Inderdaad. Echter zullen de gevolgen niet van de lucht zijn. Dit is een wereldwijde financiële crisis in wording zoals wij die nog nooit hebben meegemaakt. Althans dat denk ik. Als leek.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien gaat dit nog maanden aanhouden. Onmogelijk om dat soort gevolgen nu al goed in te schatten lijkt me.
quote:Op zondag 22 maart 2020 10:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
economie is toch niet meer te redden, dit gaat minimaal nog 6 maanden duren volgens nieuwsuur expert
Gaat leuk worden met grote groepen wanhopige mensen. En italie enzo hebben ook nog een hoop vluchtelingen die al op het randje van wanhoop zaten.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
economie is toch niet meer te redden, dit gaat minimaal nog 6 maanden duren volgens nieuwsuur expert
Vermoeiende act die Trumpquote:Op zondag 22 maart 2020 10:27 schreef THEFXR het volgende:
twitter:realDonaldTrump twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 15:13:08HYDROXYCHLOROQUINE & AZITHROMYCIN, taken together, have a real chance to be one of the biggest game changers in the history of medicine. The FDA has moved mountains - Thank You! Hopefully they will BOTH (H works better with A, International Journal of Antimicrobial Agents)..... reageer retweet
@RIVM leest u meequote:Op zondag 22 maart 2020 10:27 schreef THEFXR het volgende:
twitter:realDonaldTrump twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 15:13:08HYDROXYCHLOROQUINE & AZITHROMYCIN, taken together, have a real chance to be one of the biggest game changers in the history of medicine. The FDA has moved mountains - Thank You! Hopefully they will BOTH (H works better with A, International Journal of Antimicrobial Agents)..... reageer retweet
Nee, een "ongevaarlijk" virus. Wat achteraf niet zo onschuldig bleek als gedacht.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:26 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat Van Dissel willens en wetens een gevaarlijker virus over het land liet trekken omwille politieke spelletjes?
Dat mag ik hopen van wel.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze met meer dingen rekening moeten houden dan wat er hier gedacht wordt.
quote:
twitter:eugenegu twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 15:15:42@realDonaldTrump The combination of hydroxychloroquine and azithromycin to treat the coronavirus has not been proven safe and effective through large scale clinical trials. There is only anecdotal evidence from case reports in countries overseas. Promising them as miracle drugs gives false hope. reageer retweet
Dit gaan we sowieso nog vele jaren voelen ben ik bang.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Tsja, ik blijf het niet herhalen, maar er zijn zoveel redenen aan te wijzen waarom mensen onder 50 aan de beademing moesten.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een groot deel van de mensen die op de IC aan de beademing komen te liggen is jonger dan 50 (grotendeels tussen de 30 en 50).
Veel hiervan waren kerngezond zonder onderliggende medische klachten.
ja, alleen er zijn ook andere experts die 2 jaar roepen, dan is de wereld al vergaanquote:Op zondag 22 maart 2020 10:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit gaan we sowieso nog vele jaren voelen ben ik bang.
Er liggen veel jonge mensen op de IC, omdat terminale ouderen plekken weigeren?quote:Op zondag 22 maart 2020 10:30 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Tsja, ik blijf het niet herhalen, maar er zijn zoveel redenen aan te wijzen waarom mensen onder 50 aan de beademing moesten.
- Ondanks alles, toch onderliggende kwalen
- Oudere mensen blijven vaker binnen, waardoor zij niet besmet raken
- Terminale ouderen die met gesprek met de arts besluiten niet op de IC te geraken.
et cetera
Zijn eigen mensen waarschuwen dat dit niet klopt.quote:
Het grote verschil is dat dit in de hele wereld speelt en dat, als er een vaccin is, het probleem relatief snel opgelost is. Dit is niet zoals de financiële crisis dat jarenlang voortgemodderd heeft.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het virus opzich wél ongevaarlijk. Alleen vergat Van Dissel wellicht wat het zou drukken op onze gezondheidszorg.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:29 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, een "ongevaarlijk" virus. Wat achteraf niet zo onschuldig bleek als gedacht.
Als die virus inderdaad 2 jaar lang los blijft gaan en mogelijk steeds dodelijker wordt en we er geen remedie voor kunnen vinden dan gaan we een nieuw tijdperk van de mensheid in. Maar dat is wel een beetje het uiterste scenario.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, alleen er zijn ook andere experts die 2 jaar roepen, dan is de wereld al vergaan
Bokswedstrijden tussen politici op TV zou men wel binnen houden in ieder geval.quote:
Ik denk dat er als wetenschapper met zijn expertise geen leukere baan is.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:33 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het virus opzich wél ongevaarlijk. Alleen vergat Van Dissel wellicht wat het zou drukken op onze gezondheidszorg.
Desondanks ga ik niet mee om hem te bashen, omdat ik ervan overtuigd ben dat hij zijn expertise ten juiste gebruikt. Ook hij werkt bijna dag en nacht voor een oplossing. Lijkt mij ook een nachtmerrie om zo'n verantwoordelijke baan als hij te hebben.
Is een antibioticum dat mogelijk ook wat antivirale werking heeft.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:30 schreef vosss het volgende:
Dat hydrochloroqine of iets zag ik al vaker, maar dat azethromycin zie ik nu voor het eerst.
Denk dat het meevalt voor NL, maar Italië en Spanje zijn fucked.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dan is er allang groepsimmuniteit.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als die virus inderdaad 2 jaar lang los blijft gaan en mogelijk steeds dodelijker wordt en we er geen remedie voor kunnen vinden dan gaan we een nieuw tijdperk van de mensheid in. Maar dat is wel een beetje het uiterste scenario.
Daardoor is er nu een run ontstaan op die medicatie en kunnen mensen die ervan afhankelijk zijn het niet meer krijgen (Lupus en Reuma). Wat een mongool is het toch ook.quote:
Dat is nog ruim een week te vroeg om dit zo stellig te beweren.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:34 schreef Chia het volgende:
Terwijl die sluiting van de scholen momenteel niet bepaald te lijken tot minder verspreidingslijntjes.
Ik heb het niet over aantallen besmettingen, maar over de reductie van sociale contacten hè.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is nog ruim een week te vroeg om dit zo stellig te beweren.
Dikke kans dat hij er nog geld aan verdient ook. Walgelijke manquote:Op zondag 22 maart 2020 10:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daardoor is er nu een run ontstaan op die medicatie en kunnen mensen die ervan afhankelijk zijn het niet meer krijgen (Lupus en Reuma). Wat een mongool is het toch ook.
quote:Op zondag 22 maart 2020 10:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, alleen er zijn ook andere experts die 2 jaar roepen, dan is de wereld al vergaan
Virussen worden eerder minder dodelijk.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als die virus inderdaad 2 jaar lang los blijft gaan en mogelijk steeds dodelijker wordt en we er geen remedie voor kunnen vinden dan gaan we een nieuw tijdperk van de mensheid in. Maar dat is wel een beetje het uiterste scenario.
ja, maar als er een lockdown komt, dan kan het verkortend werkenquote:Op zondag 22 maart 2020 10:34 schreef bitterbal het volgende:
[..]
zei die expert ook dat dat geldt voor de huidige maatregelen?
Klopt, maar nu al staan er al veel bedrijven te wankelen, ook grote internationale, en die gaan gewoon omvallen als het te lang door blijft gaan. Dat zal als het allemaal voorbij is weer moeten worden opgebouwd, en dat zal ook een tijd duren.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:33 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat dit in de hele wereld speelt en dat, als er een vaccin is, het probleem relatief snel opgelost is. Dit is niet zoals de financiële crisis dat jarenlang voortgemodderd heeft.
okequote:Op zondag 22 maart 2020 10:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, maar als er een lockdown komt, dan kan het verkortend werken
Dat staat allemaal buiten kijf en daarom mag er best een kritische controle zijn op de plannen. De gevolgen van keuzes kunnen desastreus zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:33 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het virus opzich wél ongevaarlijk. Alleen vergat Van Dissel wellicht wat het zou drukken op onze gezondheidszorg.
Desondanks ga ik niet mee om hem te bashen, omdat ik ervan overtuigd ben dat hij zijn expertise ten juiste gebruikt. Ook hij werkt bijna dag en nacht voor een oplossing. Lijkt mij ook een nachtmerrie om zo'n verantwoordelijke baan als hij te hebben.
Aan deze cirkelredenering heeft geen lezer iets.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:32 schreef _I het volgende:
[..]
Er liggen veel jonge mensen op de IC, omdat terminale ouderen plekken weigeren?
Je begrijpt dat ze niet gevuld hoeven te worden? Dat er wel jongeren moeten zijn om die bedden te vullen. En dat als er al mensen zouden liggen, dat deze jongeren dan geen bed hebben.
Tikkeltje overdreven, niet waar?quote:Op zondag 22 maart 2020 10:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Plaats het dan ook niet. Ik herhaal jouw woorden.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:37 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Aan deze cirkelredenering heeft geen lezer iets.
quote:
quote:Op zondag 22 maart 2020 10:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Binnenkort in het beursgebouw in Eindhoven. U las het hier voor het eerst.
Ik zou eerder aan een grootschalig congreshotel met expositiehallen denken in de buurt...quote:Op zondag 22 maart 2020 10:13 schreef D_A het volgende:
[..]
Maar goed dat ze dat ding nog niet plat gegooid hebben dan.
En de gastheren van de gemeenste virussen sterven snel uit; dus kunnen ze niet zoveel mensen infecteren.quote:
In Spanje wel ja. Hier niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
Ik zou eerder aan een grootschalig congreshotel met expositiehallen denken in de buurt...
Kan gewoon gevorderd gaan worden in zo'n situatie.
Plague Inc. speler gespot.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En de gastheren van de gemeenste virussen sterven snel uit; dus kunnen ze niet zoveel mensen infecteren.
quote:Op zondag 22 maart 2020 10:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bokswedstrijden tussen politici op TV zou men wel binnen houden in ieder geval.
In tijden van échte nood?quote:
Was met een knipoog, zie ook mijn latere post zonder PI:quote:Op zondag 22 maart 2020 09:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemde opmerking. De EU heeft geen leger of medisch personeel en Brussel kan lidstaten niet dwingen om hulp te bieden. Het enige wat de EU kan doen is de portemonnee trekken, en dat is zij ook van plan.
quote:Op zondag 22 maart 2020 09:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Absoluut. Hoe groot de daadwerkelijke hulp gaat zien valt te bezien, maar als symbool is dit enorm sterk. Terwijl het vanuit de EU begrijpelijk is dat er weinig hulp is, aangezien elk land zelf tot de schouders in de shit zit.
Bron: melding van Marktplaatsquote:Regels en beleid rondom corona virus voor Marktplaats gebruikers
Gezien de uitzonderlijke situatie en de dringende oproep van het Ministerie van Volksgezondheid om een tekort aan beschermende producten in de gezondheidszorg te voorkomen, heeft Marktplaats besloten om alle advertenties van mondmaskers en desinfecterende handgels te verwijderen van haar platform.
Marktplaats doet een beroep op haar particuliere en zakelijke aanbieders om mondmaskers en desinfecterende handgels ter beschikking te stellen aan de zorgautoriteiten. Marktplaats hoopt met de maatregel dat deze materialen in voldoende mate beschikbaar blijven voor de mannen en vrouwen die ze het hardst nodig hebben.
De Trabanthallen ja lekker groot kun je heel wat stervende mensen opslaan.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik zou eerder aan een grootschalig congreshotel met expositiehallen denken in de buurt...
Klopt, als patient zero bijna acuut dood neervalt door een heel gemeen virus is dat heel vervelend voor hem/haar, maar wel beter voor de rest van de mensheid.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En de gastheren van de gemeenste virussen sterven snel uit; dus kunnen ze niet zoveel mensen infecteren.
Lijkt mij niet dat dat veilig is. Je kunt eventueel via de bieb ook e-books downloaden.quote:Op zondag 22 maart 2020 09:43 schreef Aventura het volgende:
Zoon is door zijn boeken heen. Is het veilig om boeken uit te wisselen met buurkinderen? Uiteraard zou ik dat contactloos doen. Moet je een boek dan bv ook nog ontsmetten met een doekje?
Wij kennen geen wet die meer bevoegdheden geeft in een noodtoestand. Itt Spanje.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In tijden van échte nood?
Denk dat hier dan ook wat regeltjes wegvallen hoor.
Staat toch allemaal leeg op het moment.
Die laatste zin snap ik niet. Is dit een verkapte sneer?quote:Op zondag 22 maart 2020 10:37 schreef _I het volgende:
[..]
Dat staat allemaal buiten kijf en daarom mag er best een kritische controle zijn op de plannen. De gevolgen van keuzes kunnen desastreus zijn.
Maar het staat je natuurlijk vrij om te zijn wie je bent!
Op Bol zijn nu een aantal ebooks maar 1 cent zag ik. Allerlei kinderboeken.quote:Op zondag 22 maart 2020 09:43 schreef Aventura het volgende:
Zoon is door zijn boeken heen. Is het veilig om boeken uit te wisselen met buurkinderen? Uiteraard zou ik dat contactloos doen. Moet je een boek dan bv ook nog ontsmetten met een doekje?
Moet echt eerst de noodtoestand hier worden uitgeroepen voordat dat kan hier? Maar ik ga er van uit dat dat niet nodig zal zijn en zulke locaties gewoon vrijwillig meewerken in geval van nood.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:45 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wij kennen geen wet die meer bevoegdheden geeft in een noodtoestand. Itt Spanje.
Je snapt dat het hierbij gewenst is dat je NAMEN noemt!!quote:Op zondag 22 maart 2020 10:45 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar inhoudelijk over besmettelijkheid en dodelijkheid van een virus zal ik altijd hem eerder geloven dan de users hier.Er was zelfs een user die beweerde zonder enige vorm van achtergrondkennis dat corona HIV-geladen was. Nou, die kneus neem ik dus niet meer serieus op dit forum.
Kwam helaas nog iemand tegen die gewoon zelf een hele webshop voor mondkapjes heeft opgezet...quote:Op zondag 22 maart 2020 10:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Bron: melding van Marktplaats
Netjes van ze
Ruim 2 weken, en het wordt verspreid dus mensen in eigen regio kunnen uiteraard ook naar de IC. Totdat het echt te nijpend wordt straks.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hoe lang blijven Corona-patiënten gemiddeld op de IC liggen? Ik begreep een week of 2? Dan hebben de Brabanders het wel goed bekeken; snel alle bedden in Nederland bezetten voor de landelijke gevolgen van de uitbraak.
3 weken te laat, net als bol.com met boter op hun hoofd berichtquote:Op zondag 22 maart 2020 10:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Netjes van ze
https://www.trouw.nl/poli(...)-betekenen~bd97f543/quote:Op zondag 22 maart 2020 10:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Moet echt eerst de noodtoestand hier worden uitgeroepen voordat dat kan hier? Maar ik ga er van uit dat dat niet nodig zal zijn en zulke locaties gewoon vrijwillig meewerken in geval van nood.
De een zijn dood is de ander zijn brood ...quote:Op zondag 22 maart 2020 10:47 schreef Chia het volgende:
[..]
Kwam helaas nog iemand tegen die gewoon zelf een hele webshop voor mondkapjes heeft opgezet...
Klopt, maar in de massaliteit zal het bij de toegangen echt niet meer altijd goed kunnen gaan met die 1,5 m.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:47 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik snap dat probleem van die stranden niet echt, grote uitgestrekt vlaktes. Misschien bij de opgang beetje opletten.
In de plaatselijke supermarkt is het het veel voller en op elkaar gepakt, raken de mensen nog alles aan ook, en daar komende de mense een paar keer per week.
Twee maanden gestressed thuis zitten zonder enige beweging is ook niet echt bevorderlijk voor de algemene weerstand.
Wij kenden 2 weken geleden ook geen wet die bedrijven 90% loon vergoed als ze dicht moeten waarbij geen aanspraak op ww rechten gemaakt hoeft te worden etc etc.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:45 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wij kennen geen wet die meer bevoegdheden geeft in een noodtoestand. Itt Spanje.
Nee, je verdraaide mijn woorden. Jij zegt dat die bedden niet hoeven worden opgevuld? Waaruit blijkt dat? Stromen de IC's niet vol dan? O nee, dan ineens niet. Dan is er ineens genoeg ruimte voor iedereen! Dat selectieve denken de hele tijd. Man man man.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:39 schreef _I het volgende:
[..]
Plaats het dan ook niet. Ik herhaal jouw woorden.
Gaat dan toch mooi gelijk op met het RIVM enzoquote:Op zondag 22 maart 2020 10:47 schreef byah het volgende:
[..]
3 weken te laat, net als bol.com met boter op hun hoofd bericht
twitter:volkskrant twitterde op zondag 22-03-2020 om 10:47:35Rusland biedt Italië hulp aan bij het gevecht tegen de corona-pandemie. Het Russische leger vliegt vanaf vandaag medisch personeel en apparatuur over naar Italië. Volg het laatste nieuws via ons liveblog https://t.co/6E7lYVurua reageer retweet
Over die "straks" heb ik hetquote:Op zondag 22 maart 2020 10:47 schreef D_A het volgende:
[..]
Ruim 2 weken, en het wordt verspreid dus mensen in eigen regio kunnen uiteraard ook naar de IC. Totdat het echt te nijpend wordt straks.
Sneer, nee, helemaal niet. Jij zei dat jij er niet in mee ging om hem te bashes. Nou dat staat je toch vrij.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:45 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Die laatste zin snap ik niet. Is dit een verkapte sneer?
In ieder geval geldt jouw argumenten voor elk algemeen beeld van welke crisis dan ook. Natuurlijk moet je kritisch zijn op welk plan dan ook. Maar ik heb inhoudelijk geen enkel goede kritiek kunnen horen waarom Van Dissel ongelijk heeft. Vooruit, beetje wereldvreemd door te stellen dat carnaval alleen in kleine groepjes wordt gevierd. Okee, het zou nihil zijn dat het virus ons zou treffen. Een inschattingsfout van belang, prima.
Maar inhoudelijk over besmettelijkheid en dodelijkheid van een virus zal ik altijd hem eerder geloven dan de users hier.Er was zelfs een user die beweerde zonder enige vorm van achtergrondkennis dat corona HIV-geladen was. Nou, die kneus neem ik dus niet meer serieus op dit forum.
Ik ga pas kijken als er klapstoelen worden gebruikt en ze elkaar door het bureau van de griffier werpen.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bokswedstrijden tussen politici op TV zou men wel binnen houden in ieder geval.
Natuurlijk wel, zie link van Trouw. De regering kan ook gewoon een avondklok instellen, leger op straat en bevoegdheden van het decentrale gezag afpakken. Zelfs gedwongen evacuatie is mogelijk. Wel is het zo dat niet per se een beperkte of algemene noodtoestand afgekondigd hoeft te worden. Ze kunnen ook per maatregel een bepaald artikel bij koninklijk besluit activeren.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:45 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen hier, maar denk niet dat de situatie hier zo misbruikt zal worden als in Hongarijequote:Op zondag 22 maart 2020 10:48 schreef Zeroku het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/poli(...)-betekenen~bd97f543/
Artikeltje van Trouw over dit onderwerp.
O, ik dacht dat iedereen impliciet snapte over wie ik het had.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je snapt dat het hierbij gewenst is dat je NAMEN noemt!!
Lief van zequote:Op zondag 22 maart 2020 10:49 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:volkskrant twitterde op zondag 22-03-2020 om 10:47:35Rusland biedt Italië hulp aan bij het gevecht tegen de corona-pandemie. Het Russische leger vliegt vanaf vandaag medisch personeel en apparatuur over naar Italië. Volg het laatste nieuws via ons liveblog https://t.co/6E7lYVurua reageer retweet
Wel, t percentage is alleen wat opgehoogd van 75 naar 90.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Wij kenden 2 weken geleden ook geen wet die bedrijven 90% loon vergoed als ze dicht moeten waarbij geen aanspraak op ww rechten gemaakt hoeft te worden etc etc.
Hongarijequote:Op zondag 22 maart 2020 10:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen hier, maar denk niet dat de situatie hier zo misbruikt zal worden als in Hongarije
Er zijn hier zelfs users die denken dat 50% (of zelfs meer) van de bevolking door dit virus eraan gaat. Daar is echt geen enkele aanleiding toe om zoiets te denken. Pure paniekzaaierij.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:45 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
In ieder geval geldt jouw argumenten voor elk algemeen beeld van welke crisis dan ook. Natuurlijk moet je kritisch zijn op welk plan dan ook. Maar ik heb inhoudelijk geen enkel goede kritiek kunnen horen waarom Van Dissel ongelijk heeft. Vooruit, beetje wereldvreemd door te stellen dat carnaval alleen in kleine groepjes wordt gevierd. Okee, het zou nihil zijn dat het virus ons zou treffen. Een inschattingsfout van belang, prima.
Dat staat er ja.quote:
Top!quote:Op zondag 22 maart 2020 10:46 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Op Bol zijn nu een aantal ebooks maar 1 cent zag ik. Allerlei kinderboeken.
China en Rusland die hulp bieden,... hier lijkt toch wel meer aan de gang te zijn.. EU is blijkbaar niet in staat om iets te doen.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:49 schreef Houtenbeen het volgende:
Ja daar heeft Viktor Orban maar alvast de noodtoestand voor onbepaalde tijd uitgeroepen om zijn politieke oppositie (wat er nog van over is dan) buitenspel te zetten. Die gebruikt deze crisis puur voor eigen politiek gewinquote:
Misschien dit topic dan niet lezen?quote:Op zondag 22 maart 2020 10:08 schreef Robbertooo het volgende:
Bij mij is het een soort van cirkel geworden.
Door de corona krijg ik stress,van die stress krijg ik klachten, die ik weer link aan corona, waar ik weer stress van krijg.
Is het al voorbij?
Wie dan? Noem er 1.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:52 schreef fetX het volgende:
[..]
Er zijn hier zelfs users die denken dat 50% (of zelfs meer) van de bevolking door dit virus eraan gaat. Daar is echt geen enkele aanleiding toe om zoiets te denken. Pure paniekzaaierij.
Hmmm..misschien moet ik mij wat meer inlezen over mn land van herkomstquote:Op zondag 22 maart 2020 10:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja daar heeft Viktor Orban maar alvast de noodtoestand voor onbepaalde tijd uitgeroepen om zijn politieke oppositie (wat er nog van over is dan) buitenspel te zetten. Die gebruikt deze crisis puur voor eigen politiek gewin.
De jaarbeurs in Utrecht, ligt centraal, men kan zelfs ambulance treinen gaan gebruiken.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zie laatste pagina in het ‘hoe lang gaat dit nog duren’ topic. En dan zijn er nog genoeg anderen die zoiets hebben gezegd, maar jij snapt ook wel dat ik dat niet allemaal terug ga zoeken.quote:
China, Rusland en Cuba. Wel allemaal erg "rode" landen. Straks nieuwe opleving van het communisme in Europa?quote:Op zondag 22 maart 2020 10:53 schreef Oorlogsheld het volgende:
[..]
China en Rusland die hulp bieden,... hier lijkt toch wel meer aan de gang te zijn.. EU is blijkbaar niet in staat om iets te doen.
https://www.euronews.com/(...)ak-in-spite-of-orbanquote:Op zondag 22 maart 2020 10:54 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hmmm..misschien moet ik mij wat meer inlezen over mn land van herkomst
Ok my bad. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat nood breekt wet.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wel, t percentage is alleen wat opgehoogd van 75 naar 90.
Je haakte niet af bij zijn 'niet besmettelijk wanneer geen symptomen', 'kinderen minder kans om te besmetten' of 'genezen na 24 uur symptoom-vrij'? Allemaal zaken die niet uit de data of informatie van de WHO blijkt, maar die Van Dissel van het RIVM blijkbaar wel zeker wist hoor.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:45 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nee, die hele regeling is veranderd. Het is nu 90% van alle loonlasten, zonder cap, en iedereen blijft volledig in dienst. Geen WW.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wel, t percentage is alleen wat opgehoogd van 75 naar 90.
Ah ander topic. Heb het hier niet voorbij zien komen. En nee, terugzoeken hoef je niet voor me.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:55 schreef fetX het volgende:
[..]
Zie laatste pagina in het ‘hoe lang gaat dit nog duren’ topic. En dan zijn er nog genoeg anderen die zoiets hebben gezegd, maar jij snapt ook wel dat ik dat niet allemaal terug ga zoeken.
Of misschien hier uitloggen en aan het werk gaan, want je had het oh zo druk met school. Je scriptieplan bijvoorbeeld.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:54 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hmmm..misschien moet ik mij wat meer inlezen over mn land van herkomst
Die dat roepen zijn er gewoon helemaal niet zo veel.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:55 schreef fetX het volgende:
[..]
Zie laatste pagina in het ‘hoe lang gaat dit nog duren’ topic. En dan zijn er nog genoeg anderen die zoiets hebben gezegd, maar jij snapt ook wel dat ik dat niet allemaal terug ga zoeken.
Een user als Arts-Assistent neem ik heel serieus. Weet je waarom? Hij werkt in een ziekenhuis, dus zijn mening is relevant voor mij.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:49 schreef _I het volgende:
[..]
Sneer, nee, helemaal niet. Jij zei dat jij er niet in mee ging om hem te bashes. Nou dat staat je toch vrij.
En dat kan dat jij geen inhoudelijke kritiek op hem hebt gezien. Het kan ook zijn dat ik een andere ervaring heb.
HIV geladen heb ik hier niet gezien. Heb wel teksten voorbij zien komen dat het een combinatie was qua infecteren van een cel, waarmee het besmettelijker was dan SARS. Heb ook mensen gezien die dat verkeerd geïnterpreteerd hebben.
Grappig dat je die mensen niet meer serieus neemt, maar onze Jaap is onaantastbaar.
Laten we het erop houden dat we het niet eens gaan worden.
quote:Op zondag 22 maart 2020 10:56 schreef Chia het volgende:
[..]
Of misschien hier uitloggen en aan het werk gaan, want je had het oh zo druk met school. Je scriptieplan bijvoorbeeld.
Daar ben ik wel een paar uur per dag mee bezig iedere dag, bedankt voor het meedenken. Zo'n toontje hoef ik niet te dulden overigens, zeg dan beter niks.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:56 schreef Chia het volgende:
[..]
Of misschien hier uitloggen en aan het werk gaan, want je had het oh zo druk met school. Je scriptieplan bijvoorbeeld.
Dat sommige / bepaalde / vele users onzin lullen betekent niet opeens dat Van Dissel gelijk heeft.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:52 schreef fetX het volgende:
[..]
Er zijn hier zelfs users die denken dat 50% (of zelfs meer) van de bevolking door dit virus eraan gaat. Daar is echt geen enkele aanleiding toe om zoiets te denken. Pure paniekzaaierij.
Dat zou ik een prima idee vinden. Daar kan ik zelfs met een zware longontsteking denk ik nog wel naar toe kruipen.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De jaarbeurs in Utrecht, ligt centraal, men kan zelfs ambulance treinen gaan gebruiken.
Is gewoon grappig, want jij hebt van die lange tenen altijd. Als je die nou eens inkort zul je mij niet meer horen.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:57 schreef roos94 het volgende:
[..]
Daar ben ik wel een paar uur per dag mee bezig iedere dag, bedankt voor het meedenken. Zo'n toontje hoef ik niet te dulden overigens, zeg dan beter niks.
Dat doe je goed!quote:Op zondag 22 maart 2020 10:56 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Een user als Arts-Assistent neem ik heel serieus. Weet je waarom? Hij werkt in een ziekenhuis, dus zijn mening is relevant voor mij.
Heel veel mensen werken niet in een ziekenhuis, hebben geen geneeskunde gestudeerd (laat staan virologie), maar zijn ineens de grootste experts op dit forum met hun doemscenario's. Dan heb je inderdaad een kneus die gaat roepen dat corona HIV geladen is. Hoe moet ik dat serieus nemen?
Dat wil niet zeggen dat Van Dissel onaantastbaar is. Het wil zeggen dat ik meer waarde hecht aan zijn mening dan menig ander hier op dit forum.
Dat maakt niet uit. Blijft pure (al dan niet onbedoelde) paniekzaaierij.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die dat roepen zijn er gewoon helemaal niet zo veel.
Het klinkt cru om te zeggen (want uiteraard moet men het zekere voor het onzekere nemen), maar misschien heeft het RIVM wel gelijk in deze. Ze zullen het niet uit hun duim zuigen.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Je haakte niet af bij zijn 'niet besmettelijk wanneer geen symptomen', 'kinderen minder kans om te besmetten' of 'genezen na 24 uur symptoom-vrij'? Allemaal zaken die niet uit de data of informatie van de WHO blijkt, maar die Van Dissel van het RIVM blijkbaar wel zeker wist hoor.
En de gevolgen daarna zullen ook niet mals zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Inderdaad. Echter zullen de gevolgen niet van de lucht zijn. Dit is een wereldwijde financiële crisis in wording zoals wij die nog nooit hebben meegemaakt. Althans dat denk ik. Als leek.
Dit komt niet uit zijn koker. Dit is in Frankrijk geroepen en getest....quote:Op zondag 22 maart 2020 10:36 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dikke kans dat hij er nog geld aan verdient ook. Walgelijke man.
Klopt, maar wat is het punt verder dan?quote:Op zondag 22 maart 2020 11:00 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Blijft pure (al dan niet onbedoelde) paniekzaaierij.
Deze logica man man manquote:Op zondag 22 maart 2020 10:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat sommige / bepaalde / vele users onzin lullen betekent niet opeens dat Van Dissel gelijk heeft.
Bron?quote:Op zondag 22 maart 2020 11:00 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het klinkt cru om te zeggen (want uiteraard moet men het zekere voor het onzekere nemen), maar misschien heeft het RIVM wel gelijk in deze. Ze zullen het niet uit hun duim zuigen.
Kinderen (gelukkig!) blijken niet echt vatbaar te zijn voor dit virus.
Bron?quote:Misschien ben je na 24 uur symptomenvrij ook genezen.
Absoluut. Maar niet meer dan de WHO.quote:Ik vertrouw hun data ook meer dan mijn eigen onderbuikgevoel.
Zal nog wel stijgen. Verwacht dat we het effect ergens eind volgende week kunnen waarnemen (als er een effect is).quote:Op zondag 22 maart 2020 11:01 schreef roos94 het volgende:
Verwachten jullie vandaag een toename of afname in de cijfers van rivm, of zal het gelijk blijven. Is nu weekje geleden dat de horecas gingen sluiten.
Dat hadden we gisteren ook gezegd toch? Het duurt minimaal twee weken voordat je er iets zinnigs over kan zeggen.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:01 schreef roos94 het volgende:
Verwachten jullie vandaag een toename of afname in de cijfers van rivm, of zal het gelijk blijven. Is nu weekje geleden dat de horecas gingen sluiten.
Die zit nu met Seegers, Jette etc. op gepaste afstand te overleggen hoe ze Wilders gaan onderbreken.quote:
Lees je überhaupt wat er hier in dit topic voorbij komt?quote:Op zondag 22 maart 2020 11:01 schreef roos94 het volgende:
Ja, als je serieus denkt dat Van Dissel gelijk heeft omdat FoK-users onzin lullen, is er iets zwaar mis met je.quote:
Toch allang duidelijk dat dit niet het geval isquote:Op zondag 22 maart 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lees je überhaupt wat er hier in dit topic voorbij komt?
30cm extra afstand heb ik hier ook wel nodig.quote:
Graag niet reageren op mij, want als ik de naam jordi zie in mn notificatie weet ik al hoe laat het is. Heb jou nog nooit 1 neutral ding tegen mij horen zeggen Bedankt!quote:Op zondag 22 maart 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lees je überhaupt wat er hier in dit topic voorbij komt?
Nee blijkbaar, vreselijk irritant die naïviteit van sommige hier.. lees je nou eens in!quote:Op zondag 22 maart 2020 11:05 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Toch allang duidelijk dat dit niet het geval is
Ga nou maar aan je scriptie, bedankt!quote:Op zondag 22 maart 2020 11:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
Graag niet reageren op mij, want als ik de naam jordi zie in mn notificatie weet ik al hoe laat het is. Heb jou nog nooit 1 neutral ding tegen mij horen zeggen Bedankt!
Dankjewel.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:59 schreef _I het volgende:
[..]
Dat doe je goed!
Maar dit blijft een discussieplatform. Met meningen. En het speelt en overal zijn virologen, epidemiologen, artsen, IC verpleegkundigen, Italianen en WHO sprekers te zien. Met allemaal een ander verhaal. Laat iedereen zelf kiezen aan wie diegene waarde hecht.
Daarnaast heeft iedereen een eigen intelligentie, kennisniveau en beredeneringsvermogen. En allemaal mogen ze er zijn.
Nee, dat komt het niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken. Het komt goed
Sterker nog, er zijn grote congreslocaties die zich al hebben gemeld bij de veiligheidsregio's voor beschikbaarheid in dit soort scenario's.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Moet echt eerst de noodtoestand hier worden uitgeroepen voordat dat kan hier? Maar ik ga er van uit dat dat niet nodig zal zijn en zulke locaties gewoon vrijwillig meewerken in geval van nood.
quote:Op zondag 22 maart 2020 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ga nou maar aan je scriptie, bedankt!
Waar is hier?quote:Op zondag 22 maart 2020 11:08 schreef Pumpalov het volgende:
Dag 9 zware maatregelen alhier. Procentueel grootste stijging. Van 128 naar 174.
Die komt hier enkel maar om te trollen joh. Best negeren.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee blijkbaar, vreselijk irritant die naïviteit van sommige hier.. lees je nou eens in!
Geen EU land die nu personeel en apparatuur over heeft ter beschikking nee, die gaan ze zelf nodig hebben.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:53 schreef Oorlogsheld het volgende:
[..]
China en Rusland die hulp bieden,... hier lijkt toch wel meer aan de gang te zijn.. EU is blijkbaar niet in staat om iets te doen.
Hoor heel vaak het woord veiligheidsregio, maar het nu niet het idee dat die veel maatregelen nemen..quote:Op zondag 22 maart 2020 10:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, zie link van Trouw. De regering kan ook gewoon een avondklok instellen, leger op straat en bevoegdheden van het decentrale gezag afpakken. Zelfs gedwongen evacuatie is mogelijk. Wel is het zo dat niet per se een beperkte of algemene noodtoestand afgekondigd hoeft te worden. Ze kunnen ook per maatregel een bepaald artikel bij koninklijk besluit activeren.
Tot nu toe wordt het overgelaten aan de 25 veiligheidsregios.
http://www.rivm.nlquote:Op zondag 22 maart 2020 11:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Bron?
[..]
Absoluut. Maar niet meer dan de WHO.
Wat goed!quote:Op zondag 22 maart 2020 10:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Netjes van ze
Ophitser.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, dat komt het niet.
Oh leuk nieuwtje: niet iedereen komt nog op de IC waarvan we de kansen te laag achten. Of de patiënt nou zelf wil of niet. Wij bepalen of je dood gaat of dat je nog mag vechten voor je leven.
Van Italië wel. Is het bij jullie inmiddels ook al zo ver?quote:
Watquote:Op zondag 22 maart 2020 11:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
2. Dat is al sinds jaar en dag beleid. Al ver voor corona.
Belgische balansquote:Er zijn in ons land de voorbije 24 uur in totaal 586 nieuwe gevallen van besmetting met het coronavirus gemeld. Het aantal bevestigde overlijdens klimt tot 75.
Je moet mijn verhandeling opnieuw lezen, en daarna je eigen reactie. Dan zal je zien dat je door een ondergrens van intelligentie aan het zakken bent.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, als je serieus denkt dat Van Dissel gelijk heeft omdat FoK-users onzin lullen, is er iets zwaar mis met je.
Er is geen enkele relatie tussen die twee gegevens.
1. Uh, okequote:Op zondag 22 maart 2020 11:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ophitser.
1. Het komt altijd goed
2. Dat is al sinds jaar en dag beleid. Al ver voor corona.
Bron?quote:Op zondag 22 maart 2020 11:10 schreef Nielsch het volgende:
ICs weigeren al bepaalde groepen zeer zwakke ouderen.
Ja, precies dus. En het RIVM zegt doodleuk die gegevens van de WHO te hebben. Maar dat is pertinent onjuist; de WHO heeft zich nooit uitgesproken over 'het feit' dat kinderen minder kans hebben om te besmetten, 24 uur symptoomvrij betekent dat je genezen bent, of mensen die geen symptomen hebben niet besmet kunnen zijn. Allemaal zaken die ze niet of verkeerd uit data van de WHO gehaald denken te hebben.quote:
Schoonzus die er werkt... En zelf ook op instorten staat na 11 dagen extreem lange diensten.quote:
Okequote:Op zondag 22 maart 2020 11:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
1. Uh, oke
2. Nee. De keuze ligt altijd bij de patiënt.
Er zijn ook verschillende meningen onder de experts.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:56 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Een user als Arts-Assistent neem ik heel serieus. Weet je waarom? Hij werkt in een ziekenhuis, dus zijn mening is relevant voor mij.
Heel veel mensen werken niet in een ziekenhuis, hebben geen geneeskunde gestudeerd (laat staan virologie), maar zijn ineens de grootste experts op dit forum met hun doemscenario's. Dan heb je inderdaad een kneus die gaat roepen dat corona HIV geladen is. Hoe moet ik dat serieus nemen?
Dat wil niet zeggen dat Van Dissel onaantastbaar is. Het wil zeggen dat ik meer waarde hecht aan zijn mening dan menig ander hier op dit forum.
Dan begrijp je ze denk ik verkeerd.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Aldus de mensen die ik spreek die op ic's en in ziekenhuizen werken.
Waar werkt? Om welk ziekenhuis hebben we het?quote:Op zondag 22 maart 2020 11:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Schoonzus die er werkt... En zelf ook op instorten staat na 11 dagen extreem lange diensten.
+20% besmettingen, zoals altijd.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:01 schreef roos94 het volgende:
Hier zul je het mee moeten doen. We gaan het volgende week vanzelf steeds meer horen.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waar werkt? Om welk ziekenhuis hebben we het?
Dank voor de update. Nogmaals sterkte.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, dat komt het niet.
Oh leuk nieuwtje: niet iedereen komt nog op de IC waarvan we de kansen te laag achten. Of de patiënt nou zelf wil of niet. Wij bepalen of je dood gaat of dat je nog mag vechten voor je leven.
Lijkt me valide verhaal.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hier zul je het mee moeten doen. We gaan het volgende week vanzelf steeds meer horen.
Echt he.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, als je serieus denkt dat Van Dissel gelijk heeft omdat FoK-users onzin lullen, is er iets zwaar mis met je.
Er is geen enkele relatie tussen die twee gegevens.
Krimp In het verleden:quote:Op zondag 22 maart 2020 10:22 schreef RamboDirk het volgende:
7% krimpende economie door alleen al deze maatregelen. Italie & Spanje richting 30% krimp. Man man man, bloedbad.
Heftig! Ik las dat corona pas op 8 maart voor het eerst in Bulgarije is waargenomen. Toch zijn de maatregels bij jullie veel zwaarder dan bij ons.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:08 schreef Pumpalov het volgende:
Dag 9 zware maatregelen alhier. Procentueel grootste stijging. Van 128 naar 174.
En hebben veel eerder maatregelen genomen dan Nederland. Wordt een slachtveld en het halve land wil het niet zienquote:
Dat is inderdaad irritant. Daardoor krijg je een hoop 'cojboj' verhalen welke kant dan ook opquote:Op zondag 22 maart 2020 11:14 schreef VacaLoca het volgende:
Blijf vervelend vinden dat niemand die in bezit is van alle testdata, data van ziekenhuizen, data van huisartsen, meldpunten etc een op die data gebaseerde indicatie kan geven van hoeveel mensen er nu besmet zijn.
Of sterftecijfer 10% is of 0.01% maakt nogal een verschil
Jaaa iedereen failliet.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:14 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Krimp In het verleden:
[ afbeelding ]
![]()
Bron: CBS
Dat kunnen we nooit meer weten omdat er niet word getest.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:14 schreef VacaLoca het volgende:
Blijf vervelend vinden dat niemand die in bezit is van alle testdata, data van ziekenhuizen, data van huisartsen, meldpunten etc een op die data gebaseerde indicatie kan geven van hoeveel mensen er nu besmet zijn.
Of sterftecijfer 10% is of 0.01% maakt nogal een verschil
Get your shit together dan. Voor wie ben je bang?quote:
Waar werkt ze?quote:Op zondag 22 maart 2020 11:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Schoonzus die er werkt... En zelf ook op instorten staat na 11 dagen extreem lange diensten.
Ik ben niet voor een geforceerde lockdown, maar er mag wel wat meer dicht.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:14 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Heftig! Ik las dat corona pas op 8 maart voor het eerst in Bulgarije is waargenomen. Toch zijn de maatregels bij jullie veel zwaarder dan bij ons.
Wat vind jij van de maatregels in Nederland?
Samen met de UK de komende twee weken interessant om te bekijken ja hoe het zich daar ontwikkeld.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:15 schreef Nielsch het volgende:
VS lijkt me ook zwaar fucked, gaat Italië achterna...
30 gisterenquote:Op zondag 22 maart 2020 11:15 schreef Confetti het volgende:
Belgie 8 doden in 24 uur dus. Lijkt mee te vallen gelukkig daar. Volgens mij hadden ze gisteren meer doden.
Ze kunnen het niet zien want ze gaan allemaal lekker naar buiten met zijn allen. Beetje shoppen overal want hamsteren en met zijn allen door het bos lopen en dicht bijelkaar praten hoe erg het allemaal is.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:15 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
En hebben veel eerder maatregelen genomen dan Nederland. Wordt een slachtveld en het halve land wil het niet zien
Dit is dus precies wat me zo'n zorgen baartquote:Op zondag 22 maart 2020 11:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, precies dus. En het RIVM zegt doodleuk die gegevens van de WHO te hebben. Maar dat is pertinent onjuist; de WHO heeft zich nooit uitgesproken over 'het feit' dat kinderen minder kans hebben om te besmetten, 24 uur symptoomvrij betekent dat je genezen bent, of mensen die geen symptomen hebben niet besmet kunnen zijn. Allemaal zaken die ze niet of verkeerd uit data van de WHO gehaald denken te hebben.
Klopt, hele steden in lockdown. Kleine 20 waar je niet meer in of uit kan zonder valide reden.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:14 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Heftig! Ik las dat corona pas op 8 maart voor het eerst in Bulgarije is waargenomen. Toch zijn de maatregels bij jullie veel zwaarder dan bij ons.
Wat vind jij van de maatregels in Nederland?
Sowieso is het de vraag of het bij iemand met bijvoorbeeld ernstige COPD een goed idee is om te beademen. Op een bepaald moment is het medisch zinloos handelen als je iemand nooit meer van de beademing af krijgt.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:10 schreef Nielsch het volgende:
ICs weigeren al bepaalde groepen zeer zwakke ouderen.
Het lachen zal velen wel vergaan over een weekquote:Op zondag 22 maart 2020 11:18 schreef quirina het volgende:
[..]
Ze kunnen het niet zien want ze gaan allemaal lekker naar buiten met zijn allen. Beetje shoppen overal want hamsteren en met zijn allen door het bos lopen en dicht bijelkaar praten hoe erg het allemaal is.
( sarcasme, begrijp t ,sarcasme)
Daar zou ik in juni op vakantie gaan... gaat hem niet wordenquote:Op zondag 22 maart 2020 11:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Nu ook in Tsjechië meer dan 1000 bevestigde gevallen van Covid-19. Zullen ongetwijfeld nog vele landen die grens overschrijden ...
quote:Op zondag 22 maart 2020 11:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Sowieso is het de vraag of het bij iemand met bijvoorbeeld ernstige COPD een goed idee is om te beademen. Op een bepaald moment is het medisch zinloos handelen als je iemand nooit meer van de beademing af krijgt.
Ik weet niet of we al op het punt zijn waarop de criteria anders zijn dan eerder.
quote:Op zondag 22 maart 2020 11:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, dat komt het niet.
twitter:denisvanvliet twitterde op zondag 22-03-2020 om 10:01:42Wat een volidioten! Variétéartiesten staan hier in Tilburg in een trailer kutnummers te spelen bij een bejaardenhuis. Los van van de verkeerde bass en treble-instellingen is het levensgevaarlijk! Heel de buurt is uitgelopen alsof het carnaval is. Mag dit, @Politie_Tilburg? https://t.co/i5sklELFUr reageer retweet
Hoho, diegene zegt niet dat het nu anders is dan zeg 2 maanden geleden. Misschien suggereert het woordje ‘nog’ van wel, maar normaal gaat ook niet iedereen naar de IC.quote:
Hoe kom je erbij dat moslims de regels massaal negeren?quote:Op zondag 22 maart 2020 11:20 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het lachen zal velen wel vergaan over een week
En dan zit je in Nederland ook nog eens met een gigantische groep die inshallah roept en het leven wil voortzetten alsof er niets aan de hand is.
Zullen dat ook blijven houden. Wat harder optreden en bans uitdelen gaat het topic flink ten goede komen denk ik zo.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:19 schreef Greys het volgende:
Sommigen hebben nog stééds moeite met onzinposts en SC posts achterwege laten in deze snelle en drukke reeks. Als je echt nog niet snapt waarom dat hier gewoon echt nodig is, lees m'n lange post in de OP van COR Feedback (nog) maar eens. Wellicht dat je dan begrijpt waarom. Dank.
De reacties eronder zijn ook interessant.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:22 schreef Smack10 het volgende:
twitter:denisvanvliet twitterde op zondag 22-03-2020 om 10:01:42Wat een volidioten! Variétéartiesten staan hier in Tilburg in een trailer kutnummers te spelen bij een bejaardenhuis. Los van van de verkeerde bass en treble-instellingen is het levensgevaarlijk! Heel de buurt is uitgelopen alsof het carnaval is. Mag dit, @:Politie_Tilburg? https://t.co/i5sklELFUr reageer retweet
Dat zijn bemoedigende cijfers.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:15 schreef Confetti het volgende:
Belgie 8 doden in 24 uur dus. Lijkt mee te vallen gelukkig daar. Volgens mij hadden ze gisteren meer doden.
"Nieuwtje" was niet een indicatie?quote:Op zondag 22 maart 2020 11:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Hoho, diegene zegt niet dat het nu anders is dan zeg 2 maanden geleden.
Ja die balen natuurlijk.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:21 schreef Kaji het volgende:
Wat zou dit gezin vinden van de huidige ontwikkelingen?
Ik denk dat zelfs jaap van dissel bang wordt als hij hier mee gaat lezenquote:Op zondag 22 maart 2020 11:22 schreef _I het volgende:
Overigens was arts-assistent een van de eerste die hier hardop uitsprak dat hij bang was.
Geloof niet dat hij het werd na het meelezen.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs jaap van dissel bang wordt als hij hier mee gaat lezen
twitter:Natuurmonument twitterde op zondag 22-03-2020 om 11:14:18NOODOPROEP: onze natuurgebieden worden overspoeld met duizenden bezoekers. Dit is niet meer verantwoord! Dringend verzoek om naar huis te gaan of thuis te blijven. We snappen dat dit geen leuke boodschap is, maar wel nodig: GA NIET DE NATUUR IN VANDAAG! #SocialDistance #corona reageer retweet
twitter:RealJamesWoods twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 10:21:13In case you wonder why we are where we are... #WuhanCoronaVirus https://t.co/o5NedNv3jy reageer retweet
Kan best zijn dat hij al bang is. Dat op nationale televisie zeggen is niet zo handig. Dus zegt hij niks.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs jaap van dissel bang wordt als hij hier mee gaat lezen
Wat een onzin. Vele moskeeen zijn gesloten, mensen komen niet samen.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:20 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het lachen zal velen wel vergaan over een week
En dan zit je in Nederland ook nog eens met een gigantische groep die inshallah roept en het leven wil voortzetten alsof er niets aan de hand is.
quote:Op zondag 22 maart 2020 11:24 schreef D_A het volgende:
twitter:Natuurmonument twitterde op zondag 22-03-2020 om 11:14:18NOODOPROEP: onze natuurgebieden worden overspoeld met duizenden bezoekers. Dit is niet meer verantwoord! Dringend verzoek om naar huis te gaan of thuis te blijven. We snappen dat dit geen leuke boodschap is, maar wel nodig: GA NIET DE NATUUR IN VANDAAG! #SocialDistance #corona reageer retweet
Algemeen bekend hoor. Zelfs hun geleerden hebben grote zorgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat moslims de regels massaal negeren?
Die hebben ook dierbaren die ze niet kwijt willen.
twitter:Azzedine_Karrat twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 10:03:58@WijkagentMohsin https://t.co/a923WnosD6 reageer retweet
We krijgen wat we verdienen op deze manierquote:Op zondag 22 maart 2020 11:24 schreef D_A het volgende:
Zeker een heel goede locatie; met name ook omdat er vier ziekenhuizen op gelijke afstand vandaan liggen. Meanders en Antonius Woerden (zuwe hofpoort) liggen net iets verder maar ook in de buurt. Een netwerk voor intensieve corona zorg is zo opgezet (als dat er niet al is). Veel ruimte voor patiënten, veel vergaderruimtes voor MDO's. Alleen overnachten voor personeel is nog lastig; Utrecht heeft wat weinig hotels.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De jaarbeurs in Utrecht, ligt centraal, men kan zelfs ambulance treinen gaan gebruiken.
quote:Op zondag 22 maart 2020 11:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als je er vandaag persevuit wil. Ga naar een industrieterrein. Daar is geen hond nu.
quote:Op zondag 22 maart 2020 10:06 schreef Chia het volgende:
Overweeg wel om mijn dagelijkse wandeling vandaag te verplaatsen naar het industrieterrein (deel met alleen kantoren). Daar moet 1,5 m afstand goed te doen zijn en is vast geen mensenmassa aanwezig.
Dat de moskeeën gesloten zijn zegt toch geen ene fluit wanneer de bevolking zich er niet aan houdt man? Al wat beelden uit de grote steden gezien? Ziet dat eruit alsof ze het serieus nemen?quote:Op zondag 22 maart 2020 11:25 schreef DebielStudentje het volgende:
[..]
Wat een onzin. Vele moskeeen zijn gesloten, mensen komen niet samen.
Heb net heel fijn een half uurtje aan het kanaal staan vissenquote:Op zondag 22 maart 2020 11:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als je er vandaag persevuit wil. Ga naar een industrieterrein. Daar is geen hond nu.
Nou vind ik het geloven in een god al getuigen van een zeer beperkt intellect, maar die gasten zijn wel het nieuwe high end of low op dat gebiedquote:Op zondag 22 maart 2020 11:24 schreef Salina het volgende:
Meanwhile in Irak:
https://www.nbcnews.com/n(...)rtyred-imam-n1165536
Hundreds of thousands defy Iraq's coronavirus curfew to visit martyred imam's shrine
“We believe that the number of infected people will increase next week because of this visit," security source tells NBC News.
The Iraqi government has been forced to deploy troops after hundreds of thousands of people defied coronavirus restrictions and attempted to visit a shrine sacred to Shiite Muslims, two senior security sources with knowledge of the situation told NBC News.
An estimated 300,000 to 400,000 people arrived at the shrine of Musa al-Kadhim, the seventh of the 12 imams who are considered to be the spiritual and political successors of the Prophet Muhammad, to the north of the country’s capital Baghdad, one of the sources said Friday.
Overal waar mensen heen gaan wordt het te druk, ook daar.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik snap dit wel, maar ze kunnen beter een oproep doen aan het kabinet. Hoe naïef is het om te verwachten dat iedereen zich wel even aan de regels houdt? Dit soort oproepen hebben helemaal geen zin want die worden al dagen gedaan en het heeft werkt dus blijkbaar niet. Maar dat had iedere idioot toch van tevoren kunnen bedenkenquote:Op zondag 22 maart 2020 11:24 schreef D_A het volgende:
Dit dus. Niks mis mee als je maar ruimte hebtquote:Op zondag 22 maart 2020 11:28 schreef raptorix het volgende:
Je kunt ook gewoon je wandelingetje in de buurt maken, alleen niet massaal op dezelfde plek.
quote:Op zondag 22 maart 2020 11:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hier zul je het mee moeten doen. We gaan het volgende week vanzelf steeds meer horen.
Maar die Federatie van Medisch Specialisten hoor je nu niet meer. Terwijl de sluiting van de scholen amper heeft geleid tot minder sociale contacten (en dat is dus iets anders dan besmettingen).quote:Op zondag 22 maart 2020 11:28 schreef byah het volgende:
Een week geleden werd er van de maatschappij geschreeuwd om sluiten van de scholen, nu hetzelfde voor alle openbare gebieden. Ik weet wel wat er gaat gebeuren
quote:Op zondag 22 maart 2020 11:24 schreef polderturk het volgende:
Video in link.twitter:RealJamesWoods twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 10:21:13In case you wonder why we are where we are... #WuhanCoronaVirus https://t.co/o5NedNv3jy reageer retweet
Yup. Politiek zel wel op de hoogte zijn inmiddels.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
We krijgen wat we verdienen op deze manier
Inderdaad dit heeft dit topic soms wel nodig. Als je dit leest en daarbij nog eens bedenkt dat 1,5% van de overledenen geen onderliggend lijden had. Hoeven de meeste users hier voor hun eigen gezondheid totaal niet bang te zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:26 schreef miss_sly het volgende:
https://www.nemokennislin(...)H7aVbdW_gk76bQ0-phNk
Ik kreeg deze link, en ik vond de informatie erg goed. Zelf had ik even moeite met de relativering van de leeftijd van veel overleden personen en de wel heel rationele term 'verlies aan levensjaren', maar er wordt ook gezegd dat dit niets zegt over het persoonlijke leed, een toevoeging die ik persoonlijk wel belangrijk vind.
Laat het ons hopenquote:Op zondag 22 maart 2020 11:28 schreef Zwansen het volgende:
Als we in lijn blijven lopen met Italië dan zouden we circa 49 doden moeten hebben vandaag. Zitten we daar flink onder dan lijkt het nu een soort afvlakking de afgelopen dagen (puur tov Italië!).
Mag hopen dat het kwartje dan ook binnenkort valt. Veel wonen ook met familie als bij Italianen, en moskeeën zijn ook ideale verspreidingsplekken.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:25 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Algemeen bekend hoor. Zelfs hun geleerden hebben grote zorgen.twitter:Azzedine_Karrat twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 10:03:58@:WijkagentMohsin https://t.co/a923WnosD6 reageer retweet
Ik.ook man. Wtf echt heftig. Oorlog situatie.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:30 schreef michiel_merk het volgende:
Wtf kreeg net een noodoproep per tel in bericht om 1.5 meter afstand te houden
Volgens mij was al vaker gevraagd te kappen met deze filmpjes. Ze voegen echt helemaal niks toe.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:24 schreef polderturk het volgende:
Video in link.twitter:RealJamesWoods twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 10:21:13In case you wonder why we are where we are... #WuhanCoronaVirus https://t.co/o5NedNv3jy reageer retweet
1 Roel van Velzen!quote:Op zondag 22 maart 2020 11:30 schreef Silverdigger2 het volgende:
NL-alert,
kutvolk snapt niet eens wat 1,5 meter is
Nu keren ze weer om inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:30 schreef Zorro het volgende:
Ja dat zal helpen, nu gaan de mensen zich er ineens massaal aan houden
Echt he? Ik schrok ook.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:30 schreef MissHobje het volgende:
NL-alert schrok me de Vinkentering![]()
Misschien helpt het.
Toen 112 eruit lag kreeg ik er ook 10 of zoquote:Op zondag 22 maart 2020 11:30 schreef roos94 het volgende:
Is dit de eerste keer dat zo'n nood alert wordt gegeven?
Nee, ook met die trein/telefoonstoring vorig jaar.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:30 schreef roos94 het volgende:
Wordt ook bij brand gedaan, als je ramen en deuren dicht moet houden.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:30 schreef roos94 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |