Ah dan snap ik het beterquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een paar uur geleden zei ik nog dat de Randstad ging volgen
En met paniek bedoel ik de 100% die bereikt zal gaan worden.
En niemand die roept dat Aboutaleb 'mensen vermoord'?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Relatief zit Amsterdam (18,7/100k) op hetzelfde cijfer als Rotterdam (18,6) hoor:
De website van RIVM denkt daar anders over.quote:
4 in totaal daar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:15 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Halverwege deze week al. Straks weer eens informeren hoe het met m’n zus en zwager vergaat, zij wonen daar.
Aantal met flink overgewicht.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef Markesh het volgende:
Corona slaat ongenadig hard toe in Amerikaanse familie: 4 doden en 3 zieken
Het om zich heen grijpende coronavirus heeft deze week ongenadig hard toegeslagen in een Amerikaanse familie. Een moeder (73) en drie van haar volwassen kinderen raakten besmet en kwamen kort na elkaar te overlijden. Familieleden zijn verbijsterd en doen een oproep aan andere Amerikanen. ,,Koester elke seconde en minuut die jullie samen hebben.”
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-3-zieken~a51ec68d/
En dus zijn alleen de absolute getallen belangrijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is wel relevant voor de verspreiding over Nederland omdat ze alleen zwaardere gevallen testen. Inmiddels is Brabant nog 1/3 van het totaal positieve testen en dat betekent dat het de komende dagen om meerdere plaatsen in NL hard toe gaat nemen met IC opnames.
Niet helemaal. Als er met dezelfde criteria getest wordt (sinds de laatste keer dat het veranderd is) kan je zeker wel een verloop zien. Ook is het niet accuraat voor absolute (verborgen) aantallen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:16 schreef BlauweTijger het volgende:
Die + 600 nog wat besmettingen is totaal irrelevante informatie.
Op zich heb je gelijk hoor, maar de ironie is uiteraard dat als de RIVM zijn werk wat beter had gedaan, betere informatie en adviezen had verstrekt aan burgers en eerder en forsere maatregelen had geadviseerd aan de overheid, we deze eventueel te volgen extra maatregelen nu helemaal niet nodig hadden gehad.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het klopt toch gewoon? Als we allemaal twee meter afstand van elkaar houden, zal het aantal (extra) besmettingen naar vrijwel 0 gaan...
Of jij leest niet goed?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De website van RIVM denkt daar anders over.
Ja, ben ik wel met je eens. Jammer dat we nooit het exacte aantal zullen weten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet helemaal. Als er met dezelfde criteria getest wordt (sinds de laatste keer dat het veranderd is) kan je zeker wel een verloop zien. Ook is het niet accuraat voor absolute (verborgen) aantallen.
Ze wilde nog geen samenscholingsverbod afgeven. Dat is wat andersquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En Halsema vond dat je het niet zo serieus moest nemen.
Ah check ik lees niet goed. Waarom ze dan ook de getallen niet op dezelfde plek houden in die berichtenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Of jij leest niet goed?
Vandaag: Onder hen zijn 836 mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn (geweest).
Gisteren: In totaal zijn 643 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
Jij kijkt naar gevallen in de zorg van gisteren ( Onder hen zijn 725 mensen die in de zorg werken; zij worden vaker dan andere groepen getest.).
Exacte aantallen, echt exacte aantallen zou je alleen gehad kunnen hebben als ze waren begonnen met testen voordat het virus er was. Niet dus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:17 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ja, ben ik wel met je eens. Jammer dat we nooit het exacte aantal zullen weten.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:06 schreef Maver24 het volgende:
Rotterdam +15 maar. Amsterdam 160+ inmiddels wtf doen ze daar
quote:Halsema over coronavirus: 'Geen reden voor grote onrust in Amsterdam'
https://www.nu.nl/amsterd(...)st-in-amsterdam.html
Dat is ook iets waar ik al dagen over val. Hoe moeilijk kan het zijn om een layout te maken die je gewoon dagelijks gebruikt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah check ik lees niet goed. Waarom ze dan ook de getallen niet op dezelfde plek houden in die berichten
doen ze nu al al zal dat niet breed uit gecommuniceerd wordenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:15 schreef -Straw- het volgende:
[..]
En dan krijg je situaties waarin het medische personeel moet kiezen wie er leeft en wie sterft. Of dat ze zelf uitvallen waardoor er nog meer druk op de capaciteit komt. Mensen die in de gang worden behandeld. Dat wil je koste wat kost voorkomen.
Het RIVM aanvallen op het feit dat het volk zich niet houdt aan de voorschriften van het RIVM.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:18 schreef THEFXR het volgende:
de media bericht wel dat de ZKH vol zitten, maar voelen het RIVM niet aan de tand, kom op zeg, doe je werk als journalist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |