Is toch logisch?quote:Op zondag 22 maart 2020 13:00 schreef ReplaR het volgende:
WTF is er met al die joggers aan de hand, is half Nederland aan het joggen geslagen?
Yep. Ik heb en krijg ook steeds weerstand met het woord "LockDown" die op verschillende wijzen afhankelijk van wie ze uit, wordt gebruikt. Een buurman, werkzaam in de vitale elektra wil een "LockDown m.u.v. vitale beroepen. Een ander, ziekenhuis zou het goed uitgevoerd, verstandig vinden". Hoe dan, in beide gevallen weten/kunnen ze buiten hun "tunnel" niet formuleren zodat het past in mijn opengebroken "straatje".quote:Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje verstand kan bedenken dat een totale lockdown nooit de oplossing voor dit soort uitbraken kan zijn.
Geestelijke armoede.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:03 schreef Sickert het volgende:
[..]
Weekje thuis werken en binnen zitten maakt je mad.
Niemand die aan de oorlog denkt? Mensen hele dagen binnen zonder vreten en enkel boeken die al 100 keer gelezen zijn. We hebben alles voor handen. Maar nog vervelen we ons.
Hongarije vandaag:quote:Op zondag 22 maart 2020 12:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Mijn BNW bullshit meter begint te branden.
met het nepnieuws ben ik het helemaal mee eens. Daar mag zowiezo altijd een gevangenis straf op staan. Ook het delen van nepnieuws door iemand mag van mij strtafbaar zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hongarije vandaag:
Hungary’s government asked lawmakers to extend a state of emergency indefinitely amid the coronavirus crisis and introduce prison sentences for those deemed to be spreading false information.
Is een landje in Europa, niet eens Afrika of Zuid-Amerika.
En in Spanje krijg je al een hogere boete als je 2x op straat loopt, dan dat je bij wijze van spreken een overval pleegt.
https://www.google.com/am(...)powers-in-virus-bill
In Spanje mag je naar je werk, je hondje uitlaten en naar de supermercado/apotheekquote:Op zondag 22 maart 2020 13:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hongarije vandaag:
Hungary’s government asked lawmakers to extend a state of emergency indefinitely amid the coronavirus crisis and introduce prison sentences for those deemed to be spreading false information.
Is een landje in Europa, niet eens Afrika of Zuid-Amerika.
En in Spanje krijg je al een hogere boete als je 2x op straat loopt, dan dat je bij wijze van spreken een overval pleegt.
https://www.google.com/am(...)powers-in-virus-bill
22 bleken toch een frietoverdosisquote:Op zondag 22 maart 2020 13:09 schreef Nober het volgende:
België van 30 naar 8 doden!?
Klinkt onwaarschijnlijk.
Snap ik, maar als in een stad als Rotterdam, het centrum, iedereen hetzelfde denkt is het alsnog druk op de stoep en in de straat.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:38 schreef Chia het volgende:
[..]
Gewoon wat creatiever zijn, nog genoeg plekken waar de mensen niet massaal naar toe trekken. Op een dag als vandaag is dat dan maar een industrieterrein.
Dan zal ik het iets dichter bij huis brengen. De VS. Daar treedt de politie een stuk 'krachtdadiger' op dan in Nederland. Mag jij raden wat dat voor effect heeft... Juist! De politie schiet vele honderden mensen per jaar dood.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Mijn BNW bullshit meter begint te branden.
Werd ook al een kanttekening bij dat getal geplaatst, omdat in het weekend schijnbaar een stuk minder strikt wordt gerapporteerd en daar de nodige vertraging op zit. Ik verwacht daar morgen en vooral overmorgen een veel groter aantal.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:09 schreef Nober het volgende:
België van 30 naar 8 doden!?
Klinkt onwaarschijnlijk.
In de lucht is het nog lekker druk... onduidelijk hoeveel "vitale" vluchten dat zijn ... wel flink minderquote:Op zondag 22 maart 2020 13:03 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Maar hoe is het op het moment dan in parken, bossen, etc?
Ik heb wel het idee dat het sinds die NL alert weer nog eens 20% rustiger is geworden op straat. Ik woon aan een doorgaande weg, en het is echt bizar rustig.
Hoe is het nu op de stranden en in de bossen dan? Dus niet 4 uur geleden, maar nu. Ben wel benieuwd.
Valt wel mee.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:58 schreef Minimunt het volgende:
Worden trouwens veel kerkhoven met graven waarin 2020 als sterfdatum is opgegeven dit jaar
https://m.hln.be/nieuws/b(...)acht-weken~a75623d2/quote:Groepsimmuniteit
De aanpak van Nederland - het land mikt op groepsimmuniteit - vindt De Block maar niets. “Ik vind dat een gevaarlijke aanpak. Groot-Brittannië heeft dat ook voor ogen. Het baart mij zelfs zorgen dat die landen zo dichtbij zijn”, zegt ze.
“Zij laten het virus eigenlijk los. Ze hopen dat zeventig procent besmet geraakt zodat zij een volgende keer immuun zijn. Maar hoe gaan ze tot die zeventig procent komen? Aan welke snelheid? Hoeveel mensen gaan dan tegelijk in de ziekenhuizen belanden? Ik vind dat allemaal heel onvoorspelbaar. Ik vrees Italiaanse toestanden, als ik dat zo hoor. Wij doen net alles om zoiets te vermijden. Ik zie trouwens dat mijn Nederlandse collega ontslag heeft genomen, nadat hij is ingestort. Ik ga proberen op mijn voeten te blijven staan
op normale dagen is het gehele scherm geel hoor....quote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
In de lucht is het nog lekker druk... onduidelijk hoeveel "vitale" vluchten dat zijn ... wel flink minder
[ afbeelding ]
10% minder dan dezelfde dag als vorig jaar ...... maar toch niet echt substantieel... denk ik dan.
Ook hier zal het beslist door gebruikers allemaal noodzakelijk zijn.....
quote:Op zondag 22 maart 2020 12:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik doe de boodschappen voor de 91 jarige achterbuur. Gewoon voor de deur zetten en aanbellen en weglopen. Is toch niet zo moeilijk?
Eindelijk iemand die het hier durft toe te gevenquote:Op zondag 22 maart 2020 12:37 schreef Vliegbaard het volgende:
Ben toch ergens wel blij dat WHO nu ook bevestigd dat lockdowns niet werken om het virus te verslaan en dat de keuze van RIVM en NL om een lockdown zo lang mogelijk uit te stellen een gegronde reden hebben. Blij dat we in Nederland niet zomaar klakkeloos andere landen volgen en het eigen verstand blijven gebruiken.
Wat dan weer wel kwalijk is, is het gebrek aan testen.
Gelukkig bestaan er lieverds zoals jijquote:Op zondag 22 maart 2020 12:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik doe de boodschappen voor de 91 jarige achterbuur. Gewoon voor de deur zetten en aanbellen en weglopen. Is toch niet zo moeilijk?
Als de WHO het heeft over lockdowns, dan bedoelen ze beletten dat mensen een bepaald gebied verlaten. Het sluiten van de grenzen bvb.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:37 schreef Vliegbaard het volgende:
Ben toch ergens wel blij dat WHO nu ook bevestigd dat lockdowns niet werken om het virus te verslaan en dat de keuze van RIVM en NL om een lockdown zo lang mogelijk uit te stellen een gegronde reden hebben. Blij dat we in Nederland niet zomaar klakkeloos andere landen volgen en het eigen verstand blijven gebruiken.
Wat dan weer wel kwalijk is, is het gebrek aan testen.
Schiphol is zo goed als leeg, net de foto's gezienquote:Op zondag 22 maart 2020 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
[quote]Op zondag 22 maart 2020 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
op normale dagen is het gehele scherm geel hoor....
Op een normale dag is het zo vol dat heel Europa een gele vlek isquote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
In de lucht is het nog lekker druk... onduidelijk hoeveel "vitale" vluchten dat zijn ... wel flink minder
[ afbeelding ]
10% minder dan dezelfde dag als vorig jaar ...... maar toch niet echt substantieel... denk ik dan.
Het is al lang duidelijk gemaakt dat die groepsimmuniteit geen doel is en dat ze het verkeerd hebben verwoord/niet zo bedoelden/op terug zijn gekomen.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://m.hln.be/nieuws/b(...)acht-weken~a75623d2/
Belgie lijkt nu ook klaar te zijn met Nederland. Alleen Duitsland nog en we staan helemaal alleen.
Cargoquote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Allemaal leuke woordspelletjes van de regering maar er wordt niet alles op alles gezet om besmetting te voorkomen.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Het is al lang duidelijk gemaakt dat die groepsimmuniteit geen doel is en dat ze het verkeerd hebben verwoord/niet zo bedoelden/op terug zijn gekomen.
Nog maar eens een voordeel van niet in de Randstad wonen, je kunt hier prima een stukje gaan wandelen zonder veel mensen tegen te komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Best lastig om een rustige wandelroute te vinden als 17 miljoen anderen dat ook proberen te doen in zo'n klein landje waar het merendeel ook nog eens in de randstad woont..
Als één land wel geen idee heeft waar het mee bezig is, is dat België weel. Ik heb heel erg het idee dat het een politiek besluit is, en niet een besluit genomen door de experts zoals in Nederland.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Belgie lijkt nu ook klaar te zijn met Nederland. Alleen Duitsland nog en we staan helemaal alleen.
Dat hele artikel gaat ook van een onjuist ding uit. "Het land mikt op groepsimmuniteit", maar dat is helemaal niet zo.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Goed punt......waar ik eerder heel huiverig voor was of we dit wel geëquippeerd kunnen maar en zullen moeten. Dan maar geen centra die full & state-of-the-art equipped zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat het trouwens handig is als we nu al starten met een noodziekenhuis, bijvoorbeeld een hele grote voor de middelzware gevallen.
Ik kan hier prima wandelen zonder überhaupt iemand tegen te komenquote:Op zondag 22 maart 2020 13:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog maar eens een voordeel van niet in de Randstad wonen, je kunt hier prima een stukje gaan wandelen zonder veel mensen tegen te komen.
En columnisten hebben daar afgelopen week ook lekker op voortgeborduurd terwijl ze al wisten dat groepsimmuniteit geen ding op zich is in ons beleid. Maar het scoort zo lekker.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat hele artikel gaat ook van een onjuist ding uit. "Het land mikt op groepsimmuniteit", maar dat is helemaal niet zo.
Belgiëquote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Of je het nou 'gecontroleerde verspreiding' wilt noemen of groepsimmuniteit maakt niet zoveel uit. Het gaat erom dat het uitroeien van het virus opgegeven is. Als dat in andere landen wel succesvol lukt hebben we een groot probleem.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat hele artikel gaat ook van een onjuist ding uit. "Het land mikt op groepsimmuniteit", maar dat is helemaal niet zo.
Buiten dat is het de trend die relevant is. In Spanje was er ook een dag dat er opeens maar honderd doden waren.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Werd ook al een kanttekening bij dat getal geplaatst, omdat in het weekend schijnbaar een stuk minder strikt wordt gerapporteerd en daar de nodige vertraging op zit. Ik verwacht daar morgen en vooral overmorgen een veel groter aantal.
Heeft daar niet zozeer mee te maken, het is vooral dat mensen in heel Nederland in de auto stappen naar hetzelfde stukje bos. Op de Sallandse Heuvelrug is het nu ook druk hoor.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog maar eens een voordeel van niet in de Randstad wonen, je kunt hier prima een stukje gaan wandelen zonder veel mensen tegen te komen.
Het was nog veel handiger geweest dat er een goede voorraad beademingsapparatuur, mondkapjes en testbenodigdheden was geweest. Daar hebben ze ook maanden de tijd voor gehad.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat het trouwens handig is als we nu al starten met een noodziekenhuis, bijvoorbeeld een hele grote voor de middelzware gevallen.
onze "experts" zijn faalhazen....ook echt geen idee waar ze mee bezig zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als één land wel geen idee heeft waar het mee bezig is, is dat België weel. Ik heb heel erg het idee dat het een politiek besluit is, en niet een besluit genomen door de experts zoals in Nederland.
Nee joh, gewoon wachten totdat de shit de ventilator geraakt heeft! Het RIVM zag dat volgende week ook nog wel kanquote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef raptorix het volgende:
Als je alleen al de foto van die vrouw erbij ziet. Hoe kan die ook maar iets over gezondheid zeggenquote:Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Enige wat je nodig hebt is een bed, beademing en voldoende personeel.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Goed punt......waar ik eerder heel huiverig voor was of we dit wel geëquippeerd kunnen maar en zullen moeten. Dan maar geen centra die full & state-of-the-art equipped zijn.
Een bed met wat infuus & zuurstofzooi eromheen is beter dan dat je straks duizenden mensen door Nederland moet gaan rondrijden op zoek naar een compleet uitgeruste ICU.
Het is maar 10% minder dan t..o.v. 2019. Hetzelfde beeld zie je ook op de drukke dagen... ook dan niet echt veel minder en de Zuid-West routes lijken dan wel volledig (ik weet vertekend) spitsbaan.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
op normale dagen is het gehele scherm geel hoor....
MaggieGODINquote:Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als je alleen al de foto van die vrouw erbij ziet. Hoe kan die ook maar iets over gezondheid zeggen
Dat vind ik ook schandalig, dat je niet gelijk 20.000 ademhalingsapparaten hebt snap ik nog, maar die mondkapjes.....quote:Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het was nog veel handiger geweest dat er een goede voorraad beademingsapparatuur, mondkapjes en testbenodigdheden waren geweest. Daar hebben ze ook maanden de tijd voor gehad.
twitter:EurostarJustinp twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:07:22There are now police checks on arrival in Brussels. If you don’t have a valid reason for travelling, you’ll be on the next train back to London. #StayHomeSaveLives https://t.co/9sFd54nR3j reageer retweet
er zijn 80% minder passagiers vluchten, de luchthavens zijn ook zo goed als leeg.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is maar 10% minder dan t..o.v. 2019. Hetzelfde beeld zie je ook op de drukke dagen... ook dan niet echt veel minder en de Zuid-West routes lijken dan wel volledig (ik weet vertekend) spitsbaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |