Ik hoop het niet, Rutte zei al dat hij het liefst de scholen had open gehouden, maar dat hij dit heeft gedaan omdat de samenleving dit wilde.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:19 schreef Maver24 het volgende:
Zou die lockdown er nu echt nog van gaan komen?
Uiteindelijk sowieso wel. Zowel de koning als de premier hebben al meerdere keren gehint op zwaardere maatregelen in de toekomst.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:19 schreef Maver24 het volgende:
Oei? Smileys mogen toch nog? Kreeg gisteren een vreemd bericht van yvonne.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:19 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
We gaan hier niet zomaar mensen voor moordenaar uitmaken.
[/modbreak]
Die van Tilburg doet het uitstekend vind ik. Heel helder tijdens persconferenties. Of vind je dat de burgemeesters die jij noemt net zo naïef zijn?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze wilde nog geen samenscholingsverbod afgeven. Dat is wat anders
Maar wat vindt je van de burgemeester van Uden?
Burgemeester Tilburg?
Burgemeester Breda?
Burgemeester Den Bosch?
Burgemeester Meierijstad?
Burgemeester Utrecht?
neuhquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:19 schreef Maver24 het volgende:
Zeggen dat iets tot de mogelijkheden behoort is natuurlijk niet hinten op.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteindelijk sowieso wel. Zowel de koning als de premier hebben al meerdere keren gehint op zwaardere maatregelen in de toekomst.
Kijk hier mag je gewoon noodwet op toepassen alles in beslag nemenquote:Veel Nederlandse ondernemers hebben de hulpmiddelen aan de overheid aangeboden, maar deden dit vaak tegen woekerprijzen.
Eens. Lijkt me onvermijdelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteindelijk sowieso wel. Zowel de koning als de premier hebben al meerdere keren gehint op zwaardere maatregelen in de toekomst.
Zeker als in steden als Amsterdam de waarschuwingen niet serieus genomen worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat word niet bijgehouden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:20 schreef floris.sp het volgende:
Jammer dat de genezingen niet worden gemeld. We zitten nu op 3600 maar hoeveel daarvan zijn er alweer beter.
Misschien beetje ontopic en serieus posten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:20 schreef RipCity het volgende:
[..]
Misschien beetje relaxen en niet alles zo letterlijk nemen
Ze roepen niet dat het een mogelijkheid is, als ze het niet serieus overwegen in te voeren, lijkt me.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeggen dat iets tot de mogelijkheden behoort is natuurlijk niet hinten op.
Ja, niet goed instrueert. Zowel bij degene op wie ik reageerde als bij mijn familielid kreeg de rest van de gezinsleden te horen dat ze niet in quarantaine hoefden terwijl letterrijk op de site van het RIVM staat dat dit wel moet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niet goed instrueert? Hier kregen mijn vrienden in afzonderlijke gevallen het verzoek om paar weken thuis te blijven, in quarantaine. Zonder test oid.
Je kan mensen niet opsluiten, alleen een boete geven als besmetting vastgesteld is
Als je de lijn van de schatting van de ggd doortrekt.. vorig weekend waren er 6.000. Iedere 3 dagen een verdubbeling, dan kom je nu tussen de 24.000 en 27.000 uit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:16 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En dus zijn alleen de absolute getallen belangrijk.
Ziekenhuisopnames
IC opnames
Doden
alleen met die cijfers valt er een goed beeld te schetsen.
Assen staat al dagen maar op 1 besmetting bijvoorbeeld... maar de ervaring is dat het er meer zullen zijn. kunnen 5 meer zijn maar ook 10 meer (bij testen). Je hebt er dus geen zak aan
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:21 schreef RipCity het volgende:
[..]
Zeker als in steden als Amsterdam de waarschuwingen niet serieus genomen worden.
Sinds wanneer is humor en af en toe goede troll niet meer toegestaan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Misschien beetje ontopic en serieus posten.
Probleem is dat niemand dan meer via Nederland wil leven uit angst dat alles in beslag genomen wordt...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:21 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Kijk hier mag je gewoon noodwet op toepassen alles in beslag nemen
Hopelijk zo snel mogelijk. Mensen zijn echt te dom om te poepen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:19 schreef Maver24 het volgende:
Waarom iedere 3 dagen verdubbeling? Het was toch 5?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je de lijn van de schatting van de ggd doortrekt.. vorig weekend waren er 6.000. Iedere 3 dagen een verdubbeling, dan kom je nu tussen de 24.000 en 27.000 uit.
Een andere manier
90% van de mensen merkt er ook geen moer van als ze besmet zijn. Dan blijft 10% over.
In NL wordt je alleen getest nu als je klachten hebt. Dus laten we zeggen dat van die mensen 90% wel klachten hebben of hebben gehad. Want aan het begin waren ze wel bezig met doortesten van de omgeving van de besmette personen.
Met die logica kun je dus zeggen dat de 3600 besmette mensen nu, 10% is van het totaal aantal besmette mensen. Dan kom je op 36.000 besmettingen aan.
Conclusie. Tussen de 24.000 en 36.000 besmettingen zijn er in NL.
Marktconforme prijs van voor de besmettingen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:21 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Kijk hier mag je gewoon noodwet op toepassen alles in beslag nemen
De schatting die ik het meest gezien heb is 4.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom iedere 3 dagen verdubbeling? Het was toch 5?
'we bekijken van dag tot dag of deze maatregelen nog voldoen' zeg je niet alleen als je iets overweegt, dit lijkt me meer dan normaal.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze roepen niet dat het een mogelijkheid is, als ze het niet serieus overwegen in te voeren, lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |