SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Richtlijnen in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws graag een bron
• Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Geen slowchat
• Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
• Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden
Er was eens een user op Fok die zei 'het kon wel eens gruwelijk uit de klauwen lopen dit virus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik geloof hun meer dan de sprookjes hier op fok.
sterker nog volgens de koning moesten wij vertrouwen op het RIVM en de GGD !!!!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Probleem is dat veel mensen gewoon luisteren naar de GGD, want zij zijn de experts. Zo gek is dat niet. Een groot deel van Nederland is niet zo kritisch en neem het gewoon aan als een expert iets zegt. Als je het nieuws volgt weet je namelijk ook niet beter.
Zelfs mijn collega's hoor ik soms domme opmerkingen maken en dat zijn toch allemaal slimme mensen .... Ik kan het de burgers echt niet kwalijk nemen als instanties zoals het RIVM en de GGD slecht informeren en/of slecht advies geven.
Het RIVM begint het nu ook steeds meer af te schuiven op de burgers, terwijl zij fout op fout blijven stapelen.
Gaat me hier niet om de oeigoeren. Die hebben ook gedeeltelijk zelf schuld aan hun conflict vanwege de aanslagen die zij zelf pleegden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:51 schreef polderturk het volgende:
[..]
Like.
Oeigoeren en ook de rest van de bevolking wordt als stront behandeld.
Oh, dit verhaal weerquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:01 schreef Tris het volgende:
[..]
Er was eens een user op Fok die zei 'het kon wel eens gruwelijk uit de klauwen lopen dit virus.
Er was eens een user van het RIVM die zei 'de kans is nagenoeg onmogelijk dat dit virus in Nederland komt.
Refresh refresh refresh.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:01 schreef roos94 het volgende:
Koste maar 40 jaar een nieuw topic te maken
die berichtgeving in onjuist van China, bron: iemand die ik ken, woont in chinaquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:01 schreef Anton91 het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)at-op-slot~a7e93ede/
Benieuwd of de hoeveelheid cases daar weer omhoog gaat over een tijdje.
De enige was mijn moeder en die heeft al milde klachten al zijn dat ook gewoon griepklachten. Dus nu volle lockdown helaas.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:02 schreef maily het volgende:
[..]
Eh ..... sterkte!
Blijf voorlopig in quarantaine en waarschuw je contacten ......
Het alternatief is iedereen in quarantaine.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn besmette familielid kreeg ook dit advies, maar dan een week geleden. Heel slecht...
dus stabiel ....quote:
nog lang niet !quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:04 schreef Zwansen het volgende:
Mogen we dit stabiliseren noemen of is dat veel te vroeg?
Veeeeeeeeeeeeeeeeel te vroeg.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:04 schreef Zwansen het volgende:
Belgie vandaag ook 558, 37 overlijdens.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is echt veel voor ons kleine landje
Eergisteren +400, gisteren +500, vandaag +600quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:04 schreef Zwansen het volgende:
Dat is echt opvallend. Al de hele 2de helft van deze week zo.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bijna exact weer 20% groei. Voorspeld zou (met 20%) het 3641 zijn nu. En het is 3631.
die zijn al 20 jaar besmetquote:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:05 schreef butz0rs het volgende:
Meer nuance:
De meeste overleden mensen zijn tussen de 80 en 84 jaar oud. De jongst overleden persoon is 63 jaar.
Huh laatst was de jongste persoon in NL toch nog 59quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:05 schreef butz0rs het volgende:
Meer nuance:
De meeste overleden mensen zijn tussen de 80 en 84 jaar oud. De jongst overleden persoon is 63 jaar.
kamervragen nu en niet morgenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:03 schreef -river- het volgende:
Ziekenhuizen buiten Brabant weigerden coronapatiënten.
Ziekenhuizen buiten Brabant hebben de afgelopen dagen de overplaatsing geweigerd van meerdere patiënten uit Brabantse ziekenhuizen. Ze wilden ze niet opnemen op hun intensive care of andere afdelingen.
Dat zegt Bart Berden, bestuursvoorzitter van het Elisabeth TweeSteden-ziekenhuis in Tilburg en voorzitter van Regionaal Overleg Acute Zorg (ROAZ) in Brabant. ‘Eén ziekenhuis weigerde een patiënt omdat het volgens hen geen ‘academische patiënt was’, zegt Berden. ‘Een ander ziekenhuis eiste dat een patiënt coronavrij was voordat ze hem wilden ontvangen.’ Tegelijkertijd waren sommige regio’s juist wel zeer behulpzaam bij het overnemen van patiënten, zoals Nijmegen, stelt hij.
Ziekenhuis Bernhoven in Uden, dat alle afdelingen vrij wil maken om de vloedgolf aan coronapatiënten op te vangen, probeerde afgelopen donderdag tevergeefs een spoedoperatie van een niet-coronapatiënt te verplaatsen naar een ziekenhuis elders in van het land, zegt medisch coördinator Caroline Heijckmann van Bernhoven. De aangesproken collega’s weigerden de patiënt echter over te nemen, waardoor deze alsnog in Uden werd geopereerd.
Bedden delen
‘In de rest van het land realiseert men zich de urgentie van deze crisis onvoldoende’, aldus Heijckmann. Het kleine Oost-Brabantse ziekenhuis deed vrijdag daarom een dringende oproep aan de collega’s elders in Nederland om meer samen te werken en ‘bedden te delen’.
Berden zei vrijdag dat de overplaatsingen nu na enige druk alsnog beginnen te lopen en dat meerdere ziekenhuizen vrijdag samen 280 ‘slots’ op de IC hebben aangeboden.‘Het komt doordat ziekenhuizen die nog geen ervaring met coronapatiënten hadden, zich onvoldoende realiseerden wat corona betekent. Zodra ze zelf patiënten hebben, reageren ze anders’, aldus Berden. ‘Intensivisten zeggen nu: laat maar komen. Veel ziekenhuizen werken met buddy-ziekenhuizen om hun patiënten te verplaatsen.’
Misverstanden
De Nederlandse Vereniging van Intensive Care (NVIC) erkent dat weigeringen tot voor kort voorkwamen. ‘Dat waren misverstanden’, zegt voorzitter Diederik Gommers. ‘Mensen gingen nog uit van de oude manier van denken. Wat het moeilijk maakte, is dat vooral Brabant in de vuurlinie staat, terwijl andere ziekenhuizen dat gevoel nog niet hadden. Wij zijn nu bezig om overplaatsingen centraal te coördineren, zowel voor patiënten van de intensive care als voor ‘gewone’ patiënten. Want ook die laatste groep kan worden overgenomen van Brabant.’
De stroom van overplaatsingen wordt nu vooral beperkt door het aantal voertuigen met aan boord voorzieningen voor intensive care, de zogeheten micu’s, stelt Gommers. ‘Daarvan hebben we er acht rondrijden. Maar het kost drie tot vier uur om één patiënt te verplaatsen.’
Overplaatsingen zijn zeer complexe operaties, zegt Berden. ‘Het gaat om honderden patiënten en in het vervoer krijgen we te maken met allerlei kwesties. Is het medisch gezien mogelijk? Hoe zit dit logistiek? En wat doe je met vertrouwelijke informatie over de patiënt? Hiervoor krijgen we hulp van buiten.’ Defensie gaat daarbij helpen.
https://www.volkskrant.nl(...)apatienten~b535820b/
Kan iemand mij vertellen waarom Schiphol niet allang dicht is gegooid voor niet-essentiële vluchten (repatriëring Nederlanders of vrachtvervoer)?quote:D66 wil vliegtuigen uit Spanje weren
Regeringspartij D66 snapt niet waarom er nog vliegtuigen uit Spanje in Nederland mogen landen. Spanje telt inmiddels bijna 25.000 bevestigde coronabesmettingen en is na Italië het zwaarst getroffen Europese land.
Nederland weerde relatief snel vliegtuigen uit Italië na de uitbraak in dat land, maar vandaag landen er nog wel 21 vliegtuigen uit Spanje. D66 vraagt minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat of het luchtverkeer met het land niet meteen beperkt kan worden tot vliegtuigen met enkel Nederlanders die uit Spanje moeten worden gerepatrieerd.
Het aantal positief geteste personen zegt niet veel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eergisteren +400, gisteren +500, vandaag +600
Zou ik niet direct "stabiliseren" noemen, maar ok.
Huh? Ja maar België heeft toch een veeeeeel beter lockdown dan Nederland (volgens vele hier)?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:05 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Belgie vandaag ook 558, 37 overlijdens.
Dus ongeveer gelijk aan Italië.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:05 schreef butz0rs het volgende:
Meer nuance:
Dat was een paar dagen geleden al gecorrigeerd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:05 schreef Chia het volgende:
[..]
Huh laatst was de jongste persoon in NL toch nog 59
Schiphol gaat dan failliet?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kan iemand mij vertellen waarom Schiphol niet allang dicht is gegooid voor niet-essentiële vluchten (repatriëring Nederlanders of vrachtvervoer)?
Gelijk aantal doden, toename nieuwe besmettingen is minder groot dan gister.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eergisteren +400, gisteren +500, vandaag +600
Zou ik niet direct "stabiliseren" noemen, maar ok.
en weer de economie.......quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kan iemand mij vertellen waarom Schiphol niet allang dicht is gegooid voor niet-essentiële vluchten (repatriëring Nederlanders of vrachtvervoer)?
te vroeg voor die conclusiequote:
Nou, nee...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gelijk aantal doden, toename nieuwe besmettingen is minder groot dan gister.
quote:Datum - aantal - toename
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
18-mrt 2051 - 20,29%
19-mrt 2460 - 19,94%
20-mrt 2994 - 21,70%
21-mrt 3631 - 21,28%
Sterkte beide.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:03 schreef Friday12 het volgende:
[..]
De enige was mijn moeder en die heeft al milde klachten al zijn dat ook gewoon griepklachten. Dus nu volle lockdown helaas.
het lijkt wel een model, krijg al bijna deja vu's met Chinaquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bijna exact weer 20% groei. Voorspeld zou (met 20%) het 3641 zijn nu. En het is 3631.
Ik vind het wel onhandig dat ze dus niet melden hoeveel mensen er opgenomen ZIJN. Maar dat dat getal ook de mensen behelst die weer uit het ziekenhuis zijn omdat genezen of omdat dood.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:05 schreef Kyran het volgende:
Toename van 30% bij opgenomen (geweest).
Gisteren kon je dat relatief goed doortrekken naar aantal patiënten op de IC, dus dan zou het 365 moeten zijn.
Daar kan vast wel wat belastinggeld tegenaan.quote:
al 15 dagen zelfs, met alleen maar 1 keer 18% en heel veel juist erboven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is echt opvallend. Al de hele 2de helft van deze week zo.
dat ga je pas na 10 dagen merken hequote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:06 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Huh? Ja maar België heeft toch een veeeeeel beter lockdown dan Nederland (volgens vele hier)?
bij iemand hadden ze nierbekkenontsteking vast gesteld.. was dus gewoon corona. Moest van de week even op het kind passen en ben dus met de familie in aanraking gekomen.quote:
Als dit waar is, is dat een zeer kwalijke zaak.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:03 schreef -river- het volgende:
Ziekenhuizen buiten Brabant weigerden coronapatiënten.
Ziekenhuizen buiten Brabant hebben de afgelopen dagen de overplaatsing geweigerd van meerdere patiënten uit Brabantse ziekenhuizen. Ze wilden ze niet opnemen op hun intensive care of andere afdelingen.
Dat zegt Bart Berden, bestuursvoorzitter van het Elisabeth TweeSteden-ziekenhuis in Tilburg en voorzitter van Regionaal Overleg Acute Zorg (ROAZ) in Brabant. ‘Eén ziekenhuis weigerde een patiënt omdat het volgens hen geen ‘academische patiënt was’, zegt Berden. ‘Een ander ziekenhuis eiste dat een patiënt coronavrij was voordat ze hem wilden ontvangen.’ Tegelijkertijd waren sommige regio’s juist wel zeer behulpzaam bij het overnemen van patiënten, zoals Nijmegen, stelt hij.
Ziekenhuis Bernhoven in Uden, dat alle afdelingen vrij wil maken om de vloedgolf aan coronapatiënten op te vangen, probeerde afgelopen donderdag tevergeefs een spoedoperatie van een niet-coronapatiënt te verplaatsen naar een ziekenhuis elders in van het land, zegt medisch coördinator Caroline Heijckmann van Bernhoven. De aangesproken collega’s weigerden de patiënt echter over te nemen, waardoor deze alsnog in Uden werd geopereerd.
Bedden delen
‘In de rest van het land realiseert men zich de urgentie van deze crisis onvoldoende’, aldus Heijckmann. Het kleine Oost-Brabantse ziekenhuis deed vrijdag daarom een dringende oproep aan de collega’s elders in Nederland om meer samen te werken en ‘bedden te delen’.
Berden zei vrijdag dat de overplaatsingen nu na enige druk alsnog beginnen te lopen en dat meerdere ziekenhuizen vrijdag samen 280 ‘slots’ op de IC hebben aangeboden.‘Het komt doordat ziekenhuizen die nog geen ervaring met coronapatiënten hadden, zich onvoldoende realiseerden wat corona betekent. Zodra ze zelf patiënten hebben, reageren ze anders’, aldus Berden. ‘Intensivisten zeggen nu: laat maar komen. Veel ziekenhuizen werken met buddy-ziekenhuizen om hun patiënten te verplaatsen.’
Misverstanden
De Nederlandse Vereniging van Intensive Care (NVIC) erkent dat weigeringen tot voor kort voorkwamen. ‘Dat waren misverstanden’, zegt voorzitter Diederik Gommers. ‘Mensen gingen nog uit van de oude manier van denken. Wat het moeilijk maakte, is dat vooral Brabant in de vuurlinie staat, terwijl andere ziekenhuizen dat gevoel nog niet hadden. Wij zijn nu bezig om overplaatsingen centraal te coördineren, zowel voor patiënten van de intensive care als voor ‘gewone’ patiënten. Want ook die laatste groep kan worden overgenomen van Brabant.’
De stroom van overplaatsingen wordt nu vooral beperkt door het aantal voertuigen met aan boord voorzieningen voor intensive care, de zogeheten micu’s, stelt Gommers. ‘Daarvan hebben we er acht rondrijden. Maar het kost drie tot vier uur om één patiënt te verplaatsen.’
Overplaatsingen zijn zeer complexe operaties, zegt Berden. ‘Het gaat om honderden patiënten en in het vervoer krijgen we te maken met allerlei kwesties. Is het medisch gezien mogelijk? Hoe zit dit logistiek? En wat doe je met vertrouwelijke informatie over de patiënt? Hiervoor krijgen we hulp van buiten.’ Defensie gaat daarbij helpen.
https://www.volkskrant.nl(...)apatienten~b535820b/
Nouja, dat klinkt alvast goed!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het komt wel meer voor. Ik was gister in een winkel met max 5 binnen en onderlinge ruime afstand en vandaag bij een andere winkel een rij tot buiten met afstand tussen mensen. Dit was in Utrecht.
Ik las gisteravond geloof ik nog een artikel, hier uiteraard geplaatst op dit Slow Chat - excuses - algemene topic, waarin Jaap-met-de-baard zei dat het al dan niet invoeren van strengere maatregelen afhankelijk is van hoe de burgers zich gedragen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:51 schreef Kyran het volgende:
Het RIVM begint het nu ook steeds meer af te schuiven op de burgers, terwijl zij fout op fout blijven stapelen.
Buiten feesten, naar elkaar?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:06 schreef Maver24 het volgende:
Rotterdam +15 maar. Amsterdam 160+ inmiddels wtf doen ze daar
Het aantal doden vind ik op ziczhelf eerlijk gezegd ook niet zoveel zeggen. Het belangrijkste getal is de IC-capaciteit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:05 schreef nelsonwarm het volgende:
[..]
Het aantal positief geteste personen zegt niet veel.
ja, daar gaf Rutte geen antwoord op, daar gaat Geert maandag keihard op hamerenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
lekker shoppen !!!!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:06 schreef Maver24 het volgende:
Jongens, het aantal gemelde gevallen zegt niets over het werkelijke aantal gevallen. Het aantal gevallen hangt 100% af van het aantal geteste personen en die aantallen verschillen dagelijks.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat is wel ongeveer naar verwachting...
[..]
Amsterdamse sekswerkers: maatregelen kabinet onvoldoende, kans dat we toch klanten gaan accepterenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:06 schreef Maver24 het volgende:
We hebben een nieuwe coronahoofdstad!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:07 schreef Houtenbeen het volgende:
@:lenny_leonard
Amsterdam(161) heeft Tilburg(154) in gehaald
Oorspronkelijke post had betrekking op de adviezen van de GGD en hoe mensen daarmee omgaan. 'Tja, een huisgenoot/familielid is besmet en nou zeggen ze dit? Wat moet ik er nu mee?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh, dit verhaal weer
Zo lang er niet is gezegd dat het absoluut niet kon gebeuren heeft die user gelijk.
Omdat bij passagiersvervoer ook vracht zit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Inderdaad. Deze site is handig om dit bij te houden: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jspquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het aantal doden vind ik op ziczhelf eerlijk gezegd ook niet zoveel zeggen. Het belangrijkste getal is de IC-capaciteit.
Tja, als je mensen nu al niet goed instrueert dan vraag ik me af hoe je iedereen die al dan niet wil in quarantaine gaat krijgen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het alternatief is iedereen in quarantaine.
Dat is een flinke klus en zeker als een groep dat niet wilt
Het klopt toch gewoon? Als we allemaal twee meter afstand van elkaar houden, zal het aantal (extra) besmettingen naar vrijwel 0 gaan...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:07 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik las gisteravond geloof ik nog een artikel, hier uiteraard geplaatst op dit Slow Chat - excuses - algemene topic, waarin Jaap-met-de-baard zei dat het al dan niet invoeren van strengere maatregelen afhankelijk is van hoe de burgers zich gedragen.![]()
Gelukkig heeft de RIVM nooit verkeerde adviezen en foutieve informatie verstrekt en hebben ze altijd de adviezen/info van het WHO en uit andere landen opgevolgd.
Man man man. Stelletje @^!#^# daar.
We hadden al besloten dat die zijn overleden aan obesitas.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef Markesh het volgende:
Corona slaat ongenadig hard toe in Amerikaanse familie: 4 doden en 3 zieken
Het om zich heen grijpende coronavirus heeft deze week ongenadig hard toegeslagen in een Amerikaanse familie. Een moeder (73) en drie van haar volwassen kinderen raakten besmet en kwamen kort na elkaar te overlijden. Familieleden zijn verbijsterd en doen een oproep aan andere Amerikanen. ,,Koester elke seconde en minuut die jullie samen hebben.”
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-3-zieken~a51ec68d/
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:07 schreef Houtenbeen het volgende:
Of je blijft realistisch, kan ook.. voorlopig weinig positiefs te melden hoorquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:08 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Of je gaat vol in de paniekmodus, kan ook
Ook dit was hier al voorspeld, Halsema wil niet handhaven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:06 schreef Maver24 het volgende:
Heeft België ook. Ga je pas eind volgende week terugzien in de cijfers.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:06 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Huh? Ja maar België heeft toch een veeeeeel beter lockdown dan Nederland (volgens vele hier)?
Gisteren een artikel gelezen van een 'arts' van de RUG die beweerde dat Noord Nederland nog te redden was.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:07 schreef Houtenbeen het volgende:
Hoax want Trump heeft het onder controle.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef Markesh het volgende:
Het om zich heen grijpende coronavirus heeft deze week ongenadig hard toegeslagen in een Amerikaanse familie. Een moeder (73) en drie van haar volwassen kinderen raakten besmet en kwamen kort na elkaar te overlijden. Familieleden zijn verbijsterd en doen een oproep aan andere Amerikanen. ,,Koester elke seconde en minuut die jullie samen hebben.”
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
We hadden al besloten dat die zijn overleden aan obesitas.
Te laat het serieus genomen, het was immers toch maar een Brabantse ziekte.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:06 schreef Maver24 het volgende:
Andere landen doen het ookquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef nelsonwarm het volgende:
Waarom met zulke zware maatregelen de economie beschadigen als de mensen die aan Corona sterven vooral bejaarden en zieken zijn? Ik begrijp het eerlijk gezegd echt niet.
Waarom doet iedereen alsof het logisch is dat wij ons hele leven nu gaan veranderen en beschadigen omdat er anders een paar honderd bejaarden sterven?
Ze hebben daar een obesitas epidemie.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
We hadden al besloten dat die zijn overleden aan obesitas.
Ook wel makkelijk denken zo, de randstad gaat heel snel volgen met die paniek, dan wil je niet dat je ziekenhuizen vol liggen met Brabanters.quote:
Aantal doden stabiel, dat lijkt me best positief. Je kan ook alles negatief bekijken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[..]
Of je blijft realistisch, kan ook.. voorlopig weinig positiefs te melden hoor
Denk dat we nog een week of 1.5-2 moeten wachten voor het effect van de dichte winkels te zien is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef Jed1Gam het volgende:
6100 (+2000 in afgelopen 2 dagen) Zwitserland, 56 dood.
En bijkomend issue is dat deze mensen de IC vaak langere tijd bezet houden. Idem met ziekenhuisbedden. Kan weken duren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Deze site is handig om dit bij te houden: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
Loopt ook op als een malle trouwens
Volgens tabel hebben Amsterdam en Rotterdam proportioneel evenveel besmettingen. Allebei op 18 besmettingen op 100.000 inwonersquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:06 schreef Maver24 het volgende:
En Halsema vond dat je het niet zo serieus moest nemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:10 schreef -river- het volgende:
[..]
Te laat het serieus genomen, het was immers toch maar een Brabantse ziekte.
Zullen we dat al niet zitten?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
als dit zo aanhoudt (20% groei elke dag) zitten we eind deze maand al dik boven de 10.000.
30%? Van 725 naar 836?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:05 schreef Kyran het volgende:
Toename van 30% bij opgenomen (geweest).
Gisteren kon je dat relatief goed doortrekken naar aantal patiënten op de IC, dus dan zou het 365 moeten zijn.
Dat we nu flinke maatregelen treffen snap ik best, maar het lijkt me wel goed om over een paar weken weer wat meer dingen op te gooien, niet alles kan kapot gaan door de corona en de capaciteit in de ziekenhuizen moet wel centraal staan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef nelsonwarm het volgende:
Waarom met zulke zware maatregelen de economie beschadigen als de mensen die aan Corona sterven vooral bejaarden en zieken zijn? Ik begrijp het eerlijk gezegd echt niet.
Waarom doet iedereen alsof het logisch is dat wij ons hele leven nu gaan veranderen en beschadigen omdat er anders een paar honderd bejaarden sterven?
Dat was het voor de corona al nietquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:10 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Gisteren een artikel gelezen van een 'arts' van de RUG die beweerde dat Noord Nederland nog te redden was.![]()
Het neemt elke dag met 25-30% toe?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:10 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Aantal doden stabiel, dat lijkt me best positief. Je kan ook alles negatief bekijken.
Omdat die 'paar honderd bejaarden' zoals jij het omschrijft straks de IC capaciteit ruimschoots gaan overschrijden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef nelsonwarm het volgende:
Sowieso moeten ze toch volgende week een update geven daarover. Anders denken heel veel horeca, scholen en andere bedrijven weer open te mogen en zetten ze alles weer klaar terwijl misschien een paar dagen daarna toch gewoon alles dicht moet blijven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er zijn mensen die denken dat het beter gaat en dat alles 7 april weer normaal is
Gewoon weer de boel open gooien, economie moet weer gaan draaien.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat we nu flinke maatregelen treffen snap ik best, maar het lijkt me wel goed om over een paar weken weer wat meer dingen op te gooien, niet alles kan kapot gaan door de corona en de capaciteit in de ziekenhuizen moet wel centraal staan.
Wat begrijp je niet aan flatten the curve?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef nelsonwarm het volgende:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef ondeugend het volgende:
Nogmaals.. vergeet die besmettingen! dat is gewoon niet meer relevant.
Relatief zit Amsterdam (18,7/100k) op hetzelfde cijfer als Rotterdam (18,6) hoor:quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:06 schreef Maver24 het volgende:
gister 30 overleden, vandaag ook 30. Lastig he lezen.quote:
Omdat een significant percentage van de zieken medische behandeling nodig heeft. Dat betreft niet alleen bejaarden, maar ook mensen rond de 30, 40, 50 jaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef nelsonwarm het volgende:
Ja dat blijktquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ook dit was hier al voorspeld, Halsema wil niet handhaven.
Denk donderdag/vrijdag een verlenging van de maatregelen, langer wachten met info zou zinloos zijnquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:12 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Sowieso moeten ze toch volgende week een update geven daarover. Anders denken heel veel horeca, scholen en andere bedrijven weer open te mogen en zetten ze alles weer klaar terwijl misschien een paar dagen daarna toch gewoon alles dicht moet blijven.
Maar laten we dan eerst kijken hoe de lockdown zijn werk doet en daar uiteindelijk mee spelen. Ik verwacht wel dat we in een dynamische situatie komen waarin regels wat vrijer worden en uiteindelijk ook weer tijdelijk wat strakker zullen zijn. Gewoon om de situatie in ziekenhuizen onder controle te krijgen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon weer de boel open gooien, economie moet weer gaan draaien.
Sorry hoor Nattekat, maar je spreekt je zelf tegen in nog geen paar uur.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook wel makkelijk denken zo, de randstad gaat heel snel volgen met die paniek, dan wil je niet dat je ziekenhuizen vol liggen met Brabanters.
Maar aantal is een verschil, 120 om 160+quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Relatief zit Amsterdam (18,7/100k) op hetzelfde cijfer als Rotterdam (18,6) hoor:
Amsterdam, je bent de verdiende Corona-hoofdstad van Nederland geworden. Veel succes en plezier er mee.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We hebben een nieuwe coronahoofdstad!
Halsema is hier blij mee. Lekker blijven voetballen met z'n allen. En buiten afspreken. De overheid is je vriend.
Het is wel relevant voor de verspreiding over Nederland omdat ze alleen zwaardere gevallen testen. Inmiddels is Brabant nog 1/3 van het totaal positieve testen en dat betekent dat het de komende dagen om meerdere plaatsen in NL hard toe gaat nemen met IC opnames.quote:
domme linkse vrouw....ik zeg het nog heel netjesquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Halsema eergisteren:
'Dat jongeren buiten zijn, is op zichzelf geen slecht nieuws', vond de burgemeester. 'Dat ze sporten is goed, dus dat er gevoetbald wordt is niet slecht. Maar spring niet bovenop elkaar. Ik ben niet van plan te zeggen dat er niet gevoetbald mag worden.
HalsemaGod
Niet goed instrueert? Hier kregen mijn vrienden in afzonderlijke gevallen het verzoek om paar weken thuis te blijven, in quarantaine. Zonder test oid.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tja, als je mensen nu al niet goed instrueert dan vraag ik me af hoe je iedereen die al dan niet wil in quarantaine gaat krijgen.
Een paar uur geleden zei ik nog dat de Randstad ging volgenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry hoor Nattekat, maar je spreekt je zelf tegen in nog geen paar uur.
Eerder vandaag riep je nog dat het buiten Brabant wel zou meevallen en dat er nog genoeg capaciteit was in Nederland en nu zeg je ja "Randstad gaat het toch niet overnemen, die gaan zelf in paniek".
Hoezo paniek? Denk je dat de artsen onnodig in paniek zijn of dat mensen gewoon /panic intypen en dan op de IC komen te liggen?
Zou niet weten waarom vooralsnogquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar laten we dan eerst kijken hoe de lockdown zijn werk doet
Van 76 naar 136 doden in 2 dagen mensen, kunnen jullie nog tellen eigenlijk?quote:
Gelukkig geen samenscholing bij IAmsterdam sign!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Halsema eergisteren:
'Dat jongeren buiten zijn, is op zichzelf geen slecht nieuws', vond de burgemeester. 'Dat ze sporten is goed, dus dat er gevoetbald wordt is niet slecht. Maar spring niet bovenop elkaar. Ik ben niet van plan te zeggen dat er niet gevoetbald mag worden.
HalsemaGod
Halverwege deze week al. Straks weer eens informeren hoe het met m’n zus en zwager vergaat, zij wonen daar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
De eerste zijn er. Nu zal het hard lopen.
En dan krijg je situaties waarin het medische personeel moet kiezen wie er leeft en wie sterft. Of dat ze zelf uitvallen waardoor er nog meer druk op de capaciteit komt. Mensen die in de gang worden behandeld. Dat wil je koste wat kost voorkomen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat een significant percentage van de zieken medische behandeling nodig heeft. Dat betreft niet alleen bejaarden, maar ook mensen rond de 30, 40, 50 jaar.
Omdat het zo besmettelijk is, kunnen de ziekenhuizen de toestroom niet aan als we het gewoon z'n gang laten gaan. Wat eerder in China en Italië is gebeurd, is dat de ziekenhuizen zo vol met covid-patiënten lagen, dat er geen capaciteit was voor andere gevallen. En dat raakt dan dus niet alleen bejaarden, maar iedereen.
Dat is de reden dat we het aantal besmettingen moeten zien te beperken. En de enige manier is door iedereen binnen te houden.
Ah dan snap ik het beterquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een paar uur geleden zei ik nog dat de Randstad ging volgen
En met paniek bedoel ik de 100% die bereikt zal gaan worden.
En niemand die roept dat Aboutaleb 'mensen vermoord'?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Relatief zit Amsterdam (18,7/100k) op hetzelfde cijfer als Rotterdam (18,6) hoor:
De website van RIVM denkt daar anders over.quote:
4 in totaal daar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:15 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Halverwege deze week al. Straks weer eens informeren hoe het met m’n zus en zwager vergaat, zij wonen daar.
Aantal met flink overgewicht.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef Markesh het volgende:
En dus zijn alleen de absolute getallen belangrijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is wel relevant voor de verspreiding over Nederland omdat ze alleen zwaardere gevallen testen. Inmiddels is Brabant nog 1/3 van het totaal positieve testen en dat betekent dat het de komende dagen om meerdere plaatsen in NL hard toe gaat nemen met IC opnames.
Niet helemaal. Als er met dezelfde criteria getest wordt (sinds de laatste keer dat het veranderd is) kan je zeker wel een verloop zien. Ook is het niet accuraat voor absolute (verborgen) aantallen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:16 schreef BlauweTijger het volgende:
Die + 600 nog wat besmettingen is totaal irrelevante informatie.
Op zich heb je gelijk hoor, maar de ironie is uiteraard dat als de RIVM zijn werk wat beter had gedaan, betere informatie en adviezen had verstrekt aan burgers en eerder en forsere maatregelen had geadviseerd aan de overheid, we deze eventueel te volgen extra maatregelen nu helemaal niet nodig hadden gehad.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het klopt toch gewoon? Als we allemaal twee meter afstand van elkaar houden, zal het aantal (extra) besmettingen naar vrijwel 0 gaan...
Of jij leest niet goed?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De website van RIVM denkt daar anders over.
Ja, ben ik wel met je eens. Jammer dat we nooit het exacte aantal zullen weten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet helemaal. Als er met dezelfde criteria getest wordt (sinds de laatste keer dat het veranderd is) kan je zeker wel een verloop zien. Ook is het niet accuraat voor absolute (verborgen) aantallen.
Ze wilde nog geen samenscholingsverbod afgeven. Dat is wat andersquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En Halsema vond dat je het niet zo serieus moest nemen.
Ah check ik lees niet goed. Waarom ze dan ook de getallen niet op dezelfde plek houden in die berichtenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Of jij leest niet goed?
Vandaag: Onder hen zijn 836 mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn (geweest).
Gisteren: In totaal zijn 643 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
Jij kijkt naar gevallen in de zorg van gisteren ( Onder hen zijn 725 mensen die in de zorg werken; zij worden vaker dan andere groepen getest.).
Exacte aantallen, echt exacte aantallen zou je alleen gehad kunnen hebben als ze waren begonnen met testen voordat het virus er was. Niet dus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:17 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ja, ben ik wel met je eens. Jammer dat we nooit het exacte aantal zullen weten.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:06 schreef Maver24 het volgende:
quote:Halsema over coronavirus: 'Geen reden voor grote onrust in Amsterdam'
https://www.nu.nl/amsterd(...)st-in-amsterdam.html
Dat is ook iets waar ik al dagen over val. Hoe moeilijk kan het zijn om een layout te maken die je gewoon dagelijks gebruikt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah check ik lees niet goed. Waarom ze dan ook de getallen niet op dezelfde plek houden in die berichten
doen ze nu al al zal dat niet breed uit gecommuniceerd wordenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:15 schreef -Straw- het volgende:
[..]
En dan krijg je situaties waarin het medische personeel moet kiezen wie er leeft en wie sterft. Of dat ze zelf uitvallen waardoor er nog meer druk op de capaciteit komt. Mensen die in de gang worden behandeld. Dat wil je koste wat kost voorkomen.
Het RIVM aanvallen op het feit dat het volk zich niet houdt aan de voorschriften van het RIVM.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:18 schreef THEFXR het volgende:
de media bericht wel dat de ZKH vol zitten, maar voelen het RIVM niet aan de tand, kom op zeg, doe je werk als journalist.
Ik hoop het niet, Rutte zei al dat hij het liefst de scholen had open gehouden, maar dat hij dit heeft gedaan omdat de samenleving dit wilde.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:19 schreef Maver24 het volgende:
Zou die lockdown er nu echt nog van gaan komen?
Uiteindelijk sowieso wel. Zowel de koning als de premier hebben al meerdere keren gehint op zwaardere maatregelen in de toekomst.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:19 schreef Maver24 het volgende:
Oei? Smileys mogen toch nog? Kreeg gisteren een vreemd bericht van yvonne.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:19 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
We gaan hier niet zomaar mensen voor moordenaar uitmaken.
[/modbreak]
Die van Tilburg doet het uitstekend vind ik. Heel helder tijdens persconferenties. Of vind je dat de burgemeesters die jij noemt net zo naïef zijn?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze wilde nog geen samenscholingsverbod afgeven. Dat is wat anders
Maar wat vindt je van de burgemeester van Uden?
Burgemeester Tilburg?
Burgemeester Breda?
Burgemeester Den Bosch?
Burgemeester Meierijstad?
Burgemeester Utrecht?
neuhquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:19 schreef Maver24 het volgende:
Zeggen dat iets tot de mogelijkheden behoort is natuurlijk niet hinten op.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteindelijk sowieso wel. Zowel de koning als de premier hebben al meerdere keren gehint op zwaardere maatregelen in de toekomst.
Kijk hier mag je gewoon noodwet op toepassen alles in beslag nemenquote:Veel Nederlandse ondernemers hebben de hulpmiddelen aan de overheid aangeboden, maar deden dit vaak tegen woekerprijzen.
Eens. Lijkt me onvermijdelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteindelijk sowieso wel. Zowel de koning als de premier hebben al meerdere keren gehint op zwaardere maatregelen in de toekomst.
Zeker als in steden als Amsterdam de waarschuwingen niet serieus genomen worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat word niet bijgehouden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:20 schreef floris.sp het volgende:
Jammer dat de genezingen niet worden gemeld. We zitten nu op 3600 maar hoeveel daarvan zijn er alweer beter.
Misschien beetje ontopic en serieus posten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:20 schreef RipCity het volgende:
[..]
Misschien beetje relaxen en niet alles zo letterlijk nemen
Ze roepen niet dat het een mogelijkheid is, als ze het niet serieus overwegen in te voeren, lijkt me.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeggen dat iets tot de mogelijkheden behoort is natuurlijk niet hinten op.
Ja, niet goed instrueert. Zowel bij degene op wie ik reageerde als bij mijn familielid kreeg de rest van de gezinsleden te horen dat ze niet in quarantaine hoefden terwijl letterrijk op de site van het RIVM staat dat dit wel moet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niet goed instrueert? Hier kregen mijn vrienden in afzonderlijke gevallen het verzoek om paar weken thuis te blijven, in quarantaine. Zonder test oid.
Je kan mensen niet opsluiten, alleen een boete geven als besmetting vastgesteld is
Als je de lijn van de schatting van de ggd doortrekt.. vorig weekend waren er 6.000. Iedere 3 dagen een verdubbeling, dan kom je nu tussen de 24.000 en 27.000 uit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:16 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En dus zijn alleen de absolute getallen belangrijk.
Ziekenhuisopnames
IC opnames
Doden
alleen met die cijfers valt er een goed beeld te schetsen.
Assen staat al dagen maar op 1 besmetting bijvoorbeeld... maar de ervaring is dat het er meer zullen zijn. kunnen 5 meer zijn maar ook 10 meer (bij testen). Je hebt er dus geen zak aan
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:21 schreef RipCity het volgende:
[..]
Zeker als in steden als Amsterdam de waarschuwingen niet serieus genomen worden.
Sinds wanneer is humor en af en toe goede troll niet meer toegestaan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Misschien beetje ontopic en serieus posten.
Probleem is dat niemand dan meer via Nederland wil leven uit angst dat alles in beslag genomen wordt...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:21 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Kijk hier mag je gewoon noodwet op toepassen alles in beslag nemen
Hopelijk zo snel mogelijk. Mensen zijn echt te dom om te poepen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:19 schreef Maver24 het volgende:
Waarom iedere 3 dagen verdubbeling? Het was toch 5?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je de lijn van de schatting van de ggd doortrekt.. vorig weekend waren er 6.000. Iedere 3 dagen een verdubbeling, dan kom je nu tussen de 24.000 en 27.000 uit.
Een andere manier
90% van de mensen merkt er ook geen moer van als ze besmet zijn. Dan blijft 10% over.
In NL wordt je alleen getest nu als je klachten hebt. Dus laten we zeggen dat van die mensen 90% wel klachten hebben of hebben gehad. Want aan het begin waren ze wel bezig met doortesten van de omgeving van de besmette personen.
Met die logica kun je dus zeggen dat de 3600 besmette mensen nu, 10% is van het totaal aantal besmette mensen. Dan kom je op 36.000 besmettingen aan.
Conclusie. Tussen de 24.000 en 36.000 besmettingen zijn er in NL.
Marktconforme prijs van voor de besmettingen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:21 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Kijk hier mag je gewoon noodwet op toepassen alles in beslag nemen
De schatting die ik het meest gezien heb is 4.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom iedere 3 dagen verdubbeling? Het was toch 5?
'we bekijken van dag tot dag of deze maatregelen nog voldoen' zeg je niet alleen als je iets overweegt, dit lijkt me meer dan normaal.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze roepen niet dat het een mogelijkheid is, als ze het niet serieus overwegen in te voeren, lijkt me.
Was ja, was.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hier in dit topic eigenlijk al sinds het begin niet. Want vinger => hand.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:22 schreef RipCity het volgende:
[..]
Sinds wanneer is humor en af en toe goede troll niet meer toegestaan?
het is niet het volkskrant forum
Tsja, we gaan het zien. Ik weet natuurlijk ook niet wat ze van plan zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
'we bekijken van dag tot dag of deze maatregelen nog voldoen' zeg je niet alleen als je iets van plan bent hoor.
Zo ontzettend treurig. Dit kon echt niet.quote:
Er is geen samenscholingsverbod in Tilburg. Relatief nog steeds veel meer besmettingen dan in Halsema-stad. Dus waarom is Halsema een domme kut en de rest niet?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Die van Tilburg doet het uitstekend vind ik. Heel helder tijdens persconferenties. Of vind je dat de burgemeesters die jij noemt net zo naïef zijn?
Dan graag bronnen erbij.
Hier bij mij zit de jaloezienfabriek dichtbij. Gewoon groepjes zie je. Goed manquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:22 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hopelijk zo snel mogelijk. Mensen zijn echt te dom om te poepen.
Je moet ook echt kappen met dat gehamster van smileys... er zijn er voldoende, echt, zolang mensen zoals jij maar normaal hun dagelijkse hoeveelheid smileys gebruikenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:22 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik kreeg gisteren een bericht van yvonne, dat ik teveel smileys gebruikte?
Met 20% groei, is het om de 4 dagen een verdubbeling. We zijn nu 7 dagen verder. 7 is bijna 8.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Commentaar kan in feedback. Nu wel even klaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:22 schreef RipCity het volgende:
[..]
Sinds wanneer is humor en af en toe goede troll niet meer toegestaan?
het is niet het volkskrant forum
Waar zie je de absolute aantallen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:06 schreef Maver24 het volgende:
Omdat zij aanmoedigde om naar de kroeg te gaan. En het prima vindt dat kinderen met elkaar gaan voetballen. Dat kan toch niet, als we anderhalve meter afstand moeten houden. Hoe kan je dat nou zeggen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is geen samenscholingsverbod in Tilburg. Relatief nog steeds veel meer besmettingen dan in Halsema-stad. Dus waarom is Halsema een domme kut en de rest niet?
Ik denk dat het de combi van links en vrouw zijn is. En oh ja, die domme kutbeslissingen zullen ook meetellen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is geen samenscholingsverbod in Tilburg. Relatief nog steeds veel meer besmettingen dan in Halsema-stad. Dus waarom is Halsema een domme kut en de rest niet?
Brabantquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:24 schreef -river- het volgende:
Opnieuw forse toename aantal coronabesmettingen: teller in Brabant staat nu op 1180.
EINDHOVEN - Het aantal geregistreerde coronabesmettingen in Brabant is zaterdag met 168 gestegen ten opzichte van een dag eerder. Dat blijkt uit de dagelijkse update van het RIVM. Brabant telt nu toe in totaal 1180 patiënten bij wie het coronavirus is vastgesteld.
Het totale aantal besmetting in Nederland is zaterdag opgelopen tot 3631. In de afgelopen 24 uur zijn er landelijk 637 nieuwe positieve testen bijgekomen. 30 patiënten zijn sinds vrijdag overleden aan COVID-19. Er zijn in totaal 136 mensen overleden aan de ziekte in ons land. De meeste overleden mensen zijn tussen de 80 en 84 jaar oud. De jongst is 63 jaar.
Wat zeggen de cijfers?
Het daadwerkelijke aantal besmettingen ligt hoger dan de gepubliceerde cijfer omdat niet meer iedereen met een mogelijke besmetting getest wordt. Er zijn ook veel mensen met lichte klachten, die gewoon thuis uitzieken en zich dus niet melden, maar misschien wel het virus hebben. Alleen mensen die koorts hebben, wordt geadviseerd om de huisarts te bellen.
Het testbeleid is vorige week aangepast, om schaarste van testmateriaal te voorkomen. De cijfers helpen het RIVM wel inzicht te krijgen in het aantal geteste patiënten: wie ligt op de ic, wie zit thuis en de verhouding daartussen. Ook is het uitvoeren van de tests vooral relevant om te weten wáár in Nederland het virus opduikt, zodat daar maatregelen genomen kunnen worden.
https://www.omroepbrabant(...)ant-staat-nu-op-1180
schijnt dat ze er wel mee bezig zijn, maar wanneer er iets naar buiten komt bij het RIVM... geen idee. Zou wel allang moeten vind ik. Nu is het continu dat er zoveel zijn besmet en zoveel zijn er dood. Is dat belangrijker dan melden / te meten (vanaf dag 1) dan hoeveel er genezen zijn? Of doen ze dat niet omdat je anders de maatregelen niet serieus neemt? Want de meerderheid geneest wel?quote:
Vorige week verdubbelde het aantal eens in de 5 dagen. De criteria om getest te worden liggen inmiddels ook anders begreep ik. Morgen kan het weer anders zijn. Natuurlijk kan je zo ongeveer inschatten wat het aantal besmettingen zijn dat snap ik. Maar het zijn geen absolute aantallen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je de lijn van de schatting van de ggd doortrekt.. vorig weekend waren er 6.000. Iedere 3 dagen een verdubbeling, dan kom je nu tussen de 24.000 en 27.000 uit.
Een andere manier
90% van de mensen merkt er ook geen moer van als ze besmet zijn. Dan blijft 10% over.
In NL wordt je alleen getest nu als je klachten hebt. Dus laten we zeggen dat van die mensen 90% wel klachten hebben of hebben gehad. Want aan het begin waren ze wel bezig met doortesten van de omgeving van de besmette personen.
Met die logica kun je dus zeggen dat de 3600 besmette mensen nu, 10% is van het totaal aantal besmette mensen. Dan kom je op 36.000 besmettingen aan.
Conclusie. Tussen de 24.000 en 36.000 besmettingen zijn er in NL.
Hoeveel oudjes zijn er gisteren een natuurlijke (niet-coronagerelateerde) dood gestorven eigenlijk?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:24 schreef -river- het volgende:
Opnieuw forse toename aantal coronabesmettingen: teller in Brabant staat nu op 1180.
30 patiënten zijn sinds vrijdag overleden aan COVID-19. Er zijn in totaal 136 mensen overleden aan de ziekte in ons land. De meeste overleden mensen zijn tussen de 80 en 84 jaar oud.
Geenstijl heeft via ESRI een hele goede gemeentechecker met absolute aantallen.quote:
Ja, want Nederland is zo ontzettend mega huge groot dat je per provincie maatregelen moet nemen. Heeft ook goed gewerkt de afgelopen tijd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:24 schreef -river- het volgende:
Het testbeleid is vorige week aangepast, om schaarste van testmateriaal te voorkomen. De cijfers helpen het RIVM wel inzicht te krijgen in het aantal geteste patiënten: wie ligt op de ic, wie zit thuis en de verhouding daartussen. Ook is het uitvoeren van de tests vooral relevant om te weten wáár in Nederland het virus opduikt, zodat daar maatregelen genomen kunnen worden.
gaat snelquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:25 schreef LTVDK het volgende:
Even ter perspectief, vorige week zaterdag (14/03) waren er 959 besmettingen en 12 doden, een week later dus 3631 en 136 in Nederland
Vorige week verdubbelde het aantal ook binnen 4 dagen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:25 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Vorige week verdubbelde het aantal eens in de 5 dagen. De criteria om getest te worden liggen inmiddels ook anders begreep ik. Morgen kan het weer anders zijn. Natuurlijk kan je zo ongeveer inschatten wat het aantal besmettingen zijn dat snap ik. Maar het zijn geen absolute aantallen.
Die zijn er wel bij de 3 die ik noemde. Beter gaan we daar van uit wat mij betreft.
quote:9-mrt 321 - 21,59%
10-mrt 382 - 19%
11-mrt 503 - 31,68%
12-mrt 614 - 22,07%
13-mrt 804 - 30,94%
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
18-mrt 2051 - 20,29%
19-mrt 2460 - 19,94%
20-mrt 2994 - 21,70%
21-mrt 3631 - 21,28%
Datzelfde volk dat continue, wekenlang, foutieve informatie heeft gekregen van datzelfde RIVM?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het RIVM aanvallen op het feit dat het volk zich niet houdt aan de voorschriften van het RIVM.
En daar ondervind Amsterdam nu de gevolgen van.quote:
Dom wijfquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Halsema eergisteren:
HalsemaGod
Als het aantal elke dag met 20% groeit. Dan is wiskunde het oneens met verdubbeling elke drie dagenquote:
Nee, omdat ze in en in hypocriet isquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat het de combi van links en vrouw zijn is. En oh ja, die domme kutbeslissingen zullen ook meetellen.
Even ter perspectief, in 2018 stierven er gemiddeld 420 personen per dag. Dat is sinds vorige week zaterdag dus als zo'n 3000 personen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:25 schreef LTVDK het volgende:
Even ter perspectief, vorige week zaterdag (14/03) waren er 959 besmettingen en 12 doden, een week later dus 3631 en 136 in Nederland
Er sterven zo'n beetje 420 mensen per dag normaal gesproken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoeveel oudjes zijn er gisteren een natuurlijke (niet-coronagerelateerde) dood gestorven eigenlijk?
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:27 schreef Lonaa het volgende:
Waarom zit een deel van jullie nou weer zo facking kinderachtig te doen? Stelletje kleuters.
Ah daar is er weer eenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:26 schreef KNAK het volgende:
In 2018 gingen er 153.000 mensen dood in Nederland. Dat is 2942 per week. 420 per dag, ziekte/ongeluk etc
Corona nu 30...blijft toch wel apart... allemaal helemaal leip doen om cijfers waar we normaal niet eens naar om kijken
Petertje snapt er weer eens niets van 😂twitter:PeterRdeV twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:01:46Ik worstel er toch wel een beetje mee dat er in de winter van 2017-2018 in drie, vier maanden tijd bijna 9500 (!!) mensen in Nederland griep-gerelateerd overleden (cijfers RIVM). Dit was nooit het gesprek van de dag of opening NOS-journaal en er werd geen wc-rol extra verkocht... reageer retweet
Leip doen kunnen we allemaal. Ik zou eerder denken dat dit alles in scène gezet is, alleen wat er precies achter zit is nog de vraag.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:27 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Exact. het stelt ook allemaal niet zoveel voor. Alleen op FOK! wordt hysterisch gedaan.
Die denkt ook echt overal verstand van te hebbenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:28 schreef Sunri5e het volgende:
Petertje snapt er weer eens niets van 😂twitter:PeterRdeV twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:01:46Ik worstel er toch wel een beetje mee dat er in de winter van 2017-2018 in drie, vier maanden tijd bijna 9500 (!!) mensen in Nederland griep-gerelateerd overleden (cijfers RIVM). Dit was nooit het gesprek van de dag of opening NOS-journaal en er werd geen wc-rol extra verkocht... reageer retweet
Nu is dat ongeveer 20%quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:25 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Vorige week verdubbelde het aantal eens in de 5 dagen.
Ik noem nu ook absolute aantallen. Op basis van de schatting van de GGD van vorige week en de WHO over het ziektebeeld.quote:De criteria om getest te worden liggen inmiddels ook anders begreep ik. Morgen kan het weer anders zijn. Natuurlijk kan je zo ongeveer inschatten wat het aantal besmettingen zijn dat snap ik. Maar het zijn geen absolute aantallen.
Die zijn er wel bij de 3 die ik noemde. Beter gaan we daar van uit wat mij betreft.
En toch blijven mensen hier roepen dat het stabiliseert.. rot toch op zeg. Kijk naar buiten en zie wat er ons te gebeuren staat. Lekker allemaal keuvelen in de winkels of in het bos. Afstand houden? Ben je gek joh! Het is te hopen dat er snel een ommekeer komt, maar als dit zo nog 1-2 weken doorgaat hebben we een giga probleem aan onze broek dat - net als in Italië, Spanje, Frankrijk etc - niet meer te stoppen is..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:25 schreef LTVDK het volgende:
Het gaat natuurlijk niet om de absolute cijfers maar om het doorzetten van de groei.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:26 schreef KNAK het volgende:
In 2018 gingen er 153.000 mensen dood in Nederland. Dat is 2942 per week. 420 per dag, ziekte/ongeluk etc
Corona nu 30...blijft toch wel apart... allemaal helemaal leip doen om cijfers waar we normaal niet eens naar om kijken
Peter met zijn 83 kan maar beter uitkijken. Hij zit in de grootste risicogroep.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:28 schreef Sunri5e het volgende:
Mis zn programma's welquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:28 schreef Sunri5e het volgende:
Er was gisteren iemand in dit topic die zei dat iemand van 42 was overleden gisteren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:25 schreef LTVDK het volgende:
Fok is sowieso altijd wel sterk in zaken opblazen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:27 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Exact. het stelt ook allemaal niet zoveel voor. Alleen op FOK! wordt hysterisch gedaan.
Ach ja, als je te dom bent om te poepen hoef je ook geen wc-papier te hebben. Verder kun je zulke mensen maar beter gewoon negeren, dat is beter voor iedereen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:28 schreef Sunri5e het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Lonaa op 21-03-2020 14:32:28 ]
Mensen zullen nu overal ter wereld wel flink aan gaan komen als ze thuis zitten, gaan stress eten en weinig kunnen bewegen.quote:
Je moet je even inlezen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:26 schreef KNAK het volgende:
Nog erger. Gisteren een uitschieter van 39% groei, vandaag 30%quote:
Peter R. de Vries lijkt me wel het prototype van de 'griepjes' van deze wereld. Een meningenmannetje. Geen kennis van zaken, geen kennis van concepten uit de onderbouw wiskunde als exponenten. Desondanks totaal niet geremd om over dit soort zaken te roeptoeteren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:28 schreef Sunri5e het volgende:
Ik neem het hem dan ook niet kwalijk, hij kan er niets aan doen dat hij zo dom is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Peter R. de Vries lijkt me wel het prototype van de 'griepjes' van deze wereld. Een meningenmannetje. Geen kennis van zaken, geen kennis van concepten uit de onderbouw wiskunde als exponenten. Desondanks totaal niet geremd om over dit soort zaken te roeptoeteren.
Tip: je eetschema de dag van tevoren bepalen. Daarnaast minstens 20 minuten een cardio circuit doen (via YouTube of pay kanalen als T25 Focus). En 100 push ups per dag, of 50 als je net begint.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:33 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Mensen zullen nu overal ter wereld wel flink aan gaan komen als ze thuis zitten, gaan stress eten en weinig kunnen bewegen.
Ik vind het lastig om niet naar overmatig voedsel te grijpen nu
Opzich zegt het wel iets, maar het aantal opnames in ziekenhuizen zijn ve interessanter. Jammer dat we daar op regioniveau geen beeld van hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:36 schreef FritsFlits het volgende:
De top 5 dus:
Amsterdam - 161 bekende besmettingen
Tilburg - 154 bekende besmettingen
Breda - 133 bekende besmettingen
Utrecht - 121 bekende besmettingen
Rotterdam - 120 bekende besmettingen
Amsterdam is kei hard omhoog gegaan. Ben blij dat ik al twee weken thuis werk en niet meer elke dag met het OV die kant op hoef. Maar goed, meeste van m'n collega's wonen er wel.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:31 schreef Momo het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit soort figuren spelen wel met de gezondheid van mensen. Genoeg andere domme mensen in Nederland die dit dan serieus nemen en minder alert/voorzichtig gaan zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:36 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik neem het hem dan ook niet kwalijk, hij kan er niets aan doen dat hij zo dom is.
Er wordt toch bijna enkel nog maar getest bij een ziekenhuisopname?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Opzich zegt het wel iets, maar het aantal opnames in ziekenhuizen zijn ve interessanter. Jammer dat we daar op regioniveau geen beeld van hebben.
Dat lijstje komt ook van de site van het RIVM vandaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:38 schreef BillDauterive het volgende:
Ik vind het lijstje van Momo met de absolute aantallen een stuk fijner dan het kaartje wat RIVM heeft.
Ermelo is vandaag gestegen naar 41,0 per 100.000 inwoners en daar schrik ik dan meer van dan wanneer ik lees dat er een 11de besmette persoon is bijgekomen.
Ik zet hem dan ook neer bij bv de burgemeester van Amsterdam.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit soort figuren spelen wel met de gezondheid van mensen. Genoeg andere domme mensen in Nederland die dit dan serieus nemen en minder alert/voorzichtig gaan zijn.
In Brabant ja. Daarbuiten weet ik niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er wordt toch bijna enkel nog maar getest bij een ziekenhuisopname?
twitter:strangeharbors twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 18:44:00THREAD: I mostly talk about movies on here, but here goes. We are currently pivoting our factory to solely make surgical masks and other medical garments in short supply. We can make 2 million masks a day, and are looking to help in any way possible during this time. #COVID19 https://t.co/dOX7N3e1GJ reageer retweet
En wat maakt jouw mening zoveel beter dan ?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Peter R. de Vries lijkt me wel het prototype van de 'griepjes' van deze wereld. Een meningenmannetje. Geen kennis van zaken, geen kennis van concepten uit de onderbouw wiskunde als exponenten. Desondanks totaal niet geremd om over dit soort zaken te roeptoeteren.
Er stond een vaag dingetje over in een of andere obscure Facebookpost, maar ja.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:42 schreef An_0_Niem het volgende:
32-jarige Deepak Dharampal in Rotterdam overleden – coronavirus Nederland
Weet iemand toevallig hier meer over? Bij het RIVM wordt er geen melding van gemaakt, maar een kennisje van me beweert dat het waar is. Ik twijfel
Google hem/haar op facebook.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:42 schreef An_0_Niem het volgende:
Weet iemand toevallig hier meer over? Bij het RIVM wordt er geen melding van gemaakt, maar een kennisje van me beweert dat het waar is. Ik twijfel
het rivm zwijgt hierover.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:42 schreef An_0_Niem het volgende:
Wat een geregel moet dit zijn man, respect voor deze mensen allemaal.quote:Bij het Elisabeth TweestedenZiekenhuis in Tilburg staan ambulances klaar om coronapatiënten te verplaatsen. Vandaag worden er 60 patiënten vanuit Brabantse ziekenhuizen overgebracht naar ziekenhuizen in Groningen, Leeuwarden, Drachten, Zwolle, Rotterdam en Maastricht.
Bron: NOS
Klinkt als fake news.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:42 schreef An_0_Niem het volgende:
Mag nog wel een keer om te laten zien hoe ernstig de situatie kan zijn. Zag het ook pas gisteren laat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:44 schreef littlemindy het volgende:
Al gepost?
https://www.ad.nl/buitenl(...)lden-zien~a050552ea/
vind je het gek? die hele familie lijdt aan morbide obesitasquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef Markesh het volgende:
De plek waar alles begonquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:44 schreef littlemindy het volgende:
Al gepost?
Aangrijpende situatie ziekenhuis Bergamo - beelden
Was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik die foto zag jaquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:46 schreef 20100 het volgende:
[..]
vind je het gek? die hele familie lijdt aan morbide obesitas
Die air bubbles, hebben ze die in Nederland ook? Want op beelden van andere ICU's zag ik ze niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat een geregel moet dit zijn man, respect voor deze mensen allemaal.
Maar toch voelt het zo nutteloos...60 patiënten, ok, dat levert wat ruimte op. Maar nog twee dagen en dan is ook die ruimte veel te weinigquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Echt enorm veel geregel. En zo erg ook voor de familie dat die mensen dan dus verder van huis komen te liggen. Zelfs al mogen ze er niet naartoe, geestelijk is dat gewoon kut en zwaar lijkt me.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja lekker, straks heel het land vol Brabo's en geen plek meer voor de eigen inwoners. Snap het wel, maarja het zal binnenkort overal gaan oplopen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
We hebben zeker quarantaine kamers hier in NL.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die air bubbles, hebben ze die in Nederland ook? Want op beelden van andere ICU's zag ik ze niet.
Hij is overleden aan een hartaanval. Corona kan zijn lichaam wel verzwakt hebben, maar daar krijg je geen hartaanval door. Staat ook gewoon in het artikel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:42 schreef An_0_Niem het volgende:
Als het zo doorgaat is het verplaatsen volgende week niet een meer nodig omdat er simpelweg geen plek meer isquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar toch voelt het zo nutteloos...60 patiënten, ok, dat levert wat ruimte op. Maar nog twee dagen en dan is ook die ruimte veel te weinig
Dan moeten ze zelfs mensen naar het buitenland gaan verpla...oh wacht.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als het zo doorgaat is het verplaatsen volgende week niet een meer nodig omdat er simpelweg geen plek meer is
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Toch is het uiteraard alles behalve nutteloos want dan zijn er iig weer bedden voor die twee dagen. Maar oef...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar toch voelt het zo nutteloos...60 patiënten, ok, dat levert wat ruimte op. Maar nog twee dagen en dan is ook die ruimte veel te weinig
Heftige beelden. Hier zou de NOS mee moeten openen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:44 schreef littlemindy het volgende:
Al gepost?
Aangrijpende situatie ziekenhuis Bergamo - beelden
Dit zou sowieso wel standaard mogen, omdat het altijd wel tof is om even legaal en zonder schade ergens hard tegenaan te kunnen schoppenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:49 schreef -river- het volgende:
Bokszakken in A’dam: ‘Corona-agressie wegschoppen!’
Door heel Amsterdam hangen bokszakken, zodat inwoners kunnen blijven bewegen nu sportgelegenheden gesloten zijn. Uit deze beelden blijkt dat de bokszakken ook worden gebruikt om wat druk van de ketel te halen bij sommige inwoners.
https://www.telegraaf.nl/(...)agressie-wegschoppen
Ik kende het niet, geen idee ook of het hier gebruikt wordt. Het is in ieder geval om er voor te zorgen dat er, onder druk, genoeg zuurstof naar je longen gaat. Zo'n simpel zuurstofmaskertje waar je dan alsnog zelf goed moet kunnen ademen werk dan niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die air bubbles, hebben ze die in Nederland ook? Want op beelden van andere ICU's zag ik ze niet.
Klinkt aardig fake. De bron is heel dubieus en de rivm meldt er niets over.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:42 schreef An_0_Niem het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |