Buiten dat is het de trend die relevant is. In Spanje was er ook een dag dat er opeens maar honderd doden waren.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Werd ook al een kanttekening bij dat getal geplaatst, omdat in het weekend schijnbaar een stuk minder strikt wordt gerapporteerd en daar de nodige vertraging op zit. Ik verwacht daar morgen en vooral overmorgen een veel groter aantal.
Heeft daar niet zozeer mee te maken, het is vooral dat mensen in heel Nederland in de auto stappen naar hetzelfde stukje bos. Op de Sallandse Heuvelrug is het nu ook druk hoor.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog maar eens een voordeel van niet in de Randstad wonen, je kunt hier prima een stukje gaan wandelen zonder veel mensen tegen te komen.
Het was nog veel handiger geweest dat er een goede voorraad beademingsapparatuur, mondkapjes en testbenodigdheden was geweest. Daar hebben ze ook maanden de tijd voor gehad.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat het trouwens handig is als we nu al starten met een noodziekenhuis, bijvoorbeeld een hele grote voor de middelzware gevallen.
onze "experts" zijn faalhazen....ook echt geen idee waar ze mee bezig zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als één land wel geen idee heeft waar het mee bezig is, is dat België weel. Ik heb heel erg het idee dat het een politiek besluit is, en niet een besluit genomen door de experts zoals in Nederland.
Nee joh, gewoon wachten totdat de shit de ventilator geraakt heeft! Het RIVM zag dat volgende week ook nog wel kanquote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat het trouwens handig is als we nu al starten met een noodziekenhuis, bijvoorbeeld een hele grote voor de middelzware gevallen.
Als je alleen al de foto van die vrouw erbij ziet. Hoe kan die ook maar iets over gezondheid zeggenquote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://m.hln.be/nieuws/b(...)acht-weken~a75623d2/
Belgie lijkt nu ook klaar te zijn met Nederland. Alleen Duitsland nog en we staan helemaal alleen.
Enige wat je nodig hebt is een bed, beademing en voldoende personeel.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Goed punt......waar ik eerder heel huiverig voor was of we dit wel geëquippeerd kunnen maar en zullen moeten. Dan maar geen centra die full & state-of-the-art equipped zijn.
Een bed met wat infuus & zuurstofzooi eromheen is beter dan dat je straks duizenden mensen door Nederland moet gaan rondrijden op zoek naar een compleet uitgeruste ICU.
Het is maar 10% minder dan t..o.v. 2019. Hetzelfde beeld zie je ook op de drukke dagen... ook dan niet echt veel minder en de Zuid-West routes lijken dan wel volledig (ik weet vertekend) spitsbaan.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
op normale dagen is het gehele scherm geel hoor....
MaggieGODINquote:Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als je alleen al de foto van die vrouw erbij ziet. Hoe kan die ook maar iets over gezondheid zeggen
Dat vind ik ook schandalig, dat je niet gelijk 20.000 ademhalingsapparaten hebt snap ik nog, maar die mondkapjes.....quote:Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het was nog veel handiger geweest dat er een goede voorraad beademingsapparatuur, mondkapjes en testbenodigdheden waren geweest. Daar hebben ze ook maanden de tijd voor gehad.
twitter:EurostarJustinp twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:07:22There are now police checks on arrival in Brussels. If you don’t have a valid reason for travelling, you’ll be on the next train back to London. #StayHomeSaveLives https://t.co/9sFd54nR3j reageer retweet
er zijn 80% minder passagiers vluchten, de luchthavens zijn ook zo goed als leeg.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is maar 10% minder dan t..o.v. 2019. Hetzelfde beeld zie je ook op de drukke dagen... ook dan niet echt veel minder en de Zuid-West routes lijken dan wel volledig (ik weet vertekend) spitsbaan.
Gelukkig weet een user genaamd Predator40 het allemaal beter dan de experts met een 12-jarige studie achter hun naamquote:Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
onze "experts" zijn faalhazen....ook echt geen idee waar ze mee bezig zijn.
dus precies hetzelfde !
Aldus de alwetende internetexpert.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus precies hetzelfde !
Maar dat is niet opgegeven. Alleen kijkt men er realistisch naar: dat gaat niet in één maand.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Of je het nou 'gecontroleerde verspreiding' wilt noemen of groepsimmuniteit maakt niet zoveel uit. Het gaat erom dat het uitroeien van het virus opgegeven is. Als dat in andere landen wel succesvol lukt hebben we een groot probleem.
En ouder echtpaar met camper... Vraag me af hoe die camper onder hun steen geparkeerd pastequote:Op zondag 22 maart 2020 13:19 schreef amp25 het volgende:
https://www.bd.nl/goirle/(...)eten-terug~a56931fa/
Lekker blaten vanaf je zolderkamerquote:Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus precies hetzelfde !
Miljoenen kun je inderdaad op voorraad hebben zonder problemen. Ik kan daar ook niet bij met m'n gedachtenquote:Op zondag 22 maart 2020 13:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat vind ik ook schandalig, dat je niet gelijk 20.000 ademhalingsapparaten hebt snap ik nog, maar die mondkapjes.....
helaas :/twitter:JeroenAkkermans twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:22:23Een melding vh gerenommeerde Robert Koch instituut dat de verspreiding vh virus in Duitsland minder snel verloopt wordt ingetrokken. De cijfers uit een aantal regio's waren nog niet binnen en dus niet meegeteld. #federalisme https://t.co/coKAaq3bXR reageer retweet
DOM egoisctisch KUTvolk dat we er zijn, is er nog een virus wat hersencellen afbreekt ofzo ?quote:Op zondag 22 maart 2020 13:22 schreef I.C.O.N. het volgende:
Op de facebook van Loonse en Drunense Duinen:
"NOODOPROEP! Onze natuurgebieden worden overspoeld met duizenden bezoekers. Dit is niet meer verantwoord. Dringend verzoek om naar huis te gaan of thuis te blijven. We snappen dat dit geen leuke boodschap is, maar wel nodig. GA NIET DE NATUUR IN VANDAAG #corona #socialDistance"
quote:Op zondag 22 maart 2020 13:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is maar 10% minder dan t..o.v. 2019. Hetzelfde beeld zie je ook op de drukke dagen... ook dan niet echt veel minder en de Zuid-West routes lijken dan wel volledig (ik weet vertekend) spitsbaan.
O.a. Ryanair, de grootste van Europa, cancelt zo min mogelijk vluchten zodat ze geen tickets hoeven terug te betalen. Onder het om van: Je kan wel vliegen, maar je komt nergens meer binnen. Dus het is jouw keuze dat je niet gaatquote:Op zondag 22 maart 2020 13:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
theorie zegt helemaal niks als je het in de praktijk niet mag/kan uitvoeren en fouten maakt.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:23 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Gelukkig weet een user genaamd Predator40 het allemaal beter dan de experts met een 12-jarige studie achter hun naam!
Een lockdown moeten we niet willen met z'n allen.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:22 schreef I.C.O.N. het volgende:
Op de facebook van Loonse en Drunense Duinen:
"NOODOPROEP! Onze natuurgebieden worden overspoeld met duizenden bezoekers. Dit is niet meer verantwoord. Dringend verzoek om naar huis te gaan of thuis te blijven. We snappen dat dit geen leuke boodschap is, maar wel nodig. GA NIET DE NATUUR IN VANDAAG #corona #socialDistance"
We moeten helemaal niet groepsimmuniteit opbouwen. Leer eens luisteren.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:24 schreef Harmankardon het volgende:
Sterk staaltje kutcommunicatie van de overheid de afgelopen week.
Een lockdown is niet de oplossing, we moeten dus groepsimmuniteit opbouwen maar tegelijkertijd mogen mensen niet met elkaar in aanraking komen. Hoe komt die groepsimmuniteit dan tot stand?
Blijf van mijn industrie terrein!! Ik heb hier mijn werkruimte, en het is hier verder uitgestorven. Muziek op 10, vandaag sinds vanochtend 2 wandelaars zien rondlopen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:38 schreef Chia het volgende:
[..]
Gewoon wat creatiever zijn, nog genoeg plekken waar de mensen niet massaal naar toe trekken. Op een dag als vandaag is dat dan maar een industrieterrein.
En een fatsoenlijke regering vormen, nu is uit nood een regering gevormd met allemaal verliezers bij de laatste verkiezingen.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
België. Laat ze eerst eens leren lezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |