https://www.ad.nl/binnenl(...)jwerkingen~a21b9548/quote:Hartritmestoornissen
In de databank voor bijwerkingen Lareb staat dat chloroquine naast maagdarmklachten en hoofdpijn bijvoorbeeld ook ernstige hartklachten en hartritmestoornissen kan veroorzaken. ,,Gebruik dit medicijn NIET als u deze hartritmestoornis heeft’’, klinkt het dringende advies.
Volgens de longarts, die zelf werkzaam is in het Rotterdamse Erasmus MC is het middel dat ‘in Nederland verreweg het meest geprobeerd wordt ‘chloroquine’, een medicijn dat ook gebruikt wordt om malaria te voorkomen. ,,Niet alle ziekenhuizen zijn er enthousiast over, maar de in meeste ziekenhuizen wordt het wel gegeven bij de ziekere patiënten.’’ Of er in Nederland mensen gered zijn met dat middel? ,,Zo kun je dat niet zeggen, heel veel weten we er nog niet over’’, erkent de voorman. Bovendien benadrukt hij: ,,Je weet natuurlijk ook niet wat er met die mensen was gebeurd als je het middel níet had toegepast.’’
quote:Op zondag 22 maart 2020 09:25 schreef vosss het volgende:
Ik begrijp echt de achterlijkheid niet van mensen.
Dankzij die mensen gaan er opa's en oma's gewoon keihard dood van mensen die alle maatregelen wél serieus nemen.
Bedankt stelletje achterlijke tering egoïsten
Pics van je vriendinquote:Op zondag 22 maart 2020 10:12 schreef BlauweTijger het volgende:
Tis ook een fitte meid van halverwege twintig
Gebruik die dan voor de dingen waar je over twijfelt. Ik ga ermee over de bank, de kussentjes, ons bed . Je kunt er van alles mee "ontsmetten" . Ik ben me echt wel bewust dat je niet alles weg krijgt. Maar ik voel me er beter bij het te doenquote:
Ja en!? Hij wist dus toen al dat we er niets tegen konden doen en het gewoon over het land zou trekken.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:15 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Jaap van Dissel heeft wel eventjes geneeskunde afgestudeerd met microbiologie en virologie als expertise.
Dat het hele gehaat op die man begint mijn keel uit te hangen, omdat die man er meer verstand van heeft dan ons allemaal bij elkaar.
Zolang je geen keelpijn met koorts hebt zit je goed. Ik heb door corona voornamelijk vermoeidheidsklachten.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:08 schreef Robbertooo het volgende:
Bij mij is het een soort van cirkel geworden.
Door de corona krijg ik stress,van die stress krijg ik klachten, die ik weer link aan corona, waar ik weer stress van krijg.
Is het al voorbij?
Een groot deel van de mensen die op de IC aan de beademing komen te liggen is jonger dan 50 (grotendeels tussen de 30 en 50).quote:Op zondag 22 maart 2020 10:18 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als je niet in de risicogroep valt ga je dit gewoon overleven. Vertrouw op je lichaam.
Die bedden zullen na verloop van tijd wel steeds dichter en dichter bij elkaar komen te staan.quote:Op zondag 22 maart 2020 09:59 schreef Fukushima het volgende:
[..]
[ afbeelding ]noodziekenhuis Madrid
Bron?quote:Op zondag 22 maart 2020 10:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een groot deel van de mensen die op de IC aan de beademing komen te liggen is jonger dan 50 (grotendeels tussen de 30 en 50).
Veel hiervan waren kerngezond zonder onderliggende medische klachten.
Midden 20 zonder onderliggende klachten hoor je geen last te krijgen van coronaquote:Op zondag 22 maart 2020 10:12 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Dag 4 nu en klachten zijn bijna hetzelfde. Het lijkt er wel op dag de keelpijn IEEETS minder wordt. Temperatuur op 38 dus enkel wat verhoging. Tis ook een fitte meid van halverwege twintig, dus het zou mooi zijn als ze er binnen de week vanaf is.
Moet wel anderhalve meter afstand houden.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Die bedden zullen na verloop van tijd wel steeds dichter en dichter bij elkaar komen te staan.
Ja dat denk ik ook, op een gegeven moment breek je het ijs en wordt het vanzelf gezelligquote:Op zondag 22 maart 2020 10:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Die bedden zullen na verloop van tijd wel steeds dichter en dichter bij elkaar komen te staan.
Huh? Bron?quote:Op zondag 22 maart 2020 10:22 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Midden 20 zonder onderliggende klachten hoor je geen last te krijgen van corona
De economie van Spanje en Italië was toch al ten dode opgeschreven.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:22 schreef RamboDirk het volgende:
7% krimpende economie door alleen al deze maatregelen. Italie & Spanje richting 30% krimp. Man man man, bloedbad.
Dat was vorige week nog in het nieuws geweest, ook vanuit Nederlandse ziekenhuizen.quote:
economie is toch niet meer te redden, dit gaat minimaal nog 6 maanden duren volgens nieuwsuur expertquote:Op zondag 22 maart 2020 10:22 schreef RamboDirk het volgende:
7% krimpende economie door alleen al deze maatregelen. Italie & Spanje richting 30% krimp. Man man man, bloedbad.
Ik denk dat ze met meer dingen rekening moeten houden dan wat er hier gedacht wordt.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:19 schreef _I het volgende:
[..]
Ja en!? Hij wist dus toen al dat we er niets tegen konden doen en het gewoon over het land zou trekken.
Het gaat niet om het gebrek aan kennis van de man, het gaat om de misinformatie die al maanden gegeven wordt. Met de beste man an sich zal weinig mis zijn, maar in combinatie met politiek is dat levensgevaarlijk.
Er is ook een draai gemaakt. De eerste 2 weken zei de regering dat ze alle stappen volgenden van het RIVM, de laatste week geven het RIVM en de regering toe dat zij (regering) het plan trekken.
Blind vertrouwen in wetenschappers is fantastisch, maar denken dat deze mensen vrij zijn van politiek en belangen is naïef.
https://www.parool.nl/ned(...)jwerkingen~b21b9548/quote:
Dus jij zegt dat Van Dissel willens en wetens een gevaarlijker virus over het land liet trekken omwille politieke spelletjes?quote:Op zondag 22 maart 2020 10:19 schreef _I het volgende:
[..]
Ja en!? Hij wist dus toen al dat we er niets tegen konden doen en het gewoon over het land zou trekken.
Het gaat niet om het gebrek aan kennis van de man, het gaat om de misinformatie die al maanden gegeven wordt. Met de beste man an sich zal weinig mis zijn, maar in combinatie met politiek is dat levensgevaarlijk.
Er is ook een draai gemaakt. De eerste 2 weken zei de regering dat ze alle stappen volgenden van het RIVM, de laatste week geven het RIVM en de regering toe dat zij (regering) het plan trekken.
Blind vertrouwen in wetenschappers is fantastisch, maar denken dat deze mensen vrij zijn van politiek en belangen is naïef.
quote:Op zondag 22 maart 2020 10:20 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Zolang je geen keelpijn met koorts hebt zit je goed. Ik heb door corona voornamelijk vermoeidheidsklachten.
Ik heb dus een klein beetje keelpijn, maar dat komt wss door die stomme e-sigaret die ik heb aangeschaft die ik gelijk in de prullenbak heb gegooid.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:20 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Zolang je geen keelpijn met koorts hebt zit je goed. Ik heb door corona voornamelijk vermoeidheidsklachten.
Bovendien gaat dit nog maanden aanhouden. Onmogelijk om dat soort gevolgen nu al goed in te schatten lijkt me.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:22 schreef RamboDirk het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |