritsFlits het volgende:
En die mensen op het strand van Scheveningen... man, man, man. Men ziet het nog steeds als vakantie
En welke maatregelen omvat die die er elders niet zijn?quote:Op zondag 22 maart 2020 14:30 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Vorige week maandag is de lockdown (die niet zo genoemd wordt) ingegaan.
Vind ik ook. Heb je zoiets als een alert gemaakt voor ernstige situaties zoals oorlog, een ramp of.... ja een pandemie, gebruik je het niet (pas als je wanhopig bent omdat domme klootjesvolk niet wil luisteren).quote:Op zondag 22 maart 2020 14:18 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik vond het juist raar waarom ze dit niet eerder deden, daar zijn die alerts toch voor?
Dat we een dichtbevolkt land zijn is nu eenmaal de realiteit. Waarom zou je de realiteit willen wegpoetsen? Het kan best zijn dat hier strengere maatregelen nodig zijn dan in bijvoorbeeld Groenland.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:29 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Omdat we één van de dichtstbevolkte landen van de wereld zijn. Graag hiervoor corrigeren, dit soort vertekende cijfers jagen alleen maar angst aan.
En is er inmiddels 1 corona dode in Den Haag.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:23 schreef Momo het volgende:
En meest reislustig. Wij hebben tig haardjes meegenomen uit Noord-Italië.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:29 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Omdat we één van de dichtstbevolkte landen van de wereld zijn. Graag hiervoor corrigeren, dit soort vertekende cijfers jagen alleen maar angst aan.
Dit lijken veel mensen niet te snappen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen zegt niet zo veel meer gezien het gebrek aan tests en dat er pas wordt getest zodra iemand wordt opgenomen. IC-opnames en doden zijn realistischer cijfers om te volgen.
Nee die achterlijke Belgen die Zeeland veroverden toen in België de kroegen werden geslotenquote:Op zondag 22 maart 2020 14:22 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Ja, doordat ze die achterlijke hollanders niet meer binnen laten waarschijnlijk alleen al
Vergelijken van landen is echter behoorlijk tricky op basis van officiële besmettingen. Trends spotten uiteraard prima, maar je moet natuurlijk wel oppassen geen appels met peren te vergelijken.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Klopt, maar als deze cijfers gebruikt worden om de ernst van de situatie te benadrukken moeten ze ook gebruikt worden als er van diezelfde trend wordt afgeweken.
En niezen en weer doorgaanquote:
Mooi gebaar.twitter:kranenburg1 twitterde op zondag 22-03-2020 om 14:08:05Lichtpuntje in een zware tijd. @HuaweiMobileNL biedt het @ErasmusMC 200.000 mondkapjes aan voor de #zorghelden . Zometeen neemt minister @hugodejonge ze in ontvangst. @RTV_Rijnmond #coronanederland #CoronaCrisis #Corona #SocialDistancing https://t.co/eblvLa62IF reageer retweet
Ik woon in Den haag ken meerdere mensen die echt wel ziek zijn en die worden niet getest. Als je het erg benauwd krijgt terug bellen. Zelfs een neefje van bijna 3 waarschijnlijk Corona is naar het ziekenhuis geweest, maar als hij benauwd wordt terugkomen wordt niet getest.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:27 schreef Chia het volgende:
[..]
Volgens mij maak je in het noorden nog wel iets meer kans op een test dan in Brabant.
4 dagen eerder begonnen met thuiswerken dus.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De social distancing en het specifieke verzoek om thuis te werken voor mensen in Brabant zijn morgen 14 dagen geleden...
Wat bedoel je met elders? Andere Europese landen? Wij krijgen geen boete, dat is ongeveer het enige verschil.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:30 schreef Chia het volgende:
[..]
En welke maatregelen omvat die die er elders niet zijn?
Hebben jullie al containers geplaatst en boeren geposteerd met riek ?quote:Op zondag 22 maart 2020 14:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Mijn gemeente nog steeds corona-vrij
Houdt geen rekening met opschalen van capaciteit, zegt dus ook niet erg veel.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:31 schreef wodca het volgende:
Na Spanje heeft dus Nederland de meeste druk op de gezondheidszorg. Sterkte!
http://www.covid-hcpressu(...)essure/hospitalbeds/
Zelfs dat is lastig. Percentage overledenen zegt niks, want wij testen echt bizar weinig. Verder weten wij nog steeds niet wat voor CFR bij COVID-19 hoort, omdat er maar bizar weinig landen genoeg kunnen testen.quote:
Neem ook mee dat besmette mensen vaak pas naar het ziekenhuis moeten als ze een aantal dagen ziek zijn geweest. En een aantal dagen daarna overlijden de meeste mensen. Dus die piek kan nog even opgeschoven worden.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De social distancing en het specifieke verzoek om thuis te werken voor mensen in Brabant zijn morgen 14 dagen geleden...
Werchter niet hoor.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:34 schreef 20100 het volgende:
[..]
Rock Werchter, Graspop, Tomorrowland,...
Dat klopt dan ook weer niet, omdat het aantal overledenen achter zal lopen op het aantal nieuwe besmettingen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:34 schreef Kyran het volgende:
Gisteren zouden wij dan 11333 hebben gehad en vandaag dus een stijging van 3583 (+34%) t.o.v. gisteren.
Juist.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zelfs dat is lastig. Percentage overledenen zegt niks, want wij testen echt bizar weinig. Verder weten wij nog steeds niet wat voor CFR bij COVID-19 hoort, omdat er maar bizar weinig landen genoeg kunnen testen.
Als wij Korea als voorbeeld nemen en aannemen dat zij het dichts bij een realistisch CFR zitten kunnen wij van 1.2% uitgaan.
179 overledenen is dan gelijk aan 1.2% van het totaal aantal besmette patiënten, dan hebben wij nu eigenlijk 14916 besmette patiënten in Nederland
Gisteren zouden wij dan 11333 hebben gehad en vandaag dus een stijging van 3583 (+34%) t.o.v. gisteren.
quote:Op zondag 22 maart 2020 14:34 schreef 20100 het volgende:
[..]
Werchter is nog niet afgelastquote:Op zondag 22 maart 2020 14:34 schreef 20100 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |