Is toch logisch?quote:Op zondag 22 maart 2020 13:00 schreef ReplaR het volgende:
WTF is er met al die joggers aan de hand, is half Nederland aan het joggen geslagen?
Yep. Ik heb en krijg ook steeds weerstand met het woord "LockDown" die op verschillende wijzen afhankelijk van wie ze uit, wordt gebruikt. Een buurman, werkzaam in de vitale elektra wil een "LockDown m.u.v. vitale beroepen. Een ander, ziekenhuis zou het goed uitgevoerd, verstandig vinden". Hoe dan, in beide gevallen weten/kunnen ze buiten hun "tunnel" niet formuleren zodat het past in mijn opengebroken "straatje".quote:Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje verstand kan bedenken dat een totale lockdown nooit de oplossing voor dit soort uitbraken kan zijn.
Geestelijke armoede.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:03 schreef Sickert het volgende:
[..]
Weekje thuis werken en binnen zitten maakt je mad.
Niemand die aan de oorlog denkt? Mensen hele dagen binnen zonder vreten en enkel boeken die al 100 keer gelezen zijn. We hebben alles voor handen. Maar nog vervelen we ons.
Hongarije vandaag:quote:Op zondag 22 maart 2020 12:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Mijn BNW bullshit meter begint te branden.
met het nepnieuws ben ik het helemaal mee eens. Daar mag zowiezo altijd een gevangenis straf op staan. Ook het delen van nepnieuws door iemand mag van mij strtafbaar zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hongarije vandaag:
Hungary’s government asked lawmakers to extend a state of emergency indefinitely amid the coronavirus crisis and introduce prison sentences for those deemed to be spreading false information.
Is een landje in Europa, niet eens Afrika of Zuid-Amerika.
En in Spanje krijg je al een hogere boete als je 2x op straat loopt, dan dat je bij wijze van spreken een overval pleegt.
https://www.google.com/am(...)powers-in-virus-bill
In Spanje mag je naar je werk, je hondje uitlaten en naar de supermercado/apotheekquote:Op zondag 22 maart 2020 13:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hongarije vandaag:
Hungary’s government asked lawmakers to extend a state of emergency indefinitely amid the coronavirus crisis and introduce prison sentences for those deemed to be spreading false information.
En in Spanje krijg je al een hogere boete als je 2x op straat loopt, dan dat je bij wijze van spreken een overval pleegt.
22 bleken toch een frietoverdosisquote:Op zondag 22 maart 2020 13:09 schreef Nober het volgende:
België van 30 naar 8 doden!?
Klinkt onwaarschijnlijk.
Snap ik, maar als in een stad als Rotterdam, het centrum, iedereen hetzelfde denkt is het alsnog druk op de stoep en in de straat.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:38 schreef Chia het volgende:
[..]
Gewoon wat creatiever zijn, nog genoeg plekken waar de mensen niet massaal naar toe trekken. Op een dag als vandaag is dat dan maar een industrieterrein.
Dan zal ik het iets dichter bij huis brengen. De VS. Daar treedt de politie een stuk 'krachtdadiger' op dan in Nederland. Mag jij raden wat dat voor effect heeft... Juist! De politie schiet vele honderden mensen per jaar dood.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Mijn BNW bullshit meter begint te branden.
Werd ook al een kanttekening bij dat getal geplaatst, omdat in het weekend schijnbaar een stuk minder strikt wordt gerapporteerd en daar de nodige vertraging op zit. Ik verwacht daar morgen en vooral overmorgen een veel groter aantal.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:09 schreef Nober het volgende:
België van 30 naar 8 doden!?
Klinkt onwaarschijnlijk.
In de lucht is het nog lekker druk... onduidelijk hoeveel "vitale" vluchten dat zijn ... wel flink minderquote:Op zondag 22 maart 2020 13:03 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Maar hoe is het op het moment dan in parken, bossen, etc?
Ik heb wel het idee dat het sinds die NL alert weer nog eens 20% rustiger is geworden op straat. Ik woon aan een doorgaande weg, en het is echt bizar rustig.
Hoe is het nu op de stranden en in de bossen dan? Dus niet 4 uur geleden, maar nu. Ben wel benieuwd.
Valt wel mee.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:58 schreef Minimunt het volgende:
Worden trouwens veel kerkhoven met graven waarin 2020 als sterfdatum is opgegeven dit jaar
https://m.hln.be/nieuws/b(...)acht-weken~a75623d2/quote:Groepsimmuniteit
De aanpak van Nederland - het land mikt op groepsimmuniteit - vindt De Block maar niets. “Ik vind dat een gevaarlijke aanpak. Groot-Brittannië heeft dat ook voor ogen. Het baart mij zelfs zorgen dat die landen zo dichtbij zijn”, zegt ze.
“Zij laten het virus eigenlijk los. Ze hopen dat zeventig procent besmet geraakt zodat zij een volgende keer immuun zijn. Maar hoe gaan ze tot die zeventig procent komen? Aan welke snelheid? Hoeveel mensen gaan dan tegelijk in de ziekenhuizen belanden? Ik vind dat allemaal heel onvoorspelbaar. Ik vrees Italiaanse toestanden, als ik dat zo hoor. Wij doen net alles om zoiets te vermijden. Ik zie trouwens dat mijn Nederlandse collega ontslag heeft genomen, nadat hij is ingestort. Ik ga proberen op mijn voeten te blijven staan
op normale dagen is het gehele scherm geel hoor....quote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
In de lucht is het nog lekker druk... onduidelijk hoeveel "vitale" vluchten dat zijn ... wel flink minder
[ afbeelding ]
10% minder dan dezelfde dag als vorig jaar ...... maar toch niet echt substantieel... denk ik dan.
Ook hier zal het beslist door gebruikers allemaal noodzakelijk zijn.....
quote:Op zondag 22 maart 2020 12:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik doe de boodschappen voor de 91 jarige achterbuur. Gewoon voor de deur zetten en aanbellen en weglopen. Is toch niet zo moeilijk?
Eindelijk iemand die het hier durft toe te gevenquote:Op zondag 22 maart 2020 12:37 schreef Vliegbaard het volgende:
Ben toch ergens wel blij dat WHO nu ook bevestigd dat lockdowns niet werken om het virus te verslaan en dat de keuze van RIVM en NL om een lockdown zo lang mogelijk uit te stellen een gegronde reden hebben. Blij dat we in Nederland niet zomaar klakkeloos andere landen volgen en het eigen verstand blijven gebruiken.
Wat dan weer wel kwalijk is, is het gebrek aan testen.
Gelukkig bestaan er lieverds zoals jijquote:Op zondag 22 maart 2020 12:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik doe de boodschappen voor de 91 jarige achterbuur. Gewoon voor de deur zetten en aanbellen en weglopen. Is toch niet zo moeilijk?
Als de WHO het heeft over lockdowns, dan bedoelen ze beletten dat mensen een bepaald gebied verlaten. Het sluiten van de grenzen bvb.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:37 schreef Vliegbaard het volgende:
Ben toch ergens wel blij dat WHO nu ook bevestigd dat lockdowns niet werken om het virus te verslaan en dat de keuze van RIVM en NL om een lockdown zo lang mogelijk uit te stellen een gegronde reden hebben. Blij dat we in Nederland niet zomaar klakkeloos andere landen volgen en het eigen verstand blijven gebruiken.
Wat dan weer wel kwalijk is, is het gebrek aan testen.
Schiphol is zo goed als leeg, net de foto's gezienquote:Op zondag 22 maart 2020 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
[quote]Op zondag 22 maart 2020 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
op normale dagen is het gehele scherm geel hoor....
Op een normale dag is het zo vol dat heel Europa een gele vlek isquote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
In de lucht is het nog lekker druk... onduidelijk hoeveel "vitale" vluchten dat zijn ... wel flink minder
[ afbeelding ]
10% minder dan dezelfde dag als vorig jaar ...... maar toch niet echt substantieel... denk ik dan.
Het is al lang duidelijk gemaakt dat die groepsimmuniteit geen doel is en dat ze het verkeerd hebben verwoord/niet zo bedoelden/op terug zijn gekomen.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://m.hln.be/nieuws/b(...)acht-weken~a75623d2/
Belgie lijkt nu ook klaar te zijn met Nederland. Alleen Duitsland nog en we staan helemaal alleen.
Cargoquote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Allemaal leuke woordspelletjes van de regering maar er wordt niet alles op alles gezet om besmetting te voorkomen.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Het is al lang duidelijk gemaakt dat die groepsimmuniteit geen doel is en dat ze het verkeerd hebben verwoord/niet zo bedoelden/op terug zijn gekomen.
Nog maar eens een voordeel van niet in de Randstad wonen, je kunt hier prima een stukje gaan wandelen zonder veel mensen tegen te komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Best lastig om een rustige wandelroute te vinden als 17 miljoen anderen dat ook proberen te doen in zo'n klein landje waar het merendeel ook nog eens in de randstad woont..
Als één land wel geen idee heeft waar het mee bezig is, is dat België weel. Ik heb heel erg het idee dat het een politiek besluit is, en niet een besluit genomen door de experts zoals in Nederland.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Belgie lijkt nu ook klaar te zijn met Nederland. Alleen Duitsland nog en we staan helemaal alleen.
Dat hele artikel gaat ook van een onjuist ding uit. "Het land mikt op groepsimmuniteit", maar dat is helemaal niet zo.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Goed punt......waar ik eerder heel huiverig voor was of we dit wel geëquippeerd kunnen maar en zullen moeten. Dan maar geen centra die full & state-of-the-art equipped zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat het trouwens handig is als we nu al starten met een noodziekenhuis, bijvoorbeeld een hele grote voor de middelzware gevallen.
Ik kan hier prima wandelen zonder überhaupt iemand tegen te komenquote:Op zondag 22 maart 2020 13:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog maar eens een voordeel van niet in de Randstad wonen, je kunt hier prima een stukje gaan wandelen zonder veel mensen tegen te komen.
En columnisten hebben daar afgelopen week ook lekker op voortgeborduurd terwijl ze al wisten dat groepsimmuniteit geen ding op zich is in ons beleid. Maar het scoort zo lekker.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat hele artikel gaat ook van een onjuist ding uit. "Het land mikt op groepsimmuniteit", maar dat is helemaal niet zo.
Belgiëquote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Of je het nou 'gecontroleerde verspreiding' wilt noemen of groepsimmuniteit maakt niet zoveel uit. Het gaat erom dat het uitroeien van het virus opgegeven is. Als dat in andere landen wel succesvol lukt hebben we een groot probleem.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat hele artikel gaat ook van een onjuist ding uit. "Het land mikt op groepsimmuniteit", maar dat is helemaal niet zo.
Buiten dat is het de trend die relevant is. In Spanje was er ook een dag dat er opeens maar honderd doden waren.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Werd ook al een kanttekening bij dat getal geplaatst, omdat in het weekend schijnbaar een stuk minder strikt wordt gerapporteerd en daar de nodige vertraging op zit. Ik verwacht daar morgen en vooral overmorgen een veel groter aantal.
Heeft daar niet zozeer mee te maken, het is vooral dat mensen in heel Nederland in de auto stappen naar hetzelfde stukje bos. Op de Sallandse Heuvelrug is het nu ook druk hoor.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog maar eens een voordeel van niet in de Randstad wonen, je kunt hier prima een stukje gaan wandelen zonder veel mensen tegen te komen.
Het was nog veel handiger geweest dat er een goede voorraad beademingsapparatuur, mondkapjes en testbenodigdheden was geweest. Daar hebben ze ook maanden de tijd voor gehad.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat het trouwens handig is als we nu al starten met een noodziekenhuis, bijvoorbeeld een hele grote voor de middelzware gevallen.
onze "experts" zijn faalhazen....ook echt geen idee waar ze mee bezig zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als één land wel geen idee heeft waar het mee bezig is, is dat België weel. Ik heb heel erg het idee dat het een politiek besluit is, en niet een besluit genomen door de experts zoals in Nederland.
Nee joh, gewoon wachten totdat de shit de ventilator geraakt heeft! Het RIVM zag dat volgende week ook nog wel kanquote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef raptorix het volgende:
Als je alleen al de foto van die vrouw erbij ziet. Hoe kan die ook maar iets over gezondheid zeggenquote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Enige wat je nodig hebt is een bed, beademing en voldoende personeel.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Goed punt......waar ik eerder heel huiverig voor was of we dit wel geëquippeerd kunnen maar en zullen moeten. Dan maar geen centra die full & state-of-the-art equipped zijn.
Een bed met wat infuus & zuurstofzooi eromheen is beter dan dat je straks duizenden mensen door Nederland moet gaan rondrijden op zoek naar een compleet uitgeruste ICU.
Het is maar 10% minder dan t..o.v. 2019. Hetzelfde beeld zie je ook op de drukke dagen... ook dan niet echt veel minder en de Zuid-West routes lijken dan wel volledig (ik weet vertekend) spitsbaan.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
op normale dagen is het gehele scherm geel hoor....
MaggieGODINquote:Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als je alleen al de foto van die vrouw erbij ziet. Hoe kan die ook maar iets over gezondheid zeggen
Dat vind ik ook schandalig, dat je niet gelijk 20.000 ademhalingsapparaten hebt snap ik nog, maar die mondkapjes.....quote:Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het was nog veel handiger geweest dat er een goede voorraad beademingsapparatuur, mondkapjes en testbenodigdheden waren geweest. Daar hebben ze ook maanden de tijd voor gehad.
twitter:EurostarJustinp twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:07:22There are now police checks on arrival in Brussels. If you don’t have a valid reason for travelling, you’ll be on the next train back to London. #StayHomeSaveLives https://t.co/9sFd54nR3j reageer retweet
er zijn 80% minder passagiers vluchten, de luchthavens zijn ook zo goed als leeg.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is maar 10% minder dan t..o.v. 2019. Hetzelfde beeld zie je ook op de drukke dagen... ook dan niet echt veel minder en de Zuid-West routes lijken dan wel volledig (ik weet vertekend) spitsbaan.
Gelukkig weet een user genaamd Predator40 het allemaal beter dan de experts met een 12-jarige studie achter hun naamquote:Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
onze "experts" zijn faalhazen....ook echt geen idee waar ze mee bezig zijn.
dus precies hetzelfde !
Aldus de alwetende internetexpert.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus precies hetzelfde !
Maar dat is niet opgegeven. Alleen kijkt men er realistisch naar: dat gaat niet in één maand.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Of je het nou 'gecontroleerde verspreiding' wilt noemen of groepsimmuniteit maakt niet zoveel uit. Het gaat erom dat het uitroeien van het virus opgegeven is. Als dat in andere landen wel succesvol lukt hebben we een groot probleem.
En ouder echtpaar met camper... Vraag me af hoe die camper onder hun steen geparkeerd pastequote:Op zondag 22 maart 2020 13:19 schreef amp25 het volgende:
https://www.bd.nl/goirle/(...)eten-terug~a56931fa/
Lekker blaten vanaf je zolderkamerquote:Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus precies hetzelfde !
Miljoenen kun je inderdaad op voorraad hebben zonder problemen. Ik kan daar ook niet bij met m'n gedachtenquote:Op zondag 22 maart 2020 13:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat vind ik ook schandalig, dat je niet gelijk 20.000 ademhalingsapparaten hebt snap ik nog, maar die mondkapjes.....
helaas :/twitter:JeroenAkkermans twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:22:23Een melding vh gerenommeerde Robert Koch instituut dat de verspreiding vh virus in Duitsland minder snel verloopt wordt ingetrokken. De cijfers uit een aantal regio's waren nog niet binnen en dus niet meegeteld. #federalisme https://t.co/coKAaq3bXR reageer retweet
DOM egoisctisch KUTvolk dat we er zijn, is er nog een virus wat hersencellen afbreekt ofzo ?quote:Op zondag 22 maart 2020 13:22 schreef I.C.O.N. het volgende:
Op de facebook van Loonse en Drunense Duinen:
"NOODOPROEP! Onze natuurgebieden worden overspoeld met duizenden bezoekers. Dit is niet meer verantwoord. Dringend verzoek om naar huis te gaan of thuis te blijven. We snappen dat dit geen leuke boodschap is, maar wel nodig. GA NIET DE NATUUR IN VANDAAG #corona #socialDistance"
quote:Op zondag 22 maart 2020 13:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is maar 10% minder dan t..o.v. 2019. Hetzelfde beeld zie je ook op de drukke dagen... ook dan niet echt veel minder en de Zuid-West routes lijken dan wel volledig (ik weet vertekend) spitsbaan.
O.a. Ryanair, de grootste van Europa, cancelt zo min mogelijk vluchten zodat ze geen tickets hoeven terug te betalen. Onder het om van: Je kan wel vliegen, maar je komt nergens meer binnen. Dus het is jouw keuze dat je niet gaatquote:Op zondag 22 maart 2020 13:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
theorie zegt helemaal niks als je het in de praktijk niet mag/kan uitvoeren en fouten maakt.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:23 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Gelukkig weet een user genaamd Predator40 het allemaal beter dan de experts met een 12-jarige studie achter hun naam!
Een lockdown moeten we niet willen met z'n allen.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:22 schreef I.C.O.N. het volgende:
"NOODOPROEP! Onze natuurgebieden worden overspoeld met duizenden bezoekers. Dit is niet meer verantwoord. Dringend verzoek om naar huis te gaan of thuis te blijven. We snappen dat dit geen leuke boodschap is, maar wel nodig. GA NIET DE NATUUR IN VANDAAG #corona #socialDistance"
We moeten helemaal niet groepsimmuniteit opbouwen. Leer eens luisteren.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:24 schreef Harmankardon het volgende:
Sterk staaltje kutcommunicatie van de overheid de afgelopen week.
Een lockdown is niet de oplossing, we moeten dus groepsimmuniteit opbouwen maar tegelijkertijd mogen mensen niet met elkaar in aanraking komen. Hoe komt die groepsimmuniteit dan tot stand?
Blijf van mijn industrie terrein!! Ik heb hier mijn werkruimte, en het is hier verder uitgestorven. Muziek op 10, vandaag sinds vanochtend 2 wandelaars zien rondlopen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:38 schreef Chia het volgende:
[..]
Gewoon wat creatiever zijn, nog genoeg plekken waar de mensen niet massaal naar toe trekken. Op een dag als vandaag is dat dan maar een industrieterrein.
En een fatsoenlijke regering vormen, nu is uit nood een regering gevormd met allemaal verliezers bij de laatste verkiezingen.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
België. Laat ze eerst eens leren lezen.
Het virus is dan ook niet uit te roeienquote:Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Of je het nou 'gecontroleerde verspreiding' wilt noemen of groepsimmuniteit maakt niet zoveel uit. Het gaat erom dat het uitroeien van het virus opgegeven is. Als dat in andere landen wel succesvol lukt hebben we een groot probleem.
Hopelijk kunnen we er straks ook vanaf stappen dat alles maar geprivatiseerd moest worden en dat in de zorg vervolgens deels terug draaien.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:23 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Miljoenen kun je inderdaad op voorraad hebben zonder problemen. Ik kan daar ook niet bij met m'n gedachten
Je hebt daar een klein probleempje, geen personeel en geen apparatuur.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:24 schreef Xenorium het volgende:
We hebben leegstaande ziekenhuizen die ingericht kunnen worden als speciale coronaziekenhuizen. In de toekomst kunnen we daar natuurlijk altijd weer gebruik van maken voor de volgende pandemie. Maar als dit voorbij is dat lijkt me dat dit ook een belangrijk politiek punt gaat worden in Nederland, zoals migratie en economie nu dus ook volksgezondheid specifiek dus maatregelen ter preventie van een pandemie. Dus een heel framework opzetten zoals bijvoorbeeld Taiwan of Zuid Korea zodat we direct kunnen ingrijpen en alle spullen op voorraad hebben.
Ik weet zeker dat dit een zeer belangrijk punt gaat worden bij de volgende verkiezingen.
Die, zo ja, vice versa inclusief het dan ook drukke afhandelingssysteem natuurlijk noodzakelijk zijn en daarmee grote groepen "mensen" in beweging zal houden.quote:
Ah,quote:Op zondag 22 maart 2020 13:24 schreef Harmankardon het volgende:
Een lockdown is niet de oplossing, we moeten dus groepsimmuniteit opbouwen maar tegelijkertijd mogen mensen niet met elkaar in aanraking komen. Hoe komt die groepsimmuniteit dan tot stand?
Tig ambulances weer naar Brabant.twitter:SietzeKijlstra twitterde op zondag 22-03-2020 om 12:03:52Onze collega’s vertrokken vanmorgen opnieuw naar Brabant en zijn zeer onder de indruk van wat ze meemaken. Daarom namens hen; HELP ONS LEVENS REDDEN EN BLIJF THUIS! https://t.co/u1tKB4DiHN reageer retweet
Aldus fok user en Coronavirus expert Predator40.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus precies hetzelfde !
Ambulances naar Brabant om patiënten op te halen.twitter:Dennboss twitterde op zondag 22-03-2020 om 12:16:40Mensen die denken dat het allemaal wel meevalt...
Dit is de realiteit nu! Ambulances die richting Brabant rijden om patienten op te halen om ze daar op de IC's te ontlasten!!
#blijfthuis https://t.co/OJKGvtTe9C reageer retweet
Dat valt ook wel mee, ik liep gister naar de supermarkt op de Ramblas en kwam verschillende keren agenten tegen, maar mocht gewoon doorlopen en ze vroegen niet eens waar ik naartoe ging.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hongarije vandaag:
Daarom probeert de overheid een beetje te tweaken, ik zag een video voorbij komen van een gast die elke dag een uur een zeer nuttige informatie deelt. Hij legde het uit als dat je het moet zien als een gaspedaal, elke keer moet je net de top raken, soms gas bij, soms eraf.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:24 schreef Harmankardon het volgende:
quote:Halsema sluit verdergaande maatregelen niet uit
Als mensen niet voldoende afstand van elkaar houden, zal dit mogelijk tot verregaande maatregelen leiden. Dat zei de Amsterdamse burgemeester Halsema in Buitenhof. Op de vraag of er een samenscholingsverbod kan worden ingesteld, zei Halsema dat deze stap zal worden gezet als het nodig is.
De gemeente heeft al maatregelen genomen tegen drukte op markten. Zo moeten de kramen onder meer verspreid opgesteld worden, zodat het mogelijk is om anderhalve meter afstand te houden. Maar van een samenscholingsverbod is geen sprake in de hoofdstad. Een aantal partijen in de gemeenteraad heeft daar afgelopen week wel om gevraagd.
twitter:Buitenhoftv twitterde op zondag 22-03-2020 om 12:32:01‘Het dilemma is niet tussen vrijheid en volksgezondheid, maar gaat het vooral over effectiviteit van maatregelen’, aldus Femke Halsema in #buitenhof over de overheidsmaatregelen rondom #coronavirusnl https://t.co/ftHXHZjyer reageer retweet
Onwerkelijk beeld..quote:Op zondag 22 maart 2020 13:27 schreef D_A het volgende:
Ambulances naar Brabant om patiënten op te halen.twitter:Dennboss twitterde op zondag 22-03-2020 om 12:16:40Mensen die denken dat het allemaal wel meevalt...
Dit is de realiteit nu! Ambulances die richting Brabant rijden om patienten op te halen om ze daar op de IC's te ontlasten!!
Volgens mij is die herverdeling afgelopen week al begonnen.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:27 schreef D_A het volgende:
Een deel van deze Cargo ligt ook stil vermoed ik, bijvoorbeeld 9 procent van de Cargo komt uit Kenya, weet je wat dat is?quote:Op zondag 22 maart 2020 13:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die, zo ja, vice versa inclusief het dan ook drukke afhandelingssysteem natuurlijk noodzakelijk zijn en daarmee grote groepen "mensen" in beweging zal houden.
Vliegveld moet operationeel blijven zodat de Cargo kan landen, uitgeladen, verplaatst en gedistribueerd kan worden etc.etc. What goes up , will come down.
Ik postte dit ook als zijdelings onderbouwing dat van LockDown, daar feitelijk nergens sprake kan zijn.
Gewoon om fit te blijven ja. Ik ging 5x per week naar de sportschool, maar dat valt dus weg. Dan maar een alternatief (hardlopen icm thuisoefeningen).quote:
Nederlands luisteren toch niet;quote:Op zondag 22 maart 2020 13:22 schreef I.C.O.N. het volgende:
Goed verhaal. Ware het niet dat Ryanair momenteel zo'n 80% minder vluchten uitvoert en vanaf maandag helemaal niet meer vliegt.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:24 schreef Galepinjo het volgende:
[..]
[..]
O.a. Ryanair, de grootste van Europa, cancelt zo min mogelijk vluchten zodat ze geen tickets hoeven terug te betalen. Onder het om van: Je kan wel vliegen, maar je komt nergens meer binnen. Dus het is jouw keuze dat je niet gaat![]()
Bron: Ex collega's
Door de vitale werkers en bezorgersquote:Op zondag 22 maart 2020 13:24 schreef Harmankardon het volgende:
Ohja is suggereer ook niet dat dit niet gepland is. Alsnog wel impressive om zo'n rijtje ambulances zo te zien.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:30 schreef Scrapyard het volgende:
Toch met die ambulances ook wel belangrijk om het juiste perspectief te houden.
Dit was altijd al de planning, en het zijn ''maar'' een stuk of 9 ambulances. Die patiënten worden conform planning naar andere ziekenhuizen verplaatst waar nog voldoende capaciteit is.
Zolang er buiten Brabant geen andere brandhaarden ontstaan, is het prima te doen zo.
Nee, gelukkig beheers jij zonder studie de materie naadloos. Waarom maken ze jou niet meteen minister president of baas van het RIVM??quote:Op zondag 22 maart 2020 13:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
theorie zegt helemaal niks als je het in de praktijk niet mag/kan uitvoeren en fouten maakt.
al heb je een 24 jarige studie achter je naam
Is dat niet net waar de RIVM of GGD mee gestopt is?quote:De gezondheidsorganisatie WHO heeft zondag gewaarschuwd dat lockdowns het coronavirus niet verslaan. "Het gevaar van lockdowns treedt op als alle maatregelen worden opgeheven. Dan kan het virus opnieuw opduiken", aldus expert noodsituaties Mike Ryan.
Volgens hem moet er meer aandacht gevestigd worden op het vinden van de personen die besmet zijn met het virus, en het in kaart brengen van hun laatste sociale contacten.
In gesprek met BBC News gaat Ryan ook in op de vooruitzichten op een vaccin. "Dat gaat nog zeker een jaar duren, hoewel er de laatste periode goede stappen zijn gezet."
De adviezen van de WHO bleken eerder leidend voor de bestrijding van het coronavirus binnen Nederland. Jaap van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), herhaalde eerdere uitspraken van de WHO, namelijk dat "bij het opengaan van een land het virus meteen weer infectiehaarden zal oproepen"
Wat was is geweest.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het was nog veel handiger geweest dat er een goede voorraad beademingsapparatuur, mondkapjes en testbenodigdheden was geweest. Daar hebben ze ook maanden de tijd voor gehad.
Want Herd Immunity, en zeker niet door quarantaine.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:26 schreef Newone82 het volgende:
China lijkt te zijn gestopt met testen of mensen het virus nog hebben. Bron:
https://twitter.com/lokinhei/status/1241220936906338304?s=21
quote:De intensive zorg werd onder kabinet Rutte bijna gehalveerd: Column Pieter Lakeman
Je vind het lachwekkend?quote:Op zondag 22 maart 2020 13:22 schreef I.C.O.N. het volgende:
Vertel eens aan de hand van officiele bronnen wat het plan is?quote:Op zondag 22 maart 2020 13:25 schreef Zeroku het volgende:
[..]
We moeten helemaal niet groepsimmuniteit opbouwen. Leer eens luisteren.
quote:Op zondag 22 maart 2020 13:30 schreef Scrapyard het volgende:
Toch met die ambulances ook wel belangrijk om het juiste perspectief te houden.
Dit was altijd al de planning, en het zijn ''maar'' een stuk of 9 ambulances. Die patiënten worden conform planning naar andere ziekenhuizen verplaatst waar nog voldoende capaciteit is.
Zolang er buiten Brabant geen andere brandhaarden ontstaan, is het prima te doen zo.
Even naar de toespraak van Rutte luisteren.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:33 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Vertel eens aan de hand van officiele bronnen wat het plan is?
Het was al een pauper maatschappij.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:24 schreef Galepinjo het volgende:
[..]
[..]
O.a. Ryanair, de grootste van Europa, cancelt zo min mogelijk vluchten zodat ze geen tickets hoeven terug te betalen. Onder het om van: Je kan wel vliegen, maar je komt nergens meer binnen. Dus het is jouw keuze dat je niet gaat![]()
Bron: Ex collega's
quote:Op zondag 22 maart 2020 13:26 schreef Newone82 het volgende:
China lijkt te zijn gestopt met testen of mensen het virus nog hebben. Bron:
https://twitter.com/lokinhei/status/1241220936906338304?s=21
twitter:SBergsma twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:26:33Ik heb aanwijzingen dat een lockdown wordt besproken in Catshuis nu. reageer retweet
Lekker paniek tweetjequote:Op zondag 22 maart 2020 13:35 schreef Nober het volgende:
twitter:SBergsma twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:26:33Ik heb aanwijzingen dat een lockdown wordt besproken in Catshuis nu. reageer retweet
twitter:JeroenAkkermans twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:34:24De Duitse deelstaat Baden-Württemberg neemt corona-patienten op uit de Franse grensregio. https://t.co/9GzYcA9tK8 reageer retweet
Oh die heeft ff aandacht nodigquote:Op zondag 22 maart 2020 13:35 schreef Nober het volgende:
Die naďeve Duitsers toch. Strakd mag het eigen volk op straat creperen.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:36 schreef Houtenbeen het volgende:
https://twitter.com/Je[tweet="1241704784283009024","102331024","JeroenAkkermans","http://pbs.twimg.com/profile_images/378800000576967229/9f50b36855192f85dbd5b508a66eb623_normal.jpeg","Sun Mar 22 12:34:24 +0000 2020"]De Duitse deelstaat Baden-Württemberg neemt corona-patienten op uit de Franse grensregio. https://t.co/9GzYcA9tK8[/tweet]roenAkkermans/status/1241704784283009024
Die waarin hij letterlijk het over groepsimmuniteit heeft, thnx.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even naar de toespraak van Rutte luisteren.
Inderdaad een kut bedrijf om voor te werken. Maar mensen vergeten snel, zometeen wil iedereen weer voor peanuts 4 keer per jaar op en neer naar Londenquote:Op zondag 22 maart 2020 13:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Het was al een pauper maatschappij.
Hopelijk zie je nu welke bedrijven echt voor de money gaan en welke wel maatschappelijk bezig zijn
Ik vind de Twitter van ggmm nog betrouwbaarderquote:Op zondag 22 maart 2020 13:35 schreef Nober het volgende:
Staat de RAI momenteel niet leeg?quote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef raptorix het volgende:
Laat maar komenquote:Op zondag 22 maart 2020 13:35 schreef Nober het volgende:
quote:
@GGMMquote:Op zondag 22 maart 2020 13:39 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik vind de Twitter van ggmm nog betrouwbaarder
Ok, SBergsma van Twitterquote:Op zondag 22 maart 2020 13:35 schreef Nober het volgende:
Dutch publicist | editorquote:
Niemand zegt dat hij het daar niet over heeft, allemachtigquote:Op zondag 22 maart 2020 13:38 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Die waarin hij letterlijk het over groepsimmuniteit heeft, thnx.
Wowquote:Op zondag 22 maart 2020 13:36 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:JeroenAkkermans twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:34:24De Duitse deelstaat Baden-Württemberg neemt corona-patienten op uit de Franse grensregio. https://t.co/9GzYcA9tK8 reageer retweet
Dezetwitter:RoelMaalderink twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 20:19:24Webwinkels met mondmaskers proberen een slaatje te slaan uit de coronacrisis. Ik belde er eentje. https://t.co/dicI4kdQjH reageer retweet
En dat hebben JaapvD en MarkR de dag erna nog eens uitgebreid benadrukt.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niemand zegt dat hij het daar niet over heeft, allemachtig
Het is alleen niet het doel. Het is niet het beleid. Het is een mogelijke bijkomstigheid.
Dacht dat ze video conference deden.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:35 schreef Nober het volgende:
Stel je niet aan joh.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:40 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat wij pas naar een harde lockdown toe zullen gaan als iedereen en zijn achterlijke buurman ervan doordrongen is dat de poep echt finaal door de ventilator aan het slingeren is.
En dat is pas als wij Spaanse of Italiaanse toestanden krijgen met honderden doden per dag.
En dat is dan dus veel en veel te laat.
Man man man wat een kutvolk zijn we toch ook.
spannendddquote:Op zondag 22 maart 2020 13:41 schreef BarryOSeven het volgende:
Gelukkig zijn het betrouwbare aanwijzingen!
[ afbeelding ]
Dat zou men hier tussen Nederland/Duitsland en België ook beter doen. Het is natuurlijk waanzin om patiënten uit Brabant naar Groningen te vervoeren.quote:
twitter:Ozkok_A twitterde op zondag 22-03-2020 om 07:20:44Soldiers in #Spain have begun with the production of face masks, 500 per day. #coronavirus https://t.co/gYbFQwVYdG reageer retweet
"Aanwijzingen dat er ergens over wordt gesproken."quote:Op zondag 22 maart 2020 13:35 schreef Nober het volgende:
Of in Noord-Italië. Veel buurlanden zijn dichterbij dan Zuid-Italië.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zou men hier tussen Nederland/Duitsland en België ook beter doen. Het is natuurlijk waanzin om patiënten uit Brabant naar Groningen te vervoeren.
Zo dan! Zwaargewicht!quote:Op zondag 22 maart 2020 13:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Dutch publicist | editor
@:TheFireOnline
| European | Mother of boys | I might be wrong but I'm not lying | Stay safe
500 per persoon mag ik hopen?quote:Op zondag 22 maart 2020 13:42 schreef polderturk het volgende:
In Spanje produceren soldaten mondkapjes.twitter:Ozkok_A twitterde op zondag 22-03-2020 om 07:20:44Soldiers in #Spain have begun with the production of face masks, 500 per day. #coronavirus https://t.co/gYbFQwVYdG reageer retweet
Volgens mij wordt er al ruim twee weken over een lockdown gesproken... met als conclusie dat het nog niet nodig was...quote:Op zondag 22 maart 2020 13:42 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
"Aanwijzingen dat er ergens over wordt gesproken."
500 per dag, beter iets dan nietsquote:Op zondag 22 maart 2020 13:42 schreef polderturk het volgende:
In Spanje produceren soldaten mondkapjes.twitter:Ozkok_A twitterde op zondag 22-03-2020 om 07:20:44Soldiers in #Spain have begun with the production of face masks, 500 per day. #coronavirus https://t.co/gYbFQwVYdG reageer retweet
Ik zou graag willen zeggen dat het de Nederlandse eigenwijsheid is, maar dit zie je in elk land gebeuren waar de regels worden aangescherpt maar er geen gehoor aan wordt gegeven.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:40 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat wij pas naar een harde lockdown toe zullen gaan als iedereen en zijn achterlijke buurman ervan doordrongen is dat de poep echt finaal door de ventilator aan het slingeren is.
En dat is pas als wij Spaanse of Italiaanse toestanden krijgen met honderden doden per dag.
En dat is dan dus veel en veel te laat.
Man man man wat een kutvolk zijn we toch ook.
is die er ooit geweest dan ???quote:
Naming and shaming..quote:Op zondag 22 maart 2020 13:41 schreef Smack10 het volgende:
Dezetwitter:RoelMaalderink twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 20:19:24Webwinkels met mondmaskers proberen een slaatje te slaan uit de coronacrisis. Ik belde er eentje. https://t.co/dicI4kdQjH reageer retweet
Snap ik, daarom heb ik het toch ook over hoe kut de communicatie is.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niemand zegt dat hij het daar niet over heeft, allemachtig
Het is alleen niet het doel. Het is niet het beleid. Het is een mogelijke bijkomstigheid.
Kan dus best dat ze het nu ook weer bespreken, gewoon elke dag even.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:44 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er al ruim twee weken over een lockdown gesproken... met als conclusie dat het nog niet nodig was...
Voor 2 tientjes meer vlieg je met een blauwe zwaan met bagage en lunchquote:Op zondag 22 maart 2020 13:38 schreef Galepinjo het volgende:
[..]
Inderdaad een kut bedrijf om voor te werken. Maar mensen vergeten snel, zometeen wil iedereen weer voor peanuts 4 keer per jaar op en neer naar Londen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |