Jup, maar leg dat de gemiddelde tokkie maar eens uit XDquote:Op zondag 22 maart 2020 13:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Voor 2 tientjes meer vlieg je met een blauwe zwaan met bagage en lunch
quote:Op zondag 22 maart 2020 13:41 schreef Smack10 het volgende:
Dezetwitter:RoelMaalderink twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 20:19:24Webwinkels met mondmaskers proberen een slaatje te slaan uit de coronacrisis. Ik belde er eentje. https://t.co/dicI4kdQjH reageer retweet
Irritant dat mensen met een andere mening direct troll worden genoemd.quote:Op zondag 22 maart 2020 04:31 schreef Chokeme het volgende:
Rustig momenteel met trollen trouwens, leest een stuk prettiger zo
Dat betwijfel ik eigenlijkquote:
Gaat niet gebeurenquote:Op zondag 22 maart 2020 13:49 schreef nils7 het volgende:
Heb een plaatje op Facebook gezien over de aantallen van NL vs Italië, helaas “hep op Feesboek gestaan” gehalte dus weet niet of het klopt.
Maar als we vandaag rond de 4400 besmettingen en 180+ doden zitten over een kwartier (als de cijfers uit komen) dan zitten we nog op de lijn van Italië
We zullen het over een kwartier zienquote:Op zondag 22 maart 2020 13:49 schreef nils7 het volgende:
Heb een plaatje op Facebook gezien over de aantallen van NL vs Italië, helaas “hep op Feesboek gestaan” gehalte dus weet niet of het klopt.
Maar als we vandaag rond de 4400 besmettingen en 180+ doden zitten over een kwartier (als de cijfers uit komen) dan zitten we nog op de lijn van Italië
Ik denk dat het zal meevallen. Gelukkig komen we niet zo erg op die lijn van Italië zoals veel mensen hier beweren.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:49 schreef nils7 het volgende:
Rivm cijfers.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat is het begin van het Duitse overleg toch?
Doet me denken aan dat akkefietje met condooms destijdsquote:Paus kondigt ingelast Urbi et Orbi aan
VATICAANSTAD - Paus Franciscus zal komende week het ’Urbi et Orbi’ uitspreken in verband met de coronacrisis. Het is bijzonder dat de kerkvader deze zegening ’van stad en land’ zal geven, want die is normaal gereserveerd voor Pasen en Kerstmis. De paus kondigde dit aan tijdens zijn zondagsgroet.
Franciscus zal de Urbi et Orbi zegening aanstaande vrijdagavond geven. Hij riep gelovigen verder op, om komende woensdag om 12.00 uur Italiaanse tijd gezamenlijk het Onze Vader te bidden. „We willen de pandemie beantwoorden met de eensgezindheid van het gebed, met compassie en met tederheid. Laten we verenigd blijven”, zei de kerkvader vanuit de bibliotheek in het Vaticaan.
Precies, datzelfde geldt hier in Brabant uiteraard. Luxemburg is vanuit Eindhoven dichterbij dan Groningen.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:43 schreef Chia het volgende:
[..]
Of in Noord-Italië. Veel buurlanden zijn dichterbij dan Zuid-Italië.
je bedoelt 180 doden erbij?quote:Op zondag 22 maart 2020 13:49 schreef nils7 het volgende:
?? 800 besmettingen en 45 doden is onmogelijk?quote:
Ooh, ik dacht 180 in de afgelopen 24 uur. Nevermind.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
?? 800 besmettingen en 45 doden is onmogelijk?
-nee-quote:Op zondag 22 maart 2020 13:52 schreef LTVDK het volgende:
Kwam net met buiten lopen ook al weer hele roedels wielrenners tegen die gezellig knus in een pelotonnetje schouder aan schouder aan het fietsen waren
Ja dat is prima, maar je zegt:quote:Op zondag 22 maart 2020 03:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Een bacterie kan je bestrijden met antibiotica een virus reageert daar niet op. Daarom is er ook een grote roep uit de medici wereld om te stopen met antibiotica in de veeteelt omdat we zo langzaam aan bacteriën resistent aan het maken zijn. Een virus zal het lichaam altijd zelf moeten verwerken soms met behulp van een medicijn.
Wie zijn die 'veel mensen' dan? Ik zie dat op dit moment nl. helemaal nergens gebeuren. Dus vroeg me even af wat ik gemist heb.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Niet alleen dat maar veel mensen halen op dit moment een bacteriële infectie en een virus infectie door elkaar.
Tja dat haddden ze ook/wel in Frankrijk... 11 miljoen stuks n.a.v. de Mexicaanse griep (2008/2009), bleek bij openen van de plakketjes, naast overschijding (THT 2014), dat de elastieken waren vergaan. En zo kan je wel wat willen maar het volhouden zonder snelle beparingen........quote:Op zondag 22 maart 2020 13:23 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Miljoenen kun je inderdaad op voorraad hebben zonder problemen. Ik kan daar ook niet bij met m'n gedachten
Langzamer dan wat nu met losgeslagen gedrag daardoor kan/zal gebeuren.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:24 schreef Harmankardon het volgende:
Sterk staaltje kutcommunicatie van de overheid de afgelopen week.
Een lockdown is niet de oplossing, we moeten dus groepsimmuniteit opbouwen maar tegelijkertijd mogen mensen niet met elkaar in aanraking komen. Hoe komt die groepsimmuniteit dan tot stand?
ja stom gewoon. Bied ze gratis aan. Winwin: jij als webshop free publicity, veel nieuwssites die naar jou verwijzen (goed voor de autoriteit van je shop en SEO) en je laat zien dat je betrokken bent ipv dat je over lijken gaat. Lijkt mij alleen maar winstgevend op den duur. Als je toch alleen maar commercieel wilt denken.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:41 schreef Smack10 het volgende:
Dezetwitter:RoelMaalderink twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 20:19:24Webwinkels met mondmaskers proberen een slaatje te slaan uit de coronacrisis. Ik belde er eentje. https://t.co/dicI4kdQjH reageer retweet
quote:Op zondag 22 maart 2020 13:49 schreef nils7 het volgende:
Snap de verwarringquote:Op zondag 22 maart 2020 13:51 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Ooh, ik dacht 180 in de afgelopen 24 uur. Nevermind.
En in Italië kwam de lock-down pas bij 400 doden, hier veel eerder. Houdt daar ook rekening mee.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:49 schreef nils7 het volgende:
Hij heeft waarschijnlijk alleen maar een webshop voor die maskers opgezet.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:53 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja stom gewoon. Bied ze gratis aan. Winwin: jij als webshop free publicity, veel nieuwssites die naar jou verwijzen (goed voor de autoriteit van je shop en SEO) en je laat zien dat je betrokken bent ipv dat je over lijken gaat. Lijkt mij alleen maar winstgevend op den duur. Als je toch alleen maar commercieel wilt denken.
Natuurlijk is het wel zo dat Italië pas veel later in dit proces maatregelen nam dan Nederland. Dus in Nederland zal het al eerder tot een beperking moeten komen van de uitbreiding.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze, van WNL vanochtend.
Ik gok dat dit gewoon handige Harry is geweest die even snel een webshopje heeft opgezet om kapjes tegen woekerprijzen te slijten. Die geeft echt geen ene neuk om naamsbekendheid, zodra de kapjes op zijn gaat de site de lucht uit en springt die weer op het volgende 'hot item'.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:53 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja stom gewoon. Bied ze gratis aan. Winwin: jij als webshop free publicity, veel nieuwssites die naar jou verwijzen (goed voor de autoriteit van je shop en SEO) en je laat zien dat je betrokken bent ipv dat je over lijken gaat. Lijkt mij alleen maar winstgevend op den duur. Als je toch alleen maar commercieel wilt denken.
Ze verkochten alleen niet veilige mondmasker voor woekerprijzen volgens mij..quote:Op zondag 22 maart 2020 13:53 schreef Apotheose het volgende:
[..]
twitter:SBergsma twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:26:33Ik heb aanwijzingen dat een lockdown wordt besproken in Catshuis nu. reageer retweet
Die hij waarschijnlijk ook nooit heeft gehad..quote:Op zondag 22 maart 2020 13:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hij heeft waarschijnlijk alleen maar een webshop voor die maskers opgezet.
Niet gezien maar schakel ook net pas weer in hier.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:56 schreef Schuimpjes het volgende:
Geen idee of deze al voorbijgekomen istwitter:SBergsma twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:26:33Ik heb aanwijzingen dat een lockdown wordt besproken in Catshuis nu. reageer retweet
Nee die is niet voorbij gekomen omdat TWITTER GEEN BRON IS!quote:Op zondag 22 maart 2020 13:56 schreef Schuimpjes het volgende:
Geen idee of deze al voorbijgekomen istwitter:SBergsma twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:26:33Ik heb aanwijzingen dat een lockdown wordt besproken in Catshuis nu. reageer retweet
Nee totaal.quote:
Sietske Bergsma is natuurlijk wel een volslagen idioot.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:56 schreef Schuimpjes het volgende:
Pas zes keer, bedankt voor je betrouwbare bron.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:56 schreef Schuimpjes het volgende:
Wie is dit? Hoe kan zij het weten? Serieuze vraag.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:56 schreef Schuimpjes het volgende:
quote:Op zondag 22 maart 2020 13:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jup dat plaatje.
Bron? Of heb je dat via via van iemand gehoord?quote:Op zondag 22 maart 2020 13:58 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Sietske Bergsma is natuurlijk wel een volslagen idioot.
Maar goed, de geruchten zijn er al langer, dus het is op zich logisch. Zeker nu met NL Alert. En vrienden die op hun werk al een formulier kregen waarin staat dat ze een vitaal beroep hebben en dus de deur uit mogen.
Niet, zij roept maar wat voor aandacht.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wie is dit? Hoe kan zij het weten? Serieuze vraag.
Het aantal besmettingen stijgt iig een stuk minder snel. Het aantal doden laat een vergelijkbare trend zien, maar het aantal doden zegt meer iets over het aantal mensen dat drie weken geleden of zo besmet is geworden. Gelukkig heeft Nederland relatief eerder maatregelen genomen, dus ik verwacht niet dat we in dezelfde lijn als Italië blijven. Qua aantal doden misschien nog wel een tijdje, qua besmettingen al niet meer.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Coronapatiënt Sehraz (16) is weer wakker: ‘Bedankt voor alle lieve berichten’
BREDA - De 16-jarige Sehraz uit Breda (16) is na tien dagen intensive care weer wakker. Dat laat zijn broer Babor op Facebook weten. ,,Onze gebeden zijn gehoord. Sehraz is wakker!”
https://www.bndestem.nl/b(...)-berichten~a2b2fdd1/
Hangt er vanaf wie degene is die twittert.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:57 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Nee die is niet voorbij gekomen omdat TWITTER GEEN BRON IS!
Ik heb nog niks gehoord, en ik werk in de zorg.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:59 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Bron? Of heb je dat via via van iemand gehoord?
Wist niet dat je boos werd.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:57 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Nee die is niet voorbij gekomen omdat TWITTER GEEN BRON IS!
Ja sorry, heb niet altijd de tijd om 10 topics terug te gaan lezen om te kijken of iets al gemeld is. Zeker met deze postsnelheid.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Pas zes keer, bedankt voor je betrouwbare bron.
eh neequote:Op zondag 22 maart 2020 13:55 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel zo dat Italië pas veel later in dit proces maatregelen nam dan Nederland. Dus in Nederland zal het al eerder tot een beperking moeten komen van de uitbreiding.
Heb een foto gekregen van iemand, die werkt bij een zuivelbedrijf en melk moet ophalen. Maar het is wel vanuit de werkgever opgesteld. Het is dus ook goed mogelijk dat die zich voorbereidt op iets dat helemaal niet plaatsvindt.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:59 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Bron? Of heb je dat via via van iemand gehoord?
Je hebt wel de tijd om bullshitbronnen niet te gebruiken. Scheelt iedereen een hoop tijd.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef Schuimpjes het volgende:
Ja sorry, heb niet altijd de tijd om 10 topics terug te gaan lezen om te kijken of iets al gemeld is. Zeker met deze postsnelheid.
Nee het is niet raar, maar iedereen weet toch wel dat het er aan kan komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wie degene is die twittert.
Maar helemaal niet raar dat het wordt besproken.
Politieeenheden zijn ook voorbereidingen aan het treffen bijvoorbeeld.
Bespreking is of het nodig is of niet, wat de voor- en nadelen zijn. Wat er voor nodig zou zijn en welk moment je zo'n beslissing neemt.
Dat doe je niet 123.
Maar het feit dat ze een eventuele lockdown bespreken, geeft niet aan dat het er ook daadwerkelijk komt, of wanneer.
Gaan we nu ook al doden relativeren. Het gaat hier om absolute getallen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef riazop het volgende:
[..]
eh nee
Italie ging op complete lockdown 9 maart, bij 298 doden. Dat zijn er 5 per miljoen inwoners.
Nederland heeft nu al 8,2 doden per miljoen inwoners
China nam al draconische maatregelen op 23 januari bij
571 gevallen en 17 doden
In een land met 1,4 miljard inwoners
Ok manquote:Op zondag 22 maart 2020 14:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je hebt wel de tijd om bullshitbronnen niet te gebruiken. Scheelt iedereen een hoop tijd.
eh nee.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:01 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Gaan we nu ook al doden relativeren. Het gaat hier om absolute getallen.
Wij hebben vorige week zondag al behoorlijk wat maatregelen genomen, toen waren er minder dan 20 dodenquote:Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef riazop het volgende:
[..]
eh nee
Italie ging op complete lockdown 9 maart, bij 298 doden. Dat zijn er 5 per miljoen inwoners.
571 gevallen en 17 doden
Ongeveer net zo veel als NL in verhouding toch?quote:Op zondag 22 maart 2020 13:55 schreef Jed1Gam het volgende:
7100 hier in Zwitserland vandaag op 50.000 tests.
60 doden in totaal, extreem laag nog.
En het land is meer dan 5 keer zo groot, dus wij lopen relatief gezien mijlen ver voor met maatregelen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:02 schreef riazop het volgende:
[..]
eh nee.
In Italie wonen 60 miljoen mensen, hier 17 miljoen.
als het virus in 1 gedeelte van het land is dan is het zinloos en misplaatst op ale inwoners mee te tellen. het is namelijk iets anders als het virus op het platteland is of in grote steden.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef riazop het volgende:
[..]
eh nee
571 gevallen en 17 doden
Serieus?? Dat is de over 1 a 2 weken aan jouw bed showquote:Op zondag 22 maart 2020 13:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is een beetje een ver van m’n bed show...
Nos blogquote:Eerste Franse arts overleden aan coronavirus
Voor het eerst is er in Frankrijk een arts overleden aan de gevolgen van het nieuwe coronavirus. Het is bovendien de eerste medische hulpverlener die eraan bezwijkt, zei de minister van Volksgezondheid Olivier Véran. Het gaat volgens Franse media om een arts die op de eerste hulp van een ziekenhuis in Compiègne werkte en in Lille is verpleegd.
In Frankrijk zijn al meer dan 550 mensen aan het virus bezweken. Véran heeft aangekondigd dat er 250 miljoen beschermingsmaskers zijn besteld. De regering wil de beperkende maatregelen die de verspreiding van het virus moeten indammen, verscherpen. Ze wil ook strengere straffen voor overtreders, inclusief gevangenisstraffen tot een half jaar voor mensen die de beperkingen vaker negeren.
Glastonbury.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef DonRaja het volgende:
Grote sportevenementen in de zomer zijn al gecanceld, maar ik heb nog weinig voorbij zien komen over muziekfestivals.
De Italianen hadden in Lombardije een lockdown , bij 34 doden, en die was op 1 maartquote:Op zondag 22 maart 2020 14:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wij hebben vorige week zondag al behoorlijk wat maatregelen genomen, toen waren er minder dan 20 doden
Die gaan geheid ook niet door.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef DonRaja het volgende:
Grote sportevenementen in de zomer zijn al gecanceld, maar ik heb nog weinig voorbij zien komen over muziekfestivals.
Ja, alleen heeft Conte dus nu pas echt een volledige lockdown afgekondigd hè. Wat Italië op 9 mrt kreeg was een lockdown light, zeg maar.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef riazop het volgende:
[..]
eh nee
571 gevallen en 17 doden
Ik vond het ook een beetje een rare opmerking. Maar ik dacht dat het aan mij lag.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Serieus?? Dat is de over 1 a 2 weken aan jouw bed show
Die zijn i.v.m. verzekering sterk afhankelijk van verbod vanuit de overheidquote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef DonRaja het volgende:
Music and arts eventsquote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef DonRaja het volgende:
yepquote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ongeveer net zo veel als NL in verhouding toch?
Klopt niet. Italie ging pas in volledige lockdown op 11 maart, toen waren er al 12.000 besmettingen en bijna 1000 doden. Wel gingen wat kleinere gemeentes veel eerder op slot, maar het gehele land dus pas op 11 maart. Volgens wiki in ieder geval.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef riazop het volgende:
[..]
eh nee
571 gevallen en 17 doden
Valt me ook op.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef DonRaja het volgende:
Iemand status van OS20.. Japan was nog behoorlijk stoicijns.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef DonRaja het volgende:
Geen idee. Er zijn toch een aantal verschillen met de situatie in NL.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:03 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Serieus?? Dat is de over 1 a 2 weken aan jouw bed show
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |